Forum >> Szerelőműhely

Zozoeusz03-09-2013 18:32:07 // 45999
Sziasztok !
Hatalmas nagy problémával találtam magam szemben, ebben kérnék tőletek némi segítséget, ami nagyon fontos lenne.

A következő a helyzet, van egy 156 2.0 TS Selespeed-em és amikor megvettem szét kaptam a közép konzolt mert az óra csoport elég gányul állt benne. Hamar rá is jöttem hogy oda volt ragasztva a közép konzol fedő lemezéhez amit ugye leszedünk és amibe elhelyezkednek a cuccok, mivel az óracsoport tartóinak a fülei mind le vannak törve.
Na semmi gond megoldottam szépen mindent megcsináltam kialakítottam stb,
Majd mielőtt vissza szereltem volna a cuccokat egyenként megnéztem működnek-e ?

Minden működik megfelelően kivéve az óracsoportok háttér világítása elszállt.
Hogy hogy ? azt ne kérdezzétek, nem zártam össze semmi áramkört nem ment ki semmi belőle minden trafó tökéletes. De nincs háttér világítása az órának.
Na egye fene elmentem a boltba vettem egy rakás rizsszem izzót kicseréltem mindet és semmi.

Akkor már kezdtem gyanakodni hogy valami gubanc van az óra csoporttal magával.
Így hát felkerestem egy jó állapotú bontásra ítélt társat majd megszereztem belőle a közép konzol óracsoportját. Boldogan szedem szét tenném bele, majd mikor ráfordítom a gyújtást szépen működik az összes óra, aztán ráteszem a helyzet jelzőt és ugyan az a jelenség :D
Semmi háttérvilágítás nincs az óracsoportnak !

Minden tökéletesen működik mindennek megvan a háttér világítása csak enne a redvás 3mas óra csoportnak nincs.

Bármilyen ötletet tippet szívesen fogadnák és nagyon hálás lennék.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
Tomi7403-09-2013 17:51:32 // 45998
Üdv cartársak!Ha világít a műszerfalon az injektor jele,nem indul a kocsi,mi a baj?
Bomi03-09-2013 15:33:05 // 45997
Tárnok kicsit messze van :)
Viszont emailben kérhetek tanácsot? Szokásos alapjárat téma....

Köszi előre is :)
Ferke03-09-2013 15:19:27 // 45996
Én tudok ilyet, de nem Győr mellett..:)
Kovi03-09-2013 14:10:29 // 45995
Sziasztok.

Hibakód c1246 abs szelep volt már valakinek hasonló probléma?
Egyszer jelezte majd eltünt azóta nincsen ki lett ütve.
Légzsák jelez nem komonikál a géppel ilyenkor mi van?
Köszönöm a hozzá értö válaszokat. :-)

Üdv.
Bomi03-09-2013 13:56:32 // 45994
Sziasztok,

Kifejezetten Alfa (leginkább JTD) szakértőt ismertek Győr környékén?
Olyanra gondolok aki nem csak találgat hanem egyből tudja tapasztalatból ,hogy merre kell keresni a hibát...ja és persze nem horror áron :) (...tudom nagy elvárás)

Köszi!
Otto03-09-2013 09:02:27 // 45993
Köszi, utánanézek.
GTPeti02-09-2013 22:43:21 // 45992
A fűtés box. Ott kéne körül nézni. Pl. nem mozog az egyik terelőlapát - az amelyik a hőmérsékletállítást végzi. Beszorul és a tengely végén a csonkot forgatja az állítómotor. Vagy még azt sem.
Otto02-09-2013 22:37:38 // 45991
Szép estét!
156-osom folyamatosan meleg levegőt fúj.
Már próbáltam másik fűtés konzollal is, azzal sem más a dolog.
Mi lehet a probléma?
Jupiter15502-09-2013 22:09:46 // 45990
Köszi, megnézem :) Én is valami ilyesmire tippelek, de hát amennyit én értek hozzá... :)
süsnye02-09-2013 16:55:26 // 45989
próbáld meg lehúzni a pedálnál a féklámpa kapcsolót és nézd meg, h akkor hogy viselkedik.. zárlat/testhiba problémának tűnik..
Jupiter15502-09-2013 16:43:23 // 45988
Sziasztok!

