Forum >> Szerelőműhely

Buksi14-10-2015 10:20:34 // 51036
Nem lehet, hogy a ventillátor előtét ellenállása adta meg magát?
Piritu - 1.000.00014-10-2015 06:49:53 // 51035
Ott valami probléma van. A jó szűrő nem engedhet át kormot.
Vinnie14-10-2015 05:24:38 // 51034
Sziasztok!

Ide is beírom, hátha itt többen vannak, akiknek van valami ötlete.

Lenne egy problémám a fűtéssel. Alfa 156 1.8TS-ről van szó. Ma feltűnt, hogy nem melegszik a beltér. Tegnap még jó volt a fűtés, de ma valamiért nem megy a ventilátor, így meleg sem jön be. Megnéztem a biztosítékot a motortérben, elvileg jó. A fűtéstekerő közül ez a középső amivel gond lehet, vagy a ventilátor romolhatott el? A másik tekerők elvileg működnek, mert hallom, hogy a lábtér, ablak, utastér-állító zár rendesen...

Járt már valaki hasonlóan?
Előre is köszönöm.
atis_166jtd13-10-2015 23:41:05 // 51033
Csak egy kérdés és nem cseszegetni akarlak. Van dpf és kormos is a kipuf vége akkor mi ahelyzet?
Kazes☻13-10-2015 22:55:51 // 51031
A fordulatszám mérő pont egy fontos műszer... bocs. :)
MiszöszFőnök13-10-2015 22:42:54 // 51030
Habár most a felújítás után még nem tudni, hogy eszi e az olajat a kis drága (elvileg nem), de a tulajnak minden hónapban küldök egy email, hogy: OLAJ!!! (Én csak a felújítást vezényeltem nem az enyém a 2.0 Ts) Az enyém 1.6 ts mióta a garázsban áll azóta nem csipegi az olajat :-)
De amúgy lófaszért nem fért el már a műszerfalon egy olajszint jelző, ahogy mondod. Kár, hogy nem én találtam fel a melegvizet, most kitalálnék egy utólag beépíthető olajszintjelzőt is. Elvégre az autó üzemanyaggal és motorolajjal megy. Például fordulatszám mérő minek, elváltja úgyis mindenki, érzésre, nem nézi ki magának a 2423 as fordulatszámot...
Piritu - 1.000.00013-10-2015 22:15:51 // 51029
A TS-nél még fontosabb, mert az még hajlamos is csipegetni az olajat, így nem veszed észre ha kevés lesz. Nálam rituálé lett a nívópálca ellenőrzése, pedig az enyém azon ritkák közé tartozik, amelyik nem eszi. Viszont nem tudhatja az ember, hogy mikor kezdi el.
Pont ezért furcsa, hogy a dieseleknél van olajszint kijelzés a műszerfalon, a TS-nél nincs.
MiszöszFőnök13-10-2015 22:10:50 // 51028
Jaj de örülök, hogy írod az olaj max on tartását. Eszméletlenül fontos dolog.
