Forum >> Szerelőműhely

granturismo07-02-2005 21:56:08 // 2242
Na akkor már volt benne minden csak a gyár által javasolt Selenia 20Kfor Alfa Romeo 10W40 API SL nem. Próbáld meg azzal. Elvileg a szerviznek is ennek kellene az első javaslatának lennie.
Zo07-02-2005 21:49:30 // 2241
A helyzet az, hogy ezelőtt pedig Mobil1 volt benne és az is fogyott ugyanígy.
Paco07-02-2005 21:44:07 // 2240
Na ugyanezt az olajat CGO-nak is ezerrel ette az 1.6 TS..... Kérdezd meg az indexen mit tett végül bele. Vagy van neki honlapja is, ott el tudod olvasni.
Zo07-02-2005 21:42:03 // 2239
Most Castrol Magnetec 5W-40-es olaj van benne, és ez sem volt túl olcsó... Az autó egyébként még garanciális, de a szervízben nem csinálnak vele semmit. Tudom, mert már egyszer megpendítettem a dolgot. Holnap úgyis megyek vissza akkor rákérdezek megint. Ja és nem vagyok az észnélküli pörgetés híve. Egy-két lámpánál azért szeretek elindulni (max 5-6e közöttig taposva), jó érzés, de tudom hogy ez tartósan nem tesz jót az autónak.Ami végtére is az enyém, úgyhogy bármi baja lesz én szívom meg. Szóval én inkább átlagos Alfa felhasználónak tartom magam. A tanácsotokra hallgatva tényleg odacsapok a szervízben az asztalra. Kösz
granturismo07-02-2005 21:02:05 // 2238
Szerintem is sok ez az olajfogyasztás. Milyen olajat használsz?
Wickey07-02-2005 20:45:38 // 2237
5kkm alatt 1 liter nem kicsit, hanem rettentően sok. A 22 éves tragacsom kevesebbet eszik. Garanciális még az autó? (Ha igen, ki kell verni a balhét) Milyen olaj van benne? (Majd jönnek az okosabbak, és megmondják melyik való bele, de gyanítom, hogy a Selenia for AlfaRomeo-val vagy a Selenia 20k-val fognak előállni)
..07-02-2005 20:44:05 // 2236
Szerintem nem sok annyira,de nem is kevés.Attól függ mennyire hajtod, ha pörgeted akkor minden alfa eszik olajat, többet mint az átlag.Egy tanács ha azt akarod,hogy kevesebbet fogyasszon pörgetésnél akkor használj Selenia Racinget.Drágább,de sokkal jobban bírja a nyüstölést.
Zo07-02-2005 20:29:17 // 2235
Halihó! Lenne egy kérdésem pár 147 tulajhoz. Tapasztalta már valaki, hogy sok olajat eszik a gépezet?Nekem kb 5ezrenként belemegy 1 liter. A szervíbe azt mondták ez benne van a gyári normában (mondjuk mi mást mondtak volna...)de szerintem ez egy kicsit sok.Mi a véleményetek? Egyébként az enyém egy 1.6-os 120LE-s darab. Előre is köszi az infókat.
norbee07-02-2005 09:27:50 // 2234
Nahát, nahát, mijezazanyázás? :)
Paco07-02-2005 08:23:18 // 2233
Nem biztos, hogy korrektül viselné az MM az önindítózást :-P Hacsak nincs lakatfogós árammérőd ez nem a járható út.... Persze arra, hogy lekapcsolt állapotban mennyi az áramfelvétel sacc/kb ki lehet mérni, de egy normális riasztó/immo csak akkor kerül üzemi alapállapotba, ha az akksifeszültség ráadása után legalább egyszer indítva volt a motor.
Robi07-02-2005 00:14:52 // 2232
Én nem tökölnék ennyit. Levenném az egyik sarut, és beraknám a multimétert a saru meg az akksi közé, árammérő állásban. Ennél egyszerűbben nem lehet kideríteni, hogy szívja-e valami az akksit. Jah, de mégis. A leszedett saruval kocogtatod az akksit. Ha nagyon szívja vmi, akkor szikrázik. Persze az utóbbi módszernek lehet, hogy nem örülne a riasztó. :)
Paco06-02-2005 21:45:17 // 2231
A szerelőműhelyhez hozzátartozik a sör :) Azt mondanám, hogy van még időd a legközelebbi éjjel-nappaliig leugrani, és egy óra alatt a fagyasztóban pont iható lesz.... :)
Wickey06-02-2005 21:29:27 // 2230
Leírtam még egyszer én is. Ha megcsinálja, megcsinálja. Aszt' csöndlegyen karácsonyig, mer most megyek bealszok. 2530 km volt a hétvége. :-)
Charlie 16606-02-2005 21:21:14 // 2229
Sör. Tényleg. Mekkor f....vagyok. 22.45-kor superbowl és pont sört nem vettem. A p.....ba (Bocs az offtopicért, kijött.)
