Forum >> Szerelőműhely
András bácsi28-04-2006 15:54:08 // 11536
Csak vezérműtengely-rögzítő idomszerrel. Valahol Dunakeszin (vagy arra)van egy cég aki forgalmazza, kb. 14e a pár.
lencsea15528-04-2006 15:50:55 // 11535
Üdv! Tudna valaki segiteni abban hogy hogyan kell egy 2.0 TS 16V motor vezérlését pontosan szakszerűen összerakni, beállitani ?
Ferke27-04-2006 15:44:23 // 11534
Fenébe, nem találom, de keresem tovább!:(
Áki27-04-2006 15:08:47 // 11533
Köszönöm! Ha eltudod küldeni e-mailbe az elérhetőséget azt megköszönném!
Ferke27-04-2006 14:47:51 // 11532
MEgpróbálom az elérhetőségét levadászni!
Ferke27-04-2006 14:47:29 // 11531
Törökbálinton tudok egy szakit, szinte ingyen dolgozik, és naggyon profi, inkább hobbista.:)
Áki27-04-2006 14:39:44 // 11530
Sziasztok!
Nem tudjátok,hogy hol találok budapesten olyan helyet ahhol foglalkoznak autó villamosággal? Valami szívja az aksimat folyamatosan és bekéne méretni,hogy mi az!
radi26-04-2006 17:36:33 // 11529
...toronymerevítő...
neten olvasva növeli a biztonságot töréskor... szerinted?
jah és ha merevebb a kaszni kevésbé nyiszognak a műanyagok is nem?
a gumi aránytalan kopását nem gátolja meg? (első kerekes)
Ferke26-04-2006 17:30:24 // 11528
És 36-os kulcsod nincs véletlenül?:)
bb1826-04-2006 17:24:43 // 11527
én most rendeltem 60-as crova fejet és lehetett 1/2, 3/4 és 1 colosban is kérni. nekem van 3/4 es száram, tehát az maradt.
amugy az ára érdekes mert 10 ezer píz.
Ferke26-04-2006 17:20:30 // 11526
Ezért gondolkoztam azon, hogy inkább nem crovafej kéne, hanem csillagkulcs.
TSiga ( I am the TSIG)26-04-2006 17:16:41 // 11525
Ha jól tudom, nem fog beférni teljesen a fej , de simán meg lehet köszörülni. Inkább ezt, mint egy 10000 Ft-os Beta fejet.
Ferke26-04-2006 16:58:35 // 11524
Ok, nagyon kösziii!:)
TSiga ( I am the TSIG)26-04-2006 16:53:44 // 11523
Hali!
Crovám ekkora nekem sincs, de:
ha felhívod a Fabory Kft-t (06-40-322-679) akkor ott tudsz rendelni egyet, de elvileg van is nekik raktáron. A haveromé kb 3 nap alatt ért oda. Az ára is elég O.K.: 1/2"-os 36mm-es crovafej kb 3500 Ft. Ennyit megér. Ritka párosítás, mivel ekkora anyához már 1"-os fej kell ami hajtókarral több tízerer pénz.
A címük: XIII. Váci út 85.
Bejárat a Frangepán utca felöl van.
Ennyi. Remélem azért segített!
bb1826-04-2006 13:34:53 // 11522
én erre használom a tecso olajakat. arra hogy 1-2 orát járjon szépen alapjáraton teljesen jo. ha minden oké akkor mehet bele a rendes olaj. meg az sem hátrány hogy kihozza egy kicsit a kormot a kormosbol.
szétszedés elött járasd meg beltér tisztitoval, ugyis lejön az olaj meg a szürö
kando.26-04-2006 12:48:52 // 11521
bb!
Ha osszeraktam a motort, erdemes 1x atjaratni valami egyszerubb olajjal, hogy kideruljon, minent jol csavaroztam ossze, nem folyik sehol ?
ilyesmire melegben jo nyari jellegu olaj is ? Vagy inkabb direkt vmi hig a jo, hogy a pici reseken is latszodjon, ha kifolyik..
