Okosat tudunk mondani, de nem biztos, hogy igazunk van. :)
Főleg, hogy nincs típusismeretem. :)
Hibakód van?
Én még EGR működését is ellenőrizném, már ha van a tiedben.
Esetleg lambda.
Vagy lehet gyújtás: trafó, gyertya.
Forum >> 159
droberto25-10-2017 09:06:33 // 100949
Giuntini25-10-2017 08:42:40 // 100948
Légtömegmérő elsőként.
Rivers25-10-2017 08:10:16 // 100947
Sziasztok!
Találkoztatok már olyannal,hogy gyorsítasz ki és enyhén berángat az autó? illetve ha tartod a sebességet autóúton és elkezded parkettázni mondjuk előzéshez szintén ugyan úgy beránt. Szerelőnél még nem voltam vele,gondoltam hátha előrébb leszek vele ha tudtok valami okosat mondani.
Találkoztatok már olyannal,hogy gyorsítasz ki és enyhén berángat az autó? illetve ha tartod a sebességet autóúton és elkezded parkettázni mondjuk előzéshez szintén ugyan úgy beránt. Szerelőnél még nem voltam vele,gondoltam hátha előrébb leszek vele ha tudtok valami okosat mondani.
Piritu - 1.000.00025-10-2017 07:15:45 // 100946
Érdekes, hogy a Giulietta fogyasztása sokkal jobban függ a tempótól, mint a 159-é. Az okát nem nagyon tudom. Nem hinném, hogy ennyivel rosszabb lenne a légellenállása. Talán az egyéb veszteségei kisebbek?
Piritu - 1.000.00025-10-2017 07:12:42 // 100945
Mint említettem, nem tartott fel senki, mert szinte nem volt forgalom :-)
(Mondjuk vagy kétszer még így is előztem.)
(Mondjuk vagy kétszer még így is előztem.)
Piritu - 1.000.00025-10-2017 07:05:59 // 100944
Így van. A Giulietta kerékcsavarjai 2 mm-el vékonyabbak, de jól megtartják a 159 felnit.
Giuntini24-10-2017 23:02:05 // 100943
Mert tele van munkával, de most azért sokkal jobb, mert ez a szivárgás tényleg bekavart. Most figyelni fogom, és remélem hogy jó lesz.
Dömpi (il dottore)24-10-2017 22:49:14 // 100942
El kéne hoznod az én szerelőmhöz!
droberto24-10-2017 22:44:15 // 100941
Miért nem hagyod ott Szatyinál, amíg ő rendesen meg nem csinálja?
Bárki bármit mondhat, akár szerelő akár mi a fórumról. Addig amíg a hiba nincs diagnosztizálva és kijavítva addig az csak szájtépés.
Addig használod amíg tényleg hengerfejes nem lesz...
Bárki bármit mondhat, akár szerelő akár mi a fórumról. Addig amíg a hiba nincs diagnosztizálva és kijavítva addig az csak szájtépés.
Addig használod amíg tényleg hengerfejes nem lesz...
Giuntini24-10-2017 22:29:54 // 100939
Ma reggel mentem vele, és természetesen ahogy bemelegedett, lement a szint minimum alá. De azért nem hagyott nyugodni ez a termosztát dolog. A termosztát jól működik, hiszen mindkét cső meleg. Viszont az a múltkori eset, a termosztát környékéről a vízfolyás nem hagyott nyugodni. Mindig a motor alsó részén egy mélyedésben láttam a fagyállót, hol több, hol kevesebb. Kivettem az akksit, és szemügyre vettem a termosztát környékét. A motorból a termosztátba menő csőnél megnéztem a bilincset, és húztam rajta. Akkor lepődtem meg. Teljesen le volt lazulva. Utána mentem vele vagy húsz km-t, és a víz szintje a maximumról nem változott. És tűnt el a fagyálló a mélyedésből. Kezdtem örülni. Aztán kivittem a szerelőhöz Érdre a vasat, aki a Fiat-jaimat mindig csinálta, meg azért az Alfát is, mielőtt a motor szétment. Kiértem, a víz még mindig maximumon volt. Megnézte, melegen (forrón) levette a kiegyenlítő sapkáját, jött ki a víz. Azt mondta, ez hengerfejes. Aztán beindítottam, az elején voltak buborékok, majd megszűnt, ahogy ment le a vízszint. Aztán elmondtam, a termosztát bilincset is, és látva, hogy nincs olaj-víz keveredés, már nem volt olyan biztos benne. Szatyi is ugyanígy forrón kinyitotta a kiegyenlítőt, felment a víz, de nem ilyen durván, és ő azt mondta, hogy ez nem valószínű hogy hengerfejes. Mindenesetre visszafelé az autópályán nem keményedett fel a cső. és a vízszint sem ment drasztikusan le.
