Pontosan emlékszem, kezdetekkor Erhard volt aki elsőnek panaszkodok a hátsó fékek gyors elhasználódására, talán 20e km -t ment el velük.
Mintha a szervizben a hulligán használatra hivatkoztak volna, sokat korrigál hátul a menetstabi. :)
Forum >> Giulia
zgi52123-09-2024 11:07:25 // 37236
WarbiRunner (Gyuri)23-09-2024 10:36:03 // 37235
Ez egy kvázi új autó, ha vezetőcsap lógása van, akkor az gyári hibás. De nem hinném. Szemmel is látható a félrekopás, 0.7mm-t nem kéne hogy keresztben álljon a betét. Egy fékezés képtelen ennyit koptatni a betéten, és feltűnő hogy mindkét oldalon egyforma szögben mozdultak el. Szintén mindkét oldalon a nyereg leszedésekor a belső betétek kiestek, a külsőket erővel kellett kifordítani, fel voltak ragadva.
Mintkét tárcsa teljes külső felülete üveges. Kézbe véve meglepő érzés, valóban mint egy üveglap. És ez a réteg a Transzfogaras túrám végén még nem volt ott, és még hónapokkal utána sem! Tehát annál tartósabb hőterhelést kapott valahol.
A belső oldal rozsdás, és alatta üveges. Számomra teljesen egyértelmű, hogy a külső oldal csiszolta be ezt a ferde síkot a betétekbe. Az pedig csak akkor fordulhat elő, ha nem ment vissza a nyereg középre, és a külső betétek folyamatosan hozzáértek a tárcsához. Nem látok más magyarázatot egyelőre. A vezető csapokon a ráégett zsír nem hagyta beállni a nyerget, innen indult ki az egész probléma.
Mintkét tárcsa teljes külső felülete üveges. Kézbe véve meglepő érzés, valóban mint egy üveglap. És ez a réteg a Transzfogaras túrám végén még nem volt ott, és még hónapokkal utána sem! Tehát annál tartósabb hőterhelést kapott valahol.
A belső oldal rozsdás, és alatta üveges. Számomra teljesen egyértelmű, hogy a külső oldal csiszolta be ezt a ferde síkot a betétekbe. Az pedig csak akkor fordulhat elő, ha nem ment vissza a nyereg középre, és a külső betétek folyamatosan hozzáértek a tárcsához. Nem látok más magyarázatot egyelőre. A vezető csapokon a ráégett zsír nem hagyta beállni a nyerget, innen indult ki az egész probléma.
WarbiRunner (Gyuri)23-09-2024 10:09:53 // 37234
Így visszagondolva, igen, ez így nem vicces, hogy autópályán nagyobb tempóról nekem kellett észrevenni, hogy valami nem oké. Aztán az egyik márkaszervizes telefonon megnyugtatott, hogy csak morog, használjam nyugodtan, attól még rendben működik. XD Működött egy lópikulát. Mi van ha elmegyek így Transzfogarasozni? A Giulia mellesleg soha nem fogja fékpedál puhulással jelezni ha baj van, mivel egy szimulátor dolgozik a pedál alatt. Elfogy az első fék, elmelegszik, itt nincs visszajelzés csak amikor már nem áll meg....Szerintem full felelőtlen hozzáállás ilyen szinten hárítani a fékproblémákat.
RomeoOne23-09-2024 09:03:00 // 37233
Sztem semmi nem deformálhatja, ami nem közvetlenül a fék szerkezetet éri. Jól néznénk ki, ha egy kátyú odavágna a féknek... Az legfeljebb a gumit, meg a felnit pusztítja el.
Sztem még a féltengely is hamarabb károsodik, mint a fék. A fék oda van rögzítve az agyra, azt köszöni szépen jól van, amíg nem vered oldalról úgy oda egy padkához a felnit, hogy még a tárcsát és letöri.
Sztem még a féltengely is hamarabb károsodik, mint a fék. A fék oda van rögzítve az agyra, azt köszöni szépen jól van, amíg nem vered oldalról úgy oda egy padkához a felnit, hogy még a tárcsát és letöri.
SD23-09-2024 06:21:12 // 37232
A brutál fékezésről eszembe jut mikor a tanpályán 30-ről 5m alatt megállt a gép, aszfalton:)
De szerintem ez még nem lehet brutál fékezés, inkább olyan lenne az hogy pl: belefékezel egy kátyúba és ott ránt akkorát a szerkezeten ami már deformációt okozhat.