(szoval van itt tobb m3 olaj, a motorokhoz, de ez egyfokozatu, csak gondoltam, teszt celjara esetleg ez is jo lehet-e...?)
bb1826-04-2006 12:44:50 // 11520
igazábol magad is megcsinálhatod minta vagy egy korrekt mérés után.
azt érdemes megnézni, hogy a gyárit hogyan vezetik el, álltalában valami kanyar szokott benne lenni, nem mindegy hogy merre megy. a lényeg, hogy minél kisebb legyen a törés. ha akarsz utána tudsz nézni a neten, vagy katalogusokban, le szokták öket fényképezni. vannak egyszerübbek és vannak igen kacifántosak is.
ha utcán szeretsz a határon autozni, vagy amugy is ültetett/keményitett az auto akkor érdemes. meg kiméli a kasztnit is.
én még nem vettem gyárit, inkább megcsinálom magam némi tájékozodás után.
Karakot26-04-2006 09:59:15 // 11519
Kérdés, hogy az cost-benefit pozitív-e? Utcai használatnál is érezhető a változás, vagy csak placebo hatása van? Azt hallottam, hogy gagyit nem érdemes venni, a jobbak meg 20-30e környékén vannak. Ér ennyit?
bb1826-04-2006 06:48:18 // 11518
egyszerüan az hogy merevit.
komolyabban : a merevebb kasztni miatt javul az utfekvés, irányithatobb lesz az auto, mivel kevésbé csavarodik, igy közvetlenebbül érzed a seggeddel is és jobban tudsz reagálni. sok autonál nagy igénybevételniél csavarodnak a tornyok, és hosszu távon be is dölhet akár 10-15 sm-t is. öregebb autoknál fokozottan jön elö a mozgás a korrozio és kisebb repedések miatt.
meg ha valaki belenéz a motortérbe akkor jol is nézhet ki. minima 6-7 virtuális loeröt jelent !!
tom16426-04-2006 02:44:38 // 11517
Én jártam már így! Télen vizes benzint adtak és belefagyott a rendszerbe. Alig akart elindulni, akkor is csak 2-3 henger ment és nem volt alapjárat sem. Nem volt egyszerü így hazamenni, minden kanyarban leállt a motor - ilyenkor meg ugye alig van fék és alig lehet kormányozni :-(((
Öntöttem a tankba 2 liter denaturált szeszt és azzal úgy-ahogy sikerült kijárnom a vizes benyát....
Buddha25-04-2006 23:52:47 // 11516
Valamelyik kerékcsapágy megadta magát! Azt biztosan hallod, hogy előlről vagy hátulról jön a hang. Emeld meg az autót és kézzel pörgesd meg a kereket. Jó csapágy szinte némán gördül, a rosszat hallani fogod, esetleg ha nagyon kivan még kotyoghat is!
Tomy15625-04-2006 22:29:25 // 11515
Esetleg csapágy!?!?
Cgo25-04-2006 22:26:20 // 11514
sziasztok, kezd az agyamra menni a bugas, ami a futomubol jon, csak bizonyos sebessegnel es balra tekerve a kormanyt erosodik. Neha mar ugy bug, hogy a radio sem hallani. az egyik szerelo szerint az uj gumik, de szerintem az nem lehet ennyire hangos. otletek?
radi25-04-2006 19:35:20 // 11513
kicsi vitába keveredtem a kollégákkal...
mik az előnyei a toronymerevitőnek??
jandibandi24-04-2006 20:41:27 // 11511
nincs meg,nem találom, rég volt trabim, de akkor hol van,kinél van :(
jandibandi24-04-2006 20:25:19 // 11510
Hali.
