Szisztok!
Dízel motorral, ha a hosszbordásszíj nincs fenn, 30-40 km-t be lehet vállalni ???
Forum >> Szerelőműhely
fbence22-02-2016 08:16:31 // 51392
benczemark22-02-2016 08:05:32 // 51391
Sziasztok!
Kéne egy kis segitség! 156 Jts-em van... Alacsony fordulatnál(2000-2500ig főleg emelkedőn) beremeg a kasztni! Érződik a középkonzolon és a kormányon is... Ha elveszem a gázt vagy ha felpörög nagyobb fordulatra eltűnik a remegés! Mitől lehet? Gondolom nem futòmű mert akkor a gázelvétel nem befolyásolná! Kettőstömegű nincs benne ha jòl tudom... Vezerműtengely kopása okozhat ilyen hibát vagy esetleg féltengely lehet? Előre is köszi...
Kéne egy kis segitség! 156 Jts-em van... Alacsony fordulatnál(2000-2500ig főleg emelkedőn) beremeg a kasztni! Érződik a középkonzolon és a kormányon is... Ha elveszem a gázt vagy ha felpörög nagyobb fordulatra eltűnik a remegés! Mitől lehet? Gondolom nem futòmű mert akkor a gázelvétel nem befolyásolná! Kettőstömegű nincs benne ha jòl tudom... Vezerműtengely kopása okozhat ilyen hibát vagy esetleg féltengely lehet? Előre is köszi...
turkish19-02-2016 18:30:16 // 51390
Eltört hosszában a műanyag hüvely..... Ragasztásnak, pántolásnak van értelme, vagy kuka? Így legalább lecsiszoltam, bezsíroztam.
Ugyanitt 156 SW hátsó ablaktörlő motort vennék! :) HELP!
Ugyanitt 156 SW hátsó ablaktörlő motort vennék! :) HELP!
Lalli18-02-2016 10:26:58 // 51389
Sziasztok!
Segítséget kérnék!
146 1.6 TS 2000es évjárat.
A probléma a következő: a kilométerórán a napi számláló nulláz, a teljes számlálóba pedig 4 km-nél több nem megy! Amikor nulláz az óra, akkor a mutatók is kilengenek. Ha leállítom, szintén nulláz!
A kilométerórát Zsámbékon az alfások már megnézték, az elvileg jó!
Másik órával is próbáltam, ugyan az.
Mi lehet a gond, ha van ötletetek.
Segítséget kérnék!
146 1.6 TS 2000es évjárat.
A probléma a következő: a kilométerórán a napi számláló nulláz, a teljes számlálóba pedig 4 km-nél több nem megy! Amikor nulláz az óra, akkor a mutatók is kilengenek. Ha leállítom, szintén nulláz!
A kilométerórát Zsámbékon az alfások már megnézték, az elvileg jó!
Másik órával is próbáltam, ugyan az.
Mi lehet a gond, ha van ötletetek.
lata8818-02-2016 09:05:49 // 51388
Szia. Én pár hónapja csináltam meg. Hasonló tünetek voltak, míg rászántam magam, h megpróbálom szétszedni, mert úgysem volt jobb, ahogy... Szóval bátran üsd ki a hüvelyből, csak a fogaskerék helyzetét jegyezd meg. Nekem televolt kis fémforgácsokkal a hüvely, amiatt nem járt rendesen. Agyon fújtam, zsíroztam, de nem segített. Miután szétszedtem és kitakarítottam a hüvelyt, gyorsabban jár mint az elsők. Tehát HAJRÁ!
