Forum >> 159

VKG699!!! (4x156+75)07-11-2014 13:46:33 // 61033
Őőő, nem tudom. A sima glicerin nekem bevált, mert nyomot sem hagy (ha ésszel kened rá) és tök jól elpuhítja a gumit még az ilyen nagy hidegekben is, mint ami a mi sarkvidéki országunkban van... :P
dev16607-11-2014 13:02:30 // 61032
Kérdés, hogy az EDC15/EDC16 üzemanyag mennyiségi korrekciós stratégia ugyanaz-e alapjáraton és terhelés alatt is? Alapjáraton (+) korrekciós inj.-k emelt fordulaton (-)-ba mennek, méghozzá következetesen. Kíváncsi lennék, h ennek az injektorok terheléstől függő viselkedése vagy a ford.szémtól függő korrekciós stratégia az oka. Azt gondolná az ember, h alapjáraton a rosszabb injektorok/kevésbé jó kompressziójú hengerek lesznek (+)-osak és hogy tartsa az alapjáratot a jókat visszaveszi, így az összkorrekció 0.
A BOSCH füzetek szűkszavúak, nem tudom hol lehetne utánanézni, mi az igazság.
Dömpi (il dottore)07-11-2014 12:56:59 // 61031
Nekem is javasolja a szerelőm, de eddig nem raktam bele.
dev16607-11-2014 12:56:51 // 61030
nekem mindig télen romlanak le a korrekcióim... most pl. megint elég magas az egyik, bár az is igaz, hogy régen volt utoljára adalékolva a gázolaj.
dev16607-11-2014 12:53:37 // 61029
ezt tudjuk, de ha főleg veszteség okozná a magas korrekciót, akkor az mindig azonos értékre állna be és semmilyen adalék nem tudná érdemben csökkenteni.
.......................07-11-2014 12:49:58 // 61028
Még bejátszik a motor ,es a dugattyúk szelepek veszteségei is a korekcióba
Ha egy henger sántít azt az ECU a korr értékkel egyenlíti ki
Amit a fofdulatszámszenzorból lát
.......................07-11-2014 12:46:53 // 61027
Próbáltam,
esetleg nyáron látom értelmét,amikor a diesel olaj 40..45 fokosan érkezik a HP ba
télen nem ajánlom,besűrűsödik ...

szerintem semmi értelme,a CP1 CP3 pumpák a Boschtól nem szoktak spénesedni
dev16607-11-2014 12:40:40 // 61026
dev16607-11-2014 12:36:22 // 61025
próbálta már valaki a 2T olajat CR-hez? nekem 4-5 ezrelék arányban javasolták.
dev16607-11-2014 12:32:17 // 61024
A Nitro+ közelebb vitte 0-hoz az injektorkorrekcióimat 2.0 20V-n és nem hiedelmekre alapozok, hanem FES mérésekre. Később injektortisztító adalékot is kapott, amitől tovább javult a helyzet.

A fő gond az, hogy magas injektorkorrekciók kettős problémán alapulnak, melyek kezelése különböző módszereket kíván. Az injektor belsejében lerakódó szennyeződéséket és az égéstérből a fúvókára égő kokszot idővel lemoshatja a Nitro+ és az injektortisztító adalék, de gyári tisztaságú azért sosem lesz ezektől. A másik, súlyosabb probléma az injektor belső kopása, ami egyrészt km függő, de nagyban függ az üzemanyag kenőképességétől is. Ez utóbbi nálunk nagyon alacsony, ezért van, hogy a nyugatról országba érkező nem ritkán 200-250e-t futott autók kezdetben jól működő injektorai 10-20ekm alatt leépülnek, függetlenül attól, hogy hol és mit tankolsz Mo.-n belül. Erre a problémára valamilyen kenőadalék lenne a megoldás (sok szerelő 2T olajat ajánl) és itt kerül szembe a két módszer: az injektortisztító többnyire kerozin, rontja, de biztosan nem javítja a kenést, ellenben oldja a szennyeződéseket. A 2T olaj javítja a kenést, de biztosan nem oldja a koszt.
mex8607-11-2014 12:14:00 // 61023
azért nem hivnäm megmagyaräzhatatlan CR hibänak...
ez nem CR vagy nem CR kérdés szerintem
elöferdült mär ilyen mässal is mäsnäl is
.......................07-11-2014 12:11:05 // 61022
Pénzkidobás,
5 Óra folyamatos autópálya 150el tempomattal
AZ tisztítja...
mex8607-11-2014 12:10:23 // 61021
én vazelinnel szoktam :D
abban is van glicerin nem? :D
de tényleg :)
mex8607-11-2014 12:09:58 // 61020
10V 2.4en is ez a móka.
nekem anno senki se vällalta be :D

