Így van, egyedi döntés.
A gond csak az, hogy nem a roncstelepig/bontóig használunk egy autót az új korától és nagyon kevesen tapasztalják, szenvedik meg a döntéseik következményét.
Pont ezért vagyok minden "csodaszer" ellen. Ráadásul nincs is szükség rájuk.
Azonos "forrásokból" gondolom, hogy a vépúderben 2T van, mint ahonnan Te, hogy a Spuri jó. Én ismerek ellenpéldát a Spurira, a vépúder 2T tartalmára még nem találtam cáfolatot. Ennek ellenére sose öntöttem a nyálhoz 2T-t és sohasem ajánlottam senkinek.
Az AdBlue-t az egr helyett találták ki, nem a CO2 miatt.
"Az AdBlue egy készítmény az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok egyik károsanyag-komponens, a nitrogén-oxidok kibocsátásának csökkentésére." - (Wiki)
Lehet megkövezni: a Xado-t (Metabont, Prolong és táraival egyetemben) is humbuknak tartom. Sose fog egyik autómba se kerülni.
"Igen meg irtad a garanciat, nem ertem miert veszne el a spuritol? Eloszor is bizonyitsak be hogy tettel bele, masodszor meg ha a szerelo ajanlja..."
- A nem szakszerű használatra hivatkozva veszik el. Nem az előírt üzemanyaggal használod. (Hasonló a helyzet, ha indulsz egy gyorsulási versenyen. Akár csak egy körre is. Ugrik. A nem rendeltetésszerű használat miatt.)
- Bebizonyítani könnyű, mindössze egy kb. 1.500 Euróba kerülő tömegspektrométeres vizsgálatot kell megcsinálni, amit a végén a vesztes fizet. A gyárban rendszeresen használjuk mi is a reklamációk okának kivizsgálására.
- A szerelő ajánlása nagyon nem játszik garancia esetben. A gyári, hivatalos utasítás az irányadó, ami a használati utasításban le van írva.
Forum >> 159
Piritu - 1.000.00021-12-2013 10:36:01 // 45040
159 Indigo Gray 2.4 Monster21-12-2013 10:21:43 // 45039
Lehet hogy egy diesel életében semmi 30ekm nekem egy katasztrófa volt. tanulópénznek jó volt, biztos nem fogok soha többet dieselt venni.
zoltankublik21-12-2013 10:12:43 // 45038
Hali, új és a 7000km-t futott olajjal is alacsony az olajmyomás
Piritu - 1.000.00021-12-2013 10:04:10 // 45037
Ha a korrekciós tényező alacsony, akkor nagy valószínűséggel egyforma minden.
GTPeti21-12-2013 09:40:27 // 45036
Ha egy injektor (üa. szállítása) túlságosan eltér a többitől, az bizony hibára utal. (Ugyanakkor két egyforma inj. nincs, emiatt csak adott határ fölött.)
GTPeti21-12-2013 09:38:49 // 45035
"Na most a korrekcios tenyezo nem annyira a befecskendezo allapotat mutatja meg mint inkabb a motoret (bar teny lehet hozza koze), ugyanis a korrekcio feladata az egyenletes alapjarat es motormukodes biztositasa."
De. ;)
A korrekciós tényezővel korrigálja a motor az injektorok eltéréseit, hogy biztosítsa az egyenletes alapjáratot.
De. ;)
A korrekciós tényezővel korrigálja a motor az injektorok eltéréseit, hogy biztosítsa az egyenletes alapjáratot.
mzo21-12-2013 09:35:50 // 45034
Aha, oke. Na most a korrekcios tenyezo nem annyira a befecskendezo allapotat mutatja meg mint inkabb a motoret (bar teny lehet hozza koze), ugyanis a korrekcio feladata az egyenletes alapjarat es motormukodes biztositasa. Azonkivul meg mindig azt mondom es ismet leirom sokadszorra, hogy sehol nem irta senki hogy kotelezo hasznalni barmit is. Egyeni dontes. Azt meg hogy a shell uzemanyagban van 2t elhiszed az internetes forumoknak, meg azert mert lagyabban jar tole a motor akkor tuti 2t van benne stb, de azt mar nem hogy egy adalek jo is lehet. Ertem. :)
Egyebkent az autogyarak is talanak fel adalekokat hogy kisebb legyen a co szint stb pl ott az Adblue. Es hogy miert nem gyartanak olyan uzemanyagot motorokat amik azt tudjak amit adalekokkal tudnanak? Talan azert mert nem lenne jo biznisz.
