Forum >> Szerelőműhely

Thomika16-11-2004 17:43:00 // 235
Köszi Tesó! :()
Thomika16-11-2004 17:42:25 // 234
Látod,ezt nem tudom! Norbee annak idején azt mondta,hogy mikor ő leszedte,akkor vmi eltekeredett benne, és nehéz volt helyre állítani. Én hiába próbáltam belőni, hol is lehet a bizonyos "rugó előfeszítés", nem igazán sikerült eltalálni! :( Úgyhogy sajna nem tudom mitévő legyek. Eddig nem volt szerencsém ilyen hibával találkozni....
Paco16-11-2004 16:48:37 // 233
Pénteken beszéljünk erről ITT, addig megpróbálom megfűzni a zasszonyt, hogy legyen egy kis szabadidőm :) Garázsod van?
norbee16-11-2004 16:28:09 // 232
ingegnere Nem gondolod? :)
ingegnere16-11-2004 16:23:00 // 231
Amikor leszetted a mutatót a km-óráról, ugyanazzal a rugó előfeszítéssel tetted vissza?
Thomika16-11-2004 16:12:20 // 230
Akkor én kérnék egy laboratóriumi SEBESSÉG MÉRŐ MŰSZERT! :)) ugyanis (lehet,hogy én vagyok túl amatőr,de)nem tudom megcsinálni! :( Nem mér semmit! Amióta fehér számlapos lett, nem műxik! Lehet,hogy nem jön be neki az új szín :) Paco: Már nyaggattalak ez ügyben, meg is próbáltam, hátha nincs rendesen visszatéve a mutató, és csak elforog alatta a tengely, de meg sem mozdul az egész... nálam megállt a tudomány... műszerekben Te vagy a profi :)) Please HELP!
Paco16-11-2004 14:42:54 // 229
A műszereknek különböző csoportjaik vannak és ezeknek a besorolásoknak megfelelő hibahatáruk. A legkevésbé pontosak az úgynevezett tájékoztató jellegű műszerek amelyek hibája akár a 20!!! %-ot is elérheti, és ez teljesen normális. Ezek azok a műszerek amelyeknél a pontos érték elhanyagolható, de egy pillanat alatt ránézéssel el kell tudnod dönteni, hogy a mutatott érték a helyes tartományban van-e. Nos egy autóban szinte az összes műszer ilyen!!! Még a kilométerórád is csak tájékoztató jellegű műszer. A skála másik vége a laboratóriumi műszerek amelyeknek 0,1-0,2 % pontosságúaknak kell lenniük. Közte 0,5;1;2;3;5;10 %-os műszerek széles skálája van felhasználástól függően.
BFMSE16-11-2004 13:46:37 // 228
Okay, ertem mit mondasz, de sztm ha egy "muszer " a 40-120-as skalan 10 fokot teved akkor azt nem muszernek kellene nevezni. Gondolod, hogy tenyleg ennyi a szórása? A vegen még lemérem, hogy tudjam mi a helyzet... :D Egyebkent a ceges astra az beáll 90 fokra es ott van, de az se megy 100 fok fole, mert kapcsol a ventillator. Ebben az esetben viszont nem allja meg a helyet az amit irtal... De lehet hogy igazad van, nem tudom :)
Azmo16-11-2004 12:32:45 // 227
4WD van valakinek lövése az elektronikus kuplunghoz??? ABS mükszik, most kigyullad folyamatosan a 4x4 jelzés és nincs 4x4, hallottam, hogy köze lehet az elektronikus kuplunghoz!
