Forum >> 159

Wasco25-06-2018 13:30:56 // 109916
Simán ki lehet szerelni a hőmérőt a tükörből. nekem is ez volt a problémám. Üveget ki kell pattintani és alatta már egyértelmű lesz hogyan férsz hozzá. Jómagam egy 1100 ft-os homasita hőmérőjének az érzékelőjét tettem bele és működik mutatja a hőfokot stb. Annyi hogy 2 fokkal többet mutat mert benne hagytam a tükörbe leszigetelve. Először ideiglenesnek akartam de azóta is így működik, 14e körül van ilyen érzékelő ha jól láttam ebayen vagy ilyesmi.
gecsa25-06-2018 12:39:47 // 109915
Kábel típusa, Mes verziója?
Giuntini25-06-2018 12:03:56 // 109914
Most fogok indulni Csörihez.
RomeoOne25-06-2018 11:15:09 // 109913
Ja, és tényleg csak tükörrel együtt cserélhető. Én széthúztam a tükörhöz menő vezetékeket , hogy ne kapjon jelet, így a klíma gyakorlatilag manuális üzemmódban működött. Ha bekapcsoltam, fújta a hideget és én kapcsolgattam. De teljesen kényelmes volt így nekem. Csak a tükörlapot előtte be kellett állítani jól, mert az is azon a csatlakozón keresztül kapta a jelet és az sem volt így mozdítható.
αλφα25-06-2018 11:11:55 // 109912
Emberek!

Kicsivel 120 ezer fölött van az óra szerinti km teljesítményem. A szerviz intervallum számlálót kéne nulláznom. Van működő MES-em, de nem találtam arra választ, hogy mit is kéne nulláznom/átállítanom. 2.2 JTS. Pls segítsen walaki, aki ért hozzá! Köszi!

RomeoOne25-06-2018 10:59:31 // 109911
Én a 147-esemmel voltam így anno. A vezetőoldali tükörben van a külső hőmérséklet jeladó. Az is rossz volt, néha működött, néha -35 fokot mutatottt a kánikulában is. Mivel a a vezérlése olyan, hogy 5 fok alatt nem engedi bekapcsolni a hűtést, ezért nem indul a klíma. Lehet, hogy egyébként csak vmelyik vezeték a rossz és kontaktos. Esetleg azzal érdemes lehet még próbálkozni.
Zolibácsi25-06-2018 10:55:15 // 109910
Most volt a giulietta fórumban ez a téma. És igen az volt a megoldás
Gazdee25-06-2018 10:22:44 // 109909
Sziasztok!

Most, hogy beköszöntött a meleg nyár, nem működik a klímám. :(
Elvittem klímaszervízbe megnézetni...
Gáz van benne, kompresszor jó, szerintük valami ekektromos baja van, de az nem az ő asztaluk.
A külső hőmérséklet jeladóm ez idő tájt -15, -20 fokokat mutat!
Lehet ez a hiba forrása? Hogy a tévesen alacsony hőmérséklet miatt a vezérlése nem engedi bekapcsolni?
Valakinek valami tapasztalat, észrevétel, ötlet....?
Illetve tényleg nem lehet külön külső hőmérséklet jeladót venni 159-hez, csak komplett tükörrel együtt?
Köszi!
csAR25-06-2018 06:58:43 // 109908
Köszi.
gecsa24-06-2018 23:30:33 // 109907
Első a család, ez így van rendjén! ;)
Liquid24-06-2018 14:26:50 // 109906
ha oda jutok szólok :D
Liquid24-06-2018 14:26:37 // 109905
csinálok belőle dízel-rollert :)
psychoati24-06-2018 12:01:38 // 109904
Első lámpák érdekelnek :-D :-D :-D
RomeoOne24-06-2018 12:01:19 // 109903
RomeoOne24-06-2018 11:50:09 // 109902
Na, már bontod a kocsit, donornak jó lesz? :DDD
Liquid24-06-2018 11:03:22 // 109901
Ma sikeresen megkanibalizáltam szegény Alfit :) A fiam rollerének az első kerekéből elrepült a csavar, 1 órát kerestük de nem lett meg. Nyaralunk, így a pincébe se tudok lemenni másikért :) Viszont a motortérben lévő relédoboz fedél 2db pont olyan csavar fogja, na abból az egyiket lecseréltem egy kábelkötegelőre. MInden műxik :)
RomeoOne23-06-2018 22:02:11 // 109900
Benne hagytuk. Nincs azzal semmi gond.
csokagm23-06-2018 21:59:27 // 109899
Aki 2.0-át íratott, az kiíratta az EGR-t vagy bent hagyta? Jól működik, csak azt javasolták, ha írom érdemes kiírni, hogy ne szarjon a saját szájába.
Lexlutor23-06-2018 21:33:03 // 109898
Érdi Alfa bontó.
Kazes☻23-06-2018 21:06:22 // 109897
"A metallurgia meg semmit sem változott, sőt szerintem szarabb lett." ...no, nekik aztán nem sok közük van hozzá ilyen értelemben... a pénzügynek viszont annál több! A tervezett avultatás sem egy új dolog, viszont talán mostanra nagyobb lett a lépték... : /
WarbiRunner (Gyuri)23-06-2018 20:40:06 // 109896
Aztán mire volt jó a nagy kifinomultság? Csak károsanyag kibocsátásban vagyunk előrébb. Jó, igen elismerem, fontos dolog.
A 22 éves TD-m 1.5 dci-t reggelizik. Csak 3-szor annyi a várható élettartama, bírja a városozást. És ha láttál már adagolót szétszedve (vagy akár karbit) az igen kifinomult, okos szerkezet.
A TD-ben kettőstömegű sincs, érdekes, nem érzem a hiányát. Kultúráltabban jár sok cr dízelnél, a pdtdi-t meg hagyjuk is hozzá kepest.
A modern motorokból ellopták a köbcentit, a kompressziót (dízeleknél). És vajon mennyivel fogyaszt kevesebbet egy mai dci? 1l-rel.. talán.
És szerintem a 2.4 programja gyárilag egy időzített bomba.. de ezt már mondtam :-)
alfa155gyuri23-06-2018 20:01:55 // 109895