Azért ha egy városi satufék elgörbíteni a féket baj lenne.
De szerintem ez még nem lehet brutál fékezés, inkább olyan lenne az hogy pl: belefékezel egy kátyúba és ott ránt akkorát a szerkezeten ami már deformációt okozhat.
Azért ha egy városi satufék elgörbíteni a féket baj lenne.
Kazes☻22-09-2024 21:43:06 // 37231
Hogyan is tudná, ha egyszer aprómajom?! ,)
WarbiRunner (Gyuri)22-09-2024 18:33:34 // 37230
Ez a tengelyhez közelebbi széle felé billent a külső "passzív" oldalon.
Shadin22-09-2024 16:58:06 // 37229
Meg a VW konszern kicsit brutál vasai is elől úszónyerges nagyfékkel vannak szerelve.
34x mm-es S-es Audi-k, meg Golf GTI-k
34x mm-es S-es Audi-k, meg Golf GTI-k
RomeoOne22-09-2024 16:23:36 // 37228
Még egy érv neked a QV fékre. Az hátul is 4 dugattyús :D
Amúgy érdemes lehet megnézni hogy oldják meg ezt az M-es BMW-knél, mert ott még az M5-nek is uszónyerges féke van hátul.
Amúgy érdemes lehet megnézni hogy oldják meg ezt az M-es BMW-knél, mert ott még az M5-nek is uszónyerges féke van hátul.
Shadin22-09-2024 16:21:26 // 37227
Én úgy tudom ill. gondolom, hogy az úszónyerges fék esetén a betétek "trapéz" kopása nem ritka eset, elég egy pici vezetőtengely lógás v. nyeregdeformáció egy-egy brutál fékezés után és máris a tengelyirányban kijjebb lévő részét fogja jobban nyomni. Ez némileg igazolná azt is, hogy miért nem tudott rendesen "úszni" a nyereg.
SD22-09-2024 16:12:21 // 37226
Láttunk már félre kopott betétet de akkor fék tisztítás és karbantartás kell neki?
Na itt jón az aprómajom teóriám:) aki ezt ósszeszerelte, aztán szervizelte, az azt sem tudta merre van arccal elöre:/
Na itt jón az aprómajom teóriám:) aki ezt ósszeszerelte, aztán szervizelte, az azt sem tudta merre van arccal elöre:/
Kazes☻22-09-2024 16:04:56 // 37225
Akkor ez szerviz hiba... szerintem, hisz benne szokott lenni a kötelező szervizben az átvizsgálás, vagy minimum szemrevételezés... nyilvánvaló, hogy ez utóbbi sem történt meg, mert azért csak észrevette volna a szerelő! 🤔
WarbiRunner (Gyuri)22-09-2024 15:46:16 // 37224
No és még adalék és teljes analízis. Tolómérővel végigmértem a betéteket. Mindegyik félre van kopva, a külső széle és a belső széle közt 0.7mm van. Tehát keresztben álltak a betétek a nyeregben! Ez is erősíti a teóriát, mivel az úszónyereg nem "úszott" megfelelően, nem párhuzamosította ki magát.
Mindkét külső betét menetirány szerinti eleje, és az alja felé van kopva. Kb egyformán kopott félre, valamilyen mechanikai sajátosság miatt így billen be, a betét eleje, alsó széle felé. Tök egyformák, csak a kopás mértékében van 2 tized különbség.
A külső betétek a megragadt nyereg miatt beállhattak így, aztán a konzolban is beragadhatott a vezető fül (a két külső betét nehezen is jött ki!). A belső betétek pedig csak hozzá koptak erős fékezésekkor.
Ha nagyot fékeztem, kénytelen volt bebillenni a belső betét is. Ha kisebbet, akkor a belsők még párhuzamosan álltak, így a belső betétek teteje kisebb fékezésnél nem ért a tárcsához. BINGÓ. Teljesen minden ezt a diagnózist támasztja alá.
Mindenki aki meghajtotta hegyen, szerpentinen, bárhol az autót, hőterhelést adott a fékeknek, szerintem ellenőrizze, ellenőriztesse a csúszkákat! A kenőanyag ami ott van, ráég.
