Forum >> Szerelőműhely

Tocsa10-12-2014 21:00:58 // 49586
Az nagy cumika pajtás úgy mint generátort cserélni ! :( A szervó meg ha folyik a tömbszelencénél akkor ki kel szedni de csak szétszedés után derül ki a baja. van mikor képes beállni mint a gerej.
Tocsa10-12-2014 20:55:33 // 49585
Bocs most nézem hogy benzines ! :D
Akkor Motorolaj lesz az ! Gyűrű ,Szelepszár szimering , Hengerfelytömítés. Választhatsz. :(
Tocsa10-12-2014 20:51:26 // 49584
Szelepszár szimering?
Nem valami bizalomgerjesztő ! Motorolaj vagy gázolaj ? Nem mindegy ám mert ha gázolaj akkor egyáltalán nem megy a henger csak kalimpál benne és folyik bele a gázolaj. Ez befecskendező szelep hiba is lehet én megnézetném valakivel szervízben diagnosztika megmondja a befecskendezési időket mennyiséget és a korrekciót abból látszik azzal van e gond. Ha motorolaj csöpög akkor az nagyobb baj.
mex8610-12-2014 19:46:04 // 49583
ha jól gondolom szokásos turbó geometria leragadás szűkben, és túlzottan felszökő nyomás emiatt.

oka: sok városozás, kormosabban járó motor, túl szüttyögős vezetési stílus és ezek kombinációi.

orvoslás: turbó leszed kipucol vagy kevesebb városozás vagy időnként meg kell küldeni neki jobban hosszabb távon is, az "tisztán" tartja mivel mozgatod többet a geometriát meg ki is tud égni valamennyire belőle a koksz korom ami blokkolja a geolapátokat.

ha most megpróbálod hogy magasabb fokozatban tolsz egy padlót mondjuk 1600-2000köözötti foldulatról 2-3mp-en keresztül, sanszos hogy ismét megkapod az üzenetet.
Fisher10-12-2014 19:27:14 // 49582
Sziasztok!

Valami ötlet, vélemény?

Szemből a jobb szélső henger kipufogó csonkja... Egyre szarabbul néz ki, és csöpög is a turbóra az olaj(?). Egy hengerem nem megy, valószínű ez az? Vagy "nagyobb" lehet a baj?
Zozo8510-12-2014 18:46:50 // 49581
Ez volt a hibaüzenet(szokásos):
Semmi nem volt érezhető a kocsin mikor megjelent az üzenet....


Ezt olvasták ki:
Kiütötték a hibát most hazafele autópályán(40km) semmi nem jelentkezett és nem is jött ki újból az üzenet, de csodálkoznék ha ez így is maradna :(

Valakinek valami ötlet???
mex8610-12-2014 10:29:10 // 49580
meg kb még ezer oka lehet...
olvastasd ki ne talälgass
Zozo8510-12-2014 09:20:14 // 49579
Sziasztok

Ma pályán közepes intenzitású gyorsításnál ki írta hogy MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE, GO TO DEALER.
Azt olvasgattam hogy lehet EGR szelepet kell tisztítani ????
dev16608-12-2014 23:33:57 // 49578
én úgy tudom, a veztengely kopása típushiba a 2.0 JTS-nél, mert átálltak a TS után valami gyenge ötvözetre egy időre. Annak utánanéztél, hogy más TS/JTS motor veztengelye nem jó-e hozzá?
GTPeti08-12-2014 23:05:32 // 49577
Srácok, mennyire életbevágó a JTS-nél 5 év után lecserélni a vezérműszíjat? Mert az enyém most ennyi idős, de csak 30ekm van még benne.
3Szék-ej06-12-2014 11:30:21 // 49576
Segítség!

Hol találok 156 JTS-hez vezérműtengelyeket?
Ahágy Alfás bontót találtam a neten mind felhívtam ,de nincs.
Az eredeti új kurva drága, utángyártottat csak kipuff. oldalit találok.
Az ebay-on se nagyon van
Ferke05-12-2014 13:23:41 // 49575
Stab, lengéscsillapító alja, bumeráng...ebben a sorrendben érdemes kezdeni, elég jó bohóckodás:))
Bati05-12-2014 12:47:21 // 49574
Sziasztok
a vén csataló (2.4 10v 156) elkezdett alapjáraton remegni a fordulat emelkedésével elmúlik
ill. magas fordulaton erőtlenné kezd válni bár már régóta nem kínzom 2500 fölé
lehet ez az injektorok hibájából ? 240ezer van benne, gyári még
felújítást hol érdemes csináltatni ?
NetBarna04-12-2014 18:54:32 // 49573
Szia mindenki. Azt szeretném kérdezni, hogy a hátsó emblémát hogyan tudom sérülés mentesen leszerelni?
Milánóban egy bontóban kezembe nyomtak egy komplett Myto hátsó emlémát, hogy a réz lemezből készült és 3 kis füllel rögzített logót tegyem rá a 147 - re.
Csak nem tudom, hogyan szereljem le. Köszi előre is.
vologya[kendács mester]04-12-2014 13:37:41 // 49572
Szevasztok.

