Forum >> Szerelőműhely
DieselManiaco(NagyVad)21-03-2013 13:25:24 // 43586
hát akkor még arra tudok tippelni hogy mivel meg nyitottad a sport rendszerrel,így a szívó oldalt is utánna kéne nyitni.lehet ezért tud többet noisia motorja mert ott sportbetét van..mert gondolom a két oldal és annak ellenállása egymáshoz van igazítva,a gázlengések szempontjából,és az egyik oldalt felrúgtad még a másikat gyárinak hagytad.más ötletem nincs de várjuk meg még valaki hozzáértőbb is hozzászól a témához, pl kizzo bácsi:)
DieselManiaco(NagyVad)21-03-2013 13:19:58 // 43585
nahh azt nem írtad :D hát ha a chip után vesztett erőt akkor már csak ott lehet a hiba..
BalintDkny21-03-2013 13:18:28 // 43584
Ja, értelek. A vezérműtengely ki lett cserélve természetesen 2.0ra. A többi része ugyan az a hengerfejnek
DieselManiaco(NagyVad)21-03-2013 13:13:26 // 43583
gondolom máshogy van fokolva, vagy más lehet a bütyök profil,nem tudom,példaként hoztam fel,igazából Kau-t kéne erről megkérdezni hogy miben változott az autó a művelet után.
6UR2021-03-2013 13:11:14 // 43582
miért lesz erősebb az 1.6 a 2.0 vez. tengellyel?
DieselManiaco(NagyVad)21-03-2013 13:03:51 // 43581
azt értjük hogy 1.6-ból csináltál 2.0-át egy qv blokkal! de amint írtad a hengerfej az 1.6 ról van! nahh én ezt írtam neked hogy ez így már rögtön lőve is van,mert kau az 1.6-ba szerelte át a 2.0 vezértengelyeket,hogy ezzel növelje a teljesítményt.szóval az 1.6-os tengelyekkel a kétliteres motor erőt veszít.
BalintDkny21-03-2013 13:00:15 // 43580
4000nél is feljebb megy a görbe, de csak szerényen
BalintDkny21-03-2013 12:58:14 // 43579
Tehát gyárilag 1.6 volt és át lett építve 2.0-ra
BalintDkny21-03-2013 12:57:13 // 43578
Nemnemnem. Egy 145 Qv fűzött blokkja, fékje, kuplung váltó stb. lett berakva. A vezmód jó, nem csörög, amikor kész lett, akkor 4000től kilőtt rendesen, ez a chip után változott meg. Légszűrő gyári. Azért gondolom, hogy emelné a teljesítményt, mert Noisia-nak is ugyan ez a setupja van(+ sportszűrő, nem direkt)fél éve és 180lovat mértek úgy, hogy még lehetett volna kicsalni belőle. Pedig az a motor már az olajat is csipegette, de ez más tészta, azóta jó.
A szívósor gyári. Minden gyári, csak a kipuff van
A szívósor gyári. Minden gyári, csak a kipuff van
Liquid21-03-2013 12:46:23 // 43577
szerintem is ott van a kutya elásva, azonkívül abban sem vagyok biztos hogy a nyitott rendszer illetve a csippelés törvényszerűen emeli a 2.0TS teljesítményét, a levegőszűrőt illetve a szívócsövet is megváltoztattátok?
DieselManiaco(NagyVad)21-03-2013 12:34:44 // 43576
hát azt nem értem hogy egy kétliterest miért raktál össze 1.6-os cuccokkal? például Kau az 1.6-ba a kétliteres veztengelyeit tette tuning gyanánt,ha te átraktad a komplett hf-et az egyhatról a gyári tengelyeivel akkor itt már meg is bukott a projekt..
.......................21-03-2013 12:28:39 // 43575
´ha 4000 fordulat felett nem megy ,akkkor szerintem vezérlésmódosító lesz,
vagy beszorult ,vagy valami miatt nem mükszik
vagy beszorult ,vagy valami miatt nem mükszik
BalintDkny21-03-2013 12:24:41 // 43574
Sziasztok! Kicsit hosszú leszek, a segítségeteket kérem:
Elvittem teljesítmény mérésre az autót, mert amióta átépült 2.0-ra, gyanakodom,
hogy nem hozza a kellő teljesítményt. Van rajta egy 60as nyitott(egy sportközép és vég)
rendszer, valamint ehhez frissen írt elektronika. 6600ig mértük a teljesítményt, 149 lóerőt tudott. A görbe már szinte egyenes volt, szóval 1-2le-vel lehet 150 felett maximum. Ez nagyon kevés, bőven 170felett kéne lennie. A chip is lett módosítva, az utolsó után már nagyon jónak éreztem, így tudott 149-et.
