Forum >> Szerelőműhely
TtK22-12-2004 12:51:25 // 1005
Újabb jelenség (vagy tünemény, ahogy Teller Ede mondaná):
Indítózásnál kerregő hang, az önindító forog (a hangból ítélve), a motor nem. Másodikra ugyanaz. Harmadikra pöccre indul. Eddig kétszer csinálta ezt, kb. két hónap különbséggel, legutóbb tegnap délután. Azóta indítóztam már párszor, pöcc-röff. Ezmegmijez?
farki21-12-2004 19:30:11 // 1004
Ollah!
Nem baxtad el a K-t, hiszen ez a szerelőműhely. És Te elég alaposan ecseteltél egy szerelési folyamatot. :-))
TSakhalkanjegyzem+hogy1nyamvattképetbeszúr6tálvolna :-)))))
giovanni21-12-2004 16:55:26 // 1003
Jó akkor addig nem engedem kiégni egyik izzómat sem amíg meg nem veszem a saját GTV-met :))) Azt viszont megvásárlás után azonnal kötelezni fogom a kiégésre hogy tudj segíteni :))
Ollah21-12-2004 15:41:09 // 1002
Eeebaxtam a K-t? Baxus... Bocs srácok, észre sem vettem. És nem gondoltam volna, hogy már itt tart a szerelős topik... Mea culpa!
Gio! Simán jöhetsz! Az elbaltázott K miatt lógok egy jobb oldali első izzócserével. :))) Bár GTV-re szakosodtam... :)))
norbee21-12-2004 15:37:47 // 1001
brien
"Ezt csak mint, okulnivaló írtam le, bár tudom, hogy nem érdekel senkit :) "
Jaja, télleg elég unalmas dumát szúrtál... :)))))))))))))))))
brien21-12-2004 15:17:38 // 1000
Ja, és vasárnap délelött 30 perc alatt megcsinálták a váltómat...
Nem szinkrongyűrű, nem olajcsere, nem váltókulissza-műanyagtávtartósbizbasz, nem rudazatállításos akármi...
Az előző tulajnál kaphatott az autó egy bazi nagy ütést alulról (mondanom sem kell, nem nehéz, mivel 5 cm-vel alacsonyabb a szokásosnál :)), és az egész váltószerkezetem hátracsúszott és kilazultak a csavarok.
Egy kis tisztogatás, csavarozás és már mehettem is a dolgomra, + megszünt a váltókar iszonyatos holtjátéka üresben.
Szal' ezért nem vette be az 1-es 2-est, mert szerencsétlen nem volt alul rendesen rögzítve, lötyögött az egész szar :)
Ezt csak mint, okulnivaló írtam le, bár tudom, hogy nem érdekel senkit :)
brien21-12-2004 15:08:12 // 999
Akkor most én is én is :)
Hasonlóképp csináltam, csak én az utcán, H1-es izzó csere...mindkettő Tungi-féle H1 Megalight+30% hagyvakuljonmindenkiizzókra cseréltem, mivel a ma reggeli hidegben elfelejtett világítani a jobb oldalim, amit történetesen 2,5 hónappal ezelött cseréltem :)
Viszont szerelés közben rájöttem, hogy az egész lámpatest (az a foncsorozott rész :)) ide-oda mozog, nem lehet valahogy fixálni? Nem, nem pillanatragasztóra gondoltam :)
giovanni21-12-2004 15:04:53 // 998
Mégegyszer Grats.......
Ha esetleg izót kell cserélnem hívhatlak??? ;-)
giovanni21-12-2004 15:03:36 // 997
granturismo
Most már válaszolok.. eddig nem akartam mert gonoltam hátha valaki betenne egy szép szerelős képet a K-ra, de jött Ollah és "első saját GTV 2.0 V6 TB szerelési élményének leírása" :) azt hiszem méltóan a tisztelgett egyik kedvenc topicunk 1000-ik hozzászólása előtt :))..