Csabo2217-02-2016 14:13:11 // 51387
Gyári Bose hifi van 'csak' benne, de sajna mikor ráadom a gyújtást a connect nav magától bekapcsol, tehát áramot vesz fel az is. A kocsit van, h 1 hétig be sem inditom. Ezért szerettem vna a nagyobbik, 72es akksit, de félek nem fért vna be. most egy bosch van benne még (640A inditó áram), az 275 mm hosszú és éppen befér, a 72es exide 278 hosszú. szóval a fém akksitálcán levő műanyag tálnak tuti mennie kellett vna. ezek viszont csak 175 magasak, lóg rajtuk a lefogató szalag. igy 64es exide premiumot rendeltem, amit könnyebb lesz betornázni és remélhetőleg a szalag is fogja majd rendesen mert 190 mm magas.
turkish17-02-2016 12:40:08 // 51386
A hátsó ablaktörlő motor tengelyét hogy zsírozhatnám be?Szét lehet ütni roncsolás nélkül? Be volt rohadva, szétszedtem amennyire tudtam, de pár cm után megáll, csak akkor dolgozik, ha "segítek" neki, de ez két város között forgalomban nemkívánatos számomra....
tuckle17-02-2016 11:20:55 // 51385
Haverom Fiat Grande Puntója ugyan ezt produkálta. Ablaktörlő motor csere oldotta meg.
ALFA75td17-02-2016 11:16:41 // 51384
Sziasztok az Alfa 156 nál a következő probléma lépett fel az ablaktörlő szakaszos fokozata valamint a folyamatos lassú fokozat nem működik. A kézi módnál pedig nam megy végállásba az ablaktörlő hanem amilyen pozícióban van a kapcsoló elengedésekor ott marad. Egy kis segítség kellene milyen alkatrész a csere érett.
Skodra17-02-2016 09:46:44 // 51383
Nekem a szerelő kiszedte a jobb oldali kardán tengelyt a váltóból-jobb oldali futóműből...,de elvileg még ezt sem kell. Le kell szedni az alsó motortartó bakot, leengedni a motort annyira hogy kiférjen a generátor ,persze a motort alá kell támasztani!!!
A Szabeee blogjában részletesen le van írva!!Üdv!
A Szabeee blogjában részletesen le van írva!!Üdv!
TIbor17-02-2016 08:57:09 // 51381
Szia ! 20 SzeleTes
Skodra17-02-2016 08:00:15 // 51380
Szia! Nem kell kivenni a motort, 10,vagy 20 szelepes?
megvan rá a módszer!
megvan rá a módszer!
PistaFR17-02-2016 00:16:31 // 51379
szerintem ha nincs hifi, indokolatlan ekkora akksi. 60Ah körüli, 550-600A-rel bőven elég.
atis_166jtd16-02-2016 23:06:36 // 51378
Na közeledünk. Azon a csövön amin a vacum felirat van és a motortól jön, azon kell lennie vákumnak. Nézd végig hol lukas, esetleg ha csend van óvatosan fujd meg hátha hallod merre felé leledzik a luk, vagy le van csúszva valahol.
Csabo2216-02-2016 22:20:43 // 51377
Sziasztok
Ma sajna megmuklizott az akksi a kocsimban - 147 JTDm 16V. Arra gondoltam belerakom a 2.0 TS-ből, de annak csak kb 560A az inditó árama, sztem azt a JTD kinevetné.
Úgyhogy marad az új. QWP lenne 18,5-ért, sok jót mondtak róla, de ax excide-val eddig elégedett vagyok. Tudja-e esetleg vki, h 175 vagy 190mm magas akksit rakhatok bele?
72Ah 175mm
77Ah 190mm
Asszem most 175 magas van bent, de nem vagyok benne biztos, h a szalag engedné a 190-est berakni. Laza, de nemtom elég laza-e a +15 mm-hez.
Köszi
Ma sajna megmuklizott az akksi a kocsimban - 147 JTDm 16V. Arra gondoltam belerakom a 2.0 TS-ből, de annak csak kb 560A az inditó árama, sztem azt a JTD kinevetné.
Úgyhogy marad az új. QWP lenne 18,5-ért, sok jót mondtak róla, de ax excide-val eddig elégedett vagyok. Tudja-e esetleg vki, h 175 vagy 190mm magas akksit rakhatok bele?