Paco06-02-2005 21:15:12 // 2228
Én higgadt vagyok, hidd el, hogy szép nyugodtan sörözve írok :) Amiket leírtál arra már többször megkérték. Le van írva, visszakereshető. A probléma nem is itt van....
Csöri06-02-2005 20:57:04 // 2227
Ha más nem lesz, akkor multiméterrel felbaktatunk hozzád, és kimérünk.:)Már mint a kocsidat.
Wickey06-02-2005 20:54:03 // 2226
Higgadtság. Eszti te meg kérj kölcsön egy multimétert, menj haza, mérd meg hány V az akksi, amikor leállítottad a motort. Utána szedd ki, mérd meg hány V kiszedve. Reggel mielőtt berakod, megint mérd meg a szobában hány voltot ad. Tedd be, rá a sarukat. Megint mérd meg hány voltot ad. Ezt a négy számot szépen jegyezd fel. Péntek este meg majd ha hazaérsz, mérd meg hány V. Hagyd benne az akksit, csak a mínusz sarut vedd le róla. Akksi kinn éjszakázik lehúzva. Szombat reggel meg menj ki, és mérd meg hány V. Tedd vissza, és próbáld meg beindítani. Szombat este meg ha tettél egy 2-3kmes kört a városban, akkor állítsd le, hagyd benne, pólust mindent rajta. Reggel mérj feszültséget, és próbáld beindítani. Ha szombat vagy vasárnap reggel nem indul, akkor majd megnézzük. Olyan sokminden nem eheti el az áramot.
Charlie 16606-02-2005 20:50:27 // 2225
Urak, egy dolgot nem vettünk ám figyelembe. Nem feszterget védem (vagy mégis), de feszterg nő. Az autószerelők meg gyakran veszik palira a nőket. Gyanítom feszterg kérte hogy mérje ki, de ilyenkor indul a férfiúi dac, hogy mit okoskodik egy nő, és csakazértsem, majd Ő megszakérti. Szerintem szerelő hintáztatja. Többet jár, többet fizet alapon.
András bácsi06-02-2005 20:32:50 // 2224
Nyugi Paco, neked van igazad. A nők másképp gondolkodnak :-)
Paco06-02-2005 20:18:59 // 2223
Nem folytatom. Akit érdekel, a dolog elolvashatja itt és az indexen is, millió megoldást kaptál de láthatóan szarsz rá és csak nyomod a szöveget. Én az értelmetlen szófosás ellen emeltem fel a szavam. Számomra mindegy, legfeljebb rábeszélem a honlap tulajdonosait, hogy építsenek be egy hozzászólásszűrőt.
feszti06-02-2005 20:14:05 // 2222
PACO!!! Az senki sem mondta hogy én kiválóan értek az autókhoz!! Hülyeséget ne beszélj légyszi!! Az hogy baja van a kocsinak 3 héttel ezelőtt jeletem már a szerelőnek!!! Mi a f@szt csináljak ha sok a munkája?? Menjek Pestre este és kopogjak be minden szerelőhöz hátha valaki megszán és beméri normálisan a kocsit??? Elhiszed hogy k*rvára elegem van abból hogy reggel nbem tudom mire megyek ki vagy hogy minden este beszedem az akksit és reggel a mínuszba k*rvajó érzés visszarakni?? Szerinted ezt hobbiból csinálom???
Paco06-02-2005 20:03:26 // 2221
Nem az a baj. Az a baj, hogy feszterg baszik arra amit mondanak, csak tolja befelé a hülyeségeit. Régen vége lehetne az egész flame-nak ha vagy kiméretné (esetleg kimérné, hisz Ő kiválóan ért az autókhoz), vagy megvárná a hétfőt és megjavíttatná.
Stee14606-02-2005 20:02:48 // 2220
Szia Paco Mester! Ha egy pillanatra át tudnál nézni itt a "gumi+felni" topicba lenne egy sürgős kérdésem felni ügyben... Köszi.
