Forum >> 159

András bácsi13-09-2007 13:00:16 // 4114
Lásd pl motrotérben a lemezillesztéseket, a paszta elkenését, a lemez szabadon álló éleit. :(
András bácsi13-09-2007 12:58:47 // 4113
cserélt = cseréld
András bácsi13-09-2007 12:58:25 // 4112
Cserélt le egy Momora. :)
András bácsi13-09-2007 12:57:04 // 4111
Olyan összevissza motortér, nincs minden burkolva, néhol igen gyenge anyagminőség. (feltéve, ha a 166-hoz viszonyítom - és azért ahhoz, mert árban és méretben szerintem inkább ahhoz fogható, mint a 156-hoz.)
Alfacus Maniacus13-09-2007 12:44:38 // 4110
Még valamikor márciusban e topicban volt egy hsz.-em fényképekkel illusztrálva néhány jellemző dolgot, hogy erős jelei vannak, hogy végül valami piaci határidő problémák miatt lóhalálban kellett végül összedobni a gépet (az is szóbeszéd volt, hogy a teljes lámpasoros brigádot elküldte a német főnök minőségi problémák miatt; de ez lehet pletyka is).

A lényeg itt az (mint cseppben a tenger...), hogy mitől haladja meg egy cég képességeit egy primitív váltógomb normális összerakása???
robrt13-09-2007 12:31:08 // 4109
Most jöttem meg a frankfurti szalonról de nem volt ott a 159 GTA. Tudja valaki miért nem? Elméletileg mostanra ígérték...
GEORGE13-09-2007 12:28:24 // 4108
Szeva :-)
Hmmmmmm annyit még nem mentem vele, hogy ilyent tapasztaljak.
A kocsi más részein is érezni találni ilyent??
Amennyit én ültem bennük elég jó benyomással voltak rám.
Masszií igényes kidolgáznak tünt.
Persze más nap mint nap benne "élni".
Alfacus Maniacus13-09-2007 12:16:18 // 4107
... bocs, nem én vagyok a megszólított, de belekotyogok)

Szóval. Tudom, hogy egy sebváltógomb összerelése high-tech feladat és komoly kihívást jelenthet összerakása (gyártól függően).

Merthogy: van ugye kb. két félgömb váltógomb rész, a kettő közé betéve egy alu díszgyűrű (tárcsa). No, ez nekem szétcsúszott/csavarodott(?) - ez nem derült ki többszöri próba ellenére sem mintegy 25.000 km során, és váltáskot az ember tenyerében idegesítően ott lötyögött kb. 4-5 mm-es játékkal a gyűrű. Gond egy szál sem, újra lecserélve nyári út előtt. Azóta 8.500 km lehajtva.
Folytassam? Ember tenyerében ismét idegesítően lötyög a 4-5 mm-es hézagban a gyűrű.

Üdv.
GEORGE13-09-2007 12:00:13 // 4106
Azt hogy érted, hogy Fiatos?
András bácsi13-09-2007 11:32:45 // 4105
A 159-ben nekem az nem tetszik, hogy olyan németautós vonásai vannak. Aztán az összeszerelési minőség is fiatos, nagy visszalépés a 166-hoz képest. Összességében semmivel sem jobb, mint a 166, nekem nem is tetszik annyira. Mindössze azért kellett, hogy kombi legyen, meg akkor már dízel. És újszerű.
Bati13-09-2007 11:15:46 // 4104
CSÁ

Bandi már nem az eredeti a másik topicban már meséltem a történetet

159 motorizáltság

szinte minden 159 el van pici tapasztalatom csak az 1.8 al nincs de arrol nem is kell
BENZIN motor! ALFA-s szemmel szinte használhatatlan
jók de isten bocsássa meg nekem hogy ilyet irok egy ALFA-rol de ez inkább OPEL a méltánytalan menetteljesitményekért
DIESEL motorok 1.9 valamit már érezni..... kezd élvezetesebb lenni a dolog de még nem esek hanyatt de már megy
2.4 hát itt már valami van de nem az igazi de valami van
nagyobb sebesség tartományban egész jo csak elindulni nem nagy élmény
nincs tul messze az én 156/NOVITEC párosomtol igaz a 159 nélkülöz minden brutalitást
nem akarom bántani a 159 -et mert egy műremek csodálatos és nincs alternativája
csak a GT de az meg másrol szol az még kicsit ALFA-s történet
tudom az egykori 75 tulajok kb ennyire degradálták le a 156-ot mikor megjelent és meg is értem öket a 75 képest a 156 is erös visszalépés menetdinamika és vezetési élmény terén söt nem is erös inkáb szörnyü nagy