A KÉRDÉS: hol veszhet el ennyi lóerő?
Légtömegmérőt próbáltam cseredarabot, de semmi változás.
Lambda 1éve lett cserélve, de nyélgázon úgyse ad jelet, szóval az is kiesik.
Injektort is kapott másikat, (gondoltam hátha az 1.6 injektora kevés) de az se...
Kompressziót mértünk: 11-11.5-10.5-11(sajnos egy kevés olaj befolyhatott, a mert szelepfedélnél folyt, így ez növelhette picit az értéket).
A gyertyák nincsenek 3évesek, ezek is ugyan azok 1.4-2.0ig.
Kipuff ugye friss, nem fúj ki(leömlő gyári).
A szelepszár szimeringnél jut némi olaj az égéstérbe, az tuti cserés. De szerintem itt ennyi lőerő nem veszhet el.
A hengerfej az 1.6ról jött, de az ugyan az mint a 2.0. (most jár 208ezer km-nél kb)
A blokkban 178ezer van, szóval nem egy sokat futott...
A kipuff és a chip után alul sokkal nyomatékosabb lett. Felül nem tudom, ritkán gyilkolom annyira. Egy biztos, 4000től nem lódul úgy mint előtte.
Hol lehet a hiba? Esetleg valami alkatrészt még ki kéne cserélni az 1.6 maradékai közül?
Elvittem teljesítmény mérésre az autót, mert amióta átépült 2.0-ra, gyanakodom,
hogy nem hozza a kellő teljesítményt. Van rajta egy 60as nyitott(egy sportközép és vég)
rendszer, valamint ehhez frissen írt elektronika. 6600ig mértük a teljesítményt, 149 lóerőt tudott. A görbe már szinte egyenes volt, szóval 1-2le-vel lehet 150 felett maximum. Ez nagyon kevés, bőven 170felett kéne lennie. A chip is lett módosítva, az utolsó után már nagyon jónak éreztem, így tudott 149-et.
A KÉRDÉS: hol veszhet el ennyi lóerő?
Légtömegmérőt próbáltam cseredarabot, de semmi változás.
Lambda 1éve lett cserélve, de nyélgázon úgyse ad jelet, szóval az is kiesik.
Injektort is kapott másikat, (gondoltam hátha az 1.6 injektora kevés) de az se...
Kompressziót mértünk: 11-11.5-10.5-11(sajnos egy kevés olaj befolyhatott, a mert szelepfedélnél folyt, így ez növelhette picit az értéket).
A gyertyák nincsenek 3évesek, ezek is ugyan azok 1.4-2.0ig.
Kipuff ugye friss, nem fúj ki(leömlő gyári).
A szelepszár szimeringnél jut némi olaj az égéstérbe, az tuti cserés. De szerintem itt ennyi lőerő nem veszhet el.
A hengerfej az 1.6ról jött, de az ugyan az mint a 2.0. (most jár 208ezer km-nél kb)
A blokkban 178ezer van, szóval nem egy sokat futott...
A kipuff és a chip után alul sokkal nyomatékosabb lett. Felül nem tudom, ritkán gyilkolom annyira. Egy biztos, 4000től nem lódul úgy mint előtte.
Hol lehet a hiba? Esetleg valami alkatrészt még ki kéne cserélni az 1.6 maradékai közül?
Ferke21-03-2013 12:11:23 // 43573
Jól tetted, ne kallódjon el:)
Kareszka198421-03-2013 11:13:11 // 43572
mindenesetre felraktam, ha már volt :D
Ferke21-03-2013 11:12:02 // 43571
Ja tényleg...gondolom a flexicsőre ható rezonanciát csökkenti...bár nem tudom, hogy a motor indítása, leállításakor a rázkódást meg így átviszi szerintem, szóval passz...én nem látom sok értelmét:)
Kareszka198421-03-2013 10:52:21 // 43570
2 csavar fogja a csőhöz is magához
első körben arra gondoltam, hogy talán mikor a leömlőnél kivannak szedve a csavarok ne zuhanjon a padlóra a katalizátor?! vagyis ez amolyan biztonsági fixálás lehet?
első körben arra gondoltam, hogy talán mikor a leömlőnél kivannak szedve a csavarok ne zuhanjon a padlóra a katalizátor?! vagyis ez amolyan biztonsági fixálás lehet?