166 3.0 V6 hátsó futómű leválasztás menetével tisztában van valaki? Az tudom (sejtem), hogy 3 csavarral kapcsolódik az alsó lengőkar a vázhoz (2x) + 4 csavarral a az egész a vázhoz + lengéscsillapító. (+ ABS jeladók,+kézifékbovden,+fékcsövek).

Esetleg valami más? Helyes sorrend mi lenne?
3Szék-ej03-12-2014 17:41:12 // 49571
Ha valaki bont 156- ost JTS motorral szóljatok kérlek.
Nagyon sürgősen szükségem van a két vezérműtengelyre
Szívó és kipuf. oldalira is, persze ha nem kopottak.
Köszi
redbull9003-12-2014 16:04:54 // 49570
Szervó olaj folyás, a tárcsa és a szervópumpa közt találtam meg, a tengelyen átfolyik az olaj, ott eredetileg tömítés van vagy ezt bellűről köpte ki a pumpa? Arra is gondoltam h szijj darab mivel a hoszbordásom elszakadt... képet csatoltam!


A szervo pumpát milyen nehéz kicserélni? Ha esetleg kuka?
Balázs_GdF03-12-2014 15:11:33 // 49569
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy a selespeed váltórobot megegyezik-e egy 2.0TS 147-esben, illetve egy 2.0 JTS 156-osban? Csak mert bontottat keresek a 156-omba, és nem találok típusazonosat. Vagy melyik típusoké kompatibilis egymással?
FRC03-12-2014 08:47:45 // 49568
Sziasztok!

Találós kérdés:

Reggeli indításnál pöccre indul, injektor piktogram nem alszik ki, és az autó nem reagál a gázadásra - azaz inkább csak fulladni kezd. Kb 10 percig ezt csinálta, (közben többször leállítottam, majd indítóztam) A héten ezt már másodszor csinálta. :-( aztán meg indul rendesen!

Mi lehet?
3Szék-ej02-12-2014 19:23:14 // 49567
Lehet... de akkor kurva gyors volt
szakosmate02-12-2014 19:09:49 // 49566
Sziasztok!

Lehet ez a probléma ha a kocsi erőtlen,rángat,torpan?
2 trafó szerintem nem éli fénykorát.
[k i z z o]02-12-2014 19:04:58 // 49565
Vagy kicserélte a tengelyeidet:(
3Szék-ej02-12-2014 18:02:04 // 49564
Na ezt magyarázza meg nekem valaki..., mert a szerelőm félek csak lyulkat beszél a hasamba...
Az autó 156 JTS
Korábban írtam már ,hogy a vezérlés csere után kb. 400 km múlva terhelés alatt a motorból csúnya csattogó hang hallatszott.
Többetek segítsége után, amit köszi, az volt a tipp hogy el lett rakva a vezérlés mivel nem sablonnal volt csinálva.
Beszereztem a dolgokat meg lett bontva a motor és láss csodát... mind a két vezérműtengelyen el van kopva egy -egy bütyök, de nagyon. A szívó oldalon a 2. henger bal oldali, a kipuf. oldalon a 4. henger bal oldali bütyök.
A szerelő azt mondja hogy amikor rátette a sablont a vezérlés ponton volt. De akkor hogy koptak el a bütykök 500 km alatt. És csak egy-egy. Mert a vez. cserekor megnéztük a tengelyeket és minden bütyök rendben volt, a hidrotőkéknél sem látszott semmi.
Azt mondja hogy véletlen egybeesés, nem lehet a vez. elrakás az ok, főleg hogy nem is volt...szerinte
Érdekes hogy amíg nem volt magmatatva a rendszer addig minden ok, és utána jöttek a bajok
A vezérlésmódosítóba is lett cserélve a felújító szett, azlettvolna szarul osszerakva?
Csabo2202-12-2014 17:31:28 // 49563
Meg kéne próbálni egy erősebb (nagyobb inditó áramú) akksit beletenni és azzal inditani első lépésben. sztem nem elég neki a 74Ah, hacsak nem vmi szokatlanul nagy inditó áram tartozik hozzá.
Kau01-12-2014 13:36:17 // 49562
Autóüveg fóliázás.