Nyugtalan vagyok a felső cső miatt, mert látszik, hogy a puffadás nyoma benne maradt. nem tudom, hogy eldurranhat-e ott...
A másik, azért érdekes, hogy három helyen szivárgott a víz egyszerre. A hőcserélő csövénél, majd a hűtő alján, és a termosztát bilincs alatt is szivárgott, mert le volt lazulva. Nem tudom hogy mi lesz ennek a vége, ma a szerelő azt mondta, hogy ha hengerfejes is, nagyon kezdődő. Kezdődő? Nyár közepe óta küzdök itt a vízfolyással, nem találtam, aztán egyszerre több helyen is. De én nem akarok semmiféle kezdődő hengerfejességet. Megcsináltattam a motort, nagyon sokba került. Bár most ez a szerelő is azt mondta, hogy gyönyörűen jár ez a motor. Azért velem rendesen kib...szott ez az autó.
Nyugtalan vagyok a felső cső miatt, mert látszik, hogy a puffadás nyoma benne maradt. nem tudom, hogy eldurranhat-e ott...
A másik, azért érdekes, hogy három helyen szivárgott a víz egyszerre. A hőcserélő csövénél, majd a hűtő alján, és a termosztát bilincs alatt is szivárgott, mert le volt lazulva. Nem tudom hogy mi lesz ennek a vége, ma a szerelő azt mondta, hogy ha hengerfejes is, nagyon kezdődő. Kezdődő? Nyár közepe óta küzdök itt a vízfolyással, nem találtam, aztán egyszerre több helyen is. De én nem akarok semmiféle kezdődő hengerfejességet. Megcsináltattam a motort, nagyon sokba került. Bár most ez a szerelő is azt mondta, hogy gyönyörűen jár ez a motor. Azért velem rendesen kib...szott ez az autó.
Liquid24-10-2017 22:26:44 // 100938
a Julis meg a 159 azonos, csak a csavar különbözik,a Julisé asszem 10-es a 159-é 12-es
Haddel24-10-2017 22:15:12 // 100937
Úgy néz ki. Piritunak is ha jól tudom a 159-röl maradt felni a téli kereke a Giuliettán.
Dömpi (il dottore)24-10-2017 22:04:24 // 100936
A Giulia és a Giulietta is 5*110?
Csabi24-10-2017 22:03:06 // 100935
Egyszerű a csere, az alját kell levenni, az önindító mellett van (gondolom 1,9nél is)...egy csavar fogja
Dömpi (il dottore)24-10-2017 22:01:55 // 100934
IFA mögött kilométereken át beragadva, vagy ködben 50-el tötymörgők mögött nekem is simán hozza a 4.0-át. 😆
Haddel24-10-2017 22:00:32 // 100933
Haddel24-10-2017 21:54:39 // 100932
jó állapotu gumikkal?
Haddel24-10-2017 21:52:38 // 100931
jó ez a forradalmi dízel moci :)
Dömpi (il dottore)24-10-2017 21:47:24 // 100930
Ja, szerintem pár napon belül cserélve lesz. Addig reszkíroznom kell.
Mekkora szívás a csere?
(Amúgy árban nem vészes...kb 10e Ft)
Mekkora szívás a csere?
(Amúgy árban nem vészes...kb 10e Ft)
Dömpi (il dottore)24-10-2017 21:45:17 // 100929
Ja, ezt néztem én is.
Csabi24-10-2017 21:33:34 // 100928
Cserélném a helyedben. Egyrészt mert elég valószínű, hogy az...másrészt, biztos akkor hagyna az út mellett amikor a legkevésbé számítasz rá. Ráadásul tudod, hogy ez az alkatrész is cserélve van...:)
Piritu - 1.000.00024-10-2017 21:19:32 // 100927
Az lesz, GTPeti blog
Dömpi (il dottore)24-10-2017 21:10:53 // 100926
who the "f" is alice?
khm..
WTF: RPM sensor?
Ma 20 km gondtalan autózás után megálltam a SPAR parkolójában kb. 500 m-re otthontól és 250 m-re a szerelőm műhelyétől.
10 perc bevásárlás után, visszaülve a kocsiba indítottam...de nem indult. Forgatta, forgatta, forgatta, de nem rántotta be :(
2-3 próbálkozás után sem :(
Hívtam a szerelőm, de vidéken volt, úgyhogy jött a telefonos help: hallgassak rá megy-e a szivattyú. Géptető fel, gyújtás ráad...valami halkan zúgott, de nem esküdtem meg arra, hogy a szivattyút hallom.
Ezután benyomtam a sofőr ülés előtt alul az üzemanyag vészleállító gombot, majd levettem az akkusarut és 10 mp után visszaraktam.
Ezután pöccre indult, de dobott hibakódot.
