Forum >> 159

Alfacus Maniacus14-09-2007 08:51:28 // 4164
Ez nem pletyka. Kihegyezett teljesítményű, drága német kocsikat (pl. BMW V8 - 440KW, amerikai export a cart kategóriához) előrelátóan kizárólag Marelli elektronikával szállítják.

(Nem arról regéltem, hogy ami olasz az selejt, mert éppen ellenkezőleg: elképesztő csúcstechnológiákat voltak képesek összehozni, ha mindenki eltökélten tette a magáét - talán kevesen tudják ma, hogy a harmincas évek elején a repülés abszolút sebességi világcsúcsát (dugattyús motorral, légcsavarral, jóval 700km/ó fölött)i egy Fiat motoros gép tartotta.
Tibe14-09-2007 08:40:54 // 4163
Igen olcsóbb én is így tudom, de ez 10 milla körüli autón ezen ne spóroljanak már.....
HátvédRomeo13-09-2007 23:52:29 // 4162
Úgy tudom olcsóbb a Fosch, mint a Marelli. Pletyka.
Ki tudja?!

Az olcsóbbról meg mindenki ismeri a mondást.
De mikor Marelli gyetyáim voltak a 1.2 Boxiban, jobban is ment, és 2X annyi ideig bírta. Csak 1 példa.
HátvédRomeo13-09-2007 23:31:15 // 4161
Sziasztok!

Hadd írjak a német minőség miértjére. Olvasom, hogy pletykálták, hogy a németek elküldték a lámpasor dolgozóit.

Én termelésirányítóként német márkájú terméket gyártottunk a németek minőségi vezénylése alatt. Igaz nem autó technika volt, de ez most mindegy.
A gyár véleménye azt volt, ahol dolgoztam, hogy a németek a nagy minőségi elvárással okozzák a legnagyobb bajt. Minden íróasztalnál eldől az egyszerű melós meg hajtsa végre de úgy, hogy 1000%-os minőség legyen és minél több db szám. Persze ez nem tud megvalósulni.
MERT: Mikor segíteni akarnak a németnek, hogy nézd ezt az folyamatot a termlésben egyszerűbben is végre lehet hajtani és jéééé még a minőség is jobb, erre az a válasza a németnek. De a munkautasítást megszegted így meg ne próbáld újra.
Magyarul az A/4-es papír fontosabb, mint az hogy pl. egy injektor jól működjön. VAskalaposság. Az íroasztalnál lehet hogy papír szerint összeszerel valamit jól, (fél nap alatt) de a termelésben stoperral áll a sarkadban.
Általában a kisebb alkatrészeknél, paneleknél van ez.
Ha gyorsabban gyártják romlik a minőség, + az összeszerelés módszere is hibás.
ERGÓ: bexarnak az injektorok, elektronikai panelek, stb. És ezek kerülnek bele Olasz autókba.

Szétesett váltógomb??? Abban mit lehetett elb@szni? Nem tudom.
Kompressz úr13-09-2007 23:18:33 // 4160
Hoppá! Ilyen csodát már Mrs. Paulus is kihzott a vasból...
Kompressz úr13-09-2007 23:13:13 // 4159
A fémgyűrű nálam is tekerhető volt (mondjuk nagy holtjátéka nem volt) mindaddig, amíg Mrs. Paulus meg nem mosdatta a középkonzolt kólával. Azóta mintha belebetonozták volna a sebváltógombba. :DDD
Kompressz úr13-09-2007 23:10:28 // 4158
Az én autóm könyökló alatti tartóban négy cd simán elfér.
tj13-09-2007 22:48:45 // 4157
A fosch elektronikáról csak annyit, hogy az utóbbi két hétben 5 check engine feliratot kaptam. A csiki begében természetesen nem találtak hibát, vagy nem nézték meg. Két esetben előzés közben ment el a kraft. Érdekes volt...Megáll-újraindít nem mindig segített rajta,,,
Tommi13-09-2007 21:23:46 // 4156
Teddy!

A délutáni kirohanásodhoz még egy dolog: kikérem magamnak ezt a hangnemet, ne merj mégegyszer így beszélni velem. THX.
András bácsi13-09-2007 20:34:03 // 4155
Ugyanilyen hiba volt faterom olajkályhájában is. Bár az nyócszelepes. Viszont ott sincs sem hibajel, sem látható és mérhető hiba, csak a lendkerék és a kuplung haldoklása.
Kalex13-09-2007 20:30:06 // 4154
A fikázás lirai magaslatai szívenütöttek!