Punisher16-11-2004 11:53:21 // 226
Az én 2.0TS-em dettó. Amikor megvettem az autót, kicseréltem a termosztátot, mert úgy éreztem, hogy mindig nyitva van. Nagyon lassan melegedet, és a hőfok is ingadozott. A hőfok most is ingadozik, de legalább az üzemi hőmérséklet hamar megjön. Elég sok problémám volt viszont a a hűtőgombával. Azt, hogy az bepusztul csak akkor veszem észre, amikor a forgalmi dugóban felforr a vizem. 2 év alatt nemrég cseréltem a 3. gombát. Hát ez elég szar. Eddig kb. 5-ször főztem meg a motort. Nagyon bírja.
granturismo16-11-2004 11:25:24 // 225
Azmo Sajnos nem tudom. Én OFF Velorex km órát javíttattam nála mivel még van hozzá eredeti alkatrésze az 4000Ft volt, de szerintem ez nem visz közelebb.:-) A 33-as óráját saját magam javítottam meg. egy BC 303 tranzisztort tettem bele, de az is csak 2 hónapig bírta. utána kapott egy nagyobb teljesítményű tranyót utána már nem volt gond vele. Egyébként a Haudeknél a polcon van 164-eshez való klímaautomatika (az a digit kijelzős). Cseredarabos, leadod a rosszat és kapsz egy javítottat. Alig u. 12. 329-4195 du. 5-ig vannak ott.
Paco16-11-2004 10:55:31 // 224
Szerintem sem rossz, épp ezt magyarázom ezerrel. Az a műszer csak tájékoztató jellegű, akár 10 fokot is el lehet kalibrálva. A Te példád ezt is megerősíti. Normál üzemben a vized 90 fok körüli, pont ahogy a termosztát nyit --> a műszer 80-at mutat. (10 fok minusz). Hajtós üzemben, vagy melegben, stb a vized 110 fok körüli, a ventillátor itt kapcsol be és nem engedi tovább melegedni. --> a műszer 100 fokot mutat. (ugyanaz a 10 fok minusz) Nem rossz sem a termosztát, sem a hőgomba, sem a ventillátor, de még a műszer sem. Egyszerűen a gyártási szórások miatt ennyivel kevesebbet mutat a műszer. Számodra csak akkor van jelentősége, ha ettől a megszokottól elkezd eltérni.
BFMSE16-11-2004 10:14:49 // 223
Nekem a 100 fokot soha nem lepi at a vizhomersekletem, mert kb 98 foknal bekapcsol a ventillator. Egyebkent telen nekem is csak 80 fokot mutat a muszer (146 2.0 TS) De szerintem nem rossz a termosztatom...
Azmo16-11-2004 09:12:01 // 222
Üdv! Mr. P. abszolút nem mutat semmit, de néha fel-fel ugrik a mutató? Nekem ilyet csinál! Granturismo Haudek mesternél mibe fáj egy ilyen műtét? sacc
granturismo16-11-2004 08:41:43 // 221
Haudek mester. XIII. Alig u.
Mr. P16-11-2004 08:17:10 // 220
Ciao! Van egy kis gondom, a kilométeróra mutatóm nem megy egyszer már megcsináltattam, de félévre rá megint megállt. (1992, 33 1.5 IE) Nem tud valaki egy profi szakit?
Bg.15-11-2004 23:58:00 // 219
És azt hol mértétek(azt, hogy a hőmérő jól mér)? A hengerfejen? a hűtőnél?, a termosztátnál?
Paco15-11-2004 22:50:10 // 218
Forrásról jut eszembe. Ha nem akar hőmérőt venni, vagy nem bízik a vásárolt hőmérő pontosságában akkor vegye le a kiegyenlítőtartály sapkáját, és addig járassa a motort amíg el nem kezd forrni. Fizikaórán tanultuk, hogy kis hazánkban a légköri nyomáson a víz mindaddig pont 100 fokos marad amíg teljesen el nem forr csak a gőzt lehetne utána túlhevíteni. Szóval amíg forr a víz szépen sétáljon oda a műszerfalhoz, és nézze meg hány fokot mutat a műszar. Ha csak 90-et akkor jegyezze meg magában, hogy 10-et mindig hozzá kell adni, állítsa le a motort, és ha kihűlt töltse fel jelig amit kiforralt belőle. Ha 100-at akkor meg örüljön, hogy neki van igaza, majd vigye vissza a boltba a termosztátot. :)
Robi15-11-2004 22:42:24 // 217
Szerintem meg ne mérjen semmit, hanem örüljön, hogy nem forr! :)))
Paco15-11-2004 22:37:39 // 216
Pont ez bizonyítja, hogy sem rossz a termosztát. Ugyanis mindkettő jó volt, ugyanott nyitott, a műszer pontosan ugyanazt mérte mindkét esetben, tehát mindkettőnél 80 fokot kellett mutatnia. De másképp is mondhatom: Ne feltételezgess, hogy mi a jó, vagy mi a nem jó bazdmeg, hanem mérd már ki egy kurva hőmérővel... :)
1 Norbert15-11-2004 22:22:37 // 215
Sztem a műszer jól mér, mert a régi termosztáttal bemértük és mind a két műszer annyit mért.
