Forum >> Szerelőműhely

gecsa06-12-2012 20:46:27 // 41686
minden reggel aláfekszik a steiner kristóf, és pikk-pakk fel is melegedett az olaj, és a víz is..:D
DieselManiaco(NagyVad)06-12-2012 19:49:43 // 41685
jó ez eddig nem volt szempont:D
mreni06-12-2012 19:48:46 // 41684
na ja,csak az állófűtés nem jön ki 30-50k ból :D
de nyilván,ha az olajad meleg,hamarbb bemelegszik a víz is :)
DieselManiaco(NagyVad)06-12-2012 19:31:44 // 41683
a renault a DCi-knél használja csak nem fűtőszálas,hanem a cső közé iktatott ház amiben 4 db izzítógyertya foglal helyet...
forrasr06-12-2012 19:31:40 // 41682
10korul fizettem egy gyor kornyeki villanyasznal. Kulcs taviranyito tanitas meg 5e korul volt e rieglernel
DieselManiaco(NagyVad)06-12-2012 19:28:16 // 41681
hát jahh az a motorkenés és élettartam szempontjából frankó,de mint ahogy tentacle is említette a fűtés szempontjából sovány vigasz...és van akinek ez fontosabb:D mondjuk én ha ilyenbe gondolkodnék akkor állófűtés lenne:D
DieselManiaco(NagyVad)06-12-2012 19:18:45 // 41680
hogyne fűtene jobban,elvileg az égés minőségét rontja ugyebár az EGR,namost feltételezéseim szerint az égéshő és az égésminőség valahol kötődhet egymáshoz:)
Kareszka198406-12-2012 18:38:10 // 41679
vagy esetleg mi az átmérője a hútő csatlakozásának...elvileg egyforma vastag mindenhol a cső :)
WarbiRunner (Gyuri)06-12-2012 18:03:31 // 41678
Érdekel az elv, ha nem titkos. Mostanában hallottam pár magyar találmányról ilyen témában ,bár lehet hogy csak szezon van. Sajnos a legtöbb neten keringő "újítás" szélhámosság, szemfényvesztés, vagy épp működik csak semmi értelme. Amiről hallottam és érdekes is lehet az a kavitációs kazán, de gondolom nem erről van szó :-) Szóval ha megosztható az infó akár magánban is érdekel :-)
WarbiRunner (Gyuri)06-12-2012 17:53:34 // 41677
Ez nem hülyeség, valószínű sokat hosszabbít a motor életén. Plusz biztos hogy hamarabb is fűt. Ha már jár a motor, onnantól sok jtd-ben úgyis van fűtőbetét. :-) Meg le kell falazni az egért. Úgy tapasztalom, hogy meglepő módon hamarabb fűt egy kicsivel.
mreni06-12-2012 17:25:32 // 41676
van dízelhez is,más gyártóknál,de ha alkalmaznék ilyet akkor az olajos lenne elsősorban.
Agyalok is rajta,hogy be kellene szerezni egy olyat amit kívülről raksz a karterra és úgy melegíti át az olajat,DEFA gyártja asszem és 2.5 óra alatt 50fokosra melegíti elő az olajat -10fokról.
mreni06-12-2012 17:23:50 // 41675
és a motor/turbo élettartama? :)
Tentacle06-12-2012 15:43:52 // 41674
Valami oka csak van, hogy dízelhez nincs hozzárendelve ilyen ... csak még nem jöttem rá mi (nem is fogok). Más lenne a hűtőkörben valami ? Hőcserélő az nincs az olaj meg a víz között az biztos (van amit oda kell berakni az ajánlásuk szerint).
Tentacle06-12-2012 15:39:57 // 41673
Hát engem nem vigasztal, hogy az olaj meleg, ha nem látok ki az ablakon és odafagyok a kormányhoz :)
gecsa06-12-2012 15:11:15 // 41672
ha a tanka dugod, akkor nem..:D
Fairlane06-12-2012 15:02:46 // 41671
Nem mindegy a melegítőnek, hogy B vagy D? :S
Fairlane06-12-2012 15:00:45 // 41670
Nincs fűtőszál?
Akkor mi melegít?

