Forum >> 164-166
tipoatti18-12-2008 18:27:27 // 42829
Őszinte leszek, én ezt már rég tudtam, csak valaki miatt nem reklámozhattam eddig... be fog válni!!! :)
BeczA18-12-2008 16:05:36 // 42828
Új infók a hátsó csonkállvány szilenthez....
A szerelőm kiszedett egyett a megmaradt bontott csonkállványomból.... Elvitte és láss csodát mivel egyezzik meg... az összes E Merciben ilyen GE szem van... és a két darabb össz értéke csak a töredéke a Lenkey féle dolognak...
Kíváncsi leszek beválik-e...
A szerelőm kiszedett egyett a megmaradt bontott csonkállványomból.... Elvitte és láss csodát mivel egyezzik meg... az összes E Merciben ilyen GE szem van... és a két darabb össz értéke csak a töredéke a Lenkey féle dolognak...
Kíváncsi leszek beválik-e...
Andy17-12-2008 16:29:21 // 42827
Wazze!
Ez hihetetlen pech!
Ez hihetetlen pech!
Arno16617-12-2008 11:57:04 // 42826
Kicsit sírok, oké Don? :)
Megcsinaltak az automata valtom.
Minden szep es jo... minden kopo alkatresz kicserelve/felujitva benne, difi atrakva egy nagyon kevesett futott masikból... mintha új lenne...
Csak a P allas rugója vhogy megzuhant... igy ahogy forog a kerek klattyog jo hangosan ahogy ugral a retesz a fogaskereken... :)
Betettek pesten a valtot... klattyog... trélerre fel, vissza Kecskemétre a váltóshoz..
Most szedik ki ujra, szedik szet a valtot, rugo visszaakaszt...
Fincsi... ezt nem hiszem el...komolyan....
Megcsinaltak az automata valtom.
Minden szep es jo... minden kopo alkatresz kicserelve/felujitva benne, difi atrakva egy nagyon kevesett futott masikból... mintha új lenne...
Csak a P allas rugója vhogy megzuhant... igy ahogy forog a kerek klattyog jo hangosan ahogy ugral a retesz a fogaskereken... :)
Betettek pesten a valtot... klattyog... trélerre fel, vissza Kecskemétre a váltóshoz..
Most szedik ki ujra, szedik szet a valtot, rugo visszaakaszt...
Fincsi... ezt nem hiszem el...komolyan....
Arno16617-12-2008 11:43:54 // 42825
:)) ez jó...
Naptárak hogy állnak maestro?!
Naptárak hogy állnak maestro?!
W.16-12-2008 13:57:53 // 42824
Grando16-12-2008 08:29:00 // 42822
Ez vmi extra, limitált kollekció lehet. :)))
W.16-12-2008 08:11:46 // 42821
alfatech15-12-2008 13:36:33 // 42820
Egyéb autókon mikro kuplungot cseréltem, első időkben én is majd' kirúgtam a tűzfalat. A 166-on viszont nem érzem hogy fáradt lenne, rendben kiemel, nem csúszik, alulról fog. Csak egyszerűen nehéz. Persze nem olyanra vágyom, mint egy VW-ban, de azért fura, hogy a fenekem a háttámlának feszül, miközben kinyomom a pedált.
jelinekz15-12-2008 10:25:11 // 42819
Gábor16613-12-2008 09:36:33 // 42818
A felújító készletet kimondottan olasz autókkal foglalkozó alkatrész kereskedőnél vettem, aki ért is ahhoz amit elad. A felújítást én magam csináltam. A kép jobb oldalán látható gumigyűrűket kell kicserélni. Arra kell odafigyelni, hogy a belső nyílásoknál található ajkak merre néznek. Tehát szétszedés előtt megnézni, lerajzolni! :-)
Igazából a főhenger kiszedése és visszaépítése kényelmetlen (de nem nehéz) munka.
Igazából a főhenger kiszedése és visszaépítése kényelmetlen (de nem nehéz) munka.
Gye'12-12-2008 21:37:10 // 42817
Értem... és te hol vetted anno? gondolom körbejártad a kérdést.... és te cserléted ki vagy szerelőre bíztad a dolgot?
Gábor16612-12-2008 20:22:32 // 42816
Gye'
Csak a javítókészlet csereszabatos. A kuplunghenger felfogatása más!
Csak a javítókészlet csereszabatos. A kuplunghenger felfogatása más!