A feleségem 145-öse érdekes jelenséget produkál: ha nyomom a fékpedált és le akarom állítani a motort, nem áll le, megy tovább még akkor is, ha kihúzom a kulcsot. Ha nem nyomom a fékpedált, akkor le tudom állítani a motort. A féklámpa viszont folyamatosan világít attól függetlenül, hogy nyomom-e a féket vagy sem.
Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel? Mi lehet az ok?

Köszi előre is!
pex15601-09-2013 21:13:36 // 45987
Köszi, ezt a lehetőséget is figyelembe veszem...
Egyébként Budapesten lakom jelenleg, ha Szamosin kívül, tudnátok ajánlani jó műhelyt ahol hajlandók is ezzel foglalkozni, azt megköszönném.

Mégegyszer köszi a tippeket!
hg6idn31-08-2013 21:44:34 // 45986
Szia!
Bocsi mindig OFF-osra hivatkozom :) (De legalább olasz:))
A tavasszal beszerzett Doblómnál volt néhány érdekes hiba:
váltáskor fennmaradt a fordulat, időnként leesett az alapjárat 5-600rpm közelébe.
Lassan végigmenve a rendszeren kiderült, hogy az előző "szerelő" eltekerte a pillangó szelep határoló csavarját, amitől az ECU teljesen meghülyült. Fojtószelep csere után derült ki az mi miatt nyúlt bele:
AC pumpába egy O gyűrű eleresztette a nyomást, nem volt állandó az üzemanyag nyomás, ami a motor működésben gondot okozott.
Bontott vagy új alkatrész került a gépbe, mert esetleg ennek a hibája is okozhatja a problémát.
Szamosiékat nem ismerem személyesen, de a hallottak alapján értik a dolgukat.
Sajnos mostanában nem járok Miskolc felé, de ha Isaszeg környékén jársz diagnosztikában tudok segíteni.
pex15631-08-2013 20:43:20 // 45985
Köszönöm a választ és a tippeket, mindenképp ellenőriztetem a tömítettséget és a hőmérséklet jeladót...
William31-08-2013 20:36:15 // 45984
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szügségem! Az autóm (145) menet közben nyikorgó hangot ad ki magábó (olyan mintha egy tücsök bújt volna el:-)) Szerintem bal előről hallom,de az is lehet,hogy csak vízhangzik! Már ki lett cserélve a lengéscsillapító (mondjuk nem ez miatt,de reménykedtem még az elejhén) két kerékagycsapágy két komplett fék mindenestül és még mindig zenél! Nyikorgás közben ha a kormányt megmozgatom elhalgat,de újból rákezd egy két másodperc után! Olyan mintha inkább balos kanyarokban csinálja! Valakinek volt már ilyen problémája?Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szügségem! Az autóm menet közben nyikorgó hangot ad ki magábó (olyan mintha egy tücsök bújt volna el:-)) Szerintem bal előről hallom,de az is lehet,hogy csak vízhangzik! Már ki lett cserélve a lengéscsillapító (mondjuk nem ez miatt,de reménykedtem még az elejhén) két kerékagycsapágy két komplett fék mindenestül és még mindig zenél! Nyikorgás közben ha a kormányt megmozgatom elhalgat,de újból rákezd egy két másodperc után! Olyan mintha inkább balos kanyarokban csinálja! Valakinek volt már ilyen problémája?
Lali7531-08-2013 20:28:03 // 45983
Kár,hogy ilyen messze laksz,segítenék megfejteni a problémát...
De mindenképp ellenőrizni kell,nincs-e tömítettlenség a szívórendszerben!
pex15631-08-2013 20:11:31 // 45982
1db lamba szonda van csak, a katalizátor előtt.
Lali7531-08-2013 19:56:10 // 45981
Mennyi lambdaszonda van benne?Amúgy adatlistában meg kéne nézni,valós értéket ad-e a hőmérséklet jeladója.De még sok oka lehet.Nehéz látatlanban jót szólni.
pex15631-08-2013 19:34:50 // 45980
Hideg motorral szinte állandóan problémás, ha bemelegszik akkor rendszerint jól működik, de ekkor is előfordul a magas(1800) alapjárat. A melegedéssel érezhetően jobb lesz.

