'''''06-03-2019 19:04:26 //
115475
Egyébként van négy 90%-os nyári gummám.Ha esetleg valakit érdekel,írjon az oldalamra.
222/45r17

mert a kopott márkás jobban tapad vizes aszfalton? 80-ezer alatt nem találtam használható gumit ami nem öregebb 3-4 évnél.
Ki tudja mi lesz a kocsimmal eladás miatt és inkább 80 ért veszek egy olcsóbb újat, mint egy agyon kopott kikeményedett használtat, talán még a vevő jobban is örül neki. Volt elég használt gumim, hogy tudjak különbséget tenni az között, hogy mit tennék fel az autóra és mit nem.
Milyet rendeltél végül? Az, hogy másfél éves, egyébként műszakilag nem gond, bár ha adnak rá kedvezményt, az mindenképp jó :D Főleg az ilyen ritkább és drágább méreteknél nem kap annyira friss DOT-osat az ember, mint a kommerszeknél, mert nem pörögnek annyira a készletek.
Furcsa, hogy két fajta címkével van ugyanolyan gumi?
Mellesleg ez a címke meg olyan dolog, hogy gyártók saját maguk sorolják be. Nem ellenőrzi senki, szóval kimondottan csak tájékoztató jellegű, túl sokat ne adj rá. Arra legalábbis nem alkalmas, hogy különböző brandeket össze lehessen hasonlítani. Persze ebben az esetben, típuson belül kell legyen jelentősége, furcsa, hogy ugyanazon a néven ilyen is van meg olyan is. Csak nem P Zero? :D
'''''06-03-2019 18:53:47 //
115472
QV gumi egy szezon.7000km kb. :-)))
Épp ma szólt a gumisom,hogy megjöttek a pirelli gumik de gond van.Kiderült,hogy másfél évesek a most rendelt gumik.Hajlandóak kicsit olcsóbban odaadni.Gond csak az volt,hogy amit mi rendeltünk annak a vízen tapadása A volt ők meg B-s gumit küldtek mert ebből is van kétfajta.Most megy vissza.
esvé06-03-2019 18:22:21 //
115471
:DDD
Macccy06-03-2019 18:19:18 //
115470
http://lmgtfy.com/?q=demo+gumiabroncs
MI AZ A DEMO GUMI?
A demo gumi olyan abroncs, melyet felszereltek, leszereltek és legfeljebb pár kilométert futott. Az alábbi esetek valamelyikében lehetett használva:
- Autószalonban
- Gumigyárban tesztelésre
- Kamionon, vagy vonaton történő szállításhoz, autóra szerelve
A demo gumira ugyanolyan jótállást nyújt a gyártó, mint egy új gumira. Mintázatának csatornamélysége legalább 99%-ra biztosított.
A demo abroncsok tehát új guminak felelnek meg és pénzmegtakarítást tesznek lehetővé, hiszen akár 10%-kal olcsóbbak, miközben optimális biztonságot nyújtanak.
Ez magyarul szerintem a kamionról leesett új gumi, de a romantika része úgysem fontos. ;)
Miylen az a "demo" gumi? Én a Rotation meg az Outside márkákra esküszöm :DDD
Macccy06-03-2019 17:55:23 //
115468
Hű, most úgy néz ki, hogy a gumis akihez szoktam járni, mégiscsak tud okosba kedves áron abroncsokat, újat, vagyis tavaly év végi gyártmányok, német új autókra szerelt prémium Pirelli "demo" gumik, effektíve 0 kilométer közúti futással. Az ár ami elhangzott elég bíztató 35 ezer /db. Jövőhétre tudok biztosat, addigra megnézem, de nem szokott csalódást kelteni, ha valakinek nem esik ki nagyon Érd, akkor szóljon és mondok még részleteket, addig látatlanba nem verem itt a dobot ...
Az első évben, szárazon, lehet :D
Pont kerestem 19" gumit. Használtban 50-60 ezerért 6 évesek vannak elg jól el kopva. Így maradtam a taurus 245/40 r19 nel 20500 per darab. Úgy vagyok vele hogy még ez a low budget gumi is jobb mint egy kopott használt.
