Forum >> Szerelőműhely
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:31:12 // 38036
a PIN3 nekem a 15-ös lábra megy, legalább is a multiméterem szerint. Vágjam el?
Wickey07-03-2012 21:29:12 // 38034
én meg kétszer írtam le, hogy szerintem óriási hülyeséget beszélsz barátom.
Légy olyan kedves, és gondolkodj rajta picit. Mi a bánatos faszt kapcsoljon át, ha egyszer megszakad a gecibe a konverterkábelen kommunikációs vonal? Vagy használjon másik 3pin OBD konverterkábelt, amelyiken nem a 7-esre, hanem mondjuk a 3-asra van kivezetve a kline, csak mert légzsák és "át kell kapcsolni?!"
Légy olyan kedves, és gondolkodj rajta picit. Mi a bánatos faszt kapcsoljon át, ha egyszer megszakad a gecibe a konverterkábelen kommunikációs vonal? Vagy használjon másik 3pin OBD konverterkábelt, amelyiken nem a 7-esre, hanem mondjuk a 3-asra van kivezetve a kline, csak mert légzsák és "át kell kapcsolni?!"
Wickey07-03-2012 21:27:27 // 38033
máshogy nem is lehet. Ahogy én látom, az OBD-s autókban van egy csomó "gyárilag beépített" 3pines kábel, amelyik mindegyike "máshova" hozza ki a KLINE-t, a motor a 7-re, az ABS 1-re vagy 9-re, a légzsák a 3-ra, a klíma a 9-re vagy 12-re stb.
mreni07-03-2012 21:26:54 // 38032
leírtam 2szer minimum, olvass vissza
Wickey07-03-2012 21:25:30 // 38031
szerintem úgy hogy simán összedugja és kész.
Van három pin, kivezetékelve egy female OBD csatira:
PIN1 -- OBD4
PIN2 -- OBD7
PIN3 -- OBD16
Hamost a male OBD csatit átkapcsolja OBD7 -- KLINE-ről OBD3 -- KLINE-re, megszakad a PIN2 -- KLINE kapcsolat.
Miért, SZERINTED hogy olvassa?
Van három pin, kivezetékelve egy female OBD csatira:
PIN1 -- OBD4
PIN2 -- OBD7
PIN3 -- OBD16
Hamost a male OBD csatit átkapcsolja OBD7 -- KLINE-ről OBD3 -- KLINE-re, megszakad a PIN2 -- KLINE kapcsolat.
Miért, SZERINTED hogy olvassa?
GTPeti07-03-2012 21:24:50 // 38030
Szerintem sem kell semmit átkapcsolni. Az OBD-> 3pol adapter vszínüleg a 7esen várja a K-line-t.
mreni07-03-2012 21:24:01 // 38029
jaja,azt írtam hogy először benéztem,itt nem kell kapcsolgatni csak rádugod az ABS-re AirBag-re és megy,elvileg.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:22:55 // 38028
145/146-hoz való eLearn-od sincs? Valószínűleg ugyan az a rendszer.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:22:02 // 38027
Átkapcsolás nélkül olvasom, ahogy a FES oldala írja a képen, amit beraktam.
mreni07-03-2012 21:20:11 // 38026
és szerinted az ABS egységet hogy olvashatja akkor?
mreni07-03-2012 21:19:22 // 38025
szerintem én értem,nekem működik is ;) azért mondom hogy valami nem klappol....
Wickey07-03-2012 21:17:36 // 38024
szerintem meg te nem érted a helyzetet. Én értem a piritu gondját. Én is gondolkoztam már rajta, hogy ez hogy is lesz, pont 145ből kell légzsák hibakódot törölnöm a hétvégén.
A probléma nemes egyszerűséggel az, hogy kurvára nincs 16pines OBD csatlakozó az autójában, csak hárompólusúak. A hárompólusúhoz van egy 3pin-OBD konverter kábel, ami a 3 pólust egyenként átköti ezekszerint a 7-es (k-line) a 4-es (föld) meg - szerintem a 16-os (battery) lábakra. Ha átkapcsolja a KKL vonalat a 7-esről mondjuk a 3-asra vagy 9-esre vagy akárhova máshova, akkor a karnyi vastagságú rézdrót meg fog szakadni félúton, és pont semmit nem fog vele elérni. Csináljak mórickaábrát paintben? :)
piritu, ha megvan a megoldás, azért írd le. Tudod, a 145... valszeg ugyanaz lesz. :)
A probléma nemes egyszerűséggel az, hogy kurvára nincs 16pines OBD csatlakozó az autójában, csak hárompólusúak. A hárompólusúhoz van egy 3pin-OBD konverter kábel, ami a 3 pólust egyenként átköti ezekszerint a 7-es (k-line) a 4-es (föld) meg - szerintem a 16-os (battery) lábakra. Ha átkapcsolja a KKL vonalat a 7-esről mondjuk a 3-asra vagy 9-esre vagy akárhova máshova, akkor a karnyi vastagságú rézdrót meg fog szakadni félúton, és pont semmit nem fog vele elérni. Csináljak mórickaábrát paintben? :)
piritu, ha megvan a megoldás, azért írd le. Tudod, a 145... valszeg ugyanaz lesz. :)
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:16:07 // 38023
Ki lett szedve az anyósülés és úgy (egyik övfeszítő nélkül) mentem a kocsival. Erre dobta a lámpát.