Ferke21-03-2013 10:45:32 // 43569
Kb semmi célja. Nem ül rá a leömlő, úgyhogy az csak úgy van...
Kareszka198421-03-2013 08:22:26 // 43568
Kareszka198421-03-2013 08:19:32 // 43567
Kareszka198421-03-2013 08:18:38 // 43566
tegnap, ahogy raktam össze a kipufogórendszert, az új első szakaszon (amin akatalizátor is van) volt egy alu öntvény, ami a karterra fogassa fel 4 csavarral a csövet...nálam a régi rendszernél ez hiányzott...mi célt szolgál? fixebben tartja az első szakaszt?? fotóm sajnos nincs (147, 1.6TS)
Liquid20-03-2013 22:01:49 // 43565
mit értesz azalatt hogy csípi rendesen?
ilyenkor a Selénia Racing-et szokták ajánlani
ilyenkor a Selénia Racing-et szokták ajánlani
Alfa GT-Csaba20-03-2013 21:46:33 // 43564
tudod melyik a legprofibb varázsszer? Vezeték megblankol összesodor ,leforraszt!soha többet nem lesz kontakt hiba!!!
gecsa20-03-2013 21:42:47 // 43563
varázsszer..:D
Alfa GT-Csaba20-03-2013 21:27:38 // 43562
Tökéletes!!!Én is azt fújtam a légzsák csatiba!
Kareszka198420-03-2013 21:26:24 // 43561
hali
osszeraktam a kipufogo rendszert, de mar annyira faradt voltam, hogy nem tudtam ravenni magam a probara. elmeletileg mindennek rendben kell lennie...
kerdesem a kovetkezo:
WD40 mennyire okos valasztas, mint kontaktspray a lambdak csatijaiban?
osszeraktam a kipufogo rendszert, de mar annyira faradt voltam, hogy nem tudtam ravenni magam a probara. elmeletileg mindennek rendben kell lennie...
kerdesem a kovetkezo:
WD40 mennyire okos valasztas, mint kontaktspray a lambdak csatijaiban?
Jack20-03-2013 18:55:55 // 43560
Ez az olaj/kat/lambda hármas a JTS rákfenéje.:) A kat sajnos elfárad benne, vele a lambda is(150e km-t írnak szavatosságra), ezek pedig sok hibajelet dobnak vegyesen. A kat csere oldotta meg a gondom. Az olajfogyasztás megszüntetése nagyobb volumenű beruházás....
6UR2020-03-2013 18:10:12 // 43559
Először is mit jelent az h csípi? Mondjuk 1000 km-re levetítve? Hogy használod, mennyire pörgeted? Km-rel hogy áll? Nekem is eszi 1000 km-en benyel 3dl-ert de mondjuk nekem valvoline van benne. Sok tapasztalatot olvastam/hallottam van akinek pont a seleniát eszi van akinek meg pl a castrolt zabálja utána meg a seleniát egyáltalán nem eszi (az ilyesmit sosem fogom megérteni mikor van két ugyanolyan paraméterekkel bíró olaj mégis az egyik átfojik rajta a másik meg nem de létezik mert az opelemmel én is így voltam). Érdemes lehet próbálgatni hátha beválik vmi más még mindig olcsóbb mint egy kisebb motorgenerál. Van aki 10w60 racinget tett bele és utána jó lett de olyan is van akinek ugyanúgy megette. Sokat olvastam ilyesmi után én is mostanában de egyáltalán nem lettem okosabb....
Squeky20-03-2013 17:32:12 // 43558
Igen, nekem is sokan mondták. Nem akarom magyarázni, meg lehet hogy egyedi eset volt (főleghogy állítólag fél éveket el lehet mászkálni "kerregő" módosítóval), de a csere óta tökéletes minden :D
+1 kérdés: Olajat 2.0TS-be mit használtok? Selenia 20K-t csípi rendesen. Esetleg próbáljak másfajta 10W-40et vagy 10W-60 lehet a megoldás?
