Forum >> 159

Marcox04-01-2015 23:16:41 // 63067
Fuh nem is tudom mire írjak, úgy cikáznak itt a posztok mint a villám :)

Akku: nekem a 159-ben Varta van, nem tudom mikor még az előző tulaj tette bele, de nem volt gondom -13 fokban vele. Bravo-ban 7 évet kivert a Magneti Marelli-s, a Grande Puntomban meg 1 év után kinyiffant. Ducato-ban 1,5 évet bírt a Varta, a Baren Polar meg már 3 éve benne van.

Amúgy érdekes dolog ez a garancia akksi téren. Polar-nál legalább is. Ha bevallom, hogy Ducato-ba megy 1 év rá a gari, ha azt mondom Audi A8-ba akkor 2.

Ablakemelő becsípődés zavar: nekem is megjátszotta még november környékén. Leengedtem felhúztam, aztán leengedtem felhúztam és el is tűnt a jel, és a hiba szövege, Azóta nem jött elő. Biztos csak azt akarta elérni, hogy játsszak egy kicsit vele is :D

Mobil app: én támogatom :) Azért mobilon jobb lenne appból böngészni. Bár nálam nem oszt nem szoroz ilyen téren, mert BB10 rendszerre úgy sem lesz, de támogatom :) Nekem így is kint van a mobil "asztalon" kis ikonban. Így első blikkre ha látják azt hiszik applikáció :D :D Meglátásom szerint a Mobile Nations-ös megoldások egész jól használhatóak, akár példának is jó
droberto04-01-2015 22:27:32 // 63066
Készen vagyok a bekötéssel (Szerelőműhely). :)
droberto04-01-2015 22:13:15 // 63065
Én is utálom a mobil oldalakat, azért néha vannak üdítő kivételek. Az igazság az, hogy az emberek 95%-a tökéletesen megelégszik a csökkentett funkciókkal. :(
Ettől függetlenül vannak príma kis appok, amik kis méretű érintő kijelzőhöz vannak optimalizálva, és az opciók gombbal elő lehet csalni szinte mindent. Én AA-től is ilyet várnék.
Gondolj csak bele milyen macerás képeket feltölteni mobilról.
Én leginkább az egyszerű üzenetváltás funkciót várnám tőle. Mint pl. a FB Messenger.
droberto04-01-2015 22:13:13 // 63064
A szomié is ilyen volt. Valami laposvassal lehetne úgy lefeszegetni, hogy ne pattanjon el a karimája. :)
Sandree8004-01-2015 21:46:42 // 63063
Köszi Szosza!

Ebből szerelő lesz, majd jól megnézi. Ha megégett a kuplung, akkor elmegyek ortopéd orvoshoz a lábammal, mert ilyen még velem nem fordult elő :)

ezt a nyomatékkorlátos dolgot nem tudtam...