Ja es meg annyi ujfent hogy a motor nem fog tonkremenni egy uzemanyag adalektol ha mar tonkre kell mennie valaminek akkor az max a befecskendezo rendszer lehet.
Hmmm egyebkent Xado-t hanyan is hasznalunk? :)
Igen meg irtad a garanciat, nem ertem miert veszne el a spuritol? Eloszor is bizonyitsak be hogy tettel bele, masodszor meg ha a szerelo ajanlja...
Egyebkent az autogyarak is talanak fel adalekokat hogy kisebb legyen a co szint stb pl ott az Adblue. Es hogy miert nem gyartanak olyan uzemanyagot motorokat amik azt tudjak amit adalekokkal tudnanak? Talan azert mert nem lenne jo biznisz.
Ja es meg annyi ujfent hogy a motor nem fog tonkremenni egy uzemanyag adalektol ha mar tonkre kell mennie valaminek akkor az max a befecskendezo rendszer lehet.
Hmmm egyebkent Xado-t hanyan is hasznalunk? :)
Igen meg irtad a garanciat, nem ertem miert veszne el a spuritol? Eloszor is bizonyitsak be hogy tettel bele, masodszor meg ha a szerelo ajanlja...
Piritu - 1.000.00021-12-2013 09:34:26 // 45033
Bakker, te miért nem adod a nevedet a bódéhoz? Tuti, hogy ugrás szerűen megugrana a forgalom :-DD
Szabolcs 15921-12-2013 09:01:14 // 45032
Jo reggelt termosztat csere mennyire bonyolult kb mennyi Idoöbe fäj
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 08:37:31 // 45031
Antal Zombori Mester az Unix vezíre :DDD
Bolgár minősítetlen olaj és legalja alkatrész....
Úgy tűnik Otto Zimmermannak vagy Bosch Úrnak gondolja magát....szánalom :PPP
Bolgár minősítetlen olaj és legalja alkatrész....
Úgy tűnik Otto Zimmermannak vagy Bosch Úrnak gondolja magát....szánalom :PPP
Piritu - 1.000.00021-12-2013 08:25:58 // 45030
Szar, vagy elhasznált olaj?
Milyen van benne és hány km-t mentél olajcsere óta?
Milyen van benne és hány km-t mentél olajcsere óta?
Piritu - 1.000.00021-12-2013 08:22:16 // 45029
MIL lámpa:
Hasonlóan megmagyarázhatatlanul állt le nekem is egyszer a Párduc németben. Hibaüzenet (igaz más, mint neked, de az is nyomásra utalt), lámpa ahogy kell. Aztán 2-3e km-en keresztül semmi, majd múlva megállt. Akkor főtengely jeladó csere lett belőle. Utólag meg vagyok győződve, hogy először is az sz@rakodott.
Hasonlóan megmagyarázhatatlanul állt le nekem is egyszer a Párduc németben. Hibaüzenet (igaz más, mint neked, de az is nyomásra utalt), lámpa ahogy kell. Aztán 2-3e km-en keresztül semmi, majd múlva megállt. Akkor főtengely jeladó csere lett belőle. Utólag meg vagyok győződve, hogy először is az sz@rakodott.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 08:17:59 // 45028
Így van.
(Még mindig vannak, akik direkt szűrőt tesznek a TS hangolt rendszere helyére és érzik, hogy jobb lett :-DD)
(Még mindig vannak, akik direkt szűrőt tesznek a TS hangolt rendszere helyére és érzik, hogy jobb lett :-DD)
Piritu - 1.000.00021-12-2013 08:13:56 // 45027
Nem megy a link :-(
(A marketing egy tudomány. Azt hiszed el belőle, amit akarnak, hogy elhidd. Ha csak minden tizedik autós ugrik be neki, az már több milliós/milliárdos bevételt jelent.)
