Forum >> Szerelőműhely

Rumi13-04-2005 17:26:23 // 4342
srácok van egy kis gáz a 33-asom 1.7 16V ionditómotorjával. miota nálam van csak hidegen indult, ha elérte üzemi hőfokot motor nem huzta meg az inditómotor, várni kellett lehüljön 50-60 C-re( igazából csak tankolásnál zavart), hidegen nem volt vele gáz (télen se). Aztán a héten már semmikor se indult, csak ha belöktem, kis tolással viszont tőkéletesen. de mivel ez mégse állapot, meg hogy röhögnének Hondások Kaposujlakon ha minden futam előtt ugy tolom be, gondoltam kicserélem. szereztem is egyet, ki is csetréltem, de most meg semmikor se indul, ha lököm ha nem. az eredeti Marelli volt az uj Bosch-os (bontott). nem pont tök ugyanakkora. Kérdés, tegyem vissza ami volt (nem szivesen mert elég bonyolult) ,és majd mindig betolom. vagy van egyéb easybb megoldás is, lehet relé vagy biztositás is, de nem tudom melyik az inditómotoré. a biztositás táblánál minden rendben. Köszi
Robi13-04-2005 15:49:23 // 4341
Ha motort akarsz cserélni, akkor semmiképp ne vegyél papíros motort, csak a szívás van vele. Jobban jársz, ha veszel egyet papír nélkül, fillérekért, és átütteted rajta a motorszámot, hogy egyezzen a forgalmiban lévővel. Sokkal olcsóbb megoldás, és így lehet akár 1.7-esed is, ráadásul úgy, hogy 1.5 alatti biztosítást fizetsz.
Gordon13-04-2005 14:09:21 // 4340
Ja és most vettem észre, hogy a kézifék gombja egy műanyag vacak és cak le van nikkelezve! Az egyik oldalon már kezd pattogni! Elég sufni tuning! Egy ekkora kis nyamvadék gombot miért nem tudtak fémből csinálni? Ezek után meg merem kockáztatni, hogy a szép fém színű ajtó nyitó kar sem fém, csak valami bevont vacak.... no comment Apropó, ha valakit érdekel, most kaptam ajánlatot 5000-ért megcsinálják az ajtózár gombjait + hüvely amibe belemegy, + ezt a vacak műanyag kézifék gombot alumíniumól, szép fényesre polírozva! Érdekel valakit?
TtK13-04-2005 13:22:40 // 4339
Grazie mille! :)
Alfabu-14513-04-2005 13:22:18 // 4338
Pénteken megyek a szakihoz és elviszem a döntőbizotságot is. Tehát jön az asszony (ő képviseli a pénztárcánkat) és jön Granturismo (ő meg az észt és a szakértelmet képviseli) és jövök én (a kölcsön suzuki wagyonőrrel viszem őket, tehát mint soffőr leszek jelen:)
granturismo13-04-2005 13:18:17 // 4337
TTk mindkét kérdésere igen a válasz. Alfabu. Kavartam az ügyedben. Lemegyek veled pénteken megnézem én azt a motort. Az 1.4 145 és az 1.5 33 váltója nem egyforma. Sajnos csak olyan motorszámú motort lehet betenni ami 145-ben volt, mert csak azt írják át. Más a motorkód. 33 as motor van papírral 100 alatt is akár de 145-ös boxermotor az 200eFt magasságában van. Az hogy nincs túlméret az 1.4 motoron az nem felel meg a valóságnak van, rendelhető, 0,4-es túlméret gyűrűkkel együtt. Találtam hüvelyt is neked. A befecskendező rendszerek között pedig pláne nagy a difi úgyhogy szvsz ez az hengerűrtartalom növelés szerintem zsákutca.
pb_13-04-2005 13:09:54 // 4336
Ja jogos csak 33-ban volt 1.5.
