Forum >> Szerelőműhely
127_sud28-02-2013 14:46:45 // 43173
Lehet bár így a fénykép alapján nem tűnik számomra durvának. Nem vagyok szerelő csak műkedvelő de általában összerakott kuplungnál közel egy síkban kellene legyenek a lemezek. Majd kiderül ha ki lesz cserélve egy másikra.
Kimis11128-02-2013 12:59:27 // 43172
Ez nem egészen így van. Ez a szerkezet nagyon kisimul....
127_sud28-02-2013 12:35:00 // 43171
Ez a normális. Amikor nincs felszerelve a szerkezet a tárcsával akkor kifelé kell állniuk a "körmöknek", amikor összerakod akkor a tárcsa nyomja visszafelé a nyomólapot ezáltal "kisimulnak" (kiegyenesednek) a lemezek. Ha nem így lenne akkor nem feszítene, nem nyomná neki a tárcsát a lendkerékhez és nem vinné át a nyomatékot.
Kazes☻28-02-2013 12:22:56 // 43170
Akkor kuka. :(
andrej03128-02-2013 11:04:58 // 43169
inkáb az utóbbi mert emiatt kellet szétszedni elvittem a fiaim bölcsibe és mikor indultam volna haza bent maradt a kuplung pedál ,először csak a munkahengereket cseréltem de aztán derült ki ez a jelenség
Kimis11128-02-2013 10:42:33 // 43168
vagy selejt....
Kazes☻28-02-2013 10:31:03 // 43167
Vagy kimaradt valami? :)
Kazes☻28-02-2013 10:30:18 // 43166
Gondolom az, hogy amikor összerakod, összefeszül, vagyis visszafelé dolgozik. Lehet, hogy nem rávaló valami?
andrej03128-02-2013 10:13:58 // 43165
NGC27-02-2013 17:25:27 // 43164
és neked vissza is jön a pedál teljesen? mert nekem enélkül nem...
gecsa27-02-2013 17:15:24 // 43163
és jó érzékkel el kell találni az állást is visszrakáskor..:)
sty27-02-2013 15:17:01 // 43162
Csak óvatosan le kell feszíteni, kúpos a tengely így vissza is tudod rakni
Ferke27-02-2013 14:34:47 // 43161
Flex tuti lehozza...mondjuk ugyanígy vissza már nehezebb:)
Ferke27-02-2013 14:32:18 // 43160
Mindegy már, most is sikerült:)
Jorjie27-02-2013 14:16:35 // 43159
A bikázáshoz donor akksi kell, nem donor autó.
Ez tökéletesen így van, mi bikáztunk be autót egy szál akksival is :-)
Ez tökéletesen így van, mi bikáztunk be autót egy szál akksival is :-)
Kareszka198427-02-2013 10:21:14 // 43158
Coolby27-02-2013 08:40:28 // 43157
igen, a féktárcsa hullámosságot kizárnám teljesen, mert csak hidegen csinálja, és teljesen független a rezgés a sebességtől 5-tel gurulva ugyanaz a frekvencia, mint 50-nel gurulva... még leállítva kipróbálom, bár sztem motorral összefügg, mert csak alapjáraton gurulva érzem, sebességben fékezve szintén nem észrevehető... Így valahogy alapjárat, rezgés és fékpedálon jelentkezik (vagy csak ott érzem), nem tudom, mi lehet...
GTPeti26-02-2013 23:44:38 // 43156
Nem kapacitása van, hanem ellenállása. Azt, hogy normális 10+ mm2 kábelt használj már le sem írom külön. Egyébként beindul vele... A bikázáshoz donor akksi kell, nem donor autó. A többit nem ismétlem, mindenki úgy csinálja, ahogy jónak látja.
droberto26-02-2013 22:06:23 // 43155
Ha hidegen-melegen is csinálná, akkor pl. lehetne hullámos a féktárcsád...
