Forum >> Szerelőműhely

Hari28-12-2011 18:35:09 // 36936
Mondja, ... mi a gondja! :-)
W.28-12-2011 15:01:30 // 36935
Van valakinek tapasztalata a GM 2.2-es TD motorjával?
mrknavi28-12-2011 08:58:33 // 36934
nagyábból összeraktam fejben a dolgokat szóval motor ki:) köszönöm a helpeket m.h.t találtál?
Hari28-12-2011 08:48:48 // 36933
Én értem mit mondasz! ... sőt max. egyet értek veled! De! Ez sajnos jogszabályba van foglalva, és nem én találtam ki! :-) Az aki nem a jogszabályban leírtak alapján csinálja - mármint vizsgabiztos - a m.sz.v. -t az bizony az állásával játszik! ( + ha még ezért pénzt is fogad el! az bizony bűncselekmény! - 2-10 évig ... rárohad a műanyag lakat is!!!)
Azt kéne jól pofán vágni, aki ilyen jogszabályokat kitalál!
Kareszka198428-12-2011 08:06:23 // 36932
147-nél az első ködlámpáknál okozhassa a relé hibája a biztosíték folytonos kicsapódását?
atesssz27-12-2011 23:08:30 // 36931
ja, a 3km alatt a gyorsításoknál erősebb volt a hangja, motorfékes lassításoknál szintén hangosabb volt. Ha kb épp h nyomtam neki, hogy ne lassuljak, viszonylag halkabb volt.
atesssz27-12-2011 23:06:28 // 36930
'estét!

fémes kotyogás-kopogás a jobb első kerék környékéről. kb 80-nál kezdte egy lassítás után. sebességbe kopog, üresben nem.
3km után elhallgatott, azóta nem jött elő agresszív gyorsulások-lassítások-fékezések hatására sem.
Féltengely? A gumiharang nincs szétszakadva
Wickey27-12-2011 22:55:29 // 36929
ki kell az anyjuk picsáját, azt kell kiforgatni, hogy a barna fele legyen kívül.

Minek forgat terhelés nélkül dízelmotort? Hogy füstölést nézzen? Úgyis csak terhelés alatt fog füstölni, üresben még a legkoszlottabb csótány szemét trágyadombok is alig füstölnek akármeddig forgatja is a parasztja. Tegye mérőpadra és tolja el negyedikben alapjárattól végfordulatig, mellékesként meg legalább lesz mért teljesítmény és nyomatékadata is (de ezt csak halkan súgom meg, a dízelt a legegyszerűbb csipszelni, most meg hogy már minden kW alapú, a franc se fogja megvenni a 170 lovast, megveszik ugye a 110-120 lovast és abból csipszelnek 170est, az kurvaélet) oszt csinál vele amit akar.

