Ez bizony így van, aztán setöbbször. Ha 0 át mutat, akkor az 99,9%, hogy buherált futásteljesítmény miatt van...
Forum >> 159
SKrisz24-08-2011 13:46:38 // 15590
'''''24-08-2011 13:23:13 // 15589
Ez a hullámzás olyan mintha ütemesen járna a lábam a gázpedálon.Mindegy milyen idő van.Csak kigyorsításkor jelentkezik,olyan mintha ütemesen egyszer picit kevesebb,egyszer picit több anyagot kapna.Természetesen még így is sokkal erősebb mint a gyári 200le.
sxr8524-08-2011 11:26:50 // 15588
Az amugy butaság ha lendkereket cserélek kuplung szett cseréje nélkül?
sxr8524-08-2011 10:47:13 // 15587
Kinyomott kuplunggal is ugyanaz...
sxr8524-08-2011 10:46:26 // 15586
Hát igen így lenne a legszebb, csak költségoldalról nem mind1 :)
.....24-08-2011 10:37:39 // 15585
kinyomott kuplunggal milyen a hangja?
.....24-08-2011 10:35:38 // 15584
ha már szét van szedve, mert csak így látni pontosan mi a baja, illő lenne mindent cserélni, szerkezet,tárcsa,kinyomó,lendkerék és le van a gond :P
Erhard 242 (Pure Energy)24-08-2011 10:32:11 // 15583
ezt így kézrátétellel meg hallásra senki sem fogja megmondani lehet a kinyomócsapágy el van nyalódva és az adja a hangot vagy a lendkerék....
Piritu - 1.000.00024-08-2011 10:19:47 // 15582
"a gyári OBD kábel nem mindent mutat meg" - Nem hiszem, itt adatátvitel van egy soros porton. Ha az egyik adat átmegy, akkor a többi is. Ugyan azon a csatlakozón jön.
sxr8524-08-2011 10:18:30 // 15581
Irigylésre méltó :) Már csak egy dolog izgatja a fantáziámat: tuti, hogy a kettőstömegű rendetlenkedik nekem? Van ennek módja, hogy egyértelműen meg lehessen bizonyosodni? Hozzátenném, hogy a hozzászólásokból már kezdek egyre biztosabb lenni, de...nem kéne potyára kicserélni :)
Piritu - 1.000.00024-08-2011 10:18:06 // 15580
Ha nulla, akkor törölték. Az eddigi fórumozásaim alapján nem lehet visszahozni az eredeti állást. Emlékeim szerint egyszer lehet "újra indítani" a km számlálót, hogy a vevő 0 km-es autót vehessen át, de azt is csak egy bizonyos km érték alatt. Utána nem indul újra.
Erhard 242 (Pure Energy)24-08-2011 08:06:00 // 15579
míg volt DPF-em nekem volt olyan jelenség hogy nyomtam a gázt és le, föl ugrált a turbónyomás az autó meg nem akart menni.....most konstans maximum turbónyomáson gyorsul az autó mikor beszéltünk Georgeval akkor tapasztaltam a hintázást, azóta sem...olyan mint a dízelmozdony :D
Erhard 242 (Pure Energy)24-08-2011 08:02:58 // 15578
no reggel teszteltem, hülyeséget írtam tegnap váltásnál nincs semmilyen hang sem :) motorféknél 2-esben van egy klattyanó hang ha jól kigyorsítok és utána motorfékre teszem....de az is olyan halk hogy le kell kapcsolni a zenét, ablakokat fel, klíma kikapcs :)
Sandree8024-08-2011 07:51:56 // 15577
0-t ír ki :(
De azt olvastam, hogy a gyári OBD kábel nem mindent mutat meg, remélem, hogy csak erről van szó... Nem volt bemutató-autó, céges vas volt...
De azt olvastam, hogy a gyári OBD kábel nem mindent mutat meg, remélem, hogy csak erről van szó... Nem volt bemutató-autó, céges vas volt...
Csabi23-08-2011 23:28:33 // 15576
Nekem simán nullát mutat, szervizben amikor rádugták a gyári diagnosztikát ott is nulla, bár nem nagyon értett a programhoz az Emberke! Valami diagguru :) biztos elő tudná hozni a valós kilométert!
Piritu - 1.000.00023-08-2011 23:06:32 // 15575
A mai világban nem kell furcsállni semmit. Mint írtam nekem egy sérült jobb hátsó ajtós autót adtak el épként újonnan.Ha pl bemutatóautó volt simán lehet tekerve. A másik 156-ban nekem vissza volt tekerve a óra 8400 km-el, így tüntették el a magán használatot. A szervizkönyv semmit sem jelent, nekem utólag adtak egyet a tekert órájú 156-hoz, persze tök üreset.
