Forum >> 164-166

Don Gombóc27-12-2008 17:20:08 // 42979

Így sem rossz. :)
W.27-12-2008 17:15:59 // 42978
Majd ha Te is tudsz ilyet a saját vasadban...:DD
Seriff27-12-2008 17:07:05 // 42977
Hááát, lehetnék akkor 20 kilóval könnyebb is :DD
Don Gombóc27-12-2008 17:02:29 // 42976
Sattiról volt szó. :)
Bár azt tudjuk hogy nyiszlett vagy, de az nem számít, mert jobb a súly / lóerő viszonyod legalább. Például az Ollah az már szarban van egy gyorsulásin. :)
Seriff27-12-2008 17:00:14 // 42975
Kabbe :D
Don Gombóc27-12-2008 16:54:12 // 42974
És kolbásztalan. :)
W.27-12-2008 16:52:21 // 42973
Egyébként igazad van valahol: én is csak a Nagyvadakat tudom megkülönböztetni..:DD..és Satti ugyebár nyiszlett is, meg nagyvadja sincs..:DDD
Seriff27-12-2008 16:51:49 // 42972
Az biztos, katasztrófa ez a város :(
Ezért gondolkodom már alternatív lehetőségen ;) Bicajom meg bérletem eddig is volt, tavasszal lehet, lesz más is :)
Seriff27-12-2008 16:50:46 // 42971
"férfi pinász" :DDDDDDD
Don Gombóc27-12-2008 16:48:30 // 42970
Ide figyelj te férfi pinász! Egyszer megvizsgálom a prosztatádat, de bézból ütővel ám! :)
Amúgy egyszer, de ha besörözünk akkor kétszer. Az már sok? Szerintem is sok. DDDD
Don Gombóc27-12-2008 16:46:26 // 42969
Mondjuk néha én is elrettenek amiket írnak TS fogyasztásokra. Bár lehet hogy mindenki pörgeti mint az állat. De Budapest az más tészta. ott a megtett út / liter átlag a legmagasabb európában.
W.27-12-2008 16:45:35 // 42968
Nyugdíjasoknál gyakori a rövidlátás..:DDD ...juteszembe: éjszaka hányszor mész vizelni??..:DDDD
Seriff27-12-2008 16:40:51 // 42967
Benzinfaló? Ugyan... Én nem gondoltam volna, hogy városban 2-3 literrel eszik többet egy 3.0, mint egy 1.6 :)) A Kalos az egy ikea-bútor, vagy mi? :D
Don Gombóc27-12-2008 16:39:36 // 42966
Amúgy én inkább köbcentit növelnék a 3,0 V6-on. Olyan 3,5-3,7 literre. Csak az benzinfaló lenne. Mondjuk így is az egy kicsit, de ez nem egy Kalos ugyebár? :)
Seriff27-12-2008 16:38:04 // 42965
Nem gond, vazze, persze, nyugodtan, no problem :D
Don Gombóc27-12-2008 16:37:14 // 42964
Vazze most nézem ki vagy. :) Sattinak néztem a Seriffet. Bocs! :) Úgy láccik mán csak a nagy S betüt tudom elolvasni.
Seriff27-12-2008 16:32:30 // 42963
Fordot, Don, azt :D
Don Gombóc27-12-2008 16:31:44 // 42962
Minek? Lendkerekes nem bírja még szívó üzemben sem, akkor mit akarsz? DDD
Vagy Fordot akarsz tuningolni? :)
Don Gombóc27-12-2008 16:29:45 // 42961
Azért szaladsz bele a trafiba állandóan mert a mónikasót nézed. DDD
Seriff27-12-2008 16:29:30 // 42960
Ha megvan a kidolgozott koncepció és a megvalósított, működő prototípus, jelentkezz :))
Don Gombóc27-12-2008 16:23:45 // 42959
Még csak gondolati síkon van, mert az ünnepek hosszúak voltak, Arno gyógyszere elgurult, és most nyitnak a patikák. :)
W.27-12-2008 14:11:45 // 42958
Minden nap ilyet látok,mikor beleülök az autómba...:))
Arno16627-12-2008 14:09:56 // 42957
szoft turbo csak... max 0.6 bar - de amugy igen.