Egy 2.0 Ts t hanyag olajszint kezeléssel (kevés olaj) autópályán nagy sebességgel sikerült csapágyassá gyalázni. Kicserélték a motorban az atyaúristent is mire jó lett, került pár százezer forintba.
berobbantam13-10-2015 21:52:41 // 51027
Köszönöm midkettőtök válaszát.A számláló nullázását már megtaláltam közben :)
Piritu - 1.000.00013-10-2015 21:46:42 // 51026
- Az olajszintet célszerű a maximumon tartani.
- A facelift utánihoz nincs könyv, nem fordították le. Külföldiül innen tudod letölteni.
Piritu - 1.000.00013-10-2015 21:41:25 // 51025
156-ban nem volt sose dpf. Amúgy egyszerű, megnézed a kipufogó végét. Ha van - és jó a - dpf, akkor fémszínű. Ha nincs, akkor kormos.
A számlálót emlékeim szerint a +/- gomb együttes, sokáig tartó lenyomásával lehet nullázni.
berobbantam13-10-2015 21:06:23 // 51024
Köszi a részletes választ.Tudom láma kérdés,de honnan tudom meg,hogy az enyém DPF-es-e?
Golyoka13-10-2015 20:54:46 // 51023
Köszi a segítséget :-) Hnap megyek csak gondoltam itt is körbe érdeklődök :-D
MiszöszFőnök13-10-2015 18:23:44 // 51022
Olyan magasabb csattogós hang? Olajnyomás, olajszűrő (régi, hibás, nem belevaló), szelephézag.
Vagy olyan igazán kopogós? Főtengely csapágy, hajtókar csapágy.
Nem értek az autókhoz, de ezen kérdéskörökkel mennék a szerelőhöz konzultálni mielőbb.
Barni14713-10-2015 18:05:45 // 51021
Kellemes meló kicserélni, volt benne részem. Megvettem az autót és lecseréltem az olajat valami jónak mondott nonamre. Utána csak Seleniát kapott.
Esetleg próbálkozhatsz hígabb olajjal hátha javul valamit, de nem sok esély van rá.
Golyoka13-10-2015 17:10:12 // 51020
Olajcseréig még lenne 6000km! Ismerősöm autószerelő ő azt mondta kapásból h hidrotőke!
Barni14713-10-2015 16:49:11 // 51019
Cseréltél mostanában olajat?
Golyoka13-10-2015 16:31:57 // 51018
Sziasztok egy kis segítségre lenne szükségem! Van egy 145 1.6 boxerem és vmi elkezdett kopogni! hidegen hangosabb üzemmeleg állapotban is lehet hallani de akkor halkabb! Az előző tulaj hidrotőkét cserélt benne elvileg! Tudom h így látatlanba nehéz megmondani h mi lehet az de ha adnátok ötleteket vagy tanácsokat az jó lenne :-) Köszönöm!
.......................13-10-2015 12:42:48 // 51017
Ha minden más ok rajta 1000euróból tudsz venni 1,9jtd motort simán
Tamás8913-10-2015 12:32:55 // 51016
Üdv mindenkinek!