Így passzolom. Nézd meg úgy, hogy nem megy a motor és hallgatózz.
Így passzolom. Nézd meg úgy, hogy nem megy a motor és hallgatózz.
Coolby26-02-2013 21:44:32 // 43154
Sziasztok! Lenne egy kérdésem, hátha valakinek van ilyen tapasztalata. 159 SW 2,4 jtdm.
Kettőstömegű gondok voltak pár hónapja és most lett cserélve minden, lendkerék, kuplung, kinyomócsapágy, plusz szimeringek, váltóolaj (mondjuk utóbbiak nem olyan relevánsak most).
Szóval volt egy olyan probléma, hogy elsősorban a fékpedálon nyomásnál rezgés, remegés volt érezhető amíg be nem melegedett az autó és csakis menet közben, amint megállt az autó, elmúlt a fékpedálon a rezgés, ha csak 5-tel is gurult érezni lehetett a rezgést. Szóval erre azt hittem a lendkerékből ered, de úgy tűnik most csere után is előjött (mintha rövid időre elmúlt volna, bár pont én keveset vezettem bemelegedés előtt). Mi lehet ez, mi okozhatja? Jahh amúgy üzemmelegen egyáltalán nincs a jelenség.
Köszi előre is a tippeket.
Kettőstömegű gondok voltak pár hónapja és most lett cserélve minden, lendkerék, kuplung, kinyomócsapágy, plusz szimeringek, váltóolaj (mondjuk utóbbiak nem olyan relevánsak most).
Szóval volt egy olyan probléma, hogy elsősorban a fékpedálon nyomásnál rezgés, remegés volt érezhető amíg be nem melegedett az autó és csakis menet közben, amint megállt az autó, elmúlt a fékpedálon a rezgés, ha csak 5-tel is gurult érezni lehetett a rezgést. Szóval erre azt hittem a lendkerékből ered, de úgy tűnik most csere után is előjött (mintha rövid időre elmúlt volna, bár pont én keveset vezettem bemelegedés előtt). Mi lehet ez, mi okozhatja? Jahh amúgy üzemmelegen egyáltalán nincs a jelenség.
Köszi előre is a tippeket.
mreni26-02-2013 21:01:56 // 43153
hogyne indulna be...
admirális26-02-2013 20:58:34 // 43152
Szerintem máshogy be sem indul a kocsi. A kábelnek van egy kapacitása amit elbír, teherautós kábelek többet bírnak, szerintem ez benne a védelem.
droberto26-02-2013 20:50:47 // 43151
Az izzítógyertyát ti milyen szerszámmal szerelitek?
Múltkor az 1.3 8V JTD-vel megbírkóztam (asszem 8-as csőkulccsal), de a 2.4 20V kifogott rajtam. Ha emlékeim nem csalnak, 9-es a laptáv és még egy csukló is kéne...
Múltkor az 1.3 8V JTD-vel megbírkóztam (asszem 8-as csőkulccsal), de a 2.4 20V kifogott rajtam. Ha emlékeim nem csalnak, 9-es a laptáv és még egy csukló is kéne...
Trombozis26-02-2013 17:02:03 // 43150
Én is úgy tudtam járnia kell. :-O
Mondjuk nekem 2x vitte a diódahíd a bulit. Azóta nem segítek, csak kábellel. (egyszer csak meg kellene tanulnom bikázni :-D )
Mondjuk nekem 2x vitte a diódahíd a bulit. Azóta nem segítek, csak kábellel. (egyszer csak meg kellene tanulnom bikázni :-D )
hg6idn26-02-2013 15:48:36 // 43149
Ezt eddig én is így tudtam :(
Liquid26-02-2013 13:05:01 // 43148
lehet lottóznod kellene :)
Liquid26-02-2013 13:04:30 // 43147
hm, akkor én is "living in danger" :) Eddig úgy tudtam, az a jó ha jár a motor, sőt ha adunk neki némi gázt is.
