Forum >> Szerelőműhely

Dzsozy13-02-2012 20:23:16 // 37536
Azért én kitakarítanám a pillangó szelepházat, a pillangószelep környékét,meg a LMM-t. Alapjárati léptető motort nem igen lehet takarítani,mivel van benne egy potméter, ami zárt részben van,csak roncsolással lehet egyáltalán hozzájutni. Az alapjárati moci egy csiga-csiga áttétel alapján működik.Mikor elfordul a pillangó szelep,a pici villanymotor fordulata ellenállásba ütközik,ezt az ellenállást méri a poti.
mreni13-02-2012 19:23:05 // 37535
légtömegmérő gond valószínű... honnan tudod olyan biztosan hogy az jó?
Roll198313-02-2012 18:37:33 // 37534
Új termosztáttal és új hűtővel nálam most ilyen hidegben, 90-et még nem láttam. 87 körül van, ha megyek vele városon kívül. A városban kicsit kevesebb, de azt vegyük figyelembe, hogy megy szépen a fűtés is ilyenkor. Nyáron viszont ha megzavarom a városban, vagy andalgok pályán 140-150-el, akkor simán 90 fölé tud csúszni és a ventilátor hűti vissza, épp ezért lett a nyáron a hűtő cserélve, de nem hozott változást. Most van új vízpumpa is, kíváncsian várom a nyári meleget.
GÁBOR14613-02-2012 18:31:54 // 37533
Sziasztok!146 1.6 16v ts.Meleg motornál az alapjáratom 2000-3000 között van,légtömegmérő jó,pillangószelep rendesen mozog,új légszűrő.Ha lehúzom a légtömeg csatlakozóját akkor beáll 1000-re,de világit a befecskendezés visszajelző.Az alapjárati motor lehet?Csere vagy csak tisztítás?Előre is köszönöm!
Lewes13-02-2012 18:24:56 // 37532
Köszönöm, holnap befűtök a garázsba és szétbontom a kicsikét :)
Bence13-02-2012 18:01:31 // 37531
Eddig nekem is pont így volt, 90fok bármikor, ki sem mozdult a mutató egy mm-t sem (mondjuk nyáron még nem vezettem ezt az autót) :D

Valamelyik este kezdődött ez a 80-90es ingázás, de azóta folyamatosan fennáll a dolog. Csak városban használom mostanában.
.......................13-02-2012 17:15:47 // 37530
Kit érdekel a Vókszvágen,ha a lufikról
van szó
Piritu - 1.000.00013-02-2012 16:37:46 // 37529
Gyanúm, hogy nem "azonnal" nyit teljesen, hanem egy tól-ig tartomány kell, hogy elkezdjen és teljesen nyitva legyen. A megadotton kezdhet nyitni.
Amikor elmegy 90-ig, akkor már teljesen nyitva lehet és onnan a hűtőé a fő szerep. A Spideren is kb itt áll a mutató. Az igénybevételtől függően elmegy 90-ig, aztán ide vissza.
mreni13-02-2012 16:32:25 // 37528
82foknál asszem
Piritu - 1.000.00013-02-2012 16:31:18 // 37527
Itt nyit a termosztát.
mreni13-02-2012 16:04:49 // 37525
Kellene nekem egy normálisan működő, és lehetőleg minél újabb Fiat ePer,a gépem megdöglött így megint össze kell szednem minden ilyen cuccot.... :/

Tud valaki dobni egy linket?
GTPeti13-02-2012 13:31:46 // 37524
Fázásjelző. :)
mreni13-02-2012 13:30:00 // 37523
ez nem valószínű :D
mreni13-02-2012 13:29:31 // 37522
zsír új termosztáttal 40km országút 100as tempó után... csak akkor megy fel 90ig ha nyomom neki egyébként ennyin szokott állni kb
GTPeti13-02-2012 13:20:03 // 37521
Lehet, hogy tévedek, csak leírtam a véleményem!!
Föckös13-02-2012 13:14:35 // 37520
vagy a műszeremnek van vagy plusz-mínusz 10 fokos tűrése:-)))))
Föckös13-02-2012 13:13:34 // 37519
Vagy mégsem érted? :-) beindítom, elkezd melegedni és felmegy 90 fokig. Totál mindegy hogy tél vagy nyár van, hogy pálya vagy város. 90foknál megáll mint a szög! :-)

nem a 2,4re gondolok, mert más (56osban) 2,4es motornál is van ilyen, hogy visszahűl.