Amúgy csatlakozom WBR-hez, már csak azért is hajlandó vagyok többet fizetni, hogy ilyen kretén baromságot az én motorommal ne csináljanak.
Hari27-12-2011 20:26:02 // 36928
A kuplung kinyomóvillának van egy illesztő stiftje, - amin a villa billeg amikor nyomkodod a pedált - aminek a használat folyamán igen rendesen ki szokott kopni a furata. + a stift is el szokott kopni! Na a villának ez a részét kell feltölteni, felhegeszteni.
A stiftet (Renzon stift) pedig a váltó leszerelése után ki tudod ütni, .... és új bele.
A kinyomó villának oldal irányban nem szabad mozdulnia max. 1-2 mm-t. ... nem pedig 1-2 cm-t!!! Ha oldalra el tud billenni a villa, akkor nem fog jól működni.
Ha még segíteni tudok, csak keress! (Meg nézem holnap a mh.-t.)
mrknavi27-12-2011 17:36:52 // 36927
Igen a villára ami mozgatja a kinyomót.( ha jól sejtem) 1-2 cm között mozog de nem törés gyanús mert gondolom az lógna nagyobbat. Előbb írtál valami heggesztést azt pontosan mire értetted? Csak azt nem értem h. miért is fordul el?
Csaba27-12-2011 17:01:46 // 36926
A villára gondolsz? Annak van valamennyi játéka, de túl nagy nem lehet.
mrknavi27-12-2011 15:22:20 // 36925
sajnos nem ilyen 500ft-os dolgokrol van szó. törött a munkahenger kell 1 másik. de az a csap rész ami mozgatja a nyomólapot rudat nemtudom a pontos nevét annak egyenesen kell állnia ugye? mert nekem elfordul. kb 1-2 cm-es mozgása van oldalirányban ha szemben állok vele ennek mennyire kell fixen állnia? valami eltörhetett alul?? köszöntem:)
Csaba27-12-2011 14:24:06 // 36924
ki van kopva a stiftnél, Ha szétszeded hegeszd fel.
Csaba27-12-2011 14:21:33 // 36923
Hali 500Ft-ért gyártattam bele fékolajálló anyagból karmantyút 2 éve. Bevált, de neked ahogy Hari írta nem csak ez a problémád, hanem vagy a tárcsád kopott, és/vagy a szerkezet törött. A motorba pedig jó minőségű10w-40-es olaj kell. (a képekről puskáztam:))
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2011 14:06:59 // 36921
akkor térjünk erre vissza ha lesz konkrét dolog :)
boli11127-12-2011 13:59:19 // 36920
Konkrétumot nem tudok. Hála Istennek, most nem kell ezen gondolkodnom.
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2011 13:57:54 // 36919
mondj konkrét példát így nehéz okosnak lenni...nagyon nagy a szórás a piacon akár egy adott termékről is legyen szó
boli11127-12-2011 13:52:36 // 36918
Mindig az ár legyen a döntő? Hogyan találhatjuk meg a megoldást? (ár/érték)
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2011 13:44:52 // 36915
az emberek 99%-a az ár alapján dönt a nevesebb alkatrészek közül
boli11127-12-2011 13:15:01 // 36914
Amikor különböző márkájú és árú alkatrészek közül választotok, mi alapján döntötök?
mreni27-12-2011 12:10:23 // 36913
bírom ezt az örökolaj szöveget :D :D
100ezrenként bőven ráfér a csere:)
mrknavi27-12-2011 11:47:30 // 36912
Köszi a választ! Hát alfába mentem:) Kifogatam a legjobb szériát(első verda). Nah mind1 ha lenne elfekvőben azt megköszönném! De viszont a tárcsára visszatérve ah. mostanában szerelgettem valamit jól sikerült összeraknom 200m-ig tökéletes volt minden váltó nem reccsent a kuplung nem csúszott utána u.azok a tünetek csúszás reccsenés. De használható finoman. A másik dolog h. annak a rúdnak ugye egyenesen kellene állnia de nekem mindig elugrik slégba?! Olvastam itt olyat h. a nyomórúd alján valami eltud törni v.mi stift. Ez váltó lehúzás v. motor ki stift cseréhez.(lehet butaságot írtam)
Kareszka198427-12-2011 10:30:13 // 36911
ez a körömlakkos tanács számomra új, de praktikus megoldás :) alkalmazni fogom, ha oda jutok!
tolatólámpa kapcsoló cseréjét ajánlatos az olajcserekor kivitelezni, vagy azt bármikor lehet? gondolom ha kiveszem, nem folyik ki az olaj?
Dzsozy27-12-2011 10:22:24 // 36910
A Tutela olajat írja a könyved a váltóba. A váltó olaj teljesen, 100% szintetikus, ezért nem kell cserélni, de vannak akik ajánlják 100-150 ezer km után a cserét. Én is cseréltem a motorfelújítás után. Szerintem puhább lett a váltó. A csere nem nagy macera,kb 20 perc. Annyit esetleg tanácsként, hogy a csajod körömlakkjával jelöld meg a válókulisszát,meg a leeresztő ill. az utántöltő csavarokat, hogy mikor visszarakod, ne húzd sokkal tovább,ne szakítsd meg a menetet.
Hari27-12-2011 10:00:35 // 36909
(Újra végig olvastam amit írtál.) Hacsak a mh. nagyon nincs berozsdásodva?! A kuplung mh. gumicsövét is cseréld ki!!! Az is szokott ilyen tüneteket produkálni!
boli11127-12-2011 09:16:47 // 36908
Ciao!
Szerintem nézd meg a kocsihoz kapott könyved. Abban benne van, hogy mi kell bele. Ha nincs meg, vagy nem találod, javaslom kérdezd meg Csörit, vagy Erhard-ot. Ők tuti fogják tudni. :)
Kareszka198427-12-2011 08:54:12 // 36906
sziasztok!
Kérdezni szeretném, hogy az én váltómba mehet-e ez az olaj?:
[img1]
azt írja, hogy 2,01 liter megy bele....ezt most mennyire kell szigorúan betartani? 0,01 liter? :)
csere után mivel lesz másabb? észrevehető lesz egyáltalán?
ja és nem utolsó sorban...nagy mutatvány a csere? ez alapján megy?
Hari27-12-2011 08:39:30 // 36905
Nem akarlak nagyon elszomorítani! ... de ebből csak gyári létezett! Igen ... csak létezett! :-( Már nem rendelhető! ... esetleg ha valahol, valakinek van elfekvő készleten polcon, akkor mákod van!
A munkahenger miatt nem csúszhat a kuplungod!!! Ott valószínű a tárcsa van hullára kopva! ... esetleg a szerkezet rugója eltörve! :-(
(Azért megnézem a "polcon" hátha találok ilyen munkahengert!) :-)
mrknavi27-12-2011 07:00:54 // 36904
Szép Jóreggelt!
Lenne 1 kérdésem a 33-sal kapcsolatban(1.8TD). Ilyet hol lehet beszerezni?? mert itt az autósboltok kiakadtak meg csak benzinest dob ki nekik.(kuplungmunkahenger). Meg a másik minden szerelő azt mondta h. k.tárcsás a gép, igazítottam a munkahengeren letömít stb... és megjavult nem csúszott(teszem hozzá ahol tud ereszteni ott eresztett)!! Most lágyabb lett a kuplung de ezek elött majdnem 2 lábas volt. Ugye ha levegős a rendszer nem kellene csúsznia, meg ugye recseg is, nekem reccsent is csúszott is. Előtte nem bírt felállni 5%-os lejtőn. Ha valakinek volt valami hasonló megírhatná nekem köszöntem
Piritu - 1.000.00026-12-2011 21:46:25 // 36903
Olvastam már többet is, de most egyiket se találom :-(
Poló26-12-2011 21:45:07 // 36902
Valakinek a blogjában olvastam, hogy kavicsokkal, sóderral.
Piritu - 1.000.00026-12-2011 21:36:25 // 36901
KI, mivel mosta ki a kiegyenlítő tartályból a dzsuvát?
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2011 21:06:15 // 36900
A közútkezelőtől elvileg tudsz útvonalengedélyt vagy hosszabbítást kérni. Én ilyen engedéllyel vittem a Wartburgomat műszakizni. 6e Ft volt asszem. A vizsgabázison meg pendísd meg, hogy nem szeretnéd ha a te autódon ilyet mérnének...ha nem nagyon hajlanak a Karácsonyra tekintettel, emlísd meg hogy Széchenyi sem szeretné...ilyen ország ez, így működik minden...:-(
Csöri26-12-2011 19:51:12 // 36899
A 147-et már nem lehet beindítani a pedálos módszerrel.
muzsai26-12-2011 19:45:52 // 36898
Köszönöm a segítséget!
Piritu - 1.000.00026-12-2011 19:37:07 // 36896
A 146-os topikban le van :-)
hsz126631
muzsai26-12-2011 19:10:02 // 36895
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy hogyan kell egy Alfa 147-est vészindítani? Elejtettem a kulcsot, elmozdult az immo és sokadik próbálkozásra idul be. A kódkártya nálam van, csak nem tudom mit kell nyomkoni a pedálokkal. Én külföldön vagyok, a pótkulcs persze Magyarországon. Szétszedni nem igazán tudom a kulcsot, semmi szerszámom nincs. Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.
GTPeti26-12-2011 18:07:23 // 36894
Nem beszélve arról, hogy az ECU eltárolja, hányszor volt tiltásig pörgetve a motor... Ez amolyan bizonyítvány az előéletről. Tényleg elmeháborododott aki ilyen életszerűtlen mérést kiötölt.
GTPeti26-12-2011 18:00:23 // 36893
Az akkor tök jó, hogy itt van 2 utcára, ahova vinném (1 hét múlva) és ma lejárt a műszaki... Optimális felállás .:((
(Addig nem használom az Alfát, de a bemelegítés kalandos lesz...)