Haddel06-03-2019 15:42:22 //
115465
Én téliguminál voltam úgy ,hogy eleinte csak prémiumot vettem (Michelin,Continental) ,de aztán meguntam hogy 1-1.5 szezon alatt úgyis elkoptak ,beújítottam előbb Nexent,aztán General Tyrest. Igy azért olcsóbb lett a banán😃
Ez is elég tudományos :-DDD
Nekem úgy nézett ki: Ismerős mérnök az Apollónál, aki a dolgozói kedvezményes áron tud hozni abroncsot. Megkérdeztem, hogy Satin vagy Vorti? Válasz: "Kb. ugyanolyanok, én a Vortit választanám, mert szebb a mintája"
Nekem is jobban tetszett, így Vorti lett :DDD
Nehéz ügy a gumi ügy, akkor tudsz kettőt összehasonlítani, ha már kipróbáltad őket. KÉt szett, 80e km, kitudja hány szezon (8-10?). Ha az egyik mellényúlás volt, 40e km-en keresztül bánod, hogy azt vetted. Ha belenyúlsz egy olyanba ami tetszik, akkor meg nem tágítasz. Mondhat bárki bármit, a saját tapasztalat a döntő. :-)
Én is így vagyok most. A nyárigumi csere előtt nézegettem a teszteket, melyik tapad jobban, ilyen százalék, olyan százalék.
A gumisnál meg mivel Vredestein képviselet, mindig az van jó árban. A döntés pontos menete így nézett ki: Satin, vagy Vorti? A Satin egy puha textil anyag, pff, legyen az :-D
A tudománytalan választás bejött. Nem adnám semennyi plusz tapadásért, annyira halk és kényelmes :-)
Macccy06-03-2019 14:17:58 //
115461
Én pénztárcára mennék, nem szerelemből .... de okos most én se tudok lenni, ez ennyi lesz. Banán for majom. :)
Liquid06-03-2019 14:04:05 //
115460
Ez a prémium dolgot nagyon nehéz szerintem megítélni. Nem hiszek ebben túlzottan, az ártöbblet nagyrészt a név miatt van. Természetesen a normális konkurensekhez hasonlítva.
Nagyságrendileg ugyanannyit ment el nálam a prémium mint a közepesnek mondott. Nem csak egy esetben. Azt hozzáteszem, hogy Michelin gumim még nem volt, mert egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy megérje. valami nem sportos kategóriában talán...
De 19-es széles gumi amúgy se bír sokat. Egyik se fog elmenni 80k-t.
Én egyébként nagyon sokat bújtam a gumiteszteket meg tapasztalatokat, de a végeredmény az volt, hogy felesleges erre túl sok energiát áldozni. Nem lehet egyértelműen meghatározni dolgokat. Pl öregedést egyáltalán nem lehet egy gumiteszten mérni, nincs időutazás. A kopást/futásteljesítményt sem túl megbízhatóan.
Újkori tulajdonságokat meg lehet mérni, de sokszor abban is nagy szórások vannak. Ami az egyik helyen nagyon jó, az a másikon lehet csak közepes. Olyat is láttam már, ami az egyik teszten majdnem a legjobbak között volt, a másikon meg tökutolsó. Nagyjából elmondható, hogy a prémiumok a felső harmadban szoktak lenni, a közepes gumik középen, az olcsók meg hátul nem meglepő módon). Van 1-1 év, amikor van egy jó széria egy budget guminál vagy egy rossz egy prémiumnál, de ezek csak kivételek.
Szerintem úgy érdemes vásárolni, hogy az ember felosztja kb. 3 részre az abroncsokat, mint prémium, középkategória, meg budget, és hozzárendeli ezekhez azokat a tulajdonságokat, amiket egy ilyen jelzőtől el lehet várni, akkor, ha eszerint választ akkor valószínűleg nem fogja meglepetés érni. Egy kategórián belül meg válassza azt, amelyik érzésre szimpatikusabb.
Így van.
Illetve amit tegnap is írtam, hogy ahogy kopik nem veszít úgy a tulajdonságaiból, mint egy közép vagy alsó kategóriás, valamint lassabban is öregszik.