+1 kérdés: Olajat 2.0TS-be mit használtok? Selenia 20K-t csípi rendesen. Esetleg próbáljak másfajta 10W-40et vagy 10W-60 lehet a megoldás?
6UR2020-03-2013 16:30:47 // 43557
Pedig sokan mondták h köze nincs hozzá én is ezt hittem.....de mindig tanul vmit az ember :D
Squeky20-03-2013 15:51:42 // 43556
Szevasztok!
Talán páran még emlékeztek a problémámra: néha végállásban kattogó vezérműszíj feszítő és fellazuló szíj. Jelentem, hogy a módosítócsere megoldotta a problémát. A szíjlazulás is lehetett emiatt mivel, kihat a vezérműkerékre is, azaz ha nem teljesen oké a vezmód, akkor megragad egy olyan állásban, ahol csak magas fordulaton lehetne és ilyenkor a motor leállítása után lazulhat fel a szíj. Mivel mostanában dekni nélkül futkoztam, megtudtam figyelni rendesen. Módosítócseréhez csináltam célszerszámot, a vezérléshez pedig már régebben, így szinte pillanatok alatt ment a dolog. (közrejátszik az is, hogy az elmúlt hónapban már 4x szétkaptam :)) Köszönet a tanácsokért mindenkinek, Buddhának pedig főleg a telefonos segítségért! Esetleg ha a környéken valaki vezmódot cserélne és nincs szerszáma, írjon és szívesen kölcsönadom ;)
Máté
Talán páran még emlékeztek a problémámra: néha végállásban kattogó vezérműszíj feszítő és fellazuló szíj. Jelentem, hogy a módosítócsere megoldotta a problémát. A szíjlazulás is lehetett emiatt mivel, kihat a vezérműkerékre is, azaz ha nem teljesen oké a vezmód, akkor megragad egy olyan állásban, ahol csak magas fordulaton lehetne és ilyenkor a motor leállítása után lazulhat fel a szíj. Mivel mostanában dekni nélkül futkoztam, megtudtam figyelni rendesen. Módosítócseréhez csináltam célszerszámot, a vezérléshez pedig már régebben, így szinte pillanatok alatt ment a dolog. (közrejátszik az is, hogy az elmúlt hónapban már 4x szétkaptam :)) Köszönet a tanácsokért mindenkinek, Buddhának pedig főleg a telefonos segítségért! Esetleg ha a környéken valaki vezmódot cserélne és nincs szerszáma, írjon és szívesen kölcsönadom ;)
Máté
süsnye20-03-2013 09:41:57 // 43555
azé' 50km alatt nem fog tönkremenni.. :)
mcs1020-03-2013 09:03:36 // 43554
ez a robbantott ábra sokat segített! köszönöm, így érthető miért nem jött le....
Kareszka198420-03-2013 08:57:52 // 43553
kezdek akkor megnyugodni :)
másnem nem nyomom neki annyira
másnem nem nyomom neki annyira
Alfa GT-Csaba20-03-2013 08:39:12 // 43552
Elvileg nem mehet tönkre,amúgy is mi mehet benne tönkre!?Van benne az a porcelán szerű anyag ami ha eltörik akkor vége van de az ritka hogy magától eltörjön inkább ütéstől.
Kareszka198420-03-2013 08:33:42 // 43551
okés, nekem is ez volt logikus...mondjuk ez egy új betéteket forgalmazó cég weboldljárol jött, szóval már ekzdem érteni...
egyedül attól f*sok, hogy az az 50km alatt amíg odaérek a diagnosztikára a felszerelt katalizátor tönkremegy vagy mittomén...
egyedül attól f*sok, hogy az az 50km alatt amíg odaérek a diagnosztikára a felszerelt katalizátor tönkremegy vagy mittomén...
Alfa GT-Csaba20-03-2013 08:30:24 // 43550
Szerintem ha már bontott akkor azt nem kell újra bejáratni,Ha veszel egy 4 éves kocsit azt se úgy kell használni mint ha most jött volna le a gyárba a gépsorról!
