Shadin27-07-2024 11:46:33 //
36164
Ez a terv augusztus végére 3 autó / 5 fő társasággal 6 napra.
Oda 3 etapban két szállással:
Másfél nap Milánóban, majd vissza 2 etapban 1 szállással:
Alapvetően rugalmas, laza autós túra, remélem bírni fogja a vas.
Race mód visszakerült és megkapja a Remus dobot is addig,
pacik maradnak 200-on, talán a hátsó verbális tuning kárpótol (egy darabig) :-)
Ilyen, és jól van ez igy :-) Családdal jobban élvezem a vonat vagy repülő utakat. Akkor mindig történik valami és a telefonok max fotózáshoz kerülnek elő. Egyedül mehetnék autózni bátran, az viszont nekem nem megy, sose veszem rá magam. Egy jó montis zúzásra annál inkább, igazából intenzívebb móka :-)
SD27-07-2024 02:00:23 //
36162
Meg mell tartani a fizikumot;D
De ha mégis elkopik a giulia akor is megvan már;))))
Mert hát mire?
:D
SD27-07-2024 01:45:18 //
36161
A család részint nevelés kérdése, itt az volt a bolt hogy megyünk tengerpartozni aztán átnézünk svájcba.
Nekem nem volt elvárásom hogy milyet akarok autozni, inkább egy logikai játék ez.
Legyen meg a családnak amit akar, de persze odafele el kellett szenvedniük már az alfamuzeumot:D
De pl odafele nem akartam Svájcon keresztül menni mert ha valami beüt ugrik a befizetett nyaralás.
Így hazafele kötetlenül mentünk már, de persze otthonról 1500km-re nem akarok bajbakerülni szóval eleve lighit lehet a móka:D
De így egyben a csomag brutál jó lett:D
Nekem eleve hogy ezzel az autóval megyek már öröm, a gyerekeknek van telefon ipad gameboy:D
Inkább rájuk kellett szólni hogy kifele nézzenek, csak az autópályán engedtem a digitális bambulást:D
Asszony teli videózta a telefonját.
Alfa tökéletesen teljesített, igazából, a vilag végéig el lehet így menni.
A svájci napon össz 200km-t tudtunk menni, Lugano-St. Moritz
Aztán meg haza 1000 szóval semmi kötelező, voltak fix pontok de sok bizonytalan is:))
Szóval olyan GT túra volt inkább, ha valahol le lehetne tenni öket 1-2 napra és úgy elmenni csapatni… :D ha engednék:) de ez csak magyarorszagon sikerült eddig:D
De room for improovment:)))
G-MANN🍀26-07-2024 22:21:31 //
36160
Ilyen a család a gyerekekkel nagyon sok helyen és ez így normális (gondolom). Nem könnyű egy jó autózást összehozni. Majd, ha kirepültek😉😊 járókerettel kibicegünk az autóig és reménykedhetünk, hogy még tudjuk, hogy mit kell csinálni és merre van az előre😅😊
Ha van aki bírja melletted, jó buli. Ha arra kell figyelned hogy senki ne hányjon, kevésbé jó buli.. Szívás, de ilyen a családom, nem bírják az autózást. Eleve el sem jutunk ilyen helyekre mert annyit egyhuzamban nem képesek autóban ülni. Megállókkal sem. 4-5 óra a max. Egyedül meg halál unalmas..
Ezzel nem tudok egyetérteni. 2011-óta "
vadászunk" és nagyon jó buli.
Sokszor csak a táj miatt is megéri.
A heti meglepi volt a Splügenpass olasz oldalán a tábla: 51 visszafordítós kanyar jön :-)))
Ezzel a szerpentin vadászattal az a baj, hogy családosan unalmas, egyedül meg unalmas XDD
SD25-07-2024 11:45:09 //
36156
Én is látom már vissza kell menni még oda nem ennyire megpakolva:D
De demo útnak jó volt:)))))
Bakker nem jót tettem fel, ez a jó:

2017.07.20. Még a gyermek Júliával :-)

és tegnapelőtt a felnőtt 22 évessel :-)

SD25-07-2024 11:10:30 //
36153
SD23-07-2024 18:43:49 //
36152
Azaz, hát milyen utal vannak arra, igaz 5 seméllyel és fullra pakolva mentünk de csak simán gurulni is életre szóló élmény!
Poló23-07-2024 18:08:34 //
36151
Ismerős az a tó nekem 🙂