Nekem a klíma kompresszor állt be egyik pillanatról a másikra. :(
alfa155gyuri23-06-2018 19:55:10 // 109894
Kapd le a szíjat és forgasd meg az összes görgőt és ha mind finoman megy akkor irány a hosszú út.
alfa155gyuri23-06-2018 19:53:48 // 109893
Ez így van,tudnának tartós autókat csinálni de az nem érné meg.Fogyasztói társadalom lett.
Pl a nyomtatóban a lapszámláló és szia. :(
Don Gombóc23-06-2018 19:52:03 // 109892
Altatót szedsz? Izgulsz mi? :-)
csAR23-06-2018 19:35:45 // 109891
Sziasztok!
Generátor és főtengely szíjtárcsán kívül mi hajlamos a fáradásra?
Megelőzésként ránéznék/cserélném,mielőtt hosszú útra indulok.
Don Gombóc23-06-2018 19:35:02 // 109890
Nem jobb volt. Sokkal jobb ! :-)
A környezetvédelmi besorolás megölte az autózást. A metallurgia meg semmit sem változott, sőt szerintem szarabb lett. Erre bizonyíték a régebben futott verdák életkora és futásteljesítménye. És nem is a nagyon régire gondolok, itt van például a 2,4 olajkályha esete. A 10V és a 20V közötti különbség, sőt az első 20V és az utána lévő kurva kifinomult új 20V-k közötti tartósság. Valszeg elfelejtettek hajazni a régebbiekre, vagy kihaltak a régi mérnökök. A faszt. A beépített amortizáció, az visz mindent. Szar ez az egész, azt hiszem veszek lovat, az legalább a kocsmából is hazatalál. :-)
balu80723-06-2018 19:17:44 // 109889
Sziasztok! 159-hez keresek kormanyburkolatot, középkonzol borítását és légszűrő hazat. Van tippetek, hogy hol tudnék emberi áron szerezni?
hpeti9123-06-2018 14:52:22 // 109888
Köszönöm a kimerítő válaszokat, nem gondoltam hogy ekkora vitaindító kérdés :)
Ma kiszedtem a csavart és megnéztem a szűrőt, szerencsére nem volt semmi komoly szennyeződés benne, az olajat is könnyen átengedte (fecskendővel teszteltem). Így egyenlőre kapott egy áztatásos tisztítást, majd ment vissza helyére. Az autómban egyébként 199 ezer km van, és (szerintem) gyári turbó.
Egyébként a tény, hogy nem volt benne semmi komoly szennyeződés, arra enged következtetni, hogy az olajszűrő önmagában is elegendő tisztítást nyújt (nem hiszem hogy ez a szitaszűrő kisebb részecskéket fog meg mint a papír olajszűrő), tehát elvileg nélküle sem döglik meg a turbó. Viszont ha normális időközönként van cserélve olaj és olajszűrő, akkor pedig nem valószínű hogy eltömődik a szűrő, így nem is okoz problémát. Minden esetre rá fogok nézni néha.
alfa155gyuri23-06-2018 12:52:11 // 109887
Amúgy van egy gondolatom mi lelte de az egy másik vita okot generálna.És nem akarok vitázni. :)
alfa155gyuri23-06-2018 12:48:10 // 109886
Ott az áldozat a turbó én meg a pénztárcám volt! :) :) :)
droberto23-06-2018 12:46:18 // 109885
Akkor ott valami más gond lehetett. A szűrő csak áldozat volt. (ua. a sztori mint a DPF-el)
(Én is most belefújtam, de simán jött a levegő.)
droberto23-06-2018 12:43:44 // 109884
Tud valaki olyan oldalt, ahol van fotó a cikkszámokra. Nem is mert mindent a Google.
Kicsit szenvedek a csavarokkal, hogy melyik hova való. (Hasonló méretű csavarból is sokféle van.)
Pl.: ez hogy nézhet ki:
16285924
alfa155gyuri23-06-2018 12:39:53 // 109883
Igen.És az volt a szerencse,hogy észrevettem.Nem tudtam róla,hogy a stiloban van csak pelefujtam és nem ment át rajat semmi.Simán visszatettem volna a csavart.
droberto23-06-2018 12:35:18 // 109882
Neked egyébként el volt dugulva?
Hangsúlyozom még egyszer, hogy nekem 200k km után nem volt benne említésre méltó szennyeződés.
alfa155gyuri23-06-2018 12:30:40 // 109881
Igen és kisebb jóval.És mivel sehol nem említik egy tulajnak,hogy ott is van egy szűrő ezért szerintem itt van a kutya elásva.
droberto23-06-2018 12:29:02 // 109880
Szerintem ott lehet a kutya elásva, hogy ugye ez jóval finobban szűr mint az olajszűrő.
alfa155gyuri23-06-2018 12:28:45 // 109879
Ezt írom pont,hogy nem egy nagy mutatvány.
droberto23-06-2018 12:27:47 // 109878
Lassan összeáll a motorom.
Szerintek mit húzzak, le, hogy (ne iduljon be) le tudjam dry tesztelni tényleges beindítás előtt?
Az olajat bele akarnám terelni az olajcsőbe az olajpumpával éles idítás előtt...