Mindkét külső betét menetirány szerinti eleje, és az alja felé van kopva. Kb egyformán kopott félre, valamilyen mechanikai sajátosság miatt így billen be, a betét eleje, alsó széle felé. Tök egyformák, csak a kopás mértékében van 2 tized különbség.
A külső betétek a megragadt nyereg miatt beállhattak így, aztán a konzolban is beragadhatott a vezető fül (a két külső betét nehezen is jött ki!). A belső betétek pedig csak hozzá koptak erős fékezésekkor.
Ha nagyot fékeztem, kénytelen volt bebillenni a belső betét is. Ha kisebbet, akkor a belsők még párhuzamosan álltak, így a belső betétek teteje kisebb fékezésnél nem ért a tárcsához. BINGÓ. Teljesen minden ezt a diagnózist támasztja alá.
Mindenki aki meghajtotta hegyen, szerpentinen, bárhol az autót, hőterhelést adott a fékeknek, szerintem ellenőrizze, ellenőriztesse a csúszkákat! A kenőanyag ami ott van, ráég.
WarbiRunner (Gyuri)22-09-2024 14:49:56 // 37223
Nos a google lens segítségével találtam hasonló eseteket, mint az én féktárcsáim. Több fórumon azt írják, hogy okozhatja a csúszkák ragadása ezt a rozsdásodást. Megmagyarázná, hogy miért csak hátul. És valóban rászáradt valami volt a csúszkákon kenőanyag helyett. Lehet hogy a külső oldalt odahúzta fékezéskor, majd az nem ment vissza rendesen. Ezért néz ki kívül másképp, mint belül. Kívül inkább égett, üveges a felület, belül rozsdás. Mintha kívül mindig hozzáérne a betét, belül sosem. És ezért kívül minden megállás nyoma is látszik, mert a folyamatos kontakt miatt forró fékkel megállok, ha nem húzom be a kéziféket, akkor is kontaktban van a tárcsával a betét, és odasül. Kívül ezért látszik ezer pozícióban a fékbetétek nyoma.
Valószínűleg ez a rendellenes működés megborította a fékerő szabályzást is. Tolta a hátsó betéteket, és a féloldalt ragadt úszó nyereg miatt elmaradt a kezdeti fékhatás. Mire eléggé szorított volna, már billent az autó előre, és el is vette a fékerőt hátul. Ezért bólintott nekem akkorát.
Így valóban sosem működött igazán a hátsó fék. Kívül égetett, belül nem fogott időben, majd el is vette a fékerőt az autó előre billenése miatt.
Ez a diagnózisom jelenleg, szarul lett összerakva a gyárban, nem más itt a probléma.
Valószínűleg ez a rendellenes működés megborította a fékerő szabályzást is. Tolta a hátsó betéteket, és a féloldalt ragadt úszó nyereg miatt elmaradt a kezdeti fékhatás. Mire eléggé szorított volna, már billent az autó előre, és el is vette a fékerőt hátul. Ezért bólintott nekem akkorát.
Így valóban sosem működött igazán a hátsó fék. Kívül égetett, belül nem fogott időben, majd el is vette a fékerőt az autó előre billenése miatt.
Ez a diagnózisom jelenleg, szarul lett összerakva a gyárban, nem más itt a probléma.
Liquid22-09-2024 14:40:40 // 37222
amúgy a Tonale szerintem is racionálisabb választás anyataxinak meg általában rohangálósnak, már csak a mérete miatt is, de ugye az ilyen dolgokat a tetszik-nem tetszik felül tudja írni :)
Liquid22-09-2024 14:38:31 // 37221
Én mindenből kihozom a maximumot :) 10.6 volt az átlaga mikor megvettem, helyköziben 10 alatt is elmegy. A 11-13 azt jelenti hogy 150-170, úgy általában digitális gázpedál kezelés :)
SD22-09-2024 14:08:59 // 37220
meg az 5m szervíz még utána:)
SD22-09-2024 13:23:14 // 37219
A QV 16-bó megvan:D Ovibajárni RTFL:D
WarbiRunner (Gyuri)22-09-2024 11:25:23 // 37218
Nem hinném hogy a betét gond, bár közrejátszhat a rosszabb hőlvezetés. Nem tudom, tényleg. Remélem most összeraktam egy jobbat. Nagyon harapós most, de nem tudom hogy csak azért érzem mert fog hátul is, vagy tényleg sosem volt ilyen a fékem.A nem Q tuljoknak javaslom, hogy ha van affinitásuk, kerékcserekor vegyék ki a csúszkákat, töröljék le a rászáradt gyári kenőanayagot, és tegyenek oda valamit ami ken is némileg.
