Forum >> 159

Piritu - 1.000.00004-10-2015 21:43:57 // 71583
Megint olyan dolgot hozol fel, ami elkerülhető. Ha nem a drága cserét hajtogatnád, hanem vennéd a fáradtságot és összeszednéd, hogy csak itt kinek-mikor szállt el, és ez alapján lehetne megelőzésként cserélni, akkor hasznos lenne az infó. A károgás nem az.
.......................04-10-2015 21:40:39 // 71582
Leírom mégegyszer mert átfutottatok a lényegen
A 2,4 nehezen szerelhetőbb ezért ha
Külföldre járós vagy egyetlenautó a családban
Akkor a 4hengeres a jobb
Liquid04-10-2015 21:39:49 // 71581
hát, ahhoz nemsokan tudnak itt hosszászólni :)
Dzsozy nevű tagunkat kérdezd meg esetleg, ismerőseim közül csak nála fut 2.2JTS.
Ha pénzügyileg belefér, akkor benzinesben a TBI a nyerő, szerintem.
Pityukoma04-10-2015 21:37:14 // 71580
A szerehetőség témához: amihez volt szerszámom és tudásom azt magam cseréltem, javítottam a vason. Én kifejezetten azt merem állítani hogy a tervezésnél gondoltak a szerelhetőségre is. Véleményem szerint egy átgondolt mérnöki munka eredménye. Egyetlen alkalommal vakargattam a fejem, éspedig a hátsó lengéscsillapító alsó csavarjánál. De azt is megoldottam házilag.
Minden esetre nem egy rönyó ahol fokban adják meg a szelep hézag értékét, nem mm-ben. Na ott igazán káromkodtam.
Mennyit kell szerelni? Hogy is mondjam... elenyésző töredékét mint Apám ex vw jetta-ját.
A vasam nálam töltött ideje meg van számolva. De az utód nem lesz sem más márka, sem más típus, csak más motor és évjárat.
Egyszóval semmilyen téren nem csalódtam benne :-))) Forza ALFA
.......................04-10-2015 21:35:02 // 71579
Vannak emberek akik külföldre járnak dolgozni,nekik pl.egy generátorcsere 400eurós munkadíja sok
Persze magyar szerelők magyar áron dolgoznak,ezért ilyen nagy a mellényetek

Amúgy meg most csináltam egy komplett szívósor cserét ,tudom miről beszélek
Van egy 4hengeres diesel összehasonlításnak is,szóval van diesel jtdm ben egy kis tapasztalat

Másrészt a Nehézipari Egyetemi diplomával a kezemben q..ra felbasz ha kioktatnak Informatikusok arról hogy mik a tények műszaki téren
Peti156Sw04-10-2015 21:27:54 // 71578
Sziasztok! Egyik kedves barátok 159-et akar venni, és tőlem kért tanácsot, nem sok sikerrel, mert nem igazán ismerem a jts motorokat. Tehát a kérdése hozzátok szól! :)
2.2 JTS-en gondolkozik, mert az még megfizethető áron van. Most egy 1.8TS 156-osa van már 2 éve. A kérdése a 2.2 JTS motorokról, hogy mennyivel eszik többet, mik a tipushibái, és mire figyeljen oda a vételnél? Nem elfogult a 2.2 Jts-re, ha jobb motorút ajánlatok, azt megüzenem neki, lehet dízel is. Köszi a segitséget!
Liquid04-10-2015 20:52:00 // 71577
igaz az enyém még csak 180e-nél tart, de az injektor felújításon kívül, alapvetően csak kopóalkatrész csere volt.
Liquid04-10-2015 20:48:19 // 71576
Nekem még nem panaszkodott :)
Úgy általánosságban van elegem abból, hogy bármely topikban csak negatív felhanngal tudsz nyilatkozni...
Amúgy meg osztom Erhard véleményét: ki nem szarja le hogy szerelhető? Nagyon nem az a szervízben lakó fajta, ha meg baja van akkor meg kell oldani, majd a szerelő megoldja, bízom a szakáértelmében, max. kicsit vastagabban fog a ceruzája. Most csak azért mert esetleg egy 1.9-en valamit egyszerűbb javítani, nem fogok 1.9-et venni... Ha ebből indulsz ki, akkor vegyél mondjuk Trabantot, mert azon nagygenerált is csinálhatsz az út mellet egy 10-es, 13-as kulccsal, meg csavarhúzóval.
Don Gombóc04-10-2015 20:17:19 // 71575
Az a név lestoppolva nekem. :-)
Más.
Az a szerelőnek nevezett faszkártya aki a szerelhetőségre hivatkozik, az menjen el árkot ásni vagy lapátolni, ott a főnöke megmondja mit kell csinálnia. Amúgy meg ne ásni menjen hanem az anyjába. Ez a szerelhetőség már régen lerágott csont, kb. pont olyan mint a pohártartó csak ez nem vicces.
yani🍀04-10-2015 20:06:47 // 71574
Ha lejössz Ceglédre meg tudjuk csinálni.
mizooo04-10-2015 19:20:12 // 71573
Amúgy MQS 928999-1 terminal "anya" való az ECU csatiba.
Még van pár darabom ha majd kell valakinek.

