Sziasztok!
Segítsetek legyetek kedvesek, mielőtt megrendelem az új légmennyiség mérőt!
Az autón azt vettem észre, hogy lomhább lett, nem gyorsul mint kellene. Rádugtam gépre és a legszembetűnőbb a névl.levegőmennyiség és a mért levegőmennyiség közötti különbség, mint a képen látszik. 2.4 jtd 10v motor.
Gondolom az LMM adta meg magát, kitisztítottam, bár nem volt koszos, de nincs változás.
Köszi előre is! B.
Forum >> Szerelőműhely
bb_14522-08-2017 07:38:31 // 53042
Revitox19-08-2017 23:25:36 // 53041
Mindenképpen megfogadom a tippeket ez nem kétség.
De ahogy a műszerfalra nézek mint egy kiba***tt karácsonyfa.
A kisörgög bennem azt mondja h itt vmi más gubanc van hogy egymás után leállnak dolgok.
Mondjuk a vissz gurulás a fékkapcsnak írható. De ez egy tolatás során lépett be és nem azonnal mikor a kapcsolót írta.
De meglátjuk.
De ahogy a műszerfalra nézek mint egy kiba***tt karácsonyfa.
A kisörgög bennem azt mondja h itt vmi más gubanc van hogy egymás után leállnak dolgok.
Mondjuk a vissz gurulás a fékkapcsnak írható. De ez egy tolatás során lépett be és nem azonnal mikor a kapcsolót írta.
De meglátjuk.
Revitox19-08-2017 23:18:56 // 53040
PistaFR19-08-2017 10:51:08 // 53039
Első körben a motortérben a testkábeleket vizsgálnám meg, nincsenek-e korrodálva a csatlakozási pontok, illetve hogy rendesen rögzítettek-e. Ez még olcsóbb, mint a kapcsolók cseréje, és akár itt is lehet a hiba. ;) Egyszerre 4 hibát én is sokallok. A motortér egyéb kábeleit is átnézheted, nincs-e valahol becsípődve vagy megolvadva/égve valamelyik.
PistaFR19-08-2017 10:47:18 // 53038
Ellenőrizd a vákumcsöveket mindenhol, lehet, hogy lecsúszott valamelyik, vagy kirepedt. Az érvénytelen jel nem feltétlenül szenzorhiba, sokszor a szenzor által mért érték egyéb hiba miatt kívül esik a mérési tartományán, vagy a szoftverben beállított normális értéken.
blackbird0019-08-2017 06:06:27 // 53037
Első körben én kicserélném a két kapcsolót. Minimális összeg, minimális munka.
A légtömegmérő, és levegő hőmérséklet jeladó itt egyben van, ha jól tudom. Ha időszakos hibát ír, akkor törölhető, és nem kell vele foglalkozni, ameddig megint be nem írja. Ha állandó, egy tisztítás kell. Ez általában segít.
Ezeket otthon el lehet végezni(a lehetőségektől függően), szinte ingyen és gyorsan.
A légtömegmérő, és levegő hőmérséklet jeladó itt egyben van, ha jól tudom. Ha időszakos hibát ír, akkor törölhető, és nem kell vele foglalkozni, ameddig megint be nem írja. Ha állandó, egy tisztítás kell. Ez általában segít.
Ezeket otthon el lehet végezni(a lehetőségektől függően), szinte ingyen és gyorsan.
pettinke18-08-2017 20:23:09 // 53036
Akkor már inkább az, hogy a csomifedél és a bódé közti kábelkorbácsban egymáshoz érnek az eltört szálak...
Revitox18-08-2017 19:54:50 // 53035
Gondolom szoftver gond kizárt?
Már csak azért is kérdem mert mennyi esélye van annak h 4 dolog megy egyszerre tönkre a kocsibam.....?
- Légtömeg mérő
- Légtöm hőmérséglet jeladó
- Fék kapcs
- Tolató kapcs
Már csak azért is kérdem mert mennyi esélye van annak h 4 dolog megy egyszerre tönkre a kocsibam.....?
- Légtömeg mérő
- Légtöm hőmérséglet jeladó
- Fék kapcs
- Tolató kapcs
Revitox18-08-2017 19:46:48 // 53034
Megnéztem nem világít a tolató lámpa.
pettinke18-08-2017 14:39:35 // 53033
az más ... azt az ABS egység intézi :-)
attól megy tönkre, hogy fékeznek az autóval sok-sok éven keresztül. a féklámpa kapcsoló kopó alkatrész.
attól megy tönkre, hogy fékeznek az autóval sok-sok éven keresztül. a féklámpa kapcsoló kopó alkatrész.
blackbird0018-08-2017 14:07:26 // 53032
Az én radaromat nem lehet kézzel kapcsolni, csak automata üzemben dolgozik.