Csodák nincsenek. Amennyivel olcsóbb annyival kevesebbet bír.
Nálam három dolog billenti a prémium felé a mérleget:
1. Maximális teljesítmény. Itt nem az ár/tapadás elvet követem. Sok múlhat ezen.
2. A (futásteljesítmény és futásidő)/ár aránya nem rosszabb mint az olcsóbb gumiknak.
3. Az élettartama szinte egészében a jobb tapadást hoz mint a többi abroncs.
Macccy06-03-2019 13:21:45 //
115457
Igen, de a prémium gyakorta nem véletlenül prémium. A kémiát, fizikát régebb óta űzik, biztos védik is mint a CocaCola receptjét. Ha jól tapad az alsókategóriás, akkor hamarabb fog elkopni, a kínairól pedig több helyen elmondták, hogy a többféle összetételű (gyengébb) rétegek miatt a külső halk és tapadós réteg adja el a gumit, amint az lekopik a gumi némileg hangosabb lesz, a tapadása romlik, gyorsabban öregszik. satöbbi
Köszi!
Így van. Mindet tudó abroncs nincs. Egy paraméter javításáért egy vagy több más paramétert kell beáldozni.
Macccy06-03-2019 12:59:32 //
115455
Nem, kicsit ha olvasgatod, akkor sokan odaírják az össz futott kilométerekhez azt is, hogy mennyire kopott le, vagy hogy teljesen elfogyott, stb. Ezért mondom, hogy egy képet azért lehet ebből kapni, aztán ha talál még másik tesztet akkor hozzácsapja.
De nagyonnagy csodák nincsenek, a Michelin Pilot Sport 4 az elég jól tapad sportosba tehát jobban fog kopni, mint egy kevésbé sport gumi.
Macccy06-03-2019 12:54:41 //
115454
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Pilot-Sport-4-S_2.htm
Ott csak azt írják, hogy hány km tapasztalatuk van vele, nem azt, hogy mennyit tud futni. Ez csak kb. olyan, mint a
népítélet-nél, hogy írják, hogy hány km-t autóztak már vele, de az csak azért van, hogy látszódjon mennyire megalapozott a vélemény.
Igen, ezt néztük Domboriban.
Segíts már meg egy linkel Cartárs. :)
Na ne már. Ha van valakiknek akinek hiszek, azok pont a Brittek. Sokan vannak és értenek az autókhoz és a gumikhoz. Tudnak és szoktak gyorsan vezetni. És a legfontosabb, hogy nem elfogultak. Ami a németekről (az ADAC-ról, Bildről) már nem elmondható. Sokszor csalnak is.
A nagy értékelésszám miatt pedig igencsak reprezentatív. :)
A gumi értékelés mindig szubjektív dolog. De ugye nem vagyunk egyformák. Mindenki máshogy vezet. Az emberek 95 % max csak vészhelyzetben él a gumi tartalékaival és egészen más szempontok alapján alkot véleményt.
Pirelli:
Káosz van az tény. Amolyan olaszos sajátosság.
Érdemes lenne megkérdezni a
Pirelli Hungáriát erről.
Macccy06-03-2019 12:45:18 //
115449
tyrereviews -on írják a kilométereket is, azt is, hogy vad tempós kilométerek vagy normál, onnan is valamennyire kaphatsz képet, figyelembe veheted
"A MICHELIN PILOT SPORT 4 S egy rendkívül nagy teljesítményű gumiabroncs, amely a MICHELIN Pilot Super Sportot váltja fel a francia gyártó kiváló gumiabroncsaiban."
Érdemes a tesztgyűjteményeknél az adott teszt eredményekbe is belekattintani. Nagyon klassz.
Jelenleg szerintem ezt venném.
A kopást kéne még kideríteni. Ha jól emlékszem a
Tyretest.com-on régen sok-sok felhasználó megadta, hogy mennyit ment az adott típussal, de most nem találom ezt.
Macccy06-03-2019 12:34:43 //
115447
Tudom. Az, hogy az S001 a KIRÁÁLY ... neeem, :)) azt tudom hogy s001 -et kaptam két éve 42 /db áron és azért lett az, de tényleg jó gumik, vagyis nem vagyok tesztelő így inkább a tényeket közlöm: nincs semmi panaszom a Bridgestone S001 gumikra.