Gye'12-12-2008 18:17:08 // 42815
Hello, ha már kuplung, akkor én is hozzászolnék, ugyanis az utóbbi időben sajnos 2x is cseréltem a komplett szerkezetet illetve még a lendkereket is, ebből 1x a szerelő balfaszsága miatt (-200kiló bukta). Valeot raktam bele és mikor kipróbáltam szinte fele akkora erővel lehetett benyomni a pedált, ráadásul nemrég a citroen berlingóban is kicserélték a komplett szerkezetet és ott is kb a fele lett az erő utánna. Sőt most már ha átülök egy olyan autóban ami kicsit idősebb és nem volt még kuplungozva, nekem egyből feltűnik a különbség..... a berlingóban is akkor tűnt fel, miután az Alfában kicserélték és mivel a Berlingót nem én használom, hanem a beosztottam (akinek a napi használat miatt fel sem tűnik) így nekem egyből feltünt (ráadásul még a bal l ábamat is műtötték viszérrel, így nem is bír annyit mint a másik :( ) Úgyhogy ha valakinek cserélik mondjuk 150000km után (szerintem ennél többet nem bír ki) és utánna nem érzi a különbséget, akkor ott valamit elbasztak.... ja és ha véletlenül nehezen venné az 1,2, R fokozatokat illetve úgy érzi hogy fog a kuplungja kinyomott helyzetben, akkor biztos lehet hogy fordítva tették fel a tárcsát és nyomja a nyelestengely szimeringet... sajnos ezt a saját bőrömön tapasztaltam és én hülye hittem a szerelőnek, hogy vastag a kuplungtárcsán a cucc és majd bekopik.... na ezt el lehet felejteni, ez nem zsiguli, nem szórnak ennyit az alkatrészek, főleg nem a gyári cuccok....
Gye'12-12-2008 18:04:07 // 42814
Köszi mindkettőtöknek a segítséget, majd ha nem lesz ilyen szar idő lebontom a kárpitot és megnézem, mert most nem férek hozzá, garázs meg nincs ahová be tudnék jelenleg állni...és akkor amit vettél, az komplett kappa felső munkahenger vagy csak javítókészlet?? minden kappának ugyan az a munkahengere?? mert ebből asszem 24000ért volt a legolcsóbb amit ajánlottak nekem...
Gábor16612-12-2008 14:04:17 // 42813
Gye'
A kuplung pedál felett van egy kis fehér műanyag menetes kapcsoló.
Amikor a kuplungpedál alaphelyzetben van ennek teljesen benyomott helyzetben kell lennie. Még csavarni sem kell, elég lefelé megnyomni. Átugrik annyit, hogy Neked jó legyen.
Képen piros nyíl.
Gombócnak igaza van. A Kappáé egyezik.
A kuplung pedál felett van egy kis fehér műanyag menetes kapcsoló.
Amikor a kuplungpedál alaphelyzetben van ennek teljesen benyomott helyzetben kell lennie. Még csavarni sem kell, elég lefelé megnyomni. Átugrik annyit, hogy Neked jó legyen.
Képen piros nyíl.
Gombócnak igaza van. A Kappáé egyezik.
Don Gombóc12-12-2008 06:24:36 // 42812
Kell ott lennie egy kapcsolónak Gyula úr, amit valószínűleg be kell állítani. A fékpedálnál is van. Létezik ilyen javítókészlet a kuplung főhengerhez, nekem van is egy tartalékban, én is várom a végét. :) A Gábor166 szerezte, talán a Fiat Croma vagy a Lancia Kappa-éval egyezik meg a főhenger. Az alsót én is cseréltem az a Cromaé. Kérdezz rá Gáborra.
Gye'11-12-2008 22:54:16 // 42811
Sziasztok! kis segítség kéne, 2hete kellett alsó kuplung munkahengert cserélnem, vettem is utángyártottat 7000ért, müxik is, bár a régivel mintha nem kellett volna tökig lenyomni a pedált 1-2-ben, de nem is ez zavar, hanem hogy nem kapcsol be a tempomatom.... rájöttem ha kicsit visszahúzom a pedált akkor néha be tudom kapcsolni.... van ott valami amin állítani kell?? a szervizben a pedálrészhez nem nyúltak...még érdekelne az is, hogy a felső munkahengerhez tud-e valaki valami javító készletet, mert annak horror az ára és ha lenne valami olcsón akkor inkább előre beszerezném, mert előfordulha hog az is 1ik napról a másikra elhalálozik... Köszi előre is
BFMSE10-12-2008 21:42:26 // 42810
V6-ban huzott kuplung van, bar ettol nem kellene kemenyebbnek lennie gondolom.