Jó éjt!
S.
Liquid04-01-2015 20:41:51 // 63062
kimondottan TI-s tapasztalatból írtam, másoknak nem volt gondjuk a gyári mérettel
Liquid04-01-2015 20:41:12 // 63061
mert nincs 2 centit ültetve és/vagy nem jársz olyan helyen :)
.......................04-01-2015 20:28:32 // 63060
Nekem.a Brera nem er le
.......................04-01-2015 20:24:50 // 63059
225 50 R17
235 45 r18 245 40r18
235 35 r19 245 35r19
Liquid04-01-2015 20:23:00 // 63058
225/50R17 a legkisebb méret, de én inkább a 225/55R17-et javaslom. Mivel a 19-es kerék nagyobb ármérőjű, így az alap 17-essel hamarabb leér az alja, ez nálam azt jelentette, hogy pl. a garázsba nem tudtam bejárni, csak úgy ha deszkákat tettem le stb. Ezért váltottam nagyobbra.
.......................04-01-2015 20:22:12 // 63057
Lehet olajos a kuplung,80ekmer alatt nemigen kopik el
Vagy megégett
1,2,3 ban van nyomatékkorlát a váltó kímélése miatt
Erhard 242 (Pure Energy)04-01-2015 19:58:01 // 63056
17", 18" és 19"
Erhard 242 (Pure Energy)04-01-2015 19:44:04 // 63055
nem veszem, ezért is csodálkoztam nem így ismertelek meg...sajnos nagyon sok sz@r cucc van nem viccből írom a tapasztalatokat ...
Huba04-01-2015 19:37:18 // 63054
Sziasztok! 2008-as SW 2,4 Ti-re milyen téligumi variációk léteznek?
Don Gombóc04-01-2015 19:31:15 // 63053
Tényleg tök udvariasan kérdeztem, pedig szerintem több féket szereltem mint ahányat ő fingott. :-) Mivel nem ismertem a Jurid cuccokat, gondoltam megkérdezem. Kár volt. Olyan mint ha téged egy ács kioktatna az elektronikáról, pedig annyit tud az áramról hogy ráz, és a feszültség alatt lévő dolgoknak csak a fogása már. Már ha tudja. :-)
Dömpi (il dottore)04-01-2015 19:29:38 // 63052
Én most cserélek, 2 év és 34e km után.
GTPeti04-01-2015 19:27:11 // 63051
Jó kis flash lehetett. :D
Don Gombóc04-01-2015 19:25:52 // 63050
Erről is van egy történetem. :-)
Állok a gumis műhelyben, a két gumis állás mellett volt egy emelő amin féket cserélt egy csávó. Oda mentem és néztem a verdát, egy hoki Passat volt amire rakta fel a nigger a Jurid tárcsákat. Kérdezem tőle milyen ez a Jurid tárcsa, mert nem ismerem. Hát eléggé kek módon azt válaszolta, hogy uram komoly verdára komoly féket kell szerelni. Paff. ott hagytam. Majd arra jött a köcsög, és amikor megállt a 166 mellett, és látta a lukacsos Brembo tárcsákat a négydugós nyergekkel, nem mulasztottam megemlíteni neki hogy ez a fék barátom. :-) A gumis cimbi is mondta neki, hogy akkor ugasson ha már látott féket. Ember balra el. :-)
Dömpi (il dottore)04-01-2015 19:23:59 // 63049
Nekem semmi bajom veled, sőt nagyon is bírlak...mint embert és mint alfás CarTársat. Csak feltűnt, hogy bárki bármit vesz az neked sz@r.
Ennyi.
Kérlek ne vedd személyesre.
GTPeti04-01-2015 18:52:01 // 63048
Én a Jurid fékdobokkal jártam így, az Uno-hoz. A belsejében benne van egy Alfa (!!) cikkszám és a kettéosztott pajzs is. Úgyhogy a minőséggel nem lesz gond. (A Juridot eddig is szerettem.)
Sandree8004-01-2015 18:45:48 // 63047
OK, engem meggyőztetek, Valeo lesz. Már csak az kellene, hogy 5.000 HUF-ból anyag + szerelés kijöjjön :P
Pityukoma04-01-2015 18:44:27 // 63046
Igen, már bánta 8000ft-om :-( A multiplám lett kuplungos. A gyárija annak is Valeo. Nekem az nem volt jó, megrendeltettem a Sachs-ot. Megjött, original Sachs doboz, hologramos zárjeggyel. Otthon kibontottam, ugyanúgy Valeo volt benne (tárcsa-szerkezet) csak a kinyomó csapágy volt Sachs :-D
Don Gombóc04-01-2015 18:36:22 // 63045
Így van. Én rendeltem a 166-ba csókoson keresztül egy komplett kuplung szettet aminek a doboza LUK doboz volt, rajta egy Bárdis matricával, az áthúzva egy filctollal, még le sem szakítva, mellette egy Start matrica, a dobozban meg a gyári Valeo volt. :-)
Don Gombóc04-01-2015 18:32:31 // 63044
Biztos hogy ilyen is van hogy csak valami belevillant az agyába. :-) Úgy legyen. :-)
Pityukoma04-01-2015 18:30:44 // 63043
Ja-ja néha nekem is fáj a szívem a dugóban. Egyszer marhára ráértem és megszámoltam egy átlagos városi használat (nem volt dugó) 7.9km alatt 177x!!! nyomtam meg a kuplungot. No ez az amit semelyik nem szeret :-D
GTPeti04-01-2015 18:27:35 // 63042
Volt már olyan infó, hogy igazából ezekhez az összeset a Valeo gyártja, a többi (Sachs, LuK) ugyanazt csomagolja újra.
Pityukoma04-01-2015 18:26:27 // 63041
Igen, de azoknál a rendszereknél az akkusaru levétele után tanítani kell az automata funkciót 1x aztán megjegyzi a következő saru levételig. Az enyém nem ilyen. Ma nem használtam az ablakot, ráadásul teljesen üzem meleg volt minden porcikája beleértve az utasteret is. Remélem hogy csak nyűgösködött :-)
Sandree8004-01-2015 18:25:05 // 63040
Chip nincs, én inkább a sok városra gyanakszom. Mindig vérzik a szívem, amikor araszolok órákat a b.pesti "szupersztrádákon".
OK, akkor maradok a Valeo-nál.

