Forum >> Szerelőműhely

gecsa14-03-2014 13:18:34 // 47836
nem azt írtam, hogy nem lehet, csak azt, hogy bonyodalmas művelet.. mindent le lehet papírozni, csak idő kérdése, amit nem, arra meg ott van a p rendszám.. :D
mreni14-03-2014 13:16:27 // 47835
2-3 napos tortura meg nemi penz es legalis is... attol meg hogy turbos ts eseten gyari a motorkod attol meg full illegalis az atepites...
Dévid14-03-2014 11:29:04 // 47834
Anno én valami regadó-különbözetről, vagy hasonlóról olvastam, hogy azt is meg kell fizetni, mivel egy időben én is motort akartam cserélni, nagyobbra. Aztán inkább vettem egy kevésbé törött kasznis V6-ot, most azt újítgatom.
gecsa14-03-2014 10:34:10 // 47833
emlékeim szerint a ccm váltás miatt bonyodalmas... ?
Liquid14-03-2014 10:25:38 // 47832
nyilván az autócsere az ultimate megoldás :)
Miért nem legalizálható egy V6-osítás, ha gyárilag is létezett?
A diszlexiás elvtársat meg ignorálom, nem idegesítem magam különösebben rajta.
kisspeti2314-03-2014 09:53:47 // 47831
Addig nem megyek vele sehova, amíg a szerelőmhöz ki nem tudok menni, természetesen. Ha biztosan tudnám, hogy hova, hogyan és mit kellene pontosan tölteni, megcsinálnám én is, de a főbb probléma az az lenne, amit írtam lejjjebb. A váltóolajat azt meg tudom oldani, de a fordultszámos probléma sokkal elkeserítőbb.. :/
Fairlane14-03-2014 09:27:16 // 47830
Szerintem én nem járkálnék ismerten porzó váltóval :(

Nem akkora varázslat kitekerni egy csavart és beletölteni valami olcsó olajat amíg véglegesen orvosoljátok....
Vagy ha te nem akarsz beletúrni akkor bármelyik gyorsszervízben, utcasarki autómágusnál de még megkockáztatom jobb benzinkúton is feltöltik.
kisspeti2314-03-2014 08:54:35 // 47829
Sziasztok! Megvan a legújabb probléma... a váltómból elszivárgott az olaj, kis túlzással annyira hogy szinte már porzik. Sajnos a szerelőm jövő hét közepe felé ér csak rá javitani a váltót meg ujratölteni olajjal, de tegnap amikor jöttem tőle haza, fura dolgot vettem észre, ami nemtudom hogy ezzel összefügg-e. Amikor felfelé váltok, a fordulatszám két váltás között nem esik vissza egy pillanatra sem, olyan mintha a gázon hagynám a lábam miközbe a kuplungot kinyomom. Ez csak egy-egy másodperces dolog, de elég zavaró... lehet ennek köze a szinte teljesen olajmentes váltónak, vagy ez valami kuplung probléma lesz szerintetek?...
pb_14-03-2014 00:13:42 // 47828
A vendégre is xoktam néha tenni.D
Dévid14-03-2014 00:06:26 // 47827
Ha a 147-re gondolsz, abból max. a lökhárító GTA... Amúgy szerintem olcsóbb eladni a TS-t és venni egy V6-ot, mint az átépítés. :)
Tuningman13-03-2014 23:38:37 // 47826
V6-ra átépíteni nem olyan nagy ügy, jól gondolod. Legalábbis anyagilag sokkal jobban megéri de nem elég a motor, kell a váltó, féltengelyek, kipuff, hűtő, dupla venti, ecu és kábelköteg. Fékek ugyan azok mint a TS-é, 1.8-tól. Berámolni sem nagy kunszt, ami szívás szokott lenni az a kábelköteg cseréje, azzal lehet babrálni.
A ts turbósítása is megoldható úgy, hogy tartós maradjon a motor de nem olcsó mutatvány, mivel át kell építeni sok mindent, más dugattyúk, hajtókarok, olajhűtő, stb.
A kuplung ha minőségi akkor bírja. Kb: 800 ezer körül volna a vége anyagilag.
Viszont V6-tal legalizálni az autót nem igazán lehet, míg a turbóval nem változik a motorkód, így legálisan használható.
Lehet jobban megéri a komplett autócsere TS-ről V6-ra vagy épp a 147 GTA-ra az adok-veszekben:)
Totózó kollégán nem érdemes idegeskedni, úgyis csak az x-et ismeri:D
pb_13-03-2014 22:56:37 // 47825
Ha +tanultál volna olvasni, akkor nem kérdeznél ilyet, kedves cimbora.) Tapaxtald + testközelből a dolgokat, és rögtön tudni fogod miről írkálok.)
pb_13-03-2014 22:51:29 // 47824
"és már itt bőven százezres tételről beszélünk"
Tegyél még utána néhány 0t.))
"ergo fullgenerál"
Építés, kőkeményen.)
GTPeti13-03-2014 22:36:09 // 47823
A videó elkészítését még talán túlélte. :)
Liquid13-03-2014 22:24:17 // 47822
ha megtanultál volna írni kedves testvérem általános elsőben, akkor elolvasnám mit gagyogol, de így csak arra tudok hivatkozni,a mit átlagban lehet olvasni tőled...
Szóval, mivel támasztod alá azt hogy egy V6-ra átépítés és egy TS turbosítás nagyságrendileg azonos szopásfaktor?
mex8613-03-2014 22:14:49 // 47821
én is azzal kaptam bárdiba.
asszem UFI-ban volt benne
gecsa13-03-2014 21:56:15 // 47820
szerintem az már inkább üzemórás.. :D
gecsa13-03-2014 21:55:45 // 47819
...amit úgy hívunk, hogy pénz-pénz-pénz.. :)