Ha kipipálod a km-t nullát ír ki, vagy semmit?
Ha kipipálod a km-t nullát ír ki, vagy semmit?
Csosznorbert23-08-2011 23:00:06 // 15574
nálam a turbonyomás gázadásra fel (1700rpm) , majd le, (2000) majd fel(2200) és nagyjából kis ingadozással ott tart...
DrB23-08-2011 22:49:29 // 15573
no, ilyesmi nálam nincs
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 22:45:46 // 15572
olyan mint ha hintázna az autó de sem a fordulat nem esik le se a turbónyomás sem....
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 22:44:27 // 15571
hullámzóan gyorsul ez a helyes kifejezés :)
DrB23-08-2011 22:41:02 // 15570
Írjátok ezt a "hullámzó" gyorsulást. Azt értitek ezalatt, hogy gyorsítás közben nem egyenletesen húz az autó? Vagy hogy néha jobban gyorsul, máskor meg lomhább? Ha az utóbbi, az nálam is megvan a megvétele óta. Ahogy ErHard írja, az időjárással függ össze, amennyire megfigyeltem. Nálam nem is annyira a hőmérséklettel, mint inkább a páratartalommal, legalábbis ez a legújabb tippem. :) A mai rekkenő hőségben, nálunk megvolt a 38 fok, úgy gyorsult, mint az álom, még 1-es és 2-es fokozaban is, a hangja is gyönyörű volt, öröm volt vele menni. Tegnapelőtt, mikor itt sokkal párásabb volt az idő, meg olyan kelletlen volt az egész viselkedése, a hangja sem volt az igazi.
Sandree8023-08-2011 22:39:11 // 15569
Szia Piritu!
Ebben a km mutatós dologban (FiatECUScan) mennyire vagy biztos? Picit furcsállanám, ha a szervizkönyves FAM-os autó óráját babrálták volna, de ha ez van, utánajárok.
Köszi:
S.
Ebben a km mutatós dologban (FiatECUScan) mennyire vagy biztos? Picit furcsállanám, ha a szervizkönyves FAM-os autó óráját babrálták volna, de ha ez van, utánajárok.
Köszi:
S.
sxr8523-08-2011 22:12:11 // 15568
Kivancsian varom az észrevételeidet :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 22:02:41 // 15567
erre nem igazán figyeltem még holnap meglesem :)
sxr8523-08-2011 21:47:38 // 15566
Nekem is kb., habár lehet 4-5-6ban már a menetzaj miatt nem olyan feltűnő. Neked olyankor van "klattyanás" ha egyenletes tempónál, mondjuk harmadikban hirtelen elveszed a gázt?
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 21:32:34 // 15565
nekem nagyon halk klattyanás van az is 1,2,3-ban...utána nincs
sxr8523-08-2011 21:27:36 // 15564
Engem rettentő módon idegesít, szerintem ez a végét járja. Ha olyan hangja lenne neked mint nekem akkor Te is le szeretnéd cserélni :) Ez konkrétan nagyon hangos, ha Miskolcon jársz szivesen tartok egy bemutatót :) Tehááát, hol is lehet ilyet 93-ért boltolni? Komolyan érdekelne...
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 21:20:04 // 15563
egyébként meg nálam váltásnál már 60e km óta van klattyanó hang ami természetes is lehet...vannak ilyen típusú lendkerekek, kinyomócsapágyak :P
Amíg nem ráz vagy nincs hangja esetleg nem veszi be normálisan az egyest addig nem fogom cseréltetni, egy lendkeréknek el kell mennie normálisan használva 200e km-et...addig még van 58e-em :P
Amíg nem ráz vagy nincs hangja esetleg nem veszi be normálisan az egyest addig nem fogom cseréltetni, egy lendkeréknek el kell mennie normálisan használva 200e km-et...addig még van 58e-em :P
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 21:16:26 // 15562
pontosan 93e az már 100 alatt van :P
sxr8523-08-2011 21:08:26 // 15561
Hát persze, gondolom 2,4-hez még több, de ez se kevés. Igazából én 140-ért láttam Valeot az Unixnál, Sachs-t 278-ért, ezért mondtam, hogy borsos. A 100e valahogy egy lélektani határ. Az viszont érdekelne hol lehet 100-nál kevesebbért hozzájutni? :))
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 21:04:33 // 15560
no meg sokaknak akinek kicserélték átalakítósra a motorbakokat rázta szét ...az kb egy kettőstömegű ára...jól kitalálták :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 20:48:50 // 15559
nekem ritkán csinálja ... de szerintem program hiba 3unknak nem lehet ugyan az a gondja :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 20:46:21 // 15558
nincs 100e az új! (nem felújított) kettőstömegű borsos az ára? mit szólnál ha 2,4-ed lenne :) Egyébként meg kereshetsz hozzá átalakítós szettet csak nincs ...szóval nem sok alternatíva marad
Csosznorbert23-08-2011 20:44:29 // 15557
959 km
80 liter diesel
7.2 átlagszomj
szinte végig 180-200 autópályán
komp elött VDC-ASR- Hill holder beadta az unalmast, 3. ujrainditás után minden OK.
