Forum >> 159

Shadin31-05-2018 12:18:32 // 109097
Már most utálom...
droberto31-05-2018 12:03:26 // 109096
;)
Jó lesz majd.
Így leszel 100% nyugodt.
Shadin31-05-2018 11:46:53 // 109095
Megvettem a tömítőpasztát...
droberto31-05-2018 09:28:56 // 109094
Simán.
Hátsó motortartó leszedés, féltengely megvezető csapágy leszedés, elöl pedig nívópálca cső kiszedés.
Kb 16 csavar kiszed és a ragasztó széfeszítése. A fedél leugrik.
Ennyi.
Sima ragasztott karimakötés. Túlmisztifikálod.
A ragasztó puckerálás már már tészta.
Az a szopás. Erre viszont meg Loctite 7200. :) 20 pecig áztatva a tömítést. Ez jól felpuhítja.
Ár.
A Rolling-ba meg tudod venni.
Shadin31-05-2018 09:21:40 // 109093
Amikor már tudtad, akkor simán lejött?
droberto31-05-2018 08:56:55 // 109092
Igen, még asszem te mondtad, hogy így tudom leszedni.
Már majdnem feladtam. :)
Shadin31-05-2018 08:49:51 // 109091
A karter visszaragasztása miatt jobban aggódok mint a dugattyúk kihúzása miatt, Feriék is el tudták baxni vagy 4x a ragasztást...
Erhard 242 (Pure Energy)31-05-2018 08:38:51 // 109090
vagy ha lenne, látható lenne de ha leveszed a kratert akkor minden látszik és szét sem kell fűzni...
Shadin31-05-2018 07:44:01 // 109089
Az a baj, hogy a vele való szopás ill. az aggódás mértéke esetleges hiba miatt, jelenleg 90:10 arányban vannak. Egy hete agyalok rajta és mindig arra jutok, hogy ott egyszerűen nem lehet semmi baj.
Shadin31-05-2018 06:48:34 // 109088
Neked is a sebváltóharang mögött van a két utolsó csavar amihez a lendkereket kell forgatni hogy be tudd tenni a csavart?
Csabi30-05-2018 22:30:04 // 109087
Nem tudnál nyugodtan aludni, ha nem szednéd szét, amúgy is a karter nagy ékszerdoboz :)
droberto30-05-2018 22:24:56 // 109086
Szétszedés +1.
Novoth Tibi is mindig szétszedi.
Legalább ki bírod puckerálni rendesen és karterben bármi lehet. :)
Nem egy nagy kunszt szerintem a ragasztás.

Vagy nálad bonyeszebb?
psychoati30-05-2018 21:10:33 // 109085
Én onnan közelíteném meg a dolgot, hogy melyik megoldás fog megnyugatni.
Haddel30-05-2018 20:27:28 // 109084
Hát én tuti ordítanék már,de te türelmesebbnek tünsz.Szedd szét szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)30-05-2018 20:22:50 // 109083
én nem fűzném szét, semmi értelme...
yani🍀30-05-2018 20:18:46 // 109082
Péntek este kivesézzük :-)
Shadin30-05-2018 20:14:21 // 109081
Csak van az a munka ami már büdös a díszkövemen :-(
Erhard 242 (Pure Energy)30-05-2018 20:07:02 // 109080
mivel tudjuk, hogy maximalista vagy ezért teljesen felesleges volt ezt a kérdést feltenned mivel már tudod a választ :)))
Shadin30-05-2018 19:53:05 // 109079
Közvélemény kutatást szeretnék tartani, h kinek mi a véleménye. Adott ugye a ripityomra bontott motorom, aminél már csak a dugattyúk kihúzása hiányzik a totális inspekcióhoz ill. az esetleges javításhoz.

Ha kihúznám akkor azt azért tenném, hogy ellenőrizzem az egyes dugattyú oldalfalát, ahol az idegen anyag megnyomva azt beágyazódott és esetleg sérülést okozhatott. A hengerfalat kicsit megdörzsölte, de annyira sem mint a hónolás. Talán gyűrű és hengerfal közé is ékelődhetett anyag, ami további galibákat okozhat, de ennek jelét nem látni, hézagmérővel szépen körbe lehet járni a felső gyűrűig a hézagot a dugattyú és a hengerfal között.

