Forum >> Szerelőműhely

WarbiRunner (Gyuri)27-03-2014 09:53:43 // 48049
Egyébként meg ha megint a főtengely szíjtárcsa szivat, tökönszúrom magam...Visszanéztem a "szervíz füzetben" , legutóbb 6e km-rel a szíjtárcsa halála előtt vittem szelepállításra a gépet. Emlékszem is, hogy akkor is pont ugyanez a cicergő, gyorsításkor csörgő hang idegesített. Ősszel egyszercsak elkezdte a határozott csattogást a szíjtárcsa, kicseréltük. Szalonból gyárira. De hogy akkor elmúlt e vele a gyorsításkori csörgés arról halvány lila emlékem sincs.
MIndenképp extrém lenne ha megint haldokolna, mert nincs még 20e km amit mentem vele azóta.
WarbiRunner (Gyuri)27-03-2014 09:39:01 // 48048
Ez lesz a következő lépés, illetve alulró aknán meghallgatjuk. Totál a váltó felől hallom ezért ez még eddig kimaradt a vezérlés oldal piszkálása. De mivel csak menet közben adja, nehéz beazonosítani. Már gondoltam főtengely szíjtárcsára is, de az alapjáraton is kolompolt, vagy ha üresben gázt adtam. Most kifejezetten csak menet közben, 1700 körülről gyorsításkor. 2500 körül elhalkul. Egyébként az üteme olyan mint a főtengely szíjtárcsa csörgése volt.
.......................27-03-2014 08:54:36 // 48047
diag progival kapcsolhatók a venti fokozatok,külön mindkettő
FiatEcuscan,Multiecuscan ezekkel függetlenül a motorhőmérséklettől kapcsolható
Kau27-03-2014 08:52:18 // 48046
Gondolom akkor neked is jót mutat mindig...
aranytl27-03-2014 08:51:20 // 48045
Mindenesetre elnézve a pálcát, elbírna még egy fél litert a maximumig :P
Kau27-03-2014 08:51:03 // 48044
Milyen időnként cserélsz vezérlésmódosítót?
Mindegy melyik oldalt nézed, ez így is úgy is nagyon kevés.
aranytl27-03-2014 08:48:49 // 48043
A motor leállítása után kb. fél perccel mérem és egy törlés után úgy dugom be, hogy a domború pötty legyen felül, és azt a felét nézem. A lényeg, hogy mindig érje el a felső pöttyöt az olaj.
gecsa27-03-2014 08:03:55 // 48042
a jtd, ha jó a hűtő, sosem fog alapjáraton felmenni 90ig.. :)
swan27-03-2014 07:46:41 // 48041
Ha dugóban ülsz és nem mozog az autó de vízhőfok elindul visszafelé az csak attól lehet, ha a ventilátor elindul. Magátol 90 foknál nem fog hülni. Kipróbálhatod álló helyzetben ha visszhűlt 70 fok alá indítsd el és várd meg míg felmegy 90 fokig es észre fogod venni a ventilátor működését. Persz ezt könnyeb 20 fok felett :)
swan27-03-2014 07:37:06 // 48040
Lehet csak én nem láztom jól de nem látok nagy különbséget a két oldal között.
osee_selespeed27-03-2014 07:14:41 // 48039
Jó reggelt!
Az a fura kérdésem lenne, hogy ti hogyan szoktatok olajszintet ellenôrizni. Nekem a pálca egyik oldalán mindig kevesebbet mutat, mint a másikon. 2.0TS-rôl van szó.
Zsombor27-03-2014 07:07:50 // 48038
Köszönöm a seggedelmet :)
Piritu - 1.000.00027-03-2014 07:00:00 // 48037
A 159-emen Bembo-Ferrodo volt a gyári, én is azt tettem bele.
Piritu - 1.000.00027-03-2014 06:57:43 // 48036
Gondolom a manuált már megnézted ez ügyben, mert a 33 "fék" fejezet 8. oldalán le van írva és rajzolva:
Martika8327-03-2014 06:55:49 // 48035
Szóval hol van a hátsó csatlakozó..?
Béci Ɨ|ѯ27-03-2014 06:53:39 // 48034
A Textar tökéletes. Az itteni vélemények többsége szerint a Brembo-Textar párosítás a legjobb.
Zsombor26-03-2014 23:12:47 // 48033
Sziasztok! Miután meguntam, hogy a kedvenc szakszervizem a gatyámat is lerángatja az alkatrészre pakolt haszonnal, magam mentem fékalkatrészek után. Beazonosítottam a szükséges tárcsákat és az első betétet is (Brembo lesz Bárditól), "márkás" hátsó betétet ugyanott nem találtam. Elaforg-ék honlapján láttam, hogy van nekik "gyári", kétszer annyiért, mint a Bárdinál beszerezhető Textar márkájú. Jó az hátra, vagy vegyem a drágábbat, amiről nem tudom, milyen márka, bár vlszg Brembo lehet, ha azt veszem alapul, hogy gyárilag ilyen fékek vannak a vason? (Brera, 2,4 jtdm, 2007) Köszi előre is :)
GTPeti26-03-2014 22:58:41 // 48032
Első vagy hátsó?