Szóval sejtetettem hogy valami ilyesmi lesz csak titkon reménykedtem hogy hátha Paco ABS-e valami öszvér a kettőből régebbi pumpa ujabb e-unit de meg vagyok győzve hogy nincs ilyen szerencsém szerintem február elejére minden fékalkatrész összegyűlik amikről beszéltünk vezérlőt is beleértve és akkor uccu nagyfékfelujítás addig meg csak óvatosan....
Jah jó ez a Kép is :)
Ollah21-12-2004 14:52:36 // 996
Tegnap kereken tíz perc alatt elvégeztem az alábbi műveletsort:
- Gabika egy szál gatyában, keletnémet műanyag pacskerban lecammog a garázsba
- elővesz a jobboldali szekrényből 2 csavarhúzót
- odaslattyog az ótóhoz; kinyitja az ajtót, majd a motorháztetőt
- a két csavarhúzóval kicsavarozza a műanyag takarólemez 3 csavarját, amelyeket akkurátusan elhelyez az üvegnél lévő, peremes és magas gumis izé mögött, ami valszeg ilyen motortér szigetelési célzattal van ott
- lámpatestből egy egyszerű kézmozdulattal kiveszi a HB 3-as izzót foglalatával együtt
- HB 3-as izzót úgy fejti le a foglalatról, mintha világ életében ezt csinálta volna
- HB 3-as izzót akkurátusan rendeltetési helyére applikál, közben végig figyel, hogy ne fogja meg a HB 3-as izzó üvegét
- a HB 3 kihangsúlyozása különösen fontos, és komoly feszültségfeldolgozó célzattal történik, hiszen a HB 3-as izzó darabja bruttó 1799 Ft, tehát a HB 3-as izzónak minden körülmények között kötelesek vagyunk megadni azt a tiszteletet, hogy nevét a lehető legtöbbször a lehető leghelyesebben leírjuk; tehát HB 3
- ezután csavarokat elővesz az üvegnél lévő, peremes és magas gumis izé mögül, ami valszeg ilyen motortér szigetelési célzattal van ott, majd a 2 csavarhúzóval akkurátusan visszacsavarozza a "fiúkat" helyükre, ezzel rögzíti a fekete műanyag takarólemezt, ami franctuggyamilyen célzattal van ott az autó orrának mindkét oldalán, viszont minden egyes szerelési műveletet igen hatékonyan lassít és körülményessé tesz
- ezután motorháztető óvatosan és körültekintően lecsuk, két csavarhúzó a helyére visszarak, elégedett tökvakarás és autóra pillantás, majd Gabika egy szál gatyában, ahogy jött, eltűnik a garázsajtó mögött
Köszönöm, köszönöm, nyugodtan foglaljanak helyet, igazán semmiség! Nem-nem, nem érdemlem meg, köszönöm, tényleg foglaljanak helyet! Ó jaj, hogy a szerelők Istene? Nem, nem is! Na jó, de tényleg nem kellene! Köszönöm, köszönöm...
(Ha ezek után kiderül, hogy nem HB 3, hanem HB-3, akkor a következő találkozón nem Leon GTA-jára csorgatom a nyálam, hanem Robi dízelére.)
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
granturismo21-12-2004 13:18:22 // 995
Wickey21-12-2004 12:20:28 // 994
Tökre úgy néz ki mint a motorelektronikám.
Inner Circle21-12-2004 11:40:03 // 993
Yow, de rút :(
giovanni21-12-2004 09:49:46 // 992
granturismo21-12-2004 09:41:09 // 991
Givanni, Paco
Sajnos nem egészen ez a helyzet.:-(
Giovanni vezérlője:
60812744
Tehát az egy Bosch 5.3 vezérlő. Az autóban már az ujabb fajta ABS van.
Paco vezérlője
9950679
Tehát egy Bosch 2E tip vezérlő ez a régebbi 3 oszlopos vezérlő. A kettő nem egyforma.:-((
Egyébként Paco vezérlője az én autómba viszont jó lenne.