Van 36-os, asszem még a Trabi korszakból, vagy az 32? Na meg kell keresnem...
sztane24-04-2006 19:54:55 // 11509
a seegergyűrűk méreténél a tengelyre valókat külsőket a tengely átmérőjével, a belsőket a furatba illőket a furatátmérővel jelölik, ezeket az értékeket kell megadni
Face24-04-2006 17:09:45 // 11508
Srácok valaki magyarázza el nekem léci a seeger gyűrük méretezését...
Tegyük fel azt mondom 14mm-es külső seegergyűrű, akkor az mekkora?? Én azt hittem hogy akkor a belső átmérője 14 mm de nem... vagy a 14mm azt jelenti hogy az egy 14mm-es tengelyen lévő "vályatba" tud bepattani?
A belső gyűrüknél is érdekelne hogy van...
Ferke24-04-2006 16:14:07 // 11507
Itt is hadkérdezzemmármeg.
Nincs valakinek egy 36-os kulcsa, sos kellene (a héten), mert nem bírom leszedni a kerékagycsavaromat!:(
Pestkörnyékiek előnyben..:)
Buddha24-04-2006 13:19:24 // 11506
Tényleg a szilikonzsír a legjobb neki de nehéz hozzáférni szentemhez! Én javasolom helyette a paraffinos motorkerékpár lánckenő spray-t, ez is nagyon jól ken, tapad, és van egy kis cső a fején amivel szinte bárhová befújhatod! Márkát most nem tudok mondani de szinte bárhol kapni fogsz ha keresel!
Üdv.
Skodra24-04-2006 11:39:22 // 11505
Hi Cartársak!Valaki Help!!!Az első futómű stabilizátor szilentjei télen nagyon nyiforogtak,még egy picit most is,főleg ha nagy a "gödör".ezért több kolléga tanácsára gondoltam ,bekenem valami kenőanyaggal,pl.szilikonzsír.Kiszereltem a stabilizátor karokat,kiszedtem a stabrúdat rögzítő csavarokat,de a szilentekhez nem lehet hozzáférni.Az egész rúd mozog ,de nem tudom a szilentet lehúzni róla hogy hozzáférjek.Csinált már valaki ilyet ,hogyan tovább????
Köszi!
Karakot23-04-2006 22:05:45 // 11504
Sajnos mind a kettő, de főleg a km/h mutató. De igazad van, szétszedem, aztán majd okosabb leszek. Remélem magam is orvosolni tudom. Itt csak azért kérdeztem rá, hátha volt valakinek ilyen gondja, mert akkor tudnám pontosan, hogy hol-mit-hogyan.
Seriff23-04-2006 17:59:57 // 11503
Urak!
Mennyire nagy etwas hátsó féket cserélni?
Ez alatt azt értem, hogy dobfékről tárcsás rendszerre. Engem nem nagyon zavart eddig, de már annyian megszólták. mondván az 1.2es corzára is tesznek... A másik, hogy nagyobb (16/17) és más formátumú felni mögött már elég bután mutat.
Lényeg a lényeg: mennyibe fájna a manőver- idő,energia,stex... Bontott tárcsákra gondoltam, azt hiszem láttam is az itteni adok-veszekben.
Előre is köszönöm!
Buddha23-04-2006 15:16:05 // 11502
Okozhat károsodást de ahoz nagyon sokat kell vele menni, több száz vagy ezer kilométert! Akkor is először a főtengelycsapágyat vagy a hajtókart veri szét a plusz robbanás. Régen, amikor még volt hazánkban 86 oktánszámú benzin a Ladákat sokan átalakították erre az üzemanyagra. Egyszerű volt, két hengerfejtömítést raktak a motorba, hogy így csökkentsék a kompressziót és már mehetett is bele a jó 86-os! Gyengébb lett picit de jóval olcsóbb volt az anyag bele.
