Forum >> 159

GTPeti23-02-2014 14:52:58 // 48716
Dislike.
Ákos (dewvil)23-02-2014 14:52:50 // 48715
itt a nagy igazsag.
mint a mosogepem ki venne 5 ev utan ujat ha az meg jo. senki.
Ákos (dewvil)23-02-2014 14:51:16 // 48714
jobb mint egy denso amihez nincs potalkatresz csak uj cserebe.
Liquid23-02-2014 14:47:04 // 48713
ez az egyik, a másik meg a modern fogyasztói társadalom...
Liquid23-02-2014 14:45:41 // 48712
a szervízben újították fel, vagy becserélték felújítottra? Hol csinálták?
GTPeti23-02-2014 14:45:01 // 48711
És érdekes módon a 159 előtt még tudtak injektort gyártani. (Bár ahogy a mondás tartja, azt kapja a megrendelő, amit kér és amit megfizet...)
direttore23-02-2014 14:44:42 // 48710
injektorok, nem csucsok.
direttore23-02-2014 14:44:13 // 48709
Bosch csinálta...gratula érte, amugy ezek a csucsok a legszarabbak azt mondták, sok gond van velük..
Liquid23-02-2014 14:36:32 // 48708
ott valamit elbaxtak :(
direttore23-02-2014 14:36:04 // 48707
Attól, hogy nekem is bosch szervíz újította fel és még 1 évet se bírt ki.....
mizooo23-02-2014 14:23:58 // 48706
Nem ez volt? :D 3.2 TDCI
Ákos (dewvil)23-02-2014 14:09:28 // 48705
egyszer en is jartam igy egy crafterral a 4esen felfele olyan laza 160as tempot nyomott csak gyoztem kergetni:-)
Ákos (dewvil)23-02-2014 14:00:25 // 48704
mitol nem lenne hosszu? ha megfelelo muhely vegzi elmegy az sokaig. a gezerol minosege befolyasolja ugyan. bosch csucshoz minden van elerheto aron cca 30-35 netto per darab es ebben benne van a bemeres is.
akkor van szivas ha denso csucs lenne hozza.
Erhard 242 (Pure Energy)23-02-2014 13:54:41 // 48703
pl a 3.2TDCI 200 ló ...
Pityukoma23-02-2014 13:39:42 // 48702
Gyerekek, tegnap munkából hazafelé igen csak meg kellett küzdenem egy Ford Transit-al! Mondom egy Transit-al! Nem tudom milyen moci volt benne, de épp csak el tudtam menni előle, az összes lovat be kellett fognom és így is csak nehezen maradt el. Felbosszantott, mert a buszsávból előzött meg engem is és az egész sort. Aztán befogtam és letudtam nagy nehezen:-)
direttore23-02-2014 13:39:12 // 48701
Felesleges ügyvédeskedni. 3000 km alatt olyan gázolajat tankoltál ami tönkretette az injektoraidat---ez lesz a válasz, tehát értelmetlen az egész. Méresd ki, melyik nem tökéletes, felujítás és kész....Bár a felújítás se hosszu távú megoldás......
Pityukoma23-02-2014 13:33:09 // 48700
Igazán nincs mit :-) 3óra? nem is tűnt fel mert közben jót beszélgettünk:-)
Erhard 242 (Pure Energy)23-02-2014 12:08:31 // 48699
injektor kérdésnél pl a megőrzött tankolási blokkal ...de ez veszett fejsze nyele :(
.......................23-02-2014 12:07:23 // 48698
Ja mostmár hallom,
Nekem is ilyen volt,
Injektorok felújítva és ez megszűnt
.......................23-02-2014 12:04:58 // 48697
Én nem látok a videon semmi rendelleneset,
Egy kis injektor tisztítóval megpróbálkozhataz ,lehet segít
Ricsi 14723-02-2014 11:05:16 // 48696
Elvileg 1 hónapja van nálam az autó, és azóta 3 ezer km-t mentem vele. Hogyan tudom én bizonyítani hogy rendeltetés szerűen használom az autót? Holnap beszélek az egyik ügyvéd ismerősömmel, de amit bemásoltam, ott meg pont az írják, hogy 6 hónapig a kereskedőnek kell bizonyítani, hogy a hiba a vásárlás után keletkezett....! "Általánosságban: a kereskedőtól vásárolt autóra 2 év szavatosság jár, melyet szerződésükben a felek érvényesen 1 évre csökkenthetnek. Ezen belül a teljesítést követő első 6 hónapban vlelmezni kell, hogy a hiba oka már a teljesítéskor fennállt. Itt egy nagyon fontos különbségre hívnám fel a figyelmet: a "hiba" és a "hiba oka" közötti különbségre. A szavatosság arra vonatkozik, hogy a termék a teljesítés, azaz a vétel időpontjában mefelelt a szerződésben, vagy jogszabályban foglalt tulajdonságoknak, azaz a vétel időpontjában nem volt hibás, a később jelentkező hiba oka pedig még nem állt fenn. A szavatossági időben jelentkező/felismert hiba tehát nem minden esetben vonható az eladó szavatossági felelőssége körébe, csak akkor, ha olyan hibáról van szó:
- amely a teljesítéskor már fennállt, de arról a vevő a teljesítéskor nem tudott és nem is kellet tudnia, vagy
- amely még nem állt fenn ugyan, de a hibát kiváltó ok a teljesítés időpontjában már fennállt." Nem offolom ezt a topikot tovább, a jogi topicba folytathatjuk :).