kompra feljáráskor hasköszörülés :-(
strandon hasköszörülés :-(
részegen volán átad nőnek (jájjjj)
hazafele szerpentinen rugózásnál nyikorgó hang (szilent??)
szintén nálam is hullámázó gyorsulás
kis lejtőn 230km/h :)))))
kanyarokban qva jó fekvés
dióhéjban ennyi
És a lényeg: sztráda----->no ellenfél :)))))))))))) kivéve egy spider, de egy falatnyival jobban gyorsultam :))
80 liter diesel
7.2 átlagszomj
szinte végig 180-200 autópályán
komp elött VDC-ASR- Hill holder beadta az unalmast, 3. ujrainditás után minden OK.
kompra feljáráskor hasköszörülés :-(
strandon hasköszörülés :-(
részegen volán átad nőnek (jájjjj)
hazafele szerpentinen rugózásnál nyikorgó hang (szilent??)
szintén nálam is hullámázó gyorsulás
kis lejtőn 230km/h :)))))
kanyarokban qva jó fekvés
dióhéjban ennyi
És a lényeg: sztráda----->no ellenfél :)))))))))))) kivéve egy spider, de egy falatnyival jobban gyorsultam :))
'''''23-08-2011 19:52:55 // 15556
Nem értem,miért csinálja.Mostanában már az utasok is érzik.Kezd idegesíteni.Nemsokára vissza megyek és újra iratom a programot.Viszont a hangja kipuffdobok nélkül egyre többeknek tetszik. :-)
Atek23-08-2011 19:49:11 // 15555
Hali mindenki !
A kettőstömegű lendkerék a motor rezgéseit hivatott csökkenteni és ezáltal komfortosabb vezetési élményt adni. Ezt el is látja. A lényeg biztos láttál már kuplungtárcsát na abba is vannak erre a feladatra hivatott rúgók azok is eme rezgések rángatások elnyelésére hivatottak főleg terhelés változtatáskor. Elvileg a kettős lendkerekes kuplungtárcsákból ezek a rúgók hiányoznak, mert a feladatát a lendkerék átveszi, ill. ha vannak is azok másra vannak méretezve. A Valeós szett kuplungtárcsája viszont az egytömegű lendkerékre van méretezve. Elvileg nem fog szétverni semmit. De valószínű nem lesz olyan rezgésmentes az autó mint a kettőstömegűvel. De ez csak feltételezés részemről. Ja és lehet kuplungtárcsát nem fogsz kapni utána csak szintén komplett szett megvételével. De ennek utána kell járni.
A kettőstömegű lendkerék a motor rezgéseit hivatott csökkenteni és ezáltal komfortosabb vezetési élményt adni. Ezt el is látja. A lényeg biztos láttál már kuplungtárcsát na abba is vannak erre a feladatra hivatott rúgók azok is eme rezgések rángatások elnyelésére hivatottak főleg terhelés változtatáskor. Elvileg a kettős lendkerekes kuplungtárcsákból ezek a rúgók hiányoznak, mert a feladatát a lendkerék átveszi, ill. ha vannak is azok másra vannak méretezve. A Valeós szett kuplungtárcsája viszont az egytömegű lendkerékre van méretezve. Elvileg nem fog szétverni semmit. De valószínű nem lesz olyan rezgésmentes az autó mint a kettőstömegűvel. De ez csak feltételezés részemről. Ja és lehet kuplungtárcsát nem fogsz kapni utána csak szintén komplett szett megvételével. De ennek utána kell járni.
GEORGE23-08-2011 19:38:03 // 15554
A barátom 159 2,4-e is hullámozva gyorsul a chip tuning óta....
sxr8523-08-2011 19:34:42 // 15553
Nagyon durva a videó :) szemléletes...
Piritu - 1.000.00023-08-2011 19:30:42 // 15552
Azért teszi mert van rá kereslet, a piacgazdaság már ilyen :-(
Árat nem tudok, mert az 1,9 kormosomba, azon a 183 ezren amíg nálam volt nem kellett.
Árat nem tudok, mert az 1,9 kormosomba, azon a 183 ezren amíg nálam volt nem kellett.
Piritu - 1.000.00023-08-2011 19:28:34 // 15551
sxr8523-08-2011 19:24:29 // 15550
Igen, mondasz valamit, nem poénból van benne vélhetően, de ha pl. Valeo gyárt erre alternatívát gondolom nem azzal teszi, hogy vmit szétfog rázni a kütyüje :). Ezek a kettős tömegűk egyébként tényleg 150 - 200 körül mozogonak? Kicsit sokallom...