RomeoOne22-09-2024 11:14:16 // 37217
De akkor ezek alapján nem a rézmentes, USA szabvány betét a gond, hanem a tárcsa.
WarbiRunner (Gyuri)22-09-2024 11:09:53 // 37216
A betét ugyanaz elöl-hátul. A tárcsa elöl Brembo high carbon, hátul Ate. Ezért gyanakszom tárcsa hibára. A programmal semmi gond, nem volt elkopva a betét, a tárcsában is bőven volna még anyagvastagság. A sztenderdek csak sztenderdek, a szürkeöntvény is csak szürkeöntvény. Aztán ki tudja, hogy valójában az egyik kínai, másik török, milyen gyártásközi baki csúszott be. 2020-ban volt visszahívás a hátsó féktárcsákra pl. Nem sok autót érintett, de átment gyártásközi ellenőrzésen simán egy sorozat rossz tárcsa.
RomeoOne22-09-2024 10:49:02 // 37215
Elég egyértelműen anyaghibának tűnik. De akkor miért nem érinti az elsőket? Ott más anyagot használnak? Más a beszállító és nem ugyanazokat a sztenderdeket használja, mert nem gyárt az USA piacra és nem kell oda is megfelelnie?
Vagy ha ugyanaz az anyag, akkor mégiscsak a hátsó fék "programjával" van valami gond
Vagy ha ugyanaz az anyag, akkor mégiscsak a hátsó fék "programjával" van valami gond
WarbiRunner (Gyuri)22-09-2024 10:43:12 // 37214
Passz. Az hülyeség, hogy hátul nem dolgozik a fék, ezért rozsdásodhat. Egy sima városi mászkálás után is meleg a tárcsa, dolgozik. Elöl forróbb, nyilván és logikusan az fog inkább. Az autó hosszan sosem állt (max egy hét). Télen kéziféket nem használok. Az autó sózott utat egy métert sem látott, esőt se gyakran. Fedett helyen áll.
Az eredmény 32e km után:
Az eredmény 32e km után:
RomeoOne22-09-2024 10:36:31 // 37213
Akkor ne Stelviot akarjon, hanem Tonale-t :D
22,3M vs 15,9M... kicsit barátibb :D
22,3M vs 15,9M... kicsit barátibb :D
RomeoOne22-09-2024 10:34:09 // 37212
Nem figyeltél eddig :D Nem az ediff ette meg a hátsó féket sem :D
SD22-09-2024 09:56:49 // 37211
Röhögni fogsz de tegnap 1 nap toyota nézegetés után... estére alfás lett asszony:D
Az ő száját hagyta el hogy akkor ő egy Stelvio-t akar:)))
Őőő értem én de gyerekekért menni?:D
Az nem lesz occó...
Szóval ezt még finomítjuk. de akkor ilyen helyközi járatban is 10-12 inkább a stelvio fogyasztás?
Mert a Giulia autópálya 140 körül 8.5, nyomkodva 9.5, városban 10-13, tankolás után csak keresztben 15+:D
Az ő száját hagyta el hogy akkor ő egy Stelvio-t akar:)))
Őőő értem én de gyerekekért menni?:D
Az nem lesz occó...
Szóval ezt még finomítjuk. de akkor ilyen helyközi járatban is 10-12 inkább a stelvio fogyasztás?
Mert a Giulia autópálya 140 körül 8.5, nyomkodva 9.5, városban 10-13, tankolás után csak keresztben 15+:D
SD22-09-2024 09:54:13 // 37210
Miért mert folyamatosan keresztbe megy, és megeszi az ediff:D
RomeoOne22-09-2024 09:05:04 // 37209
És az nem derült ki, hogy az első miért nem ilyen? Gondolom ugyanannak a szabványnak kell megfelelnie. Miért csak a hátsót érinti a lekvárosodás?