Tehát látszólag semmi sem indokolja, de már csak egy lépés leszedni a kartert és kitolni a dugattyúkat.

Szedjem vagy ne? A karter ragasztandó és elég szopika visszarakni a váltó felőli oldalon pláne, hogy a művelet az udvaromon zajlik felbakolva.

Album és 5letelés
Erhard 242 (Pure Energy)30-05-2018 19:52:11 // 109078
csak betétszűrős van és a csöcsös kell...
szelod930-05-2018 17:51:46 // 109077
Sziasztok. Első olajcsere előtt állok az autóval. Az lenne a kérdésem, hogy tényleg két féle szűrővel szerelték őket? Papír és fém házas? Ki lehet deríteni, a szűrő leszedèse nélkül, hogy milyen kell nekem? :D
Roll198329-05-2018 22:32:22 // 109076
Azért a hadüzenet és a kormánynyak csapágy probléma az messze van egymástól. Ez még a Hondákon is cserés szokott lenni, tudom, mert a harmadikat nyúzom. :) Lényeg, hogy kúpgörgőset tegyél bele, az sokáig bírja.
Laczkog29-05-2018 22:24:48 // 109075
Srácok, köszi a támogatást, meg az ötleteket, kicsit nézelődök még, hosszú távra tervezek a Vassal, szóval nem akarok tessék lássék megoldást. A házi szerelés nem áll tőlem messze, de sajna panel előtt elég vadregényes a futómű szerelés. Amúgy lengőkarcsere után azt hiszem illik egy futómű hangolás, vagy tévedek?
Shadin, az ebay ötletén azért elmosolyodtam, viszont találtam valamit... túl olcsó hogy jó legyen de kitudja...

http://www.lengokarbolt.hu/lengokarbolt/eshop/1-1-Alfa-Romeo/10-2-Alfa-Romeo-159-2005-2013/5/31-Alfa-Romeo-159-bal-elso-also-lengokar
Amúgy az elmúlt egy évben olvasgattam itt a fórumot, mérlegelve, hogy mire kell figyeljek, amikor alfát veszek, hol vannak a csontvázak... Shadin, annak a szopórollernek amin te bicikliztél nemrégiben a HSZ-ek alapján, a közelébe se vagyok:)

