Forum >> Szerelőműhely
gecsa21-11-2012 08:00:25 // 41292
ezt én is olvastam...2X is egymás után, hogy értelmezni tudjam...:)
LacUS20-11-2012 23:12:57 // 41291
Csak egy kérdés ezzel kapcsolatban. Mi számol a pillangószelepnél, amikor a LMM bőven a visszavezetés előtt van? Azt hiszem a válasz egyértelmű. Zöldség miatt van ez az egész EGR mizéria, amit senki sem tudott 100% bebizonyítani,hogy az bizony tényleg sokkal zöldebb megoldás...
GTPeti20-11-2012 23:01:11 // 41290
"Mondjuk a visszavezetett levegő mennyiségével?" De finoman fogalmaztál! :) A koromban gazdag égéstermékre gondolsz, amit a motor egyszer már "kipufogott"?
Érdekes, a mi autóink remekül el vannak nélküle. És a szívósor is remekül elvan vastag koromréteg nélkül. :)
Érdekes, a mi autóink remekül el vannak nélküle. És a szívósor is remekül elvan vastag koromréteg nélkül. :)
GTPeti20-11-2012 22:57:39 // 41289
Pl. azt, hogy sok tapasztalt cartárs véleményét teljesen figyelmen kívül hagyja. És itt most nem magamra gondolok... (Viszont beleértem azokat is akik a külföldi fórumokon is leírták EGR-es tapasztalataikat...)
Azzal tisztában vagyok, hogy téged nem pont ez fog meggyőzni, meg úgy egyáltalán semmi sem ezügyben. De ez nem gond, meg át is beszéltük már párszor.
Azzal tisztában vagyok, hogy téged nem pont ez fog meggyőzni, meg úgy egyáltalán semmi sem ezügyben. De ez nem gond, meg át is beszéltük már párszor.
Piritu - 1.000.00020-11-2012 22:30:17 // 41288
Laikus vagyok, de nem lehet, hogy az elektronika "számol" az egr nyitása/zárása reakciókkal? Mondjuk a visszavezetett levegő mennyiségével? (ami ugye aztán mégse megy vissza).
mreni20-11-2012 22:09:38 // 41287
passz,de a fejemet rá,hogy nem az egr ledugózása okozza a gondot.
gondoljuk bele,miért is szólna bele/változtatna meg bármit is ha le van dugózva?
gondoljuk bele,miért is szólna bele/változtatna meg bármit is ha le van dugózva?
Piritu - 1.000.00020-11-2012 21:55:44 // 41286
Ezek szerint a Cartárs nem a teljes történetet írta le a blogjában? Mit hagyott ki?
mreni20-11-2012 21:49:30 // 41285
pedig nem :)
Piritu - 1.000.00020-11-2012 21:48:53 // 41284
Hari20-11-2012 21:18:21 // 41283
Ezt így elég nehéz megmondani! ...a hoz szét kell rámolni a motort és tüzetesen megvizsgálni az alkatrészeket, hogy mi az ami cserélendő! ,,, de csak ha az alapokat számoljuk (tömítés készlet; hf. csavar készlet; vez, szett; olaj+szűrők; dugattyú+gyűrű; esetleg főtengely és hajtókar csapágyak ... akkor is inkább 200-on túl mint kevesebb!) :(
GTPeti20-11-2012 21:03:02 // 41282
Igen, a "valami utángyártott" LMM-ek elég gyakran okoznak gondot... Nem véletlenül mondjuk mindig, hogy a Bosch a jó.
Zselé20-11-2012 21:02:00 // 41281
Akkor először kicserélem az LMM-et. Van otthon egy gyári, semmi baja, tévesen lett cserélve valami utángyártottra, lehet az okoz gondot.
Candy8320-11-2012 20:57:24 // 41279
köszi Hari. nincs hari,de igaz, nem örülök neki.mennyibe fog ez nekem fájni??? rosszabbkor nem is jöhetett volna:(
mreni20-11-2012 20:56:13 // 41278
mi? hogy ledugózta? az kizárt
Zselé20-11-2012 20:55:26 // 41277
Nem pont ez volt a baj SanyiJTD-nél? :O
GTPeti20-11-2012 20:53:00 // 41276
Nem kitisztítani kell, hanem lefalazni...
Zselé20-11-2012 20:52:15 // 41275
Nem dugóztam, két érve tervezem, h kitisztítom, tehát koszosan állok vele valószínű :))
Hari20-11-2012 20:47:49 // 41274
Az előzeteseket olvasva nagyon nem jól áll a szénája a JTD-nek!
