Forum >> Dízelmánia

Föckös30-08-2012 07:28:52 // 20352
bezony! de ha a szívosorod is ilyen kormi, akkor érdemes volna kipucolni, jó kis móka az....
vagy leveszed a tökéletes eredményért (vezérlést is meg kell bontani)
vagy megpróbálod minél jobban kipucolni, anélkül, hogy levennéd
(féktisztító+darab rongy valamire felcsavarva, nekem ez elég volt)

pucolás után nem indul pöccre a motor, akkor ne lepődj meg.
na meg pár km kell még, mire a fellazult és nem a rongyon lerakódott, hanem jobban letuszkolt trutyi "átmegy".
Zoli198030-08-2012 00:10:02 // 20351
A vékony kis csövet vágom hogy mi az. :)

Tehát akkor nem az EGR felöli oldalára kerül, hanem a szívóoldalra.

Magyarul ide:
GTPeti30-08-2012 00:04:29 // 20350
Bocs, javítanék, a 99-es 2.4-en tényleg ott van az EGR.
Itt még pneumatikus vezérlésű. Tehát az 1-es számmal jelölt az.

Így néz ki az újabbaknál alkalmazott "gyógytömítés".

A tömítés oda megy, ahol az EGR-től jövő cső becsatlakozik a szívócsőbe. (NEM a vékony kis gumicsőről van szó, ami annak a fémufónak a tetején van. Az a pneumatikus "vezérlőszála".)
GTPeti29-08-2012 23:50:39 // 20349
Nem, az 1-essel jelölt nem az EGR. Az EGR általában a motor hátsó oldalán van.

Ez itt az EGR.

A jobboldalon látható bordás elemnél szokás a cső és a bordás ház közé betenni még egy vaktömítést. (A gyári tömítés szépen kijön és lehet sablonnak használni. Majd ezt is vissza kell tenni az új mellé.)
Zoli198029-08-2012 23:27:43 // 20348
El is jutottam a dologig, csak a Hsz-emben a kép alatti kérdésekre várok választ.
Tudod, kezdő dugózó vagyok :)

Zoli
GTPeti29-08-2012 23:24:37 // 20347
Ugyan nem Ő szól, de az utóbbi időben sokat írtunk az okokról, hogy miért is jobb ilymódon orvosolni ezt a félmegoldást. ;)
Zoli198029-08-2012 23:23:21 // 20346
Isten szóljon belőled,,,, :)
GTPeti29-08-2012 23:10:58 // 20345
Ha ránk hallgatsz, ledugózod az EGR-t. Ezzel egy csapásra megoldódna vele az összes gondod...
Zoli198029-08-2012 22:41:56 // 20344
Sziasztok.

Na, huzogattam ma egy kicsit az EGéR bajszát. Az erő nem veszett el, csak áthelyeződött 1900-2000-ről kb 2200-2300-ra. A torpanásom sajna megmaradt, tehát nem EGR, Szal most az van, hogy megjön az erő 2300 körül, 2500-nál meg megtorpan :(

Most ott tartok, hogy végezni kellene egy próbadugózást, hogy akkor mi a helyzet.

Kérdés:


Ugye az 1-essel jelölt az EGR, a 2-essel jelölt az a pont kb, ahol a szívósorba csatlakozik.(Bocs a kezdetleges szemléltésért :)))
Mi történik, ha én a 2-essel jelölt ponton dugózok? A csőnek ami odavezet, nem lesz tőle baja (pl. nyomás miatt)? Illetve a ledugózáson kívül van-e még vmi teendő?

Holnap ismét hibakiolvasás, kiváncsi leszek.

