
Így sem rossz. :)
W.27-12-2008 17:15:59 //
42978
Majd ha Te is tudsz ilyet a saját vasadban...:DD


Seriff27-12-2008 17:07:05 //
42977
Hááát, lehetnék akkor 20 kilóval könnyebb is :DD
Sattiról volt szó. :)
Bár azt tudjuk hogy nyiszlett vagy, de az nem számít, mert jobb a súly / lóerő viszonyod legalább. Például az Ollah az már szarban van egy gyorsulásin. :)
Seriff27-12-2008 17:00:14 //
42975
Kabbe :D
W.27-12-2008 16:52:21 //
42973
Egyébként igazad van valahol: én is csak a Nagyvadakat tudom megkülönböztetni..:DD..és Satti ugyebár nyiszlett is, meg nagyvadja sincs..:DDD
Seriff27-12-2008 16:51:49 //
42972
Az biztos, katasztrófa ez a város :(
Ezért gondolkodom már alternatív lehetőségen ;) Bicajom meg bérletem eddig is volt, tavasszal lehet, lesz más is :)
Seriff27-12-2008 16:50:46 //
42971
"férfi pinász" :DDDDDDD
Ide figyelj te férfi pinász! Egyszer megvizsgálom a prosztatádat, de bézból ütővel ám! :)
Amúgy egyszer, de ha besörözünk akkor kétszer. Az már sok? Szerintem is sok. DDDD
Mondjuk néha én is elrettenek amiket írnak TS fogyasztásokra. Bár lehet hogy mindenki pörgeti mint az állat. De Budapest az más tészta. ott a megtett út / liter átlag a legmagasabb európában.
W.27-12-2008 16:45:35 //
42968
Nyugdíjasoknál gyakori a rövidlátás..:DDD ...juteszembe: éjszaka hányszor mész vizelni??..:DDDD
Seriff27-12-2008 16:40:51 //
42967
Benzinfaló? Ugyan... Én nem gondoltam volna, hogy városban 2-3 literrel eszik többet egy 3.0, mint egy 1.6 :)) A Kalos az egy ikea-bútor, vagy mi? :D
Amúgy én inkább köbcentit növelnék a 3,0 V6-on. Olyan 3,5-3,7 literre. Csak az benzinfaló lenne. Mondjuk így is az egy kicsit, de ez nem egy Kalos ugyebár? :)
Seriff27-12-2008 16:38:04 //
42965
Nem gond, vazze, persze, nyugodtan, no problem :D
Vazze most nézem ki vagy. :) Sattinak néztem a Seriffet. Bocs! :) Úgy láccik mán csak a nagy S betüt tudom elolvasni.
Seriff27-12-2008 16:32:30 //
42963
Fordot, Don, azt :D
Minek? Lendkerekes nem bírja még szívó üzemben sem, akkor mit akarsz? DDD
Vagy Fordot akarsz tuningolni? :)
Azért szaladsz bele a trafiba állandóan mert a mónikasót nézed. DDD
Seriff27-12-2008 16:29:30 //
42960
Ha megvan a kidolgozott koncepció és a megvalósított, működő prototípus, jelentkezz :))
Még csak gondolati síkon van, mert az ünnepek hosszúak voltak, Arno gyógyszere elgurult, és most nyitnak a patikák. :)
W.27-12-2008 14:11:45 //
42958
Minden nap ilyet látok,mikor beleülök az autómba...:))
Arno16627-12-2008 14:09:56 //
42957
szoft turbo csak... max 0.6 bar - de amugy igen.
Egyelőre picit agytorna a dolog, de ha nem tunik lehetetlennek megcsinalom :)
Egy jó 2.0 V6 turbo kell csak leomlokkel, kipufrendszerrel... a tobbi meg sima ketkezi melo meg kis chippelés, de arra meg van szakim aki érti a dolgát meg aki a hülye ötleteim meg tudja valósítani. :)
AKI27-12-2008 12:20:52 //
42956
Na most olvasgatom a forumot és mit is olvasgatok itt turbó témában? :CSAk nem értem félre ugye és nem egy 3,0 -s turbositását akarjuk megvalósitani ugye?!
sziasztok 166-os tulajok.úgy döntöttem hogy a 166-osba tv multimédiát szerelnék be a youtube láttam is egy megoldást leirom ide a címet is ahol láttam alfa romeo 166 usb divx playeron ics.ha valaki hozzá tud szolni vagy látott már ilyet kérem irjon.hello Csoti
Jónapot NAGYVADAK...
Eladó lett a 166 osom...
Ha jó auto kell!!!
Mivel csúszott és még most is csúszik a kuplungom.
Arno16626-12-2008 23:36:50 //
42951
A turbo olaj visszafolyás a jobbos kepen az a kb 22-es hollander lenne a kipuff csovek mogott? Kicsit nem értem hogy ennyi olaj elég a turbónak ami itt átcsorog?!
Vagy azért kering rendesen?! Netán a turbó maga is besegít ebbe? Szelepfedélnél már nem szokott tul nagy olajnyomas lenni... bár fordulaton....
Arno16626-12-2008 23:27:41 //
42950
Stimt, köszi a képeket, kicsit kielégítette a kiváncsiságom :)
Wastegate szelep nyitasat mi szabalyozza?! Be lehet allitani hogy mikor nyisson?!
Overboost-ot hogyan csinalja?! Azt mar a komputer vezerli?! (Nem mintha kellene...csak erdeklodom)
Illetve az intercooler merre van a tiedben?
Arno16626-12-2008 23:22:52 //
42949
92-es Lanciámban is volt... kidobtam belőle, aztan megszállt a környezettudatosság és bontottam bele egy újat. :) Eleg sokat hallom szidni innen-onnan.
Az elv jó...csak a megvalósítás nem mindig.. :)
Biztos hogy nincs benne a kábel? Mert van amikor csak elbújik a kárpit mögött.
Általában ilyen, kivéve a téli időszakot. :)
Ez monnyuk erdekes mert EGR-t mar a Vm07A/B blokkokra a szazhatvannegyeseken raktak anno 93-ban. Nemtom miert alltak el tole pedig szentem jo dolog (igaz, hogy az enyemen nem muxik de ott egye meg a fene, ahol van). Dizeleknel etetik kipuffgazzal a hengereket bar az is igaz, hogy van egy rallis csako haverom aki annyira gyuloli az EGR-t hogy meg meg is kopi. Szente motorkinzas meg kipufogodugitasnak jo csak az egesz. Hat tudom is en.
BTW Egyebkent is ott egye meg a fene ahol van az egeszet. Tonkrevagtam a befecskendezoszivattyumat mert valamellik idiota kutas lajtositotta a gazolajat egy kis h2o-val. Holnap reggel szedhetem le a tartajomat es onthetek ki belole kb 20 liternyit ami meg benne van.
Ember! Ilyen tiszta motorteret utoljara szalonban lattam :) Gratulalok :)
sziasztok card társok.segítségeteket kérném 166-os alfámba keresek az icsé és a cd-tár közötti audió és vezérlő kábelt.segítséget előre is köszi.(az oldalamra irjatok köszi).balesetmentes kilómétereket kívánok.Csoti.