Azt mondod :
- egy hengerben nincs - vagy kevés! - a kompresszió és még kopog is! (ezt akkor méréssel állapították meg!)
- ráadásul vizes üzemanyag került a tankba! - aminek az eredménye a porlasztók cserélye, javítása volt! (Kérdés az mennyit ment a motor rossz porlasztóval!)
- a következő - pár perc járatás után "megy" az összes henger.
Sajnos igen találkoztam hasonló tüneteket produkáló JTD-vel! (Sajnos nem is egyel!)
Nagyon nem fogsz örülni annak amit most fogok írni! :(
Meg van az esélye, hogy a Te kis autókádnak is az egyik hengerben meg van "rogyva" az egyik dugattyúja!
Ebben az esetben a tönkrement porlasztón nem megfelelően porlasztott üa. jut az égéstérbe - ami a JTD-ben a dugattyúban van kialakítva! - ezáltal a dugattyú annyira túlmelegszik, hogy szinte megolvad! A dugattyúban a gyűrű beszorul ennek eredménye, hogy hidegen 1/3-ra - 1/4-re csökken a sűrítési végnyomás és nem melegszik az égéstér a gyulladási hőmérsékletre.
Teendő: - motor szana-szét ugrik - dugattyú cseréje (bontott is lehet!) ! ... és még jó ha ennyivel megúszod!
(Mondtam én, hogy nem fog örülni!!!)
Azt mondod :
- egy hengerben nincs - vagy kevés! - a kompresszió és még kopog is! (ezt akkor méréssel állapították meg!)
- ráadásul vizes üzemanyag került a tankba! - aminek az eredménye a porlasztók cserélye, javítása volt! (Kérdés az mennyit ment a motor rossz porlasztóval!)
- a következő - pár perc járatás után "megy" az összes henger.
Sajnos igen találkoztam hasonló tüneteket produkáló JTD-vel! (Sajnos nem is egyel!)
Nagyon nem fogsz örülni annak amit most fogok írni! :(
Meg van az esélye, hogy a Te kis autókádnak is az egyik hengerben meg van "rogyva" az egyik dugattyúja!
Ebben az esetben a tönkrement porlasztón nem megfelelően porlasztott üa. jut az égéstérbe - ami a JTD-ben a dugattyúban van kialakítva! - ezáltal a dugattyú annyira túlmelegszik, hogy szinte megolvad! A dugattyúban a gyűrű beszorul ennek eredménye, hogy hidegen 1/3-ra - 1/4-re csökken a sűrítési végnyomás és nem melegszik az égéstér a gyulladási hőmérsékletre.
Teendő: - motor szana-szét ugrik - dugattyú cseréje (bontott is lehet!) ! ... és még jó ha ennyivel megúszod!
(Mondtam én, hogy nem fog örülni!!!)
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:40:04 // 41273
nemrég blogolta SanyiJTD hogy EGR falazás után hasonló tüneteket észlelt,aztán visszakötötte az EGR-t és megjavult... EGR-el hogy állsz?:D
Zselé20-11-2012 20:37:53 // 41272
Sziasztok!
Olyan problémám van (1.9 jtd 8V 115le), hogy az autó minden sebesség fokozatban 2500-2900 között valahol torpan egyet, utána megy tovább... Próbáltam visszaolvasni a hozzászólások között, ez LMM hiba lehet? Esetleg más lehetséges okok? Köszi előre is!
Olyan problémám van (1.9 jtd 8V 115le), hogy az autó minden sebesség fokozatban 2500-2900 között valahol torpan egyet, utána megy tovább... Próbáltam visszaolvasni a hozzászólások között, ez LMM hiba lehet? Esetleg más lehetséges okok? Köszi előre is!
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:35:12 // 41271
a kopogás a régi dieselekben vagy nagy előtöltés vagy csöpögő porlasztó, JTD-nél nem tudom mi lehet,mondjuk lehet csöpögő csúcs,aminek nagy a résolaj vesztesége,de erről talán inkább GTPeti vagy Ferke tudna beszélni:)
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:28:22 // 41270
a gyűrűt írtam motorkopásnak,de az olajfogyasztással jár...
Candy8320-11-2012 20:23:08 // 41269
még gyűrűre gondoltak páran, nagyon nem szeretnék motorgenerált :(
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:21:51 // 41268
ha nem motorkopás akkor hengerfej vagy szelep(vezérlés hiba) de akkor melegen sem megy az a henger...
