Forum >> Dízelmánia

eldiablo15628-02-2015 17:47:05 // 28252
jólvan.:) köszi
Manky95628-02-2015 17:40:37 // 28251
Mai 156 osom 1,9jtd 280.000km , gyárilag 105le és 255nm , sajnos a légtömegmérője nem volt a toppon ezért gyárilag mértünk rajta 97,2 le és 255,4nm tert. Kolléga nagyon szerette volna erősre , ezért a kis rezonancia nem zavarta és a kis füst. Írás után 135-137le , és 335-337nm mértünk.

mreni28-02-2015 17:35:41 // 28250
Ez teljesen normalis,nyugi 😊
eldiablo15628-02-2015 17:13:07 // 28249
Sziasztok! Nemrég írtam, hogy torpan az autó kigyorsításnál P0235 hibakóddal. Úgynézki megvan a hiba oka. kiolvastam. terhelés alatt a Mért turbónyomás a névlegeshez képest kb 30-40 % al volt több és 2500 ,mbar környékén le is tiltott. A hibajelenség a VGT Vákuum szabályzó szelep cseréjével oldódott meg! kiolvastam csere után, hibakódot nem dobott torpanás nincs, a mért a névlegeshez képest közel azonos, és kb 2300 mbar felé nem is nagyon megy, viszont ami aggaszt kicsit, hogy 3500 feletti fordulaton a gázolajnyomás 1350 bar névleges értéket ad meg , úgy tudom énis hogy 3500 feletti tartományban max nyomáson megy a pumpa, viszont! nekem csak 1227 bar a mért érték. nem ingadozik ugyan ,de csak több mint 100 barral kevesebb, Kéne aggódnom? vagy betudható a kocsi korának.?
mreni25-02-2015 20:13:39 // 28248
ez természetes :)
mreni25-02-2015 20:11:42 // 28247
a kép lemaradt :D
'''''25-02-2015 19:59:18 // 28246
Kíváncsi leszek,mit lép majd.Vidit kérnék!
.......................25-02-2015 19:26:25 // 28245
nekem mondod :)
én is túlestem egy frankó leömlö felújításon ,
kénytelen voltam magam csinálni ,mert egy autószerelönek Sem tetszett a meló
vagy olyan áron hogy hanyatt estem
NTomika25-02-2015 19:12:55 // 28244
Szia!
Első körben az izzítógyertyákat nézném meg.
mreni25-02-2015 17:39:15 // 28243
Sikeres volt a műtét,eme remek csavar miatt állt majd 1hetet az autó.
Ha mar szet volt szedve,megejtettük a fűtőmotor és fűtőradiátor cserét is,illetve turbo geometria tisztítást.Új fagyálló friss olaj,szűrők,vezérlés,hosszbordás.
Mar csak az új kuplungot keel bedobni és johet a Manky féle chip 😃
J-Imi21-02-2015 08:05:56 // 28242
Üdv!

Mi lehet a probléma (1.9jtdm) ha nagyjából 0 fok alatt nehezen indul az autó. A tünet, hogy viszonylag sokat teker az önindító, indítózás közben nincs füst és ha beindul akkor szépen jár, semmi egyenetlenség. Illetve hideg motornál többször éreztem már gázolaj szagot az autóban.

Előre is köszi.
mreni21-02-2015 03:19:24 // 28241
Éjszakás műszak 😃
GTPeti20-02-2015 15:46:26 // 28240
Nekem mások a tapasztalataim az átlagnémettel kapcsolatban, pozitív értelemben.
(NEM a "Geiz ist geil" mentalitásról beszélek, az egy köztudott dolog, a kapzsi vezetőktől és BWL-esektől jön. Nekik amúgy nincs túl nagy respektjük.)
.......................20-02-2015 15:27:03 // 28239
Ja meg mindenen elspórolnak 50centet,mert csak a pénz a lényeg nekik,
Tartósság sehol sincs,minden kínai gyártás,és egy vagyonért adják a birka németeknek
Pl Hama ,
Ugyanaz a kábel magyaro on fele árban

De az autóiparról ne is beszéljünk,szívócső műanyagból?
ez az ő hülyeségük...