TtK13-04-2005 13:07:36 // 4335
Az 1.6 boxer készült Rochester befecskendezővel is. Giovanni biztos belebotlott a raktárban. :)
pb_13-04-2005 13:07:08 // 4334
Akkor hajtsd végre a tervet, a kopással + ne foglalkozzál, minden nem 0 km-es motoron van kopás. Gondolom az olajat eddig is ette, ezután is fogja enni. A csattogás a törött gyűrű miatt volt.
TtK13-04-2005 13:02:44 // 4333
A 145/6 1.4 (1.3) boxeren I.A.W. befecskendező van.
Alfabu-14513-04-2005 13:01:08 // 4332
Ez is volt tervezve, de ezzel a kopással most nem tudom, hogy mi legyen. :(
Alfabu-14513-04-2005 12:59:57 // 4331
45-46-nál nem volt 1.5-ös csak 1.4-es és 1.6-os, no meg az 1.7-es. Az 1.4-es Marelli, a másik kettő meg azt hiszem Bosch
pb_13-04-2005 12:58:31 // 4330
Törött gyűrűt kicserélném, +nézném van-e válla a hengerfalnak és nem karistolta-e össze a törött darab. Szereznék 1 viszonylag jó állapotú ftengelyt, csapágyakat kicserélném, kb. én így csinálnám.
zolee14513-04-2005 12:55:01 // 4329
így viszont mivel drága az alkatrész maga a Bosch gyár nem fog tönkremenni:)))))
pb_13-04-2005 12:50:25 // 4328
Most néztem, 33-nál biztos, hogy különbözik, az 1.4, 1.5 befecskendező rendszere. Akkor gondolom 45/46-nál is. 1.4IE Weber/Marelli IAW 1.5IE Bosch LE3 Jetronic/ Bosch MP3.1
13-04-2005 12:08:54 // 4327
Készülj fel, előbb vagy utóbb minden ami Bosch tönkre fog menni. :)
Paco13-04-2005 12:04:01 // 4326
Mint említettem, nem ismerem tüzetesen a 156 pedálrendszerét. De az alap problémát én úgy érzem jól határoztam meg. Amin a pedál elforog hiányos kenésű azért nyekereg. :)
Gordon13-04-2005 11:54:11 // 4325
Nem jött be! Le kellett szedni a kuplung pedált, mivel aegész fent a műanyag borítás alatt van egy tűgörgős csapágy, amin forog a pedál, na abban egy deka kenőanyag sem volt! Mostanra elkezdett nyekeregni, kicsi kenegetés + teflon spray ahova kell és máris minden ok! Kicsit bosszantó volt! A francért nem lehet ebbe megfelelő mennyiségű anyagot rakni!? 40 ezer km-nél kicsit furcsa???
kertecs13-04-2005 11:52:52 // 4324
Eddig két pécsi bontóban vettem cuccot Alfához: - MC mester botó/alkatrész Szigeti tanya 72/255-064 (szerintem elég drágák, de legalább van ez-az) - olasz bontó 72/225-443 Ősszel jártam ezekben, akkor nem láttam 146-ost. Bazár újság?
Alfabu-14513-04-2005 11:29:20 // 4323
Biztos
Alfabu-14513-04-2005 11:29:02 // 4322
Az egész úgy kezdődött, hogy Esztergomból hazafelé tötymörgött egy autó, kb 80 kmh volt a sebességünk én visszatettem 3.ba és kb 5500- húztam amikor egy csattogásra lettem figyelmes. és az autóból eltűnt az erő. Félreálltunk és ugyan alapjáraton nem de kb 2000-es fordulattól már csattogott, gondoltuk vezszíj de az kb 10000 km ezelött volt cserélve. Innen hazavontatás majd trélerrel ki a szerelőhöz. Amikor odavittam és meghallgatta azt mondta rögtön, hogy csapágyas, tegnap szétszedte felhívott, hogy igen az és ráadásul a 2 hengerbe letört a gyűrű és, hogy kopott a motor. Hozzáteszem, hogy én talán egyszer pörgettem a pirosig a fordulatot és álltalában 3500-nél nem kergetem jobban.
pb_13-04-2005 11:23:14 // 4321
Állítólag, vagy biztos, hogy köszörülve van?
pb_13-04-2005 11:21:31 // 4320
Óra szerint kevés, még ha 50k hozzáadok, akkor se nagyon indokolt a generál(bár a használat, nagyban hozzájarul a motor élettartamához). De pontosan mi a baj?