Ha a Tiédet lehet külön is, akkor még lehet rossz a tolatólámpa kapcsoló, mert kézi üzemmódban gondolom megkerüli azt a kapcsolót, és müxik. Az automata üzemmódot meg csak a kapcsoló élesíti (gondolom):)))).
A féklámpa kapcsoló a pedálnál van, egyszerű cserélni, és nem is drága.
Ha a Tiédet lehet külön is, akkor még lehet rossz a tolatólámpa kapcsoló, mert kézi üzemmódban gondolom megkerüli azt a kapcsolót, és müxik. Az automata üzemmódot meg csak a kapcsoló élesíti (gondolom):)))).
A féklámpa kapcsoló a pedálnál van, egyszerű cserélni, és nem is drága.
Revitox18-08-2017 13:43:51 // 53031
Vmi elektronika, ez a fék erő elosztás vagy mi amire gondoltam. De igazából szinte az útja ugyanaz mert a szám.géppel kontaktól. Csak tudnám mi a fene miatt ment ez tönkre. :)
pettinke18-08-2017 13:05:37 // 53030
a féklámpakapcsolót alapvetően a számítógép nézi, aztán az vezérel féklámpát, kikapcsolja a tempomatot.
nyilván ha érzi, hogy rossz a kapcsoló, nem hajlandó bekapcsolni a tempomatot, mert egy fékezésnél nem kapcsolna ki automatikusan.
nemtom, mire gondolsz "elektronikai fékrásegítő" alatt...
nyilván ha érzi, hogy rossz a kapcsoló, nem hajlandó bekapcsolni a tempomatot, mert egy fékezésnél nem kapcsolna ki automatikusan.
nemtom, mire gondolsz "elektronikai fékrásegítő" alatt...
Revitox18-08-2017 12:48:50 // 53029
Az gondolom a pedálnál van.
Lehet h hülyeséget kérdek. Az mit vezérel? Lámpákat vagy az elektronikai fékrásegítőt?
A tolatás...
Érzékel tökéletesen de eddig ha rükibe tettem ugye akkor bekapcsolt automatikusan. De most nem teszi, nekem kell nyomni a gombot, hogy bekapcsoljon. Üzemileg tökéletes.
Lehet h hülyeséget kérdek. Az mit vezérel? Lámpákat vagy az elektronikai fékrásegítőt?
A tolatás...
Érzékel tökéletesen de eddig ha rükibe tettem ugye akkor bekapcsolt automatikusan. De most nem teszi, nekem kell nyomni a gombot, hogy bekapcsoljon. Üzemileg tökéletes.
pettinke18-08-2017 10:10:03 // 53028
vagy a rásegítőn, vagy a hozzá vezető vákuumcsöveken valahol.
blackbird0018-08-2017 05:57:02 // 53027
Szia!
A tempomat egyértelműen a féklámpa kapcsoló miatt nem megy. A tolató radar lehet kosz az érzékelőn, vagy a tolatólámpa kapcsoló rossz. Nézd meg, hogy a tolatólámpa világít e, ha kapcsolod a hátramenetet? Én már cserélte mindkét kapcsolót, azóta jó mindkét funkció.
A tempomat egyértelműen a féklámpa kapcsoló miatt nem megy. A tolató radar lehet kosz az érzékelőn, vagy a tolatólámpa kapcsoló rossz. Nézd meg, hogy a tolatólámpa világít e, ha kapcsolod a hátramenetet? Én már cserélte mindkét kapcsolót, azóta jó mindkét funkció.
Revitox17-08-2017 22:09:00 // 53026
Köszönöm.
Megkérdem tőle.
Holnap megnézem a kábel kötegetis.
Megkérdem tőle.
Holnap megnézem a kábel kötegetis.
Liquid17-08-2017 21:47:20 // 53025
Ha már nincs semmi más ötleted, akkor nézd meg a csomagtérajtó átvezető kabelkötegét, érdekes dolgokat tud produkálni, ha megtörik a szigetelés és összeérnek a drótok.
Nálam full halál volt vészprogrammal, ha jól emlékszem akkor Hardynál volt a tiédhez hasonló tünet.
Nálam full halál volt vészprogrammal, ha jól emlékszem akkor Hardynál volt a tiédhez hasonló tünet.