Sokkal értelmesebbek a Magyarok ,Osztrákok,Britek,Franciák
A németek 90százaléka túl sokat képzelnek magukról,
Tisztelet a kivételnek
GTPeti20-02-2015 14:40:22 // 28238
Németek. Nem csak úgy tessék-lássék módon fognak kiszedni egy bentragadt csavart. ;)
Kristyon20-02-2015 13:06:15 // 28237
Nem is a co-ra gondoltam, csak nem hittem, hogy vannak ilyen pihentek akik ennyire egyszerűsítik a dolgokat, mint az a darab lemez amivel az anyát fogja meg :)
.......................20-02-2015 12:46:14 // 28236
Semmi spéci nincs ebben CO hegesztő (vagy 50 éve használja az ipar)
meg egy darab lemez ami a csavart tartja(azt meg megfogod fogóval)
Kristyon20-02-2015 11:55:37 // 28235
Nem rossz, idáig nem is tudtam, hogy létezik ilyen spéci szerkezet az anya felhegesztésére, bár nem is fértem volna el vele...
Nekem ugyan mázlim volt annyiban, hogy kilógott annyira a csavar, hogy még éppen rá tudtam kapatni az anyát, és még a leömlőt sem kellett hozzá leszerelni.
Coyote20-02-2015 11:44:47 // 28234
azért én rá néznék a gyertyákra. nem hinném hogy üzemanyag rendszer gond van. próbáld ki azt hogy indulás előtt ha el alszik az izzito lámpa várj még kb 10 másodpercet, ha így egyből indul a kocsi mindig akkor SZVSZ gyertya gond, és cserélni kéne.

de hátha majd valaki mond egy okosabbat. :-D
Föckös20-02-2015 09:57:18 // 28233
(korán kelsz vaze...) :-)
mreni20-02-2015 04:29:32 // 28232
Nekem nincs szűrő a 20v-ben.
Kristyon19-02-2015 22:49:27 // 28231
Igen 2 vékonyka kis rézgyűrű…
Mostmár kiváncsi vagyok rá én is, hogy másnál is van-e ilyen szűrő, vagy csak engem szivattak, hogy raktak bele ilyen csavart…
Bilux19-02-2015 20:24:43 // 28230
Akkor ezt én is megnézem.milyen tömítés van, réz?
.......................19-02-2015 19:46:36 // 28229
http://webshop.langauto.hu/kepek/muszaki/3.4.pdf
.......................19-02-2015 19:45:44 // 28228
35 fokban is izzít,

csak kb. 0,5 másodpercig,
de akkor is utánizzít,vagy 30 másodpercig
---‐---'yxxxxx19-02-2015 19:41:58 // 28227
Az a gond, hogy nyáron, 35 fokban is csinálja, amikor nem üzemmeleg a motor.
Télen, ha sokáig izzít utána indul gond nélkül. Szerintem valahol az üzemanyag nyomás felépülésénél lehet a gond.
Coyote19-02-2015 19:36:08 // 28226
esetleg izzito gyertya? amúgy meg ha elalszik az izzito lámpa és vársz egy kicsit az nem baj mert akkor még a gyertya tovább melegszik. valószínű azért indul be akkor hamarabb.
---‐---'yxxxxx19-02-2015 19:26:20 // 28225
Sziasztok!
Nem nagyon írtam eddig erre a fórumra de most egy kis távdiagnosztikában kérnék segítséget. A gépem (1.9 JTDm 8v) már egy ideje csinálja: télen-nyáron, hideg motornál ha a gyújtás ráadása után közvetlen indítózok, nehezen indul. Ez kb 5-6 tekerést + fekete füstpamacsot jelent. Az izzítás visszajelzőt persze mindig megvárom amíg kialszik. Viszont, ha várok kb. 10 mp-t akkor még -15°C-ban is első-második tekerésre beröffen.
Elsőre magasnyomásúra tippelnék, de akkor mi indokolja, hogy pár mp várakozás után pöccre indul? Mi a vélemyényetek?
mreni19-02-2015 18:39:29 // 28224
Nekem is ez volt a tipem,csak co helyett ivvel,de végülis mindegy. Már nem volt ma türelmem hozza 😃
.......................19-02-2015 17:22:40 // 28223
akkor egy anyát kell a leszerelt leömlönél a töcsavarra hegeszteni,