(A marketing egy tudomány. Azt hiszed el belőle, amit akarnak, hogy elhidd. Ha csak minden tizedik autós ugrik be neki, az már több milliós/milliárdos bevételt jelent.)
Piritu - 1.000.00021-12-2013 08:10:47 // 45026
" mire alapozod hogy a 2T jo a rendszernek?" - Internet, szakemberek. Pont olyan infókra, amire a Spurit is lehet. Volt itt olyan kartárs, aki nem kis energia befektetéssel komoly kutatást végzett a témában. Írt is egy részletes blogot is, de letörölte, mert a userek egy része, csak azt olvasta ki belőle, amit akart. (Meg ami olcsóbb volt.) Úgy viszont simán haza lehet vágni a gépet.
... amúgy nem használom. Mint említettem azonnali garanciavesztés lenne a következménye.
... amúgy nem használom. Mint említettem azonnali garanciavesztés lenne a következménye.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 08:03:52 // 45025
kagylós 2T: internet, meg az interneten írogató bennfentesek az infó forrása.
Meg mint említettem, a hang változása is arra utal.
Az alap, hogy reklám és marketing szöveget nem olvasunk, mert még a végén hajlamos az ember elhinni. Sajnos a reklámozás is egy tudomány, ami az ember gondolkodásának elemzésén alapul. Idővel hat :-((
Meg mint említettem, a hang változása is arra utal.
Az alap, hogy reklám és marketing szöveget nem olvasunk, mert még a végén hajlamos az ember elhinni. Sajnos a reklámozás is egy tudomány, ami az ember gondolkodásának elemzésén alapul. Idővel hat :-((
Piritu - 1.000.00021-12-2013 07:59:04 // 45024
Mindennek később lehet/lesz meg a következménye. 30e km semmi egy diesel életében.
(Az örök kérdésem, hogy hogyan veszed észre MOST, hogy mondjuk 400ezerről 350ezerre csökkentetted az akcióval a motor élettartamát? Sehogy.)
(Az örök kérdésem, hogy hogyan veszed észre MOST, hogy mondjuk 400ezerről 350ezerre csökkentetted az akcióval a motor élettartamát? Sehogy.)
Piritu - 1.000.00021-12-2013 07:54:38 // 45023
"a Szamosinal a szerelo! ajanlotta hogy a Dpf szuro miatt hasznaljak spurit." - ez megint érdekes. Ugyanis azonnal ugrik a garancia, még az előtte végzett munkákra is.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 07:50:00 // 45022
"10% üzemanyagot tudunk megspórolni!!" - Jó duma :-D
Mindez mibe is kerül? Nem pont annyiba, mint az ígért megtakarítás, ami persze sose lesz meg...
...aztán még azt nem értem, hogy ebben a kib@szott CO2 emissziót csökkentő versenyben miért költenek milliókat a gyárak a motorok fejlesztésére, holott csak bele kéne önteni a tartályba. 10%-al javulna a hatásfok és 10%-al csökkenthetnék a fogyasztási és a CO2 adatokat.
Mindez mibe is kerül? Nem pont annyiba, mint az ígért megtakarítás, ami persze sose lesz meg...
...aztán még azt nem értem, hogy ebben a kib@szott CO2 emissziót csökkentő versenyben miért költenek milliókat a gyárak a motorok fejlesztésére, holott csak bele kéne önteni a tartályba. 10%-al javulna a hatásfok és 10%-al csökkenthetnék a fogyasztási és a CO2 adatokat.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 07:46:05 // 45021
A TS-t csak példaként említettem, hogy mindenféle hókusz-pókusz nélkül is sokat elmennek a motorok.
De, ha érzékeny nagynyomású példa kell, akkor az 1,9 mjetemet mondanám, amin 200e után is nulla korrekciós tényezőt mért az új gazdája. Sose látott semmiféle adalékot, és 50ezret emelt CR nyomással tett meg.