Hazaérve direkt nem állítottam le a kocsit, hanem rögtön kiolvastam: P0335 RPM sensor
Kisvártatva leállítottam majd percekkel később indítottam és indult rendesen.
Ez a főtengely jeladó lenne? Cseréljem most, vagy várjak előjön-e újra a hiba?
Hibakód és leírás csatolva.

khm..
WTF: RPM sensor?
Ma 20 km gondtalan autózás után megálltam a SPAR parkolójában kb. 500 m-re otthontól és 250 m-re a szerelőm műhelyétől.
10 perc bevásárlás után, visszaülve a kocsiba indítottam...de nem indult. Forgatta, forgatta, forgatta, de nem rántotta be :(
2-3 próbálkozás után sem :(
Hívtam a szerelőm, de vidéken volt, úgyhogy jött a telefonos help: hallgassak rá megy-e a szivattyú. Géptető fel, gyújtás ráad...valami halkan zúgott, de nem esküdtem meg arra, hogy a szivattyút hallom.
Ezután benyomtam a sofőr ülés előtt alul az üzemanyag vészleállító gombot, majd levettem az akkusarut és 10 mp után visszaraktam.
Ezután pöccre indult, de dobott hibakódot.
Hazaérve direkt nem állítottam le a kocsit, hanem rögtön kiolvastam: P0335 RPM sensor
Kisvártatva leállítottam majd percekkel később indítottam és indult rendesen.
Ez a főtengely jeladó lenne? Cseréljem most, vagy várjak előjön-e újra a hiba?
Hibakód és leírás csatolva.

Hardy24-10-2017 19:58:17 // 100925
Ha elől van kábel meg a biztosíték tábla felett találsz egy 2 vezetékes kábelt akkor be van. Az a hangszoroé. Ha nem tudja a műszerfal attól meg működik. Max nem látod de sípolni fog. De lehet szerencséd lesz. Én is be akartam előre is csak lusta vagyok a vezérlőtől elhozni az áramot. A furashoz ne fúrot hanem lyukasztot vegyél. Az szebb munkát csinál.

Hardy24-10-2017 19:49:31 // 100924
De Fehervarnál. Lehet meg kene nézni gépen hátha ír hibát. Próbáld át kapcsolni mono aztán dual módba hátha használ neki. Nyomd 5 másodpercig a bal oldali autó gombot. Ilyenkor a bal oldali gombbal vezérled a jobb oldalt is. A hőfokot azt hogy hova menjen a levegő stb. Az működik rendesen?
tirex24-10-2017 19:45:43 // 100923
QV felnigarnitúra eladó Falken gumikkal. 1500 juró a neten. :))
Krisz15624-10-2017 19:41:45 // 100922
Tavaly télen csinálta, akkor ráfogtam a hidegre, majd minden rendbe jött, egész nyáron jó volt a klimánál is. Az elmúlt egy másfél hétben újra vissza jött az anyós oldali még bekapcsolt, de a vezetői nem. Egy két napja már az anyós oldali sem kapcsol, a gombok minden szélét próbáltam semmi. Automata üzemben viszont tökéletesen fúj. Véletlenül egy hete az M7-esen nem veled találkoztam? :D
mizooo24-10-2017 19:30:56 // 100921
Szia, milyet vettél bele?
b007724-10-2017 19:10:34 // 100920
Nekem elvileg be van kábelezve előre is. Legalábbis a csomagtérben 3 csatlakozó van és az első lökös mögött is találtam egy plusz kábel véget, remélhetőleg ez azt jelenti, hogy elől is be van kábelezve. Kábelezni nem szeretnék. A km óra az baj... nem szeretném még azt is cserélni... Közi az infokat!
btsabi24-10-2017 18:19:30 // 100919
Piritu - 1.000.00024-10-2017 17:00:41 // 100918
Én megmondtam :-)
...csak hogy ne kelljen visszaolvasni:
yani 98413:
"Kíváncsi vagyok mikor kerül elő az a cartárs, akinek először 4, valamennyi lesz az átlagfogyasztása :DDD"
válaszom - 98420:
"Nevetni fogsz, simán "hozható". Mindössze kizárólag országúton közlekedve be kell tartani a KRESZ-t :-))"
...csak hogy ne kelljen visszaolvasni:
yani 98413:
"Kíváncsi vagyok mikor kerül elő az a cartárs, akinek először 4, valamennyi lesz az átlagfogyasztása :DDD"
válaszom - 98420:
"Nevetni fogsz, simán "hozható". Mindössze kizárólag országúton közlekedve be kell tartani a KRESZ-t :-))"
Hardy24-10-2017 16:45:24 // 100917
Mono vagy dual módban probaltad? Egyik oldalon se működik? Nekem pl nem a gomb közepét hanem a jobb szélét kell nyomni.
