Forum >> Szerelőműhely
Ktomi03-11-2012 20:09:28 // 41036
Köszi a segítséget. Ezek szerint, ha ezeket az átalakítókat használom, csatlakozni tudok, nem csak a motorvezérlőhöz, hanem a többihez is. A szervízintervallumot gondolom ezekkel sem tudom nullázni :) Tudna valaki segíteni egy megfelelő szakembert találni a probléma megoldására, lehetőleg Bp. környékén?
MikeTheDevil03-11-2012 17:56:37 // 41035
Hali!
Volna egy olyan problémám hogy nem müködik a beltéri világításom jobban mondva mind a 2állásban világít folyamatosan.Próbáltam már a kapcsolót is kicserélni de akkor is ugyan az,tehát nem tudom mi a hiba.A másik problémám meg a hátsó ablakfűtés a relé kattanik a biztosíték jó és nem működik egyik napról a másikra el romlott.Ha tudnátok segíteni azt meg köszönném.
Volna egy olyan problémám hogy nem müködik a beltéri világításom jobban mondva mind a 2állásban világít folyamatosan.Próbáltam már a kapcsolót is kicserélni de akkor is ugyan az,tehát nem tudom mi a hiba.A másik problémám meg a hátsó ablakfűtés a relé kattanik a biztosíték jó és nem működik egyik napról a másikra el romlott.Ha tudnátok segíteni azt meg köszönném.
Arno16602-11-2012 19:14:17 // 41034
Köszi! A hengert meg asszem úgy fogom kiszúrni h lehuzgalom sorban az injektor csatikat (ahhoz egyszeru relative hozzaferni) es ahol nem valtozik a motorhang az a henger kehes. De jo lenne ha az elso hengersor lenne problemas... :)
Hatsohoz ha joltom ki kell szedni a motort, nem fer le a hengerfej maskepp.... bár csak meg lehet annyira billenteni ha nagyon akarja az ember. Csak Thesisben a hűtőtől kb 2-3 cm-re van a motor legközelebbi pontja... minimum hűtő ki.
Hatsohoz ha joltom ki kell szedni a motort, nem fer le a hengerfej maskepp.... bár csak meg lehet annyira billenteni ha nagyon akarja az ember. Csak Thesisben a hűtőtől kb 2-3 cm-re van a motor legközelebbi pontja... minimum hűtő ki.
Hari01-11-2012 22:18:14 // 41033
Ktomi01-11-2012 21:25:56 // 41032
Én ebben nem vagyok ilyen profi, a csatlakzó, amit vettem, a 16-tűs vége egy összesajtolt-ragasztott műanyag ház (ez megy a kocsi csatlakozójába) a másik vége USB csatlakozó. Nem tudom ezen hogyan lehet "lábat váltani" :).
Hari01-11-2012 18:25:29 // 41031
:) Valószínű nem váltottál lábat a diagnosztikai csatlakozóban!
Ha megnézed a táblázatot akkor abból kitűnik, hogy az ELM ennél a tipusnál szinte mindent tud, csak más más lábra kell a diagnosztikát kötni!
- motor ECU - "ELM" - vagyis alapból a 7-es lábon.
- ABS - "ELM1" - az 1-es lábon.
- Airbag - na ez az amit nem fog vinni!
- klíma - "ELM9" - a 9-es lábról. ... viszont csak regisztrált programmal!
... és így tovább!
Ha megnézed a táblázatot akkor abból kitűnik, hogy az ELM ennél a tipusnál szinte mindent tud, csak más más lábra kell a diagnosztikát kötni!
- motor ECU - "ELM" - vagyis alapból a 7-es lábon.
- ABS - "ELM1" - az 1-es lábon.
- Airbag - na ez az amit nem fog vinni!
- klíma - "ELM9" - a 9-es lábról. ... viszont csak regisztrált programmal!
... és így tovább!
Ktomi01-11-2012 18:00:50 // 41030
Mondjuk az is igaz, hogy csak a motorvezérlővel tudok kapcsolatot létesíteni, az ABS, Légzsák, Klíma, kapcslat nem jön létre. Lehet, hogy ezekhez másmilyen kábel kellene?
Ktomi01-11-2012 16:52:01 // 41029
Köszi az infót, én is olvastam erről, vettem is egy ELM327-es kábelt, hiba kódot tudok olvasni-törölni, szervízintervallumra nincs opció 😒. Próbálkoztam más tipusként csatlakozni, ahol van szerviz nullázás, az sem ment. Így tanácstalan vagyok!
linzenbold01-11-2012 14:27:45 // 41028
Nincs valakinek ötlete miért nem tudok csatlakozni a motorvezérlőhőz se a fiat ecuscan 3.4, se a 3.6 és a multiscan 1 0-val sem. Kapcsolós kkl kábel(gyári) abs, légzsák csatlakozik rendesen. Alfadiag progival csatlakoik a motorhoz. EDC15C7. 2002 1.9JTD 8V
Hari01-11-2012 11:03:17 // 41027
Bocs én meg Grando barátom stilusát követve egy kicsit "gyagyásra" vettem a figurát! :)
... de a lényeg: mechanikai zörejekre nincs hibakód! ... ennyi! :I
... de a lényeg: mechanikai zörejekre nincs hibakód! ... ennyi! :I
Hari01-11-2012 10:59:15 // 41026
Hmmm! A jó öreg TD-ból ??! Nem egyszerű! Ha jól emlékszem ezzel a ECU-val semmi más nem ál szóba, csak a FIAT Teszter nevezetű gyári diagnosztikai hibakód olvasó! ... esetleg még az Uniscan Visa! (Még a Examiner sem !)