Alfabu-14513-04-2005 11:17:54 // 4319
Állítólag már volt bontva mert a főtengely köszörülva van. :(
Alfabu-14513-04-2005 11:16:55 // 4318
Amúgy normális a szerelő! -tényleg- Az óra most 120000-at mutat, de ugye ez nem mérvadó! :(
Alfabu-14513-04-2005 11:15:32 // 4317
Köszi a segítséget!
pb_13-04-2005 11:14:51 // 4316
Tipikus szerelő duma. Ez, azért elég tág +határozás. Hány km van ebben a motorban?
Alfabu-14513-04-2005 11:14:34 // 4315
Szólsz ha hallasz valamit? :)))))
pb_13-04-2005 11:13:10 // 4314
Sztem az 1.5-n is ua. a váltó van, mint az 1.4-n. A befecskendezés dolognak pontosan utána kéne nézni. Alapjában sztem nem hülyeség a dolog, csak pontosan után kell nézni minden dolognak.
zolee14513-04-2005 11:08:03 // 4313
sztem is így a logikus, na de Alfa!!! Nekem az is logikus hogy olasz autóba olasz elektronika (Magyar égre Magyar csillagot!) oszt' mégis szopok a Bosch alapjárati kütyüvel...:DDD
Alfabu-14513-04-2005 11:06:17 // 4312
Azt mondta a szerelő, hogy "elég kopott".
Alfabu-14513-04-2005 11:05:09 // 4311
Gondoltunk rá, de ha felfúrnánk azt max 1.5-re vagy 1.6-ra mivel ahhoz van "gyári" dugó mert, ha csak kicsit fúrunk akkor csak utángyártott dugót kapsz bele, az 1.5-be meg az 1.6-ba meg lehet bontott alfát kapni. Szóval eddíg oké is a dolog, de ugye ezt a váltót nem erre a méretre tervezték se a befecskendezőt. Beszéltem Granturismóval is ő teljesen elvetette ezt az ötletet.
Paco13-04-2005 11:02:14 // 4310
A lencse a lámpa része innentől egyértelmű :)
pb_13-04-2005 11:00:22 // 4309
Gépműhely, túlméretes hengerek, dugók, új csapágyak, stb.. De mindez attól függ, hogy mi baja a motornak.
Alfabu-14513-04-2005 10:56:24 // 4308
Köszi az infót! Mit értesz felújításon?
pb_13-04-2005 10:52:00 // 4307
1. 50k-100k között, ha kapsz. 2. új forgalmi(asszem 6k), + ha jól tudom új eredetvizsga 3. pass, de gondolom hasonló árban, mint az 1. pontban. 3 Lehet vele járni, csak nagyon oda kell rá figyelni. Nem lehet flújítani a tiedet? Sztem érdemesebb az eredetit felújítani, mint venni 1 használtat, mert a generálozott gyak. 0 km-es, a használt + ki tudja milyen.
Alfabu-14513-04-2005 10:29:35 // 4306
Sziasztok! A következő kérdéseimre keresek választ mivel nagy szarban vagyok! 1/ kb mennyibe fáj egy bontott papiros 33-as vagy 145-ös 1.4-es boxer motorblokk? 2/ milyen macerával jár átiratni ezt a forgalmiba, illetve mennyibe kerül? 3/ kb. mit kóstál egy 1.4-es bontott boxer (papiros) a 145-be? 4/ Ha kopott a blokk, azzal mennyire gáz járni? Tudom, hogy több olajat eszik meg gondolom gyengébb is, de ezen kívűl okoz e bármi problémát (jobban kopik-e valami, esetleg valamit tönkretesz?)? A segítségeteket előre is köszönöm.
zolee14513-04-2005 09:41:23 // 4305
megyek megnézem, ha a kettő közül egyik sem akkor nyafogni fogok:))) ha a lámpát állítom akkor az a lencsét is mozgatja?
