növéremnek van egy Puntoja 1.2 8v, ujonnan vette 2003-ban.
napi värosi hasznälatban van.
mär könyörögtünk neki hogy cseréltessen vezérlést.... idén lett kicserélve a gyäri szij...
igaz a km nem volt meg (65e körül jär) de az év duplän is....
és nem csettent el....
és nagoyn gond se volt még vele pedig ridegtartásban van, olajcsere max müszakikor, légszürö a 2. volt benne most vezérlésig, kipuff meg fék volt rajta cserélve semmi mäs.
csodälatos az az autó :)
Forum >> 159
mex8613-01-2014 12:04:20 // 46090
Szabolcs 15913-01-2014 12:03:11 // 46089
mex8613-01-2014 12:02:17 // 46088
ez simän gyorsit mär 1200rol. valszeg azért az 5 hengerben több a power lent.
persze nem parkettagäzzal csak finomba gyorsulok onnan ha olyanom van, igaz igy legyorsul bärki, tartani szoktam inkäbb itt a fordulatot
meg emelkedönél egyszerre visszateszem vagy ha érzem jobban hogy kevés neki, nem nyektetem
ha nem tempot tartva ätcsorogni akarok valahol hanem csak ugy simän gyorsitok, akkor egyértelmü hgoy nem itt vältok én sem alapbol
eddig is igy csinältam 6 éve van kéttömegüs autóm (mindegyikben volt mär méter, nem újautók voltak), sose cseréltem még, remélem a jó széria megmarad nem a 159 lesz az elsö amiben cserélnem kell :D
persze nem parkettagäzzal csak finomba gyorsulok onnan ha olyanom van, igaz igy legyorsul bärki, tartani szoktam inkäbb itt a fordulatot
meg emelkedönél egyszerre visszateszem vagy ha érzem jobban hogy kevés neki, nem nyektetem
ha nem tempot tartva ätcsorogni akarok valahol hanem csak ugy simän gyorsitok, akkor egyértelmü hgoy nem itt vältok én sem alapbol
eddig is igy csinältam 6 éve van kéttömegüs autóm (mindegyikben volt mär méter, nem újautók voltak), sose cseréltem még, remélem a jó széria megmarad nem a 159 lesz az elsö amiben cserélnem kell :D
Erhard 242 (Pure Energy)13-01-2014 11:55:12 // 46087
nem egészen...
Szabolcs 15913-01-2014 11:54:34 // 46086
Hali cserélt már valaki töletek Torony szilentet elég hozzá kéttô darab Spiral rugo ôsszehuzo
159 Indigo Gray 2.4 Monster13-01-2014 11:39:11 // 46085
1.6 16v
Vermacy13-01-2014 11:29:42 // 46084
Ahol a 159-et vettem ott volt egy Delta. Matt sötétszürke. Már meg volt a veőveje, eladó szerint 24 órát nem állt a kereskedésben és lefoglalózták...
mzo13-01-2014 11:29:00 // 46083
156 JÉTÉDÉ-é is Fiat motoros. :)
Vermacy13-01-2014 11:28:03 // 46082
Én egyszer ültem ilyenben (kb. 2 km-ert) és királyos. Hátra sajnos nem volt "eszem" beszállni, de kiváló kis gép. Nekem volt korábban Lanciám és megbántam, hogy eladtam...
Liquid13-01-2014 11:26:49 // 46081
ez alapján hiba bármiylen következtetést levonni.
milyen motor volt a Bravoban?
milyen motor volt a Bravoban?
Vermacy13-01-2014 11:25:23 // 46080
Semekkora! A szürkeséget leszámítva, nekem bejön!
.......................13-01-2014 10:41:29 // 46079
de csak azért mert egyszerübbek,
a Fiat motoros Alfák ugyanolyan megbízhatóak
a Fiat motoros Alfák ugyanolyan megbízhatóak
.......................13-01-2014 10:40:27 // 46078
a Fiat ok megbízhatóbbak ,ezt én is aláírom
159 Indigo Gray 2.4 Monster13-01-2014 10:23:02 // 46077
A bravoval 80ekm alatt semmi gondom nem volt a patkány jtd-vel meg folyamatosan csak a gond van. Sajnos nekem nem jött be a váltás :(
Liquid13-01-2014 07:59:18 // 46076
Az még nem magyarázat :)
Alfonis13-01-2014 00:27:53 // 46075
nem az eldugult DPF nél fog visszaütni hanem a kettőstömegűnél ... 60 nál már mehet a 4 es. 80 alatt nincs 5! legalábbis 1,9 en így vannak az áttételek. 1500 fordulat felett legyen.