Paco15-11-2004 22:07:15 // 214
Kicsit olvass vissza, a 26-os hozzászólásban leírtam a hőháztartás ellenőrzését. Amúgy a műszernek is van hibája, az a 80 lehet akár 90 is a valóságban. Ezek un tájékoztató jellegű műszerek 5-10%-os pontossaággal, nem szerepük a tökéletesen pontos mérés.
Paco15-11-2004 22:04:31 // 213
Ezen ne csodálkozz, 40 foknál kezd mérni. Addig is fel kell melegednie. :)))
Robi15-11-2004 22:02:56 // 212
Akkor annak jónak kell lennie. Az normális, hogy nem mozdul a mutató 5-6 percig.
Bg.15-11-2004 21:52:34 // 211
Kösz - erre nem gondoltam-, megnézem:)
1 Norbert15-11-2004 21:47:51 // 210
Gyárit vettem bele. Nem nézem meg mivan ráírva. De a mutató kb 5-6 percig meg sem mozdul.
Bg.15-11-2004 21:46:37 // 209
+1 dolog ugyanaz a motor (érzékelő+termosztát+...) pld a 146- ban úgy áll a műszerfalon mint ha oda szögelték volna. A 156 órája nem ilyen.
Bg.15-11-2004 21:44:38 // 208
Álljon meg a menet! A 156 hőfomérője egy furcsa szerkezet. Eleinte én se hittem neki cseréltek később nyitó termosztátra, de semmi sem történt. A helyzet a következő (SZVSZ): Ha rádugod egy komputerre azt a 73-75 fokot 83-nak fogja kiírni. ami nem rossz eredmény. Télen csak álló helyzetben tudod esetleg 90-ig felcsalni, de attól még nem rossz. Meg kell szokni az óráját.
Robi15-11-2004 21:38:37 // 207
Mi van az új termosztátra írva? Elvileg mikor kellene nyitnia? Utángyártottat, vagy gyárit tettél bele?
1 Norbert15-11-2004 21:34:22 // 206
Max. 80 fokig megy föl. Termosztát csere előtt 68 volt a max.
Paco15-11-2004 21:23:54 // 205
Üzemi hőmérséklet természetesen 90 fok, mint minden benzines autónál. Terhelés esetén 105-108 fokig felmehet akkor még nincs gond. A felmelegedés ideje függ a külső hőmérséklettől és a használati fordulatszámtól. Jelenleg a kinti kb 5 fok esetén alapjáraton durván 15-20 perc alatt éri el, ha kimész a forgalomba és nem hajtod akkor 5-10 perc.
1 Norbert15-11-2004 21:22:36 // 204
Már cseréltem termosztátot
Robi15-11-2004 21:21:19 // 203
Miért gondolom, hogy termosztátot fogsz cserélni? :)
1 Norbert15-11-2004 21:15:40 // 202
Valaki mondja már meg, hogy 156 1.6 Ts-nek mennyi az üzemi hőmérséklete és kb. mennyi idő alatt kellene elérnie. Előre is köszi.
lee7515-11-2004 20:15:58 // 201
köszi a tanacsokat megnezem es tudatom veletek egyebkent meg karacsonyfazik es eg minden izzo csak meg nem is kattan
Paco15-11-2004 19:18:47 // 200
Majdnem igazad van :) Ha a felni szélesebb mint az előző, akkor a szélesség felével nagyobb ET számú felnit kell pluszos, és kisebb ET számú felnit kell minuszos ET-jű eredeti felni esetén választani. Csak ebben az esetben lesz a kerék nyomatékának hatásvonala az eredeti helyén.
