Forum >> 159
Shadin10-03-2019 17:38:00 // 115590
Meg vezethetek táblázatot h mikor melyik hol volt :-)
RomeoOne10-03-2019 17:37:00 // 115589
Régen volt ez a mondás, hogy nem szabad forgásirányt változtatni, de én is úgy tudom, hogy a mai gumiknál ez már semmilyen problémát nem jelent.
Mondjuk ettől függetlenül én sem szoktam oldalt változtatni a kerekeknél, csak a tengelyek között cserélem. De nem is észleltem még semmilyen félrekopást (nem is Ti futómű)
Mondjuk ettől függetlenül én sem szoktam oldalt változtatni a kerekeknél, csak a tengelyek között cserélem. De nem is észleltem még semmilyen félrekopást (nem is Ti futómű)
Shadin10-03-2019 17:35:26 // 115588
Most tettem fel a nyárit és erősen gondolkodtam rajta hogy forgassam a kerekeket. A Rainsport 3 aszimmetrikus gumi, de nem visz rá a lélek, hogy változtassak a forgásirányokon. Csak outside megkötés van. Ezek rohadt puha gumik. Hátul inkább a külső pereme kopik, de sokkal kevésbé látványos mint az elsők belső felének kopása.
Shadin10-03-2019 17:32:03 // 115587
Azért durva h az egy nyarat futott gumin már látványos a belső kopás. Megkerestem pár Ti futómű geometria jegyzőkönyvet itthon és külföldön, alig találtam olyat ami akár csak megközelítené a gyári "zöld" értékeket. Minimum 1'30" a dőlés kerekenként, de inkább több. Nekem 1'50' pl. amihez még nagyobb széttartást kellene adni mint a gyári 7' oldalanként, hogy rendesebben álljon.
droberto10-03-2019 17:22:21 // 115586
Jó kérdés.
Az átmérő változás elvileg nem befolyásolhatja.
A szélesség változtatás befolyásáról már nem vagyok meggyőződve. Ha tippelnem kéne, akkor hatással van rá. A szélesebb gumit jobban eszi belül.
Tudod mi jutott még eszembe?
Ha asszimetrikus gumit vennél, tudnád X-ben cserélni.
"Hogyan tudom növelni a gumik élettartamát?
Cserélgetni kell őket minden szezonban. Az aszimmetrikus gumiknál a forgásirányt is meg lehet változtatni. Minden szezonban az úgynevezett X-átszerelést kell megcsinálni. A bal első kerék ilyenkor jobb hátulra kerül, és így tovább. Városi legenda, hogy nem szabad forgatni az aszimmetrikus gumikat. Pont az ilyen átszereléssel fognak egyenletesebben kopni.
Ezekkel a szezononkénti cserélgetésekkel elkerülhető az úgynevezett fűrészfogkopás, amikor a lamellák blokkjain a szélek lekopnak, ezáltal pedig az abroncsok zajossá válnak."
Mert ugye mondtad, hogy hátul a ti nem eszi a külsejét mint nálam a nem ti.
Az átmérő változás elvileg nem befolyásolhatja.
A szélesség változtatás befolyásáról már nem vagyok meggyőződve. Ha tippelnem kéne, akkor hatással van rá. A szélesebb gumit jobban eszi belül.
Tudod mi jutott még eszembe?
Ha asszimetrikus gumit vennél, tudnád X-ben cserélni.
"Hogyan tudom növelni a gumik élettartamát?
Cserélgetni kell őket minden szezonban. Az aszimmetrikus gumiknál a forgásirányt is meg lehet változtatni. Minden szezonban az úgynevezett X-átszerelést kell megcsinálni. A bal első kerék ilyenkor jobb hátulra kerül, és így tovább. Városi legenda, hogy nem szabad forgatni az aszimmetrikus gumikat. Pont az ilyen átszereléssel fognak egyenletesebben kopni.
Ezekkel a szezononkénti cserélgetésekkel elkerülhető az úgynevezett fűrészfogkopás, amikor a lamellák blokkjain a szélek lekopnak, ezáltal pedig az abroncsok zajossá válnak."
Mert ugye mondtad, hogy hátul a ti nem eszi a külsejét mint nálam a nem ti.