Üdv: Zoli
Liquid29-08-2012 21:16:35 // 20343
most csak én vagyok nehéz felfogású, vagy még tényleg nem írtad le konkrétan mi volt a gond? Nem baxtatlak félre ne értsd, csak kíváncsi vagyok miért fikázod teljes mellszélességgel így hirtelen az olajat. Hadd okuljunk mindannyian.
mreni29-08-2012 18:36:15 // 20342
nem hiszem,ez még belefér szerintem :)
Tentacle29-08-2012 16:46:54 // 20341
Hangja nyilván volt a szelepeknek, azért szedte le a fedelet és akarta beállítani a hézagot.
Gtaati29-08-2012 16:32:03 // 20340
Oké! Köszi! Csak arra gondoltam h gyöngébb lett-e az autó vagy változott a motor hangja vagy szívás hangja egyenletleneb lett-e a motor járása stb? Köszi!
Ferke29-08-2012 16:00:47 // 20339
Én most pont azért döntök a selenia ellen, amit le is írtál: van egy adott minőség követelmény, aminek nem csak a 15-18ezres wrd felel meg, hanem akár a 6-8-10 ezres comma is, pont ugyanúgy....a 6-8-10ezresben pedig nem úszkál vegyigyümi maradvány, mint a petronasos, 2007 utániakban...
A hengerfejet meg azért javítom, mert nem szeretnék meglepetéseket....csumára szétszedtem mindent, és minden fel lesz újítva...annak okán, hogy marad a járgány, nem lesz mégse eladva:))
Ferke29-08-2012 15:50:30 // 20338
Bakker, úgy levettem a szelepfedelet:))) Sima cf2 8v:) Épp ezért bosszant, mert eddig csak a 16v veztengelyek fogytak a polcról:DDD
Gtaati29-08-2012 15:42:58 // 20337
Helló! Milyen motorkódú a motorod? 16 szelepes? Miben nyilvánult meg, vagy hogy jöttetek rá h a vezérműtengellyel van a gond? Köszi
WarbiRunner (Gyuri)29-08-2012 15:37:09 // 20336
Franc tudja...tényleg kíváncsi vagyok hogy pontosan mi történt. Elméletileg a motornak egy sokkal gagyibb olaj is tökéletesen megfelelő volna, az olaj teljesítmény szintje már nagyjából a turbonak szól. Nálam 140e km eddig amit Seléniával megtettem, 15e-nkénti cserével. Nemrég voltam szelepállításon. Egy szelepnél kellett minimálisat korrigálni, tökéletesek voltak a hézagok. Kopás sehol. Különben is azért van a lapka, hogy az kopjon, de az se kopott. Nem tudom. Nem a Seléniát akarom védeni, mert nekem aztán mindegy..én azért használom mert itt javasolták, és eddig semmi panaszom nem volt rá és másoktól sem hallottam ilyet. 15e alatt semennyit nem kell utántöltenem, a turbo se csíp belőle. Szóval érdekel hogy miért kell hengerfejet javítani.
Ferke29-08-2012 15:17:29 // 20335
Majd összeírom...nyilván sok olyan is van, ami nem fogható az olajra, mint inkább a megtett km-ekre. De pl a veztengely kopása 1 adott ponton számomra nem elfogadható, mivel nem a természetes elhasználódás jele:)
Hajrá tízezrenkéntszelénia!:)
Ferke29-08-2012 15:15:50 // 20334
A teló mindig necces, nem mondtam, hogy mikor hívlak, csak hogy hívlak, rííílex:DD
Annyira sokba azért nem lesz, de akár lehetne is, ha laikusként kéne most cselekednem, ami azért valljuk be, rohadt bosszantó....STS! (soha többé seleniat:) )
Ferke29-08-2012 15:13:58 // 20333
Hátazt dehogynem:) Abbanvanavitamin!:DD
András bácsi29-08-2012 15:07:48 // 20332
Az ágyas pálinka alján úszkáló törmeléket sem öntöd bele a saját torkodba nem? ;)
Föckös29-08-2012 15:00:05 // 20331
1-2százezer huf? (annyiért autót szoktál venni) bimotore jtd lesz? :-))
Föckös29-08-2012 14:59:07 // 20330
grrr Ferike! elfelejtődött visszahívni, pedig csak hívásom után posztoltál.