Hardy24-10-2017 15:55:23 // 100916
Hogy miért nem tudja azt nem tudom. Együtt cseréltük egy másik autóval én csak hátsót mert elől nincs be kábelezni be ő csak elsőt mert a hátulja megvolt. Hiába próbálta a kijelzőt nem tudta bekapcsolni. Utána nézett más a kijelző.
Krisz15624-10-2017 13:55:16 // 100915
Sziasztok, a segitségeteket kérném hát ha valaki találkozott már hasonló dologgal. Adott egy 159 2.0 a kicsi kocsi produkál egy olyat, hogy nem tudom kapcsolni a láb fűtést, az ablakra és az utas térben tökéletesen működik, de lábtér kapcsoló gomb nem reagál semmit, van ennek külön valami reléje vagy biztositék amin eltudnék indulni!? És, ha van mi és hol? Tél előtt jól jöhet a fűtés. :D
Trombozis24-10-2017 13:53:35 // 100914
Kitartást!
Trombozis24-10-2017 13:53:05 // 100913
Közben megtaláltam. Csak kérdezni kellett. :-D Amúgy jó, hogy lehet 30 ezerért kapni. Gyoh!
yani🍀24-10-2017 12:40:50 // 100911
Mikor viszed szerelőhöz?
Zolibácsi24-10-2017 12:38:38 // 100910
Inkább fordulaton nyomja ott a vizet, de akkor nincs eltomodve..
Giuntini24-10-2017 12:27:54 // 100909
Azt néztem, hogy jön, de ott a motor leállítása után is kellene visszajönnie.
Tomi Stark24-10-2017 12:23:57 // 100908
Nem pont így gondoltam.... De ha a víz/gáz elpárolog attól az UV nyomot hagyhat a felületen...
De ha lecseréled átlátszóra a csöveket, azt azért megtapsolnám. :-)
De ha lecseréled átlátszóra a csöveket, azt azért megtapsolnám. :-)
Zolibácsi24-10-2017 12:16:13 // 100907
A kiegyenlítő tartály visszatérő felső kis csövén jön vissza a víz rendesen?
RomeoOne24-10-2017 12:15:39 // 100906
Ja, számítógépeket így szokták vízhűtéssel megcsinálni, mennyivel királyabban nézne ki így a kocsi motortere is... Lenne értelme folyton nyitogatni a gépháztetőt :D
kép
kép
Trombozis24-10-2017 12:14:22 // 100905
Srácok, tudja valaki a kábel méretét (hosszát, átmérőjét), ami az aksi pozitívjától megy az önindítóhoz? Ha cikkszámot tudtok annak is örülnék. Cserélni szeretném, de nem találtam még róla semmit. :(
Köszönöm szépen!
Köszönöm szépen!
Tomi Stark24-10-2017 12:11:36 // 100904
Csak egy ötlet: a vizet nem lehet UV-vel megfesteni, mint a klímagázt? Mert ha igen akkor előbb megtalálni a blokkon/szívósoron.
Giuntini24-10-2017 11:58:33 // 100903

b007724-10-2017 11:50:24 // 100902
Ja bocs rosszul olvastam, te is első és hátsót írtál.
b007724-10-2017 11:47:39 // 100901
A vezérlők külön vannak? Külön első és hátsó? Én úgy tudtam hogy egyben van ami első és hátsó is egyben. A műszerfal miért nem tudja? Nem csak be kell kapcsolni diagnosztikával, hogy jelenjen meg a műszerfalon?
b007724-10-2017 11:45:23 // 100900
Kell hozzá külön ecu, elvileg van csak hátsó "egyes" és első hátsó "kettes" ecu. Nekem 3 csatlakozó van a csomagtér jobb oldalán a kárpit mögött, oda megy elvileg a "kettes" ecu. A kábel végek pedig a lökhárítók mögött lógnak.
Tehát elvileg kell:
- egy "kettes" ecu,
- a lökösök mögé 1-1 kábel "elosztó", ami a szenzorokig megy,
- 4 - 4 szenzor,
- 2 csipogó a előre műszerfalba és a hátsó ülés mellé,
- Egy másik belső lámpa amin van első radar kapcsoló,
- Plusz ehhez jön a már belinkelt bmw szenszor felfogatás, mivel gyárilag csak a lyuk perforált helye van meg, felfogatás nincs.
Tehát elvileg kell:
- egy "kettes" ecu,
- a lökösök mögé 1-1 kábel "elosztó", ami a szenzorokig megy,
- 4 - 4 szenzor,
- 2 csipogó a előre műszerfalba és a hátsó ülés mellé,
- Egy másik belső lámpa amin van első radar kapcsoló,
- Plusz ehhez jön a már belinkelt bmw szenszor felfogatás, mivel gyárilag csak a lyuk perforált helye van meg, felfogatás nincs.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
490
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?