Forum >> Szerelőműhely

Csekesz22-10-2014 07:56:48 // 49386
Sziasztok!

Van adott egy 2.4JTD 150LE-s, még a 60 fokot se éri el a motor hömérséklet. ha egyhelybe járatom csak hül. Most hogy jönnek a hidegek, ildomos lenne egy termosztát csere. Kérdésem az lenne, Gyári bontott, eredeti, utángyártott, mit érdemes, persze pénztárcakímélöen.
Anti6418-10-2014 21:15:00 // 49385
Az Alfa 166 2,5v6 138KW autómhoz való generátorról szeretnék infót, mivel elszállt a töltésem egy felhőszakadás után, amikor lökhárító tetejéig ért a víz az úton . Egy bontottat vagy újat szeretnék a szerelés előtt szerezni, mert csak így vállalják el javítani, hogy ne foglalja sokáig a műhelyben a helyet. Aki már látott ilyeneket, tudna segíteni? A gyári cikkszáma ha igaz, a következő: 60672342. Egy rakás autóboltos oldalról az derül ki, hogy különböző gyártók több számon futtatnak generátort, de német oldalakon úgy látom, hogy igazából minden 2.5v6 és 3.0v6-ra elvileg ugyanazt a generátort fel lehet rakni.
pl: http://www.teilehaber.de/generator-alfa-romeo-id61103145.html
Bár eredetileg típusonként más számot írnak, de egy generátorhoz több gyártói számot adnak meg, amiből az látszik , hogy mégis jó több motorhoz. Tényleg passzolnak vagy van valami eltérés, ami miatt nem csereszabatosak?
Megköszönném, ha valaki felvilágosítana. köszi
Rolee4618-10-2014 20:37:59 // 49384
Koszi szepen!Vegul sikerult kipattintani.Leugrott a rugorol az alatet sajna de mar sikerult visszarakni(nem kis szenvedes aran).
Ch3ster18-10-2014 18:16:30 // 49383
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene nekem.
Az autóm (147) egyik napról a másikra "elfelejtette" a bicskakulcson lévő össze gombot.
Gondoltam lemerült az elem, egyből kicseréltem újra, de a problémám nem oldódott meg:(
(később kimértem a régi elemet és kiderült az sem volt lemerülve)
Mi lehet a probléma?
(próbálkoztam már hogy az indítóba bedugtam a kulcsot, gyújtás és záró vagy a nyitó gombot folyamatosan nyomtam pár másodpercig,de persze nem történt semmi)

Kérem akinek van valami hasznos ötlete vagy tapasztalata ossza meg velem.:)
Köszi
Ricoe15618-10-2014 12:10:37 // 49382
Köszönöm. Már a doktor úrnál pihen,diagnózis később...
Kristyon18-10-2014 11:53:23 // 49381
Hali!
A beragadó kormányzás nem feltétlenül a szervó hibája, ez lehet valamelyik lengőkar gömbfeje is...
A szervó olaj szerintem bármelyik megfelel márkára, csak a minősítései legyenek azonosak vagy jobbak a gyárinál...
Üdv.
szasza(SW)18-10-2014 10:58:43 // 49380
Körmös lapra van ragasztva.Blog itt láthatod.
Ricoe15618-10-2014 10:16:21 // 49379
Sziasztok.
156-om kormánya hülyéskedik. Pontosabban megszorul,mintha nem lenne szervo. Nehéz kormányozni. Menetközben ha irányt váloztatok úgy marad a kormány,beragad.Az olaj sötét,(sztem fekete),ez cserélni kell az biztos. Nyekergő,néha fémes hangja van a kormány mozdulatoknak. A szervo szivattyúnak nincs hangja alapjáraton. Kormánymű halt be vajon?
Valakinél volt ilyen esetleg? Mi lehet a gond? Szervo olajnak ez megfelel vagy van valami más ami különösen ajánlott?
Köszönöm.
Poló18-10-2014 00:31:18 // 49378
Én nem pont így emlékszek, de most már mindegy :)
Rolee4617-10-2014 22:27:34 // 49377
Sziasztok!Meg tudna valaki mondani,hogy a 156nak a kulso tukorlapja ragasztva van vagymilyen modon lehet kivenni!?Koszi elore is!
DJ15-10-2014 14:41:37 // 49376
Üdv Urak!