Az előző tulajnál 32E-et futott.

A 80E-s szervizen, én is súlyos tízezreket spóroltam a hozott alkatrészekkel. Pl. olaj Selenia 10W30 33E Ft helyett 17E Ft...

Köszi!
Piritu - 1.000.00004-01-2015 18:17:47 // 63039
A Punto valószínűleg nem kap 320 Nm-t :-))
Új kora óta nálad van a vas? Előző tulaj hogy használta? (Hamar el lehet égetni a felületet, csúsztatva, de akár egy csippel is.)
Én eddig mindig Valeo-t tettem be a kocsimba. (Mondjuk a szakszerviz 120-ért adta az 1,9 mjethez. Aztán kiderült hogy csak fele annyiba kerül, utána már mindent vittem, ami kellett.)
Don Gombóc04-01-2015 18:15:02 // 63038
Azt tudni kell hogy az újabb ablakemelő végállás kapcsolás már áramkorláttal működik. Azt jelenti ez hogy az elektronika figyeli az áramfelvételét végállásnál az emelő motornál és kikapcsol. Lehet hogy a hidegben a nyektetésnél szorult az ablak, és ezt érzékelte hibának. Menet közben mivel felmelegedett a kaszni, minden tökéletesen működött és törölte a hibát.
Pityukoma04-01-2015 18:11:08 // 63037
Remélem csak menseselt :-D
Piritu - 1.000.00004-01-2015 18:06:35 // 63036
Helyesbítenék, minden másodiknál cserélünk :-(
Sandree8004-01-2015 18:05:54 // 63035
De jó, épp most volt szervizen... :( És melyiket ajánljátok SACHS, vagy VALEO?
olyan 50-70E Ft körül mozognak. Ez reális?

Volt egy II-es Punto-m, anno 100Ekm-nél még semmi baja nem volt, és azt nem kíméltem ennyire, valamint több várost is kapott... :(