Paco06-02-2005 20:00:29 // 2219
» feszterg 2005-02-04 18:31:24 // 2181 Ez volt az első hozzászólásod a témában és az szerepel benne, hogy már 3-n kapott új akksit mert előtte sem indult, tehát minimum szerda óta fennáll a probléma.... Esetleg még kimérheti az az autószerelőd akiről egyszer azt állítod, hogy kimérte, egyszer azt, hogy nem mérte ki, stb.
Charlie 16606-02-2005 19:56:17 // 2218
Ok, ok. Akkor vigye el, és estére mondja meg hogy mi a baja. Ha nem tudja, akkor köv. emberke.
Charlie 16606-02-2005 19:54:20 // 2217
Ez is igaz, én más szemszögből is nézem. Nálam a munka úgy megy, hogy : testvér, meg tudod csinálni vagy sem. Nem baj ha nem , viszem máshoz. De nem totó. A másik: autószerelővel dunát lehet rekeszteni, igaz nem mindegyik jó, de a hozzáálláson is múlik. Az enyém, elviszi és visszahozza. Nem muszáj reggel 7-re odamennie. ha kell neki a meló, akkor odamegy érte. Amikor megforrta a vizem az első lépcső után, reggel 6-kor vertem ki a górét az ágyból. jött. Kell neki a lóvé meg a meló.
Paco06-02-2005 19:54:05 // 2216
K* hidegek vannak mostanában reggelente, még a jegesmedvék is szivatóval indulnak :) Ha biztos vagy benne, hogy jó az akksid, akkor vagy valami leszívja (mérd ki árammérővel, riasztóval együtt is 50 mA-nél több nem nagyon ildomos), ha minden ki van kapcsolva, vagy pedig önindító/gyújtásproblémád van. Ha benézel az index autószerelő műhgely topikra ott csütörtök reggel óta már mindent leírtak amit a témáról tudni érdemes....
feszti06-02-2005 19:51:36 // 2215
VAN VALAKI AKI HÉTVÉGÉN EZT A MŰVELETET MEGCSINÁLJA???? ugye nincs!! nincs több kérdésem!!!
Paco06-02-2005 19:44:58 // 2214
Feszterg ismét ki fog akadni hogy már megint őt basztatom, de már kikívánkozik belőlem..... Két napja megy a rinyálás, de nem csak itt, hanem az index autószerelő fórumán is, hogy "jaj, jajj nem indul reggel az autóm". Komoly autószerelők leírták már az egészet, hogy mit kellene csinálni, de legelőször is MÉRJE KI! De nem, Feszterg nem méri. Mindig csak a szöveg jön vissza, hogy "de hát este indul..." Feszterg: MÉRD (MÉRESD) MÁR KI AZT A KURVA SZERKEZETET! Az egész nyálverésnek semmi értelme, ha nem hallgatsz arra amit sokan mondanak neked, hanem csak hajtogatod a magadét.
lorinnyu06-02-2005 18:17:23 // 2213
az ok h tegnap reggel nem indult be mert egy hétig nem is volt beinditva! de az már nállam ikezd aggaszto lenni h ma reggel sem indult csak inditokábellel! Peddig eddig soha nem volt inditási probléma de ha holnap reggel nem fog beindulni akkor bepöcenek!
feszti06-02-2005 17:22:45 // 2212
A szerelőm mentségére szolgál, hogy nem csak az én autóm rossz és nagyon sok munkája van. Na meg nem i s20 éve szereli a kocsikat mivel velem egyidős. Ez a reggel este mérősdi nem rossz de este amikor leállítom a kocsit már nem fog idejönni, reggel meg amikor indulok még nem fog idejönni. Remélem ezzel kimerítő választ adtam. Bár ettől még nem lett jobb a kocsim. Ha megszáradt a hajam kimegyek megnézem elindul-e. Bár reggel elindult. Az lenullázást okozhatja az is hogy ha kb.10,8V alá esik a rendszer feszültsége. akkor lekapcsolja a különböző fogysztókat a compi hogy a motort működni tudjon. De ezt lehet hogy rosszul tudom ....
Charlie 16606-02-2005 16:51:23 // 2211
Csak 1 tipp, Azt próbáltad hogy benthagyod az akksit, és este miután leállítod rámérsz, és reggel az első indítás előtt újra? Beszéltem a szerelőmmel, azt mondta hogy ilyenkor a "kályhától" kell kezdeni. Ha reggelre a normálisnál többet "dob el", akkor tuti hogy valami szívja. Ami zavar az az hogy lenulláz. Nem lehet hogy az "agy megfázott? Ergo, ahogy nézed az alábbi levelezést, megy a tippverseny. Ne vedd zokon, de ha "tuti" aszerelő, akkor már régen végigmérte volna az összes fogyasztódat álló és járó motornál egyaránt.