Cseréltem az első szélvédőt és most erre is akarok napellenző fóliacsíkot a tetejére. Hogy érdemes felrakni? Vizet spricceljek alá vagy valami mást? Nem fóliáztam még :)
Martin01-12-2014 10:52:04 // 49561
Hali.
Egy kis segítséget kérnék. Ebben az esetben biztos, hogy cserés a 2. lambda?
Zozo8501-12-2014 00:35:21 // 49560
Sziasztok
Sztem nehezen indul a gép.
156 facelift 2004 2.4 jtdm(175le)
Reggel ha indítom kb 4 mp mire elkapja...utána nap közben pöcre indul. Izzitó gyertyák mind az 5 ki lett cserélve 2013. márciusban. Akku 2012 februárban lett cserélve (74Ah) Mi lehet más a hiba???
cZ30-11-2014 11:18:01 // 49559
Sziasztok, sajnos úgy tünik be fog krepálni a generátorom a 166 os dizelemben (150lovas), esetleg tud valaki generátort bele vagy jo a 136 lovasé is? Remélem nem lesz nagy meló kiszedni.
Public Enemy29-11-2014 18:24:38 // 49558
"Tuningman"-t keresd 145 ügyben.
Ricoe15629-11-2014 14:10:07 // 49557
Sziasztok.
Egy ismerősömnek szeretnék segíteni. Alfa Mito 1.4 vezérlés beállitáshoz szükséges eszközt szeretnék kölcsönkérni Székesfehérvár környékéről.(csak ma vagy holnap esedékes mivel hétfőn már lesz neki csak ma még csinálná :)))
Köszönöm.
Mr. Z29-11-2014 11:29:56 // 49556
2.5 V6- hoz continental vezérlést érdemes venni?
kawics28-11-2014 17:04:34 // 49555
Köszönöm szépen a segítséget, holnap reggel ezzel kezdek! :-D
Bomi28-11-2014 16:56:51 // 49554
Szia,
Nézz körül a blogomban pl. :)