Alfonis13-01-2014 00:23:43 // 46074
áh emiatt ne legyen gyomorideg... A nyugalom többet ér! :P
159 Indigo Gray 2.4 Monster12-01-2014 22:37:56 // 46073
Egy pénznyelőbe :)
Liquid12-01-2014 20:04:36 // 46072
régi Bravoból átülve csalódás volt a 156?, ez elég vadul hangzik. Milyen 156-ba ültél át?
mex8612-01-2014 19:50:35 // 46071
amúgy én is szét aggódtam magam az első hasonló alkalomnál aztán van hogy jobb lesz mint volt eredetileg a javítás, cask a megfelelő szakik kellenek hozzá azt meg ajánlásra talán találsz.
igaz 10 évvel később nem láttam az ilyeneket, de őszintén szólva nem is érdekel.
igaz 10 évvel később nem láttam az ilyeneket, de őszintén szólva nem is érdekel.
mex8612-01-2014 19:47:52 // 46070
amugy meg ne izélj rajta Shadin, egyfolytában másik autókat nézegetsz :D
megcsináltatod valahogy azt kész :D
megcsináltatod valahogy azt kész :D
mzo12-01-2014 19:47:46 // 46069
Nem lesz gond, ne aggódj :)
mex8612-01-2014 19:45:02 // 46068
ezt inkább kihúzzák.
Shadin12-01-2014 19:40:29 // 46067
.......................12-01-2014 19:38:45 // 46066
Szimpla gitt plusz festés,vagy van horpadásos szaki,lehet kinyomják belülről
Ennyi
Ez a legjobb megoldás,ha hegesztik csak rosszabb lesz,belül leég a festék,
Azt hiába viaszolod..
Ennyi
Ez a legjobb megoldás,ha hegesztik csak rosszabb lesz,belül leég a festék,
Azt hiába viaszolod..
mex8612-01-2014 19:38:02 // 46065
ponthegesztés gyári megoldás, nyilván utána megtörténik a lemez kezelése valamilyen formában (festés, viszolás vagy egyéb üregvédők), meg hát a cinkfürdőt is megkapja
egyébként rengeteg dolog ragasztva is van, teherhordó elemek is! (nem csak a szélvédő :D) és a ragasztott elemeknél is van hogy hegesztenek is, kiég körbe egy pici ragasztó de még mindig szilárdabb mint csak hegesztve.
érdekes megoldások vannak.
a merevségnek kván nem számít a külső küszöb, mégegyszer kihangsúlyoznám.
az "burkoló" elemnek számít.
egyébként rengeteg dolog ragasztva is van, teherhordó elemek is! (nem csak a szélvédő :D) és a ragasztott elemeknél is van hogy hegesztenek is, kiég körbe egy pici ragasztó de még mindig szilárdabb mint csak hegesztve.
érdekes megoldások vannak.
a merevségnek kván nem számít a külső küszöb, mégegyszer kihangsúlyoznám.
az "burkoló" elemnek számít.
mex8612-01-2014 19:34:49 // 46064
karosszéria fejlesztéssel foglalkozom (korábban meg biztosítónál voltam, gépjármű kárfelvételekkel kapcsolatosan dolgoztam, láttam pár javítási módot), így bizton tudom hogy a külső küszöb marhára nem extra vastag lemez
ugyanaz a lemez mint a hátsó sárvédő a típusok nagyrészénél, belül van a tuti, meg közte is vannak merevítők sok esetben emiatt nem tudod bárhol könnyen benyomni, sőt az emelési pontoknál külön vannak még merevítések összekötők.
lehet a 159 más mint a VW konszern mai termékei, de gyanítom nem, nincs előttem.
(bár a 166 simán lehet hogy más lemezt alkalmaz mert ott van egy átlapolás a küszöb meg a hátsó sárvédőnél)
simán lehet úgy javítani hogy kihúzzák, vágni is vághatják, ott vannak a dugók ahol viaszolják, nyugodtan tudnak viaszolni a javítás után is szóval nem várnám hogy elkezd majd rohadni a javítás helyén hamarosan.
persze ha kókler csinálja akkor bármi elképzelhető
ugyanaz a lemez mint a hátsó sárvédő a típusok nagyrészénél, belül van a tuti, meg közte is vannak merevítők sok esetben emiatt nem tudod bárhol könnyen benyomni, sőt az emelési pontoknál külön vannak még merevítések összekötők.
lehet a 159 más mint a VW konszern mai termékei, de gyanítom nem, nincs előttem.