Egyelőre picit agytorna a dolog, de ha nem tunik lehetetlennek megcsinalom :)

Egy jó 2.0 V6 turbo kell csak leomlokkel, kipufrendszerrel... a tobbi meg sima ketkezi melo meg kis chippelés, de arra meg van szakim aki érti a dolgát meg aki a hülye ötleteim meg tudja valósítani. :)
AKI27-12-2008 12:20:52 // 42956
Na most olvasgatom a forumot és mit is olvasgatok itt turbó témában? :CSAk nem értem félre ugye és nem egy 3,0 -s turbositását akarjuk megvalósitani ugye?!
tipoatti27-12-2008 11:27:10 // 42955
mmmhm, jó, OK. ..... :)
csoti 16627-12-2008 10:35:44 // 42954
sziasztok 166-os tulajok.úgy döntöttem hogy a 166-osba tv multimédiát szerelnék be a youtube láttam is egy megoldást leirom ide a címet is ahol láttam alfa romeo 166 usb divx playeron ics.ha valaki hozzá tud szolni vagy látott már ilyet kérem irjon.hello Csoti
Alfafeeling27-12-2008 10:28:41 // 42953
Jónapot NAGYVADAK...
Eladó lett a 166 osom...
Ha jó auto kell!!!
Mattyancs27-12-2008 09:07:41 // 42952
Mivel csúszott és még most is csúszik a kuplungom.
Arno16626-12-2008 23:36:50 // 42951
A turbo olaj visszafolyás a jobbos kepen az a kb 22-es hollander lenne a kipuff csovek mogott? Kicsit nem értem hogy ennyi olaj elég a turbónak ami itt átcsorog?!
Vagy azért kering rendesen?! Netán a turbó maga is besegít ebbe? Szelepfedélnél már nem szokott tul nagy olajnyomas lenni... bár fordulaton....
Arno16626-12-2008 23:27:41 // 42950
Stimt, köszi a képeket, kicsit kielégítette a kiváncsiságom :)

Wastegate szelep nyitasat mi szabalyozza?! Be lehet allitani hogy mikor nyisson?!
Overboost-ot hogyan csinalja?! Azt mar a komputer vezerli?! (Nem mintha kellene...csak erdeklodom)

Illetve az intercooler merre van a tiedben?
Arno16626-12-2008 23:22:52 // 42949
92-es Lanciámban is volt... kidobtam belőle, aztan megszállt a környezettudatosság és bontottam bele egy újat. :) Eleg sokat hallom szidni innen-onnan.
Az elv jó...csak a megvalósítás nem mindig.. :)
Don Gombóc26-12-2008 20:21:04 // 42948
Biztos hogy nincs benne a kábel? Mert van amikor csak elbújik a kárpit mögött.
Don Gombóc26-12-2008 20:19:41 // 42947
Általában ilyen, kivéve a téli időszakot. :)
tolyaasch26-12-2008 19:54:55 // 42946
Ez monnyuk erdekes mert EGR-t mar a Vm07A/B blokkokra a szazhatvannegyeseken raktak anno 93-ban. Nemtom miert alltak el tole pedig szentem jo dolog (igaz, hogy az enyemen nem muxik de ott egye meg a fene, ahol van). Dizeleknel etetik kipuffgazzal a hengereket bar az is igaz, hogy van egy rallis csako haverom aki annyira gyuloli az EGR-t hogy meg meg is kopi. Szente motorkinzas meg kipufogodugitasnak jo csak az egesz. Hat tudom is en.
BTW Egyebkent is ott egye meg a fene ahol van az egeszet. Tonkrevagtam a befecskendezoszivattyumat mert valamellik idiota kutas lajtositotta a gazolajat egy kis h2o-val. Holnap reggel szedhetem le a tartajomat es onthetek ki belole kb 20 liternyit ami meg benne van.
tolyaasch26-12-2008 19:48:57 // 42945
Ember! Ilyen tiszta motorteret utoljara szalonban lattam :) Gratulalok :)
csoti 16626-12-2008 19:43:11 // 42944
sziasztok card társok.segítségeteket kérném 166-os alfámba keresek az icsé és a cd-tár közötti audió és vezérlő kábelt.segítséget előre is köszi.(az oldalamra irjatok köszi).balesetmentes kilómétereket kívánok.Csoti.
Don Gombóc26-12-2008 19:24:02 // 42943