A lambda értékeket nézték rendben működött...

Az a baj, hogy igazából nem érzem biztonsagosnak az autót, mivel ha elveszem a gázt érzem, hogy "magától gázt ad" így a fékhatás sem olyan, mint a teljesen zárt pillangószelepnél.
Lali7531-08-2013 18:56:11 // 45979
Üdv!Tömítettséget kellene leellenőrizni a szívócsőnél.Az is okozhatja az alapjárat ingadozását,valamint a fékrásegítő is. Meg kellene vizsgálni a lambda szondát is járó motornál.
Kérdés,hogy mindíg fennáll-e a probléma,vagy függ valamitől?(hőmérséklet,stb)
pex15631-08-2013 18:43:26 // 45978
Köszi a választ!

Az Alfa Szamosiban voltam, ott próbáltak segíteni de nem jutottak semmire.
""öntanuló értékek nullázása" parancsot csináltam FiatECU scan progival"
Ezt tették ők is...
A miskolci fiat szervíz volt ahol anno a gázpedált is "kalibrálták".

Lehet beszerzek egy VAG-COM KKL-t aztán nekiesek én... :)
Hari31-08-2013 17:07:02 // 45977
:) Megértelek! ... az egész tartókonzolostól le kell venni! ( kipufogó; stb leszedése után!)
hg6idn31-08-2013 16:52:38 // 45976
Basszus...Akkor most csak a zörgés csillapítására összpontosítok. Igaz ma már voltam alatta: hátsó fék szorult, tisztítás OK, kipufogós, mert a katalizátornál kifújt csúnyán a kipufogó, örömmel konstatáltam, hogy jó le van olajozva a váltóm...
Na ezután nincs az a pénz amiért ma még egyszer alámászok:(
Attika0131-08-2013 16:47:00 // 45975
Beke Imi Debrecen, Mező Renátó Polgár. :)
Hari31-08-2013 16:45:04 // 45974
A rossz hír az az, hogy felülről semmiképpen nem! ... alulról. :/ ... és nem is leányálom!
hg6idn31-08-2013 16:44:58 // 45973
Bocsi: többször
Helyesírás: 1
hg6idn31-08-2013 16:44:10 // 45972
Én már töbször cseréltem alapjárati motort, igaz Fiatban, mindig egy "öntanuló értékek nullázása" parancsot csináltam FiatECU scan progival, mindig rendben működött a dolog. Talán másik szerelőt kellene keresni, vagy egy közeli cartársat, aki diaggal tud segíteni.
Céges 1,2 Doblómat Bosch szervizben műszakiztattam tavasszal, gépátvételkor az ismerős szól, hogy van egy kis gond a Chek Engine lámpa villog, nem boldogulnak vele....
Vittem a laptopomat, és befejeztem az ECU reset mechanikus beállítását.... (ott a motort 3x kellet cca 4500rpm-en járatni 2-3 sec ideig, hogy mindent megtanuljon)
hg6idn31-08-2013 16:38:12 // 45971
Sziasztok!
Egy kérdés:

a váltó kulisszát felülről, vagy alváz alól tudom kiszabadítani?
A felső 3 db 10 csavarból kettő simán elforog, kb 3500rpm fölött sírbakergető hangot ad :(
Mielőtt a szerviz CD-t kérdeznétek, család hölgytagja elpakolta, autó félig szétszedve, bor az esti fröccshöz behűtve :)
pex15631-08-2013 13:07:24 // 45970
Sziasztok,