(bár a 166 simán lehet hogy más lemezt alkalmaz mert ott van egy átlapolás a küszöb meg a hátsó sárvédőnél)
simán lehet úgy javítani hogy kihúzzák, vágni is vághatják, ott vannak a dugók ahol viaszolják, nyugodtan tudnak viaszolni a javítás után is szóval nem várnám hogy elkezd majd rohadni a javítás helyén hamarosan.
persze ha kókler csinálja akkor bármi elképzelhető
Erhard 242 (Pure Energy)12-01-2014 19:25:00 // 46063
ez semmi vazz festéssel sem lesz horror összeg ...
droberto12-01-2014 19:04:54 // 46061
Ezért írják... de hülyeséget írnak. A másik része, hogy nem is ez a ponthegesztés.
Illetve nem egy db hegesztésről van szó.
De mindegy is.
Te is tettél egy javaslatot, meg én is. A Cartárs majd kunzultál szakemberekkel és eldönti, hogy, hogy jár el.
Illetve nem egy db hegesztésről van szó.
De mindegy is.
Te is tettél egy javaslatot, meg én is. A Cartárs majd kunzultál szakemberekkel és eldönti, hogy, hogy jár el.
mzo12-01-2014 18:53:53 // 46060
Aha, oké. Pont ezért írják, (amit be is másoltál) hogy nem melegítik fel annyira a küszöböt a amíg odapontozzák azt a kis pöttyöt, hogy bármi is sérüljön. Nem fogják olvadáspontig hevíteni az anyagot. Arról nem beszélve hogy ha ki is égne a szén - ahogy írod - az anyagából, (bár ilyesmiről szó sincs) akkor se hiszem hogy azon a pár mm-eres helyeken ez akkora hátrányt okozna hogy összecsuklana tőle az autó. Arról meg megint nem beszélve, hogy ez egy elfogadott bevett módszer. Ja és a hegesztés az autóiparban egy általános módszer, amikor a küszöböt és egyéb karosszéria alkatrészeket gyártják, ill az összeszerelés során a helyükre teszik hisz ilyenkor szintén használnak hegesztést. Olyankor akkor mi a szitu?
Nekünk annó így csinálták, utána még két évig megvolt az autó és nem rohadt, nem tört szét, nem volt semmi baja.
Nekünk annó így csinálták, utána még két évig megvolt az autó és nem rohadt, nem tört szét, nem volt semmi baja.
David | Centocinquantanove12-01-2014 18:44:24 // 46059
Kiég a szén?
Itt néhány mm2-nyi felületről beszélünk... Milyen szilárdságvesztéssel jár ez?
Itt néhány mm2-nyi felületről beszélünk... Milyen szilárdságvesztéssel jár ez?
droberto12-01-2014 18:33:37 // 46058
"A ponthegesztős módszernek még egy előnyös tulajdonsága van: mivel csak pici meleg pontokkal operál, nem melegszik fel a fém annyira, hogy megsérüljön az alvázvédelem." - Hegesztésnél, a fém megolvad, ha a pedig megolvad az azt jelenti, hogy 1500°C fölé emelkedik a hőmérséklete. Nincs az alváz és üregvédő ami nem sérül ekkora hőmérsékleten. (Megjegyzem, hogy így is sérült, mivel a lemez nyúlása következtében megsérült az üregvédő folytonossága.)
Egyébként meg hegesztés helyén kiég a szén, csökken az anyag szilárdsága.
A korrózióról már ne is beszéljünk.
Egyébként meg hegesztés helyén kiég a szén, csökken az anyag szilárdsága.
A korrózióról már ne is beszéljünk.
droberto12-01-2014 18:32:42 // 46057
"A ponthegesztős módszernek még egy előnyös tulajdonsága van: mivel csak pici meleg pontokkal operál, nem melegszik fel a fém annyira, hogy megsérüljön az alvázvédelem." - Hegesztésnél, a fém megolvad, ha a pedig megolvad az azt jelenti, hogy 1500°C fölé emelkedik a hőmérséklete. Nincs az alváz és üregvédő ami nem sérül ekkora hőmérsékleten. (Megjegyzem, hogy így sérült, mivel a lemez nyúlása következtében megsérült az üregvédő folytonossága.)
Egyébként meg hegesztés helyén kiég a szén, csökken az anyag szilárdsága.
A korrózióról már ne is beszéljünk.
Egyébként meg hegesztés helyén kiég a szén, csökken az anyag szilárdsága.
A korrózióról már ne is beszéljünk.