GTPeti07-03-2012 21:09:36 // 38022
Kéne tenni egy próbát egy hasonló autóban. Ha ott működik, akkor lehet, hogy a légzsákECU van "vészüzemmódban" és egy bontott berakása lenne a megoldás. (Ezt is jelezheti a légzsáklámpa. Ha a flash-ből kiolvasott programm ellenőrzőösszege nem stimmel, akkor biztonsági elektronika lévén könnyen lehet, hogy a lámpa kigyújtása után szándékosan semmit sem csinál az ECU.)
mreni07-03-2012 21:08:00 // 38021
nekem működött/működik
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:06:18 // 38020
A FES oldala szerint sima ügy kéne hogy legyen...
GTPeti07-03-2012 21:03:52 // 38019
Sajnos nincs Spiderhez való eLearn-om. Abban le lenne írva, hogy mik az egyes vezetékek Nekem az a tippem, hogy a harmadik szál az egy L-line és nem biztos, hogy jó helyre megy. (Értsd.: nem a 15-ösre kéne mennie. De ez csak tipp.) Az első az utánaolvasás lenne nálam.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 20:56:34 // 38018
A három pólusúból a középső a test, az egyik az ODB 7-es lábra megy a harmadik érintkező meg az ODB 15-re. A 15 meg hozzá van kötve az elektronikához. Lehet, hogy meg kellene szakítanom ezt a szálat? A légzsák 3 pólusú csatijában mind a három érintkező be van kötve.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 20:54:24 // 38017
No mentem még egy kört.
Motorvezérlő, ABS működik, légzsák nem. Magyarul a 3 csatlakozóból 2 műxik, a harmadikon nem talál semmit a FES :-(
A összes beállítást végigellenőriztem...
Motorvezérlő, ABS működik, légzsák nem. Magyarul a 3 csatlakozóból 2 műxik, a harmadikon nem talál semmit a FES :-(
A összes beállítást végigellenőriztem...
GTPeti07-03-2012 20:54:18 // 38016
Life is good. :)
mreni07-03-2012 20:41:32 // 38015
gyakorlatilag is
GTPeti07-03-2012 20:41:07 // 38014
Így van, elvileg ugyanott van minden 3pólusúban a két szál. Elvileg...
mreni07-03-2012 20:36:56 // 38013
Keverem már én is.
nekem minden mókolás nélkül ment az abs is a sima vagcom-os kábellel és 3pin-es átalakítóval,mert ugye ezeknél 3 csatlakozó van abs,lufi,motor így nem kell kapcsolósra alakítgatni,rádugod és mennie kell.
nekem minden mókolás nélkül ment az abs is a sima vagcom-os kábellel és 3pin-es átalakítóval,mert ugye ezeknél 3 csatlakozó van abs,lufi,motor így nem kell kapcsolósra alakítgatni,rádugod és mennie kell.
GTPeti07-03-2012 20:35:43 // 38012
Azt a 300Ft-ot megéri. 5-10%-kal javulnak az esélyeid. ;)
Bella07-03-2012 20:33:58 // 38011
Köszi!
Valakinek van esetleg vadriasztóról véleménye? Mert nemrég egy őzet kaptam majdnem telibe......
Valakinek van esetleg vadriasztóról véleménye? Mert nemrég egy őzet kaptam majdnem telibe......
GTPeti07-03-2012 20:33:43 // 38010
Ha a légzsák ECU-nak külön - három pólusú . csatlakozója van, akkor abból vszínüleg csak kettő használt. Van benne egy föld és egy K-line.
Ha jól emlékszem a legtöbb diag kábel OBD csatijában a 4-es és az 5-ös össze vannak kötve, ezek a "föld". Legegyszerűbb, ha szétszedett kábelnél ráforrasztasz ide egy vezetéket és a másik végére pl. egy ellenálláslábat forrasztasz, így be tudod dugni a 3 pólusú diag csatiba. (Oda, ahol a fekete vezeték van).
A 7-es meg ugye defaultban a K-line a diag kábelben. Innen pedig szintén egy vezetéket kéne vinni és a másik használt pontra kötni (a 3pól. csatinál). Így mennie kéne.
Persze gyújtást mindenképpen kell rá adni, de ez tuti egyértelmű volt.
(A légzsáknál SOSEM szabad Actuator Test-et csinálni, ezt is hagy jegyezzem itt is meg.)
Ha jól emlékszem a legtöbb diag kábel OBD csatijában a 4-es és az 5-ös össze vannak kötve, ezek a "föld". Legegyszerűbb, ha szétszedett kábelnél ráforrasztasz ide egy vezetéket és a másik végére pl. egy ellenálláslábat forrasztasz, így be tudod dugni a 3 pólusú diag csatiba. (Oda, ahol a fekete vezeték van).