De, ha érzékeny nagynyomású példa kell, akkor az 1,9 mjetemet mondanám, amin 200e után is nulla korrekciós tényezőt mért az új gazdája. Sose látott semmiféle adalékot, és 50ezret emelt CR nyomással tett meg.
droberto20-12-2013 23:08:59 // 45020
Talán Adolf Zimmermann? :)
Szabad a gazda.
Egyébként nem sok mindent találtam a márkáról.
SZVSZ ez valami másodvonalbeli noname lötyi, amelynek németes nevét kihasználva nagyokat szakít Mo. legnagyobb autóalkatrész dealere.
Megannyi, autóba borogatják bele a kaszálni kívánó szerelők.
Szabad a gazda.
Egyébként nem sok mindent találtam a márkáról.
SZVSZ ez valami másodvonalbeli noname lötyi, amelynek németes nevét kihasználva nagyokat szakít Mo. legnagyobb autóalkatrész dealere.
Megannyi, autóba borogatják bele a kaszálni kívánó szerelők.
Liquid20-12-2013 22:14:34 // 45019
Ablak-Zsiráf? :D
zoltankublik20-12-2013 20:08:32 // 45018
Volt itt már valakinek olyan, hogy meleg motornál alapjáraton jön egy figyelmeztetés, hogy alacsony az olajnyomás, de csak néhány tized másodpercig jelzi ki? néztem kábellel is de nyomást nem tudom megnézni, csak azt hogy van-e nyomás
Erhard 242 (Pure Energy)20-12-2013 19:32:34 // 45017
Tudod mi az a A.Z ? Mikor megtudtam 3 hétig nem bírtam abba hagyni a röhögést ...szánalom :DDDD
zoltankublik20-12-2013 19:26:56 // 45016
?
Ezt nem értem.
Közvetlenül veszem nagykertől
Ezt nem értem.
Közvetlenül veszem nagykertől
droberto20-12-2013 18:53:30 // 45015
Holnap retteghet az ülésfűtés, mert meg fogom javítani. :)
Beszereztem mindent hozzá. Van már kárpit patent fogóm is.
A szakadáshoz beteszek egy darab vezetéket, a toldásnál összefonom, érvéghüvellyel összekapcsozom, + a hüvely mindkét végén ipari ezüsttel keményforrasztom.
Ha így nem lesz jó, akkor sehogy...
Beszereztem mindent hozzá. Van már kárpit patent fogóm is.
A szakadáshoz beteszek egy darab vezetéket, a toldásnál összefonom, érvéghüvellyel összekapcsozom, + a hüvely mindkét végén ipari ezüsttel keményforrasztom.
Ha így nem lesz jó, akkor sehogy...
droberto20-12-2013 18:32:25 // 45014
Csak nem a fantasztikus A.Z. Meisterteile...?
zoltankublik20-12-2013 18:16:09 // 45013
Semmi bajom nincs vele, csak más olajokra van jó forrásom
Dömpi (il dottore)20-12-2013 17:59:57 // 45012
"A selenián kívül mit érdemes még venni?"
Miért? Mi a bajod vele?
Miért? Mi a bajod vele?
mizooo20-12-2013 16:35:42 // 45011
ValeRossi4620-12-2013 13:49:39 // 45010
Na sikerült minden gond nélkül kicserélni az izzítógyertyákat. Most megvárom h lehűljön és jöhet a teszt.
Liquid20-12-2013 13:18:01 // 45009
véleményem szerint ennek a hatásmechanizmusa kísértetiesen hasonlít a sportlégszűrő-sporttestkábel-sportgyertyakábel és társaihoz, adott esetben akár még javíthat is valamit
159 Indigo Gray 2.4 Monster20-12-2013 12:36:45 // 45008
Ha nem lehet javítani akkor, adok-veszek rovat :) újat semmi esetre sem.