Minap Győr felé menet előzés közben kifújt valamelyik cső a kocsiban, hirtelen nagy füst és teljesítmény csökkenés. Gázadásnál ahogy beindul a turbó kifúj,gondoltam megint kilyukadt a turbó cső ( volt már ilyen, ugyan így mutatta a tüneteteket ) sebaj gondoltam lehet így még vele menni és valahogy haza is kellene jönni jó 220 km Győrtől. Haza felé utolsó faluk egyikében megálltunk majd indulásnál furcsa volt az autó mintha lefojtaná valami. Pár kilométerrel arrébb bejelezte a motorhibát, de még mindig nem csinált konkrét "ne menjünk tovább tüneteket" haza értünk letettem a kocsi a garázsba. Reggel rá akarok indítani se kép se hang, nagy nehezen egy henger beindul majd az sem. Szerelőhöz elvittem mondja ahogy hallja eltűnt a kompresszió szerinte elment a vezérlés, számítógép be is adta a hibát vezérműtengely és már nem is tudom mi közt van a baj. Szét kell szedni onnét lehet valamit mondani. Valószínűleg a szelepek elmentek. Ha valakinek volt hasonló problémája légyszíves ossza meg. Ha nincs szerencsém a kár 200-500 e ft ig. Ha ilyen komoly akkor nincs értelme javítani Donor autóként el lesz adva, ezen kívül minden tökéletes rajt. Előre is köszi Alfa gt 1.9 jtd a motor
Zolibácsi13-10-2015 09:12:45 // 51015
Szia, ha jól tudom csak DPF-eseknél kell nullázni a computer számlálóját is.
Minap csináltam én is meg a bnőm jobbos tükrét mert pizzafuti sietett. Sajnos nem írtam le blogban, de nem olyan nehéz szétszedni.
Nálunk az volt hogy a rugót tartó zégergyűrű leesett a helyérőr ezért nem volt feszítése a tükörnek.
Elösszőr szedd le a tükör tartoját ajtón belülről 3 csavar, ami ezt takarja 3 szög elem csak le kell pattintani de úgy hogy ne törd szét. 2 bolha van benne őket össze kell nyomni.
Ha levetted tartó alján 3 csavar kiszed.
Utána a tükör alján van egy érintkező azt ki kell billenteni és alatta rálátsz a tükörlap hátuljára. Van vagy 4-5 műanyag karom amit ki kell csavarhúzóval nyomni, egyeséve, csak ne törd el. Természetesen a tükröt közben úgy kell kézzel beállítanod, hogy hozzáférj a pöckökhöz. Ha a szerelő nílás résznél kész vagy akkor gyakorlatilag csak a másik irányban le kellene csúsztatni és kiugrik a tükörlap.
Csatlakozók széthúz.
Utána maga a rugó, zéger és tükörlap tartó szinte egy elem. amit 2 csavar fog.
Ha a rugó és a zéger pattant szét, akkor kell egy satu és egy cső darab amivel vissza sajtolod a zégert a helyére és érdemes tekerni rajta egy picit, mert az a spiáteres sz@r olyan gyenge, hogy a zéger karmai lehúzták a peremét.
Ha nem a rugó -zéger páros esett szét, akkor inkább nézd meg mi a baj mielőtt szétszeded.
Ha kész akkor tükörlapot visszapattint, előtt a kábeleket visszahúzni bele.
és visszaszerelni.
Remélem érthető voltam :-)
(u.i.Ha törnek a karmok akkor cseszheted, mert mehetsz venni egy bontottat :-) )
zoligt13-10-2015 08:33:25 // 51014
Sziasztok!
Gt-hez alsó első lengőkarból melyiket ajánljátok, van-e tapasztalatotok az olcsóbb kategóriásokkal, pl Starline.
Köszi a választ.
berobbantam12-10-2015 21:22:47 // 51013
Sziasztok
Új vagyok mint Alfás,és új vagyok a csapatban is.Nem is tudom,hogy ide írjak vagy a 156 topicba.Szóval a lényeg.Az autóm 2005-ös faceliftes 116 lovas 1.9 jtd 156-ós.Az autót olaszbol hozták be,előélet ismeretlen.Szerelőnél kezdett.Vezérműszíly,feszítő és vezető görgő,vízpumpa,összes szűrő,termosztát és olaj cserélve.Ezzel kapcsolatban lenne az első pár kérdésem.Az olajcserét ki kell ütni ennél a tipusnál a fedélzetiböl?A szerelőm nem kimondottan olasz autós,de nagyon lelkiismeretes.Nem talált a menűben ilyen lehetőséget,de nem szeretném ha e miatt leállna alattam valahol.A másik az olajszint.Én a nívó közepéig szoktam önteni az eddigi autóimat.Ez is eddig van jelenleg.A fedélzeti szerint viszont van egy jelzés híja.Felöntsem maxig?Kellene valami szerelési és használati útmutató is a tipushoz.Neten csak facelift előttihez találtam.Az sem baj ha magyar?Amit meg szeretnék csinálni.A kilóméter órában nem és egy háttérvilágítás izzó,ezt cserélném,és a jobb tükröm is elég önálló életet él.Gyakorlatilag oda hajtom ahova akarom és ott marad.Ezt is orvosolnám.Viszont nem akarok eltörni semmi belső műanyag elemet,ezért kellene.Egyenlőre ennyi lenne.Aztán a későbbiekben még van pár apróság ami zavar,de csak sorba mindent.Jah.Majd elfelejtettem.A vezszíjnak mennyi a csereperiódusa?Ami manuált találtam abban csak annyi van,hogy 120000-nél kell cserélni.De tovább semmi.Most dayco szíjat kapott skf görgőkkel és vízpumpával.Mennyit mehetek el ezzel?
Andrewxy12-10-2015 19:52:23 // 51012
...de miért indul el gyújtás után újra? :(
.......................12-10-2015 17:54:04 // 51011
3 dolog kell hogy beinduljon a jtd