http://www.alfaamore.hu/tagok/8156/autok/9675/blog/23151
Martika8328-11-2014 16:07:20 // 49553
Hi! Tud valaki bontásban lévő 145-öst Budapesten vagy a környékén..? Küszöblemez és doblemez kellene sürgősen!
kawics28-11-2014 09:29:20 // 49552
Kedves Car-társak!
Szeretnék segítséget kérni.
Amikor az autómat vettem (156SW), a középkonzolon lévő klíma-szellőzőkapcsolók, háttér világítása, csak a jobb szélsőn működött. Tegnap délutánra az is feladta a szolgálatot. Kiszereltem a kapcsoló egységet, de semmiféle izzócsere lehetőséget nem találtam rajta. Tudja valaki hogyan lehetne orvosolni a problémát?
Előre is köszönöm a segítséget.
Zozo12327-11-2014 19:32:22 // 49551
Sziasztok!
Ismét a Tisztelt Cartársak segítségét kérem! Ma reggel nem indult el a fűtőventillátorom. /fűtőmotor?/ 166 FL 2,4 JTD-ről van szó. Néhányszor gyújtás fel-le, aztán elindult, minden fokozaton tette a dolgát. A nap közben ezt még többször eljátszotta. Valakinek esetleg valami ötlete, hogy ezt mi okozza? Kezdjek el fűtőmotort keresni?
Megtisztelő segítségeteket előre is köszönöm!
Liquid25-11-2014 12:29:24 // 49550
ZAP, nekem bevált
DieselManiaco(NagyVad)25-11-2014 12:03:45 // 49549
a bosch-t felejtsd el..
karika15525-11-2014 09:18:15 // 49548
Szia!
Én "AUTOFREN"-szettel újítottam fel,100ezer-km és most kezdett el megint szivárogni :-)
Nagyjából ezt vártam ár-érték arányban :)
Fisher25-11-2014 08:49:03 // 49547
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem felétek, hogy 164 2.0 V6 turbóba ('93 201 Lovas) milyen olajat ajánlotok? És mennyi megy a motorba? Sürgősen le kellene cserélném, ezért ha valaki tud frankó beszerző helyet az is jól jönne! Köszönöm a segítségeteket!
(Akinek ilyen van, milyen szűrőt használ bele, mert minden boltban 2 félét hoz rá a program, de nem tudják mi a különbség...)
Abarai25-11-2014 07:45:43 // 49546
Ha a rádiód gyári, ahhoz kell kód. Ki kell szedni hozzá, hogy leolvasd a szériaszámát, azzal meg lehet kérni sok helyen pénzért vagy itt ingyen. Nekem is innen lett a Selespeedhez.
csokagm24-11-2014 20:14:49 // 49545
2,4es dízelnél mikor optimális olajat cserélni? 10-15eKm?
3Szék-ej24-11-2014 19:52:51 // 49544
Sziasztok
Enyhén pikánsabb lett az idő és az akku megadta magát...mondjuk számítottam rá.
A kérdés: ha kicserélem az akkut akkor kell utána valami kód meg ilyen marhaságok?
Remélem nem mert nincsenek ilyenek a tulajdonomban és a könyve sem írja.
Az autó 2002-es FL1 JTS. A média egység gyári beépített navival
És melyik a jobb Exide vagy Bosch?
WarbiRunner (Gyuri)24-11-2014 18:11:14 // 49543
Na persze :-) Csak én akkor abban gondolkodtam, hogy olcsósítom is a száguldozást. Aztán francokat. Ha beállítottam hogy etanollal jól menjen, akkor 14litert evett városban :-D És a kettes torok olyan hülyén késlekedve nyitott, aztán meg húzott egy nagyot. Pörgősebb volt egyébként etanollal az autó, de alul meg valahogy bizonytalan. Vákuumos karbi rulez... A fekvő Mikunikat meg már nem élte meg nálam a szörny. Lehet jobb is :-)
Martika8324-11-2014 14:01:28 // 49542
Sziasztok. Elkezdett szivárogni a kuplung-munkahenger a boxeren. Ki szerint csere utángyártottra és ki szerint felújítás..? Főleg az érdekelne, hogy újította-e már fel valaki egy Seinsa készlettel (2db szimering + porvédő sapka) és az tartós lett-e?! KÖSZI!
Föckös24-11-2014 09:59:38 // 49541
ethanol a szívócsőbe kell! :-)
WarbiRunner (Gyuri)24-11-2014 09:33:16 // 49540
Ja és jut eszembe Wartburg..
A tisztító hatását is szokták emlegetni. Na én igaz a pirosat raktam a Warez-be, mondván hogy majd tisztul. Biztos csinálta is a dolgát finoman, csendben, nem kétlem. Rá pár tankolásra volt, hogy kipróbáltam az ethanolt 50-50% arányban. Akkor ragadtam majdnem a pláza parkolóban, mert televágta a benzinszűrőt szmötyivel, de úgy, hogy nem bírt beindulni. Lehet tippelni mi tisztít jobban :-)
WarbiRunner (Gyuri)24-11-2014 09:29:39 // 49539
Benzinesbe inkább tenném, CR dízelbe már nem. Nekem Youri barátom szólt hogy ne öntögessem szerinte, mert rendellenes kopásokat okoz.. Akkoriban Bosch szervízben dolgozott tehát valós esetekből vonta le a következtetést.
60 vagy 70e km-t mentem spurizva, nemrég kellett porlasztókat újítani. Lehet hogy nincs összefüggés, de nagyon elképzelhetőnek tartom hogy van. A km is indokolná a porlasztók kopását, mégis valahogy más sokat futott jtd-knél nem rendszeres a porlasztójavítás. Még sok km-nél sem.
Én is lelkes voltam, mert halkabb volt az autó tőle. Aztán ha nem öntöttem akkor meg hangosabb. Egyre hangosabb.

Úgyhogy én határozottan nem javaslom magasnyomású rendszerbe!

Benzinesbe passz. A Wartburgba raktam egyszer, de annak tökmindegy volt, azon se javítani, se rontani nem tudott. Ment, ordított, zabált :-)
Lali7523-11-2014 23:40:53 // 49538
Gugli-bácsit is segítségül hívva sem találtam semmilyen káreseményt,ami igazolna bármilyen káros hatást... A tapasztalataim viszont csak pozitívak 😉
Lali7523-11-2014 21:57:03 // 49537
Keresem-keresem....
😁
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.