(vagy az van, hogy itt írni nem olyan feltűnő a vezetőség előtt, mint telefonon beszélni...;-))
Liquid29-08-2012 14:49:55 // 20329
konkrétabban? kíváncsiak vagyunk
Ferke29-08-2012 14:33:15 // 20328
Rohannom kellett a melóba, meg mondtam is, hogy nem akarlak feltartani:DD Közel vagyunk egymáshoz, így nem lehet nagy gond a megnézés, csak szólj, ha jó!:)
Ferke29-08-2012 14:30:47 // 20327
Sokáig ketyeget nekem is azzal, mondjuk úgy, hogy mindig azt kapta. Most meg megvan a baj.
Eddig kételkedtem, pedig már havi 1-2 példa ott volt intő jelnek, de én ilyen hülye vagyok, hogy hiszek benne:)
Most meg a sajátom is.
Nembaj, belemegy 1-2százezer huf, de többet nem lát ilyen olajat a vas:) Egyik se:)
Egyébként szokta nézni valaki, hogy mik úszkálnak a selenia alján, mielőtt még felkavarnánk a doboz tartalmát?:)
Érdemes vola azt is megnézni...elképesztő....
WarbiRunner (Gyuri)29-08-2012 13:41:27 // 20326
No merthogy mi a baj a Seléniaval? Nekem elég régóta azzal ketyeg a masina, nem volt vele gond, nem is eszi, és még a turbo is a gyári.
WarbiRunner (Gyuri)29-08-2012 13:38:53 // 20325
A TD-nél is van ilyen, arra azt mondta Józsibá, hogy a fehér füst arra utal, hogy előtöltés hiányos, rossz a hidegindító. Ebben igaza is van, jól kitalálta :-) De hogy jtd-nél ugyanez minek felel meg? Nemtom.
Tentacle29-08-2012 12:49:25 // 20324
És nem szóltál,hogy itt vagy ? :P Megnézhetted volna az én új kályhámat..
Ferke29-08-2012 12:31:01 // 20323
Áh, dehogy, nem füst az, hanem álcaköd:)
Ferke29-08-2012 12:30:33 // 20322
Az én hengerfejem mág a gépműhelyben van, utána már ráérnek a Tiedre is!:)))
SOHA többé selenia! :P Rohadék petronas....:P
Föckös29-08-2012 12:11:07 // 20321
oké, de ez baj lehet?
mreni29-08-2012 11:51:53 // 20320
nálam is jelentkezik már 1 éve ez a jelenség.
Föckös29-08-2012 11:43:05 // 20319
nyáron hideg motornál indításkor kisebb fehérfüstpamacs? izzitók mind működnek elvileg.
Föckös29-08-2012 09:40:02 // 20318
ne ezt inkább hagyd ki, azért a wmi nek sem árt a szabályozás.
mreni28-08-2012 19:06:02 // 20317
Rendben,majd szólsz ha mégis:)) Egyébként Skullnak jó volt a 159-el,
'''''28-08-2012 17:12:51 // 20316
Épp azon gondolkodtam,hogy a víz-alkohol befecskendezést most már simán be tudnám rakni.A csövezés bent van csak a pumpát kéne rákötni.Már azon is gondolkodtam,hogy próba képp a csőbe rakok valamennyi víz-alkoholt és a nitróval belöketem.Kíváncsi lennék az mit hozna.
'''''28-08-2012 17:08:46 // 20315
Köszi,de igazából nem is látom sok értelmét és gondolom a csatlakozók sem stimmelnének.Messze is vagy meg most a fényezőhöz megy az autó.Az első lökös toldatot fújatom.
Zoli198028-08-2012 16:23:39 // 20314
A szívósor nem lett leszedve. A mocskosabb terület ki lett pucolva. Nem én csináltam, egy egykori FIAT szervizes Alfa tulaj. :)

Zoli
Föckös28-08-2012 16:14:56 // 20313
szívósort is pucoltál?
Föckös28-08-2012 16:09:48 // 20312
elképzelhető, hogy már ez is hasznos egy jó porlasztófejjel, de azért a 60psi az nem 150!

coolingmistnél az alap kit tartály nélkül cca 300dolcsi+vámvagyáfamittudomén+szállítás.
holland terjesztőnél 230 eur, cca ugyanannyi, de eu-n belül könnyebb megvenni, illetve nem elhanyagolható, hogy ao fórum tag és tapasztalt jtd-s srác adja, aki szívesen megoszt tapasztalatokat. Ja és van neki szívócsőre rakható esztergált gyűrűje, amibe mehet a fej, és a turbónyomást is onnan tudja mérni.
de van magyar srác is, aki hoz be kitet néha.

szóval mire magad összerakod jó sok utánarohangálás árán, addigra nem spórolsz többet 20-30nál, viszont még mindig csak a kis nyomású pumpád van.