igaz nem is a 156 hoz kell a 159-et hasonlitani mert ez inkább 166 mint 156
és a végére 1 jo kis jelzö
a 159 a LEGSZEBB OLOMMADÁR A VILÁGON
András bácsi13-09-2007 08:21:39 // 4103
Hát az olaszok hülyék.
Don Gombóc13-09-2007 08:19:36 // 4102
Egyszer hagytam ki a pofánverést és már szemtelenkedsz is. :) De mi lesz ha az új V6 dízelt beteszik a 159-be Q4 hajtással? AZ biztos hogy erős lesz de alulról veri majd a két tonnát? Az már az öt méteres Német csúcsragadozók súlya. :)
András bácsi13-09-2007 08:16:07 // 4101
Nem alapjáratról van szó. Ott a lámerek szoktk lefulladni. :)))
Persze, más a karaktere a motornak, de érezhetően gyengébb a szívó.
Don Gombóc13-09-2007 08:00:42 // 4100
A TB-ben van nyomaték, mert alpjáraton felengedett kuplungnál nem fullad le. :))))) Bár ez a V motornak köszönhető. :)
András bácsi13-09-2007 07:51:24 // 4099
Még kevesebbet is. Jó példa 166-ból a 2.5 és a TB. Papíron mindössze 15 ló különbség, de vezetve teljesen más.
András bácsi13-09-2007 07:47:46 // 4098
Persze, mivel az 147/156 alapokra épített valami.
GEORGE13-09-2007 00:39:23 // 4097
50 lóerő különbözetet egy ugyanazon típuson belül indulás után rögtön kiérezni!
GEORGE13-09-2007 00:30:01 // 4096
Na még1szer fussunk neki itt a dolgoknak!
Hol írtam olyant, hogy az a követelmény, hogy ki mennyit megy egy Alfával.

De ha te csak néha mész Apúd Alfájával, és mások meg mindennap, akkor a másoknak több tapasztalatuk van róla. Reálisabban tudják értékelni mert nap mint nap avval járnak.
Május 25.-e óta 13ezeret mentem az új szerzeményemmel.
Közben megyek jó párszor Ferkó barátom 115 lovas SW-vel is.
Az az SW 60 loval gyengébb az én 156-tól.
Nagyon kiérezni!!!!!!! Kb annyira kellene neked is kiérezni a 159 esetében azt a 50-60 loerő különbözetet.
Szeretek avval az SW-el is menni kellemesen autózható, lazán tartja a 150-es utazó tempót.
De ha kigyorsításoknál bizony nagyon hiányzik az a 60 lovacska.

Közben rájöttem mi alapján mondod, hogy nagyon jól megy az 1,9-es.
Nagy valószínűséggel egy gyengébb és a 159-től öregebb autóval jársz nap mint nap.
Abból átülve pedig igen csak jól megy az Alfa, és minőségibb is!

De ha mindennap a 159-el járnál, és utána próbálnál egy erősebb 159-et akkor te is azt vallanád amit a többi 1,9-es 159-es tulaj.

Zárszóként!!!
Nem nézlek le téged!
Nincs szándékomban megbántani téged!
Nem baj hogy OFF-od van!!
Az itteni regisztrációdnak bőven megfelel a családi Alfa!
Attól mert nincs saját Alfád ugyan olyan Alfásnak tartalak mint mást!!
Nem kell hogy saját Alfád legyen, elég ha oda vagy értük és van a családban egy Alfa!!

Nem tudom mit írjak még, hogy ne sértödjél meg!?!



( amúgy kiváncsi vagyok bekött-e az OFF elméletem, tényleg milyen a te géped? )
BadBoy13-09-2007 00:26:33 // 4095
Azert, az, hogz hatrafele megy, csak ilyen vicces szofordulat volt? De szerintem ezt mar nem erdemes folytatni, mert aki 159-et vesz, maga fogja eldonteni, hogy mit akar, es milyen motorral foja venni. Es csak ennyit utoljara, hogy:

Izlesek es pofonok kulonbozoek.
BadBoy13-09-2007 00:21:33 // 4094
Figyelj, akkor lehet, hogy en vagyok a hulye, de azert 40-50KM-en nem fogod kierezni azt, hogy mennyivel jobb a 2.4-es motor valojaban, es szerintem egy 200KM-et futott, meg nem befutott motor sem hozza mind a 200 lovat.