Tomy15623-04-2006 14:59:00 // 11501
Állítólag csúnya kopogó hangja volt. Sajna kint van Német o.-ban. Én is csak ennyit tudok. Köszi az infókat!
Bálint3323-04-2006 14:50:55 // 11500
Én úgy tudom, hogy ha nem megfelelő oktánszámú a benzin, akkor az okozhat csúnya dolgokat a motorban. Mindenesetre, ha így is volt, előtte eléggé feltűnő csörgő hangot kellett hallania gázadáskor.
Buddha23-04-2006 14:27:37 // 11499
Ezt nehéz elképzelni. Az oktánszám az üzemanyag kompressziótűrésének a mutatója, ha alacsony akkor a motor kopogva ég mert nem szikra hanem öngyulladás gyújtja a benzint. Ezt nagyon hallani, és akár a gyújtás levétele után is járhat a motor. Ha mégis az üzemanyagra gyanakodtok vegyetek mintát, Komáromban néhány ezer forintért bevizsgálják! Szerintem valami más lehet a baj de hamar kiderül, mert egy kúton több százan tankolnak és így tömegesen kell jelentkeznie a hibának!
Üdv.
Tomy15623-04-2006 14:18:52 // 11498
Sziasztok!
1 kérdés: létezik az, h vmelyik "olcsó" benzinkútnál rossz minőségű benzint adnak (alacsony oktánszámút) és ettől tönkre megy az autó, pontosabban a szelepekkel történik vmi (szerencsére nem az én Alfám, hanem a bátyám off-os Skoda Octaviaja)?
Zsifi22-04-2006 21:25:53 // 11497
Igen akkor tett le róla. Csütörtökön volt nálam egy 147-es (fehér) megmutatni magát abban elfért.
FRob22-04-2006 21:25:04 // 11496
na rákerestem Pirir re :)
meglett, irtam is neki egy emilt, remélem válaszol rá :)
köszi
Poló22-04-2006 21:20:42 // 11495
A tiedben is eléri?
Zsifi22-04-2006 21:19:44 // 11494
Nem tudom pontosan de 190 fölött van.
Poló22-04-2006 21:17:25 // 11493
Milyen magas? Nekem eddig csak a 33-ban érte el.
Zsifi22-04-2006 21:16:34 // 11492
Szeretett volna de méretgondok miatt nem vállalta be. A feje eléri a tetőt!
Zsifi22-04-2006 21:14:22 // 11491
Köszi! Az a baj, hogy én sem ismerem. A hibát meg lehet szüntetni ha üresben jobbra-balra mozgatom a váltókart. Ezt követően 1 és 2 után a 3, 4 nem kapcsolható. Nincs helye! Nekem sajnos robbantott ábrám sincs.
András bácsi22-04-2006 21:02:56 // 11490
A váltókartól a közepkonzol alatt megy előre. A Stilot nem igazán ismerem, így nem tudom, mit kell és milyen sorrendben levenni hozzá.
Poló22-04-2006 21:02:23 // 11489
Azt hiszem Kulcson van. Keress rá a tagok között. Piri a neve :-)
FRob22-04-2006 21:00:49 // 11488
Üdv néktek
friss alfásként még jóformán csak olvasgatom a fórumokat
keresgélek jó szerelőt lehetőleg kecskemét közelében
többen emlegettek egy Piri nevű egyént
ki ő és hol van helyileg, szereném a kicsikémet jó helyre vinni
ahol nem bajszarintanak át a palánkon
előre is köszi a választ(okat)
Buddha21-04-2006 22:56:07 // 11487
Hali!
Igen, az automata utánállítóját így tudod visszahajtani! Asztalos vagy pillanatszorítóval összefeszíted, aztán pl. vízpumpafogóval óvatosan, hogy a gumit ki ne szakítsd tekered amig megy visszafelé. Ha nem halad feszítsd ujra a szorítót. 4-5 fogásra teljesen vissza tudod tekerni!
Üdv.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
573
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?