fordulatszámjel initózás alatt
kellö 270 bar feletti rail nyomás
és hömérsékletjel

ezeket elm 327 el ki kell olvasgatni inditás közben figyelni hogy mi az érték

az üzemanyagsivattyu csak félrevezet
Andrewxy12-10-2015 17:40:15 // 51010
Sziasztok!

Segítsetek. Alfa 2.4jtd euro3 nem indul el. Gyújtást ráadom kb. 2mpig megy az üzemanyag pumpa, majd leáll. Aztán ha leveszem a gyújtást akkor újra elindul kb 3mp-ig.

Mi lehet a hiba? Egyáltalán gyújtás nélkül miért mehet az üa pumpa?

Köszi a segítséget.

üdv.
Béci Ɨ|ѯ12-10-2015 15:06:49 // 51009
Kipörgésgátló és a menetstabilizátor piktogramja. Lehet, hogy a féklámpakapcsoló lesz a ludas.
Szunyi12-10-2015 14:21:45 // 51008
Ja bocsi, Gt 2.0 Jts
Szunyi12-10-2015 14:20:30 // 51007
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! Mit jelent az alábbi kettő lámpa felvillanása? Valamelyik nap csak a kis háromszöges pislant fel és torpant meg a kocsi egy pillanatra, de aztán el is aludt. Rá pár napra, egyszerre villant fel mind a kettő és éget egyfeszt, semmi teljesítmény csökkenés, vagy bármi nem volt tapasztalható, de nem aludtak el csak amikor félre álltam és újra indítottam.
kertecs12-10-2015 13:39:50 // 51006
Hello!

Segítségre lenne szükségem:

Egy gépműhelyben felhívták a figyelmem, hogy az 1.6 TS motornál különös figyelmet fordítsak a "karterszellőzés rendszerének ellenőrzésére".

Szégyen, nem szégyen, nem tudom mire gondolnak. Van ilyen egy 32104 motorban? A szelepfedélben csak egy "labirintus ütköztető" van, onnan két gumicső megy a pillangószelepre csatlakozó levegőcsőbe. Ezekben semmi szelepet vagy ellenőrizendő rendszert nem látok.

Aki képben van, kérem világosítsa meg a területet számomra :-)
Jozso5311-10-2015 09:02:10 // 51005
Tisztelt Kollégák !
Van egy 166-osom aminek ujabban vacakol a gyujtás kapcsoloja de sehogyan sem tudom kivenni nem tudom mi rögziti a kormányhüvelybe a betétet.És még arra lennék kiváncsi hogy gyujtáskapcsolo csere után mi még a teendő gondolok itt az immora stb...
Várom szives válaszaitokat.
Lali7510-10-2015 21:26:33 // 51004
Nem kell legteleniteni
Piritu - 1.000.00010-10-2015 18:59:58 // 51003
A tört verziókkal meg óvatosan! Az oldalról a próbaverzió letölthető.
Piritu - 1.000.00010-10-2015 18:59:11 // 51002
A Multiecuscan oldalán minden le van írva....
Juve15610-10-2015 16:27:55 // 51001
Üdv!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy VAG KKL USB-s kábelem valamint letöltöttem a Multiecuscan 1.9 verziót. Csatlakoztatom az autót a laptoppal majd az írja a program (miután sikertelen a csatlakozás) hogy ellenőrizzem a csatlakozást illetve a port beállítást. Már mindent "össze-vissza" sikerült állítani de nem akar csatlakozni a vezérlővel. Valaki tud segíteni, hogy mit kell beállítani, hogy sikerüljön csatlakoznom? Előre is köszönöm
sipi10-10-2015 10:03:32 // 51000
Köszi szépen a segítséget. Időközben megtaláltam a fekete színűt az oldalon.
.......................10-10-2015 09:22:15 // 50999
Ha az epert megnyitod van egy rublika ahova beírod az alvázszámod,
Így kizárólag azok az alkatrészek jönnek fel amik passzolnak a te kocsidhoz


Alvázszám így :ZAR...
sipi10-10-2015 09:10:56 // 50998
Sziasztok !