159-be tempomat és multikormány mennyire bonyolult manőver?
Csak bajuszkapcsolóm kormány és átvezetőgyűrű kell, összedug, és kész vagy azért nem ilyen gyors a dolog?!
dev16615-10-2014 14:36:21 // 49375
hidegen sokkal több dolga van az alapjárati motornak, mert a hideg motor, gyengébb, így érzékenyebb a terhelésváltozásokra (klíma bekapcs, szervó, elektromos fogyasztók, stb.) és a beszívott levegő hőmérsékletére, így az alapjárati motornak finoman kell szabályoznia a pótlevegőszeleppel, hogy mennyi levegőt kapjon a motor, ahhoz, hogy tartsa az alapjárati fordulatszámot.

persze ez csak tipp, egy felkészült szerelő le tudja ellenőrizni ezt a lehetséges hibaokot.
indi6915-10-2014 14:24:14 // 49374
Üdv. Az érzékeny a hideg-meleg váltózásra és nem ad hibakódot ? Fogalmam sincs
dev16615-10-2014 14:16:29 // 49373
alapjárati motor?
lacika1015-10-2014 13:30:50 // 49372
Üdv. Abban kérnék segítséget hogy 156 SW-n az első lámpa cseréjéhez le kell venni a lökhárítót? illetve kiégett a vízhőfok műszerem világítása. nem tudom hol kezdjem bontani a cseréhez... köszönöm!!!!
indi6914-10-2014 19:50:52 // 49371
Üdv. Az autóm 156 1.6 ts. Ha meleg az idő ( + 17c-tól sacper ) az első indítás után alig akar felpörögni az alapjárat. Ha gázt adok vissza durrog. Pár 10 másodperc múlva jól működik és a nap folyamán már nem jön elő. Már minden hőmérőt és gyertyát, lambdát cseréltem, hibakód nincs. A vezérlésmódosító viszont már lóg. valami ötlet? Egyébként a kocsi jól működik. Mi a bánat baja lehet?
3Szék-ej14-10-2014 19:08:33 // 49370
Hali
156-osom van, JTS motorral. Ma megcsinálta hogy melegen csak valahogy harmadikra negyedikre indult. Haza , rá gépre, a hiba: Fordulatszám érzékelő.
Ez másik nevén a Főtengely jeladó?
Ha el kezdett b@..akodni akkor érdemes cserélni amíg menet közben is leáll ?
Mulder14-10-2014 18:39:49 // 49369
Ne mérgelődjetek......Bostonban több mint 100 éve ég az izó a tűzoltóságon. Manapság tervszerűen gyártanak minden egy max időtartamra. Kocsikat is...... :D
István00214-10-2014 15:29:38 // 49368
Helló!