Ferke26-02-2013 12:09:44 // 43146
Na, akkor én a sors bajszát húzogatom folyamatosan...de ezek szerint kicsi az esélye, mert cca 20-25 év alatt még egyszer sem volt gond, pedig hetente legalább 3-4x indítok így autót...:)
Ferke26-02-2013 12:08:10 // 43145
Ha senki nincs, akkor én 6 körül jövök arafele/visszafele...akkor jó?:)
Husi26-02-2013 07:19:06 // 43144
Sziasztok, mi lehet 146 1.4 tw nem fogadja el a kulcsokat,eddig működött.Valaki tud segíteni.
GTPeti25-02-2013 22:38:32 // 43143
Ha otthon lennék, tuti segítenék. Arra figyelj, hogy a donorautó motorja NE járjon. (Különben a diódahíd viszi el a balhét, ami az indítóáram max. harmadát bírja ki hivatalosan.)
pmolnar25-02-2013 22:34:55 // 43142
Sziasztok!
Tud valaki segíteni abban nekem a holnapi nap, hogy egy bikakábellel ráindítani a 156-os alfámra, mert nem indul és alig teker valamit.
Köszönöm!
Helyszín Bp 11ker. Bogyó u.7.- Bartok Béla sarok.
Péter
303364602
Tud valaki segíteni abban nekem a holnapi nap, hogy egy bikakábellel ráindítani a 156-os alfámra, mert nem indul és alig teker valamit.
Köszönöm!
Helyszín Bp 11ker. Bogyó u.7.- Bartok Béla sarok.
Péter
303364602
Fairlane25-02-2013 17:09:37 // 43141
A "Dízelmánia" topikban olvasd át az utóbbi pár oldalt, épp ki lett tárgyalva....
;)
;)
alfa156geri25-02-2013 16:03:50 // 43140
sziasztok! 1.9 jtd motornál ha a kettős tömegű lendkerék a rossz akkor mi a hiba jelenség?? Ha vki találkozott ilyennel akkor a választ szívesen elfogadom!
andrej03124-02-2013 20:00:25 // 43139
sajnos ez így van nekem a fém végü csapágyam van ami jó de vettem azt is ötezerért másikatt de most valószinű hogy a kinyomó szerkezet miatt kel cserélnam az egészett és nemakarok már sokat költeni rá már töb mint egy millát raktam rá az elmult két évben és most még a kuplung a lengés csíllapítók és a hátsó fék kicsitt húzós árban de muszály
GTPeti24-02-2013 19:56:24 // 43138
Az a baj, hogy a tapasztalatok szerint a leggagyibbon kívül mindet a Valeo gyártja. És mostanában nem túl hosszúéletűek az aftermarket cuccaik. :(
Leginkább a kinyomócsapágy füle, ami bosszúságot okoz.
Leginkább a kinyomócsapágy füle, ami bosszúságot okoz.
andrej03124-02-2013 19:49:18 // 43137
ettőkl féltem én is a leg gagyibb készlet is 25 és utánna 35 ért van hát inkáb a 35 rugósat akarom megvenni mert félek a nagyon olcsótól
Kimis11124-02-2013 19:39:45 // 43136
A körmöknek ha húzod a csavarokat kifelé kéne jönni.
Az a szerkezet kuka
Az a szerkezet kuka
andrej03124-02-2013 19:31:37 // 43135

Nekem lenne egy olyan gondom hogy a minap reggel mikor leálítottam a kocsit és utánna elakartam indulni bentmaradt a kuplung pedál. Erre beraktam ketőbe majd indítottam és haza.
kicseréltem az összes tömítőelemet a kuplung szerkezetben de semmi ,gondoltam kinyomócsapágy vagy villa,de mindkettő jó állapotban volt majd fura volt hogy mintha igen bent lennénéek a kinyomótányér villái fogtam a kulcsot és elkezdtem leszedni ahogy lazítottam a csavarokat úgy jöttek kifele a körmök.