Csabi10-03-2019 17:12:12 // 115585
A dőlés-összetartás sajátossága , de nem csak a TI-nél , a normál futóműnél is megvolt, gyári értékeknél. Az igaz, hogy a 17"-nál kevésbé látványos, de a téli gumikon is látszik... Gondolom így adja ki a geometria, a gumi szélessége hatványozottan ront a helyzeten. A 245-ös gumikkal volt a leglátványosabb a belső kopás, nálam.
Amire elkopik a belső fele úgyis kuka az egész...ÍGy nem tartom nagy gondnak.
Amire elkopik a belső fele úgyis kuka az egész...ÍGy nem tartom nagy gondnak.
Shadin10-03-2019 16:55:22 // 115584
Nem értem miért eszi meg a Ti futómű a 19"-os felniken a gumi belső peremét amikor a 17-es télit nem vettem észre h enné. Egyébként a futómű geometria értékek a gyárin belül vannak?
droberto10-03-2019 16:42:08 // 115583
A nyomaték növekedés egyenesen arányos az ET csökenéssel (erőkar növekedéssel).
A csapány és egyéb futóműalkatrészek élettartam csökkenése meg exponenciális.
A csapány és egyéb futóműalkatrészek élettartam csökkenése meg exponenciális.
RomeoOne10-03-2019 15:51:37 // 115582
Ez így van. A felni középvonalának és a felfekvő síknak a távolsága milliméterben. Úgy +-5-el való eltérés szerintem semmilyen problémát nem fog soha okozni a kerékcsapágy szempontjából, de még a 10 sem túl veszélyes. Én ET32-es nyári felnit használok, míg a gyári ugye ET41. De hallottam már olyat, hogy 20 körüli ET különbség már viszonylag gyakran ette a futóművet.
Smith10-03-2019 15:31:31 // 115581
Én nem értek hozzá, de annyit talán levettem, hogy az ET határozza meg a felni középvonalától való eltérést, és nagy jelentősége van abban, hogy a kerékcsapágy hol terhelődik. Nem szeret az feszülni, nem arra van kitalálva. Nem az a lényeg, hogy elférjünk a sárvédőben, az csak esztétika.
Shadin10-03-2019 10:07:33 // 115580
Szerintem nálam egy 5-5 mm-es nyomtávszélesítő is jelentősen rontott a futómű ill. a kormányzás viselkedésén, nem gondolom, hogy a "szépség" minden. A gyári felni méretek tengelye sem véletlenül van ott ahol.
RomeoOne10-03-2019 09:40:36 // 115579
Te most miről beszélsz?
A jobbik eset ha nagyon bent lesz a felni mert nyomtávszélesítővel orvosolható de ha kint lesz azt kb b.szhatja mert azon nem lehet segíteni.
Na, ez pont az ET-n múlik és pont te voltál az, aki azt mondta az előbb, hogy nem számít az ET. Holott nagyon is számít, hisz azon múlik, hogy pl. nagyon kint lesz-e a felni. Egy szóval sem mondtam viszont, hogy csak az ET határozná meg, hogy jó-e, sőt, írtam, hogy a fék miatt fel kell próbálni. Szövegértelmezés :D
A jobbik eset ha nagyon bent lesz a felni mert nyomtávszélesítővel orvosolható de ha kint lesz azt kb b.szhatja mert azon nem lehet segíteni.
Na, ez pont az ET-n múlik és pont te voltál az, aki azt mondta az előbb, hogy nem számít az ET. Holott nagyon is számít, hisz azon múlik, hogy pl. nagyon kint lesz-e a felni. Egy szóval sem mondtam viszont, hogy csak az ET határozná meg, hogy jó-e, sőt, írtam, hogy a fék miatt fel kell próbálni. Szövegértelmezés :D
tirex10-03-2019 09:32:46 // 115578
Ha küld valaki neked egy fotót egy felniről ami nem alfára való és te megmondod et alapján hogy az jó-e a kocsijára akkor király vagy. Mondd neki hogy nyugodtan vegye meg mert az jó lesz rá aztán majd a gumisnál vakarózhatnak ha nem stimmel. A jobbik eset ha nagyon bent lesz a felni mert nyomtávszélesítővel orvosolható de ha kint lesz azt kb b.szhatja mert azon nem lehet segíteni.