ráakasztani a turbót nem nagy szám, de a többit hozzáigazítani, hogy bírja is már igen.. ha a motort nem is nézzük, nem árthat egy erősebb kuplung, erősebb fékek, és persze kifogástalan futómű.. és már itt bőven százezres tételről beszélünk..
a motorban sem árt, ha a csapágyak jók, és az olaj sem fogyogat, ergo fullgenerál, plussz itt-ott némi erősítés.. szerintem egy ilyen átalakítás igényes és "tartós" kivitelezése simán eléri a milliót. megéri azért a pár lóerőért?
Piritu - 1.000.00013-03-2014 21:50:26 // 47818
A múltkor linkelt be valaki egy 700 lovasra felpumpált TS-videót. Kíváncsi lennék az élettartamára...
pb_13-03-2014 21:23:18 // 47817
Gondolod át, és gyorsan rá fox yönni.) Aki még nem vett réxt ilyen manőverben, vagy nem látott ilyet testközelből, az könnyen hinti róla az igét. Adott Setben már az ugyanolyan típusú motor bepattintása is óriási xívásba torkoll6.Még hozzáértőknél is, nem hogy a sarlatánoknál. A turbosítást is + lehet TSinálni normálisan, TSak rendelkezni kell hozzá bizonyos dolgokkal.)
Liquid13-03-2014 21:09:16 // 47816
oszt mé? nagyságrendekkel több benne az értelem mint turbót akasztani egy TS-re. Az úgy jó ahogy van, nem illik piszkálni, mert nagyságrendi javulást úgyse hoz, ha meg igen, akkor gyököt von az élettartamból mint ahogy Ferke is megaszonta.
V6-os motorral volt gyárilag, turbóssal nem...
gecsa13-03-2014 21:07:14 // 47815
akkor a legkobb ötlet jelenleg egy AR16202.... :D
pb_13-03-2014 21:00:36 // 47814
A v6osítás is igen vad ötlet.)
Liquid13-03-2014 20:47:44 // 47813
Egyet kell értsek :)
Ha kell a plusz power, akkor V6-ot bele!
Csöri13-03-2014 20:38:45 // 47812
Pedig létezik, de csak gyáriban.
Alfa GT-Csaba13-03-2014 20:15:11 // 47811
Én a múltkor vettem a Bárdiba szűrőt abba gyárilag benne volt
Ferke13-03-2014 19:52:02 // 47810
Ez eleg vad oltet, nem biztos, hogy erdemes a ts amugy sem tul hosszu elettartamat lefelezni...
1pityu38913-03-2014 11:44:46 // 47809
TS féltengelyre van egy eladó belső gumiharang készletem ha valakinek szügsége lenne rá megtaláltok.
dev16613-03-2014 11:39:56 // 47808
Üdv mindenkinek! 2.4 JTD 20V-hez keresek gázolajszűrőre csavarható vízjelző szenzort. Ez enyémnek sajnos eltört a műanyag menete (túlhúztuk, később a nyomás eltörte). Van ötletetek, hol lehet ilyen beszerezni? valószínűleg a 1.9 JTD 16V szenzora is jó bele. A bontósok nem adják el külön, újonnan pedig sehol nem találunk.
Stevke13-03-2014 11:27:05 // 47807
Sziasztok! Ha van valaki aki mar tulesett egy ts motor utolagos turbositasan kerem irjon ram! Köszi !
Udv Stevke
H.P.12-03-2014 20:08:14 // 47806
Köszi. igazábol ma reggel jött elő a hiba melóba menet. Szerintem még csak most kezdett el levegősödni ugyhogy most pihen a ház előtt .addig meg járok egy kölcsön 156 ts-al.
Dante12-03-2014 20:05:44 // 47805
Nekem is hasonló tünetem volt. Viszont nálam miután a kuplung bemelegedett, eltűnt a pedál felső 3-4 cm-e, és a fogás pontja is ennyivel beljebb ment, gyakorlatilag 1-2 mm-re a padlótól már kezdett összekapcsolni a kuplung. Nálam a szerkezet rugói fáradtak el. Persze mivel már szét volt burítva, ezért a komplett kuplungot cseréltettem természetesen.
Kristyon12-03-2014 19:48:00 // 47804
Hali!