Hab a tortán, hogy hazafelé a melódól Ducati is kormánycsapágyas lett, pedig éppen most dicsértem halálra, lassan átnézek a Monster fórumra:) Azt hiszem Olaszország hadat üzent... vagy mi:)
gecsa29-05-2018 20:52:38 // 109074
Ja, én a helyzetjelzőre értettem. :)
Haddel29-05-2018 20:42:22 // 109073
Ja nekem a xenon bejött ,az hibátlan ,már vagy 3 éve.És műszakin sem problémáznak rajta. A ledek mentek mindig tönkre ,pedig vettem mindenfélét.
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2018 20:08:32 // 109072
A TRW-ről nem rég volt szó, hogy 10e km múlva nyekereg. Az autósboltban sem ajánlották. A Lemförder tűnik jó választásnak. Talán..
gecsa29-05-2018 19:56:54 // 109071
A xenon hatású halogén is jó. Hozza a színt, a tartósságot, és nem kötnek bele sehol. Ja, és olcsó is.
Haddel29-05-2018 19:52:28 // 109070
Én most direkt megnéztem ,Autodocnál az alsó lengőkar 170€ ,a felső 65€ Trw márkából. Én is azt vettem,felsőt,igaz akkor talán 75€ volt..
Ja a stab pálca 14 ercsi. Nem vészes árak sztem.
Haddel29-05-2018 19:41:40 // 109069
Én is ledesítettem ,miután a xenont beraktam ,de utána rá untam ,hogy állandóan tönkre mentek ,igy most újra mhol hagyományos izzó van.
Shadin29-05-2018 18:52:12 // 109068
Akkor már az ilyenek is szóba jöhetnek
Shadin29-05-2018 18:49:52 // 109067
Sajnos adódhatnak a tervezetten felül is költségek :-(
A lengőkarok ára fordítva van, az alsó a drága és a felső az "olcsó".
Lemförder és TRW javasolt, ez utóbbi a gyári. Amit ne az a Meyle...
Árakról Erhard cartárst is kérdezd meg.
A bölcsőt miért akarják rád HTK-zni, az nem jellemzően tud elromolni, max. rozsdás, de attól még működik.
Különben elég gáz, hogy azért mert a szakember nem tudja honnan kopog az autó eleje, kicseréltesse az egész futóművet bakker.
Én már azt mondom, hogy a futómű csere kb. gyerekjáték, egy fillért nem fizetnék érte szerelőnek és javaslom a felső lengőkarokkal és a stabpálcákkal kezdeni, ezek az olcsóbbak és ezeket tényleg könnyű cserélni.
Zolibácsi29-05-2018 18:48:12 // 109066
D. Z ének van valami lengyel utángyártott szett, rendben van az is. És fele annyi mint a trw.
Laczkog29-05-2018 18:07:42 // 109065
A kezdeti nehézségek sajnos nem értek véget, a vezérléscsere megvolt D.Z.-nél, viszont hallottam némi kopogást, na jó komoly kopogást a jobb elejéből. Amúgy mellékesen ezt se én se az autóátvizsgáló cég embere nem szúrtuk ki. A szervizt megkértem, hogy nézzen rá, és kissé elkeserítő a véleményük, alsó-felső lengőkarok, stabpálca, bölcső. Komoly árat is kaptam rá, amit ha hozzáadunk a vásárláskor ismert kettős tömegű problémához, és a vezérléscsere költségeihez, melyek tervezettek voltak... hát kihagyott a szívem egy ütést na.
A lengőkarok árfekvése, felsőé 75-35 ezer között, alsó 15-35 között változik. Melyik típus vált nektek be? Van-e bevált futóműves? Félreértés ne essék, nincs semmi bajom a D.Z. művekkel, övék az elsőség a munka elvégzésére, de perpillanat súlyos százezrekről beszélünk, és az már azért nem piskótadolog.
Szóval TWR, Aftermarket, istentudja... elsősorban ár/értékarány érdekel, kinek mi vált be, mi az amitől óvakodjak.
Esetleg titkos tipp egy szakira, aki jó minőségben javít, és nem cserél. Ezt én se gondoltam komolyan.
ProdyG29-05-2018 16:26:25 // 109064
Köszi mindenkinek a hozzászólásokat, végül a hagyományos izzó mellett döntöttem (pedig volt a Bárdi-ban LED-es is).
Főleg azért, mert nem xenon a tompítottam, és így szerintem hülyén nézne ki, olyan felemás lenne.
Ha már LED, akkor ki kéne cserélni mindent :) de azt majd talán egyszer máskor.
Liquid29-05-2018 13:38:55 // 109063
Szerintem a "sima" tompított mellé inkább sima helyzetjelző illik, mert attól nem üt lel. A xenon mellé azért tettem led-et, mert nagyon más volt a gyári helyzetjelző színe.
A led is csak leállítás után "dereng" 1 percig kb.
antonov29-05-2018 13:01:09 // 109062
Fura, de nekem pont ez a sárgás derengő helyzetjelző tetszik jobban, mint valami bazári utólagos fehéres-kékes cucc.

Smith29-05-2018 12:55:41 // 109061
A derengéshez nem kell felkapcsolni, az lesz sajnos. (ellenállással megszűnik, de ellenállás úgyis kell ha nem akarsz állandó hibajelzést)
Smith29-05-2018 12:54:41 // 109060
Ez az izzó a sok LED miatt hajlamos túlmelegedni és megsülni, aztán belepotyog a búrába, és ott zörög benne, nehéz kiszedni. Én sokfélét próbáltam, egy zsák ebay-es és ali-s, meg egyéb LED van otthon, de mindegyik rövid életűnek bizonyult. Pedig az utóbbi időben már csak rendes áramgenerátoros LED-eket próbáltam, de hiába. Most a legutóbbi vásárláskor ezt vettem: Philips T10 (W5W) X-tremeUltinon LED ami árban elég magas, de nagyon szépen világít, és egyik sem nyiffant ki azóta. Ellenállás kell rá, de most fejből nem ugrik be, melyikkel lett jó, hogy ne rikácsoljon az izzófigyelő.