mzo20-12-2013 12:29:48 // 45007
:)
mzo20-12-2013 12:29:01 // 45006
50 e ftban benne van a 4 porlasztocsucs is a nagynyomasun kivul? :) Azonkivul a nagynyomasut sokszor nem lehet javitani, csak cserelni, ha tonkre megy... Es akkor szamoljuk meg bele hogy elvileg a Dpf elettartamat is meghosszabithatja az egesternel szelepeknel a lerakodast is gatolhatja... Persze csak elviekben ;)
159 Indigo Gray 2.4 Monster20-12-2013 12:28:30 // 45005
Én már fel adtam ezt a drága hobbyt. Idáig ment a spuri 2t olaj Rimet adalék olajcserénél. Kb annyit értek mint az ártány kutya kolbásza :)
mzo20-12-2013 12:24:10 // 45004
Kagyilos marketing
Legjobb pelda. Felteteles modban irnak, hogy fogyaszthat kevesebbet, valamint olyan minimalis mennyiseget jeloltek meg amit meg lehet sporolni hogy az szinte a meresi hibahataron van. Ja es ezen kivul adnak hozza vezetesi hasznalati utasitast is, amivel valoban sporolhatsz de az nem az uzemanyagon fog mulni. :)
Legjobb pelda. Felteteles modban irnak, hogy fogyaszthat kevesebbet, valamint olyan minimalis mennyiseget jeloltek meg amit meg lehet sporolni hogy az szinte a meresi hibahataron van. Ja es ezen kivul adnak hozza vezetesi hasznalati utasitast is, amivel valoban sporolhatsz de az nem az uzemanyagon fog mulni. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster20-12-2013 12:19:52 // 45003
Egy nagynyomásu felújítás az Interdiesel-nél kb 50eft vagyis kb 20 doboz spuri ára. Nem hinném hogy az a 2 doboz spuri megnöveli az élettartamot annyival mint a felújítás :)
mzo20-12-2013 12:13:11 // 45002
Meg annyi ami eszembe jutott hogy azt pl mire alapozod hogy a 2T jo a rendszernek? Erre van valami egzakt hiteles teszt? Komolyan kerdezem nem kotozkodes
mzo20-12-2013 12:07:49 // 45001
En meg pont ezert irtam a hsz-emben hogy senki nem mondta segol hogy kotelezo a hasznalata, mindenki azt csinal amit akar. :) en kiprobaltam hazsnalom mar jopar eve igaz nem rendszeresn mint irtam, hanem parhavonta es nekem jo. Es hogy erre meg nincsen hatosagilag bizonyitott teszt hogy mennyivel megy tobbet az nagynyomasu? Mennyi mindenre igaz ez. A sok marketing szoveg pl a kagylos kutnal hogy ha furl savert tankolsz akkor az mennyivel kevesebbet fogyaszt, holott ezt en meg egyszer sem tapasztaltam, sot! Es meg sorolhatnam a peldat. Egy biztos valamit biztos tud a spuri ezt en tapasztaltam. Azonkivul a szerelo az opelnel es a Szamosinal sem veletlenul ajanlotta a spurit a Dpf-es autoba gondolom. Ha valakinek akkor nekik lehet veluk tapasztalatuk.
Nah reszemrol spuri over. :)
Az viszont erdekelne honnan veszitek azt hogy a kagylos uzemanyagba van 2T?
Nah reszemrol spuri over. :)
Az viszont erdekelne honnan veszitek azt hogy a kagylos uzemanyagba van 2T?
Piritu - 1.000.00020-12-2013 10:57:39 // 45000
" a nagynyomasu eletet viszont meghosszabbithatja" - Pont erről beszéltem a hsz-emben. A feltételes mód csak találgatás, és lehetőség, hogy a gyártó eladjon valamit. A kérdést még sose válaszolta meg senki: mennyivel hosszabbítja meg és mindez mennyibe kerül? Nem költök rá egy felújítás árának x-szeresét, hogy pár hónappal évvel kitoljam azt?
Piritu - 1.000.00020-12-2013 10:48:39 // 44999
Ezért gyönyörű dolog az internet :-)
Ha valami jó tulajdonságaira keres az ember, rövidesen talál érvet. Ha a hátrányára arra is. Innen már csak lelkesedés és meggyőződés kérdése, hogy mire keres rá.
pl. lehet, hogy a totalcaros fórumos faszi szakember volt a témában, de valótlant állított. Neki akkor ez volt az érdeke. (Meg hogy ne öntögessen rá hivatkozva mindenki 2T-t a kocsiba. Itt az Amorén is volt már ebből komoly félreértés.)