Don Gombóc10-12-2008 18:07:57 // 42809
Nem nagyon megyek, de ha mégis, akkor mindenképpen berúgom az ajtódat. :)
Balku16610-12-2008 18:05:15 // 42808
Nagyon köszi Gábor166.
Átnézem, aztán meglátjuk.
Ha nem járok sikerrel,akkor majd írok.
Átnézem, aztán meglátjuk.
Ha nem járok sikerrel,akkor majd írok.
Don Gombóc10-12-2008 17:13:49 // 42807
Én is jobban kedvelem a puritánabb féket és kuplungot, legalább érzed amit nyomsz neki. Az agyon szervózott öltönyös kocsikat nem szeretem. :)
Gábor16610-12-2008 16:22:41 // 42806
Nem hiszem, hogy V6-tól függene. Néhány egyéb autót is szoktam vezetni. A kuplung keménysége teljesen átlagos. Valeo cuccot kapott cserekor. Előtte is olyan volt mint utána. (Csak persze már nem csúszott meg.)
BFMSE10-12-2008 15:44:00 // 42805
Nem konnyu az biztos. En mar kicsereltem mindent rajta, es nem lett konyebb. Igaz nem gyari alkatreszek kerultek bele, hanem jo minosegu utangyartott cuccok. Lehet ha minden gyari lenne, akkor jobb lenne...
A kuplung szerkezet cseretol picit puhabb lett, de azert meg mindig emberes. A 146-oson amikor kuplungcsere volt, utana nagyon puha lett a pedal. De az TS moci volt ez meg V6. Szerintem a v6-on ilyen kemeny.
A kuplung szerkezet cseretol picit puhabb lett, de azert meg mindig emberes. A 146-oson amikor kuplungcsere volt, utana nagyon puha lett a pedal. De az TS moci volt ez meg V6. Szerintem a v6-on ilyen kemeny.
alfatech10-12-2008 15:01:56 // 42804
Engem inkább az zavar, hogy nehéz kinyomni a kuplungot. Ez vajon normális?
Tökig szívesen benyomon, még a 166-ban sincs elég hely a lábaimnak :(
Tökig szívesen benyomon, még a 166-ban sincs elég hely a lábaimnak :(
BeczA10-12-2008 13:40:26 // 42803
Ezen kívűl nekem is minden faxa a felújjításban... más gondom ne is legyen
BeczA10-12-2008 13:36:22 // 42802
Hát ez nem egy rövid sztori... de a lényeg hogy a Lenkey gyártott egy nem a legjobb minőségű szilentet amiből egyet ki is cseréltettem velük ,de húzták a szájukat és persze pénzért kicserélték... majd vissza adták az árát a plusz befizetésnek, miután más is reklamált nálluk, mert addig engem néztek hülyének hogy nem is az nyikorog biztos más miatt van.... ezek után ajánlottam Falatkának a közös alkatrész beszerzőnket ,hogy ő tud a Lenkey-nél olcsóbban is... de már ez a kapcsolat is eltűnt(nem foglalkozik vele)....
Most ott tartok hogy a szerelőmnek leadtam tegnap egy bontott csonkállványt, hogy abból aplikálja ki a GE szemet és akkor hoz egy másik olyan méretűt és akkor ki lesz cserélve...
Most ott tartok hogy a szerelőmnek leadtam tegnap egy bontott csonkállványt, hogy abból aplikálja ki a GE szemet és akkor hoz egy másik olyan méretűt és akkor ki lesz cserélve...
tipoatti10-12-2008 09:37:07 // 42801
Faxt... most néztem a blogomban, 40K volt kutyacsont cserével együtt júliusban.
tipoatti10-12-2008 09:34:54 // 42800
Ja, hogy a csonkállványszilent... az nem "annyira" drága, asszem nekünk 15K volt Falatkával a cserével együtt.
tipoatti10-12-2008 09:33:06 // 42799
Ne is mondd... bent dolgozom a V. kerület kellős közepén, heti 5x dugó oda-vissza... :((( Most volt nemrég futómű-felújítás nálad is, nem? Ennyi ideig tartana??! Az enyém egyelőre qrva jó. Lenkey-nél az általad leírtak orvoslása 40K-ba kerül.
Gábor16610-12-2008 09:21:05 // 42798
Balku166:
Te is meg tudod mérni. Ráteszel egy feszültségmérőt az akksira álló motornál.