Indukciós? :)
mreni06-12-2012 14:59:25 // 41669
az olaj a lényeg :P
Tentacle06-12-2012 14:57:46 // 41668
Ehh, jtd-hez csak olajmelegítő van, bezzeg a benzineseknél meg mindnél a vizet melegíti ...
Kareszka198406-12-2012 14:40:09 // 41667
ettől azért hatékonyabb rendszer :) egy idős bácsi kísérletezte ki az ősszel, neki már úgy megy a fűtés otthon :) kis méretben megoldható+nincs fűtőszál :) a melegítés pedig gyorsan végbemegy. nála a központi rendszert a házban 6 perc alatt emelte meg 20 fokkal. egyenlőre ennyi, ha lesz valami belőle, közölni fogok fotókat is :)
de a cső belső átmérője még mindig kérdőjel :)
gecsa06-12-2012 14:39:51 // 41666
bőven elég, ha a belső kört melegíti..a belső átmérő? passz..talán eper, vagy szervízcd? vagy, ha valakinek van elfekvőben a polcon, megméri..:D
Fairlane06-12-2012 14:37:11 // 41665
Kísérleteztek? De azt már feltalálták... :))
Nézd meg pl ezt a defa doksit. Sok ábra van benne...

Egyébként milyen gyártmányú cuccod van? Vagy saját?
Kareszka198406-12-2012 14:31:31 // 41664
motor előmelegítőt kísérletezünk, ezért kérdem ezeket. lényegében a meleg felfelé, hideg lefelé száll elven működik a rendszer, ezért kérdeztem amit kérdeztem :)
belső átmérőt tud valaki? ez egy elég fontos momentum lenne az ügy érdekében...
gecsa06-12-2012 14:25:13 // 41663
inkább a belső a lényeg, de mivel gumi, ezért 1-2 mm-t biztos enged.. a falvastagság már egy másik kérdés, meg a hő és nyomásállóság..:)

ha zárva a termosztát, akkor nem folyik át rajta a lé, hiszen az a lényege. a vízpumpa keringeti a rendszerben a löttyöt, a termosztát nyitásával lép be a körbe a hűtő a körbe. leegyszerűsítve ennyi a mutatvány. ha a termosztáton zárt állásban is átmegy a folyadék akkor nem, vagy csak nehezen melegszik fel a víz, főleg ilyen időben.

amúgy lehet kapni univerzális csöveket is.. ;)
Kareszka198406-12-2012 14:05:45 // 41662
+ugye a termosztátig semmi akadályba nem ütközik a folyadék útja? álló helyzetben is keresztül tud folyni a vízpumpán? (mondjuk ezt logikusan nézve igen, mert valahogy le is kell engedni néha a rendszert)
Kareszka198406-12-2012 14:02:19 // 41661
igazábol most csak mintadarabnak kellene valamihez :)
egyenlőre talán olyasmi infó is elég lenne, hogy belső/külső átmérő
gecsa06-12-2012 13:52:33 // 41660
unix

webshop, majd végigzongorázod az autó adatait, kiválasztod ami neked kell, majd a bal oldali oszlop alján lesz a vízcső. ott is kiválasztod az egyetlen márkát, ha jól emlékszem, és ott felhozza neked a 3 fajta csövet ami van náluk. cikkszám, meg kép is van hozzájuk..

bontott is jó lehet, ha nincs kikeményedve a gumi, nem lyukas, nem repedezett..
Kareszka198406-12-2012 13:44:14 // 41659
fotót tudna valaki küldeni róla? :) bontottan mennyire ajánlatos venni?
Dömpi (il dottore)06-12-2012 09:45:43 // 41658
Sziasztok!

Van egy Jó Barátom, aki már 1 éve szereli az aláfmat. Úgy döntött átszakosodik az ALFA-kra!
Kiváló szerelő, nagyon precíz és megbízható. Tudom ajánlani, keressétek bizalommal!