Az izzítógyertyákra gondoltam, de úgy lehet beindulna.
alfa155gyuri23-06-2018 12:26:59 // 109877
De tényleg megemlíthetnék,hogy időnként ellenőrizzék vagy cseréljék,mert hát nincs egy centi nagyságú szűrő naná,hogy 200000 nél eldugulhat.Olajszűrőt 15000-ként cserélünk pedig egy jóval nagyobb felület.
RomeoOne23-06-2018 12:19:22 // 109875
Régen minden jobb volt. :)

Csak mekkora volt azoknak a motoroknak a fajlagos teljesítménye, meg mekkora a maiaknak? A maiak összehasonlíthatatlanul kifinomultabb mérnöki konstrukciók, sokkal jobban ki vannak hegyezve. Nem is tűrnek el annyi hanyagságot, nincsenek úgy meg ridegtartáson, mint a régebbiek. De hát mindenki eldöntheti, hogy milyen autóban szeretne ülni :)
alfa155gyuri23-06-2018 12:17:40 // 109874
Ez sem rossz megoldás,Mármint pl olajcseréknél cserélni azt is.Nem egy nagy mutatvány.
alfa155gyuri23-06-2018 12:16:17 // 109873

Ugyan ez az úszó csapágyazás volt a gt turbóban akkoriban is.
droberto23-06-2018 12:08:24 // 109871
Én inkább a Garratnek hiszek (ha már a gyártónak nem), mint bármilyen magyar kisiparosnak. Bocsi.
Ha meg így félünk egy szűrőtől, akkor inkább cseréljük ki minden második olajcserénél. + 4000 pénz.
Macccy23-06-2018 12:07:42 // 109870
Srácok.
A FIAT Szabót lehet mellőzném, nincs konkrét bajom velük csak a hozzám állásuk (~8 éves Alfa kgfb-re) és az Autóház Budaörs nagyon ajánlása miatt lehet inkább javíttatnám ott. Van ott valaki kontakt itt az Amorén, úgy tudom. Tudtok ebben segíteni légyszi? Hálás lennék. Kárfelvétel és jegyzőkönyv kész.
alfa155gyuri23-06-2018 12:03:30 // 109869
Az 1,9 stiloban is volt már.
Don Gombóc23-06-2018 12:03:28 // 109868
25 éve teljesen más volt a turbó csapágyazása mint most, ne legyünk már okosabbak mint a turbó és motorfejlesztő mérnökök/tribológusok!!!

:-) Ez így is igaz. Nem is volt annyi szar turbó mint most. Nekem cserélt csapágyakat garrett T-25 , és T-45-ben is,( benyás) de mindjárt leváltotta a csapágyakat Mitsubishi készletre, amit az N csoportos verdák túróiba is rak. A gyáriak közel sem olyan jók. És a Garrettnek is lejebb áldozott, amióta ez a haniwell belekóstolt.
alfa155gyuri23-06-2018 12:02:24 // 109867
Bocs!DE én már a Renault 5 gt turbókat csináltam nem látom,hogy most másabb lenne ugyan úgy úszó csapágy van benn..
De tényleg hagyjuk.Én válaszoltam egy kérdésre nem mondtam,hogy mindenki vegye ki.De akkor a dpf-et az egr-t se írogassuk ki,de tudom ez egy más történet.
Én nem akarok vitázni csak egy kérdésre válaszoltam mondom.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.