72Ah 175mm
77Ah 190mm
Asszem most 175 magas van bent, de nem vagyok benne biztos, h a szalag engedné a 190-est berakni. Laza, de nemtom elég laza-e a +15 mm-hez.
Köszi
Youri16-02-2016 21:18:50 // 51376
Hali. Egy cartársnőnk kérdését tolmácsolnám. 156 2.4 jtd generátor levétele mennyire cumis feladat.Már motorkivételt emlegettek neki,de ez elég hihetetlenül hangzik:-D
rain91x16-02-2016 20:17:25 // 51375
Sziasztok
Két gyors kérdésem lenne:
1. Az normális, hogy 2.4 JTD 10V motornál egy ponton be lehet látni a vezérműszíj házába, és látom a szíjat? (gondolom, hogy nem..)
2. A felső nagy levegőcső belül olajos (kívül is a bilincsnél, bár jól meg lett húzva). Ez baj? Mert olvastam, hogy valamennyi olaj bekerül a hengerfej szellőzésből.
Köszönöm.
Két gyors kérdésem lenne:
1. Az normális, hogy 2.4 JTD 10V motornál egy ponton be lehet látni a vezérműszíj házába, és látom a szíjat? (gondolom, hogy nem..)
2. A felső nagy levegőcső belül olajos (kívül is a bilincsnél, bár jól meg lett húzva). Ez baj? Mert olvastam, hogy valamennyi olaj bekerül a hengerfej szellőzésből.
Köszönöm.
lata8816-02-2016 13:51:08 // 51374
Nah úgy érzem közeledünk. Összegezve: a Vakumvezérlő szolenoid egyik kiállása(vacum felirat) megy a motortérbe vezető csöhöz, míg a másik Out felirattal a Geometriához? Viszont megnéztem, nekem azon a kis csövön ami a motorból jön, semmilyen vákuum nem jön létre. Gondolom alapjáraton is minimálisát szívnia kéne. Vagy rosszul gondolom?
Béci Ɨ|ѯ16-02-2016 13:09:07 // 51373
A normál változatban 330 mm a hátsó rugó hossza, a TI-ben pedig elvileg 280 mm.
Skodra16-02-2016 12:47:57 // 51372
Sziasztok! Valaki tudja a 156 hátsó gyári rugó hosszát,esetleg a TI változatét?? Köszönöm!
blackbird0016-02-2016 12:40:56 // 51371
Az még eszembe jutott, hogy nem ártana ellenőrizni a mágnesszelep bemenő csövén a vacuum meglétét, mert ha nincs, akkor hiába vezérel a szerencsétlen.
blackbird0016-02-2016 12:29:34 // 51370
Alapjáraton nem tudsz nyomást mérni. A rúdnak valóban be kéne húzódnia kb 10mm-ert. Ezzel elfekteti a lapátokat, mert nem kell akkora nyomás. Terhelésen elkezdi rányitni a lapátokat (a rúd kifele mozdul a labdából, mert elengedi a vacuumot, ami húzza befele), ezzel növelve a nyomást.
Én még mindig azt mondom, a mágnesszelep nem vezérlődik, a lapátok "állnak", ezért állandóan túltölt, ami miatt letilt. Az ECU továbbra is a jelöltem.
A szelepnél kéne mérni, de sajna csak oszcilloszkóppal lehet rendesen látni, mert jelalakot és szintet kell nézni.
Ellenőrizni kéne a szelepre menő kábeleket is, nem szakadt e valamelyik. Esetleg a szelepre menő csövek pozícióját, hátha fel lettek cserélve.
Remélem ennél azért egyszerübb a hiba:)
Én még mindig azt mondom, a mágnesszelep nem vezérlődik, a lapátok "állnak", ezért állandóan túltölt, ami miatt letilt. Az ECU továbbra is a jelöltem.