na de amikor álló autónál visszahűl?
akkor azért gyanús, h termosztát gond, vagy mint említettem túlméretezett hűtő.
GTPeti13-02-2012 13:00:30 // 37518
Persze lehet, hogy e téren máshogy viselkedik egy kettőnégyes. (Nagyobb a veszteséghője.)
GTPeti13-02-2012 12:58:21 // 37517
Értem, hogy hogy érted. De baromira nem mindegy a külső hőmérséklet és, hogy mit jelent a folyamatos menés. A városban botorkálás 1500 f mellett nem ua, mint 90-nel az országúton.
Kareszka198413-02-2012 12:53:35 // 37516
én is tapasztaltam olyant, hogy leesik picit, majd visszamegy 90-re. szerintem is túlvan méretezve a hűtő, termosztát nyit és bezúdul a hűvös lötyi a rendszerbe, majd szépen lassan reagál a termosztát is és ezért van ez...persz ez most csak az én elméletem :)
Föckös13-02-2012 12:51:36 // 37515
úgy értem kolega úr, hogy felmelegszik egyszer 90ig, aztán ott marad, amíg le nem állítom a motort ;-)
GTPeti13-02-2012 12:46:59 // 37514
"folyamatos menet közben is..."
Ez a kulcsa az egésznek.
fefe0113-02-2012 12:45:44 // 37513
Sziasztok a segítségeteket szeretném kérni le szeretném cserélni a kocsimat egy 156 1,9 JTD-re de nem igazán vagyok otthon a dízelekbe hogy mit érdemes megnézni rajta mielőtt megveszem mert nem szeretnék zsákbamacskát venni? Ha valaki tudna segíteni írjon az oldalamra Köszi előre is,
Föckös13-02-2012 12:43:47 // 37512
56/47 nél hallottam ilyeneket. lehet, hogy túl van méretezve a hűtő?
Föckös13-02-2012 12:40:03 // 37511
hát nem tudom, nekem eddig MINDEN Alfámon úgy volt, hogy felment 90re, aztán ott maradt, akár -15 fokban folyamatos menet közben is...
Dévid13-02-2012 12:27:23 // 37510
Nem tudom a 147-nél milyen a rendszer, de a 156-nál nekem a szélvédő előtt az Y elágazásnál oldotta szét valami a csatlakozó belét, és ott eresztette el a nyomást, no meg az ablakmosó folyadékot, így nekem is alig nyomott valamit a szélvédőre. A csere óta jó.
Kareszka198413-02-2012 09:59:37 // 37509
jaja, elég zsnyö az ablakmosó sajna :-/ ilyen hidegben pedig még a téli mosó is sűrűbb, minden gyengébb :(
Lewes13-02-2012 09:13:11 // 37508
Sziasztok!

Következő lenne a kérdésem, kérésem, hátha tud nekem valaki segíteni. Alfa 147, 1,6 TS, 2001-es évjárat. Gyenge volt az ablakmosó nyomása, alig vitte fel a szélvédőre álló helyzetben a löttyöt, menet közben pedig abszolút lehetetlen volt normálisan törölni. Kicseréltem a motort újra, átfúvattam a rendszert, nem volt eltömődve, tehát ez a dolog kizárható, még sincs semmi változás. Olvastam, hogy gyárilag ennyire szar ezen típusnak a mosórendszere. Valaki nem próbált már meg csinálni vele valamit? Kisebb átmérőjű cső a nagyobb nyomás miatt, másik nagyobb teljesítményű mosómotor, másik fúvóka, stb. Előre is köszönöm! Lévai G Lewes
bega198612-02-2012 18:02:06 // 37507
Köszi!
oliveira11-02-2012 23:17:13 // 37506
Köszi szépen!
Piritu - 1.000.00011-02-2012 18:28:41 // 37505
Kösz az infókat, ma szétkaptam. Gyakorlatilag a zéger leszedése után minden erőltetés nélkül lejött :-))
GTPeti11-02-2012 18:17:00 // 37504
A hideg miatt visszahűl. Ha rossz lenne a thermo, akkor szerintem nem is menne fel 90-re.
Bence11-02-2012 18:10:48 // 37503
ciao
Mitől lehet az, hogy a víz felmelegszik 90re majd állandóan ingázik 80 és 90 között. Le 80ra, majd 20-30 mp alatt fel 90, mindezt elég gyakran. Eddig folyamatosan a 90en állt a mutató, tegnap este jött ez elő kb 10km városi menet után. A nagy hideg? Termosztát? Mi lehet?
GTPeti11-02-2012 17:52:06 // 37502
Úgy emlékszem, a tartályból a kormányműhöz menő csöveket kell leszedni. Illetve jobboldalt elöl a lökhárító mögött van egy "spirál" (ami tulképpen egy hűtő), annak az alsó csőcsatlakozását. (Ez fontos, mert különben sok marad benne a régi folyadékból.)
bega198611-02-2012 17:44:11 // 37501
Sziasztok!

156-ban hogy kell leengedni a kormányszervó olajat?
Ferke11-02-2012 13:35:48 // 37500
Tekergesd a kormányt végállásokig ide-oda.
oliveira11-02-2012 12:11:14 // 37499
Hello Alfások!

Egy kis segítségre lenne szükségem!
Tegnap elfojt a szervó olajam. Megcsináltam csak annyi lenne a kérdésem,hogy azt kell légteleníteni? Mert még mindig nehezen megy a kormány csak ha gázt nyomom akkor megy könnyebben néha. És ha kell kkor hol kell pontossan légteleníteni?
Előre is köszi a választ!

Oli.
pb_09-02-2012 22:17:02 // 37498
A válaszokból, szmbe jut 1 Totalcaros cikk.)
Liquid09-02-2012 21:44:21 // 37497
a Pandáét simán megkaptam a Fiat NIKKO-tól emailben, egy scannelt forgalmi elküldése után. Egyébként a Blaupunkt 7000 ft-ot akart kérni ugyanezért :(
Ferke09-02-2012 21:13:36 // 37496
Ez miért merész??:-)))
pepe.0509-02-2012 20:59:30 // 37495
okés.köszi a választ.
GTPeti09-02-2012 20:53:55 // 37494
Laza. B)
Bgabor09-02-2012 20:45:09 // 37493
Merész :-)
Wickey09-02-2012 20:22:01 // 37492
hát... ott oldalt. Félúton a vízhűtő és a fűtőradiátor között, a motorblokk oldalára csavarozva. :)
pepe.0509-02-2012 20:10:19 // 37491
sziasztok! termosztátot kéne cserélnem. hol helyezkedik el az autóban? köszi
Kareszka198409-02-2012 14:24:24 // 37490
van benne elég olaj?
Kareszka198409-02-2012 13:43:22 // 37488
akkor gyanus az lesz az :)
amúgy tegnap tankoltam gázt...-10-ben mégtöbbet elnyel a tartály :))
mreni09-02-2012 13:34:41 // 37487
rá szokták írni amúgy :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.