CO hegesztöt hegesztöt szerválni

mint ez a töki:
stehbolzen ausbau
mreni19-02-2015 17:00:42 // 28222
a leömlő kifli,de holnapra kész... viszont a nagyobb baj,hogy a Würth-ös csavarkiszedő beleszakadt a csavarba :/ most van baj,nem kicsi...
arra nem látok esélyt,hogy ki tudjam fúrni.
Más tipp? :D
Peti156Sw19-02-2015 13:42:54 // 28221
2.4 m-jet-ben van? Sikerült kideríteni? 1 hete volt turbó felujításom, jó lenne mčg az elejčn tudni...
Kristyon19-02-2015 12:40:44 // 28220
Volt benne némi kosz, az olaj át tudott rajta folyni, de nem ellenállás nelkul. Átfújni rajta igen nehezen tudtam, először csak kitisztítittam, majd inkább eltávolítottam.
Szabeee19-02-2015 12:03:34 // 28219
Azt hiszem én is ranezek, par ezer km múlva, hátha van nekem is...
Kristyon19-02-2015 10:36:12 // 28217
Közben kikukáztam a szűrőt, és lefotóztam.
Kristyon19-02-2015 10:09:23 // 28216
Igen, az 1 számúban…
.......................19-02-2015 09:40:40 // 28215

melyik az?
az 1 es számúban van egy szürö?
Kristyon19-02-2015 08:47:37 // 28214
Jó kérdés, idáig azt sem tudtam, hogy az enyémben van, volt…
159 Indigo Gray 2.4 Monster19-02-2015 08:18:11 // 28213
Vajon a 8v-nél is van? Olajcserénél akkor szét szedem és ki takarítom én is.
Kristyon19-02-2015 08:17:46 // 28212
Erre én is kiváncsi lettem volna, részben azért is vittem el felújító műhelybe, csak, hogy ahova vittem nem is szedték szét, meg sem vizsgálták.
Csőriék már 3 éve mondták, hogy már eléggé lóg a tengelye. Azota ez csak romlani tudott…
Kristyon19-02-2015 08:10:13 // 28211
Sajnos erről képet nem készítettem, de ami a blokk oldalába köt bele csavar abban volt a szűrő.
.......................19-02-2015 07:24:47 // 28210
Én arra lennék kíváncsi hogy miért kopott el így a turbo csapágya?
.......................19-02-2015 07:12:07 // 28209
Érdekes,a 2,4jtdm ben nincs semmi szűrő a turbo olajnetápban?
fotót nem csináltál véletlenül?
Kristyon18-02-2015 23:21:29 // 28208
Leírás nagyon jó, egy idézetet ki is vettem belőle az autóm blogbjába miszerint:
A turbó kenését biztosító olajcső egy üreges olajáteresztő csavaron át kapja meg a kenőanyagot. A kis áteresztő csavarban van egy még kisebb szűrőcske, amely idővel megtelik kosszal és eltömődik. Ha turbófeltöltő nem kap kenőanyagot, az eltömődött szitaszűrő miatt törvényszerű, hogy tönkremegy.
Ezt én sem tudtam volna szebben megfogalmazni, leírás szerint a peugeot motorokban van, hát van az Alfában is... és ha tegnap nem álltam volna neki letakarítani az alkatrészeket, lehet észre sem veszem, és úgy raktam volna össze eltömődött szűrővel...
'''''18-02-2015 21:13:20 // 28207
Azért írtam,hogy szerencsém volt! :-)
.......................18-02-2015 20:40:50 // 28206
A leömlő tőcsavart nem nagyon viszi a sima HSS fúró,
Könnyebb ha valami keményfém fúróval esel neki
'''''18-02-2015 20:33:07 // 28205
Épp tegnap szedtem ki én is az egyik gépünkből egy bele tört csavart.Nekem szerencsém volt és ezzel jött ki.
.......................18-02-2015 14:23:03 // 28204
lehet kifli a leömlö is,nagy a valoszínüsége
mreni18-02-2015 12:23:52 // 28203
A hengerfejbe szakadt leömlő tőcsavar ügyében,annyi fejlemény van,hogy a tömitő felület sikjától kb 1mm-el beljebb szakadt el a csavar,jó kérdés,hogy mi módon fogom kivarázsolni :D

Lehet hogy kiugrik a motor belőle,ha már úgy is kuplungozni kellene :/
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.