A szelepnél kéne mérni, de sajna csak oszcilloszkóppal lehet rendesen látni, mert jelalakot és szintet kell nézni.
Ellenőrizni kéne a szelepre menő kábeleket is, nem szakadt e valamelyik. Esetleg a szelepre menő csövek pozícióját, hátha fel lettek cserélve.
Remélem ennél azért egyszerübb a hiba:)
lata8816-02-2016 12:14:17 // 51369
Es akkor mi van, ha nekem nem huzza be, viszont nem azert mert szorul?
atis_166jtd16-02-2016 10:04:09 // 51368
Ha emlékeim nem csalnak akkor alapjáraton meg van húzva, ahogy adod a terhelést úgy engedi ki. Szerintemm a MES lehet ilyen tesztet végezni, de nem tudom pontosan mert nem azt használom.
lata8816-02-2016 08:10:51 // 51367
Allo helyzetben mertem. A minap egy szerelo azt mondta h a geometria rudjat akkor is bekellene huznia valamennyire, ha alapjaraton van, es ralepek a gazra allo helyzetben. Most akkor mi az igazsag? Koszonom h foglalkoztok velem. Jo lenne mar megoldast talalni... :(
blackbird0016-02-2016 08:02:43 // 51366
Remélem terhelés alatt mérted a turbónyomást. Álló autónál nincs értelme. A legjobb az órás mérés, az tuti értéket ad, Ha nem épúl fel a boost, akkor szinte biztosan nem mozog a lapát, mert a mágnesszelep nem engedi. Mivel cseréltétek, ezért az elvileg jó. Ebből kiindulva csak a vezérléssel lehet gond, amit az ECU csinál. Ezt a MES nem mutatja, ha jól sejtem.
Ami még lehet, hogy a waste-gate szelep nyitva van folyamatosan. Az igazsásg az, hogy látni és mérni kéne rendesen, az adna pontos diagnózist. Addig csak találgatni lehet.
Ami még lehet, hogy a waste-gate szelep nyitva van folyamatosan. Az igazsásg az, hogy látni és mérni kéne rendesen, az adna pontos diagnózist. Addig csak találgatni lehet.
lata8816-02-2016 07:01:26 // 51365
Rakotottem laptopra. Ecuscan szerint alapjaraton a boost pressure majdnem megegyezett a desired boosttal, viszont gazadasnal a desired felment 1300.1400ra mig a boost pressure maradt ugyanugy 900nal... Ez igy ertheto?
blackbird0016-02-2016 06:48:52 // 51364
Szerintem túltölt, azért tilt le. Méréssel meg lehet nézni, ki kell mérni a mágnesszelepre menő jelet. Négyszögnek kéne lennie, ami változik terhelés hatására. Ha nem ez van, meghalt a motorvezérlő kimenete. Nem ritka hiba, nekem már két OFF autón is volt. Az egyiket meg lehetett javítani, a másik cserés volt. Alfánál nem tudom, javítható e?
Ez CSAK egy ötlet, bármi más is lehet.
Ez CSAK egy ötlet, bármi más is lehet.
lata8816-02-2016 06:01:28 // 51363
Cserelve lettek a kis vakumcsovek, map, maf, es a solenoid is. Megis tartosabb terheles alatt letiltja a turbot. Geometria rud jar, viszont a motor beinditasakor, es gazadasnal meg sem moccan. 5.sebessegben olyan 3000nel tilt, de ha emelkedon huzatom, akkor mar 3asban is. Szoval ha terhelve van. Motor leallitas, ujrainditas utan ujra van turbo. Ha nem map,maf,solenoid, vakumcso, es a geo is szabadon jar... AKKOR MI LEHET???
Alfa GT-Csaba15-02-2016 19:55:59 // 51362
vagy turbó nyomás szabályzó vagy vákum cső repedés ,ritkább esetben vákum labda hiba
lata8815-02-2016 19:20:47 // 51361
És ha meg sem mozdul, amikor a gázpedálra lépek? Egyébként nincs megszorulva, mert mozgatható, viszont ha beinditom a motort, és pedálozás van, akkor semmi.... mi lehet a baj? map, maf, solenoid müködik...