SD23-07-2024 13:30:07 //
36150
Hát 24k-val vittem szervízbe a gépet most 27407 a méter:))
Mentünk egy karikát, a teljesség igénye nélkül.
Bp. Velence, Milano, Arma di Taggia, Monaco, Lugano, St. Moritz:)
A stelvio hágót kihagytam mert felmentem a Giulia hágóra :D
Tetőboxxal telipakolva is teszi a seggét:D kaptam is érte néha:D
Cgo23-07-2024 11:57:25 //
36149
En arra gondoltam, h az utolso szeria mindig olcsobb es jobban felszerelt. De egyelore nincs hivatalos info, mikor jon az utolso Giulia
Aztán szívhatsz a fékkel XD
Egy kicsit futott első tulajos sem rossz megoldás. Ár-értékben mindenképp.
Cgo23-07-2024 11:30:30 //
36147
egy utolso szerias Giuiara mindig erdemes lecsapni... en is azt tervezem
Esélyes, hogy ez a megoldás, csak b..ssza az agyam. Soha többet új autó.. úgysincs már mit XD
Cgo23-07-2024 09:43:31 //
36145
:)
Sztem le kell gyalulni a Transzalpinán, aztán venni egy újat ;)
Nem tudom miért ilyen, most kipróbálom hogy a kéziféket nem használom egy darabig. Ha a betét szemcséi eszik bele magukat, azt ezzel kizárom.
Ami nem tetszik, hogy körben rozsda csík is van. Lehet hogy a fékbetétek hullanak szét, és az eszi bele magát a tárcsába rendszeresen? A rozsda csík két dolgot szokott jelenteni, vagy rossz a féknyereg kotyognak pl a csúszkák, nem párhuzamosan húz össze, vagy hiányzik a fékbetét felületből ahol a rozsda sáv van. Továbbra is idegesít...
Kazes☻22-07-2024 12:16:11 //
36142
Új fejlesztés... az intelligens féktárcsa! 😉
Shadin22-07-2024 11:45:50 //
36141
Akkor olyan, mint ha karbonféked lenne. Ha kíméled, akkor lerakodások lesznek rajta és nyikorog. Olyankor meg kell hajtani és lefékezni róla a dzsuvát :DDD
Na nekem volt most pár hosszabb utam, kicsit siettem is, mostanra biztos vagyok benne hogy a fékem állapotának semmi köze a Transzfogaras túrához. Ez egyszerű öntvény hiba lehet, és akkor romlik az állapot, ha helyben autózok, vagy kímélem a féket. 1500km tempós pályázás alatt szépen síkba csiszolta a betét a tárcsát, de látszik, hogy az öntvényben azok a pöttyök ott vannak. Azok majd újra rozsdásodni kezdenek és újra kiemelkednek a síkból.
quash21-07-2024 18:35:21 //
36137
"earlier stlevios came with 390mm but Alfa upgraded Stelvio front ones to bigger 397mm which most of the Stelvios have now (like this kit)..so basically you need different ET/spacers or 20 inch Stelvio wheels to fit the fronts on a Giulia..5mm spacers might do the job.. tomorrow will check that"
Ehhez miért kell 20 collos felni? A fék tuftommal ugyanaz, mint a Giulián és ott is elfér a 19" felnivel.
quash20-07-2024 11:23:28 //
36135
Itt a lehetőség a fék upgrade-re! :D :D
USED⚠️ OEM original CCM brakes kit for Stelvio Quadrifoglio 🍀 (fits Giulias with 20 inch wheels) - in great condition - available for shipping immediately - 6999 euros + VAT - shipping worldwide


Hasonlót Csik is ejtett ki a száján, ő pedig nyilván szakértő. Úgyhogy lehet ebben is valami.
Lehet hogy egy zsiráfra még telne is, de basszus ez amennyibe kerül, nem sokat kell gondolkoznom hogy lesz e ilyenem itthon XDDD Attól még nagyon tetszik, nyilván álom marad.
Kis túlzással, de igen. Volt jópár Porsche a hegyen is a hét elején, de azért nem lehetett mondani, hogy azzal van tele. Ami egyébként benyomásom szerint felülreprezentált volt, azok a Cupra-k voltak. De tény, hogy Aston Martin-ból is többet láttam, mint Alfából... Mert abból volt a panorámaúton 2 :D
SD19-07-2024 08:20:19 //
36131
Erre mondja
Magyarósi Csaba hogy a Giulia egész közel van a 911 vezetési élményez:)))
Nyilván nem szakértő.
De ha ezen a vonalon megyünk tovább miért is nem egy tuningolt Giuliával?:D
Csak mert a Porsche tőlünk nyugatabbra már lerágott csont, minden közép managernek az van, aki nem tudja mit akar csak kell neki egy mutatós autó:D
ŐŐŐ :)))))i
Úgy vagyok én ezekkel, mint a zsiráffal az állatkertben. Szép, szép, de otthonra azért nem kéne :D
Shadin18-07-2024 09:52:14 //
36127
Le van az látszólag ua. vonalban csak jóval mélyebben:
Csakúgy mint a gyárin a holker:

aranytl18-07-2024 06:35:31 //
36125
Ugyanez a Brembotól. Érdekes, hogy a Jurid széle nincs letörve.