Elérhetőség: Dudinszky Csaba +36 20 379 7 333
gecsa06-12-2012 08:02:39 // 41657
történ ma reggel, hogy az ajtótó már megszokásból jágoldóztam, hogy ki lehessen nyitni, aztán melegítés, jégkaparás, stb..-2 fok nem a világ vége..aztán induláskor jött a meglepi, hogy befagyott a kézifék..ok, semmi gond, 200 méter múlva a kúton megálltam, kiolvasztottam..fel voltam rá készülve, hogy befagy, de nem -2 fokban..nem is húztam már be annyira a kézit, mint jó időben, de muszáj, mert lejtós a terep..
a lényege az egésznek, hogy az abs jel világít, abs nem működik..gondolom törölni kellene a kódot?vagy valaki találkozott már a problémával?
Hakesh05-12-2012 22:29:05 // 41656
Köszi, akkor most már végképp elbizonytalanodtam! :D
gecsa05-12-2012 21:08:07 // 41655
Mennyibe fajt a tanitas,ha nem titkos az info?
forrasr05-12-2012 21:06:07 // 41654
Nekem is hasonlo volt a jelenseg,a hiba az immo boxban levo nyákra forrasztott egyik chippel volt,külön nem tudtam beszerezni,komplett box csere lett bontottra,az lett összetanitva az ecuval.code 2esverzio.
forrasr05-12-2012 20:59:23 // 41653
Nekem is hasonlo volt a jelenseg,a hiba az immo boxban levo nyákra forrasztott egyik chippel volt,külön nem tudtam beszerezni,komplett box csere lett bontottra,az lett összetanitva az ecuval.code 2esverzio.
gecsa05-12-2012 20:06:40 // 41652
Vegulis ez is egy jo megoldas lehet,es egyszerubb a kivitelezes..:-)
Marek05-12-2012 16:33:35 // 41651
Ennyi erővel vedd ki a kulcsból a chippet, és ragaszd rá az immodobozra! :)
mreni05-12-2012 15:31:48 // 41650
ja,ha meg nem sikerül a mutatvány akkor be sem indul a szekér :D
gecsa05-12-2012 15:31:03 // 41649
igazából csak azt az egy funkciót nem látja el, amire tervezték..:D
mreni05-12-2012 15:05:34 // 41648
megoldható,csak kérdés,hogy k tudja megcsinálni,a másik meg az,hogy hjülyeség ez az egész....
G-Burt05-12-2012 14:47:28 // 41647
Mert ha az immo áramkörét valahol megszakítod, akkor letilt a motorvezérlő. Az immo kiiktatása meg vagy sikerül vagy nem.
Hakesh05-12-2012 12:46:57 // 41646
Csináltak már nem egy ilyet, szóval technikailag kivitelezhető... Szóval miért nem?
gecsa05-12-2012 10:49:45 // 41645
miért?
Hakesh05-12-2012 09:51:50 // 41643
Most kapott új akkut a vas, 3 hete.

Elvileg amíg nem oldom ki a riasztót, nem fogja azt senki elindítani... Még kulccsal sem.
Plusz ha valaki el akarja vinni az autót elviszi ha nagyon akarja így is, úgy is.

Igazából a kérdésem arra vonatkozott, hogy megoldható-e a dolog? De ezek szerint igen.
.......................05-12-2012 08:03:53 // 41642
Az akku feszt nézted?
gecsa05-12-2012 07:49:12 // 41641
biztos megoldható, és akkor legalább egy csavarhúzóval is el tudod indítani...:)
Hakesh05-12-2012 01:36:32 // 41640
Urak, Hölgyek! :)

Sajnálatos módon rendszertelen időközönként (hetek, hónapok) visszatérő problémám, hogy nem mindig alszik el elsőre a kulcs CODE kontroll lámpám...(156-osról beszélünk '98). Nem tudom, mennyire általános ez a helyzet, de van pár sorstársam. A legtöbben azt javasolták, hogy cseréljem a "transponder-tekercses" vezetéket, ami a kulcstól a fék fölötti dobozba megy, némelyeknek ez megoldotta a problémát...

Viszont a minap azt tanácsolta valaki, hogy köttessem rá az immo-t a riasztóra, így a távirányítóval egyszerre tudom ki-be kapcsolni a riasztót az immoval együtt.

Életképes ez a dolog? Praktikusnak tűnik első hallásra, de gondoltam itt kérdezek először, aztán a szerelőnél. :)

Előre is köszi!
Marek04-12-2012 23:49:03 // 41639
Nincs mit! :)
Kovi04-12-2012 16:34:51 // 41638
THX.
gecsa04-12-2012 15:30:08 // 41637
1-2 eft. vízcső néven fut. bárdi/unix keresőben rá tudsz keresni...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.