Itt van két kép a turbo turbina felöli oldaláról amit a kipufogó gáz hajt.
Itt látható a wastegate szelep ami a túlnyomást szabályozza illetve a meghajtó kipufogó gáz egy részét elengedi a kipufogóba tehát nem az összes gáz a turbina lapáton keresztül távozik a kipufogóba, hanem a lapáttól balra látható kis szelepet nyitja membránház rudazata, és így a kipugógáz egy része egyből ide a végére távozik a kipufogóba. Így meglassul a turbo és nem tölt túl.
A lefujószelep az már a kompresszor oldalon van a nyomás felöli oldalon, annak a feladata hogy a gázelvételkor egy kis gumicsövön vákum hatására kinyitja a lefujó szelepet, és vagy a levegőbe vagy a szívó oldalra ereszti ki a levegőt. Ez szünteti meg a nyomó oldalon a túlnyomást zárt pillangószelep állásban. Tehát nem összekeverendő a wastegate, és a lefujószelep.
Don Gombóc26-12-2008 19:08:47 // 42942


Az első kép az hátulról van fényképezve, az innenső nagy dob az a nagy katalizátor.
A második képen látszik hogy előre jön a hátsó sorról a kipufogó a turbó felé és az előbbi vastag cső ahogy megy hátra. A turbo nem látszik mert a bal felső sarokban van.
Don Gombóc26-12-2008 17:58:25 // 42941

Innen jön az olaj a turbóba a hengerfej jobb oldalából. A visszafolyás meg a karterbe megy.
Arno16626-12-2008 15:04:19 // 42940
a turbo olajzása honnan jön megy pontosan?
Arno16626-12-2008 14:49:29 // 42939
Gondolom a blokk alatt jön vissza a hatso sor kipuffcsöve a turbohoz, meg megy hatra a turbo utani kozos vastagabb?! Nincs veletlen fenykeped?!

Utana mi a helyzet?! Van meg katalizator stb benne, vagy csak az emlitett kicsi a turbo utan?!
Azaz a kipuffrendszer honnantól ugyan az mint a szivó?!

A progi miatt annyira nem aggódom, mert a légtömegmérő elvben tudja mérni a dolgokat és adja hozza automatikusan az extra benyát az ECU.
Alacsony nyomasu turboval tulkepp annyi történik mintha melyen a tengerszint alatt autoznek jó hidegben... szóval több (surubb) levegő jut be valamivel.
Amit elvileg le kell tudnia kezelni. Illetve kell ennyi ráhagyásnak lennie.
Nem akarok én sokszáz lóerőt. Picit passzió a dolog...a kihivas része izgat 50%-ban.

Ismerőst majd megkérdem h a táblázatok a befecs komputerben hogyan alakulnak.
Elbír-e még némi kivezérlést a levegő táblázatban, illetve az injektort lehet-e nyitni.
Injektor is erdekes kerdes.
3.0 / 3.2-be vegyesen szerelgettek ezt a ket tipusut:

0 280 150 701
0 280 156 038


Jólenne valami adatlap ezekről hogy mennyi az áteresztő képességük...miben mások...

Turbo lefujoszelep az teljesen mechanikus nálad?!
pl. pörög 5e-ret a motor es a turbo tultolt akkor folyamatosan sziszeg vagy
pont annyira van nyitva h a felesleget leszuszogja?