Elől-hátul nálam már MINDEN LED, kivétel a hátsó ködfény. Persze nem bízok benne annyira, mint az izzókban, de jobban tetszik. Minden elinduláskor, minden reggel megnézem, hogy minden világít-e ahogy kell :)
ProdyG29-05-2018 11:28:58 // 109059
Értem. Igazából nekem nincs folyamatosan bekapcsolt állapotban a lámpa, csak akkor nyomom fel, ha tényleg kell. Szóval ez a derengés elvileg nálam nem számítana. Csiszolás se probléma. Viszont a plusz ellenállás rákötés az már nem az én asztalom :) anélkül is jó lenne?
Illetve nekem nem xenon van. Jól mutat ez a fehéres fényű LED a (sárgás színű) halogén tompított mellett is? Vagy inkább xenon mellett nézne ki jól?
droberto29-05-2018 10:23:48 // 109058
Sokunknak ilyen van.
Kicsit csiszolni kell az oldalából, de belefér. Nem rinyál az izzófigyelő.
Viszont dereng leállításkor és gyújtásraadáskor. Érdemes egy nagy teljesítményű ellenállást rákötni párhuzamosan. Ezt a LED is hosszabb élettartammal honorálja.
Ha a rendőr ezen problémázik az neked már régen rossz. Egyébként meg azt mondod, hogy gyárilag ilyen. :)
A UM-t csak nem kéri el. :)))
VKG231!!! (156+75)29-05-2018 09:14:28 // 109057
Vagy csak ritkán és akkor is rohadt gyorsan :D
RomeoOne29-05-2018 09:09:55 // 109056
Erről nincs első kezű információm. Ott az előtét ellenállásokkal is kell vmit csinálni. Sztem azért szokott sok probléma lenni, mert ebay-ről megvesznek vmi olcsót, hogy jó lesz az, aztán az tönkremegy 2 hét alatt.
Én anno kb. 5 évvel ezelőtt a lakásba vettem spot led égőket a hagyományos spot lámpák helyére. Kb 4-5x-ös volt az árkülönbség, cserébe a LED töredékét fogyasztja és sokkal hosszabb az élettartama. De, amint írtam, a jó Led jóval drágább, mint egy hagyományos izzó.
ProdyG29-05-2018 08:46:00 // 109055
Oké, sejtettem, hogy egyszerű, de ehhez még nem volt szerencsém :)
köszi!

Ehhez kapcsolódóan... látom, hogy néhányan LED izzót használtok helyzetjelzőbe. Nincs vele probléma? Olvasom, hogy valakinél panaszkodik kiégett izzóra ilyenkor a comp.
Ilyen LED izzót gondolom nem tudok most gyorsan beszerezni a nagy alkatrész boltokból, hanem netről kell rendelnem (sajnos most nem Pesten vagyok, hanem egy kisvárosban).
Amúgy a rendőr nem problémázik a LED izzók miatt?
RomeoOne29-05-2018 08:34:23 // 109054
Megfogod a fület és kihúzod. Nem fog eltörni. Ha mégis annyira megfáradt az anyag, akkor meg hiába is technikáznál. Csak ne feszegesd egyik irányba sem. Egyenesen húzd kifelé
ProdyG29-05-2018 08:16:30 // 109053
Sziasztok, gyorsan valaki el tudná mondani, hogy kell azt az izzót kicserélni (helyzetjelző a neve?), ami elől az index mellett van? Az a kicsi izzó elől, a 3-ból a középső burában. Nem szeretném eltörni...
gecsa28-05-2018 20:47:26 // 109052
De, amikor a kislányodat kellene orvoshoz vinni éjszaka a 30km-re levő ügyeletre, akkor csak nem biciklizel. :)
VKG231!!! (156+75)28-05-2018 20:29:42 // 109051
Én vidéki városban lakom perpill, 2 km-re van a munkahely amikor nem kell 100 kmt ingázni :) (változó szolgálati hely rulez)
Bicajjal gyorsabb mint autóval :-)))))
gecsa28-05-2018 20:26:52 // 109050
Jobb lenne kocsival járni... :)
VKG231!!! (156+75)28-05-2018 15:31:53 // 109049
Dombon kell lakni és hazafelé otthagyni valahol :)))
gecsa28-05-2018 14:57:27 // 109048
Trgnap defektet kaptam, ma megfoltoztam. Végre újra nem kell gyalogolnom! Csak tekerni ne kellene, hogy haladjon. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.