Kareszka198420-03-2013 08:26:07 // 43549
hali
még mindig a katalizátornál tartok...egyik oldalon ezt a szöveget találtam:
"A bejáratást 1 - 2 perc alapjárati üzemmel kezdjük, majd a motor karakterisztikájához képest alacsony fordulatszámon használjuk 10 - 15 percig. Ezalatt a hozzávetőlegesen 20 perc kíméletes üzemmód alatt a katalizátorpalást és a hőpaplan is legalább egyszer felmelegedett és lehült, azaz a bejáratás megtörtént. "
ez igaz, valóban így kell első gyujtás után eljárni még akkor is, ha bontott a katalizátor? ha minden jól megy ma készen lesz és hétvégén jöhet egy diagnosztika
még mindig a katalizátornál tartok...egyik oldalon ezt a szöveget találtam:
"A bejáratást 1 - 2 perc alapjárati üzemmel kezdjük, majd a motor karakterisztikájához képest alacsony fordulatszámon használjuk 10 - 15 percig. Ezalatt a hozzávetőlegesen 20 perc kíméletes üzemmód alatt a katalizátorpalást és a hőpaplan is legalább egyszer felmelegedett és lehült, azaz a bejáratás megtörtént. "
ez igaz, valóban így kell első gyujtás után eljárni még akkor is, ha bontott a katalizátor? ha minden jól megy ma készen lesz és hétvégén jöhet egy diagnosztika
Alfa GT-Csaba20-03-2013 08:24:30 // 43548
De az is lehet hogy belső gyűrűs ,én 2 hónapja cseréltem gumi harangot a gt-n és ott nem kívül volt a zéger hanem majdnem a tengely elején egy kör alakú gyűrű .Fater 156 -án viszont ilyen külső zéger volt.
andrej03120-03-2013 07:16:10 // 43547
andrej03120-03-2013 07:08:51 // 43546
Én két éve cseréltem és ha jól emlékszem egy zégergyűrű volt ami a kettőt össze tartotta azt kivettem ésszét jött a csukló és a tengely
mcs1020-03-2013 07:00:44 // 43545
Sziasztok
a féltengely csuklót le lehet ütni a bordás tengelyről? vagy csak satuban lehet szétszedni? féltengely gumiharangot akarok cserélni.....147-es
a féltengely csuklót le lehet ütni a bordás tengelyről? vagy csak satuban lehet szétszedni? féltengely gumiharangot akarok cserélni.....147-es
GTPeti19-03-2013 21:38:59 // 43543
Klikk az aláhúzásra. :PP
gecsa19-03-2013 21:31:30 // 43542
nincs klikk...:D
GTPeti19-03-2013 21:30:26 // 43541
Sok infó a JTS alapját adó Bosch közvetlen bef. rendszerről: klikk (a márkát ne nézzétek :)
Wickey19-03-2013 20:07:56 // 43540
Jólvanna, amúgy is hazudtam, mert nem másfél hanem három évet mászkáltam vele így, de most tehetek róla, hogy szóba se jöhet az, hogy egy repedt szélvédő miatt megbukjon az autó? Szóltak szépen 2010-ben, hogy illene kicserélni, 2012-ben vizsga előtt két héttel kicseréltem :)
Kareszka198419-03-2013 19:58:35 // 43539
feladtam, nem jott szet, ugyhogy majd a hegeszto jon hazhoz :)
masik, "uj" katalizator bent, remelhetoleg minden okes lesz. egyedul a masodik lamda hibaval valo 50km-tol tartok ami a diagnosztikaig vezet...mittomin, kifingqtja az uj katalizatort vagy ilyesmi
masik, "uj" katalizator bent, remelhetoleg minden okes lesz. egyedul a masodik lamda hibaval valo 50km-tol tartok ami a diagnosztikaig vezet...mittomin, kifingqtja az uj katalizatort vagy ilyesmi
Ferke19-03-2013 16:07:51 // 43538
Azt felejtsd el, akkor már inkább gázforrasztóval próbálkozz, az felizzítja...a tank meg a benya messze van onnan, nem kell félni...
Kareszka198419-03-2013 15:05:44 // 43537
pontosan :) csak zavaró a check engine :)
nameg ha már ott áll 2 éve a másik katalizátor miért ne? :)
nameg ha már ott áll 2 éve a másik katalizátor miért ne? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
428
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?