Forum >> Giulia

Piritu - 1.000.00027-08-2024 22:17:41 // 36402
:-DD
Máskor is kérünk aktuális rajzot! :-)
Piritu - 1.000.00027-08-2024 22:16:45 // 36401
olajat mikor cseréltél?
Néha akkor szokott berántani ha már a végét járja az olaj vagy a gyertya ..... vagy MA modul.
Piritu - 1.000.00027-08-2024 22:15:17 // 36400
3 autóról beszélek, ebből a másik kettő lassan oldtimer, nincs is benne érzékelő...
Liquid27-08-2024 16:00:28 // 36399
ez nagy volt :D
SD27-08-2024 15:32:55 // 36398
Én abban bíztam hogy a pattintott gumira fogod, hogy a motoros felmérte hogy nem akar alám esni a kanyarban:D Tehát én voltam a ricer:D
Kazes☻27-08-2024 14:45:45 // 36397
🤣🤣🤣
RomeoOne27-08-2024 14:18:41 // 36396
Erről a klasszik meme jut eszembe :DDDD
SD27-08-2024 11:54:55 // 36395
2x 3x éreztem hogy erősebbet ránt a moci, részleges gázpedáll álláson.. lehet ki kéne olvasni:) :P Épp csak erősebb mint a szokásos megyünk-e már vagy mi lesz de érezhető volt.
SD27-08-2024 11:53:20 // 36394
Lehet melege volt a mérőkének?

Akkor mutat zöldséget ha lemerül, nekem most van egy ilyen szett szlepem, amiből az egyik nem mutat rendesen.

Amúgy beszereztem egy kézi mérőkét azzal lahet checkolni pluszban.
tizedre pontosan nem fogja megmutatni, de azt igen hogy van-e levegő a kerékben.
SD27-08-2024 11:50:12 // 36393
Tegnap egy intelingens motorossal racingoltam illetve nem:D

6-os út kifele északai versenyek ideális helyszíne:)))
Piros lámpa pont a motoros mellé állok, el is rúgja neki, tudom hogy esélyem nincs de azért tartottam vele a tempót hogy érezze a törődést.

90-körül abbahagyta a gyorsítást és én sem mentem rá:)))) Minek:D

Így slattyogtunk végig Budafokig lámpáról lámpára mindenhol zöld volt:D

És látom hát pont a kedvenc körforgómba indexel megkapja a pirosat, mellé állok megint:D
Na ekkor már jobban megnézett:D

Volt rajta rendes motoros ruha, meg tuning kipu nem ricer volt, de ezt már eddig is lehetett látni mert nem verette 200-al a hatoson, nem is mentem volna utána:D

De a kanyar bejáratnál a pirosban kiment a vér belőle, ránézett a kerekemre:D
19" QV szett feszített gumikkal nagyon büntet:D Az autóban bármi is lehet:D:D:D

Indulni még együtt indultunk majd halk nyikorgással tudattam vele hogy hol tartok a kanyarban amíg ő biciklizik mögöttem, messze:D

Na itt nem vette fel a kesztyűt, a körforgalmakat már meg sem kellett tolnom:D

Na az ilyen inteligens fajta embereket szeretm ilyennel szemben kikapni sem lenne gond:)))
A másik fajtával meg nem állok le:)



Hát hogy áll az a hátsó kerék gyárilag óriási:D

17"-es kerékkel lehet megpróbálta volna:D
SD27-08-2024 10:50:44 // 36392
Ezt az akkor 20 éves technikára értettem, ott egy főtengely szimmering, vagy egy szelepfedél tömítés szerintem múlhat az aktuális olaj mennyiségen akár.

De a kíméletes és egyenletes üzemmeleg használat stb. ugyan úgy, számít.

Az új autó ezeket tolerálja, de nem mutatja még, csak ennyi a különbség.
VKG231!!! (156+75)27-08-2024 09:13:51 // 36391
Közkeletű urban legend ez a tömítésszétnyomás...
Mitől lenne nagyobb az olajnyomás a nagyobb mennyiségű olajtól? (Főleg a GYÁRI értéken belül????)
Az olajpumpa pont ugyanannyit tud szállítani!