Revitox17-08-2017 21:41:12 // 53024
Ide is beírom háta valaki tud segíteni:
Miért van az, hogy nem kapcsol a tempomat , nem kapcsol tolatáskor a tolató radar?
Volt ilyen valakinél? Hibakód nincs rá.
Nem nyúltak semmihez.
Most olvastam ki a kicsikét mert szervizt dobott.
B1950 - szennyeződés érzékelés, szakadás v röv. zárlat akku felé
P0504 - Fékkapcsoló
P0101 - Légtömeg jel
P0111 - Légmenny. hőm. jel.
ezek előtt dobta a P2002 DPF, de az Győr - Érd között megoldódott.
Miért van az, hogy nem kapcsol a tempomat , nem kapcsol tolatáskor a tolató radar?
Volt ilyen valakinél? Hibakód nincs rá.
Nem nyúltak semmihez.
Most olvastam ki a kicsikét mert szervizt dobott.
B1950 - szennyeződés érzékelés, szakadás v röv. zárlat akku felé
P0504 - Fékkapcsoló
P0101 - Légtömeg jel
P0111 - Légmenny. hőm. jel.
ezek előtt dobta a P2002 DPF, de az Győr - Érd között megoldódott.
gazsilaszloo17-08-2017 18:27:36 // 53023
pettinke17-08-2017 17:41:53 // 53022
szerintem bele vannak hátulról forrasztva a kapcsolók lábai. a kapcsolók meg csak előre felé jönnek ki,
JulesTS17-08-2017 17:17:14 // 53021
Mintha kozepen az a ket muanyag tartana. Valoszinuleg osszerakaskor azt a ket kiallo muanyagot melegitessel szegecs szeruen megperemezik es az tartja a nyakot. A kepet nezvelegalabb is ugy tunik...
peter081316-08-2017 19:51:38 // 53020
Sheppa16-08-2017 13:18:46 // 53019
Próbáltam mozgatni nem érzékeltem kotyogást, a jobb első féltengely fél éve lett cserélve. Kanyarodáskor nem tapasztalok semmilyen hangot, csak gyorsításkor terhelésre jelentkezik főleg pályán. Óvatosan eljárok vele aztán jövőhéten műhely!
Bluestrain15-08-2017 18:53:51 // 53018
Nagy valószínűséggel valamelyik belső féltengelycsukló lesz hibás, aknán próbáld meg a belső féltengelyeket oldalirányban megmozgatni, amelyik egy kicsit is kotyog az lesz.
Én már túl vagyok az egyiken, ugyanez volt a tünet Olaszországból hazafele.
Én már túl vagyok az egyiken, ugyanez volt a tünet Olaszországból hazafele.
Jorjie15-08-2017 15:58:51 // 53017
Gratula a K-hoz! :-)
Demecsab15-08-2017 15:46:01 // 53016
Sziasztok!
Megosztok veletek egy kis szerviz tapasztalatot:
Az autó egy Alfa 166-os V6 3.0, 1999-es. Kb. egy éve volt gondom a gázpedál érzékelővel, mégpedig az, hogy gázpedál lenyomásakor nem történt szinte semmi, az autó alig gyorsult még padlógázzal is csak 50%-ban nyitott a fojtószelep. Ekkor mondták többen, a pedálnál a csatlakozó a hibás és a legjobb megoldás ha összeforrsztom a vezetékeket kiiktatva a csatlakozót. Meg is történt működött az autó egészen múlt hétig, amikor is ugyanaz a hibajelenség. Persze tiszta ideg lettem, mondom mi a franc megy tönkre a forrasztáson? Szemrevételeztem, nincs sérülés, a hibakód ugyanaz. Gondolkozva, lehet hogy a ECU-nál van vmi gebasz esetleg kontakt hiba? Lebontva az anyósülés padlókárpitját, megtaláltam a hibát! A gázpedál vezetéknek itt is van egy csatlakozója amit konzakt spray-el javítva a hiba megszünt!
Szóval aki hasonló gondokkal találkozik nézzen rá arra a k.rva második csatlakozóra is. :)
Megosztok veletek egy kis szerviz tapasztalatot:
Az autó egy Alfa 166-os V6 3.0, 1999-es. Kb. egy éve volt gondom a gázpedál érzékelővel, mégpedig az, hogy gázpedál lenyomásakor nem történt szinte semmi, az autó alig gyorsult még padlógázzal is csak 50%-ban nyitott a fojtószelep. Ekkor mondták többen, a pedálnál a csatlakozó a hibás és a legjobb megoldás ha összeforrsztom a vezetékeket kiiktatva a csatlakozót. Meg is történt működött az autó egészen múlt hétig, amikor is ugyanaz a hibajelenség. Persze tiszta ideg lettem, mondom mi a franc megy tönkre a forrasztáson? Szemrevételeztem, nincs sérülés, a hibakód ugyanaz. Gondolkozva, lehet hogy a ECU-nál van vmi gebasz esetleg kontakt hiba? Lebontva az anyósülés padlókárpitját, megtaláltam a hibát! A gázpedál vezetéknek itt is van egy csatlakozója amit konzakt spray-el javítva a hiba megszünt!