A hiba lényege, hogy az ABS csatlakozója csúnyán beázott, illetve jelenleg is beázik. Igen jellegzetes elektrokorrózió alakult ki, azok az érintkezők amelyeken nagyobb áramerősség folyt egyszerűen eltüntek:-(
Maga az 5.3-as vezérlő egyébként sokkal kisebb méretű mint a 2E, sokkal jobban hozzá lehet férni. A 2E-nél 2 db kábel megy rá, egy db az összes jelet és érzékelőt viszi föl, a másik kisebb a tápfeszültségeket. Az 5.3-nál csak egy kábel van. A 2.0-nál van az a nagy bordás fedél (60595280) az alatt van egy kisebb fedél (9950251) és ez alatt csatlakozik föl a kábel (60586747) ráadásul a kábel ilyen "könyök" kialakítású a csatira oldalról meg rá. Az 5.3 nál csak a külső fedél van az alsó nincs, és a kábel (60626139) felülről megy rá a csatlakozóra. Szóval a vízvédelem nem olyan profi szerintem mint a régebbinél. A vezetékre csorgó víz lefolyik a csatlakozóra és mivel az nem zárt teljesen belefolyik a belsejébe és jön a korrózió. Az biztos, ha cserélve lesz akkor valami + megoldást kell alkalmazni a légmentes kapcsolat érdekében.
Attie21-12-2004 09:02:12 // 990
Paco, Rizzo!
Hát jó kérdés :) Fogalmam sincs.
Paco, az alkatrész CD-n nem lehet megnézni, hogy egyezik-e a cikkszám?
A motorom száma AR72040-nel kezdődik.
Amúgy valami nagyon hasonlót láttam már 33-nál is amit Rizzo ír. Láttam egy srácot aki egy 33-ast bütykölt és odamentem hozzá beszélgetni. Éppen egy félkör alakú fém izét tisztogatott és próbálta odébbtolni valamivel, hogy még érintkezzenek a dolgok. (Hogy így szakszerűen leírjam :) )
giovanni21-12-2004 08:46:38 // 989
Hmmm ez nagyon-nagyon jól hangzik kéremszépen nagyon biznic szaga van.....
Na minnyá előkerítem a fotóaparátot azt mutogatok... csak még imitálok egy kis munkát...
Paco20-12-2004 21:49:02 // 988
Na előkerestem a beírt alvázszámod, és az alapján is megkerestem:
Pump:
Enyém: 60575888
Tiéd: 5895525 amihez 46405394 vagy 60811577 a replacement.
Ez úgy néz ki nem stimmel. DE! Ha kibontom az egységet darabokra
Electronic control unit:
Enyém: 9950679 az eredeti és 9947455 a replacement
Tiéd: 9950679 az eredeti és 9947455 a replacement :))
BINGÓ! :)
Paco20-12-2004 21:36:57 // 987
9950679 az eredeti és 9947455 a replacement egység (bármelyik jó) Legalábbis az ePer szerint. Electronic controll unit. Ez csak az elektronika, a komplett egység: 60575888 számú és pump-nak hívják :)
giovanni20-12-2004 21:09:05 // 986
Ráérsz akár holnap is mert lassan én is elszakadok netközelből....
Mindenesetre köszi...
Paco20-12-2004 21:03:10 // 985
Ez jó kérdés. Előhalászom a Ricambit vagy az ePer-t és beírom a számát. Csak annyit várjatok amíg a gyerek POM-POM DVD-je lejár :)
Rizzo20-12-2004 20:44:43 // 984
Attie
Ha olyan a légmennyiségmérő mint a 75 TS-ben akkor a műanyag kupak alatt van egy grafitos potméter egy fém csúszkával. Én a poti paneljét kicsit elcsúsztattam hogy ne a kikopott részen fusson a csúszka. A kopott részt pedig pótoltam 2B-s ceruzával.Még kicseréltem a levegőcsavar potiját.És jó lett.Persze ezekkel már csak akkor próbálkoztam mikor már vettem 2 bontottat 20.000-ért újat pedig 160.000+áfa-ért kínáltak.
giovanni20-12-2004 20:13:42 // 983
Paco
Megtörtént a vizsgálat gt-vel megnéztük az abs-t és bizony igen csúnyán szét van rohadva a stekkernél hálistennek mind a két oldalon az aljzat felől is illetve a kábelköteg felőli vége is... :((( (made in germany rosszul van megoldva a szigetelése és beázott) holnap teszek fel képet is ... Sőt arra is fény derült hogy az én vasamban újabb a technika mint gt-ében a kérdés hogy ami neked van az 4-kamrás-e? (ilyenem van nekem) vagy három kamrás ez a régebbi...és az sajna nemjó...