Piritu - 1.000.00004-10-2015 18:41:54 // 71572
Még nem volt keresztelő :-(
mizooo04-10-2015 18:28:45 // 71571
Sziasztok, kell egy kis segítség.
Ma bevezetékeztem és kötöttem a tempomatot.
Sikerült megfelelő MQS terminált vennem az ECU csatiba.

A végén szívtam meg, mert a minden másban jól működő FES 2.6 nem csinálja meg a proxy rendezést :(.... Látja a Can cuccokat a body computerbe is belép, mondjuk ott kiabál, hogy nem jó az ISO code stb...
Szóval nagy nehezen tettem fel Ecuscan 3.6.2-t de az meg semmihez nem csatlakozik ugyanazokkal a paraméterekkel még a motorhoz sem.
Akinek működött már a proxy rendezés le tudná írni milyen szoftrver verzióval és interface-el?
Illetve itt pest környékén valaki nem tudna nyomni nekem egy proxy rendezést amíg felszerelem magam? :)

üdv!
'''''04-10-2015 18:05:17 // 71570
Az új vas neve mi lesz,hópárduc? :-)

Shadin04-10-2015 17:57:21 // 71569
Ápolgasd csak, én várok :-)
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2015 17:43:22 // 71568
a TBi-re kivi leszek, ebben hónapban lesz a vezérlés csere meg kidobom a gyertyákat is, meg az egyéb olajok cseréje...
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2015 17:38:38 // 71567
én konkrétan úgy bele raktam 100e-et, hogy nem nagyon kellett költeni a 2,4-re, igaz a DPF-et megszüntettem, az első olyan autóm ami a legigénytelenebb volt ezen a téren...vezérlés, fékek, olajok cseréje és egy darab jobbos felső lengőkar,plusz a DPF kiiktatása, a 2,5 év alatt ezek miatt volt szervizben ...
a szívósor a vezérlés cserénél lett leszedve teljesen feleslegesen, a pillangóházat érdemes megpucolni 80-100e km-ként, a szívósort ki kell akasztani és sosem megy tönkre, az EGR-t is egyszer kell megvenni 150-200e km között megy tönkre...most a többi kopó-forgó alkatrészekre nem térek ki, ki hogy használja úgy megy tönkre...
Szerintem minőségre sokkal jobbat csinált az Alfa az 59-ben, mint mondjuk a 3as Bökő...
Haddel04-10-2015 16:51:51 // 71566
Nekem azután kellett,hogy rá kerültek a 235-ös gumik.Azokkal érezhetően lomhább lett.
Haddel04-10-2015 16:47:30 // 71565
Nekem is pont annyi van hátra.Gyanus ,hogy idén meglesz a 200😃
Zolibácsi04-10-2015 16:09:24 // 71562
Azért az nem rosz, mikor benéznek a kerítésen és egy ilyen párduc néz vissza rájuk... 😁
Piritu - 1.000.00004-10-2015 16:08:56 // 71561
Hogy költesz-e rá, az csak rajtad múlik. Sokan sok mindent megelőzésből cserélünk, javítunk, még mielőtt beadja a kulcsot. Sokan meg még akkor se, amikor kakukk lesz. Ez utóbbi esetben nem kell rá költeni.
Jó példa a 2.0 egr hűtő fedele. Köztudott, hogy 80-100e km után elhagyja magát. Cserélte rajtam kívül valaki még mielőtt elrepedt?
Piritu - 1.000.00004-10-2015 16:04:31 // 71560
Így van. A Párducnak is már csak 16ezer van vissza addig :-))
Nivan8404-10-2015 15:45:49 // 71559
Ja nem, semmi ilyet nem mondtam, és költök isaz autómra, és pont tisztában vagyok mi mivel jár. Minden fontos alkatrész árát megnéztem mielött megvettem.