WarbiRunner (Gyuri)21-09-2024 22:25:24 // 37208
Sokkal jobb, elmúlt a szar kotla érzet. 😅
Liquid21-09-2024 21:58:17 // 37207
nagyon örülnék a duplájának :D
RomeoOne21-09-2024 21:39:44 // 37206
Nekem ma 13,5 literre jött ki az átlag. Kellemes, nem túl vadulós fogyasztás 😄
RomeoOne21-09-2024 21:38:26 // 37205
Most, hogy momdod, tényleg 😆
Zselé21-09-2024 21:06:05 // 37204
Csak felületesen olvastam bele a témába, de kilométerfutás?? Na, épp árulom a 159-est 404000 km-el. El lehet jönni menni vele, nem kell megvenni! Csak utána ülj be egy 250 ezerrel árultba, és nem érted… hogy hol a gond :D
zgi52121-09-2024 20:42:00 // 37203
Gabor F21-09-2024 20:08:39 // 37202
Megértem az ellenérzésed. Én sem szeretem az általánosításokat, sokkalta bonyolultabb a világ. De mégis. Egyszerűen a sokéves tapasztalat szólt belőlem. Családtagok, ismerősök, ügyfelek elmondásai, megnyilvánulásai alapján. Amikor eljön az idő, hogy költeni kelljen rá, akkor egyszerűen megszabadulnak tőle. Tisztelet a kivételnek. Persze ez nem csak nálunk van így, de mivel a tények szerint csórók vagyunk, így az autó karbantartására is kevesebb jut.
Azért jön a sok “csoda”, mert azt hozzák a profitmax miatt. Itthon, meg szépen kipofozzák eladásra. Csak egy példa: Kia márkaszervizbe hozott a nepper egy vezérléshibás Ceedet. Mondtam is a szerelőnek, hogy nem irigylem a későbbi tulajt. A szerelő viszont azt mondta, hogy nem tragédia annál a motortípusnál. Hát köszi.
A kevés kilométeres, karbantartott kint is hasonló áron vagy drágábban van. De by the way, kint is romlik a színvonal.
Mondjuk vettem én már osztrák 500-ast neppertől. Az autó parádés állapotban volt és később sem jött elő hiba. Sajnos el kellett adni a lakásvétel miatt. Persze az ára is olyan volt, a felső harmadban, sokáig árulta mire megvettem. Én 1 óra alatt adtam el, picit drágábban. A vevő mondta, hogy már jó néhányat megnéztek előtte és mind tekert volt…
Azért jön a sok “csoda”, mert azt hozzák a profitmax miatt. Itthon, meg szépen kipofozzák eladásra. Csak egy példa: Kia márkaszervizbe hozott a nepper egy vezérléshibás Ceedet. Mondtam is a szerelőnek, hogy nem irigylem a későbbi tulajt. A szerelő viszont azt mondta, hogy nem tragédia annál a motortípusnál. Hát köszi.
A kevés kilométeres, karbantartott kint is hasonló áron vagy drágábban van. De by the way, kint is romlik a színvonal.
Mondjuk vettem én már osztrák 500-ast neppertől. Az autó parádés állapotban volt és később sem jött elő hiba. Sajnos el kellett adni a lakásvétel miatt. Persze az ára is olyan volt, a felső harmadban, sokáig árulta mire megvettem. Én 1 óra alatt adtam el, picit drágábban. A vevő mondta, hogy már jó néhányat megnéztek előtte és mind tekert volt…
Coyote21-09-2024 19:37:58 // 37201
Olyan az útvonal mint ha körbejártad volnaAfrikát :-))
Kazes☻21-09-2024 18:47:52 // 37200
Azt hittem már berendeltek homokzsákolni! 😉
Amúgy jó kis képek és utak! 😀
A többi meg a topicjában. 😁
Amúgy jó kis képek és utak! 😀
A többi meg a topicjában. 😁
RomeoOne21-09-2024 17:31:13 // 37198
Na, működő hátsó fékkel olyan jó az autó, hogy még arrafelé is élvezet vele autózni, ahol akkor van szintkülönbség, ha épp útbaesik egy fekvőrendőr? :P
RomeoOne21-09-2024 17:28:03 // 37197
Cincogtak xD
Ez volt most az útvonal:
A pirossal jelölt 3 szakaszt oda vissza bejártam (tehát 3x tettem meg). Gyönk és Kőszeghidegkút közötti szakaszon most jártam először, de nagyon jó, főleg az északi irányból (hátha ez hasznos infó valakinek, Pl. Lacinak xd)
Kurd és Lengyel közötti szakasz szintén brutál. Olyan, mint a Balaton - Borsodnádasd, csak kb. 3x olyan hosszú, tehát több élvezet. Nagy része fehér aszfalt, csúszkáltam rajta össze-vissza. Álom. Itt csináltam a kocsiról a képeket.