Voltam olyan szerencsétlen, hogy elhagytam a riasztó távirányítóját. :(
Tud valaki egy jó riasztóst ajánlani aki esetleg tudja pótolni, vagy új riasztót beépíteni?
Martin14-10-2014 13:39:02 // 49367
Hali.
Ha elemcsere után elveszti a kapcsolatot a kulcs és a kocsi akkor mi lehet a megoldás?
Egyik gomb se működik jelenleg.
Altair14-10-2014 09:21:57 // 49366
Pár hete panaszkodtam az olaj fogyasztás miatt, azóta volt egy olajcserém. A Racing helyett Liqui Moly Race Tech 10W-60-al töltöttük fel a nívó felső jelzése felé egy kicsivel.
Ma volt az 1000 km az új olajjal, így gondoltam ránézek, olaj fogyasztás nulla, vagyis nem észrevehető, a felső jel fölött most is!!! (a racingből kb két-három deci hiányzott már ilyenkor a felső jel alatt szokott már lenni, egy kicsivel)
A bemzin fogyasztás is csökkent, kb egy literrel, de gyertyákat is cseréltünk, lehet, hogy inkább amiatt.
Gondoltam megosztom, hátha segítek valakinek...
Alfa GT-Csaba13-10-2014 20:34:47 // 49365
Nekem az osram fél évet sem birt ,pedig nappal nem használtam csak lakott területen kivűl,este meg ritkán mentem.
Csabi13-10-2014 12:31:57 // 49364
bakker most vettem osramot tartaléknak , mert akciós volt....a kínai supervision D1S xenonok már lassan a 4.évet ikszelik be(naponta kapcsolgatva) és semmi bajuk ...
Erhard 242 (Pure Energy)13-10-2014 07:23:38 // 49363
majdnem jó a sztorid, a lámpák mellé kínai ds2-őt kaptál akkor csak az volt, mondtam ha elviszed elviszed, ha nem, nem... kb 6-7 éve volt ez azóta fejlődött a kenyai tecnika is ...
Poló13-10-2014 00:38:35 // 49362
Anno a gyári xenonlámpákat amikor megvettem a 156-ba, gagyi kínai izzókkal kaptam meg (D2S xenon izzók). Egyik kicsit kékebb a másiknál és valójában mindkettő kékebb, mint a papír szerinti 6000 K. Bírtak 3 évet, amiből az autó kb 1 évet nem is volt használva (1 év 2-3 ezer km) és az egyik bekékült. Tavaly kerültek bele Osram 4300 K xenon izzók, ég és föld a különbség a gagyi kínaihoz képest. Sajnos előszörre sem akartam bele kínait és 6000 Kelvinest, de ezt kaptam, hogy nincs más.
.......................12-10-2014 22:50:41 // 49361
Van H1 hid fej kínai ami jó?
Erhard 242 (Pure Energy)12-10-2014 22:22:53 // 49360
az osram xenon tényleg gyatra nekem kb 1 év 1 hónapot bírt...bezzeg a kínai filléres ...vicc azért :(
.......................12-10-2014 22:18:59 // 49359
Annyit hogy a gyári xenon a Brerábanszarabbul világít mint a kínai Siemens HD a mitoban
Pedig extra fényerejű Osram HID fejet ot vettem bele ,