A munkahenger ha megadja magát akkor általában szórja is az olajat, én inkább a szerkezet kopására gyanakodnék, vagy a kinyomócsapágyra, vagy így együtt a kettő...

Üdv.
H.P.12-03-2014 19:28:08 // 47803
Helló mindenkinek! kuplung problémám van.... a jelenség hogy nagyon lent fog a kuplung mikor teljesen benyomom a pedált akkor is csak nehezen tudom a fokozatokat kapcsolni és ha csak 1 mm-ert is engedem visszafele már fog is.valamelyik munkahengerre gyanakszom... ilyenkor melyik szokott gyakrabban meghalni a 2 közül? és hol találom őket az autóban? a fékfolyadékom nem fogyott láthatóan.. bár barnás színű ami gondolom nem annyira jó. 1.9jtd 115 le
GTPeti12-03-2014 18:36:04 // 47802
Az nagyon nem mindegy, hogy a 0,4V egy átlagérték (mert pl. túl lassú a multiméter), vagy tényleg fixen annyi. Ezért jobb kiolvasni a diagrammot, vagy szkóppal vizsgálni.

Ha fix a feszültség, akkor mehetsz is szondát venni. Természetesen a belevaló Bosch-t, ha hosszabb távra tervezel, mint mondjuk 10ekm.
piski12-03-2014 15:19:39 // 47801
sziasztok.az mi lehet,h amikor jobbra kitekerem teljesen a kormányt kattan valami kétszer és mikor szedem vissza akkor megint kattan.parkolásnál figyeltem fel rá.másik irányba nem csinálja.lehet ,h kormány összekötő gömbfej? vagy mi lehet?
gagaracer12-03-2014 15:19:18 // 47800
Próbálom röviden összefoglalni mire jutottam a kölcsönbe kapott analóg műszerrel,Lambda szonda:0,3-0,4 volt között ingadozott a feszültsége kicsit lassan tette azt is,Légtömegmérő:http://www.autonet-group.hu/index.php?p=news&act=show&cid=111 e szerint mértem megvolt a 12v,meg az 5volt is,a jel pedig ahogy nyitogattam a folytószelepet szépen, 1,5volt-ról 3,5 ig emelkedett.(Légtömegmérő hibát ki lehet ejteni?) A fogyasztásom stabil 10liter egyértelműen dús a keverék szagról kormolásból ítélve,Lambda szondától ehet ennyit?meg torpanhat is néha alacsonyabb fordulatokon?
Martin12-03-2014 12:35:18 // 47799
Újra megpróbálom.
Hátsó ajtónál a külső kilincs miért nem megy vissza a helyére nyitás után??
Tudomásom szerint már többen is találkoztak ezzel a problémával. (147)
gagaracer11-03-2014 14:48:38 // 47798
Valakinek nincs kölcsönbe próbaképp egy Lmm-je Sopron környékén? (1.4 TS-hez)
WarbiRunner (Gyuri)11-03-2014 14:11:07 // 47797
Aha, ezaz, legyilkoltam, de a kulcsokból amit próbáltam, mindíg pont kiugrott. Megnézem 14-essel, köszi a tippeket! Ha nem megy, akkor hétvégén nekiállok komolyabban.
Ezt a fejezet lezáróst el ne kiabáld tényleg :-) Ez a két alkatrész 100% hogy cserés volt, de nem tudom meddig tud ez még fajulni. Szerintem vagy eladom, vagy restaurálásba hajlik ez az egész.
Lehet nem a tartóbakba kell az ólom (merthogy nem vaspogácsa, hanem ólom van benne!), hanem a fülembe, mert mindíg meghallok olyat amit nem kéne :-)
Még egy dolog van különben hogy azért lásd ennek a sztorinak sincs vége...gyorsításkor hallok valami cicergő hangot. De nem a vezérléstől. Eddig is volt ez a hang, csak a morgás elnyomta. Most rendesen hallatszik. Pedlógázra nem csinálja, csak könnyed gyorsításkor cicereg. Lehúzott ablaknál, pláne szalagkorlát mellett haladva elég jól hallani, de igazából nem tudom mi lehet.
Legutóbb emiatt vittem szelepállításra, azt amúgy sem ártott ellenőrizni hogy hogy áll. Akkor egy szelepnél korrigált a szerelőm, de persze a hang megmaradt, ráfogtuk a lendkerékre. Persze csere után is megmaradt :-)
Úgyhogy van itt még mivel szórakozni :-) Nem nagy ügy különben, de előbb utóbb ezt is mániákusan meg akarom majd oldani attól tartok...
Ferke11-03-2014 13:41:02 // 47796
Ja, de ha már elforgott és a két oldali lemezkét legyilkoltad, akkor viszont egy 14-es kulccsal tudsz pont ráfogni:)
Ha lejött, helyettesítsd sima 8as anyával, nagy alátéttel.
Ferke11-03-2014 13:38:02 // 47795
Elvileg ha a lemezke még rajta avan két oldalon, akkor egy 15-ös villáskulccsal rá tudsz fogni...de ehhez kell bontani, hogy hozzáférj (jaja, lámpa, stb).
A baknak, géptetőnek örülök, olyan, mintha egy fejezet zárult volna le ezzel:) (vagy még ne kiabáljam el?:) )
WarbiRunner (Gyuri)11-03-2014 12:14:29 // 47794
Sztori...Ma beszaladtam egy környéki bontóba, mert arra volt dolgom, és csak úgy jött az ötlet, miért ne, 10 éve nem jártam itt. Tartóbakot kerestem, kaptam is, végre ez teljesen rendben lesz. Ha eladom az autót, ha nem, ennyit még megcsinálok. De ezt egyszerűen nem lehet abbahagyni :-)
Mi is történt? Leparkoltam, kiszálltam és ott állt egy frissen hozott ezüst 146, mindene gyári, szinte karcmentes gép. Nem bírtam ki...motorháztetőt cseréltünk.
pontosan az volt amit gondoltam, nem gyári motorháztetőm volt. Igazából még csak fel van lökve, semmi nincs beállítva, és mégis...ILLESZKEDIK! :-)