Erhard 242 (Pure Energy)23-02-2014 10:49:24 // 48695
majdnem, szavatosság esetén mindig a fogyasztónak kell bizonyítani a rendeltetés szerű használatot, a garanciánál van úgy ahogy írod, az sokkal jobb ... a vicc hogy az új alkatrészre is csak szavatosság van az EU-ban mivel nem tartós fogyasztási cikk jah és csak 6 hónap hivatalosan :(((
Ricsi 14723-02-2014 10:44:11 // 48694
Akkor most már csak 2 dolgom van, elvinni az autót egy szervizbe, hogy ellenőrizék/javítsák meg az injektorokat ha szükséges. A másik pedig, hogy felkeressem a kereskedőt és benyújtsam neki a számlát....! Persze ez nem lesz olyan egyszerű ahogy most olvasom...
"Sokkal előnyösebb jogilag a használtautó vásárló számára, ha az autót kereskedőtől vásárolja. Ez esetben fogyasztói szerződésről beszélünk.
A törvény minimálisan 1 év szavatosságot ír elő, és ettől szerződésben sem lehet eltérni.
Az egy éves szavatosság fogyasztói szerződés esetén azt jelenti, hogy az első 6 hónapban felbukkanó hiba esetében a kereskedő tartozik automatikusan helytállással, ezen kötelezettsége alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a fogyasztó vásárlás után keletkezett. Ennek tipikus esete, ha a fogyasztó a gépjárművet nem rendeltetésének megfelelően használta."
Erhard 242 (Pure Energy)23-02-2014 10:39:09 // 48693
sajnos igen... az 1.3mjet eur5-nél is nagy problémák vannak vele mikor puccant pl kis terhelésnél hígítja az olajat és mivel olajos a vezérlés láncfeszítése ezért nem feszít rendesen és átugrik a vezérlés, sokan 5-7e-ként cserélnek olajat...
direttore23-02-2014 09:37:19 // 48692
Hello!

Injektorokkal van baj. A nyikorgás meg a szíjaktól jön.

Ennyi, nagyon nem kell ragozni.
'''''23-02-2014 09:35:09 // 48691
10-20mp és utána már semmi gond.Menet közben sincs hiba.Most még megvárom amíg kész lesz a turbó és cooler átépítés mert utána úgy is másik progit kap.Ha azzal is szarakodik akkor ki kell derítenem a hiba okát.
Ricsi 14723-02-2014 09:30:05 // 48690
Az kiraly lesz ha az injektorok lesznek rosszak :S Bár akkor azt remenyeim szerint nem en fogom fizetni hanem a kereskedo, gondolom erre a hibara is ervenyes a 6 honap kotelezo garanciája a kereskedonek?! De neked is abba hagyja olyan 1-2 perc után a remegest meg a nyiszogast?
'''''23-02-2014 07:09:08 // 48689
Nekem is ugyan ezt csinálja csak még füstöt is dob rendesen.Az a nyüszögő hang főleg idegesít.Eddig két dolgot mondtak rá így távgyógyítás szinten: injektorok és vagy program.