Vajon mi okozhatta ezt a jelenséget tudna e valaki valamit erre ?
a képen látható hogy hogy bevannak nyomva a körmök
Ferke24-02-2013 19:24:11 // 43134
Ennél feleslegesebb alkatrész nincs alfában:) Én sose teszem vissza.
Szatyi24-02-2013 14:28:31 // 43133
Jól láttható a gyári" visszaszerelési"helye,ha mégis kiesek akkor annak megvan az oka.
Törött,kopott stb.
Törött,kopott stb.
hg6idn23-02-2013 11:35:24 // 43132
Bocs, az alábbi idézetben szerepelt a szerviz, ezért gondoltam ...
A pár napja kuplung pedál témához kapcsolódóan:
van a pedálnál egy rugó (de lehet, hogy kettő), ami teljesen feltolja a pedált, na az volt nekem eltörve. A szervizben betették, de 5 méter után kiesett a helyéről. Másodszorra kicsit később esett ki, úgy 15 km után.
Szóval a kérdés, hogy van-e valakinek valami képe, rajza arról, hogy hova és hogy kell feltenni, hogy ne essen ki?
A pár napja kuplung pedál témához kapcsolódóan:
van a pedálnál egy rugó (de lehet, hogy kettő), ami teljesen feltolja a pedált, na az volt nekem eltörve. A szervizben betették, de 5 méter után kiesett a helyéről. Másodszorra kicsit később esett ki, úgy 15 km után.
Szóval a kérdés, hogy van-e valakinek valami képe, rajza arról, hogy hova és hogy kell feltenni, hogy ne essen ki?
NGC22-02-2013 23:02:27 // 43131
Passz... azóta visszarakattam a "helyére", és meg is néztem, hogy hol van, de nem sokat "dolgozik". Így valószínű, hogy nem is a helyén van, mivel a rugó alig mozog.
Egyébként ezzel sosem vittem szervizbe, tehát nem is nagyon nyúlhattak bele, és maga az alkatrész is létezik hozzá, vagyis nem gányolás. De cáfoljon meg valaki nyugodtan, ha nem így van. :)
Egyébként ezzel sosem vittem szervizbe, tehát nem is nagyon nyúlhattak bele, és maga az alkatrész is létezik hozzá, vagyis nem gányolás. De cáfoljon meg valaki nyugodtan, ha nem így van. :)
andrej03121-02-2013 20:59:38 // 43130
köszi az a három kis henger megvan azok kicsit kissebbek ebből meg van kettő de nincs helye .A váltó érdekelne de most elég sokat kel a gépre költenem kuplung .lengés csillapitó és fékbetétek .talán legközeleb
Fairlane21-02-2013 18:36:21 // 43129
A sárga kapcsolóvilla mozgatja azt a kívül hornyolt, belül körmös izét. Pl azon belül van sugárirányban három ilyen fém tic-tac, rugóval feszítve.
(A képen 8V TS váltó van)

Nem akarsz "hosszú" ötödiket építeni? :)
Van egy szétszedett V6 váltóm, de nálam már nem került be az ötödik fogaskerékpárja...
Eladó.
(A képen 8V TS váltó van)


Nem akarsz "hosszú" ötödiket építeni? :)
Van egy szétszedett V6 váltóm, de nálam már nem került be az ötödik fogaskerékpárja...
Eladó.
szafi21-02-2013 18:02:25 // 43128
:D egyszer úgyis :D
gecsa21-02-2013 17:43:21 // 43127
és neked még hibát sem fog dobni..:D
szafi21-02-2013 17:06:20 // 43126
Hehe, én is erre gondoltam ;)
mreni21-02-2013 17:00:46 // 43124
le kell dugózni az a biztos,legalább tiszta levegőhöz jut a motor végre :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
855
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?