Nekem eddig a Transzalpina/Fogaras a csúcs, hatalmas élmény és hatalmas tapasztalat volt. Nem hamar fog adódni ilyen lehetőség, hogy család nélkül napokra eltűnjek autózni 😅
Ha valami cél kéne öreg koromra, akkor az a Transzalpina egy Singer tuningos öreg 911-essel. 😄
Alig várom már a transzalpina/fogarasi utakat is.
Hogy a TV diff mit csinál, azt ki lehet tenni a képernyőre is. Kanyarban gázra a külső kerékre teszi a hajtást, akár 100%-ot is, gázelvételre meg fékezi a belsőt. Nyilván, mint egy automata váltónál ,itt is nagyon sok múlik a vezérlő elektronika programozásán. Ami panasz volt rá azoknál, akik durván pályáztak vele, hogy néha kicsit lassan reagált, mondjuk egy mechanika miatt instant LSD-hez képest.
Shadin17-07-2024 18:11:45 //
36122
Örülök hogy jól sikerült a túra! :-)
A mechanikus diffiről beszélgettünk a szomszéd BMW-s sráccal. Igazából valódi driftre nem jók. A lamellás és a torsen sem. Nem véletlenül hegesztik le sok driftautónál a diffit. Versenypályás használatban jók ezek a mechanikus sperrek, de egy nyomaték vektorozós megoldás biztos hogy jobb tapadást csinál mint egy egyszerű mechanikus. Az érzet persze más, valószínűleg a mechnaikus egy kiszámíthatóbb viselkedésű szerkezet amire rá lehet érezni. Egy elektronikát viszont sosem fejtessz meg. Sosem tudod, hogy egy komolyabb csapatásnál mennyi a te tudásod és mennyit rak hozzá. :-)
Még dolgozom fel az elmúlt nap eseményeit. Lehet írok külön 3 blogot is (Hochalm strasse, Grossglockner, Nockalmstrasse). Az biztos, hogy ez életreszóló élmény volt, benne lenne az életem filmjében.
A keményebb hajtásban sok mindent kitapasztalhattam az autóval kapcsolatban. Főleg a TV diff működését. Brutál jól ki van ez találva. Ahogy gyorsabb, de mégis éles kanyarokban megfékezi az ívbelsőt, úgy befordítja az autót, mintha 4 kerék kormányzása lenne. Csak csodálkozok, hogy fordítom a kormányt, szorítom a fogam, hogy befordul-e, erre nemhogy befordul, még nyitni kell a kormányszögön...
Jól eladta az Alfa marketing szempontjából ezt az önzáró diffit a '24-es modellel, de akárki akármit mond, az csak egy cost-cutting downgrade. Lehet, hogy jobban lehet vele fánkot rajzolni, és egyszerűbb szerkezet lévén bizonyos helyzetekben kiszámíthatóbb, de az biztos, hogy nem előrelépés a TV-hez képest...
Persze lehet, hogy kell hozzá a dőlés is. De pont azon gondolkoztam, hogy vízszintesen ritkán lépek le a gázról nagyobb fordulaton, max, ha egyből fékeznem is kell mellé. Amúgy meg gyorsítok, kitartom a gázpedált, felváltogatok... Szóval nem zárom ki, hogy ott is működik, csak nem figyeltem és nem tűnt fel.
Még tesztelnem kell, de van egy olyan sejtésem, hogy 3k fordulat felett van motorfék. Hegyről lefelé, ezért szembetűnőbb, mert úgyis alacsonyabb sebességi fokozatban van az autó. Egyszer észrevettem, hogy 2800-as fordulat körül gurultam lefelé, szépen lassan gyorsult, és ahogy elérte a 3k-t a mutató, hirtelen megjött az ellenállás.
Szerintem a Multiair lehetővé teszi, hogy nagyobb szelepösszenyitást tudjon hardveresen a vez.tengely. Egy szélesebb profilú tengely lehet benne. Így a Multiair modul programján múlik, hogy mikor mennyit van nyitva kipufogáskor a szívó oldal. Plusz. Egy normális motoron van pillangószelep, ami elzárja a levegő útját, vákuumot létrehozva amikor levegőt próbál szívni a motor. A Multiair motor ilyet nem csinál, mindig szív levegőt, és át is engedi a gpf felé, sőt egy kevés benzint is locsol bele, hogy felfűtse és kiégesse a gpf-et.
Egyféleképpen lehetne normális motorféket csinálni rá, ha zárva maradna programból a szívó oldal, vagy legalább kevésbé nyitna ki. Erre is képes a Multiair simán, csak akkor a gpf kiégetés nem történik meg.
Simán el bírom képzelni hogy a V6-ban csak 2 henger engedi a levegőt a kiégetéshez motorfék üzemben a többi meg "motorfékez"...
Shadin15-07-2024 15:13:13 //
36115
Attól hogy multiair még lehetne motorfék, az EGR megoldás meg a GPF miatt olyan amilyen, ezek meg vannak a V6-ban is.
A TBi motor esetén is pl. "belső" összenyitásos EGR-t alkalmazott a tervező és mégis volt motorfék. Meg fogom kérdezni az ECotuning-os srácoktól mi a megoldás, úgyis viszem hozzájuk az autót valamikor.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.