Megnézed hány voltot ad ki. Ezután beindítod a motort és 2000 fordulat körül megnézed mennyi. Ezután előreballagsz a tűzfalon levő csatihoz és megnézed ott mekkora feszültséget mérsz. Ugyan így 2000 körül. Ha a kettő között 1-2 tized volt eltérés van, akkor a hátramenő vezetékkel nincs gond. Ezt az első mérést érdemes úgy is megcsinálni, hogy a kasztniról és úgy is, hogy a motorblokkról veszed a testet.
Ekkor sem lehet nagy eltérés. Ha itt fél voltot meghaladó eltérés van, akkor a váltó végén levő testvezetéket le kell csavarozni a váltóról, megtisztítani. Javaslom, hogy egy csavarral feljebb kösd vissza. Ott kevesebb koszt kap. :-)
Nálam sajnos a generátor kivezetésén és a tűzfalon mért két érték között volt nagy
eltérés. (Ha jól emléxem bő 1 V). Mivel a V6-on az önindítóhoz menő vezeték piszkálása nem egy nagy élvezet, ezért a generátor kivezetéséről húztunk egy plusz vezetéket a tűzfalon található csatlakozóhoz. Ez utóbbi már szakembert igényel.
Bocs,hogy hosszú volt, de így is egyszerűsítettem. :-)
Te is meg tudod mérni. Ráteszel egy feszültségmérőt az akksira álló motornál.
Megnézed hány voltot ad ki. Ezután beindítod a motort és 2000 fordulat körül megnézed mennyi. Ezután előreballagsz a tűzfalon levő csatihoz és megnézed ott mekkora feszültséget mérsz. Ugyan így 2000 körül. Ha a kettő között 1-2 tized volt eltérés van, akkor a hátramenő vezetékkel nincs gond. Ezt az első mérést érdemes úgy is megcsinálni, hogy a kasztniról és úgy is, hogy a motorblokkról veszed a testet.
Ekkor sem lehet nagy eltérés. Ha itt fél voltot meghaladó eltérés van, akkor a váltó végén levő testvezetéket le kell csavarozni a váltóról, megtisztítani. Javaslom, hogy egy csavarral feljebb kösd vissza. Ott kevesebb koszt kap. :-)
Nálam sajnos a generátor kivezetésén és a tűzfalon mért két érték között volt nagy
eltérés. (Ha jól emléxem bő 1 V). Mivel a V6-on az önindítóhoz menő vezeték piszkálása nem egy nagy élvezet, ezért a generátor kivezetéséről húztunk egy plusz vezetéket a tűzfalon található csatlakozóhoz. Ez utóbbi már szakembert igényel.
Bocs,hogy hosszú volt, de így is egyszerűsítettem. :-)
BeczA09-12-2008 22:33:42 // 42797
Ciao neked is itt is!! ;) Látom a pesti délutáni dugó neked is a kedvenced :P :)
Ne is baxtass ezzel :P világosban elég jól látszik sajna.... Ja és a hátsó csonkállvány GE szemem megadta magát és most megint benyikorgom a fél várost :) és még az első alsó szilentek is megfáradtak...
Ne is baxtass ezzel :P világosban elég jól látszik sajna.... Ja és a hátsó csonkállvány GE szemem megadta magát és most megint benyikorgom a fél várost :) és még az első alsó szilentek is megfáradtak...
Balku16609-12-2008 21:47:28 // 42796
Azt hogyan tudom megnézni?
Megy házilag is egy mérővel, vagy vigyen el szerelőhöz?
Megy házilag is egy mérővel, vagy vigyen el szerelőhöz?
Gábor16609-12-2008 21:26:34 // 42795
Ja ja! Tudom miről beszél. :-)
Nem jössz felénk mostanság?
Nem jössz felénk mostanság?
Gábor16609-12-2008 21:25:31 // 42794
Megmérted, hogy az aksihoz hány volt töltőfeszültség jut el?
Nekem a generátortól a tüzfalun található átvezető csavarig külön vezetéket kellett húzni, mert a generátor-önindító-aksi útvonalin közel 1 V feszültség esett.
A váltó végén található testvezeték bekötés is szeret eloxidálódni.
Nekem a generátortól a tüzfalun található átvezető csavarig külön vezetéket kellett húzni, mert a generátor-önindító-aksi útvonalin közel 1 V feszültség esett.
A váltó végén található testvezeték bekötés is szeret eloxidálódni.
Gábor16609-12-2008 21:22:14 // 42793
Néhány napja használom a gyárinál kb. 4 mm-el hosszabb tolórúddal. Talán ez picit sok.
Azt hiszem 3 mm elég. Ha egyszer összehozta az ember, akkor egyszerű az állítás. :-).