Egy nagy fos az Osram a phillips ,
Anno a Tungsram tudott izzót csinálni,20 éve megvan egy csillárban 3 Superbalux ,
Erre varjál gombot
.......................12-10-2014 22:15:56 // 49358
De a Siemens Hd fasza ám,
Mindegy hogy mi van rá írva ,
8 éve van olyan xenon szettem,semmi baja nem volt
[k i z z o]12-10-2014 22:14:06 // 49356
Na meg a Siemens HID :) A Siemens nem gyárt ilyet.
Erhard 242 (Pure Energy)12-10-2014 22:04:52 // 49355
nekem mindegyik ugyan annyit bír mind1 hogy hella, tungsram, osram, philips... még az sct is bírja addig ...volt valami gagyi kínai xenon gázzal töltött izzó na az még annyit sem világított mint az előzőek ellenben 1 hét alatt megdöglött :)
Erhard 242 (Pure Energy)12-10-2014 22:01:01 // 49354
ezt hagyjuk inkább ok? :) nem a kínai piacról veszem a cuccot...
GTPeti12-10-2014 21:58:48 // 49353
Egyébként én már belefutottam hamisított NightBreakerbe is. Gyakorlatilag egy sima izzót feliratoztak. (A xenonoknál pedig méggyakoribb.)
GTPeti12-10-2014 21:57:38 // 49352
A GTV-ben ég és föld. Pedig az előzőek is márkás izzók voltak. Az Osramok most másfél évesek nálam, OK, nem sok bennük a km, csak olyan 6-10e. Ha most kiégnének, ugyanilyet vennék.
Erhard 242 (Pure Energy)12-10-2014 20:58:03 // 49351
érzékeltél különbséget? én semmit viszont 2 hónapot bírt...
[k i z z o]12-10-2014 20:50:59 // 49350
A Nightbreaker hamarabb fog meghibásodni, de jobb fénye van, szerintem megéri váltani rá. (Nekem már régóta van.)
Zsombor12-10-2014 20:41:05 // 49349
Köszi :) Xenon kiépítéséhez még dolgozom egy 200 évet, szóval marad a hagyományos. Valami tipp? Most ez van benne:
https://www.vilagitas.eu/OSRAM_64210_H7_FENYSZORO_IZZO_DOBOZOS
Liquid12-10-2014 20:32:55 // 49348
a felvett teljesítmény a lényeg, ergo bármilyet beletehetsz ami nem nagyobb mint 55W, biztosan nem fog ártani. Az más kérdés hogy finoman szólva megoszlanak a vélemények a csodaizzók valódi tudását illetően.
Az én személyes véleményem szerint, vagy sima egyszerű izzót tegyél bele vagy ha tényleg nagyobb fényerőt akarsz akkor xenont. A csodaizzók egyrészt nagyságrendekkel drágábbak, másrészt nagyságrendekkel hamarabb kimúlnak, vagyis összesítve qurva drágák :) És emellett szinte semmivel nem tudnak többet mint a mezei minőségi halogén.
Zsombor12-10-2014 20:25:00 // 49347
Na kioperáltak. Tènyleg felért egy bézik kenetvétellel :))) Általános kérdés: szerintetek kicserélhetem erősebbre az izzót? Jelenleg H7-es van benne, 12V 55W. Van az OSRAM-nak egy Night Breaker nevű izzója, ami 3600 kelvin hőt nyom a jelenlegi 3200-as helyett. Vajh elbírja a rendszer?
Zsombor12-10-2014 18:58:31 // 49346
Köszi! Nőgyógyász... ezen besírtam :)
Zsombor12-10-2014 18:57:46 // 49345
Köszi :)
.......................12-10-2014 18:11:39 // 49344
bajonettzaras a kupak,
eltekered kicsit hatrahuzod ,
aztán nögyogyászkéz
'''''12-10-2014 17:49:40 // 49343
Írd be a 159 topikba és estére megkapod a választ.Droberto és Pityukoma biztos tudja egyből a választ de lehet,hogy blogjuk is van róla.
Zsombor12-10-2014 17:33:21 // 49342
Szissztok! Rém banális kérdés, de Brerában (az eleje ugye lényegében 159) hogy a rossebbe cserélek tompított izzót? :) Letekerném annak a csőnek a végét, de mögötte van egy burkolt kàbel, ami miatt nem, hogy hozzáférni nem lehet, de nem is nagyon engedni kijjebb tekerni :) Köszönöm a segítséget előre is.
DieselManiaco(NagyVad)12-10-2014 16:35:47 // 49341
Valaki nem tudja véletlen hogy 145-ben mi vezérli a szakaszos ablaktörlést? a hiba az hogy néha konkrétan nem csinál semmit ha szakaszosra teszem,aztán van hogy megy aztán bekapcsolja a harmadik fokozatot,és alig akar megállni.Ötlet?
NT Kundi12-10-2014 16:35:47 // 49340
valaki foglalkozik embléma felújítással vagy tud-e aki ezzel foglalkozik?!
Lali7512-10-2014 14:53:43 // 49339
Elvileg rajt van a trafón...
barkoczi tesók12-10-2014 10:46:46 // 49338
Kösz át nézem hogy találok e valami hozzá kapcsolódót.
Piritu - 1.000.00011-10-2014 20:18:41 // 49337
Gondolom Docky Cartárs oldaláról már letöltöttétek a manualt :-)
Igaz, ezt nem a GTV-nél találtam, de talán segít
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.