Szóval aki hasonló gondokkal találkozik nézzen rá arra a k.rva második csatlakozóra is. :)
Sheppa14-08-2017 08:29:48 // 53015
Sziasztok!
Nyaralásból hazaérve észrevettem, hogy az autó főleg magas sebbeség fokozatba (5,6) pályán gázadáskor remeg olyan 2000 fordulat környékén, aztán elmúlik. A futómű rendben van én motortartó vagy váltótartó bakra gyanakszom. Esetleg van ötletetek? Kösziii
(Alfa 147 1.9 jtd)
Nyaralásból hazaérve észrevettem, hogy az autó főleg magas sebbeség fokozatba (5,6) pályán gázadáskor remeg olyan 2000 fordulat környékén, aztán elmúlik. A futómű rendben van én motortartó vagy váltótartó bakra gyanakszom. Esetleg van ötletetek? Kösziii
(Alfa 147 1.9 jtd)
janikiraly10-08-2017 10:55:41 // 53014
Sziasztok!
Ide is írok, mert a 156 topicban egyelőre nem kaptam választ:
Az lenne a kérdésem, hogy ismertek-e valakit, aki a szívósort le tudja szakszerűen szerelni és kitisztítani az autómon, majd visszaszerelni (156SW, 1,9JTD, 8V, 115Le, 2003)?
Oka: 1. régebben a turbó és az intercooler csövem is volt lyukas. 2. az EGR-t ledugóztam nemrég (egy kis furat lett a tömítőre téve) 3. koszos és kormos volt mindig is a MAP-om, havonta takarítani kellett, mert ellustult az autó.
Gyanítom, hogy 330e km után már le van nagyon szűkülve a levegő járat, főleg, hogy az autót csak rövid távokon használom.
Hétvégente tudnám csak nélkülözni az autót, esetleg megvárnám/segédkeznék (hozzáértésem van, de pl. az üzemanyag szivattyú levételének nem állnék neki segítség nélkül). Ill. ha már ennyire meg lenne bontva, izzító gyertyákat is jó lenne cserélni.
Köszönöm előre is a segítséget.
Ide is írok, mert a 156 topicban egyelőre nem kaptam választ:
Az lenne a kérdésem, hogy ismertek-e valakit, aki a szívósort le tudja szakszerűen szerelni és kitisztítani az autómon, majd visszaszerelni (156SW, 1,9JTD, 8V, 115Le, 2003)?
Oka: 1. régebben a turbó és az intercooler csövem is volt lyukas. 2. az EGR-t ledugóztam nemrég (egy kis furat lett a tömítőre téve) 3. koszos és kormos volt mindig is a MAP-om, havonta takarítani kellett, mert ellustult az autó.
Gyanítom, hogy 330e km után már le van nagyon szűkülve a levegő járat, főleg, hogy az autót csak rövid távokon használom.
Hétvégente tudnám csak nélkülözni az autót, esetleg megvárnám/segédkeznék (hozzáértésem van, de pl. az üzemanyag szivattyú levételének nem állnék neki segítség nélkül). Ill. ha már ennyire meg lenne bontva, izzító gyertyákat is jó lenne cserélni.
Köszönöm előre is a segítséget.
pettinke09-08-2017 10:04:59 // 53013
de ahogy nézem, az '59 topicban már elmondták: kell egy jogtiszta MultiECUscan.
pettinke09-08-2017 10:03:51 // 53012
Legelőször is: motor a tükörbe!
barkoczi tesók09-08-2017 00:20:36 // 53011
Hello!
Tudna valaki segíteni fékkel kapcsolatban?
A GTV-m fékével van gond.
Már ki van cserélve a főfékhenger,fékcsövek,fékolaj a fékerőszabályzó jó,és még mindig puha a fékem.
Tudna valaki segíteni fékkel kapcsolatban?
A GTV-m fékével van gond.
Már ki van cserélve a főfékhenger,fékcsövek,fékolaj a fékerőszabályzó jó,és még mindig puha a fékem.
