TtK04-12-2004 21:44:09 //
683
Ehun van e:
Halesz+WebM:
A többé kevésbé közkézen forgó manualokat nem lenne már itt az ideje betenni a "letöltések" menüpontba? Mondjuk ezek enyhén kopirájtosak, de azért talán valahogy meg lehet oldani.. :))
Cacho! Nekem is volt ilyen a jobb oldalrol szolt. A féltengely gumiharang alá kellett zsírt nyomni aztán abbahagyta. Ugyanis évek alatt kiszárad a zsír és félre csapódik igy a megfelelő helyen nincs zsír illetve nem ott ahol kéne. Ezzel a dologgal meg egy szervíz sem foglalkozik. A váltó kihajtásnál nincs bilincs a gumiharangon csak az agynál, annál le kell venni a bilincset és a gumiharang alá belehet nyomni egy vékony zsírzót aztán telenyomni. én megcsináltam mindkét oldalon azóta baresz.
Ja, valószínűleg ez a gond. Nem nagy baj, de hosszú távon azért problémákat okoz. Most biztos olcsóbb megjavítani, mint amikor meghal teljesen a csapágy és szanaszét törik, kifolyik az olaj, keresztbe fordul a nyelestengely, stb. Mondjuk ez már xtrém példa, de mielőbb orvosold a hibát! Szerintem
..04-12-2004 14:00:27 //
680
Cacho, nyelestengely csapágy?Az csinálja ezt.Az öcsém OFFSaxojaON csinálta ezt,mostmár ha csak jár az autó alapjáraton akkor is.Állítólag drága a javítás,de ettől még nem lesz baja a gépnak,csak idegesítő.Persze,ha ez a hiba..
Cacho04-12-2004 13:52:43 //
679
Újabb probléma a 166-al :(
Motorféknél, vagy kupplungráengedésnél, tehát nem feltétlenül kigyorsításnál fura kattogás hallatszik, talán a bal első kerék felől. Kupplung kinyomásával, vagy üresben a hiba nem tapasztalható. Az autó lassulásával lassul a kattogás üteme is. A féltengely jónak néz ki, nem lóg.
Mi a fax lehet?
Wickey04-12-2004 08:39:18 //
678
Nem tudod kiütni. Fémből van. :-P
lausz04-12-2004 06:40:36 //
677
célszerszám? hol van ilyen?
hogy néz ki?csinálok eggyet!
nem akarom kiütni a tetőt!
lausz04-12-2004 06:36:10 //
676
hali, Szamosi mester II.-ker.Kölcsey u.2/a???
II.ker.???
Ádi
Hát igen...
Ilyenkor kell azonnal vezérműszijat cserélni. Meg feszítőt, meg a vízpumpát is esetleg. Nincs annál nagyobb méreg mint mikor vezérműszíjcserét követően 500km múlva besz@rik a vízpumpa.
lausz03-12-2004 05:45:40 //
674
Hali,Szamosi mester is azt mondta,szorosan van illesztve
úgy kell lehúzni.
Ha sikerült írd be ide én is le akarom venni.
Thx Paco, igazából ekkörül lehet nekem is valszínű, a jómúltkorában én is azt hittem hogy van benne, mondjuk elég közel járt a nullához és kiderült hogy nincs. A főút közepén :-DDDDDD Szerencsére kitoltak :-)))
kösz!
igazából 137e-rel vettem,
most 167 van benne.
Az előző tulaj-szerelő(???) elmondása szerint
cserélt rajta,de mint a kérdőjelekből
sejtheted,volt már hogy valami nem úgy volt,ahogy állította...
Ádi
80ekm-nél tovább semmiképp se maradjon rajta!
Paco02-12-2004 14:51:13 //
670
Jól látod, nem egyenletesen megy. Nekem ha 8 liter körül van benne, akkor mutat 0-t. 16 liternél mutat negyedet. Durván 25 liternél van félig, és 40-nél háromnegyedig.
Nálad ez teljesen másképp is alakulhat, nem tudsz mást tenni, mint tapasztalati úton kiméregeted.
Sziasztok!
boxernél mennyi időnként/km-enként kell a vezérműszíjakat
cserélni?
köszi
Hali all,
Vlaki aki nagymester ebben a témában elmondaná nekem hogy pontosan hány litert jeleznek a 155 mutatói? Induljunk 0 ról az egyszerűség kedvéért :-DDDD Komolyan nemtom, vagy keveset eszik a V6 vagy sokat, ha elmondjátok akkor megmondom. a negyed mutatók izgatnak de nagyon, a fele gondolom 30 liter, a max az 60. Az első vonal az 10 vagy 20? Vagy 15? :-OOOOOO mintha nem egyenletesen menne.
Tresor01-12-2004 22:53:35 //
667
Éljen!
Dolgoztam és hazaérve az a látvány fogad, hogy megjött a Sparco pedálszettem. :)
Örülök, mint állat, már csak a felszerelésen kell elgondolkodni... :(
maxx01-12-2004 12:50:33 //
666
Ja és a visszarakásnál kötelező a nyomatékkulcs használata! :)))
maxx01-12-2004 12:49:50 //
665
Célszerszám mindenhez van?! :)
TtK01-12-2004 12:26:42 //
664
A JTD váltókarhoz gomblehúzó-célszerszám is van, a száma: 1.870.668.000
Szerintem jó az a többihez is.