Paco20-12-2004 19:43:18 // 982
Van képed róla? Ugyanolyan mint a 8 szelepes TS-ekhez való? Olyanom van raktáron... :)
Attie20-12-2004 16:25:40 // 981
Pontosan nem tudom, de a computer szerint 0 m3 levegő megy át rajta.
Olyat hallottam, hogy ez vmi régebbi fajta (a cikkszáma egyezik a 97-es 145/6-ba szereltekkel) és ez vmi nagyobb panel amin több fém szál fut. És esetleg ezek nem érzékelnek már. A következő lépés állítólag az hogy elszakadnaka szálak és megáll az autó.
Új ára 80-100e Ft ennek. Ha az újabb lenne az 60-70e lenne.
Paco20-12-2004 16:12:37 // 980
Lehet. Attól függ mitől szart be....
Attie20-12-2004 15:58:48 // 979
Szedett már szét valaki légmennyiségmérőt?
Ha kezd beszarni, akkor lehet valami okosságot csinálni a dobozon belül?
TtK20-12-2004 14:59:28 // 978
Qrva nagy meló. Klímakompresszor, új ékszíj, klímahűtő, komplett fűtésbox, a műszerfalon a kapcsolók, a műszerfalban a hőmérő, a tükörben a hőmérő, kábelkorbácsok, klímavezérlő, csövezés és meg még ki tudja mi minden. Cgo többször nekifutott, aztán vett egy másik (klímás) autót.
Paco20-12-2004 14:17:35 // 977
Még szerencse, hogy nem tippeltem :)
kertecs20-12-2004 10:57:07 // 976
Úgy tűnik sikeres vezérmű cserén vagyok túl a kedves 155-ömön : ))) A dízel-kerregés megszűnt, nem zörög a vízpumpa-csapágy... elégedett vagyok! Olyan gyönyörű lett a hangja! Nem volt egyszerű menet, de örülök hogy én csinálhattam.
Mindenkinek köszi a segítséget!
TtK20-12-2004 09:10:47 // 975
Halihó!
Na kiderült mi kopogott jobboldalt elöl. A 7vg-n felemeltük a gípet és sasoltunk erősen. Meg is találtuk, ami már eddig is tudott volt, hogy a kormánymű kopog egy kicsit. Ezt már Szamosiék is detektálták 3 éve, a helyzet azóta is változatlan. Az offos szervíz szerelői szerint se kell vele foglalkozni. Ennek egyébként nem hallani a hangját az utastérből.
Ezek után molyoltunk egy kicsit az autón (átvizsgálás, akku, hűtőfolyadék karbantartás, hátsó helyzetjelző igazítás), míg a tizedik alánézésnél meglett a bbűnös: a dudák konzolostól lerohadtak a helyükről és a drótjaikon lógtak. A kormány erős balra rántásánál nekikoccantak belülről a lökhárítónak, az adta a kopogó hangot... :))))))
Visszagyógyítás után a kopogás (minő meglepetés) megszűnt.
A gíp egyébként tipp-topp alulról, egyedül a kézifékkötél gumiharmonikái vannak elszakadva. Még a kipuff is egész tűrhető, rosszabra számítottam.
Paco18-12-2004 13:20:57 // 974
Keresd meg CGO-t ő többször átnézte ezt a kérdéskört.
IuliusCaesar18-12-2004 12:17:30 // 973
Urak!