Wickey06-02-2005 15:10:36 // 2210
Mondok jobbat. Szívja a riasztó vagy a rádió valamennyire, plusz a hideg nem tesz jót az akksinak. Tegnap este láttad volna az enyémet mínusz 16 fokban beindulni. Öt másodpercig tekerte a főtengelyt egyszer körbe. Az ablaktörlő meg újradefiniálta a csigalassúság fogalmát :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)06-02-2005 15:05:05 // 2209
Helló Wickey! kipihented magad? :-) köszi a tanácsot másfelé is érdeklődtem,igazából csak hozzá kéne fogni! :-) a lényeget megnyugtatóan kiderítettem - mármint hogy a hiba nem okoz robbanást,felgyulladást,sugárveszélyt vagy akár jégtömb-leválást a Sarkokon ,innentől már várhat egy kicsit :-P Rohadt hideg volt-van itt,reggelre pl. hulla merevre fagyott a gázpedálom a bowden miatt! :-) ja,és már volt mára egy "féklámpamérnemég?" jellegű feladat,amit sikeresen megoldottam,vasárnapra ennyi pont elég! :-)
feszti06-02-2005 14:38:26 // 2208
De nagyon nem szívhatja le semmi, mert ha valami szívná el az áramot akkor nem csak reggel minuszban nem akarna elindulni hanem délután minuszban és egyáltalán nem akarna elndulni nem? pl. 0 fok körül már elindul. Reggel is bármikor.
ALFA75td06-02-2005 14:15:36 // 2207
Az autórádiót néztétek egy barátom evvel szivot fél éven keresztül. Este leállitotta az autót és reggel indit semmi aku töltés bemérve és minden rendben és akkor bemérték az autó rádiót és kiderült hogy a rádió a memoriakábelen keresztül szepen leszivta az elektronokat
Wickey06-02-2005 13:48:58 // 2206
Egy 1.8TD 33asnál láttam ugyanezt 8 évvel ezelőtt a jobbhátsó(?) jobbelső(?) ajtónál. Szorult a zár asszem, és nem engedte behúzni rendesen. A motor meg elvileg kiold, ha felhúzod a zárnyelvet. Szóval egy félúton megszoruló zárnyelv elég mókás prellezésbe tudja vinni a motort. Kezdd errefelé a nyomozást.
feszti06-02-2005 12:56:22 // 2205
A riasztót és a fűtést kihagytuk.... :(
granturismo06-02-2005 12:35:03 // 2204
feszterg 1281 "Akksit bemértük jó. Kocsit bemértük, tölt, nem szívja le semmi az akksit." Milyen szerelő ez?
feszti06-02-2005 12:16:51 // 2203
Amíg egy hétig olaszban voltam bent állt az udvarban úgyhogy a riasztót nem kapcsoltam be mert a mama nem tudott volna mit kezdeni a kocsival ha megszólal a riasztó. Hát egy hét után elsőre elnidult, de nem úgy mint amikor minden nap használom. Ez szeptemberben volt. Viszont tegnap este levettem az egyik sarut és reggel elsőre elindult. Igaz nem olyan zökkenőmentesen mint amikor jobb idő van, de a tripet sem nullázta le. Úgyhogy lehet keresgélni tovább mi lehet a bibi ... riasztó ... fűtés ...
lorinnyu06-02-2005 11:47:26 // 2202
nekem a tesco 1800 körüli bika kábel gond nélkül megoldotta a problémámat! :-) már ma nem néztem h beindul e de remélem!
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)06-02-2005 11:37:15 // 2201
Alfetta GT Manual online 155 arhiv neve zip>rar ra modositva. Akinek nem sikerult kitomoriteni az nevezze át. www.docky.info
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)06-02-2005 10:20:34 // 2200
Hát a dinamó főleg télen tényleg nyamvadt egy józság ;) A te problémádat szerintem nem a tél okozza. eddig is fent állhatott csak télen az aksi kapacitas nem akkora ugye. Amugy melegben volt hogy 1 hétig nem hasznaltad utana hogy indult ? Elmodnok 1 sztorit: Alfa 75 osom aki ismeri a zárját az tudja milyen. A zár ban lévő reedrelé néha nem jelzett ekkor kigyullad a csillár a plafonon. Sok kamion es busz megy a parkolo mellett és remeg az ablak töle igy mindig villogott a lámpa. Ettől rendszertelenül merült le az auto, volt hogy 1 hetég semmi ... kb 2 honap volt mire megleltem. Szóval csak kitartás ;)) Inditómotor "bendix" érintkező megégett, csere utan pöccre indult és kb 2x akkora fordulatszámmal, de nálad csunya lenne ha ez volna...