Itt van két kép a turbo turbina felöli oldaláról amit a kipufogó gáz hajt.
Itt látható a wastegate szelep ami a túlnyomást szabályozza illetve a meghajtó kipufogó gáz egy részét elengedi a kipufogóba tehát nem az összes gáz a turbina lapáton keresztül távozik a kipufogóba, hanem a lapáttól balra látható kis szelepet nyitja membránház rudazata, és így a kipugógáz egy része egyből ide a végére távozik a kipufogóba. Így meglassul a turbo és nem tölt túl.
A lefujószelep az már a kompresszor oldalon van a nyomás felöli oldalon, annak a feladata hogy a gázelvételkor egy kis gumicsövön vákum hatására kinyitja a lefujó szelepet, és vagy a levegőbe vagy a szívó oldalra ereszti ki a levegőt. Ez szünteti meg a nyomó oldalon a túlnyomást zárt pillangószelep állásban. Tehát nem összekeverendő a wastegate, és a lefujószelep.

Az első kép az hátulról van fényképezve, az innenső nagy dob az a nagy katalizátor.
A második képen látszik hogy előre jön a hátsó sorról a kipufogó a turbó felé és az előbbi vastag cső ahogy megy hátra. A turbo nem látszik mert a bal felső sarokban van.

Innen jön az olaj a turbóba a hengerfej jobb oldalából. A visszafolyás meg a karterbe megy.
Arno16626-12-2008 15:04:19 //
42940
a turbo olajzása honnan jön megy pontosan?
Arno16626-12-2008 14:49:29 //
42939
Gondolom a blokk alatt jön vissza a hatso sor kipuffcsöve a turbohoz, meg megy hatra a turbo utani kozos vastagabb?! Nincs veletlen fenykeped?!
Utana mi a helyzet?! Van meg katalizator stb benne, vagy csak az emlitett kicsi a turbo utan?!
Azaz a kipuffrendszer honnantól ugyan az mint a szivó?!
A progi miatt annyira nem aggódom, mert a légtömegmérő elvben tudja mérni a dolgokat és adja hozza automatikusan az extra benyát az ECU.
Alacsony nyomasu turboval tulkepp annyi történik mintha melyen a tengerszint alatt autoznek jó hidegben... szóval több (surubb) levegő jut be valamivel.
Amit elvileg le kell tudnia kezelni. Illetve kell ennyi ráhagyásnak lennie.
Nem akarok én sokszáz lóerőt. Picit passzió a dolog...a kihivas része izgat 50%-ban.
Ismerőst majd megkérdem h a táblázatok a befecs komputerben hogyan alakulnak.
Elbír-e még némi kivezérlést a levegő táblázatban, illetve az injektort lehet-e nyitni.
Injektor is erdekes kerdes.
3.0 / 3.2-be vegyesen szerelgettek ezt a ket tipusut:
0 280 150 701
0 280 156 038