TtK13-04-2005 09:25:41 // 4304
Ide is beírom, hátha a zindex topicot már nem mindenki olvassa: Alfisti! Kveszcsön 1: Igaz-é, hogy az Alfa Code 2 tartalma két (bicska)kulcsot és egy kódkártyát. Szervíz/mesterkulcs nincs. Kveszcsön 2: Adott egy bőrös 166 (vagy 156), amiben nincs ülésfűtés. Utólag bele lehet-é tenni? (Természetesen a meglevő ülésbe, a triviális megoldás (=új ülés) nekem is világos :) )
Paco13-04-2005 08:48:50 // 4303
Izé, módisítás: Akkor is nyafogok, ha valaki olyat kérdez amit elméletileg már régen tudnia kellene, mert tanították neki. :)
Paco13-04-2005 08:46:30 // 4302
Mé baxnálak le? Én csak akkor nyafogok, ha valaki valami olyat kérdez amit egyszerűbb lenne megnéznie, ha nem lenne hót lusta...... :-P Érdekes egyébként a problémád, én két dologra tudok tippelni amit meg kellene nézned. Az egyik, hogy rendesen a helyén van-e az izzó. Elméletileg az izzó talpa egy kör amiből egy húr mentén le van csapva. Ezt az egyenest illeszteni kell a berakásnál és úgy tökéletes. Ha nem így van akkor nem a fókuszban van az izzó és elvileg adhat pont ilyen szórásképet amit leírtál. Berakható másképpen is de akkor erőltetni kell. A mások lehetőség, hogy törött belül a lámpádban a műanyag. Ekkor illik zörögnie is :)
TtK13-04-2005 08:33:51 // 4301
Keresd meg a tagok közt Docky_SD kollégát. A weblapja www.docky.info ha jól emlékszem.
zolee14513-04-2005 08:28:39 // 4300
Most ki fogtok nevetni, sőt Paco még le is fog baszni:DDD Szóval: a fénytörés ahogy világít a lámpa jó, legalábbis jónak látszik, viszont halvány, maga a fénysugár (lehet hogy rosszul fogalmazok) viszont jobbra világít. Úgy néz ki mintha lenne egy jól beállított, de nagyon gyenge lámpám, és egy erősebb zseblámpával világítanék jobbra. Lehet hogy ez így zavaros volt, de létezik hogy a törést a fényben a lencse adja, és maga a fényforrás van elállítódva??? Jól tudom hogy valami lencsés megoldás van a tompítottban, olyasmi mint a béjemwékben?
Majom13-04-2005 08:20:48 // 4299
Tud valaki letoltheto service manual-t 146-oshoz? Koszi
Gábor15512-04-2005 22:19:45 // 4298
kössz a segitséget szerintem megprobálkozok az átépítéssel.....
Paco12-04-2005 22:06:21 // 4297
Ezt a részét passzolom. Utána kellene nézni Ricambiban a méreteknek. Voltaképpen minden megoldható, hisz láttunk már Fiat 1/X-ben is Alfa V6 motort, a kérdés, hogy milyen áron.....
Gábor15512-04-2005 22:00:55 // 4296
egy jó kasznis ezekszerint megtudja oldani a dolgot . A váltó meg a futómű összehozható? Úgyértem a 155 futója a 164 váltójával meg a féltengelyekkel??
Paco12-04-2005 21:57:34 // 4295
164-re nem fogadok de szerintem 4 vagy 5. A 155-ben biztos, hogy 4 van.
Gábor15512-04-2005 21:54:57 // 4294
vagyis hány?
Gábor15512-04-2005 21:54:36 // 4293
hát motortartó van a 164 esben nagyon bonyolult?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.