Emlékeim szerint amikor először cserélték az "alapjárati motort", a csere után nem csak az alapjárati szabályzó szervomotor felől kellett kalibrálni, tanítani az ECU-t, hanem a gázpedál állást is tanítani kellett neki. Mivel az egy külön potit mozgat a bovdenen keresztül. (lásd. fotóalbumom)

Nos sajnos, újra cserélni kellett az alkatrészt, de a szervizekben csak a az alapjárati motor kalibrálást végzik, mert szerintük nem kell a gázpedált kalibrálni, és nem is értik mit kérek tőlük... Cserébe persze az alapjárat nem jó.

Van valaki aki tudja, hogy pontosan, hogyan kell eljárni az alapjárati motor cseréje esetén?

Illetve mi okozhatja még az alapjárati problémát? 1800 körül áll be, illetve néha jó. Nem ingadozik egyszerűen hülye értekre áll be.

Köszönettel:
Péter

1998 alfa 156 1.6 TS motorkód.: 67...

Ja és minden új és gyári: légtömegmérő, lambdaszonda, alapjárati motor
Jack30-08-2013 12:29:36 // 45969
Gyárilag is 98-as kell a kocsiba, annál kisebb oktánszámú benzintől (legyen az akár prémium 95-ös) szánalmassá válik a kocsi. Csörög és erőtlen, az alapjárat kritikán aluli. 98-as használatával dinamikusabb a kocsi, alapjárat kicsit durrog, csörgés (nekem) néha hallható. Én ezt használtam sokáig. Kiko ajánlására elkezdtem 100-ast próbálgatni (OMV, MOL,Shell). CSörgést szinte azóta nem hallottam, alul még több nyomaték, minimális fogyasztás csökkenés (a comp szerint, valóst még nem mértem), viszont 470ft literje lassan.... A magas sűrítés miatt 95-ös nem való bele:(
Kka30-08-2013 11:44:20 // 45968
Sziasztok!
Debrecenben vagy annak közvetlen környékén ki van megbizható szerelő, aki ért is az Alfákhoz?
PistaFR29-08-2013 17:11:33 // 45967
Kb 10 éve dolgoztam építőgép szervizben, többek közt szemcseszórókkal is foglalkoztunk. Az egyik ügyfelünk graffity eltávolítással foglalkozott, vizes szemcseszóróval. Ők már akkoriban is különböző csonthéjasok (cseresznye, szilva, csupa pálinka alapanyag ;) ) maghéjának az őrleményével dolgoztak, az óceánon innen.
GTPeti27-08-2013 20:05:17 // 45966
JTS tulajok! Eddig a GTV-be szinte csak BP ultimate üa-t (elvileg 95+, prémium) tankoltam. Most kivételesen OMV Super Plus (értsd.: 98-as) ment bele. Érdekes módon más lett ez+az. Az alapjárat, mintha simább lenne, a motor pedig harsányabban szól (mondjuk 3000-nél). Mintha jobban is húzna.
Most vagy az ultimate-tel csendesebb és ez extra, vagy a 98-as tetszik az autónak.
Utánajárok, majd tesztelgetem még... (A VPower is sorra kerül, természetesen.)
Imyx27-08-2013 19:52:20 // 45965
Nem tudtam ezt, az ember mindig tanul valamit :), thx.
Buddha27-08-2013 17:20:01 // 45964
Az óceán túloldalán már rég bevált szokás, hogy dió vagy mogyoróhéjjal tisztítják a fémet! Granulátummá őrlik és azzal fúvatják tisztára! :-) A fémet egyáltalán nem bántja, a festéket meg minden mást tökéletesen letakarítja.
Imyx27-08-2013 16:57:26 // 45963
Walnut shell? :))). Az. Elég meghökkentő :-)))).
forrasr27-08-2013 15:01:38 // 45962
Sziasztok!
A következőkben kérem a segítségeteket, mert miért is ne nyaraláskor produkál meglepetést az autó. Idefel hibátlanul jöttünk, célhoz érve leállítottam. Újra indítottam egy fél óra múlva, átjártam egy másik helyre kb 2 percet járt a motor, majd mikor leállítottam volna, kulcsot elfordít és még pár másodpercig járt a motor, majd leállt. Következő indításkor MIL lámpa fogadott, mikor le akartam állítani némi késedelemmel reagált ismét. Kéznél volt a diag kábel, így némi telepítgetés után kiolvastam, és a következő hibajeleket kaptam:
Mi az a leállító szolenoid, konkrétan melyik alkatrész? Lehetséges, hogy a hosszabb út alatt megragadt a szelep? Mennyire kellhet attól tartsak, hogy félúton megáll a technika?
Hja azt kihagytam, hogy visszaérve a kocsihoz, a gyújtás ráadásával MIL lámpa kialudt, mint eltárolt hiba maradt benn, elindítva megszűnt a hibajelenség, töröltem a kódokat és egyelőre nem dobta vissza (2,4 JTD cf2)
Gábor15627-08-2013 13:43:01 // 45961
ezen se lehet látni, hogy lyukas :/ onnan tudtam meg hogy hol ereszt, hogy teljesen tisztára letöröltem bindítottam az autót tekergettem a kormányt és egyszercsak megjelent ott a kis rózsaszín olaj :/
.......................27-08-2013 13:18:59 // 45960
Bontott is jó,ugyis làtod h lyokas e?
Gábor15627-08-2013 12:31:25 // 45959
Sziasztok!
Elrepedt elöl egy szervohűtő csövem az ami a zárhíd alatt van, gondolom alumínium cső, a rögzítésnél kidörzsölődött és ereszt. Tanácsot kérnék melyik lehetőséget válasszam?