RomeoOne10-03-2019 09:25:49 // 115577
Az ET száma nagyon nem tökmindegy. Ha a fékre gondolsz, akkor persze, nem az ET szám mutatja meg, hogy felmegy-e. A fék mindenképp érdemes felpróbálni. De az ET szám határozza meg, hogy oldalirányban hol helyezkedik el a felni, nagyon kilóg-e a kaszni alól és bukkanón a sárvédőív gyalulja a gumit vagy a kerékdobba ér bele esetleg. Főleg elöl, ha ki van tekerve a kormány.
RomeoOne10-03-2019 09:23:13 // 115576
Gondolom erre gondolsz, végülis némi különbség lehet, de én ezt sosem láttam túl nagynak. Van persze ilyen különbség is, bár modern felnikben nem szoktam ilyet látni.
tirex10-03-2019 09:02:52 // 115575
Én mozgókúpos csavarokat használok a nyári garnitúrához plusz még nyomtávszélesítő is van alatta és gyönyörűen futnak. Persze nagy odafigyeléssel, átlóban és fokozatosan kell a csavarokat meghúzni mert ha elhúzod valamerre akkor nem lesz jó. Az hogy mennyi az et száma kb tök mindegy mert az hogy elfér-e,pláne ilyen széles felni nagyban függ a felni kialakításától. Van-e pereme kívúl vagy konkáv-e esetleg vagyhogy egyáltalán milyenek a küllők kialakításai. Ha nem próbálod fel akkor kb lutri az egész. Egyébként ha ilyen széles felnit akarsz az csak hátra jó, ilyenkor már kétméretűt szoktak feltenni. Hátra 9 vagy 9.5 előre 8 vagy 8.5. Hátul 255/35 elöl 225/40 azt hiszem ez a váltószám a gumimagasság miatt.
maestro8410-03-2019 08:53:13 // 115574
RomeoOne09-03-2019 23:31:08 // 115573
Linkeld már be, mert kíváncsi lettem.
Csabi09-03-2019 23:25:51 // 115572
Igazából a gumival most elégedett vagyok, nálam max 3évet élhet.
forrasr09-03-2019 22:08:34 // 115571
pont így néztek ki az én p7 cinturato-im amiket 2013-ban vettem(13-as gyártás volt), nem győzött meg, hogy újra pirellit vegyek rá.
antonov09-03-2019 21:09:59 // 115570
maestro8409-03-2019 20:34:08 // 115569
A 9,5-nek nagyobb a pereme.
RomeoOne09-03-2019 20:05:02 // 115568
Mi az, hogy 9,5 jobban tetszik, mint a 8,5? Az csak a felni szélessége, kinézetre nem más :D
A 9,5 széles egyébként már esélyes, hogy túl sok, elöl, kitekert kormánynál már simán beleérhet valamibe. Meg ugye 245-nél szélesebb gumit nem kéne felrakni, ami eléggé szétfeszülne már egy 9,5 széles felnin.
A 8,5-eset célozd meg, mozgókúpos csavar ennyit enged, ha mindenképp ezt akarod. Et 35 kb. jó is lesz, de ha meg szoktak pakolni a kocsit meg ültetve van, akkor inkább a 45
A 9,5 széles egyébként már esélyes, hogy túl sok, elöl, kitekert kormánynál már simán beleérhet valamibe. Meg ugye 245-nél szélesebb gumit nem kéne felrakni, ami eléggé szétfeszülne már egy 9,5 széles felnin.
A 8,5-eset célozd meg, mozgókúpos csavar ennyit enged, ha mindenképp ezt akarod. Et 35 kb. jó is lesz, de ha meg szoktak pakolni a kocsit meg ültetve van, akkor inkább a 45
maestro8409-03-2019 19:54:05 // 115567
Kinéztem egy DOTZ felnit ami létezik 8,5 és 9,5 szélességben (ET 25, 35, 45 választható). Nekem a 9,5 tetszene, használ valaki ilyen méretet, vagy hasonlót? Ha igen, milyen ET-vel? A sárvédő széléig tenném ki a felnit. A gumis szerint a 9,5 nem fog elférni, amit kétlek.