Az elsők csatlakozója általában a tornyok tetejétől nem messze van. Fehér hengerre csatlakozók szoktak lenni. A hátsóké ált a lökhárító oldalsó peremei körül mennek be egy gumi átvezetőn a kasztniba és belül van ez a fehér csatlakozó.

Légyszi majd válaszolj a kipuffra. Köszönöm.
Martika8326-03-2014 22:51:38 // 48031
Szóval tudja valaki hogy hol van az ABS szenzor csatija..? Vagy kezdjem el bontogatni a verdát találomra mondjuk egy jó nagy baltával..?
kisspeti2326-03-2014 22:27:14 // 48030
az a baj, hogy igy tapasztalatlanul, minden szerszám meg tudás nélkül nem szivesen állok neki itt a ház előtt bárminek.. sokkal szivesebben bíznám szakemberre, de idáig mindent találtam, csak szakembert nem....
mreni26-03-2014 22:08:32 // 48029
hosszbordást levéve is jelen van a hang?
WarbiRunner (Gyuri)26-03-2014 22:07:48 // 48028
Ettől tartottam, de legalább egy hibalehetőség kilőve.:-)
Alfa GT-Csaba26-03-2014 21:52:36 // 48027
Én annó a stab pálca csavarjait nem húztam meg rendesen ,futómű felújításnál és amikor próba körre mentem jobban kopogott mint előtte,és a stab pálca csavarján kellett utána húznom
kisspeti2326-03-2014 21:45:27 // 48026
az a baj hogy fogalmam sincs hol-milyen csavart kellene megnéznem..
Tom_15626-03-2014 21:26:43 // 48025
Üdv urak!
A problémám a következő lenne: Nyáron dugóban (30 + fok) ülve előfordul, hogy a vízhőfok elindul felfelé 90 fölé, aztán egyszer csak visszamegy 90 alá egy picivel. Majd egy kis idő múlva ismét elindul felfelé a hőfok. A gond, hogy nem hallom a hűtőventilátort hogy menne. Vizet eddig még nem forralt soha. Ez normális jelenség egy jtd-nél? (8v)
Azt hogy tudom megnézni, hogy a ventilátor fokozatai normálisan működnek? Termosztátot már cseréltem.
Alfa GT-Csaba26-03-2014 21:17:57 // 48024
Nézz át minden csavart hogy rendesen megvannak e húzva
kisspeti2326-03-2014 21:11:54 // 48023
na mostanra kezdem megelégelni a dolgot... MEGINT kopog valami az első futóműnél........ nem hiszem el már, de tényleg.. lett cserélve alsó-felső lengőkar, stab szilent, stab pálcák, kb 1 hétig volt csendes(ebb), és most megint ugyanolyan.. már 2 futóműves látta, mindegyik rábökött valamire, és még mindig ugyanott tartunk........
van esetleg bárkinek (amennyire lehet pécshez közel, de lassan már a távolság sem érdekel) olyan futóműves ismerőse, aki TÉNYLEG meg tudja mondani mi okozza a kopogást? mert idáig úgy néz ki engem csak kóklerekkel hozott össze a sors... előre is köszi, ha valaki tud ebben segiteni!
gecsa26-03-2014 19:46:01 // 48022
akkor kezdek megnyugodni, hogy nem szórakoztam vele sokat, hanem átküldtem rajta a csavarhúzót.. :D
mreni26-03-2014 19:35:39 // 48021
SKF csapágyat nem vennék,ha jót akarsz...
mreni26-03-2014 19:34:38 // 48020
húzd le a csatiját,b@szd ki az asztalra és úgy próbálkozz,régebben nekem is qrva sok beletört,mostmár kb 50-50 az arány :D
mreni26-03-2014 19:32:16 // 48019
szerintem az 1.9 nem láncos,de sosem figyeltem még:D
a 2.4 az oké de ott balansztengely is van itt meg nincs
[k i z z o]26-03-2014 19:26:37 // 48018
Ha porfestésre kerül, előtte felület kezelni kell, szemcseszórás után tüzihorgany a legjobb alá, persze nem mindegyik festék / por marad meg rajta (Tikkurila Temacoat RM40 pl. nagyon jó). Moson Cink-hez szoktam elküldeni, befért már egy komplett dedion is a kádukba, de kisebb dolgokat is becsülettel megcsinálnak, van galvanizálás is, de az több helyen is elérhető.
gecsa26-03-2014 18:41:04 // 48017
de nem kell hozzá hajolni, meg feküdni... :D
Ferke26-03-2014 18:28:44 // 48016
10ből 8szor beletörik az asztalon is, no para:)
Martika8326-03-2014 18:04:00 // 48015
Ötletem sincs hol lehet a csati, de akárhol is van csak a csomagtartót vagy az utasteret kell kibeleznem.
gecsa26-03-2014 17:46:10 // 48014
lehet, hogy mégsem az lesz.... még rámászok géppel a hétvégén, de előfordulhat, hogy üzemanyag-ellátási gondok, néha játszik random nem indulásokat, pedig cseréltem holtpontit is már.. volt már ennek az autónak magasnyomású gondja, azért tudtam anó olcsóbban megkaparintani, akkor a kereskedő szervízben csináltatta meg, szerintem felújítókészlettel operáltak, ennek már lassan 50k kilómétere.. gyanakszom, hogy ez haldoklik, és/vagy a szivattyú, így nem mindig van meg a megfelelő nyomás a rendszerben.. pl: csak nagyobb fodulatról visszatérve ejti a fordulatot alapjárat alá, ahonnan kis idő múlva magától visszaáll.. lehet benne ráció? milyen adatokra kellene diagolni az rpm, meg az üzemanyag mellett?