Revitox08-08-2017 17:46:24 // 53010
Üdv!
Kérdésem lenne h hogyan lehet betanítani a 159esem h behajtsa a tükröket? Mi kell hozzá? Progi stb...
Kérdésem lenne h hogyan lehet betanítani a 159esem h behajtsa a tükröket? Mi kell hozzá? Progi stb...
Piritu - 1.000.00008-08-2017 14:37:07 // 53009
Piritu - 1.000.00008-08-2017 14:31:27 // 53008
sz@r ügy...
pettinke08-08-2017 13:15:01 // 53007
amúgy, teszem hozzá - ha már futott a szíj 12e km-t, akkor még rajta lenne a felirat?
Erhard 242 (Pure Energy)08-08-2017 12:53:35 // 53006
nincsen gyártási év rányomva
pettinke08-08-2017 10:44:29 // 53005
én trélerezném.
ez az "úgy emlékszem, hogy úgy hallottam az előző tulajtól", az nem bizonyíték :-/
ez az "úgy emlékszem, hogy úgy hallottam az előző tulajtól", az nem bizonyíték :-/
Helgi08-08-2017 10:41:41 // 53004
Benzint érezni bent,de a hátsó dob is kilukadt,kissé hangja van.
Kau08-08-2017 06:33:30 // 53003
Első körben nézz rá a biztosítékokra.
Kau08-08-2017 06:31:47 // 53002
Benzingőz vagy inkább kipufogó szag?
Helgi07-08-2017 22:37:15 // 53001
Sziasztok!
146-osnál jártatok már úgy hogy a benzingőz szaga érezhető az utastérben?
146-osnál jártatok már úgy hogy a benzingőz szaga érezhető az utastérben?
Piritu - 1.000.00007-08-2017 21:56:39 // 53000
Külföldön találtam autót, de a tulaj (akinél 5 éve van) nem talál bizonyítékot arra, hogy mikor volt cserélve. Állítása szerint ő azért nem cserélt, mert az előző tulaj nem sokkal az eladás előtt cserélt. Ami ugye 5-6 évet és kb 12e km-t jelente. Ha meg nem cserélt,akkor 15 éves szíj van rajta.
A 20 Ft-os kérdés az, hogy haza merjek-e jönni a Vassal?
A 20 Ft-os kérdés az, hogy haza merjek-e jönni a Vassal?
pettinke07-08-2017 21:50:11 // 52999
Értem. Hát egyrészt tuti, hogy van rajta valamilyen dátumkód, de az lehet gyártóspecifikus, szóval hiába tudod az egyikét, nem olyan a másik.
Másrészt: ha nem tudod, mikori, ne a kódot keresd, cserélj inkább vezérlést. Az a biztos, meg az összeakadt szelepek után a motorgenerál.
Másrészt: ha nem tudod, mikori, ne a kódot keresd, cserélj inkább vezérlést. Az a biztos, meg az összeakadt szelepek után a motorgenerál.
Piritu - 1.000.00007-08-2017 21:43:06 // 52998
Mert létezik olyan szíj is, amiről nem tudom, hogy mikor tették be a kocsiba. Ha van rajta gyártási dátum, akkor nagyjából ki lehetne találni.
pettinke07-08-2017 20:54:57 // 52997
Akkor meg miért kérdés, hogy mikori?
redbull9007-08-2017 18:38:35 // 52996
Sziasztok az mitől lehet hogy menet közben fogta magát és leállt a sebesség mérő fordszám mérő és a víz hőfok mérő üzemanyagszintjelző semmit nem mutat.
Lámpák index más elektromosság müxik.
Egyik haverom autója holnap tudnám kezelésbe venni csak ha vki tud okosat mondani akkor nem kell keresgélnem.
Egy 156 1.6 ts ről beszélünk.
Előre is köszönöm.
Lámpák index más elektromosság müxik.
Egyik haverom autója holnap tudnám kezelésbe venni csak ha vki tud okosat mondani akkor nem kell keresgélnem.
Egy 156 1.6 ts ről beszélünk.
Előre is köszönöm.
Piritu - 1.000.00007-08-2017 16:33:03 // 52995
Az furi lenne, mert ez idén márciusban lett beépítve a kocsiba.
pettinke07-08-2017 13:04:13 // 52994
az a "1405DS" az a gyanús - valószínűleg 2014. 05. hét
redbull9007-08-2017 11:56:14 // 52993
Vagy cserélj elemet.
Meg nézd át a csatakozókat.
Meg nézd át a csatakozókat.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
533
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?