Chianti22-02-2014 22:54:37 // 48688
"Nagyon lehet tolni az M0-án :)" ...azért a sünökre figyelj! még csak pár napja volt a miénk a Vörös Démon, a feleségem ELSŐ alkalommal vezette (nem rutintalan, céges autóval szokott járni a városban)...kimentünk a 0-ásra...ö-öm é bódottá, következő héten meg is kaptuk a rendőrségtől a "szeretettel köszöntjük az autósok táborában" c. levélkét 30.000-...80-as táblánál 100... pedig időben észrevettük őket...legalábbis akkor úgy gondoltuk...szegénykémet nagyon bosszantotta a dolog (már csak azért is mert autóvásárlás után lett volna hova tenni azt a kis összeget!), de most komolyan... milyen már, hogy a legelső örömautózást se tudja igazán élvezni az ember, vagy az asszony???... én sem vagyok 1 Senna típus, de néha úgy kipróbálnám hogy megy!!! de most akkor tényleg hol lehet ilyet kockázatmentesen csinálni??? menjen ki az ember mondjuk a Hungaroringre??? vagy járjon gyorsulási versenyekre??? esetleg költözzön Németországba??? ...tudom, vegyek 1 radardetektort... :o)
mzo22-02-2014 22:30:01 // 48687
És Pityukoma jóvoltából ismét működik a bal hátsó ablakemelőm! Juhhéé :)
A csúszka volt az eredendő bűnös, majd ezek után valószínűleg a sok próbálgatástól a bowden is letekeredett a helyéről, szóval volt egy kis gubanc.
A képen megjelölt kis fül hajlamos letörni, ezek után az ablakot már nem lehet mozgatni, ill legfelé még igen felfelé már nem. A nagyobbik részt már én törtem le amikor megpróbáltam kézzel felhúzni az ablakot.
Miután láttam hogy PItyukomának is volt már ilyen problémája írtak neki, ő egyből felajánlotta a segítségét és garázsát és röpke 3-om óra alatt meg is csináltuk -akarom mondani csinálta- a cserét. :) Igazából eredetileg úgy gondoltam, hogy én csinálom ő meg segít ha kell, nos ebből az lett hogy kvázi lámpatartóként funkcionáltam, mert megcsinált helyettem mindent. Ezúton is köszönöm István, jó volt ez a közös szerelgetés. Már ezért megérte Alfásnak lenni! :)
Dömpi (il dottore)22-02-2014 22:27:35 // 48686
Na jó éjt!
Tiplizek, mert sok volt a mai nap :( Agyilag zokni vagyok ma...lezsibbadtam.
De hátha valami felélénkít...
Dömpi (il dottore)22-02-2014 22:23:42 // 48685
Nekem 1.9 8V (igaz chippelt, bár ez valszeg nem módosítja a bemelegedési időt) és télen 0 fok alatt kb. 8 km kell neki, ha egyből kimegyek a főútra. De reggel a városban, mire széthordom a gyerekeket (ovi/suli) és elindulok dolgozni a szomszéd városba, már meleg.
Neked a kieg fűtés miatt még előbb kellene melegednie, mert az nemcsak az utastár fűtését melegíti elő, hanem a motort is - legalább is ha jól tudom.
Szóval termosztát lesz, az tuti.
De nézd meg úgy, hogy hidegen beindítod, majd a kezeddel tapintsd meg a termosztát után a csövet ami megy a hűtő felé. A kanyarulat külsején érzed először, ha kezd melegedni. Ha átereszt, még az előtt érzed a melegedést, mielőtt elérné a vízhőfok a 90-et.
Ricsi 14722-02-2014 22:06:35 // 48684
Igen nagyjabol addig, de csak az elejen a durva ahogy lehet is hallani, a 20. masodpercnel kezd el felerosodni a nyiszogas is meg a remeges is. Ezt nem tudom, talan megnezi a kollega a videot aztan akkor beazonositja, hogy neki is ilyen volt-e...!
Giuntini22-02-2014 22:01:47 // 48683
Egyébként neked milyen gyorsan melegszik fel a vízhőfok? Azt mondják, hogy a 2.4-nél ez is probléma, hogy nagyon nehezen (ha eléri) az üzemi hőfokot. Télen gondolom nálam az is lassítja a motor melegedését, hogy van egy gyári kiegészítő fűtés. Ahogy beindítom a motort, már jön a meleg az utastérbe. Így az állandóan működő fűtésradiátor is lassítja a motor üzemi hőfokának elérését.
Szabolcs 15922-02-2014 22:01:08 // 48682
termosztát csere azonnal én nem rég cseréltem alig akarta el érni az üzemi höfokot
Pityukoma22-02-2014 21:56:42 // 48681
Ahogy Dömpi is írja. A termosztátod szarakszik:-(
Dömpi (il dottore)22-02-2014 21:41:36 // 48679
Az nem jó! nagyon nem jó! Annak fel kell mennie 90-re és ott kell maradnia! Cserélj termosztátot mielőbb, mert átereszt!
Feleségem 147-ében ugyanez volt a gond, azonnal cseréltük.