De ha már fikázunk - a BOSHt - akkor itt mondom el nyilvánosan előzször, hogy nekem indításkor töbször volt olyan tünet, mintha az egyik henger nem dolgozna...szétrázza az autót a motor, és érezhetően üt a kiegyenlitetlenségtől az egész vas úgy ahogy van. Ilyenkor gyorsan STOP aztán újra és mintha semmi sem történt volna jár a motor...szervíz persze nem lát hibaüzenetet...
András bácsi13-09-2007 20:16:44 // 4153
Bízzunk benne, hogy ez csak egyedi eset. Bár ez téged nem vígasztal. :(
Alfacus Maniacus13-09-2007 19:28:00 // 4152
Nos Uraim, bevetem magamat az arénába a nagyvadak közé:))

Valahogy most érzem szükségét, hogy írjak, kezd elegem lenni abból, hogy: 'pro primo először' :)) időm nem kis részét (az egyébként készséges) szervizben töltöm, 'pro primo másodszor':)) minden probléma bocsánatos apróság, ha a mi nem egészen komplett (beszámítható) csemeténk az elkövető. Meg ez nem jellemző az összes kölökre. Nyilván öröm lehet, hogy a szomszédék Juliskája azonnal bent van az elit egyetemen, az én magzatom meg az utcán kószál elfogadható teljesítmény hiányában.
Mi visszajelzése lehet itt a Cartársaknak, de akár a szervizeknek, ha rendszerint az a konklúzió, mint a falnak menő vak lovat eladni szándékozó egyszeri kupecnél, hogy 'nem vak az, csak bátor'.

Kezdem az elején: én az Alfa abszolút tiszteletében nőttem fel, Apám vágyálma volt, de nem engedhette meg magának - Fiat, Aero 900 (2 ütemű roadster) - ami volt.
Valóban kevés márka tud ennyi eredményt felmutatni, meg Nuvolari, meg Caracciola, meg Bimotore, Mille Miglia és sorolható oldalszámra. Csakhogy ott a bibi, hogy ez a szédítően innovatív korszak, a valódi Cuore Sportivo éra, elhunyt kb 75 év után és azóta RIP.

Ügyes PR közreműködéssel mindenkiben (bennem is) felébreszthető a nosztalgia és a fantáziálgatás, hogy az Alfámmal akár én is ott állhatnék a régi Targa Florio rajtvonalán, de mi lenne akkor? (Eszembe jut egy interjú, amit Fangio-val készítettek röviddel halála előtt egy offos verda - szép teljesítményű kombi, megállapodott családapáknak készült - tesztelése kapcsán. Az öreg: 'ha ilyen kocsim lett volna 40 éve, simán nyerem a Mille Migliát'.. Vajon mit szólt volna egy 'sportszívű' 2.2 JTS-hez?

Szóval ez nosztalgia ide, szerelem oda, egy más világ. Amikor egy Alfának kihívást jelent egy jól motorizált Renault, Seat, Opel etc. (Az utca áldozatai vagy milyen topicban már a Suzukiról folytak viták, mint vetélkedő társról. Igen, most itt tartunk.) Ami a motorgyártással történt, az egyébként valóban egy tragédia. Történtek szépítő levezetések az ősök kékvérűségének bizonyítására (Opel-GM-Holden-Cosworth) de talán egy igazi turbós benzines Alfát kellett volna összehozni, és nem csak az Opel blokk vezérlés oldalán dolgozni. Persze ehhez eladott darabszám és kalkulálható felvevőpiac kell, ehhez meg nem sajnos nem elég kijelenteni, hogy mostantól mi vagyunk a német márkák konkurrensei, hanem piaci visszajelzések után illene ilyen megállapítást tenni. Most úgy áll a márka, hogy teljesítménykocsiként egyedül a 8C áll a viharban.

Befejezésül: nyugodtan szidjuk az Alfát, ha kell, mert érte szólunk és nem ellene. Abból, hogy mi mit söprünk szemérmesen a szőnyeg alá, nem lesz eladási sikersztori Európa más részein, és akkor a márka túlélése is kétséges. Vae victis.