Candy8320-11-2012 20:21:04 // 41267
:)
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:20:39 // 41266
dízelből sose jött le még méz színű olaj,azt ne is várd:)
Candy8320-11-2012 20:18:21 // 41265
izzitó gyertya nem rég lett cserélve amikor jelezte is, kb fél éve, olajat viszont nem eszi, z is most lett cserélve, viszont ami le lett engedve az nem volt valami tiszta...
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:15:56 // 41264
a reggelente egy henger nem megy az általában izzítógyertya,vagy olyan szintű motorkopás(amint írtad hogy nincs meg kompresszió) hogy literszám zabálnia kéne az olajat...
Candy8320-11-2012 20:12:53 // 41263
http://www.bevezetem.hu/cikk/uj-generacios-premium-uzemanyag
Candy8320-11-2012 20:11:09 // 41262
van a shellnek egy plussz adalékos diesel üzemnyaga, "felsőbb árkategória"
GTPeti20-11-2012 20:09:29 // 41261
Mit értesz diesel nitro alatt?
(A "hagyományos" nitro gázt tudomásom szerint a szívócsőbe szokás fújni, így nem megy át az injektorokon.)
(A "hagyományos" nitro gázt tudomásom szerint a szívócsőbe szokás fújni, így nem megy át az injektorokon.)
Candy8320-11-2012 20:07:26 // 41260
sajnos a shellnél sikerült vizes üzemanyagot benyleni,hozzáteszem a Diesel Nitrot !! az injektorokat galyra is vágta :(
GTPeti20-11-2012 19:52:41 // 41259
Az gáz. Pedig az ilyesmi nagyon nem jellemző a JTD-kre. Nem tudom mi válthatta ki, mindenestre az olajra figyelj, hogy milyet használsz.
Candy8320-11-2012 19:23:58 // 41258
hibakódot nem ir.
Candy8320-11-2012 19:23:06 // 41257
sajnos egy hengerben nincs kompresszió, bemérték.kopog reggelente. ez volt a tünet
GTPeti20-11-2012 19:12:10 // 41256
Hibakódkiolvasás, injektorvizsgálat... Így elsőkörben. Lehet, egy egyszerű "(injektor)kábeltörés", vagy kontakthiba is.
Sotime20-11-2012 19:11:05 // 41255
honnan tudod, hogy nem megy egy henger? mi a jelenség?
Candy8320-11-2012 19:10:17 // 41254
Sziasztok.Azzal a problémával fordulok hozzátok hogy sajnos úgy néz ki reggelente egy henger nem megy, később viszont rendesen működik ha bemelegszik. Járt már valaki így 1,9JTDvel?
gecsa19-11-2012 21:34:22 // 41253
igaz..de, ha mégis...:D
GTPeti19-11-2012 21:06:30 // 41252
Egy gyári xenonról halogénra váltani? Eszembe nem jutna. :)
gecsa19-11-2012 21:05:47 // 41251
de, ha visszagyáriasít, akkor jól jön majd....:D:D:D
GTPeti19-11-2012 21:03:37 // 41250
Teljesen máshogy néz ki.
gecsa19-11-2012 21:03:02 // 41249
szervízcd-ről van a kép, csak ez van...nem bírtam xenonost találni hirtelen..
GTPeti19-11-2012 20:58:24 // 41248
Csak ez nem gyári xenonos lámpa a képen...
gecsa19-11-2012 20:55:08 // 41247
GTPeti19-11-2012 20:09:48 // 41246
Egyféleképpen lehet berakni. Érzed, ha nem jól van bent. MES-sel amúgy NEM ÁLLÍTOD a magasságot, hanem azt közlöd vele, hogy "figyelem, most van vízszintesben mindkét lámpa". Az állítás ugye automatikusan történik a két tengelynél elhelyezett potméterek jele alapján. Ha ezek a potméterek bent vannak, akkor mindkét lámpát vízszintesre kell állítani (a fénycsóva baloldaláról beszélek, amelyik vízszintes). Az állítás a lámpák hátán, alul középen található 8as csőkulccsal tekerhető csappal történik. Tehát NEM elektronikusan.
Imyx19-11-2012 19:47:00 // 41245
Az idő Neked dolgozik.. :D
hg6idn19-11-2012 19:40:42 // 41244
A hideg sör segít!
( úgy látom minden alfa szerelés hozzávalója :)
Én még várom a hidegebb időt lámpamosó ügyileg...
( úgy látom minden alfa szerelés hozzávalója :)
Én még várom a hidegebb időt lámpamosó ügyileg...
Imyx19-11-2012 18:45:04 // 41243
Kösz. Ki kell vennem azt az izzót, nyugtalanít, hogy rosszul raktam vissza, csak ne lenne ilyen hideg :).
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
548
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?