azt mondta némelyik szerelö hogy zsiguli óta nem csinält ilyet :D
hozzäértök meg hogy ugyis hallani fogjuk ha szar... azért én akartam ällittatni de nem volt ki megcisnälja igaz nem is pörögtem rä totäl a témära.
Liquid07-11-2014 11:37:43 // 61019
háát ha nyekereg az más :)
ValeRossi4607-11-2014 11:31:49 // 61018
:D
én csak azért foglalkoztam vala,mert nyáron nyekereg,lekezeltem akkor csendben volt :DDDD
Jupiter15507-11-2014 10:56:04 // 61017
A 155-ös határozottan jobban ment tőle :) A 159 annyival jobban megy a 155-nél, hogy egyelőre nem látom értelmét teljesítménynövelési céllal nitrós cuccot önteni bele. De az érdekelne, hogy valóban tisztíja-e az injektort...
Liquid07-11-2014 10:46:52 // 61016
mikre nincs időtök/ingerenciátok :)
soha életemben nem kezeltem semmivel egyik autón se, na jó takarításkor letörlöm nagyjából
Liquid07-11-2014 10:45:42 // 61015
ha te jobban érzed magad tőle akkor megéri :)
ValeRossi4607-11-2014 10:30:54 // 61014
Én még szőlőzsírt is hallottam,hogy azzal is jó bekenni.
Szilikont valóban el kell felejteni :D
David | Centocinquantanove07-11-2014 09:40:34 // 61013
Az, hogy számodra többet ér az nem elég? Mármint ha úgysem akarod eladni?
Jupiter15507-11-2014 09:32:55 // 61012
Urak,
érdemes Shell V-Powert Nitro+-t (vagy bármi hasonló üzmenyagot) tankolni injektortisztítási célzattal?
VKG699!!! (4x156+75)07-11-2014 08:56:16 // 61011
Szia! Nehogy szilikonozz!

Glicerin. Lehet patikában kis tégellyel venni fillérekért és az tényleg puhítja és ápolja a gumit. Igazából akár niveával (vagy random glicerines kézkrémmel) is lekenheted, de a sima glicerinben nincs mindenféle illatos szirszar.
Dömpi (il dottore)07-11-2014 08:52:15 // 61010
Lehet.
Viszont éppen ez az, hogy az enyémben vagy stimmel az óra szerinti (amit erős fenntartásokkal kezelek) és csak 164 e km van benne, de valószínűbb, hogy 50e km vissza lett tekerve (FES-adatok erre utalnak, valamint az, hogy a 198e km-el beszámított Fiatomban 2 hét múlva 148e km volt), akkor viszont 214e km-nél vagyunk.

Szerinted a köv. szervíznél megzézzük? A szerelőm szerint nem kis sz*pás.
.......................07-11-2014 08:47:58 // 61009
Attól függ honnan jön az olaj?
Amíg nincs mérhető oljfogyasztásod és a töltőnyomás is rendesen felépül ,addig nincs gond

Gumikéderre meg szilikon,de mivel az nem is gumi ,valami habosított müanyag,
valójában tök mindegy
A nap teszi tönkre
norbi040907-11-2014 08:37:51 // 61008
Szépreggelt! :)
Milyen szert használtok kédergumi ápolásra? :)

Multkor nem kaptam választ rá sajna....olajsár a turbón nagy baj? Valaki az mondja természetes dolog, valaki hogy elég baj :/
dev16606-11-2014 23:41:28 // 61007
és tényleg. az összes 2 szelepes JTD közvetlenül löködi a szelepeket.
GTPeti06-11-2014 23:34:35 // 61006
Lehet, hogy írja, de én még nem láttam olyan embert, aki 200e alatt ránézett volna a hézagokra. :)
.......................06-11-2014 23:30:45 // 61005
A 8v nem hidrotőkés még
Dömpi (il dottore)06-11-2014 22:49:27 // 61004
ezt láttátok már?
dev16606-11-2014 22:46:17 // 61002
annyiban hibás az autó is (és ez minden modern autó sajátja), h csal az ECU által vezérelt hőfok visszajelző és amikor megmozdul a mutató felfelé vagy kigyullad a vészlámpa, akkor már rég késő, 130 fokon a víz.
Dömpi (il dottore)06-11-2014 22:40:39 // 61001
OFF
Bakker! Most láttam a TV-ben a BMW i reklámját.

