Forum >> Szerelőműhely

mreni02-12-2012 16:05:59 // 41586
én 5w-40 et raknék bele,de 10w nél sürübbet semmiképp
mreni02-12-2012 16:04:29 // 41585
ez egy nagy hülyeség,nekem 0w40 van benne 260k fölött van a km és nem eszi az olajat,cserében hidegen is sokkal szebben jár ;)
gecsa02-12-2012 15:37:02 // 41584
eddig minden évben előfordult...szerintem nem ritka, inkább nem tartós...
WarbiRunner (Gyuri)02-12-2012 15:30:42 // 41583
Nem kritika, ez ilyen. Nagy ormótlan, de működik, ha elkezd tölteni érződik a nyomaték :-) Nekem nagyon bejön a TD is, szeretem vezetni :-D
WarbiRunner (Gyuri)02-12-2012 15:26:46 // 41582
Hogy miért épp turbost? Nem ez volt a fő szempont. Igazából az alkalom szülte a vételt. A Wartburg eladásával napirenden volt, hogy kell egy második autó ami nem csak nekem hétvégi játékszer, hanem Kingámnak közlekedési eszköz. Igazából mindent nézegettünk csak TD-t nem. Egy cartárs hozta be a TD-t, szép állapot, szervízkönyv, és 118e km-nél egy szíjszakadás. Az állapota csábított, illetve nem mellékes, hogy a jtd céges..tehát okos döntésnek tűnt a dízel :-) Lábraállítva átírva került hozzánk, nem bántam meg hogy emellett döntöttünk. Ha csak a tankolást nézem és azt hogy volt hozzá téli kerékgarnitúra a garázsban, már elég. Nomeg nem kellett vezérléscserével kezdeni, az ugye megvolt.
Ha még azt is nézem, hogy 16 évesen alul sem rohad, minden apró műanyag bizzentyű bennevan, olyan amiről nem is tudtam hogy létezik, alvázvédve is volt, a fékek, futóműalkatrészek egyben vannak, minden tökéletesen működik rajta. Fontos szempont hogy olyan autóra bízzam a családom ami egyben van.
.......................02-12-2012 15:10:35 // 41581
-15 fok magyaro on igen ritka
DieselManiaco(NagyVad)02-12-2012 15:10:29 // 41580
jahh most néztem az oldaladon:D azt mondja a turbo meg egy nagy orrmótlan valami:D hát istenem ha nem szabályzott,milyen legyen Gyuri bácsi?:D
.......................02-12-2012 15:09:16 // 41579
Én csak a gyàri ajànlàst tenném bele,ha 15 W40 akkor azt,mert a motor gyàri hézagai erre a vizkozitàsra vannak méretezve,
Kopott motor =nagyobb hézagok
Csak így fog a csapàgyakban a tisztàn folyadéksúrlódàs kialakulni,
A híg 0W40 es olaj nem a 10 éves kocsikba való,csak enni fogja
GTPeti02-12-2012 15:06:16 // 41578
Nem tényként írtam, hanem mint feltételezést. De Gyuri már felvilágosított, hogy nagyon különböznek. B)
DieselManiaco(NagyVad)02-12-2012 15:02:29 // 41577
a nagyon hasonló az nem biztos hogy fedi a valóságot:D de végülis diesel mind a kettő:D
DieselManiaco(NagyVad)02-12-2012 15:01:22 // 41576
Igazából ha rövid távokon használod sok indítással,akkor csak a hidegoldali viszkozitásnak van lényege,ha nem eszi most az olajat,mehet bele nyugodtan a 10-es,meg ha eszi akkor is. Az a fontos hogy minél előbb eljusson a kenési helyekre, mert olajnyomás nélkül állnak fennt a legnagyobb kopások,és mivel rövid távokon sokat indítgatod,ezért fontos hogy minél előbb fel álljon az olajnyomás. Mondjuk itt azért megkérdezném hogy ilyen célokra miért épp turbost? De ez nem az én dolgom...Szóval 10w40:)