A nagyobbik problémám, hogy nincs 5x110-ben, csak 108 vagy 112-ben. Mennyire esélyes, hogy mozgó kúpos csavarral fel tudom tenni gond nélkül?
A nagyobbik problémám, hogy nincs 5x110-ben, csak 108 vagy 112-ben. Mennyire esélyes, hogy mozgó kúpos csavarral fel tudom tenni gond nélkül?
Csabi09-03-2019 19:48:44 // 115566
2-4mm volt, az "előírás" 1,6. Papíron még ezrek voltak benne :) Befújtam volna egy kis szilikonnal, egyből letagadhatott volna 2-3évet :D
Amúgy a képre ránagyítva tényleg rengeted mikrorepedésből állt a gumi...
Amúgy a képre ránagyítva tényleg rengeted mikrorepedésből állt a gumi...
RomeoOne09-03-2019 19:32:27 // 115565
hát ez az abroncs már ránézésre is borzalmas állapotban volt :D
Csabi09-03-2019 19:01:56 // 115564
Tegnap felkerültek a Pirelli PZero Nero GT-k, hát fényévnyi távolságra van tapadásban a levetett testvéréhez képest. Ahol a régi hátulja már elindult egy körforgóban, ott most semmi, még úgy sem, hogy a gázpedállal játszottam a határon...A képeket látva nincs ezen mit csodálkozni,de azt tudom mondani, hogy a különbség jelentős a régi 6éves és az új gumi között.
Indulásnál szintén, ahol a régi már kipörgött ez csak tapad... Nem mellesleg ma 17°volt ami miatt még bőven van a gumiban, egyelőre azt tudom mondani, hogy jó választás volt...
Indulásnál szintén, ahol a régi már kipörgött ez csak tapad... Nem mellesleg ma 17°volt ami miatt még bőven van a gumiban, egyelőre azt tudom mondani, hogy jó választás volt...
RomeoOne09-03-2019 17:24:07 // 115563
Viszkózusabb, de nem sűrűbb. Félrevezető az intuíció és a fogalmak rosszul elterjedt használata. Mondok egy jó példát. Higany. Úgy folyik, mint a víz, mégis sokkal nagyobb a sűrűsége, mint bármilyen más folyadéknak. Vagy akár szilárd dolognak. 13,5 g/cm3 a sűrűsége, amivel a 0,9 g/cm3 körüli motorolajnál 15x, de még a vasnál is majdnem 2x nagyobb tömege van egységnyi térfogatra.
Zolibácsi09-03-2019 16:52:52 // 115562
Piritu - 1.000.00009-03-2019 16:03:54 // 115561
Az enyém 0,5 litert eszik :-P
Shadin09-03-2019 15:32:08 // 115560
Ezek elég rendes biztonsági értékek, ha ennyit enne, már kidobtam volna :-)
Shadin09-03-2019 15:20:53 // 115559
Hajlamos vagyok rá, ezért számolok annyit. Általában négyszer négy félét is képes vagyok kihozni eredménynek. Agyam szerint az olaj sűrű, tehát nehezebb, mit nekem számok...
Shadin09-03-2019 15:18:31 // 115558
Meggyőztél :-)
Morfiusz Cédula09-03-2019 12:42:00 // 115557
Zoli, ha egy bölcsész vezeti ezt így le, akkor nem lepődöm meg, de egy műszaki szakember? ;-))
Roll198309-03-2019 12:07:13 // 115556
Nincs valakinek elfekvőben ilyen gumija? (Pirelli Cinturato P7 235/40 R19)
Sajnos a futófelületbe kapott az egyik egy Reiser csavart és ez ilyen "seal inside"-os gumi, amiben ilyen trutyi van belül és nem tudta emiatt a gumis megfoltozni. Rakott bele egy kukacot, de azt mondta, hogy ő ehhez a nevét nem adja, mert veszélyes. Mondanom se kell, hogy több, mint 6mm-esek a gumik.
Sajnos a futófelületbe kapott az egyik egy Reiser csavart és ez ilyen "seal inside"-os gumi, amiben ilyen trutyi van belül és nem tudta emiatt a gumis megfoltozni. Rakott bele egy kukacot, de azt mondta, hogy ő ehhez a nevét nem adja, mert veszélyes. Mondanom se kell, hogy több, mint 6mm-esek a gumik.