Tényleg ezeké a műnyag játékautóké a jövő???!
Na meg a Citroen Cactus...röhejes!

Ha így megy tovább, feldühítenek, és mérgemben azért is veszek egy 166 3.0 V6-ot!



ROME IMPERAT!

ON
Giuntini06-11-2014 22:40:38 // 61000
Hát igen, és valójában ezért verném fejem a falba. Ha lett volna egy csöpp előjel, akkor levetetem a hengerfejet, és töredékéből megúszom. De utólag már nem tudok okoskodni. Vagyis talán volt valami kis előjel. Időnként változott a szint a kiegyenlítő tartályban. Nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, hiszen a rendszer állandó nyomás alatt van.
dev16606-11-2014 22:38:12 // 60999
hidrótökés motornál?
Dömpi (il dottore)06-11-2014 22:34:33 // 60998
Azt valaki tudja, hogy a 8V-nél miért kell(ene) minden szervíznél szelephézagot ellenőrizni és szükség esetén állítani? A könyv írja ugyanis. De csak a 8V-nél. Se a 16V-nél se a 2.4-nél. Why???
dev16606-11-2014 22:26:47 // 60997
Nem megmagyarázhatatlan. 16e km bírt a hf tömítés a hepehupás hf alatt, aztán egyszer csak elég forró volt a motor + elég nagy volt az olaj és a hűtővíz nyomása, h megadja magát a tömítés pár helyen. Kész is a baj. A dugattyú lógást megmagyarázza az égéstérbe kerülő víz, az erős kartergáz meg a gyűrűk megkopása miatt lehet, amikor a túl nagy forróságtól elveszítette kenőképességét az olaj a gyűrűk és a hengerfal között. Pár perc is elég.

Így nézve az egész emberi hibára vezethető vissza, annak az illetőnek a hibájára, aki rossz sorrenddel és/vagy meghúzási nyomatékokkal megvetemítette a hf-et és még csak síkba sem húzatta, mielőtt visszatette. Le kéne a törni a kezét ilyennek.
Dömpi (il dottore)06-11-2014 22:22:51 // 60996
Egyik sem. Elterjedt ez az alulról és felülről bepattanó golyós megoldás...és műa a határolórúd. Ez kérlek halálra van ítélve! Bezzeg ami anno az 1310-es Dáciámban volt...
Dömpi (il dottore)06-11-2014 22:20:30 // 60995
OFF
a VW-mániás szomszédom az agyamra megy! Van egy T3-asa és egy Golf 1-je. Mindkettő dízel, de basszus, mint a TRAKTOR. A nyár elején vett az apjának egy Golf 2-t.
Még egy traktor...áááááááááá
Fűnyíráskor mindhárommal előreáll azon a rohadt k*rva kocsibejáróján, majd mindhárommal vissza. Ide-oda. Sokszor este 9-kor, mikor tutira valami jó filmet nézek.
És ez a paraszt beszól nekem, hogy mit kínlódok én a szar alfával, miért nem veszek normális autót.
Hát ez normális???
A múltkor egyik egyetemi osztálytársam jött hozzám. Kora reggel indultunk az én kocsimmal suliba. Hidegen állok ki a garázsból, erre megkérdi: "Azt hittem a te kocsid dízel, de most így a hangja alapján már látom, hogy benzines"
Nem, barátom, dízel! Csak ez nem VW, meg PSA, meg Ford...!
ON
GTPeti06-11-2014 22:19:21 // 60994
(Kieg.: A 156-om nem mai darab, de nem ropog. Szándékosságot és/vagy eszeveszett spórolást sejtek a dolog mögött..)
GTPeti06-11-2014 22:17:51 // 60993
Nem tudom, a tiedben az új- vagy a régifajta "Türfangband" van, viszont azt írják a németek, hogy az Alfa javított a konstrukción, az új már nem kezd el túl hamar "ropogni".
Dömpi (il dottore)06-11-2014 22:09:22 // 60992
Ma feltűnt 2 dolog:
1) már az első ajtó a vezető oldali, azaz az enyém, is kezd ropogni nyitáskor nemcsak a hátsók
2) a suli előtt ahogyan hozzák a többi gyereket, hallom az 1-2 éves VW-k és a Renault-ok ajtajait is roppanni

Igen ám, de az enyém lassan 6 éves!