WarbiRunner (Gyuri)02-12-2012 14:34:09 // 41575
Azt hogy hidegen később jut el az olaj úgyértem a 10W-hez képest. Az tiszta ügy hogy mennyire káros az a kicsi idő amíg nincs kenés. Amiről nincs elképzelésem, hogy a 10w és 15w közt van e lényeges eltérés ebből a szempontból. De a leírtak alapján asszem van :-)
Az 5w-t azért nem merném beletenni, mert eszegeti az olajat. Valószínűleg a turbonál tűnik el, a dízel szervízes szomszéd is ezt állapította meg amikor elvittem hozzá beállításra.
Én nem láttam a motort belülről, de egy cartárstól vettem, ő tete rá a hengerfejet, elhiszem neki hogy nem kopott a motor. A könnyű hidegindítás sem vall kopott motorra, a hangja meg pláne nem.
Azt nem tudom, hogy a turbonál mennyi az az olaj ami normális hogy elmegy főleg ilyen sok hidegindítás és hidegüzem mellett, illetve hogy ha a benne lévő alap 10w40-es olajat egy márkásabbra (Castrol Magnatec Diesel) cserélem, esélyes e hogy a turbo jobban fogja szeretni.
Wickey02-12-2012 14:22:13 // 41574
Na jó.
10W hígabb: hadd meséljem el, hogy a "hígabb" 10W olaj is egy nagyságrenddel sűrűbb hidegen, mint a rácsing, hőtűrő 10W60-as üzemmelegen. Az oka a 15W-s ajánlásnak az lehetett, hogy egész egyszerűen az volt a korszellemnek megfelelő. Nemhogy az elmúlt 20, de az elmúlt 10 évben is igen sokat fejlődtek az olajok.
15W hidegen később jut el: van-e jelentősége? Egy pici akad. Namost gondold el, hogy hosszú másodpercekig nem ér körbe az olaj a motorban, akkor most ez így hogy fog kenni?
Városban sok hidegüzem, évi egy csere? Nem tudom, neked hogy áll a motor olajfogyasztásilag, nekem a TD a 10W40 Selenia Turbo D-t nem eszi egy picit se. Meg fogom próbálni bele a WRD-t (ami ugye asszem 5W40). És mondom ezt úgy, hogy garázsban tárolom az autót éjjel és nappal is. Éjszaka a fűtött garázsban itthon, nappal meg ha tél van, le szoktam állni a mélygarázs legaljára, ott 12-15 fok körül van a mínusz 3-on. (Lift is van). :-) És mégis gondolkodom azon, hogy minél alacsonyabb legyen a hidegoldali viszkozitása. A 15W-s olajat nem nagyon erőltetném semmibe, ami nulla fok alatt beindításra kerül. :D
GTPeti02-12-2012 12:48:10 // 41573
SZVSZ eszedbe ne jusson 15W-s olajat tenni bele!
Mivel a JTD-be 5W-s az igazi (tél-kompatibilis) és a két motor valószínűleg nagyon hasonló, én még a WRD-n is komolyan elgondolkodnék.
WarbiRunner (Gyuri)02-12-2012 12:32:28 // 41572
Volna egy viszonylag alap kérdésem jól megbonyolítva :_)
A 146 TD-be milyen olajat érdemes tenni? Most jött el a csere ideje és szembesültem vele, hogy nem is 10W40 az előírása mint ahogy gondoltam, hanem Selénia TD 15W40 szintetikus. Eleve nem értem miért szintetikus egy 15w40 olaj?
De a lényeg, hogy az autó sokat megy hidegen, rövid távokat, vagyis télen nem sok esélye van rendesen bemelegedni.
Többen láttam hogy használnak 10W40 olajat, de egy hidegen sokat használt autónál nem tudom mia jobb. A 15W sűrűbb, a 10W hígabb, mindkettő mellet és ellen tudnék érveket.