Ha tudom, hogy erre a mérésre vszínüleg sor kerül, akkor inkább tovább kerestem volna. Most viszont már nem igazán tudom lemondani. :((
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2011 17:09:25 // 36892
Kérdez Ferko-t, eddig az enyémet csak ő padlózta tiltásig :-))
Amúgy vizsgabázis függő, elvileg nekem is 4957 van beírva a környezetvédelmi adatlapra mint leszabályzási fordulat. Ha kiforgatták is addig, baja nem lett tőle. Ott ültem a váróban, csak hallottam a dolgot, nem volt olyan szívszaggató mint ahogy vártam. Én max 4000-nek tippeltem.
Viszont jól melegísd be a vizsga előtt a gépet, mert ezek hidegen is simám elpadlózzák, és az már lehet gázosabb...
MIndenesetre elég hülyeség így mérni az autókat. Fékpadon 2-esben 3-masban padlózva kevésbé sajnálnám, mint terheletlenül.

p.s.
....most hogy olvasom a saját írásomat, itt is megvan a 250 különbség. Fordulaton elcsal a mérő 250-et, de nem tudom hol vész el az információ. Óra szerint 5200 (ahol leszabályoz) az 4950 ha levonom a hiányzó 250-et. ...akkor megnyugtatlak...kiforgatták végig :-S
mreni26-12-2011 16:55:22 // 36891
hová én hordom ott nem... sőt volt hogy el sem mozdult a helyéről... ne kérdezd hogy ezt hogy csinálják :)
DieselManiaco(NagyVad)26-12-2011 16:51:59 // 36890
de általában megcsinálják....:)
mreni26-12-2011 16:47:39 // 36889
mondjuk ki is kell bírnia...
mreni26-12-2011 16:47:12 // 36888
tudom hogy hivatalosan így kellene,de nem csinálják.
Csöri26-12-2011 16:21:53 // 36887
Sajnos a dízelnél ilyen.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.