Tehát: erős kéz ide vagy oda, ne essen szét egy váltógomb:)) De sokkal fontosabb: várnak a csere féltengelyek, megérkeztek Pitestiből (akarom mondani Lengyelhonból). Ha ezzel is szétrázódik a kocsi, akkor a difiműben fogják keresni a hibát. Nagyon érdekelne, hogy miért haladta meg valaki(k) képességét egy lógásmentes, koncentrikus kihajtás összehozása, mert említett rosszemlékű Dacia esettől eltekintve 100.000-es futást jócskán meghaladó kocsijaimban (Szamara 1500, Lancia Thema 16V 2.0, AR 156 1.6 TS) - és mondhatnám Nőm kocsijait (Skoda Felicia 1,6; Megane 1,6 Classic) a féltengelyek létezéséről sem volt semmi tünet .

A szép új világot meg előrevetíti a kínai kooperáció. Tényleg ez a jövő?

Üdv az Oroszlánoknak!
András bácsi13-09-2007 19:14:53 // 4151
A nagy bosch feliratokat így is látni. A többi meg előbb-utóbb úgyis változni fog.
GEORGE13-09-2007 19:11:53 // 4150
Esetleg szétkaphatnánk ezt azt a tiedén csupán meggyözödés végett :-DDD
András bácsi13-09-2007 19:08:16 // 4149
Úgy hallottam, hogy a többi marelli, csak a motorvezérlő-el a bosch.
Tibe13-09-2007 19:07:59 // 4148
Jah hogy csak a benyásokban. Erre már nem emlékeztem. Amúgy bírom ezeket a mammut cégeket mint pl. a Bosch: gyárt mindent a mosógéptől elkezdve a befecskendező rendszereken át az ablaktörlőig :P Az élet szinte minden területén ott van de sajna sehol sem gyárt kiemelkedőt.
Az egyetlen mammut cég aki kilóg ebből a negatív sorból a Samsung, legalábbis szerintem.
GEORGE13-09-2007 19:04:18 // 4147
A diesel befecs gyártásban egyed uralkodó ez a tetű fosch. :-(
A hírek arról szóltak hogy számüzik és a benzinesek már Olasz elektronikával jelennek meg......
Tibe13-09-2007 19:01:33 // 4146
Tényleg ezzel mi a helyzet, azt lehetett hallani hogy a 159-esekben már olasz elektronika lesz, és most mégse? Nem tudnak elszakadni a Boschtól úgy látom :D ez egy örökké tartó se veled se nélküled viszony az Alfa Romeo és a Bosch között :)))
GEORGE13-09-2007 18:50:51 // 4145
Reméljük a legjobbakat!!
András bácsi13-09-2007 18:49:07 // 4144
A 2.4-es sajnos teljesen bosch.
GEORGE13-09-2007 17:43:27 // 4143
Nem arról volt szó hogy számüzik a silány minsősége miatt a fosch-t az Alfákból és Magneti Marelli lesz hekyette?
Vagy az csak a benzinesekre vonatkozik?
Bckk13-09-2007 16:02:05 // 4142
és ugyanilyen v. hasonlo szar németből van pár
GEORGE13-09-2007 15:49:36 // 4141
Nekem ne is emlitsd az a köcsög bosch-t.

bosch = FOSCH!
Csöri13-09-2007 15:37:51 // 4140
Amúgy Teddy-t én is láttam vele hétfőn.:)))
Bckk13-09-2007 15:34:13 // 4139
meglehet beszállito cégek tökéletessége nem mindig van a toppon. lásd ABS gondok jelen pillanatban a Boschtol. minden márka elsunnyogta, még a testvér FIAT is, de a franciák nagy dobra verték.

nem kell mindig szidni a Alfát, bár bosszankodni lehet.
de mi ha Alfacus cartárs tenyere tul erős szoritásu, és szegény gyürü meg beadja a derkát alatta?

esetlegesen kérdés mi a tapasztalata a többi 159 tulajnak vele??? egy fecske nem csinál nyarat

miota az 1,9JTDm 16v piacon van, most van első problémás db a szervizben. az eddigiek mind mind gondmentesek voltak. és ugye ez a motor minden modellben szinte jelen van, szoval ...
Bckk13-09-2007 15:27:47 // 4138
mint olvastam biztos hogy nem a kézikönyv volt az első amihez hozzányultál. lehet nem is kerested.