Alfa GT-Csaba15-02-2016 18:31:48 // 51360
fordulattól függ a geo mozgása .
lata8815-02-2016 17:11:08 // 51359
Kérdés: Amikor beindítom a kocsit (1.9 JTD), akkor a turbo geometriát azonnal be kellene húznia? vagy csak terhelés alatt? S.O.S.
AlfaMore13-02-2016 19:22:24 // 51358
sziasztok, elszállt valami üzemanyagcső a 156 JTD-ben, Csepelen ragadtam...van esetleg javasolt szerelő, akihez holnap el tudom juttatni a verdát, h ha holnap nem is, de a hét elején megnézze? Ötlet, javaslat? köszi,Szabi/06206195510
Juve15613-02-2016 15:34:52 // 51357
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék tőletek S.O.S.!!
Hol találom az olajgombát az Alfa 156 2.0 JTS-nél?
Előre is köszönöm
Hol találom az olajgombát az Alfa 156 2.0 JTS-nél?
Előre is köszönöm
Forsberg12-02-2016 13:09:31 // 51356
Szia, én a hétvégén cseréltem.
Jó erősen megfogtam és elkezdtem tekerni, csavargatni. Éreztem, hogy lazul, így le tudtam húzni. Ricnis, nem csavaros.
Jó erősen megfogtam és elkezdtem tekerni, csavargatni. Éreztem, hogy lazul, így le tudtam húzni. Ricnis, nem csavaros.
ll12-02-2016 11:42:24 // 51355
147-esen a sebváltó gombját hogy lehet leszedni? Csavaros, vagy csak simán le kell erőszakolni róla?
vologya[kendács mester]11-02-2016 07:54:29 // 51354
Szevasztok. 166 (3.0 V6) -osomon eddig soha nem látott CODE hibajelzés jelent meg a műszerfalon. Persze kezdtem az aku lekötésével, hogy ujrainduljon a rendszer, de semmi. Szóval amint eláll az eső jön majd a biztosítékok ellenőrzése, immobilizer csekkolása a kormány alatt. Esetleg valakinek valami ötlete?
lata8809-02-2016 00:06:18 // 51353
Hogyan tudnám megnézni, hogy a légtömegmérőm és a turboGEO vákumvezérlője müködik-e? ötletek? Valamelyik rosszalkodik... ki kéne deritenem melyik... köszönöm
DKori07-02-2016 20:46:21 // 51352
Értem, köszi.
ll07-02-2016 16:33:17 // 51351
Miskolcon ismertek jó szerelőt 147 2.0 TS-hez? Most vettem az autót, de nagyon folyik az olaj, jó lenne sürgősen javítani. Czap Péterhez probálok holnap időpontot egyeztetni, de nem tudom mikor fog tudni fogadni. Ismeritek őt? Mi a vélemény róla?
Piritu - 1.000.00007-02-2016 16:12:41 // 51350
Kellenek.
DKori07-02-2016 14:21:36 // 51349
Sziasztok!
Egy kérdés: bluetooth-os ELM327 esetén is kellenek átalakító kábelek ahhoz, hogy bizonyos egységekhez kapcsolódni lehessen vele, vagy ott valahogy tudja "emulálni" ezeket a "lábcserés" dolgokat?
Egy kérdés: bluetooth-os ELM327 esetén is kellenek átalakító kábelek ahhoz, hogy bizonyos egységekhez kapcsolódni lehessen vele, vagy ott valahogy tudja "emulálni" ezeket a "lábcserés" dolgokat?
lata8806-02-2016 21:30:23 // 51348
Sziasztok!