10W: + hamarabb eljut a kenési helyekre, hideg állapotban hígabb
- esetleg annyival hígabb, hogy valahol nem látja el a feladatát hidegen, nem tölti ki az illesztési hézagokat. Csak azért feltételezem, mert biztos van oka a 15W40 ajánlásnak.

15W + ez a gyári ajánlás
- sűrűbb, hidegen később jut el mindenhova (van ennek egyáltalán jelentősége?)
- -15 fok a szivattyúzhatósági határhőmérséklete, vagyis extrém hidegben be se indítsam? Mondjuk ez se gond, legfeljebb a leghidegebb napokon csak a jtd megy.

Márkában valami optimális tipp van? Évente egy olajcsere, max 5000km, tehát nincs széthasználva az olaj, viszont sok hidegüzem, város. Hajtva csak ritkán van, amikor észreveszem hogy megint kezd kormolni..olyankor 20km katalizátor takarításra elviszem :-)
EvoGerry02-12-2012 11:52:26 // 41571
Hali!

Ezt a diagot ,gyújtáson végezted vagy járómotornál?
mizooo02-12-2012 11:47:59 // 41570
De a FES az gyári nem? Az Interface-el pedig elvileg nem lehet baj mert a kapcsolat élt. Érdekes...
Alfa GT-Csaba02-12-2012 10:27:46 // 41569
A szívósorra van felcsavarozva a a tűzfal felőli oldalon 4db csavarral és az aljából egy rozsdamentes bordás cső megy le a turbóhoz.!!
Szatyi02-12-2012 08:42:55 // 41568
Nem biztos hogy "beturtak az agyába".Egyszerüen,ha nem a megfelelö-gyári müszerrel diagnosztizálod,falss értékeket kapsz.Ráadásul még kárt is tudsz csinálni.
alfa147,Gt02-12-2012 00:00:25 // 41567
Sziasztok.
Ma rádugtam a FES-t a GT -re,(1.9 jtd) és érdekes dolgokkal szembesültem.A km állás nulla levegö hömérséklet turbo -272.5 mért turbónyomás min 1.000 max 69.000 egr nyitás 0.00 vizhöm. min -273.1 max 6280.4,motorford. és km össze-vissza mutatja.Ezek szerint rendesen beleturtak az agyába.Szívósor és MAP tisztitás is megvolt, hát ráfért, de hogy melyik az EGR arra csak tippelni mernék
TSiga ( I am the TSIG)01-12-2012 22:00:11 // 41566
Ripcánál találtam. Szerencsére nem a zégeres, hanem a nyomós csatlakozót kínálják.
[k i z z o]01-12-2012 21:54:38 // 41565
RS components - nél is van belőlük ház és érintkező is. Elég csak a szigetelőket megvenni + ha nagyon odavannak akkor új érintkezőket használni. A háznak nem szokott baja lenni, a régi érintkező kiszedhető és mehet be az új. Egy jó fogó kell csak + a régi eltávolításához egy kiszedőszerszám.

http://hu.rs-online.com/web/c/?sra=oss&r=t&searchTerm=superseal&x=0&y=0

http://hu.rs-online.com/web/c/?searchTerm=junior+timer&sra=oss&r=t
GTPeti01-12-2012 21:38:14 // 41563
Bontóban. :)
...és: Amúgy sokszor Superseal csatlakozók. A Ripca oldalán is körbenéznék.
TSiga ( I am the TSIG)01-12-2012 21:30:05 // 41562
Sziasztok!
Nem tudjátok véletlenül, hogy hol lehet kapni csatlakozókat a kábelkötegekre?
Injektor, LMM, stb.
Most volt a motorcserém és a szerelő szerint (is) eléggé gyalázatos állapotban vannak.
mreni01-12-2012 21:23:41 // 41561
egyébként könnyen diagnosztizálható műszer nélkül is,amikor meleg és nem indul az autó, nézz rá a fordulatszámmérőre,ha nem mozdul meg akkor jeladó lesz 100%
GTPeti01-12-2012 21:13:34 // 41560
Szó sincs vészüzemről. Egyszerűen megszűnik a fordulatszámjel, és a vez.egység úgy veszi, hogy leállt (lefulladt) a motor. Emiatt még hibakód sem (feltétlenül) lesz.
GTPeti01-12-2012 21:11:01 // 41559
Kérlekszépen nagy szerencséd van.

A főtengely jeladót kell cserélni. 10eFt-ból megúszod. A blokk hátába van bedugva és egy csavarral rögzítve. Lent és közel a váltóhoz. A blogomban asszem írtam erről.

Tipikus hiba, van akinél már előjött és van akinél csak fog...
DieselManiaco(NagyVad)01-12-2012 19:33:42 // 41558
szerintem zárt:)
gecsa01-12-2012 19:22:30 // 41557
valami miatt üzemi hőfoknál vészüzem+leállás...azért szűkíti a kört valamelyest...
mreni01-12-2012 18:35:33 // 41556
pl főtengely ford. jeladó
mreni01-12-2012 18:34:49 // 41555
gépre kéne dugni,van pár lehetőség ami miatt csinálhatja.
Tomsoe01-12-2012 18:32:23 // 41554
Sziasztok Cartársak!