Köszi:
S.
Don Gombóc04-01-2015 18:04:20 // 63034
Persze ez már 10+ éve volt, de ismerve a kereskedelem dolgait nem lennék meglepődve hogy ma is így történik.
Don Gombóc04-01-2015 18:02:15 // 63033
Tudod Petyám a nagy nemzetközi tapasztalatom. :-) Birmingham mellett van egy nagy Bosch gyár onnan hordtuk a cellákat a Jászakkunak, és ha jól emlékszem a Barentől a dobozt Ausztriából.
Erhard 242 (Pure Energy)04-01-2015 18:00:51 // 63032
Minden masodik olajcsere kb
Erhard 242 (Pure Energy)04-01-2015 17:59:52 // 63031
Nekem foliazas utan jott elo ez a hiba, 2cm-kent huzta fel az ablakot ki kellett cserelni a becsipodes erzekelot
Haddel04-01-2015 17:55:06 // 63030
Köszi,akkor a mostani olajcserénél még nem cserélem.90%-ban osztrákiában tankolok.
ValeRossi4604-01-2015 17:41:10 // 63029
Nekem is igy kezdodott a kuplung. Elobb utobb a tobbi fokozatban is fig csuszni..most szedtek ki es akat mennyire jarhato volt meg,rendesen kopott a felulet :)
David | Centocinquantanove04-01-2015 17:39:34 // 63028
Ez biztos? Túlzásnak érzem, mármint túl szigorúnak ezt a 20k km-t a gázolajszűrő esetében.
Piritu - 1.000.00004-01-2015 17:37:30 // 63027
Akár az is lehet. A 156 1,9 mjetemé 100 körül hagyta el magát.
David | Centocinquantanove04-01-2015 17:37:26 // 63026
A kézifék valóban nem egyedi eset. :)
Elég a páralecsapódás és máris oda tud fagyni. Nálam is rendszeresen pattan ha elindulok a hideg éjszaka után és rákényszerültem, hogy behúzzam.
Piritu - 1.000.00004-01-2015 17:35:40 // 63025
Olajcserekor, ami úgy 20ezret jelent.
Pityukoma04-01-2015 17:31:35 // 63024
Sziasztok :-)
Ma délután ezzel lepett meg a drágám:

Gőzöm se volt hirtelen hogy mit akar velem tudatni :-( Sajna nincs könyv formátumban kezelésim. Csak sejtettem hogy a becsípődés gátlóval van gubanc, pedig ma még nem is használtam az ablakot, csak tegnap 2x a parkolóházakban. No mindenesetre az összes ablakot megmozdítottam le-fel kicsit. Erre kialudt a figyelmeztető ikon és azóta sem jött vissza. Hazajöttem, itthon megnéztem mit takar ez a kis jelzés. Ezt találtam:

Ezek szerint nem lőttem mellé :-)

Más, nem is meséltem hogy dec30.-án (az idei télen először) befagyott a kézifékem. Pedig nem volt lemosva, száraz idő volt mikor leálltam. Szerencsémre itthonról induláskor volt úgyhogy visszanyomtam egy kispajszerrel és rögtön betettem a csomiba hogy nálam legyen ha véletlenül behúznám a fagyok idején. Tudom (volt itt már téma) hogy megoszlanak a vélemények, de én mindig használom, ezért reflexből mozog a kezem :-D
pettinke04-01-2015 17:19:56 // 63023
Hát ... Lehet más is, pl. megégetted a felületét, vagy olajos lett, mert folyik a szimmering.
Nyilván csak akkor derül ki, ha megbontják.
GTPeti04-01-2015 17:05:27 // 63022
Gombóc, nem úgy volt, hogy a Bosch nem gyárt akkut, hanem a (német!) Vartától kapja a felcímkézett akksikat? A Jász akksik házát én eddig úgy tudtam, h maguk öntik, tekintve ez a cég fő profilja (Jász Plasztik). Csak kérdezem. :)
Sandree8004-01-2015 17:05:17 // 63021
Köszi! Az normális, hogy 80E km-nél kuplungcsere? Eléggé kíméletesen használom, bár az is biztos, hogy sok a város...
Üdv.:
Sandree80
pettinke04-01-2015 17:01:52 // 63020
Elkopott a kuplungod. Tipikusan a magasabb fokozatokban jelentkezik először, a nyomaték miatt.
GTPeti04-01-2015 17:00:13 // 63019
20-30ekm-enként. Állítólag manapság annyira tiszták a nafták, hogy tökéletesen felesleges ennél gyakrabban cserélni. Sőt, még ez is nagyon óvatos. Legalábbi nyugatabbra ez az általános vélemény.
Sandree8004-01-2015 16:40:53 // 63018
Sziasztok!

Van egy AR 159 JTDM 16V-m 80E valós km-rel, manuális hatgangos váltóval. A napokban azt vettem észre, hogy 4-es sebességben, és attól felfelé, csúszik a kuplung. Ami külön érdekes, hogy 1-2-3-as fokozatokban ezt nem produkálja, még nagyobb gázadásnál sem. Van valami tippetek, hogy mi lehet ez, és miért?

Előre is köszi:
Sandree80
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.