De en mar megirtam, hogy en nem veszekedem, es oda irtam, azt is, hogy pont azert van annyi fele motorvalasztek, hogy mindenki megtalalja azt amit akar.
GEORGE13-09-2007 00:14:28 // 4093
Nem ilettem éles kritikával az 1,9-et!!
Csak azt írtam hogy részemrők kevésnek érzem benne!
És azt, hogy nem rossz az 1,9-el de a 2,4-el sokkal jobb.

És ezt akkor is vallom ha más mást mond.
De ha jól megfigyeled akkor több 1,9-es tulaj is leírja, hogy jobb benne a 2,4-es, mert az 1,9 nem mozgatja kellő dinamikával.

Engem meg az zavar hogy te azt mondod, hogy nem érezni ki a különbséget az 1,9-es képest. Hátha te 50-60 loerő pluszt nem érzel ki akkor valami nálad nem jó.
Gondolj már bele mekkora töblet az az 50-60 loerő!!!!
BadBoy13-09-2007 00:09:21 // 4092
Ezt nekem is kiirhattad volna, de mar leirtam, azt amit gondolok, es erzek. Az meg, hogy ki mennyit hasznalja az autot, szerintem nem kovetelmeny itt, mert rajtam kivul sokan masok sem lennenek itt, de meg itt vannak. De ez megint egy mas tema. Es errol mar nem akarok tobbet irni.
BadBoy13-09-2007 00:07:13 // 4091
Nem tudom, hogy ki mit ved? Ennekem csak egz nem tetszik, mindenhol azt irod, hogz ennyire meg annyira nem jo. Semmi de semmi mast nem hallani toled, nekem csak ez az egy dolog nem tetszett. Az, hogy nem egy versenyauto, azt senki nem tagadja. Szerintem itt nem volt ilyen hozzaszolas.

A masik oldalon, azert van annyi fele fajta motorverzio, hogy mindenki megtalalja azt amit keres egy autoban, ha ez egy Alfa, ha ez egy vw. Neked a 2.4 jon be, masnak eleg az 1.8-as benzin, de szerintem te neha eleg eles kritikaval vagy az 1.9JTD ellen. Nekem ez volt zavaro.

Hogy mennyit megyek vele? Hat mar 4-5 ezer KM mogottem van vele. Nalunk ez nem ugz mukodik, hogy van egy Alfa, es csak kivulrol nezegethetem, mert ha akarom elvisze. Nem lattal meg egy talalkozon sem offos autoval engem.

A SKULLnak irt hozzaszolasodhoz pedig annyit, hogy ahogy BeeGeevel a jovoalfai topicban, csak velemenyt cserelunk, nem veszekszunk. Ha jol tudom, akkor ez azert forum.

Es nem tartozom a veszekedos emberek koze, csak probalok eszerveket felhozni, es velemenyt cserelni Veled, vagy barki massal, aki itt vagy mashol irogat a forumban.

Lehet nem ertesz sok dologgal egyet, de en ezt igy erzem.
Kompressz úr12-09-2007 22:59:09 // 4090
Szerintem a GT, a külsejétől eltekintve, minőségben és technikailag visszalépés a 159hez képest.
Tibe12-09-2007 22:57:05 // 4089
Jó lenne, de nem tudja megvenni sajna :( Még nem döntöttem hogy meglépem-e ezt a GT cserét. Hamarosan jön az új Junior, 149..... :)))
GEORGE12-09-2007 22:12:45 // 4088
Megértem a barátodat!! .-)
De akkor kapora is jön neked, eladod neki és jöhet a GT :-)
GEORGE12-09-2007 22:11:52 // 4087
A DCS verziókban az nem tecc hogy nagyon füstölnek :-((
Amúgy más irányú tapasztalatom nincs a DCS Mjet-kel......
Tibe12-09-2007 21:55:35 // 4086
Más bár nem témába vágó, ma megfertőztem egyik haveromat, vezette a gépet kb. 15km-en keresztül és tisztára bele van szerelemesedve :))))
Tibe12-09-2007 21:54:02 // 4085
Ha arányokat nézünk akkor 10 emberből itt az Amoren aki használt ilyen tuningboxot 8-nak gondja volt. Én ezért ódzkodom tőle. Cselentano is mesélte még a 147-esével hogy egyszer csak megállt az autó az úton bevitték nem tudták mi a baja levették róla a tuningboxot és elindult az autó. stb....
Kompressz úr12-09-2007 21:50:22 // 4084
Ez enyhén barokkos túlzás...
Ádám 7712-09-2007 14:43:30 // 4083
hol lehet itthon erről többet megtudni. Mármint a Novitecről? És amit a magazinban olvastam: DCS Tuning Group ? Ők? Olyan 100ezer körül vannak már jók.
GEORGE12-09-2007 13:39:16 // 4082
Bati sokat ment már a Novitec "dobozkával" és gondja nem volt.....
András bácsi12-09-2007 13:11:37 // 4081
Neked még az eredeti kuplungod van bent?
Tibe12-09-2007 11:48:45 // 4080
Egyiket sem :) Tudom most le fogtok hurrogni,, de én sok rosszat hallottam róluk.
Bati12-09-2007 11:30:20 // 4079
NOVITEC !!!!!!!!!!
András bácsi12-09-2007 10:59:56 // 4078
Én boxot nem nagyon raknák bele, azok általában csak egy jelet manipulálnak. Normális, írt chip-et inkább.
András bácsi12-09-2007 10:58:10 // 4077
Az adóval egyetértek. Főleg, ha az olasz rendszert nézzük. A 2.4-es motorhangja meg olyan, mint egy komolyabb traktoré. :)))