A Kisvejke - Lengyel közötti szakasz is egy jó kanyargós felfutó Kisvejke felől. Ezt is meg kellett tennem oda-vissza.
Aztán Teveltől a bátaszéki M6 felhajtóig végig egy nagy joyride az egész.
Hazafelé még befűztem a kötelező Tengelic-Szőlőhegy - Paks szakaszt. Annyi most a gáz ott, hogy szerintem valahova oda rakják le most a földet a kamionok Paksról és elég poros a szakasz. Kimondottan ott, ahol a kamionok le- meg felhajtanak az aszfaltra. Ez épp egy kanyarban van, még a streetview képen is látszik mi van ott. Na ott ráléptem kicsit a gázra az íven, csapta is ki egyből a farát... Meg az utána lévő egyenes szakasz végig olyan poros, hogy olyan felhőt húztam, hogy eltűnt mögöttem az út... Elég veszélyes, ha valaki nem számít rá.
Egyetlen szomorúságom csak ez a szingapúri időmérő.... xD
Ez volt most az útvonal:
A pirossal jelölt 3 szakaszt oda vissza bejártam (tehát 3x tettem meg). Gyönk és Kőszeghidegkút közötti szakaszon most jártam először, de nagyon jó, főleg az északi irányból (hátha ez hasznos infó valakinek, Pl. Lacinak xd)
Kurd és Lengyel közötti szakasz szintén brutál. Olyan, mint a Balaton - Borsodnádasd, csak kb. 3x olyan hosszú, tehát több élvezet. Nagy része fehér aszfalt, csúszkáltam rajta össze-vissza. Álom. Itt csináltam a kocsiról a képeket.
A Kisvejke - Lengyel közötti szakasz is egy jó kanyargós felfutó Kisvejke felől. Ezt is meg kellett tennem oda-vissza.
Aztán Teveltől a bátaszéki M6 felhajtóig végig egy nagy joyride az egész.
Hazafelé még befűztem a kötelező Tengelic-Szőlőhegy - Paks szakaszt. Annyi most a gáz ott, hogy szerintem valahova oda rakják le most a földet a kamionok Paksról és elég poros a szakasz. Kimondottan ott, ahol a kamionok le- meg felhajtanak az aszfaltra. Ez épp egy kanyarban van, még a streetview képen is látszik mi van ott. Na ott ráléptem kicsit a gázra az íven, csapta is ki egyből a farát... Meg az utána lévő egyenes szakasz végig olyan poros, hogy olyan felhőt húztam, hogy eltűnt mögöttem az út... Elég veszélyes, ha valaki nem számít rá.
Egyetlen szomorúságom csak ez a szingapúri időmérő.... xD
Kazes☻21-09-2024 17:06:12 // 37196
Ne legyen... ha szabad megjegyeznem! Azért jön még mindig annyi berúgott kotla sz.r verda nyugatról, mert ott minden és mindenki IS olyan remek?! Ez tulajdonképpen csak költői kérdés... ugye. 🙂
Gabor F21-09-2024 16:19:47 // 37195
A 159-es időszaka volt az, amikor a gyártók a meglévő konstrukciókra utólagosan oldották meg a kipufogógáz kezelést jó távol a motortól az autó alatt. Utána már berakták a motortérbe, közel a motorhoz, sokkal hatékonyabbá és egyúttal kevésbé problémássá váltak így.
És igen, a CP4 volt már téma itt a fórumon is.
Szokás isteni a szívó benzines motorokat. Azért ott is lehettek gondok rendesen. Csak néhány példa: Mitsubishi GDI, VW 1.2 a 2000-es évek elején, később a Golfokba lévő 1.4 16v és 1.6 16v, Alfa JTS, stb.
Apámnak volt VW 1.6 8v, na az tényleg megbízható volt, viszont legalább 8 litert evett klíma nélkül és nagyon nem ment, pedig még ‘99-es volt. Nem fojtogatták holmi euró kibocsátási normák.
És igen, a CP4 volt már téma itt a fórumon is.
Szokás isteni a szívó benzines motorokat. Azért ott is lehettek gondok rendesen. Csak néhány példa: Mitsubishi GDI, VW 1.2 a 2000-es évek elején, később a Golfokba lévő 1.4 16v és 1.6 16v, Alfa JTS, stb.