talán ezért is nem lesz objektiv a véleményed a modellről, mig sajátodnak nem tudhatod, s csak utána számolsz be róla, tüzetesebben.

nem biztos h. jobban ismerem csak nem elégszem meg azzal amit elsőre tapasztalok, szeretem jobban kiismerni a dolgokat.

apropo: navigácio nyelve szintén változtathato, csak kell hozzá a rendszerlemez. amit persze ovintézkedésekből nem raknak bele a verdákba, nehogy elvésszen.
GEORGE13-09-2007 15:24:26 // 4137
Tényleg bosszantóak az ilyen kicsinyes hibák, ezekre jobban oda kéne figyelniük.
Bckk13-09-2007 15:21:11 // 4136
gond? bogarasok ne vegyenek autot, utazzanak busszal
András bácsi13-09-2007 14:22:55 // 4135
Mé' nem a motorhangot hallgattad? :D
Tommi13-09-2007 14:20:21 // 4134
Szerinted a rendelkezésre álló egy nap alatt a vaskos kézikönyvet olvasgattam? :)

A térképzsebbe CD tokot tettem, mert a középső tartóban nem fér el, a kesztyűtartót meg ne kelljen menet közben babrálni.

Köszi amúgy a helyreigazításokat, aki jobban ismeri az autót, annak ezek nem jelentenek újdonságot/problémát.
Scott13-09-2007 14:20:20 // 4133
Mennyi gond van ezzel a típussal. Fújj, nem is kéne :)))
Bckk13-09-2007 14:16:50 // 4132
drága TOMMI, navigácios CD kivehető a fejegységből, csak elötte bemásolja az utirányt. viszont tény h. nem tud más irányt adni ha letérsz a tervezett utvonalrol.
Teszt elött egy nappal olvassátok át inkább a kézikönyvet :D

Cd tár rendelhető egyébként, az ienért a felelőst kéne nyársra huzni.

Néhány aproság - térképzseb tartoja - vásárolhatő bele extra pénzért puha tarto.
De miért kemény zörgös cuccokat raksz bele ha az terképtarto rekesz??? A térképek papirbol vannak, azok nehezen zöröghetnek.

A szőnyeg meg tény, elcsuszik. szar a lefogató része. De rakj bele gumiszőnyeget, csunyább de megáll a helyén - tovább. :(

Egyenlőre ennyi.
András bácsi13-09-2007 14:14:33 // 4131
Különben meg az lehet, hogy a kezelő hibája volt. Ezt soha nem tudjuk meg. :)
Halesz13-09-2007 14:14:15 // 4130
Mindegy, asszem ezt nem itt kéne megbeszélni.
Tommi13-09-2007 14:12:48 // 4129
Ok, majd megtanulok gondolatolvasni :)

A "szoktunk kapni"-ra meg inkább nem mondok semmit :)))))))
Scott13-09-2007 14:10:28 // 4128
Semmi gond, reméljük a cikk jobb lesz és több műszaki részlet lesz. Igazság szerint most a CD problémáin kívűl sokat nem tudtunk meg :)))
Don Gombóc13-09-2007 14:07:39 // 4127
Nem baj, majd megtanulsz gondolatolvasni. :)
Halesz13-09-2007 14:07:15 // 4126
Általában azért szoktunk teszautót kapni, hogy cikket írjunk róla. Ha esetleg megkérdezted volna...
Tommi13-09-2007 14:06:54 // 4125
Nehogy már én legyek a hibás, amiért közületek egyikőtök sem mondta :)
Tommi13-09-2007 14:05:45 // 4124
Ha esetleg szóltatok volna, hogy ne tegyem, mert cikk lesz belőle...
Tedi13-09-2007 14:03:12 // 4123
Köszi a többiek nevében is, hogy lelőtted a jövő heti tesztes cikket. Gratulálok. ár megint képtelen voltál tartani a szádat
Tommi13-09-2007 13:57:36 // 4122
7 éves barátság a megfelelő személlyel és az Esztergomról kialakult jó hír is segített "egy kicsit" :)))
Bati13-09-2007 13:55:16 // 4121
szia

szerintem 99% ban igazad van

nekem is az a véleményem hogy a 2.4 az egyedüli elfogadhato 159-es
András bácsi13-09-2007 13:42:24 // 4120
És ehhez milyen csókosság kellett? ;)
Don Gombóc13-09-2007 13:32:25 // 4119
aszzem=asszem :)
Don Gombóc13-09-2007 13:31:31 // 4118
Szerintem majd a 2,4 dízel is belustul a Q4 hajtással, mert ugye a hajtáslánci surlódás megduplázódik majdnem. De nállunk még nem kapni aszzem Q4-et, bár a mobile.de-n már használt is van. Mármint dízelben.
Tommi13-09-2007 13:22:59 // 4117
Sziasztok!