Ma felhívom a gumis srácot és hozatok másik kettőt. Aztán racse' van hegyesbe! B)
Shadin06-03-2019 12:29:57 //
115446
Csak ismétlem önmagam, de az Rainsport 3 felnivédő pereme a vicc kategória és a natív futófelület szélessége kisebb mint a társai esetében. Ti felniken elég feszítettnek néz ki, olyan hüjegyerekgolfos kicsit :-( Ellenben jól fogyaszt vele az autó :-)
Ezt az oldalt nem nagyon ajánlom, ilyen önbevallásos alapon pontozzák a gumit a userek. Odamész és pontozol bármilyen abroncsot, hogy szerinted milyen. Ez mondjuk a vicc kategória alatt van 2-vel :DDD
Objektivitást nyomokban sem tartalmaz (legfeljebb ott, ahol a gumi teszteket meghivatkozza).
De a P Zero-nál volt egy jó ábra, amit eddig sehol nem láttam (mondtam már, hogy a P Zero-knál totál katyvasz van):
régi és új P Zero-k
Itt még olyan info is van, hogy ez a 'P Zero PZ4' Na ilyen azonosítót, mint ez a PZ4 még eddig sehol nem találtam, pedig egyértelmű, hogy kell egy ilyen, mert nem lehet megmondani, hogy melyikről van szó. Árukeresőn pl. ezt a legújabb P Zero-t P Zero sport(s) néven lehet megtalálni (mindkét mintát). Teljes káosz
Látom, bocsi. Az S001 az utód.
De akkor miért az előd drágább?
Mert gyengébb valamiben?
Bár a Tyre Reviewen jobb az S..
Nehéz ügy ez na.
Azt tudod, hogy mi a különbség a Potenza RE050A és az S001 közt?
Szerintem adj hálát az égnek, hogy nem 2012-őt írunk.
Akkor ugyanis ezek a most 50-70k-es prémium gumik. 90-120k Ft-os ársávban mozogtak. :)
Macccy06-03-2019 12:07:48 //
115439
Kedvesek vagytok srácok, de az árukeresőig meg a google túrásig jó vagyok, majdnem fekete öves ;))) Én a .. hogyismondjam, okos forrásokra, importőr haverra, mágusra, kamionos Zsocára gondoltam, néha akadnak ilyen szálak. De ha nem hát nem. Akkor még mindig az itteni Bridgestone S001 a nyerő 49 ezer plusz szerelésért.

Ha Pirelli, akkor én ezt sem hagynám ki. Sztem jobb, mint a Nero GT, bár nem tudom milyen viszonyban van a Corsa-val. Sokat elmond azért, hogy N1 jelzése van. És nem XL-es (bár ez nem sokat számít).
Pirelli P Zero
Liquid06-03-2019 12:00:46 //
115437
berendeltem újra a Rainsport 3-at, ezúttal gyári méretben
Szia!
Elvégeztem neked a kutatómunkát. :)
Itt van az öt prémiummárka gyári méretű kínálata.
Nekem a Bridgestone RE50A nagyon bejött, de lehet, hogy jövőre CSC6 vagy valamelyik szuper Michelin Pilot Sport lesz. Nálam a tapadás mellett a tartósság, és öregedési hajlam lesz a mérvadó, mivel meglehetősen keveset megyek.
Ha nagyon akarsz okoskodni, és esetleg tudsz eurót középárfolyamon, rendelj Ausztriából, ott talán kicsivel még olcsóbb.
Tirendo.at
S001
148€
A Giuliás példa szerintem pont jó volt, mert megvan a márka analógia (Alfa Romeo/Michelin), megvan a típus analógia is (Giulia/Primacy3(?)), a többi jelzés meg már ez után jön. Mindegy is, nem ez a lényeg.