Piritu - 1.000.00009-03-2019 12:05:05 // 115555
A TS-re 0,75 l/1000 km ez a határ.
Piritu - 1.000.00009-03-2019 12:04:30 // 115554
Abból indultam ki hogy úszik a víz tetején tehát könnyebb a víznél.
RomeoOne09-03-2019 11:48:03 // 115553
400 gramm olaj, aminek sűrűsége 0,9 g/cm3.
Sűrűség = tömeg / térfogat
Ha ezt rendezed, akkor:
térfogat = tömeg / sűrűség
Tehát
400 g / 0,9 g/cm3 = kb. 450 cm3
Sűrűség = tömeg / térfogat
Ha ezt rendezed, akkor:
térfogat = tömeg / sűrűség
Tehát
400 g / 0,9 g/cm3 = kb. 450 cm3
Giuntini09-03-2019 11:46:30 // 115552
Olyan nincs, hogy minimális olajat nem fogyaszt egy motor. Persze a benzineseknel nem számottevő a hígulás, bar a mai direkt befecskendezéseseknél előfordul, ha sok a hidegüzem.
Shadin09-03-2019 11:36:47 // 115551
400 gramm olaj 0,9-cel korrigálva és átváltva nem 3,6 deci?
RomeoOne09-03-2019 11:23:30 // 115550
*mármint 0,9 g/cm3. Az 900 körüli kg/m3.
Egyébként azt jól mnodod, shadin, hogy 0,8-0,9-el kell szoroznod a téfogatot, hogy tömeget kapj, csak hát ugye itt tömegből akarsz térfogatot kapni, osztanod kell
Egyébként azt jól mnodod, shadin, hogy 0,8-0,9-el kell szoroznod a téfogatot, hogy tömeget kapj, csak hát ugye itt tömegből akarsz térfogatot kapni, osztanod kell
RomeoOne09-03-2019 11:18:29 // 115549
Na ezt számold át még egyszer :D
Shadin09-03-2019 11:17:21 // 115548
0,8-0,9 az olaj váltója ml-ről grammra azaz kb 3,5 deci. Ehhez képest az enyém akkor mégsem eszi az olajat. Persze ez nem hígul gázolajjal ezért fogy ténylegesen.
RomeoOne09-03-2019 11:17:21 // 115547
Nem. 0,9 kg/m3 alatt van a sűrűsége. Ugye ezért lebeg a víz felszínén az olajfolt. Jól mondta Piritu, kb 4,5 deci a 400 gramm olaj. Amúgy én meglepődtem, hogy ilyen sokat enged meg a gyártó.
Shadin09-03-2019 11:13:23 // 115546
Az olaj nehéz nem? Inkább csak 3-4 deci, az enyém 1 deci per 1000 km, 14k-n töltöttem másfél litert kb. Még jó hogy csak nekem fogy :-)
Shadin09-03-2019 11:11:11 // 115545
7 szerviz 9 évesen az szerintem normális, más nem hiszem h kiütötte volna már korábban. Mondjuk abból a 7-bő min. 3 én voltam, de lehet h 4 is :-)
Giuntini09-03-2019 10:26:41 // 115544
Egyébként van arra magyarázat, hogy a 2,0-ák miért mindig autópálya után indítják el a regent. A Dpf tempós autózásnál állandóan magas szinte megfelelő hőmérsékleten van es tud tisztulni. A 2 4-nél hátul van a Dpf, és elvileg folyamatosan 200 körüli tempóval kéne menni, hogy ne kormolódjon.
Giuntini09-03-2019 10:16:59 // 115543
Ez az 5 deci azt jelenti, hogy max ennyit fogyaszthat. Valamennyi olajfogyasztása van. Az enyém gyakorlatilag új motor, 10 ezer km-en leeszik fél litert. A dízeleknél elég nehéz az olajfogyasztást mérni, hiszen a regenerálasok miatt, vagy ha rövid távokra van használva hígul az olaj.
Haddel08-03-2019 22:17:52 // 115542
Piritu - 1.000.00008-03-2019 20:16:41 // 115541
hmmm....
400 gramm az 4-5 deci
400 gramm az 4-5 deci
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
493
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?