Egy dologra figyelj! Azt a részt meg kell rövidíteni, ahová a gumiharang felmegy, különben a kontraanya nekimegy a főhengert lezáró hasított lemeznek. Az anyát is alacsony kivitelre kell alakítani.
Azt hiszem 3 mm elég. Ha egyszer összehozta az ember, akkor egyszerű az állítás. :-).
Egy dologra figyelj! Azt a részt meg kell rövidíteni, ahová a gumiharang felmegy, különben a kontraanya nekimegy a főhengert lezáró hasított lemeznek. Az anyát is alacsony kivitelre kell alakítani.
Balku16609-12-2008 20:47:31 // 42792
Sziasztok
Nagyon nagy problémám van (ismét).
Anno én kérdeztem milyen akkumulátort vegyek a sárkányhoz.
Nos 100 amper-es lett,ami eddig hibátlanul dolgozott.
De ma lemerült teljesen,és nem tudom miért.
Minden extra van ami létezik.
Az ülésfűtés leszívhatja?
Ha a telefon leesett a helyéről az is csinálhat ilyet.
Ha van valakinek ötlete,annak nagyon örülnék.
Az akksi Kb. 3 hónapos.
Nagyon nagy problémám van (ismét).
Anno én kérdeztem milyen akkumulátort vegyek a sárkányhoz.
Nos 100 amper-es lett,ami eddig hibátlanul dolgozott.
De ma lemerült teljesen,és nem tudom miért.
Minden extra van ami létezik.
Az ülésfűtés leszívhatja?
Ha a telefon leesett a helyéről az is csinálhat ilyet.
Ha van valakinek ötlete,annak nagyon örülnék.
Az akksi Kb. 3 hónapos.
BFMSE09-12-2008 20:23:58 // 42791
Nekem is feltunt a dolog, es valami hasonlo megoldas lesz az enyemben is ha minden igaz. :)
tipoatti09-12-2008 18:52:26 // 42790
Szevasz Becza itt is! Faja a verdád még mindig... ja, és sötétben + koszosan nem is látszanak a vandál kötschög művei.
tipoatti09-12-2008 18:50:28 // 42789
Ja, szoktam én is recsegtetni, és én sem vagyok olyankor qrva boldog. :)
tipoatti09-12-2008 18:48:47 // 42788
:))) Gratula a projekthez, ezek szerint nem csak nekem tűnt fel a dolog a kuplunggal...
GTVili09-12-2008 17:27:54 // 42787
Részvétem annak a cartársnak,aki a régi M0-ás,M5-ös felőli végén utolért egy dévó kalózt.....:-(((........a motorháztető és a lökös elég gyászos állapotban volt.....
Don Gombóc09-12-2008 17:08:51 // 42786
Ne szemétkedj!! :)
W.09-12-2008 16:58:55 // 42785
Pedig neked még a lábaid is rövidebbek...:)))
W.09-12-2008 16:49:27 // 42784
Van! Máris viheted!
Don Gombóc09-12-2008 16:27:09 // 42783
Hogy te mikre ráérsz. :)
én azt speciel szeretem hogy egy kuplung viszonylag lent kezd el fogni, de ennyire azért nem kéne. Pláne ha lusta vagyok vagy az üllést nem állítom eléggé előre, és ezen okoknál fogva megszámolom a fogaskerekeket akkor felbaszom magam. :)
én azt speciel szeretem hogy egy kuplung viszonylag lent kezd el fogni, de ennyire azért nem kéne. Pláne ha lusta vagyok vagy az üllést nem állítom eléggé előre, és ezen okoknál fogva megszámolom a fogaskerekeket akkor felbaszom magam. :)
Vader (a Gróf)09-12-2008 16:03:49 // 42782
Ciao!
Van valakinek elfekvőben 4db 16" alufelni 166-hoz?
Sürgős!
Köszönöm előre is...
Van valakinek elfekvőben 4db 16" alufelni 166-hoz?
Sürgős!
Köszönöm előre is...
Gábor3309-12-2008 16:03:11 // 42781
Üdv mindenkinek! Kellene egy kis segitség! Egy 164-röl lenne szo,1995-ös évjárat,2.0TS SUPER A fordulatszám mérö és a kilométer ora egyszerre "halt meg",egyik sem mutat semmit sem. Viszont a digitális kilométer számlálo müködik. Lenne valakinek ötlete,hogy mit nézzek meg,mi szokott tönkremenni ilyenkor? Elöre is köszönöm szépen a segitséget!
Seriff09-12-2008 13:55:05 // 42780
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
466
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?