Képben valaki azzal, hogy a gyárilag nem klímás 97es gyártású 145be, ki van-e építve a kábelkötegben a klímás vezetékei, vagy hogy lehetséges beépíteni bontott gyári klímát!?
giovanni17-12-2004 17:54:19 // 972
Nem is vettem magamra csak gondoltam írok valami okosat :)))
Paco17-12-2004 17:44:59 // 971
Nem személy szerint neked szólt, csak a kedvenc Murphy törvényem :)
giovanni17-12-2004 17:40:35 // 970
Vagy.... Okosak hülyén ;-)
Paco17-12-2004 16:19:03 // 969
"Készíts egy olyan rendszert amit a hülyék is használnitudnak. Csak a hülyék fogják használni." :) Smyggy meglátása...
giovanni17-12-2004 16:04:34 // 968
ctrl-c ctrl-v a legnagyobb királyság :)))
granturismo17-12-2004 15:47:23 // 967
Vazzvazzzz:-))))
És elküldte így:-))))
giovanni17-12-2004 15:46:40 // 966
mél ment :)))
granturismo17-12-2004 15:42:16 // 965
Hát küldjed a laszlo.szalai@elmu.hu-ra:-)
Ezt írd benne:
"Szia GT!
Figyu, össze kéne akkor valamikor jönnünk megkukkolni a boximat.
Írd meg neked mikor lenne alkalmas neked esetleg és akkor utána megírom nekem melyik időpont lenne jó. Ja meg azt is írd meg hova kéne mennem.
Köszi
Giovanni"
Szerintem ez így nekem jó lesz.:-))))
Ezt így küldd el:-)))))))))))))))))))))
giovanni17-12-2004 15:32:11 // 964
Na most megnyugodtam a most felrakott kép alapján felismertem :))) mert én csak addig jutottam, hogy leszedtem róla a műag. burkolatot és lehúztam a stekkert tovább nem mertem mert nem tudtam mit idézhetek elő...
Jó hova küldjek mélt? és mit irjak benne? :))...
Paco:
Előre is köszi ha van fejlemény értesítelek...
Paco17-12-2004 15:27:00 // 963
Ha így rá van csavarozva akkor tutira egyben van mert nem bontottam meg. Szerintem először kukkoljátok meg, és ha nem javítható akkor szívesen felajánlom hasznosításra az enyémet.
granturismo17-12-2004 15:17:29 // 962
Giovanni
Gyere csak nyugodtan, beszéljük meg.
Térjünk át a probléma mailben történő megvitatására.:-)
Paco
Rajta van a hidro-aggregáton. Gondolom a 155-ön is vagy ott nem?
Az első képen már a hült helyét látod, mert már ott leszereltem.:-)
Beépítve nem nagyon lehet látni, mert van rajta egy burkolat.

Gyere csak nyugodtan, beszéljük meg.
Térjünk át a probléma mailben történő megvitatására.:-)
Paco
Rajta van a hidro-aggregáton. Gondolom a 155-ön is vagy ott nem?
Az első képen már a hült helyét látod, mert már ott leszereltem.:-)
Beépítve nem nagyon lehet látni, mert van rajta egy burkolat.

Paco17-12-2004 14:42:14 // 961
Persze, semmi akadálya, csinálhatunk biznicet ha az neked jó :) Csak nekem is jó legyen :-P
Paco17-12-2004 14:41:11 // 960
Azt tudom, hogy az az ABS hidraulikája, csak azt nem tudtam, hogy rá van-e gyógyítva az elektronika, vagy máshol leledzik? :)
giovanni17-12-2004 14:40:36 // 959
Tényleg? az nagy segítség lenne mert én sajnos olyan helyen lakom ahol nincs garázs - így az utcán szoktam ekecselni a vasat és nem egyszer így is hülyének néznek a környékenlakók hogy fetrengek a kocsi alatt.... vagy derékig eltűnök benne....
granturismo17-12-2004 14:32:11 // 958
Nálam megnézhetjük.
giovanni17-12-2004 14:28:48 // 957
Ne zsongíts :))) akkor lecsekkolom és ha igen és te is úgy gondolod csinálhatnánk biznicet... sőt nincs kedve/helye valakinek segíteni lecsekkolni?
granturismo17-12-2004 14:21:28 // 956
Azaz. Az lesz az.
Giovanni! Itt az embered!
:-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
621
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?