Apámnak volt VW 1.6 8v, na az tényleg megbízható volt, viszont legalább 8 litert evett klíma nélkül és nagyon nem ment, pedig még ‘99-es volt. Nem fojtogatták holmi euró kibocsátási normák.
Gabor F21-09-2024 15:55:49 // 37194
Sorry! Legyen akkor Kelet-európai. Hiába, szeretnénk mindig jól járni…. 🙃
Shadin21-09-2024 15:38:08 // 37193
Én meg a Remus hosszabbító projekt vége felé járok már, beszabtam a csövet, picit talán hosszabb lett így mint a gyári, de vágni lehet még belőle. Az idegesítő hangok ill. rezonanciák jelentősen csökkentek, ahogy az a korábbi teszteken is volt.
Lehet h rövidebbre vágon és/vagy feketére csinálom a toldatot.
Ill. kicsit billentek rajta felfelé a dob mögötti (gömb)biliccsel.
Lehet h rövidebbre vágon és/vagy feketére csinálom a toldatot.
Ill. kicsit billentek rajta felfelé a dob mögötti (gömb)biliccsel.
Kazes☻21-09-2024 15:26:19 // 37192
Csak természetes... ahogy naccságának a legjobb, meg ne fázzon, mert még prüszkölne... te meg csak örülsz a hosszabb menetidőnek! 🤣
WarbiRunner (Gyuri)21-09-2024 15:12:19 // 37191
Addig is, kerülővel, hogy az olajhőfok meglegyen :-)
Kazes☻21-09-2024 14:23:40 // 37190
Szóval most még a sarki bótig is... szééép! 😋 De érthető! 😂
WarbiRunner (Gyuri)21-09-2024 14:04:49 // 37189
Mondtam már, hogy mekkora királyság hogy fog a hátsó fékem? XD Minden nap autózok a csere óta, mindegy hova.
WarbiRunner (Gyuri)21-09-2024 14:02:11 // 37188
A fékbetét téma érdekes, ami egyértelmű, hogy a régebbi fékbetétek más anyagúak. Változtattak az anyagon, és szerintem nem a jó irányba. Most facelift előtti gyári hátsó betéteket raktam hátra, pár év és kiderül az igazság. Hogy milyet harap, az meglepő, nehezebb szépen megállni vele, mint a gyári betétekkel, pedig csak hátul cseréltem.
A dízel témához. Szerintem a dpf kiforrottabb lett, kevésbé problémás mint a 159 időszakban. A turbók utoljára a 2000-res évek elején voltak tartósak, annak a cseréjével számolni kell 200e fölött. Nagyobb nyomás, nehezebb üzemi körülmények, vgt, elkopik.
Állítólag az ex 159-emen is még 200e előtt cserélmi kellett. Meglep, nálam nem volt baja, 175e-rel adtam el.
Ami negatívan változott, az a nagynyomású rendszer. A háromdugattyús örökélet és egy mesedélután nagynyomású pumpák helyett bekerült a hirhedt CP4-es egydugattyús, ahol egy excenteren fut egy darab görgő, és ez hivatott a sokkal nagyobb nyomásokat előállítani. Akinek van kedve szörnyülködni, irány a BMW fórumok, szerviz videók. Magam részéről cp4-es pumpával óvatosan vennék dízelt.
A dízel témához. Szerintem a dpf kiforrottabb lett, kevésbé problémás mint a 159 időszakban. A turbók utoljára a 2000-res évek elején voltak tartósak, annak a cseréjével számolni kell 200e fölött. Nagyobb nyomás, nehezebb üzemi körülmények, vgt, elkopik.
Állítólag az ex 159-emen is még 200e előtt cserélmi kellett. Meglep, nálam nem volt baja, 175e-rel adtam el.
Ami negatívan változott, az a nagynyomású rendszer. A háromdugattyús örökélet és egy mesedélután nagynyomású pumpák helyett bekerült a hirhedt CP4-es egydugattyús, ahol egy excenteren fut egy darab görgő, és ez hivatott a sokkal nagyobb nyomásokat előállítani. Akinek van kedve szörnyülködni, irány a BMW fórumok, szerviz videók. Magam részéről cp4-es pumpával óvatosan vennék dízelt.
Kazes☻21-09-2024 13:38:54 // 37187
Akkor most cincognak az egerek?! 😜
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
608
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?