A FAM jóvoltából másfél napig nyúzhattam egy 3,2-es 159-et, érdekes volt, kissé ellentmondásos nekem az autó :)

Full-full volt, bőr, navigáció, xenon, elöl-hátul parkolóradar, ülésfűtés, blabla... szóval minden, ami létezik.

Pozitívumok:

A külsőre asszem nem is kell szót vesztegetni és pont Nektek nem kell magyarázni, hogy milyen :) V6 hang, szedi a lábait rendesen, kényelmes, szépen szól a BOSE hifi, a futómű és a Q4 a leghálátlanabb manővereket is készséggel támogatja :) Egy igazi nagy luxustank, amivel többszáz kilométer sem gond és nem fárasztó a vezetés, kényezteti a vezetőt és az utasokat is. Mentem vele autópályán, városban és kanyargós hegyi úton is, mindenhol megállta a helyét, legjobb persze a tekergős út volt, a kanyarsebességek és a stabilitás elsőrangú, erre mondaná egy autós újságíró, hogy bolondbiztos és lelökhetetlen az útról :)

Negatívumok:

A navigáció csak olaszul tudott beszélni, ha címet akartunk beírni, elég nehézkes volt a betűket bepötyögni a kis tekerőgombbal, a térkép rajza kb egy Commodre 64 játék szintjén volt, megcsinálhatták volna szebben is. A fejegységbe kell tenni a navi lemezét, tehát közben nem lehet saját CD-ről zenét hallgatni. Inkább tettek volna a csomiba egy tárat. A kormányon a bőr varrásánál néhány helyen többcentis cérnadarabok kandikáltak ki - tudom apróság, csak bosszantó ennyi pénzért. Az ajtók térképzsebeibe tehettek volna egy darab filcet, hogy ne zörögjenek a cuccok. Szintén apróság, de engem pl kurvára zavart. A szőnyegen hiába volt beakasztó bigyó, hogy ne csúszkáljon, nekem mindig sikerült a lábam és a pedálok alá gyúrni. Többször is előfordult, hogy a CD-t nem adta ki a fej, ilyenkor autó leállít, kulcs ki-be, újra indítás és akkor már sikerült.

Összességében azt mondanám, hogy a 159 kényelmes, kellemes autó, felszerelve minden földi jóval, de a 3,2-es motor baromira zabál (jó, hozzáteszem nyomtuk is neki) és relatíve nem megy annyira (nagy önsúly + a Q4 azért levesz), sokkal inkább a 2,4 dízel illik bele. Vezettem már mindegyik motorral és szerintem az passzol hozzá legjobban.

Alfacus Maniacus13-09-2007 13:06:42 // 4116
Jelmondatban csak saját kocsimról szólnék, mert a dízelek valóban muszklisabbak, de ez én 1,9 JTS-em már kapott nevet: ('Cuore Lustivo')
Tibe13-09-2007 13:03:49 // 4115
Bocsi hogy beleokoskodom, nem az a célom. De én soha nem vennék egyből egy új modellt, kell 1-1.5 év amikorra kinövik a gyerekbetegségeket és kijavítják nagyrészt a felmerülő hibákat.
Csak a saját tapasztalatomat tudom elmondani a 147-ről, néha meglepetten olvasom hogy a többi cartársnak milyen hibái vannak a géppel, tipikus 147-es hibák, kiég az izzó, számítógép hülyeségeket ír ki stb.... nos akár hiszitek akár nem de nekem 2 év után is minden izzóm gyári és ez alatt a két év alatt egyetlen hibaüzit sem írt ki a számítógép. Minden úgy működik ahogy kell, igaz oda is figyelek a gépre szal nem elhasználom, csak használom.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.