Azt végképp nem értem, hogy honnan jön, hogy a gyári értéken belül bármi baja is lehet egy motornak, de azt meg még inkább nem, hogy mitől lett volna kenés a hengerfejben ha egyszer lefolyt onnan az olaj amikor leállítottad az autót???
Az olajpumpának ugyanúgy fel kell szednie az olajat és felnyomni a motor tetejéig, már ha nem valóban hengerfejig töltötted... (Arról nem szól a fáma, hogy minek a 3/4-éig töltötted, ha esetleg a blokk 3/4-éig, akkor jogos a felvetés)

A túl sok olaj főleg akkor tud valódi problémát okozni, ha tényleg annyira sok, hogy belevernek a hajtórudak, és ezzel felhabosodHAT.

De a "szimmeringet" nem fogja "kinyomni", pláne nem egy gyári maxon tartott 70 éves konstrukciójú, 5+ literrel feltöltendő motor.

(A 16V TS-ekben elméletileg a max felett tartás segített valamennyit a tartósságon, de persze ez is csak a sportszelet -bounty szelet közti távolságot jelenti, messze nem egy 32 szeletes dobostortáét... :D)
RomeoOne27-08-2024 08:17:59 // 36390
:DDDD

Azt írta, hogy megbolondult, nem azt, hogy eljött az Apokalipszis :D
Peti16V26-08-2024 23:55:04 // 36389
Már azt hittem 8 fölé ment a fogyid 😅
Piritu - 1.000.00026-08-2024 22:02:07 // 36388
Pénteken megbolondult a világ.
Melóból indulnék haza erre Giulia közli hogy alacsony a kerekekben a nyomás meg kéne nézni őket. Elöl 2,1-et, hátul 2,3-at írt ki. Mindezt harmincvalahány fokban. A gumikra ránézve semmit se látni és olyan melegek hogy alig tudom megfogni (napon állt a kocsi).
100 méter a gumis bekanyarodtam hozzá. Közben a jobb első felment 2,3-ra, de a bal maradt 2,1. A gumis rámért a forró kerekekre és mindegyikből hiányzott 0,25 a hideg értékekhez képest. Pingvineztünk egyet majd hazaindultam.
Másnap reggel hidegen végignéztem mind a 3 autót itthon és mindegyikből 0,2 hiányzott. Mind a 12 kerékből. A Giuliából is.
Eddig sose kellett tavasztól őszik pumpálnom a kerekeket.
SD26-08-2024 20:46:51 // 36387
Én a 155-ben 3/4-en tartottam így már volt kenés a hf-ben is de még nem nyomta szét a tömítéseket.

A Giulia ezt defaultban tudja:) :D ha fel van tóltve.
RomeoOne26-08-2024 16:59:41 // 36386
De minek? :D Max és min között jó vagy.

Kevesebb olaj amúgy is ideálisabb, kevesebb ballaszt súly az orrban :D Meg hamarabb lesz üzemmeleg :DDD

A 159-ben a 0 olajpálcika még a nívópálca szerinti félállást jelentette. Sztem még a kijelző szerinti minimumszintnél járatva is bőven lenne benne tartalék :D
SD26-08-2024 16:16:59 // 36385
mert forró:D
SD26-08-2024 16:16:34 // 36384
A rátöltést úgy értem hogy lement 1/6 értéket a min és max között, akkor töltök rá:)
RomeoOne26-08-2024 16:07:28 // 36383
Enyémre sem kellett még rátölteni, de úgy igazából még fogyást sem láttam. Talán egyszer maxról lement 1-gyel max alá... De amúgy az utóbbi 2 olajcserén eleve max alá egyel lett töltve. Van nívópálcám, de nem szoktam nézegetni :D
WarbiRunner (Gyuri)26-08-2024 15:58:43 // 36382
Soha semennyit nem kellett rátöltenem. Háromnegyed alatt sosem láttam a visszajelzőt....már amikor véletlenül láttam. Kevés olajat még sosem jelzett. Viszont a nívópálca nem csak a szintet mutatja, hanem azért következtetéseket lehet levonni az olaj állapotáról is. Benzinesnél azért nem feketül be azonnal, pl az 1.4-nél 7e km után még látom a sárgás színét. 10e-nél legutóbb már korom fekete volt. Megy is még most cserére mielőtt eléri a teljesen elhasznált állapotot.
SD26-08-2024 15:53:12 // 36381
ugye a luk is ott van, csak vagy valami ütközés vagy más miatt szerintem lealkudták róla..
SD26-08-2024 15:52:08 // 36380