Zozo12326-03-2014 17:22:49 // 48013
Köszi a választ, akkor most egy kis szétszerelés, átellenőrzés és valószínűleg csere. Remélem a füredi találkozóra kész lesz!!!!
Piritu - 1.000.00026-03-2014 17:04:11 // 48012
A szinterezés nem tudom, hogy mennyire szerencsés.
A rugótartó "virágcserép" gyárilag szinterezve volt. Úgy rohadt el nálam alatta a fém, hogy a bevonat szinte érintetlen volt.
Én négy éve kentem le Hammerite-al. Most kaptam le a kerekeket, még teljesen ép a festés.
Piritu - 1.000.00026-03-2014 17:00:50 // 48011
Más a csapágy? :-O
Az epreim mindegyikhez dobják a 60613615-es cikkszámot. Ha jól látom, mindegyikben a kupak alatt van a kerékcsavar.
A csati valahol a karosszérián belül, védett helyen lesz.
gecsa26-03-2014 16:06:03 // 48010
pont erre akartam célozni, amit Piritu írt.. :) biztos, hogy van csatija valahol nem messze, ha másér nem is éri meg egyben kivenne, hát azért, hogy a szenzor kiszedése "kényelmesebb" legyen.. mégis csak jobban hozzáférni egy asztalon.. :) én is ezzel szivattam le magam egy hete, mire felfedeztem a csatit, már bele is törtem.. pedig nem keveset ázott wd40-ben..
Martika8326-03-2014 15:36:23 // 48009
Ja és ha nem jön ki a szenzor, akkor lőttek a tartós szinter bevonatnak, ráadásúl szophatok a csiszolással meg a festegetéssel én.
Martika8326-03-2014 15:34:37 // 48008
2005-ösben más a szenzor és a kerékcsapágy. A csatiját még nem találtam meg.
Martika8326-03-2014 15:32:09 // 48007
Hogy le tudjam szedni a csonkállványt és le tudjam szintereztetni, mert olyan rozsdás mint a Titanic (annak ellenére, hogy 2005, tehát elég fiatal példány). Az lesz a vicces ha lecserélem a kerékcsapágyakat, majd elromlik az ABS szenzor és le kell venni az új csapágyat, hogy kidaráljam a rossz szenzort a helyéről. Kevés csapágy éli túl a lehúzást. 1db SKF csapágy 23 rugó, FAG meg 30k.
Piritu - 1.000.00026-03-2014 15:30:16 // 48006
Miért ne tudnád leszedni?
A tengelycsavart sokkal könnyebb az autón meglazítani.
Ha meg tényleg le kell az egészet, megkeresed hogy az ABS vezeték hol van összedugva és széthúzod. Így már ABS érzékelőstől, vezetékestől leszedhető.
gecsa26-03-2014 15:16:20 // 48005
csak egy laza keresztkérdés, miért szeretnéd kiszedni? :)
Martika8326-03-2014 15:07:45 // 48004
Szerintem annyit ázott már a WD40-ben, hogy pont attól megy tönkre. :( Ráadásul le kéne venni a csapágyat, hogy jobban hozzáférjek, de amíg nem szedem ki a szenzort addig nem tudom leszedni a csonkállványt és nem tudom leszedni a szűz kerékagy csavart aztán meg a csapágyat. Kibaszott ördögi kör. Áááááááh.
WarbiRunner (Gyuri)26-03-2014 14:24:41 // 48003
Jelen esetben túl halk motor :-) Végre elértem hogy teljesen halk legyen, és tessék, nem mentem vele semmire, mert most meg ez a zörgés idegesít. Főleg az, hogy nem jövök rá az okára. Az egy dolog hogy égő így közlekedni, rendesen figyelték a múltkor a buszmegállóból. Csak eddig ezt én bentről nem hallottam :-)
gecsa26-03-2014 14:15:43 // 48002
ja, úgy más.. :)

szokták mondani, hogy nincs csörgés, kopogás, csak ha túl halk a zene.. :D
WarbiRunner (Gyuri)26-03-2014 14:08:27 // 48001
Mármint gyanús, hogy annak pont semmi köze a gyorsításkori csörgéshez. Megint az lesz, hogy az első gyanúm lesz a jó, de ahogy Józsibá mondaná, "a kilométer és az idő megoldja" ezt is.
gecsa26-03-2014 12:40:31 // 48000
nekem az offomban pontosan úgy van, ahogy itt leírtad, úgyhogy annyira ne legyél gyanakvó.. ;)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.