1-veszek egy zsír újat gondolom méregdrágán de nincs vele gond
2-veszek egy bontottat és reménykedem hogy azzal nincs ugyan ez
3-elviszem alumínium heggesztőhöz ami vagy jó lesz vagy nem

Megköszönném ha valaki tudna segíteni :)
.......................27-08-2013 12:22:56 // 45958
tökérdekes a Bmw mogyoróhélyal tisztítja ,hengerfej leszedés nélkül
Megmogyorózzàk a szivoszelepeket
Imyx27-08-2013 11:31:03 // 45957
Köszi a cikket!!!
Tuningman27-08-2013 02:10:49 // 45956
Anno erre a célra fékfolyadékot használtunk, hibátlanul tisztán tartotta a szelepeket.:)
Itt viszont szerintem semmilyen szeleptisztító hókusz-pokuszt nem kéne kipróbálni, többet árthat, mint amennyit használ.
Ha ilyen mértékű lerakódás van a szelepeken azt csak egy módon lehet tisztességesen megpucolni, hengerfej le, szelepek ki. Jó volna tudni, hogy mennyi km alatt rakódik le ekkora mennyiség.
Ha pl. 100ezer km alatt, akkor belefér egy ilyen művelet, feltételezve, hogy ezt a km-t több év alatt futja le.
Buksi26-08-2013 22:02:44 // 45955
Irigykedsz, mi? :-DDDD
GTPeti26-08-2013 20:42:02 // 45953
Nem, dehogy. :) Csak benéztem. Lehet, vmelyik német fórumon láttam a minap egy Liqui-s linket, emiatt.
Piritu - 1.000.00026-08-2013 20:39:34 // 45952
A belinkelt cuccot ők gyártják? :-O
GTPeti26-08-2013 20:33:29 // 45951
Spec. a Liqui Moly pont nem az a cég, amelyik össze-vissza ígérget.
TSiga ( I am the TSIG)26-08-2013 20:21:50 // 45950
Te jó isten!
Ennyi ésszel már rég felvettelek volna a Ferrarihoz fejleszőnek. :-D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.