A 7-es meg ugye defaultban a K-line a diag kábelben. Innen pedig szintén egy vezetéket kéne vinni és a másik használt pontra kötni (a 3pól. csatinál). Így mennie kéne.
Persze gyújtást mindenképpen kell rá adni, de ez tuti egyértelmű volt.
(A légzsáknál SOSEM szabad Actuator Test-et csinálni, ezt is hagy jegyezzem itt is meg.)
GTPeti07-03-2012 20:14:37 // 38009
Csakis bontott!!!
mreni07-03-2012 20:10:11 // 38008
részvét,bontottat vegyél inkább,jobban jársz vele :(
Bella07-03-2012 20:00:29 // 38007
mreni07-03-2012 19:51:44 // 38006
valamit rosszul nézel szerintem,itt van a kezemben a cucc és stimmel minden
mreni07-03-2012 19:47:45 // 38005
a 15ösön semminek
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:46:48 // 38004
De az ODB-3PIN átalakítóban az ODB végén NINCS bekötve sehová a 3-as. Hiába kötöm a 16-osban a 3-as lábra, oda nem csatlakozik semmi.
Minek kellene lennie a 15-ös lábon?
Minek kellene lennie a 15-ös lábon?
mreni07-03-2012 19:40:50 // 38003
köszi,nem szoktam figyelgetni :))
mreni07-03-2012 19:40:36 // 38002
kevered,a 7es lábon a motor kommunikáció megy a 3ason a légzsáké,ez mind az obd csatin értendő
mreni07-03-2012 19:39:51 // 38001
de ne a 3 pólusú csatiban nézd a 3as lábot hanem a 16pin-esben :))
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:38:27 // 38000
Légzsákhoz elvileg a 7-est kellene a 3-asra kötni az ODB csatiban. A három pólusú ODB aljazatában a 3-as NINCS bekötve sehová :-(
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:35:39 // 37999
Gratula a k-koz! :-))
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:34:55 // 37998
Nem értem.
A 3 pólusú csatlakozója az ODB ellencsatiban a 7-es lábra van kötve. Ha átkötöm az ODB-t a 7-esről egy másik lábra, arra NEM csatlakozik a 3-as átalakító egyik lába sem, tehát lóg a levegőben a csatlakozó.
Ami viszont feltűnt, hogy a 3 lábú harmadik kontaktja a 15-ös lábra van kötve, ami elvileg az ODB-ben üres. Oda kellene kötni a 7-est?
A 3 pólusú csatlakozója az ODB ellencsatiban a 7-es lábra van kötve. Ha átkötöm az ODB-t a 7-esről egy másik lábra, arra NEM csatlakozik a 3-as átalakító egyik lába sem, tehát lóg a levegőben a csatlakozó.
Ami viszont feltűnt, hogy a 3 lábú harmadik kontaktja a 15-ös lábra van kötve, ami elvileg az ODB-ben üres. Oda kellene kötni a 7-est?
mreni07-03-2012 19:30:01 // 37997
de stimmel,próbáld meg :))))
csináltam már párszor
csináltam már párszor
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:25:51 // 37996
Ha NEM a 7-es....
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:25:25 // 37995
Ha 7-es lábon kommunikálós kellene, azt írná a FES oldala. Ráadásul a 3 pólusú csati mindig ugyan oda van kötve. Ha átkapcsolnám a 3 pólusú aljazata nem stimmelne...
mreni07-03-2012 19:17:45 // 37994
nem mert a légzsák nem a 7es lábon kommunikál mint a motor. ha nem kapcsolós az interface akkor nem fogja megtalálni a légzsákot.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:15:44 // 37993
A FES is mindkettőnél csak annyit ír ki, hogy a 3 pólusút csatlakoztassam.
"Scan" üzemmódban se találja a légzsákot.
"Scan" üzemmódban se találja a légzsákot.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:12:58 // 37992
mreni07-03-2012 18:37:08 // 37991
ja,csak aki gyakrabban csinálja annak sima ügy
Azzurro07-03-2012 18:16:01 // 37990
Rengeteget kell bontani, és az elég sok idő. :-((( Egyszer kuplungoztuk, és nem volt egyszerű. Azért érdeklődtem, hozzá fogjunk e. :-)))
mreni07-03-2012 18:13:25 // 37989
pedig meg lehet :)
Azzurro07-03-2012 18:06:15 // 37988
Nem gondolnám azt hogy 4 óra alatt meg lehetne csinálni. Nagyon kevésnek tartóm. :-))
DELFIN07-03-2012 18:00:43 // 37987
EZ MI A F..Z MÁR MEGINT?? HASZNÁLT MÁR ILYET VALAKI?? http://www.greenfuel.hu/gyik#mi_tortenik_ha_sokat_tul_keveset_adagolunk
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
436
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?