A QV-n és a dízelen is ilyen kendács módszerrel van megoldva..
Ilyet akár mi is szerkeszthetnénk rá:D

Egy formára hajtott cső néhány füllel meg egy univerzális nívópálca?:D
SD26-08-2024 15:49:19 // 36379
Nekem mostanában normálisan mér.. kb. egy olajcsere periódusban kell rá tölrani 2x 2.5dl. mikor ezt kijelzi már konstans akkor rátötlöm. Nam mondom hogy nem lennék nyugodtabb egy pálcikával.. de hát ha ez van..
WarbiRunner (Gyuri)26-08-2024 13:39:37 // 36378
Engem a mai napig idegesít, jó nagy marhaság. Az 1.4-nél pár hetente belenézek, vízszint, olajszint ellenőrzés, megnézem az olaj színét, átnézem a motorteret. A 2.0 saccoszkópja kb semmire sem jó, nem is idegesítem magam vele.
SD26-08-2024 07:28:14 // 36377
Még a hűtővíz színét ellenőrizd, az rózsaszín kell legyen, ha kv színű akkor sehova egy métert se.

Maga a szint mérő egység nem egy horror.
SD25-08-2024 23:39:17 // 36376
Volt egy régebbi széria ahol hibás volt a mérce.
Csak aelfcheck, akku renben?
Mert minden baj ott lezdödik.
zsoltee8325-08-2024 21:28:12 // 36375
Köszi szépen, próbáltam már mindent, járattam, leállítottam, pihentettem, gyújtást ráadtam, és nem változott a dolog, minimum szintet jelez, pedig töltöttem rá 5dl. Mindegy, ugyis viszem a Carnethez éves szervizre 2-3 hét múlva, írtam nekik h tudjanak róla.
SD25-08-2024 21:07:33 // 36374
Elsőre engem is idegesített, de mára megbarátkoztam vele.

Emlékszem szakadó esőben próbáltam rekonstruálni üzemmeleg motorral hogy ha ferdén állok milyen módon mér.. De egyszeri eset volt utána azóta megbízható.

Nekem is egy ilyen 2/3 állapotot mutatott egy enyhe lejtőn parkolás után, de utána más nap meg újra teli volt...

Valójában az a módszer ha egyszer bejelzett egy egység csökkenést akkor várok pár napot, megcsinálom az inicializálást és utána rátöltök.

Azt szokták elrontani ha ész nélkül rátöltenek és utána túltöltik.
Vagy nem foglalkoznak vele és amikor már minden piros akkor meg megy a jajveszékelés.

Elvileg a max és min nem véletlenül van, eközött az olajszint megfelelő.

Erre jön rá hogy az alfa a kezdeti problémák miatt az 5.5l olajcsere mennyiséget 5.2-re csökkentette, mivel állítólag meghajtva az autót sokaknak bejelzett túltöltést.

Én emiatt az egyegység (6 egység van a min és max között) elvesztését is komolyan veszem mert az már valójában olyan fél, kétharmad töltést jelenthet..

Parázni nem kell, legyen 1 liter olaj nálad, mint minden turbós autó ez is kér utántöltést két szervíz közt ha nem csak a min szintre utazol.

Nekem most olaszban az egy egység után töltése ami 2.5 dl kb. az sima ügy volt, bele is eresztettem kb. 3-dl mert annyi volt a kannában. És minden rendben volt.