A kagylósok meg mégis tesznek a prémium nyálba, mert nem árt.
No, ezért vallom, hogy nem érdemes variálni...
Ha valami jó tulajdonságaira keres az ember, rövidesen talál érvet. Ha a hátrányára arra is. Innen már csak lelkesedés és meggyőződés kérdése, hogy mire keres rá.
pl. lehet, hogy a totalcaros fórumos faszi szakember volt a témában, de valótlant állított. Neki akkor ez volt az érdeke. (Meg hogy ne öntögessen rá hivatkozva mindenki 2T-t a kocsiba. Itt az Amorén is volt már ebből komoly félreértés.)
A kagylósok meg mégis tesznek a prémium nyálba, mert nem árt.
No, ezért vallom, hogy nem érdemes variálni...
Liquid20-12-2013 10:29:51 // 44998
na ezaz :)
Chianti20-12-2013 10:09:16 // 44997
mielőtt megszületett a végső döntés, hogy akkor dízeles autót veszünk (volt egy 1.8 benzines, amiről lecsúsztunk, 2 éjszaka nem aludtam miatta!), azért elég sok időt töltöttem a különböző tesztek, vélemények, tulajok tapasztalatainak olvasgatásával, modern dízel motorok felépítése, problémás alkatrészek, várható javítási költségek, stb....szóval teljesen laikusként vágtam bele, de pár hónap múlva már konkrét elképzelésem volt arról, hogy mit szeretnék...leginkább a túl sok problémás alkatrész: injektorok, nagynyomású szivattyú, turbo, EGR, DPF, kettős tömegű lendkerék volt az ami miatt nagyon tartottam 1 használt dízel vásárlásától...még most sem vagyok biztos benne, hogy jól döntöttem - ezt majd az idő eldönti - csak szeretném sokáig komolyabb gond nélkül élvezni az Alfa érzést, ezért próbálok minél több hasznos infót begyűjteni ezzel kapcsolatban...
a motorolajhoz én sem öntenék adalékot, a Spurit pedig nekem is elsősorban a rendszer tisztítás, meg a DPF miatt ajánlotta a szerelő...
a motorolajhoz én sem öntenék adalékot, a Spurit pedig nekem is elsősorban a rendszer tisztítás, meg a DPF miatt ajánlotta a szerelő...
159 Indigo Gray 2.4 Monster20-12-2013 09:52:42 // 44996
Én 30e km en át használtam spurit, sem negatív sem pozitív hatást nem vettem észre. De már nem rakom bele, az autó nem érdemli meg :)
mex8620-12-2013 08:46:16 // 44995
ja erröl is hallottam
egyik ismerösöm direkt ilyen szürövel vett PUG-ot hogy Bosch-os legyen ez jo is neki
egyik ismerösöm direkt ilyen szürövel vett PUG-ot hogy Bosch-os legyen ez jo is neki
mzo20-12-2013 08:34:45 // 44994
mzo20-12-2013 08:33:10 // 44993
Egyebkent igen a JTD szerencsere egy jo rendszert kinal leven Bosch van benne, az pedig a legjobb a piacon. Ha mar siemens lenne benne esetleg delphi... Na azol mar mas tesztak. Peugeot 2.0 Hdi-t pl szereltek siemensel es boschal is. Simenseseknel sokkal gyakoribbak a problemak, mig a Bosch-osok megbizhatoak.
mzo20-12-2013 08:28:29 // 44992
azert itt tobb is van ennel. ;)
Jut eszembe a Szamosinal a szerelo! ajanlotta hogy a Dpf szuro miatt hasznaljak spurit.
Egyebkent meg az hogy csokkenti a fogyasztast nagyjabol az osszes ua adalek elmondja magarol.
Jut eszembe a Szamosinal a szerelo! ajanlotta hogy a Dpf szuro miatt hasznaljak spurit.
Egyebkent meg az hogy csokkenti a fogyasztast nagyjabol az osszes ua adalek elmondja magarol.
mex8620-12-2013 08:27:00 // 44991
persze üzaszüröt cserélem ältaläban 2 olajcserénként
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
488
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?