Csak azért irtam, hogy van árnyoldala, mert láttam nem egy hozzászólást itt ott, hogy semmit nem kellett rá költeni, azt megnéztem a blogot és km hosszú story line
TáDé04-10-2015 14:27:50 // 71558
A 6,5 fogyasztást felejtsd el ... alsó hangon 7 liter (1,9 JTDm 150 ló) ...
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2015 14:23:22 // 71557
minden használt autónak meg van az árnyoldala, hogy költeni kell rá ...de érdekes nem? Különben én mi a jó francból élnék meg? :)))
Csak lassan nekem már az jön le, hogy lassan minden 59 egy szar, fos és állandóan a szervizben van...sajnos nem ezt tapasztalom alkatrész vásárlás szintjén, valaki hazudik :D
Szabolcs 15904-10-2015 13:57:45 // 71556
235/40r19 zsír ujj continental teli gumival
.......................04-10-2015 13:34:22 // 71555
Mekkora gumi van ráhúzva?
'''''04-10-2015 13:26:43 // 71554
Nincs ellentmondás! :-)Az enyém a saját hülyeségem miatt lett annyiszor szerelve.
Már másodszor építtetem át a szívó és kipuff oldalt,a coolert és a turbót is már kétszer cseréltem mindig nagyobbra.A tőcsavar beletörésen kívül semmi gondja nem volt.Azt is inkább a többletteljesítménynek tudom be.

A szerelőm bmw specialista de semmi gondja nem volt az enyémmel sem.Most épp a spider karburátorait hangolja.Azt valamiért kimondottan szereti.
.......................04-10-2015 12:56:42 // 71553
Annál 300ekm er felett sem jönnek a gondok,főleg ha autópályán fut
Pont a hibás dolgokat kontruálták át a FPT nél
Don't worry
Haddel04-10-2015 12:54:01 // 71552
Lassan a 2.0jtdm-ek is elérik.
Giuntini04-10-2015 11:49:46 // 71551
'Én már mindenen túl vagyok. Hahaha. Ez önirónia akar lenni! Úgy fogom fel, hogy nekem "új autóm van". Senkinek nem kívànom. Ezért mondom nagyon meg kell nézni, ha valaki a 2,4 mellett dönt. Jó esetben 200 ezerre vannak visszatekerve. Sokban 300 ezer fölött van. Rengeteg felső vezetői autó van köztük.
Giuntini04-10-2015 11:39:51 // 71550
'Ezért mondom azt, hogy valóban olyan nyúljon hozzà aku tudja is mit csinál és már százat szetszedett. Az alkatrész ellàtàsra sokkal inkább lehetne panaszkodni. Egyébként a hátsó rúgó cseréjénél nincs nagyobb szopas és az mindegyiknel egyforma.
.......................04-10-2015 11:36:37 // 71549
Csak mostanában érik el a 2,4ek a 200ezret
Ergo minden ilyenen esedékes egy két hetes szerelgetés
.......................04-10-2015 11:34:19 // 71548
Nekem sírt,
Sőt a segédvázkeretet egyik fényező sem volt hajlandó lefesteni
A töcsavar cserét is lemondta inkább egy másik szerelő
Elegem lett,
Magam csinálom inkább