Az inicializálás:
üzemmeleg, tehát 4 pálcikás olajhővel megállsz vízszintes talajon, és alapjáraton járatod 2 percet. Utána lekapcsolod, vársz újabb 2 percet. Majd csak gyújtásra teszed zárt ajtónál ilyenkor inicializálja a pálcát, és megmutatja szerinte mi az olajszint.

Ha nem változik 1-2 napon belül akkor rá lehet ötleni amit kér. Én nézegetem mint a keréknyomást, is. de még a hűtővizet is érdemes néha megnézni, elvégre ez nem toyota, szerencsére:D
zsoltee8325-08-2024 17:47:33 // 36373
Sziasztok!

2.0 benzines motornál nagyon bosszant, hogy nincs nívópálca, a digitális mérés nagyon nem az én világom, nem bízok benne. Ma meg is szopatott rendesen. Horvátországból indultunk haza, nívó harmadáig jelezte min felett, ahogy eddig mindig. Egyszercsak nagy piros hibaüzenet, hogy kevés az olaj. Néztem a műszert, olajnyomás rendben. Mondom a digó jóédes anyádat. :D Megálltunk, töltöttem rá 5dl, nem akartam rizikózni. Ugyanúgy írja. Jártatok már hasonlóan?
SD25-08-2024 15:31:11 // 36372
Ebben bíztam:D
Zselé25-08-2024 14:38:53 // 36371
Bármikor visszafizetem az árát! :D
SD25-08-2024 14:09:11 // 36370
Garanciálisan vissza kell vinnem ezt a gummát Zsléhez hát nyekereg meg csúszkál:D
SD25-08-2024 14:01:27 // 36369
Mondta asszony takarítsak ki:D

Autó lemosva, felni fent...

A padkát megtiszteltem:D

Ráfért már egy kézimosás a gépre:)
Úgy hogy előtte patikára lemostam mosóban, majd két nap garázs után kézzel otton:))))

Vagy lehet nem így gondolta a kitakarítást?:D
Jó akkor kitakarítom belül is:D

Ha torok harapás nyomok lesznek rajtam akkor valamit elkottáztam:D
WarbiRunner (Gyuri)25-08-2024 13:55:59 // 36368
Valami kezdő gépésznek adták ki a tervezést, biztos. De lényeg, hogy csak ennyi baja volt. 😄
Peti16V25-08-2024 12:45:29 // 36367
Ezek szerint nekem 3 év is kevés volt rá 😂
Most, hogy mondjátok, meg kellett néznem, hogy nekem is van -e ilyen, és tényleg…

És ha már ott voltam, megnéztem a támladöntő bowdent. Szerencsére csak ki volt pattanva a bowdenház a tartóból, uh csak vissza kellett akasztanom, és működik rendben.

Valószínűleg a nyaralásnál nyomta ki a helyéről vmi csomag, amikor nyakig volt tömve a csomagtartó.
WarbiRunner (Gyuri)25-08-2024 11:07:30 // 36366
Ott az nyitja a közepét. Szerintem volt vagy másfél éves az autó mire megtaláltam ezt a funkciót 😄

pettinke25-08-2024 10:40:02 // 36365
A középső részt külön is le tudod dönteni síalagút-szerűen. Hozzá van csatolva az oldalsó támlához, azt lehet oldani egy pici, fent kiálló gurtni-füllel.

Amúgy ez a csomagtérből dönthető ülés ez állítólag nagy kényelmi dolog, és a konkurencia miatt betették, hogy hát mi is tudunk ilyet.
Peti16V25-08-2024 10:03:48 // 36364
Milyen gurtni? Nekem egy-egy nyitókar van oldalanként, nincs középre külön semmi.
SD25-08-2024 08:54:23 // 36363
Na ez egy tipikusan olyan alkatrész "a műanyagszar minekkellaz?"

A management kitalálta, meg a hülye fogyasztók ez alapján döntenek:D:D:D
És akkor Luigi megkapta hogy (vagy Jüan Ching Shu) hogy kell egy ilyen alkatrész de legyen olcsó:D És az lett...