:))))
maxx01-12-2004 11:08:53 //
663
Alkarból kell húzni, mint Popeye! :)
Sok spenótot hozzá! :P
Tresor01-12-2004 10:32:43 //
662
Kösssssz... :)
Tépjed! De vigyázz mikor lejön, nehogy a könyököddel kihorpaszd a tetőt:-)
Tresor01-12-2004 10:13:17 //
660
Komolyan? Azt hittem tartja valami. :)
Nem is mertem rángatni...
maxx01-12-2004 10:10:20 //
659
Izomból elkezded húzni felfelé és egyszer csak a kezedben marad! :)
De most komolyan! Tényleg így kell!!!
Tresor01-12-2004 10:04:38 //
658
Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani, hogy a 145 váltógombját hogyan tudom leszedni úgy, hogy lehetőleg egyben jöjjön le?
NA-ti
Haló!
Nekem a lambda hibánál erős fogyasztás növekedés volt. Az injektorhiba nem jelzett, de ahogy Paco mondta a szervízben multimeter-rel is ki tudták mérni a hibát.
Köszi! Megyek megyek! De ne tessék ilyen szigorúnak lenni! :-)
maxx30-11-2004 12:40:26 //
654
Tessék átmenni azonnal a Rendelő a vírusfertőzötteknek topikba! Addig is alfaszamosi.hu! Legtöbben Szamosi mestert fogják ajánlani!
Mt javasolsz? Hol kezdjem?
Mivel ez az első Alfám és egy újszülőttnek minden új, őrömmel veszek minden infót. Főleg egy jó kis bp.-i szervíznek örülnék. Mert van egy pár apróság amit szertnék javítattni meg hogy kicsit nézzék is át a kocsit. Előre is köszi.
Azmo30-11-2004 12:27:49 //
651
gratulálok, de ne egyből a szerelő topicban kezdj, nem jó ómen :D
Hahó! Alfavírus-fertőzött lettem! :-))
Nekem is a légtömegmérő a gyanúsabb. A lambdaszonda nem nagyon visz fel hibajelzést. Egyetértek Max-al.
Egyszer kijött a céges magasnyomású mosót orvosolni egy olyan villanyszerelő, aki a lakatfogót kilincsfogónak mondta... egyéb módszerei is körülbelül ilyen helyesek és kifinomultak voltak :PPP
Robi29-11-2004 20:40:13 //
647
Ezt kérdezte Ingegnere is. :)
Paco29-11-2004 18:54:14 //
646
Jóvanna, kevés időm volt minden szót elolvasni, felületes voltam. Kérek engedélyt meghunyászkodni :)
Ha minden jó akkor mi a rossz ? :)
Köszönöm mindenkinek a segítséget, végigjátszottam a dolgokat, gerjesztés lesz valóban. Majd holnap orvosoljuk.
Paco meg monnyon le! :-)))) Te télleg Ingének nézel.....:-)
Robi29-11-2004 17:06:26 //
644
Aszonnya, hogy jó az izzó.
Paco29-11-2004 17:00:32 //
643
Kicserélni mindenképp ki kellett, de jó ha tudod, hogy a lambda fűtésének kb az első 5 percben van szerepe, utána le is kapcsol. A hőmérsékletet a kipufogógáz tartja.
Paco29-11-2004 16:59:06 //
642
Lambdát ki tudod úgy mérni, hogy átszúrsz két tűt a jelvezetéken, és járó motornál méred a feszültséget. Pontos értéket nem tudsz mérni, mert a lambda gyorsabb mint a műszer, de 0.15 és 0.9 V között kell ugrálnia. Ha kevesebb mint 0.15V vagy több mint 0.9V akkor tutira hibás a szonda.
Paco29-11-2004 16:53:44 //
641
Ingegnere!
Ha soha nem világít a töltéslámpád, még álló motornál sem, akkor 99% gerjesztés hiba.
Nézd má meg azt az izzót is a műszőrfalban, hogy nincs-é kiégve :)
maxx29-11-2004 16:12:41 //
640
NA-ti
Szamosiék meg tudják mondani, hogy melyik a rossz. Felteszik a computerre és az mutatja a lambda értéket.
Nekem (146 1,8TS '97) a lambdaszonda fűtése adta be a kulcsot, így nem melegedett fel üzemi hőmérsékletre és nem produkálta az 1 körüli értéket. Kicseréltem otthon egy újra és pont. De nekem nem villant az a bizonyos "injektor" hiba visszajelző sohasem.
Robi29-11-2004 15:59:53 //
639
Ööö... Kicsit lassú voltam... :) Szóval egyetértek a kollégákkal. :)
NA-ti29-11-2004 15:57:25 //
638
Sziasztok!
A Szamosi fórumon feltett kérdésemre a mester azt mondta, hogy vagy a lambda vagy a légtömegmérőm a rossz. Mivel az árak alapján egyáltalán nem mindegy, hogy melyik, ezért az a kérdésem, hogy van valamilyen amatőr módszer ennek megállapítására. A hibajelenség egyébként az, hogy az "injektor" hiba visszajelző néha-néha világít, rendszertelenül, egyszer jó, aztán nem jó, stb. Az autó 146 2.0TS ('97).
Robi29-11-2004 15:56:52 //
637
Ingegnere:
Ha soha nem világít a töltéslámpád, még álló motornál sem, akkor 99% gerjesztés hiba. Nézd meg a D+ vezetéket, hogy nincs-e benne szakadás.
Ja, ezt is megnézem. A 11V nekem is kevés, pláne, hogy az én jó akksim is annyit mutatott (bekötve).
Nem, a szénkefésbe nem megy semmi.
A kis dobozból is csak egy vezeték jön ki.
Szóval ez a három van rajta. D+, körsarus, meg a feketedoboz.:-)
Mindjárt berhelek..-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.