Ui.: még soha nem kellet egyik autómat az életemben szerelni mint a 2,4et
Nivan8404-10-2015 11:26:59 // 71547
Olyan ez amúgy, mint a rajzfilmekben az angyal meg az ördög ott ülne az ember vállán.
Nivan8404-10-2015 11:21:30 // 71546
Nem a kedvét akarta elvenni gondolom, de jó ha tudja mire vállalkozik. Nem csak szép oldala van a 2.4-nek, meg az Alfának sem. Aki akar egyet, az tudni akarja az árnyoldalát is, amibe bele tartozik a magasabb fenntartási költség. Jobban megy, kurva jó a hangja, örülnék ha nekem is az lenne, de nem tudnám fenntartani, mert igen, szarul szerelhetö, és a szerelöd nem neked fogja elsírni, hogy mennyit szop egy hosszbordás szíj cserével, mert az furán venné ki magát. peace.

"Úgy írod,mintha mást se kéne vele csinálni csak szerelni.
Az enyémet már nem kevésszer szétszedték és összerakták de még sosem sírt érte a szerelő." - ebben meg érzek egy kis ellentmondást :)
Szabolcs 15904-10-2015 11:19:47 // 71545
ezeket a szépségeket vettem helyette
Giuntini04-10-2015 10:55:39 // 71544
Szosza tényleg szarabbul szerelhető, hiszen a generâtorhoz hozzàférni vagy az onindítót kivenni nem kis művelet. A verérlés cseréje sem egyszerű. De ezek nem gyakori dolgok. A gent. vagy az onindítót kb. 200 ezrenként piszkàljuk. Vezérlés csere 100 ezrenként. Ezen nem nekünk kell agyalni hanem a szerelőnek. Az olyan szerelő aki nem ért hozzà az ne nyúljon hozzà. Ha meg más gond van mindegyik 159 nagyjàból egyforma. Ne vegyük el a kedvét annak aki 2,4-et akar, inkább biztassuk arra, hogy nagyon nézze meg, és ne higgyen a kereskedőnek. Egy törvényt most már tudok a saját tapasztalatomból: Ausztriàból nem szabad autót hozni. Hihetetlen szemétségeket tudnak ott művelni. Ezt nekem lutólag többen alàtàmasztottàk. Szatyi is ezen a véleményem van. Ügyvéd haverom mondta, a legtöbb utólagos jogi illetve műszaki gond az oszzràkokkal van.
SzJanos04-10-2015 10:08:40 // 71543
Mit vettél helyette?
Szabolcs 15904-10-2015 09:37:07 // 71542
[img1].Eladó 205/50 R17 semperit téli gumi 2db5mm 2db 6mm et 40 ár irányár 70000
'''''04-10-2015 07:59:48 // 71541
Úgy írod,mintha mást se kéne vele csinálni csak szerelni.
Az enyémet már nem kevésszer szétszedték és összerakták de még sosem sírt érte a szerelő.
.......................04-10-2015 00:25:52 // 71540
Csak jót akarok másnak,
Nem kell egyből kritikának venni,
Nem ferdítek ,a 2,4 q..va szarul szerelhető
Kérdezd meg Csörit
Martin Kovacs03-10-2015 23:30:56 // 71539

Nem álltunk ma ki a garázsból ezért morcos is volt rám ! :D
Martin Kovacs03-10-2015 23:29:27 // 71538
Nem álltunk ma ki a garázsból ezért dühös is volt rám nagyon... :D
afla15903-10-2015 23:07:11 // 71537
Nekem is eltört kb egy éve a kuplung pedál rugója....A rugó kb 4-5 ezerbe kerül, de a szerelőm az úgy szidott mint a bokrot....Hihetelen szívás kicserélni...Már pontosan nem emlékszem, hogy mit is kellett lebontani...de a rugót qurva szar visszarakni...ÓRIÁSI szívás...Bocsi, hogy elkeserítettelek, de mi nagyot sz..p.tunk vele...
De az is lehet, hogy van egyszerűbb módja a cserének....
Giuntini03-10-2015 21:50:36 // 71536
Automata városban 12!
Liquid03-10-2015 21:25:53 // 71535
úgy ahogy én megetetek 9-10-et az enyémmel, illetve 8-10-et városban az 1.2 Pandánkkal :D
Erhard 242 (Pure Energy)03-10-2015 21:21:59 // 71534
dinamikus menetteljesítménnyel pl :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.