De kérdem én... a középső rész egy kis gurtnival oldhatót, miért nem ugyan olyan a többi is?

Nekem csak a csomagok szoktak beleakadni.. minnyá meg is nézem hogy lehet átalakítani sima gurtnisra:D És adom is el a kallantyúkat:D
Peti16V24-08-2024 22:59:24 // 36361
A két kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor volt ledöntve a támla, uh ezt az alkatrészt nem sikerült tartósra megcsinálni…
pettinke24-08-2024 22:37:33 // 36360
Nagy erő hat rá, és marha pici a felület, ragasztani nem lehet. Én is kicseréltettem. Nagyon óvatosan használtam utána, és nem túlhúzva :)
Peti16V24-08-2024 21:38:35 // 36359
Kösz! Holnap lekapom, megnézem, hogy meg tudom -e menteni valahogy. Ha nem, akkor hétfőn úgyis megyek szervizbe fékcserére, kicseréltetem velük.
pettinke24-08-2024 19:23:18 // 36358

Giorgio kikönnyítette a műanyagot
pettinke24-08-2024 17:54:47 // 36357
2022. októbere óta törtem a fejem, hogy ez kié lehet :D
pettinke24-08-2024 17:45:51 // 36356
kiszakad a fogantyúból a bowden vége.
Peti16V24-08-2024 13:23:06 // 36355
Tegnap vettem a másik Alfira fasza 8c felniket 😊, de a bepakolásnál megtréfált a Giulia, mert a jobb oldali hátsó támlákat nem nyitja a bowden ☹
Járt már valaki így? Ha igen, van gyors megoldás, vagy bowden csere lesz belőle?
Peti16V24-08-2024 13:19:54 // 36354
Visszatérve a klímás témakörre: szerintem ebben a melegben nem is a klíma teljesítményével van baj, hanem az üléshűtés hiányzik nagyon. Egy 20+ millás autónál nagyon nagy probléma, hogy nem tudsz egy üzleti megbeszélésre friss, száraz ingben megérkezni. Én izzadós típus vagyok, most nyáron mindenhova (ahol számított a megjelenés) cserepólót/-inget vittem, mert a hátamon teljesen átázik a póló. Emiatt szerintem sok potenciális ügyfelet veszített az Alfa a Giuliával és Stelvióval, mert már sokkal lejjebb is lehet szellőztetett ülést rendelni.

A klímával egyébként mostanában egészen összeszoktunk, megtaláltam az ideális beállítást, amikor csak ritkán kell belenyúlnom. Nálam mindig automatán van, 24-25 fok között megy, a kezdeti 2-3 perces max venti után szépen beáll csendes fokozatba, utána már csak a rostélyok terelésével szoktam játszani, attól függően, hogy honnan süt a nap. Ha ez ki tudna egészülni egy hűtött (v legalább szellőztetett) üléssel, nekem tökéletes lenne.
Írtam korábban az utólagos napellenző toldalékról, akit zavar az oldalról betörő vakító napsugár, ajánlom hogy szerezzen be ilyet, mert nagyon jó szolgálatot tesz! Nekem sokat segített a nyári hosszú utakon, a szemem is sokkal kevésbé fáradt el.

Autó átforrósodása: egy az egyben azt érzem, amit Romeo írt, pedig ez csak a fűnyírómotoros verzíó 😉
WarbiRunner (Gyuri)24-08-2024 11:46:29 // 36353
Na igen, erre gondoltam :-) Nálam kb minden autópályás utam így végződik, ha kicsit is sietek. A szélvédőről frissen még nagyjából leviszi az ablakmosó. Mostanában legtöbbször az van benne amit még repi ajándékba kaptunk a Selénia Rallykon. Évekig nem is használtam, csak gyűltek :-) Igazából elég jó koncentrátumnak tűnik.

Egyébként ha az mind szúnyog, akkor hatékonyabb vagy mit a deltamethrin :-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.