W.12-01-2014 18:27:53 // 46056
Próbáld meg Magyar Zsolt-ot! Itt is hirdet! Nekem jégkárt javított profi módon és korrektül! Hátha tud segíteni!
mzo12-01-2014 18:07:43 // 46054
Ne haragudj, de ez nem igaz. Az ilyen mértékű sérüléseket ki tudják húzni, mindenféle vágás nélkül.
droberto12-01-2014 18:00:48 // 46053
Javítok: Vágással, más részek roncsolásával...
droberto12-01-2014 17:57:03 // 46052
Részvét!
Én is csináltam már hülyeséget.
A helyedben a lakatosokat elkerülném. A küszöb különösen veszélyeztetett korrózió szempontjából. Mivel a küszöb zárt, és ott van az autón a legvastagabb és legerősebb lemez, így a helyreállítás csak vágással lehetséges.
A javításra én két alternatívát ajánlok:
- a horpadások gittelése üvegszálas gittel, a új rücsi réteg felvitele, festés, majd lakkozás.
- a hibák javítása helyi festéssel, lakkozással, majd gyári vagy utángyártott spojler felszerelése.
Én a másodikat választanám. :)
Én is csináltam már hülyeséget.
A helyedben a lakatosokat elkerülném. A küszöb különösen veszélyeztetett korrózió szempontjából. Mivel a küszöb zárt, és ott van az autón a legvastagabb és legerősebb lemez, így a helyreállítás csak vágással lehetséges.
A javításra én két alternatívát ajánlok:
- a horpadások gittelése üvegszálas gittel, a új rücsi réteg felvitele, festés, majd lakkozás.
- a hibák javítása helyi festéssel, lakkozással, majd gyári vagy utángyártott spojler felszerelése.
Én a másodikat választanám. :)
David | Centocinquantanove12-01-2014 17:12:38 // 46051
Nem irigyellek, de nem menthetetlen a dolog.
Most láttam csak, hogy neked a küszöbnél a legalsó sáv is síma felületű fényezett kivitel...
Nekem ilyen eleve rücskös felületű, szerintem anyagában színezett műanyag...
Most láttam csak, hogy neked a küszöbnél a legalsó sáv is síma felületű fényezett kivitel...
Nekem ilyen eleve rücskös felületű, szerintem anyagában színezett műanyag...
Shadin12-01-2014 16:50:05 // 46050
Teljesen fasz módon feltolattam egy ~35cm-es beton padkára a bal oldalon, miközben jobb oldalon figyeltem, hogy nem jön-e senki a bicikli úton egy fal mögött, majd frankól lecsúsztam a beton padkáról. Ilyen nincs is. Ekkora fasz még sosem voltam és nem is tudok senki mást hibáztatni. Gyomorideg egész nap...
'''''12-01-2014 16:37:43 // 46049
Mire mentél rá? Küszöbspojler takarná.
Piritu - 1.000.00012-01-2014 16:30:45 // 46048
Részvét :-(
mzo12-01-2014 16:30:07 // 46047
Kihuzták, utána fényezték. Ahhoz, hogy a küszöböt kihúzzák le kellett csiszolni a sérült részt.
Shadin12-01-2014 16:06:44 // 46046
Úgy érted kihúzzák rendesen, vagy csak eltüntetik? Itt játszik be a "szakemberekbe" vetett hitem teljes hiánya. Fogalmam sincs, hogy kinek lehet odaadni. Van valakinek BP vonzáskörzetében javaslata?
mzo12-01-2014 15:03:35 // 46045
Ilyen mar a parommal is tortent meg a regi autojaval, elvittuk lakatoshoz ugy megcsinalta eszre se lehetett venni hogy volt ott serules korabban. No para
Dömpi (il dottore)12-01-2014 14:58:20 // 46044
Ez még nem a világvége!
Shadin12-01-2014 14:56:18 // 46043
ALFI15612-01-2014 13:54:04 // 46042
Ezt többen mondják,hogy jobb a fiat.Igénytelenebb nem olyan szervíz igényes és vezethetőbb mint az alfa.
Én is vennék 2.0m-jet 59-et.Így ha valaki tud jót ne tartsa magába.
Vagy 2008-2009-es 520bmw-t.Csak is manuál váltóval.
Én is vennék 2.0m-jet 59-et.Így ha valaki tud jót ne tartsa magába.
Vagy 2008-2009-es 520bmw-t.Csak is manuál váltóval.
159 Indigo Gray 2.4 Monster12-01-2014 13:07:43 // 46041
Legalább neked be jött a váltás. Nekem az első szériás bravom volt, de hatalmasat hibáztam mikor le cseréltem 156-ra.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
443
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?