Csöri15-11-2004 19:16:31 // 199
Én csak Kecskeméten tudok egy profi kormánybörőzös céget.Ha gondolojátok előkeresem az elérhetőségeiket.
lorinnyu15-11-2004 19:14:00 // 198
a kormány bőrőzés engem is érdekelne de csak ha 15 alatt van mert fölötte én is tudok de anyit enm szánnék rá
Rizzo15-11-2004 18:58:22 // 197
Szevasztok.Van egy tanácsom a gumi csere-beréhez.Csak úgy biztonságos gumiméretet vagy felnit váltani,hogy: - a felni ETszáma ne változzon .Ez a felni középvonalától a felfogatási pontig mért távolság.Ez hátrányosan befolyásolja a futóműalkatrészek élettartamát.Ha - akkor az autó közepe felé esik ha+ akkor ellenkezőleg. -a kerék külső átmérője ne változzon meg.Különben azon kívül hogy csalni fog a sebességmérő, hátrányosan befolyásolja a kocsi stabiitását,útfekvését mert megváltozik a futóműgeometria. Az átmrőt ki lehet számolni.pl. 205/60 R15 205 =gumi szélessége(mm) /60 =a szélesség 60%= gumimagasságával 15 =a felni átmérője (coll) (205x0.6x2)+(15x25.4)=627mm a külső átmérő
admirális15-11-2004 18:53:20 // 196
Sziasztok! Olyan mestert keresek, aki olcsón bőröz kormányt Budapesten. Ha tudtok, ajánljatok nekem párat! Köszi.
Rizzo15-11-2004 18:07:36 // 195
Tresor. Ha a generátorod csapágyas azt nem csak alapjáraton hallod.És nem kattog hanem fütyül.De ha mégis akkor 2 csapágy kell bele + egy új ékszíj . Ez összesen kb:2000 Ft és 2-3 óra meló.De ha szerelőhöz viszed elkér vagy 15-20000-et.
Paco15-11-2004 17:56:12 // 194
Fél gyalogos :)
Rizzo15-11-2004 17:50:37 // 193
Szerintem húzd le a kábelt az inditómotor behúzómágneséről (bendix). Csatlakoztass rá feszültségmérőt és ha inditózás közben van ~12V akkor a kábelek jók és a bendix rossz.Ha csak néha rossz akkor valószínűleg elég kivenni és megtakaritani az érindkezőket,szénkeféket,mozgó alkatrészeket. Ha nincs feszültség akkor valószínű a gyulytáskapcsoló elfáradt.
Bg.15-11-2004 17:26:04 // 192
Egy kérdés, 156SW Elől (balra) mi tud kopogni (zörögni)? Nem a futómű.
András bácsi15-11-2004 16:57:09 // 191
Azmo! Szerintem túl nagy lesz az a gumi! Nekem 195/50 R15 volt fenn 7-es felnin, de hátul az is csak 5mm nyomtávszélesítővel fért el. A hosszirányú kitámasztó stalilizátortól így is kb. 3 mm-re volt a felni pereme. Ja, és mellékesen, ha ült valaki hátul, akkor nagyobb berugózáskor a sárvédő széle vagdosta a gumi oldalát. A.
Paco15-11-2004 16:51:55 // 190
Igen tudom. És helytelenül. :(
Wickey15-11-2004 16:16:41 // 189
Annyira nem létezik, hogy az egyetemi oktatók is használják. :-))
norbee15-11-2004 15:22:47 // 188
PAco Az interface is idióta szó, mégis használjuk. :)
Paco15-11-2004 14:19:32 // 187
Kontakthiba mint olyan nem létezik :) (persze mindenki ezt a szót használja, pedig önmagával ellentmond)
Olasz15-11-2004 13:57:55 // 186
147-esbe hol vezeted be az ujjnyi vastag + kábelt a motortérből az utastérbe? Ha lehet fúrás nélkül... Km óra mögött? Pedáloknál?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.