(mondjuk ha veszel kettőt a budipumpából, akkor 3-level injection is megvalósítható)
Zoli198028-08-2012 15:36:01 // 20311
Gondolkoztam már. Reméltem, hogy a tisztítással jobb lesz, de erre nem számítottam, hogy ennyire nem fogom érezni az erőt utána. Mitől lehet ez? Eddig 5-be visszaraktam, és csak kapaszkodtam, most meg 5-be vissza, és szinte semmi. Ami pozitívum, hogy alacsonyabb fordulaton rugalmasabb lett. A "dugót" hova kell rakni? Az egér, vagy a szívooldali felére a csőnek? Egyéb teendő van-e még? Egy biztos, így nem lesz ok. Azt akarom, hogy az erő velem legyen :)

Zoli
WarbiRunner (Gyuri)28-08-2012 13:54:38 // 20310
Azt én sejtem, én nem igazán olvastam utánna, csak leírtam ahogy gondolom. Ezzel pont arra szeretnék rávilágítani, hogy így, box ráakasztgatással nem fog menni. Jó esetben nem lesz baja az autónak. Szerintem a valódi gond, hogy itthon nem nagyon akad olyan, aki ehhez ért.
Amúgy az angol nyelvű fórumhoz javaslat: guggli translate. A semminél jobb, mégha nem is mindíg érthető amit fordít.
Kínairól-Angolra rendszeresen használom, arra király :-)
GTPeti28-08-2012 13:53:34 // 20309
Az EGR ledugózásán nem gondolkoztál még?
Zoli198028-08-2012 13:41:42 // 20308
Sziasztok.

Megtörtént az EGR és a légtömegmérő tisztítása. Eredmény: alul jobban húz, viszont nem érzem 2000-től az eddigi erőt. Várok vele, hátha tisztul még és visszatér. 2500-nál még mindig torpan kicsit.


Kicsit volt csak mocskos :)

Zoli
GTPeti28-08-2012 13:13:35 // 20307
Gyuri, van egy ezzel foglalkozó komplett fórum is. A cartárs írta, hogy nem beszélni angol (ezt értem), de attól még nem kéne sötétben tapogatózni és újból feltalálni a kereket...
Az a fórum tele van diesel nitro specialistákkal...

"Tuti százszázalék biztos, hogy az időzítéseket lényegesen meg kell változtatni addig amíg a nitró aktiválva van, és ez az egész lényege,"

Igen, és nem csak körülbelül kell beavatkozni, (értsd.: egy pluszban ráaggatott box-szal), hanem korrekten hozzáértő (előre kalkulált) módon.
WarbiRunner (Gyuri)28-08-2012 12:37:33 // 20306
Ugye.. nem írok hülyeséget, itt is ittt van a Shurflo lakókocsibudipumpa :-)
WarbiRunner (Gyuri)28-08-2012 12:31:49 // 20305
Én csak Ezt futottam át, itt 60psi-s pumpát ír, ami fel van piszkálva 80-100-ig. Ilyen pumpa permetezőben és lakókocsi vízellátókban van. Azért kérdeztem, mert így a pumpa olcsón megúszható lenne. A porlasztófej nem akkora tétel, a többi cucc meg cső, csatlakozó, ilyesmik, az megoldható by shufni :-)
WarbiRunner (Gyuri)28-08-2012 12:27:14 // 20304
Értem én az elképzelést, hogy a remappolt időzítések mellett ha átvágod az ECU-t és ezzel még növeled a rail nyomást, akkor aztán kap cuccot. Ezt egy csak rail szenzorra csatolt gagyibox meg fogja neked csinálni, csak épp nem egy korrekt megoldás szerintem.
Ugyanis meggyőződésem hogy gyorsabb az égés nitróval. Vagyis simán lehet hogy azért nem ment rendesen az autó, mert mire a dugattyút lefelé kellett volna nyomni, az égés egy része már lezajlott. vagyis már felfelé menet ellene dolgozott a dugattyúnak. Ami ugye nem egészséges. Tuti százszázalék biztos, hogy az időzítéseket lényegesen meg kell változtatni addig amíg a nitró aktiválva van, és ez az egész lényege, nem csak önmagában a több üzemanyag. Ezt továbbadhatod a chipmesternek, hátha van ötlete. :-)
Föckös28-08-2012 10:13:41 // 20303
nem, akkor már az enyém is kész lenne;-)

150-250 psi

klikk

amire gondolsz, azt már páran végigfutották, a végül majd mindegyik rendelt szettet, de legalább pumpát. (emellett nagyon dicsérik a super atomizing fejeket, amik nem is drágák)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.