Bg.05-02-2005 18:53:49 // 2199
Pld.: Ha bekaőcsolod a belső keringetést, akkor is bekapcsol a klíma, hogy ne párásodjon. Az ülésfűtés az ülés lap eljén (az ajó felöl) kell, hogy legyen.
feszti05-02-2005 18:45:09 // 2198
A "nyamvadt" dinamós kispókommal nem volt ennyi baj egész télen mint ezalatt a 3 hét alatt a puntommal!!! Pedig a dinamó az mindent csinál alapjáraton csak nem tölt :) Semmi világító bigyó nincs a kocsimban ez nem karácsonyfa!! A riasztót kapcsolom csak be éjjelre, de azt napközben is a meló előtt. Szóval ha valami leszívná akkor azalatt a 8 óra alatt is leszívhatná amíg a cégnél áll, mert kb éjjel is annyit áll igaz akkor hidegebb van. Majdnem egy hétig minden este kivettem az akksit és reggel raktam be (nem raktam töltőre bent) és elsőre indult!!! Csütörtökön kapott új akksit, reggel nem indult el 2x, a tripet lenullázta. Vártam 15percet utána nyekergett de elindult. Ma reggelre nem vettem ki és reggel szintén nem indult. Behoztam töltőre raktam két óra múlva pöccre indult. Most mentem vele kicsit megint indult. Bennehagytam az akksit de az egyik sarut levettem. Ha így indul reggel akkor valami leszívja ha nem akkor passz!!!!
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)05-02-2005 16:00:27 // 2197
Gt: köszi, pl erre voltam kiváncsi !! ;)
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)05-02-2005 15:59:24 // 2196
Az aksik kapacitása tartósan -5 ...-10 fokon kb eredeti 30-40%-ára esik vissza. Ez nagyon függ a gyártmánytól márkátol stb. ha van valami fogyasztó ami mindig megy akkor meg kevesebb kapacitást kapsz. Ugyan igy csökken az indítási max áram is (pl 2.4TD olyan 150Amper) habár nálad ennek nem lenne szabad gondot okoznia 1200ccm nél. Viszont biztos kell lennie valami fogyasztónak ami lemeríti. Sok autosná láttam mindenféle "fedélzeti xámítógépet " ;) világító tükrön kapaszkodó jézust meg még a franc se tudja. Komolyan viszont nem árt a magnó a riasztó, centrálzár körmére nézni ! Az aksibol csak ugy nem tünik el a villany. Tesék megprobálni egy melegen 1 ejszakan át feltöltött aksit levinni a verdába, berakni és megnezni, hogy azzal is lasan, nehezen indul e. Mondjuk az indítómotor körét sem ártana megnézetni. Laza érintkezés esetén olyan mint ha lemerült nagyon gyenge aksi volna. Ha a TESCO-s 2000ft os "bikakábel" el nem megy az nem referencia ;) Ha az aksid 0-ra lemerült és ugy akarod bebikázni akkor nem sok siker lesz mert nagy áramot akar az üres aksi. 1 biztos, kárt is tehetsz az autóban, inkább NE, behuzni meg végképp ne !
granturismo05-02-2005 15:54:03 // 2195
Én nem nagyon kenegetném a tömítéseket FBS-el meg semmivel pláne nem a hengerfejtömítést. Az Elring paszta a Bárdinál kapható.
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)05-02-2005 15:40:03 // 2194
Grandturismo: Köszi az infot !!! Asszem nem szaxerüen fogalmaztam, szóval minden tömítésem megvan ami kell, csak pl kell e ragasztani vagy bezsirozni szerelés előtt? Mindenki mást mond & használ, azert érdeklőtem. Van aki azt mondja FBS, azzal kenjem be az összes tömitést és go. Van aki "..csak zsirozzam be és úgy rakjam össze.." stb. Hol kapható az a tömítő amit te ajánlottál ?
feszti05-02-2005 12:12:18 // 2193
Igen, úgy is nehezen indult itt nem csak akksi gond lesz, de egyenlőre gőzöm sincs, hogy mi a baja. :((( Na meg a szerelőnek sem!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.