A lefullasztás rendben. No de egy 4 millió km-t vezetett Don-tól? Az már egy kicsit égő inkább. :):):):):)

(ezért mit fogok kapni...)
Ádám 7712-09-2007 10:42:00 // 4076
Nekem viszont már meg van az 1,9-es és nekem is az a tapasztalatom, hogy gyengécske ebbe a nagy kasztniba. Ezért tervezem egy chiptunnig beszerelését. Van vkinek ezzel tapasztalata? Fogyasztás? Élettartam? Stb.... Melyiket érdemes? A P-Boxot nem, azt tudom.
Zool12-09-2007 10:34:13 // 4075
A biturbók általában két egyforma turbót használnak, ami duplán rúg hátba 2000 ford.nál. Az iker turbó a mosatni változó geom. turbókat imitájja, van egy kisebb turbó ami hamar beapcsol, aztán egy nagyobb feljebb. Állítólag a kettő nem lesz olyan sérülékeny, mint az egy változó geom.-jú. Ha igazuk lesz. Dízelt nem nehéz lefullasztani, én az alfit vagy 3szor fullasztottam le, pedig midnen nap vezettem, több tesztaautóval is jártam így. Talán a 2.4 es már kevéséb fulald le, mert a turbó alatt is ereje nagyobb a köbci miatt. De ha igaz amit igrtek az 1.9 ikerturbóról, a 2.4es meleltt ezen túl legfejebb a motorhang fog szólni (az árkülömbséget figyelembe véve, mivel csak a reagdó millás eltérést eredményezhet...).
András bácsi12-09-2007 10:13:36 // 4074
Mint a biturbok általában. Viszont drágább a szerkezet és van még egy hibapont, ami nem is egy. :) Ez ugyanaz a hülyeség szerintem, mint az új 1.4-es Fiat-biturbo. Pörgeted, mint az állat, eszik, mint az állat, és úgy megy, mint egy kétliteres szívó.
GEORGE12-09-2007 09:58:07 // 4073
A kisebbik turbo alul fog dolgozni és ha kell a teljesítmény belép a munkába a nagyobb turbo :-)
András bácsi12-09-2007 08:00:23 // 4072
Nem hiszem, hogy eme műszaki bonyolításnak túl sok értelme lenne. Oké, ohne, vagy minimális turbolyuk. Aztán?
András bácsi12-09-2007 07:58:35 // 4071
Nincs annyi plusz közte újban sem. 2 alatt a különbség. A lefulladásos lámerséged magad reklámozod, amikor én meg hallgatok róla? Ejnye. :)
András bácsi12-09-2007 07:56:58 // 4070
Nagyon lehet érezni. Az 1.9 olyan bele, mint a 156 sedanba az 1.6 TS.
GEORGE11-09-2007 23:20:10 // 4069
Badboyal volt némi nézetbeli különbségünk az 1,9 Mjet kontra 2,4 Mjet dologban :-))
☻SKULL☻11-09-2007 23:17:36 // 4068
Kitől félsz GEORGE ???
GEORGE11-09-2007 23:14:47 // 4067
Már az idéntől 210 lovas a 2,4-es :-))))
Ádám 7711-09-2007 23:07:35 // 4066
Igen! De az csak 10 lóerővel lesz erősebb: 210
GEORGE11-09-2007 22:19:28 // 4065
Félve kérdem meg, lesz ilyen a 2,4-esből is :-)))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.