Viszont amiért ide írom: kilazítottam az első kereszttartót a vezérlés oldalon, mert kicsit összébb kell húzni elöl, hogy szépen fusson a vonal. A színrefújt lemezalkatrészt, amibe a sárvédő két csavarral illeszkedik, tehát nem a középső fekete kereszttartót. A csavar (mindkettő) ropogva indult meg, és most se ki, se be. Nem bírom kiszedni. Mivel vagy hogy lehet leszedni azt a kis lemezt amibe betekeredik az anya? Már beáztattam, de nem nagyon férek hozzá normálisan. Van trükk, vagy lámpa ki, nagy fogó...?
Tuningman10-03-2014 23:32:34 // 47793
Csináltam már párat:)
Tuningman10-03-2014 23:31:55 // 47792
1 hely nem elég?
XI. Budafoki u. 70.
22ezer egy vizsga és normális a hozzáállás:)
Először végigmegy az autó a soron és ha minden ok, már le is vizsgázott.
Ha esetleg van gubanc azt megmondják és akkor nem kell fizetni csak ha levizsgázott.
W.10-03-2014 17:27:39 // 47791
Cartársak! A Large auto-nál dolgozó vagy ottani kapcsolattal rendelkező kollégát keresek! Ha tudtok segíteni, megköszönöm!
gabee10-03-2014 12:24:45 // 47790
A valto vezetofulke felolo oldalan van a nivo palca,elegge lennt...de az akksi talca kivetelevel kicsavarhato a gomba ,es ott konnyebb...
Martin10-03-2014 11:43:24 // 47789
Hali.

Javított már valaki 147 TS-ben váltókulisszát?
jim15610-03-2014 11:06:33 // 47788
Sziasztok156 99es 1.9jtd nel hol van a valtomü olajbetöltö nyilása?
Thorpe10-03-2014 01:32:09 // 47787
Műszaki vizsga ügyben,
Bp-en 3-4 helyet tudtok-e javasolni, ahová "szoktuk" vinni az Alfákat
és ahol, ha rendben van az autó nem szívóznak és kedvező áron dolgoznak?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.