Sz@rolasz, mi?
Giuntini06-11-2014 21:58:50 // 60991
Igen valószínűleg ez volt az ok. De ilyen mértékű motor összeomlás egyszerűen megmagyarázhatatlan. Igen a hengerfej le volt véve, és nem igazán szakszerűen volt elvégezve. de a vételtől én mentem vele 16ezer kilométert. Mindenféle előjel nélkül egyszerűen csak megállt.
dev16606-11-2014 21:47:21 // 60990
Én azt hittem már megvan az ok. Nem te írtad, hogy nem volt rendesen síkolva hf, miután az előző tulaj levette valamiért? Szép lassan megadta magát a hf tömítés, hűtővíz kerülhetett a hengerbe, amitől meggörbült a hajtókar továbbá a hf-nél tömítetlen hűtőrendszer miatt elmelegedett a motor dugóban állva. Vagy rossz nyomon járok?

Egyébként nem értek egyet azzal, h nem értéknövelő a felújítás. Az átlag magyar használtautóvásárlónak, akikből a nepperek élnek nem értéknövelő. de nekem pl az lenne és vagyunk így még páran. Ha arra kerül a sor, meg kell találni azt a vevőt, akinek van típusismerete és értékel egy szakszerűen elvégzett ilyen jellegű beavatkozást, ha számlákkal tudod igazolni. Eltitkolni szerintem nem érdemes és nem is etikus.
Giuntini06-11-2014 21:09:43 // 60989
Azért én is így érzem, ahogy te leírod, de ez sajnos a magyar sajátosság. Igen ahogy Erhard is többször megírta, vagy ahogy a VTT-n is beszélgettünk róla, a magyar ember attól boldog ha vesz egy irreálisan alacsony kilométerrel rendelkező, tekert autót, mint egy gyári felújítottat valós kilométerrel. Nagyon sok autó van amelyiknek idő előtti motorkárosodása volt. Pl. annak idején az Auto Bild tesztjén szereplő 2.4-es 159-nek. Tudok nem egyet mutatni az Auto Scout it. vagy de.-n, ahol ahol leírják hogy motorcsere v. teljes felújítás volt, garanciával, jóval magasabb az ára, mint a hasonlóaknak. Ez sajnos magyar sajátosság, hogy az olyan autót veszik meg, amire majd a jövőben rá kell költeni mint egy teljesen rendbe hozott autót. A hahu-n hirdetnek egy 2007-es 2,4 TI-t 3milláért, ahol büszkén leírták, hogy nagyobb turbo van rajta, ill. kiiktatva a DPF ill. a szívósor. És még meg is magyarázzák, hogy kiiktatta a hibaforrásokat. A DPF-et azért iktatta ki mert besz@rt, a sok városozástól meg a használati módtól, a szívósort meg megmagyarázza hogy az hibaforrás. Ezeket a hibákat normális gázolaj használatával ki lehet küszöbölni, a szívósor nélkül meg 1800 alatt erőtlen lesz az autó, De a hülye magyarnak mindent meg lehet magyarázni, mert a sz@rrágástól nem lát. Kint meg a DPF nélküli autók nem kellenek, amik EURO3-ra vissza vannak minősítve.
forrasr06-11-2014 20:56:13 // 60988
Azért jó tudni a kiváltó okot, hogy a felújított motorral ne fordulhasson elő újra, sajnos ha elfolyik a víz hamar ilyen szitu áll elő, és a hőjeladó addig ad valós jelet amíg víz alatt van.
Giuntini06-11-2014 20:24:11 // 60987
Már nem is akarok ezzel foglalkozni, egyszerűen megfőtt, előzménye semmi, egyike azoknak a megmagyarázhatatlan CR dízel hibáknak, ami bármelyik gyártmánnyal megtörténhet.
[k i z z o]06-11-2014 20:16:35 // 60986
A konkrét hiba okot tudni lehet?
Erhard 242 (Pure Energy)06-11-2014 19:59:39 // 60985
sajnálom, hogy így tropára ment....főleg, hogy a dugók is kellenek ez így már nem ajándék :(
Erhard 242 (Pure Energy)06-11-2014 19:48:20 // 60984
majdnem dupla annyi mint egy jó ugy....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.