Dömpi (il dottore)22-02-2014 21:40:03 // 48678
Az enyém is most kezd élni: majd minden 7végén pénteken és szombaton megyek fel Pestre egyetemre, ez 200 km oda-vissza per nap...mondanom sem kell, élvezi. És ráadásul szerencsére nem városozok Pesten, mert 4-es, M0, majd M3 bevezető, onnan meg 1,5 km csak a suli. Nagyon lehet tolni az M0-án :)
Giuntini22-02-2014 21:38:36 // 48677
Nekem nagyon nehezen melegszik be, de vasárnap a külső hőmérséklet 12 fok körül lehetett, az autópályán a vízhőfok mérő végig valamivel 90 fok alatt volt, olyan 85-90 fok között. Most a városban ha felmelegszik ott marad 90 fok körül, viszont téli 1-2fokban max. 80 fokra megy fel.
Dömpi (il dottore)22-02-2014 21:36:29 // 48676
0,40 mp-ig csinálja kb. a dadogást, jól hallom? Mint egy teherautó, úgy csinál. Legalábbb is a video alapján.
Asszem Shadin-nak volt hasonló korábban...vagy nem?
Giuntini22-02-2014 21:30:10 // 48675
Igen, ezt vettem észre a héten az utolsó autópályázás után. Eddig általában 140-145 tempomattal, mindig éreztem hogy szeretne menni, de mindig kíváncsi voltam a fogyasztásra a Mareával összevetve, meg nem igazán akarom támogatni a rendőrséget. Utoljára viszont 150-165 végig tempomattal, éreztem az autó fellélegzett ez kell neki, a fogyasztás semmivel sem volt több nagyobb tempónál, most a városban úgy látom, hogy kevesebbet eszik. Igaza volt annak idején olasz barátaimnak, akik mindig azt mondták, az Alfa kéri a sebességet, és ez a dízelre is igaz.
Dömpi (il dottore)22-02-2014 21:21:17 // 48674
A vízhőfokod milyen? Oda van szögezve a 90-re? vagy inkább néha mozdul le-fel?
Ha igen, lehet termosztát is.
Dömpi (il dottore)22-02-2014 21:19:37 // 48673
Meg tanult a comp. Ha folyamatosan városozol, belassul, ha kiviszed a pályára, megpörgeted, akkor utána fickósabb lesz. A minden ilyen kibernetikus rendszerben benne van egy bizonyos öntanulás, azaz figyeli, hogy milyen külső jelek alapján hasonló esetben hogyan reagált, majd ezt képezi le az algoritmusaival. Ha változnak a külső körülmények, új algoritmusokat állít fel a szabályzáshoz, majd ezeket újra képes leképezni hasonló inputok esetén = tanul - persze bizonyos határok között, mert azért ez még nem a sci-fi világa :)
Ricsi 14722-02-2014 21:05:53 // 48672
Üdv mindenkinek! Csináltam egy videót a jelenségről :) általában így indul nekem elsőre, van mikor kicsit rosszabb és olyankor le is áll, viszont füst most már nincsen...! http://www.youtube.com/watch?v=1ibqQKT5gUs
Giuntini22-02-2014 21:01:58 // 48671
Akkor az eltömődés elkerülésének egyetlen módja, magas hőmérsékleten tartani a kipufogórendszert ami csak autópályán nagy sebességgel érhető el.
Liquid22-02-2014 20:59:19 // 48670
úgy tudom az a fő oka, hogy messze tették a DPF-et a leömlőtől és nehezebben tudja elérni a megfelelő hőfokot a regeneráláshoz, a 2.0-nál javítottak rajta
Giuntini22-02-2014 20:52:44 // 48669
Mi az oka ,hogy a 159 különösen hajlamos a DPF eltömődésére, a többi márkához viszonyítva? A 2.4-nél ahogy hallom, ez még hatványozódik. Az Alfás szerelőm mondta, hogyha viszonylag gyakran regenerál (kb.400km-enként), akkor jól működik a rendszer. Amikor regenerál, soha nem állítom le a motort, inkább elmegyek egy körre, amíg befejezi, ezt tanácsolták. A sziszegésről: olyan 2000-2100-nál van egy sziszegés, de szerintem ez szabályos, az összes TD autóm süvített egy kicsit, ami a turbó sajátossága. Gondolom a 2.4-nél is ez szabályos.
GTPeti22-02-2014 20:31:44 // 48668
Szerintem a mama nem akarná, mert papa vonzereje nagymértékben növekedne. :))
GTPeti22-02-2014 20:24:29 // 48667
Egy műszaki zsákutca az a cucc... Remek dolog amúgy, csak a polcon a helye. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.