Piritu - 1.000.00023-08-2011 19:20:51 // 15549
Nem véletlenül van benne a kettős tömegű, rezgéscsillapító szerepe van. Valaki linkelt be nemrégiben egy filmet a működéséről. Ha "simára" cseréled valami mást fog szétrázni...
.....23-08-2011 18:50:35 // 15548
sxr8523-08-2011 18:39:34 // 15547
Feltételezem Te kicserélted a lendkereket, megoldódott utána a probléma? Sokaktól hallottam azt, hogy nem feltétlenül kell kettős tömegűt belerakni, sőt. A Valeo gyárt azt hiszem vmi egytömegű alternatívát, ami gondolom olcsóbb is egyben, mert hát kissé borsos az ára a kettőstömegűnek...
.....23-08-2011 18:33:27 // 15546
Akár ennyi km-nél is, erősen használat függő. Úgyis megbontás után látni az állapotát, de vannak itt hozzáértőbb cartársak. A 2. hibát szerintem igen, én is tapasztaltam hasonlót.
sxr8523-08-2011 18:20:48 // 15545
Szia, 110e km. Ennyit bírt volna? Valószinű, hogy mindkét hibájelenséget az generálja?
.....23-08-2011 18:07:07 // 15544
Szia!
Csere érett a kettőstömegű lendkerék. Mennyi km van benne?
Csere érett a kettőstömegű lendkerék. Mennyi km van benne?
sxr8523-08-2011 17:51:30 // 15543
Sziasztok!
Nemrégiben sikerült bevásárolnom egy 159 1.9 JTDm 16V motorral szerelt Alfát. Az autóval nagyjából minden rendben, viszont volna két dolog ami eléggé zavar és ezek megoldásában szeretném segítségeteket kérni:
1. Alapjáraton ha meleg a motor percegő, viszonylag hangos hangot hallani, ami nagyon zajossá teszi a motort. Amennyire sikerült, próbáltam beazonosítani a hang forrását, de leginkább annyira sikerült rájönnöm - akna híján - , hogy az a motor alsó része felől jön. Érdekes, hogy ha hideg a motor, akkor ezt egyáltalán nem hallani, kb 10-15 perc üzem után jön elő.
2. A sebességváltás is kissé zajos, de nem annyira mint mikor egy váltómű "számolja" a fogaskerekeket. Önmagában annak is van hangja amikor berakom sebességbe, de a legdurvább az, amkor felengedem a kuplungot és összekapcsol a hajtómű. Érdekes, hogy ha adott sebességfokozatban elveszem a gázt hirtelen és visszaadom, akkor is hallani koppanó/kottyanó hangot. Elsőkörben motortartó bakra gondoltam, de nem tudom van-e ennek valami realitása. Esetleg minden 1.9 16V váltó ilyen? Olaj csere is volt, természetesen Tutela került a váltóba + Metabond.
Aki tudna segíteni nekem ezen két probléma megoldásában annak előre is köszönöm szépen.
Nemrégiben sikerült bevásárolnom egy 159 1.9 JTDm 16V motorral szerelt Alfát. Az autóval nagyjából minden rendben, viszont volna két dolog ami eléggé zavar és ezek megoldásában szeretném segítségeteket kérni:
1. Alapjáraton ha meleg a motor percegő, viszonylag hangos hangot hallani, ami nagyon zajossá teszi a motort. Amennyire sikerült, próbáltam beazonosítani a hang forrását, de leginkább annyira sikerült rájönnöm - akna híján - , hogy az a motor alsó része felől jön. Érdekes, hogy ha hideg a motor, akkor ezt egyáltalán nem hallani, kb 10-15 perc üzem után jön elő.
2. A sebességváltás is kissé zajos, de nem annyira mint mikor egy váltómű "számolja" a fogaskerekeket. Önmagában annak is van hangja amikor berakom sebességbe, de a legdurvább az, amkor felengedem a kuplungot és összekapcsol a hajtómű. Érdekes, hogy ha adott sebességfokozatban elveszem a gázt hirtelen és visszaadom, akkor is hallani koppanó/kottyanó hangot. Elsőkörben motortartó bakra gondoltam, de nem tudom van-e ennek valami realitása. Esetleg minden 1.9 16V váltó ilyen? Olaj csere is volt, természetesen Tutela került a váltóba + Metabond.
Aki tudna segíteni nekem ezen két probléma megoldásában annak előre is köszönöm szépen.
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 15:01:37 // 15542
persze
.....23-08-2011 14:44:58 // 15541
Szia, szerintem nem 2008-as az autó. 2008-tól más a klímavezérlő,műszerfal stb.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
558
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?