Jólenne valami adatlap ezekről hogy mennyi az áteresztő képességük...miben mások...
Turbo lefujoszelep az teljesen mechanikus nálad?!
pl. pörög 5e-ret a motor es a turbo tultolt akkor folyamatosan sziszeg vagy
pont annyira van nyitva h a felesleget leszuszogja?
Intercooler hol van nálad? Melyik részen?
Arno16626-12-2008 13:57:45 //
42938
csajozós! :)))))
Arno16626-12-2008 13:34:37 //
42937
Ezt meg tudod a lábaddal is csinalni!!!
Egyszeruen nem padlozod le allandoan, finoman nyomod neki.
Tudod mi lenne még érdekes?! Kipuffgazzal feltolteni a hengert.
EGR (Exhaust Gas Recirculacion )rendszernek hivjak a dolgot.
Sajna ezt a szivo (turbos?) EUR2-es V6-bol kihagytak... (legalabb is a koraiakbol biztos) EUR3-asokban sztem benne van...
Ez nem reakciokepes gaz ugye (a kipuffgaz)... azaz ha a beszivott levegohoz hozzakevered akkor ugy nez ki a dolog mintha kisebb ccm-es autod lenne.
Mert a terfogat joreszet egy nem reakciokepes gazelegy teszi ki.
Ez allando sebessegu haladasnal, alapjarat korul praktikus dolog... mert tok
felesleges tiszta levegovel etetni 2500-3000 ccm-et szamtalan esetben.
De ez csak szellemi f...szveres :) Gyakorlatban nem ugy megy sajna hogy egy colos csővel visszadrótozom a kipuffgázt oszt majd fele lesz a fogyasztás.
Okes, ezt mar asszem meg hanytam - vetettem es kb ugyanerre jutottam. Csak az nem tiszta, hogyha csokkentem az adagolt mennyiseget azaz lapitom a nyomatekgorbet akkor lassitom a motor elaszticitasat ergo lasabban veszi majd a fordulatot es ezaltal a beszivott levego mennyiseget is. Drasztikus csokkentest nem vihetek veghez mert az emlitett tokeletes egesi arany tullepesenel vagy egyalatalan nem gyujtom be a benzint vagy elogyujtom ezaltal megfullad a moci. Egyebkent a minosegi szondaszabalyzas nem kene hogy oda engedjen, hogy tulszaladjak az adagolasgorbevel. Igaz, a dizelnel egyszerubb a keplet, vagy adod neki az anyagot, es elegeti vagy nem kap anyagot es nem tud mit egetni (attol fuggoen, hogy a turboszabalyzas fel tudja -e tolteni elegendo levegovel az egesteret ami tobbekkozott a szivotorok atmerojetol is fugg)
Koszonom szepen a kimerito valaszt, ugy nezem, hogy iden (de sajna lehethogy jovore sem) lesz ebbol 166-os. Maradok a 64-esemnel egyenlore es megprobalok lelket lehelni bele :) Tiszteletem mindenkinek
asdd25-12-2008 21:22:48 //
42934
Arnó166. Köszi kipróbálom!
Arno16625-12-2008 21:15:03 //
42933
(baze, én tényleg majd mindent megszivtam ami itt felmerül probléma? :-/ kezd kuldetéstudatom lenni :)))) )
Arno16625-12-2008 21:12:57 //
42932
Fektarcsa alól szedd ki a mocskot... es ugy tedd vissza. (agy, tarcsa kozott)
Nagyritkan az agy is el tud menni... de a 166é elég robosztus és pici... sztem csak mocsok van a tárcsa alatt...
asdd25-12-2008 20:47:23 //
42931
Kellemes ünnepeket mindenkinek! Kéne egy kis segítség! 50 felett ha fékezek picit rázza a kormányt meg a kasznit. Cseréltem féktárcsát, betétet. Semmi javulás. Kapott téligumit gyári felnit kicentírozva. Mégse változott. Voltam futóművesnél is. Még is csinálja.. Mit csináljak vele? Előre is köszi!!!
Arno16625-12-2008 20:37:00 //
42930
Szivattyú siman lehet...
Meretni kene egy benzinnyomast.
(Kolcsonkerni egy nyomasmerot... )
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.