Találtam egy robbantott ábrát 159-hez egy alkatrészes oldalról. Nekem a 3-as számú gumicsík kellene, ami a a váltó alumínium betétes alját öleli körbe. Sajnos az előző tulaj valamit szereltetett azon a részen és egy facsavarral simán felcsavarozta... , összegányolta az egészet. Ezt szeretném kicserélni, de van 4-5 db más sorszámmal, gondolom ahány színű belsővel készült a kocsi. Nekem sima fekete a műszerfalam tudna ese3tleg segíteni valami hogy melyiket kellene megrendelnem?

Ezek a sorszámok:
156 060 191
156 060 188
156 060 190
156 060 189
NetBarna10-10-2015 08:29:14 // 50997
Sziasztok.
Szerintetek jó ez a termosztát valamelyike:
link
a 147 1.9 jtd-be (2004-es)?
Rosszat küldött az ALBA-Autó és gondolkodom a lehetséges gyors megoldáson.
Orosz09-10-2015 19:43:30 // 50996
sziasztok!valakinek van valamilyen ötlete, hogy egy 156 sw-be hogyan lehetne beleszerkeszteni egy GPS-t?(nem külsőre gondolok,az van)
Mr. Z07-10-2015 22:31:39 // 50994
Sziasztok a benzinhidat akarom cserélni egy gyári állapotúra. Van valami trükkje pl kell valahogy légteleníteni a rendszert?
meidl07-10-2015 21:10:46 // 50993
Koszi

Kozben en is megtalaltam valoban alulrol megy a szabalyzora.

Udv
devil6907-10-2015 19:36:08 // 50992
köszi, egy próbát megér :(
greenhorn07-10-2015 19:14:56 // 50991
Sziasztok!

Kiakadt a csomagtartó zárja, és nem csukódik le az ajtó. Hogy tudnám ismét működésre bírni ?! (A probléma úgy jött elő, hogy a műszerfalon lévő nyitó gombbal próbálták nyitni, pedig csak kulccsal megy)

Válaszotokat előre is köszi!
LoneWolf3307-10-2015 19:03:00 // 50990
Üdv,

Elképzelhető, hogy túl kicsi a benzinnyomás, amit okozhat pl:
- elfáradt tápszivattyú
- tápszivattyú elektromos táplálásának hibája
- eldugult üzemanyagszűrő
LoneWolf3307-10-2015 18:57:48 // 50989
Üdv,

A sérült gyertyament általában javító persellyel gyógyítható, nem egetverő összegekért.
devil6907-10-2015 18:53:15 // 50988
Sziasztok!

A kedvenc 146-osom, szépen beindul, sikerül vele zökkenőmentesen megtennem kb 2-300 m-t, majd torokhanggal (mintha csak 3 henger menne) elerőtlenedik, majd lefullad! :( Valakinek ötlete?

Köszi
LoneWolf3307-10-2015 18:48:01 // 50987
Üdv,

Elvileg az üzemanyag nyomásszabályzóra kellene csatlakoznia,
a jelzett cső biztosítja a vezérlővákuumot a szabályzónak.
A szabályzó a két hengersor között, a vezérműszíj burkolat hátsó vonalában
található kis hengeres eszköz, három benzincsővel, és egy vákuum csatlakozással.
Ez csatlakozócsonk (úgy rémlik) lefelé néz, sz@r hozzáférni.
Ha minden igaz, ez jött le.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.