Intercooler hol van nálad? Melyik részen?
Arno16626-12-2008 13:57:45 // 42938
csajozós! :)))))
Arno16626-12-2008 13:34:37 // 42937
Ezt meg tudod a lábaddal is csinalni!!!
Egyszeruen nem padlozod le allandoan, finoman nyomod neki.

Tudod mi lenne még érdekes?! Kipuffgazzal feltolteni a hengert.
EGR (Exhaust Gas Recirculacion )rendszernek hivjak a dolgot.
Sajna ezt a szivo (turbos?) EUR2-es V6-bol kihagytak... (legalabb is a koraiakbol biztos) EUR3-asokban sztem benne van...

Ez nem reakciokepes gaz ugye (a kipuffgaz)... azaz ha a beszivott levegohoz hozzakevered akkor ugy nez ki a dolog mintha kisebb ccm-es autod lenne.
Mert a terfogat joreszet egy nem reakciokepes gazelegy teszi ki.
Ez allando sebessegu haladasnal, alapjarat korul praktikus dolog... mert tok
felesleges tiszta levegovel etetni 2500-3000 ccm-et szamtalan esetben.

De ez csak szellemi f...szveres :) Gyakorlatban nem ugy megy sajna hogy egy colos csővel visszadrótozom a kipuffgázt oszt majd fele lesz a fogyasztás.
Firemanus25-12-2008 23:09:48 // 42936
Kösz tesó rajta leszek.
tolyaasch25-12-2008 22:37:36 // 42935
Okes, ezt mar asszem meg hanytam - vetettem es kb ugyanerre jutottam. Csak az nem tiszta, hogyha csokkentem az adagolt mennyiseget azaz lapitom a nyomatekgorbet akkor lassitom a motor elaszticitasat ergo lasabban veszi majd a fordulatot es ezaltal a beszivott levego mennyiseget is. Drasztikus csokkentest nem vihetek veghez mert az emlitett tokeletes egesi arany tullepesenel vagy egyalatalan nem gyujtom be a benzint vagy elogyujtom ezaltal megfullad a moci. Egyebkent a minosegi szondaszabalyzas nem kene hogy oda engedjen, hogy tulszaladjak az adagolasgorbevel. Igaz, a dizelnel egyszerubb a keplet, vagy adod neki az anyagot, es elegeti vagy nem kap anyagot es nem tud mit egetni (attol fuggoen, hogy a turboszabalyzas fel tudja -e tolteni elegendo levegovel az egesteret ami tobbekkozott a szivotorok atmerojetol is fugg)
Koszonom szepen a kimerito valaszt, ugy nezem, hogy iden (de sajna lehethogy jovore sem) lesz ebbol 166-os. Maradok a 64-esemnel egyenlore es megprobalok lelket lehelni bele :) Tiszteletem mindenkinek
asdd25-12-2008 21:22:48 // 42934
Arnó166. Köszi kipróbálom!
Arno16625-12-2008 21:15:03 // 42933
(baze, én tényleg majd mindent megszivtam ami itt felmerül probléma? :-/ kezd kuldetéstudatom lenni :)))) )
Arno16625-12-2008 21:12:57 // 42932
Fektarcsa alól szedd ki a mocskot... es ugy tedd vissza. (agy, tarcsa kozott)

Nagyritkan az agy is el tud menni... de a 166é elég robosztus és pici... sztem csak mocsok van a tárcsa alatt...
asdd25-12-2008 20:47:23 // 42931
Kellemes ünnepeket mindenkinek! Kéne egy kis segítség! 50 felett ha fékezek picit rázza a kormányt meg a kasznit. Cseréltem féktárcsát, betétet. Semmi javulás. Kapott téligumit gyári felnit kicentírozva. Mégse változott. Voltam futóművesnél is. Még is csinálja.. Mit csináljak vele? Előre is köszi!!!
Arno16625-12-2008 20:37:00 // 42930
Szivattyú siman lehet...

Meretni kene egy benzinnyomast.
(Kolcsonkerni egy nyomasmerot... )
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.