Ha azt mondod, hogy nem volt más eltérés, hát elhiszem. Lehet, hogy a Michelin nem tünteti fel, bár fel szokták. Én 2016 tavaszán Dunlop Wintersport 3D téligumikkal vettem a kocsit, azon pl rajta volt az AO jelzés és 14 volt a DOT vége. Nem is volt elkopva, de cserébe jó szar volt, inkább el is adtam.
Beírod árukeresőbe és megnézed, hogy hol a legolcsóbb. Mondjuk a legolcsóbbak valószínűleg nem friss DOT-osak lesznek, de azért nem is 3-4 évesek. Sokkal több mindent nem tudsz tenni.
https://auto.jofogas.hu/budapest/Bridgestone_245_40_R19_Uj_nyari_gumi_4db_89795436.htm
Macccy06-03-2019 11:16:20 //
115432
Sziasztok,
Ahogy én látom, 3-4 éves gumit már nem szívesen veszek meg újként (árcsökkenve se nagyon) és ezek a DOT13-as Pirelli PZERO -k már két éve amikor az autót vettem, akkor le lettek húzva nagyon a vizuális átvizsgáláson, szárazság, apró repedések, kopottság. A fehérvári FIAT akkor azt is hozzátette, hogy "ez a Pirelli sajnos nem öregszik szépen". A témához ennyit fűznék csak hozzá, ideológiát nem.
...
.
Nekem igazából vásárlással kellene segítség: kettő prémium márkájú gumiabroncsot szeretnék venni, nyilván minél alacsonyabb áron. Elöl már két szezont futottak a BRIDGESTONE Potenza S001 -esek, szerintem jók, nincs panasz. Ahol néztem, most kedvesen is kb. 50 ezer Forint darabja. Tudom tudom legyen pénz banánra, de az nem baj, ha a banán akciós! ;)
A prémiumból azért nem akarok engedni, mert gyűjtöttem infókat illetve tegnap végeztem egy netes kutatást is az egyik ígéretes kis márkára: brit-kínai Davanti gumiabroncs 30 /db áron, ígéretes, csendes, tapadás sem rossz, viszont sok vélemény alapján durván a 40-50% -át tudja futni kilométerben egy prémiumnak, mielőtt lekopik. Így viszont már hosszabb távra nem éri meg a 63% -os árat, szimpla matek.
Szóval tudtok jóáras prémium beszerzési forrást? Én a Bridgestone S001 -et tudom 19" méretben 50 /db.
Angelo06-03-2019 10:25:54 //
115431
Én is Pirelli Pzero Nero Gt-ben gondolkodom...van itt közülünk vki, aki vett 225/50/r17-es méretben?
Érdekelne, hogy honnan sikerült beszerezni?
Elég érdekesek ezek a gumiportálok....nehéz kiigazodni az árakon(terhelési és egyéb mutatókban is azonos gumi tök eltérő áron)
cscs06-03-2019 08:42:13 //
115430
wow. asszem nincs több kérdésem. :D
Én ezért szeretem a Michelint. A legkevésbé ezen érződik az elöregedés. Az olcsóbb Pirelli gumik például rendkívül gyorsan öregszenek. A tartóssági vonalon is nem véletlen, hogy a Michelin szerepel az élen. Összetételben valamit jobban tudnak.
Vissza utalták a pénzt, miután leirtam a problémákat. Persze angolul kellett.
Ugyan az volt.
A gumis eleve úgy kezdte hogy ezzel tuti kevesebbet fogsz menni. Aztán végigbogarásztuk hogy találunk-e valamit. A DOT számon kívül nem volt különbség.
A Giuliás példát pont nem jó, ott a QV jelöli az 510 lovat, a 2,2D meg a másikat.
Akkor mutatná a példád jól a gumis esetet ha ma veszel egy QV-t ami 510 lovas aztán fél év múlva egyet QV felirattal a seggén ami csak 200 lovas.
De nem ugyanaz :DDD
Ott van az oldalán a forrasr által linkelt táblázat szerinti jelölés.
Azért, mert ugyanaz a gyártó meg a típus, vannak további jelölések is. Giuliából is csak a QV jelölésű 510 lovas, nem a gyártó összeesküvés elmélete, ha 2.2D-t vesz a user és nem érzi benne twin-turbo V6 erejét :DDD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.