Remélem tud valaki segíteni. Az esetem a következő:
Már lassan 1 éve, amikor is autópályán haladtam, kigyulladt a motorhiba lámpa, és dealerhez küldött Alfinho. A hibával már másoknál is találkoztam itt a fórumon. Tünetek. pályán 3000 fordulat felett letiltja a turbót, leállítás után, visszaadja, majd egy ütemesebb gyorsítás következtében el is alszik a hiba jelző, mindaddig amig ujra el nem érem 5-ben a 3000es fordulatot. Városban dinamikusan lehet vezetni akár 5-6000 fordulaton is, de amint folyamatosan terhelve van, legyen az akár egy emelkedő, vagy autopálya ahol tartósabban magas fordulaton kihuzatom, letilt. Gondoltam én naívan, megcsinálom!
Azóta sem sikerült.... Egr, Map tisztítva. vákumvezérlő szilikoncsövek cserélve. Nah ezután... Kb két hete beszereztem egy kapcsolos vagkkl kábelt a netdigitől. Minap rádugtam alfinhora, és lám... Légzsákra és ABSre rá tud csatlakozni, viszont ECUra nem. Mi lehet az oka? Szívesen fogadok minden jótanácsot, segítséget mint a motor tünetekkel, mind a kábellel kapcsolatban. Ja amúgy alfa 156 1.9JTD, 2002-es évjárat. Remélem tudtok valami okosat mondani.. Köszönöm előre is. Attila
Remélem tud valaki segíteni. Az esetem a következő:
Már lassan 1 éve, amikor is autópályán haladtam, kigyulladt a motorhiba lámpa, és dealerhez küldött Alfinho. A hibával már másoknál is találkoztam itt a fórumon. Tünetek. pályán 3000 fordulat felett letiltja a turbót, leállítás után, visszaadja, majd egy ütemesebb gyorsítás következtében el is alszik a hiba jelző, mindaddig amig ujra el nem érem 5-ben a 3000es fordulatot. Városban dinamikusan lehet vezetni akár 5-6000 fordulaton is, de amint folyamatosan terhelve van, legyen az akár egy emelkedő, vagy autopálya ahol tartósabban magas fordulaton kihuzatom, letilt. Gondoltam én naívan, megcsinálom!
Azóta sem sikerült.... Egr, Map tisztítva. vákumvezérlő szilikoncsövek cserélve. Nah ezután... Kb két hete beszereztem egy kapcsolos vagkkl kábelt a netdigitől. Minap rádugtam alfinhora, és lám... Légzsákra és ABSre rá tud csatlakozni, viszont ECUra nem. Mi lehet az oka? Szívesen fogadok minden jótanácsot, segítséget mint a motor tünetekkel, mind a kábellel kapcsolatban. Ja amúgy alfa 156 1.9JTD, 2002-es évjárat. Remélem tudtok valami okosat mondani.. Köszönöm előre is. Attila
DieselManiaco(NagyVad)05-02-2016 13:49:32 // 51347
Urak! JTD-nél a P1236-os hibakód mit takar?
Golyszi05-02-2016 13:26:56 // 51346
Holtpont jeladó sem oldotta meg a dolgot... Elhoztam az autót... megy, de kissé kevés a teljesítmény. ugy kb 120 a 155ből... Irány egy másik szerelő...
Inez04-02-2016 21:27:46 // 51345
Sajnos németül csak enni, inni aludni tudok.... De izzítoma sógort ő perfekt fricc... De azért köszönöm neked az infót.
Kismaxi04-02-2016 20:48:42 // 51344
Válaszod köszönöm szépen. Utána járok a dolognak!
Golyoka04-02-2016 20:27:13 // 51343
Üdv cartársak :-) Egy kérdéssel fordulnék hozzátok! 145 1.6 boxer 96-os évjárat stabilizátor szilent méretére lennék kiváncsi mert a boltban 2 méretet mondtak és nem tudom h melyik a jó :-) Előre is köszönöm a segítséget
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
370
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?