A segítségeteket szeretném kérni a következő problémában. Egy 156-os 1.9 JTD-vel rendelkezem és a következőket produkálja. Amint eléri az üzemi hőmérsékletet ami közelítőleg 90C fok a motor leáll. Az üzemanyag ellátás megszűnik és addig be sem indul újra amíg a víz vissza nem hűl kb. 50C-ra. A computer szerint elmegy a nyomás.
Jelenleg kettő tipp van ezzel kapcsolatban az első a magasnyomású üzemanyagpumpa.
A második lehetőség az üzemanyag nyomás érzékelő szenzor.
A kérésem az lenne, hogy akinek volt már hasonló jellegű problémája az legyen szives ossza meg velem tapasztalatait. Amennyiben van bármilyen ötlet, észrevétel azokat is szívesen látom.

Segítségeteket Köszönöm!
gecsa01-12-2012 09:38:24 // 41553
az egr alaphelyzetben leállított motornál zárt, vagy nyitott helyzetben áll?
Kovi30-11-2012 22:29:55 // 41552
Holnap kitisztitom a MAP senzort mert az mióta nálam van még nem volt! :-(
Kovi30-11-2012 21:42:22 // 41551
Akkor már csak egy ember kéne aki ezt abszolválja! :-)
DieselManiaco(NagyVad)30-11-2012 21:23:07 // 41550
akkor nincs többé kérdés:D
gecsa30-11-2012 21:21:25 // 41549
1 pár (2db) osram night breaker plus h7-ért a 3890ft az jó ár, nem?
ugyanez h1-ben 3790ft?

valakinek van jobb ajánlata??:D
mreni30-11-2012 21:20:55 // 41548
van ilyen funkció is természetesen ;)
DieselManiaco(NagyVad)30-11-2012 21:19:36 // 41547
Igazából igaza van GTPetinek,mindent kitisztítani az egeret kiírni.Ha marad akkor jöhet minden más,nem tudom nem vagyok otthon a fes-es diagban,de az lenne a legcélszerűbb hogy menni vele és elcsípni a rángatást és akkor elmenteni és megnézni a nyomásértékeket, gázolaj,levegő stb. nem tudom hogy van -e ilyen funkció de gondolom igen,mi offosoknál ezt szoktuk..
GTPeti30-11-2012 21:13:57 // 41545
1. Hibaokot megkeresni.
2. EGR-t kiírni...
Kovi30-11-2012 21:13:03 // 41544
A MAP az melyik is? szerintem azt nem! :-(
Kovi30-11-2012 21:11:33 // 41543
Ha az EGR ledugózom azt azonnal jelzi a kompi akkor szar már próbáltam mert akkor még jobban menne állítólag de még azt is csináltam hogy a dugóba kisseb lyukakat fúrtam és úgy szereltem be de úgy sem volt jó!
András bácsi30-11-2012 21:10:53 // 41542
Ha a 16V-t ledugózza, akkor az hibajelt fog dobni. Szerintem. :)
Kovi30-11-2012 21:09:00 // 41541
Végig folyamatosan húz!
Igazából csak a rángatás a probléma és az sem mindig van!
néha előjön akkor mindig, hidegen egyáltalán nincs.
És városi közlekedésnél van inkább.
Autópályán tökéletes mindig húz rendesen folyamatosan.
És az volt a furcsa hogy tényleg úgy megy mintha rajta lenne a Novitec! :-O
DieselManiaco(NagyVad)30-11-2012 20:38:18 // 41540
A Rail nyomásszabályzó ha egy bizonyos pozícióban lenne le ragadva,akkor azt jelezné a komp,nem változna a nyomásérték,nem gyorsulna,vagy füstölne vagy egyéb kínjai lennének azzal szerintem biztos hogy nem menne rendesen.
Én először ledugóznám az egr-t ha nem változik a helyzet akkor mérnék rajta résolajveszteséget,a négy csúcson meg a railen is,bár az sztem kizárható.Padlón jól megy az oké,és padlóig?
GTPeti30-11-2012 20:13:02 // 41539
A szívósort és a MAP-ot is tisztítottad? Ezek isszák meg ui. elsősorban az EGR áldásos tevékenységének a levét.
Kovi30-11-2012 20:06:33 // 41538
Igen volt és van is aktiv EGR most tisztitottam 2hónapja! :-)
Nem tudom emlékeimben amikor le vettem nagyon halott volt a verda.
GTPeti30-11-2012 20:01:08 // 41537
Nem a Novitec okozza. De ha mellette volt aktív EGR-ed ÉS néha alaposan nyomtad neki, akkor segíthetett. Amúgy a Novi az alsóbb tartományban nem sok mindent csinál.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.