:(
:(
Bence01-11-2012 08:28:07 // 41025
Gondoltam, hogy nem úgy működik a dolog, hogy hibakód, csavarhúzó, villáskulcs és minden meg van oldva. Egyszerűen kiváncsicságból érdelet, hogy mik a lehetőségek.
atesssz31-10-2012 23:49:25 // 41024
3 kábel jön ki az "ALFA TESTER"-hez, hogyan lehet ezzel a 3 kábellel információt kicsalni az ECU-ból?
Hari31-10-2012 23:22:31 // 41023
Hibakódot??! Persze, hogy ki lehet olvasni! Mondjuk ha ezt a zörej, sziszegést valami mechanikus hiba okozza akkor szerinted ??! Semmi féle hibakodot ebben az esetben nem fog adni! De, ha még is az tuti nem úgy fog kinézni: " - Te cseréld már ki a hidrotőkéket v. a szíjfeszítő görgőt!" :)
Azok a fránya hibakódok nem valami akciótriler v. estleg tudományos fantasztikus kisregény! (Habár néha igencsak ez a kategória!!!) ... ezek arra jók, hogy a szakembernek kiindulási támpontot adjon!
Azok a fránya hibakódok nem valami akciótriler v. estleg tudományos fantasztikus kisregény! (Habár néha igencsak ez a kategória!!!) ... ezek arra jók, hogy a szakembernek kiindulási támpontot adjon!
Hari31-10-2012 23:11:01 // 41022
Grando Te nagyon ... ! Szerintem sok vizet ittál és félre beszélsz! :)
... különben is az, hogy neked "sáskakigyó volt a nagyvad szívében nem biztos, hogy más masinájába is betámad! :) .... vagy ez fertőző??!
Tudom is a megoldást:
- multifunkcionális antivibrációs sáskakígyóriasztó zörejcsillapító tabletta!
... esetleg füldugó!
:)))
... különben is az, hogy neked "sáskakigyó volt a nagyvad szívében nem biztos, hogy más masinájába is betámad! :) .... vagy ez fertőző??!
Tudom is a megoldást:
- multifunkcionális antivibrációs sáskakígyóriasztó zörejcsillapító tabletta!
... esetleg füldugó!
:)))
gecsa31-10-2012 21:53:24 // 41021
hibakodot ki lehet olvasni vele,de ezt a hibat csak a szervizben ismerik fel...:-) :-) :-)
Bence31-10-2012 21:50:49 // 41020
:D:D
a hibakódot ki lehet olvasni ezzel az ELM interface ill MES dologgal? vagy csak szervízben tudják?
a hibakódot ki lehet olvasni ezzel az ELM interface ill MES dologgal? vagy csak szervízben tudják?
Bence31-10-2012 21:47:34 // 41019
működésben semmi rendellenesség. hibakód nem volt olvasva mostanában.
Grando31-10-2012 21:46:39 // 41018
Sáskakígyó lesz az! Az olajat eszi, arra gerjed. Beköltözik a motortérbe, és csak fogyasztáscsökkentő tablettával lehet kiszedni. Ha belemászik a motor-vezérlőegységbe, akkor meg ki kell olvasni onnan. Ráadásul ha sokat piszkálják, akkor támad is. :DD ;)))
gecsa31-10-2012 21:43:03 // 41017
Lehet,hogy csak valamelyik muanyag burkolat zorog..en a jtd-nel mar megszoktam a zizego muanyagok hangjat..:-)
Mukodesben nincs rendellenesseg? Hibakod nincs? Akkor szerintem varj,hogy hangosodik-e!:-)
Mukodesben nincs rendellenesseg? Hibakod nincs? Akkor szerintem varj,hogy hangosodik-e!:-)
Bence31-10-2012 21:33:42 // 41016
Nem mondanám h fémes kopogás-ketyegés inkább zizegő,sziszegő hang. Nem tudom egyértelműen behatárolni, hogy honnan hallani :S
Liquid31-10-2012 21:11:46 // 41015
ez nagyon király :))))
megnéztem még párat a többiből, ezek nagyon hülyék :)
megnéztem még párat a többiből, ezek nagyon hülyék :)
Dzsozy31-10-2012 20:36:51 // 41014
Valszeg hidrotőke, vagy vez.módosító mágnes szelep.
krisz.v31-10-2012 20:11:05 // 41013
Külföldön is van gondja másnak is ezzel:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/50805-service-interval-reset-2.html
Itt talán találsz hasznos infót. ELM327 kábelt és ECUScan-t írnak megoldásnak (igaz 147-hez, de lehet itt is ez működik).
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/50805-service-interval-reset-2.html
Itt talán találsz hasznos infót. ELM327 kábelt és ECUScan-t írnak megoldásnak (igaz 147-hez, de lehet itt is ez működik).
Grando31-10-2012 18:23:14 // 41012
Hát ez ISTENCSÁSZÁÁÁÁR! :DDDD
Zoli198031-10-2012 17:15:14 // 41011
Ktomi31-10-2012 16:41:35 // 41010
Sziasztok! Mindenekelőtt köszönöm az sok üdvözlést! Mivel (régi) új vagyok itt, lenne egy kérédsem, amiről valószínűleg már korábban volt szó, csak én nem találom. A kérdés: hogyan lehet a szervízintervallumot nullázni az "új" belsős 156-ban. A "szokásos" módszer, mely szerint a menüben a szerviz menüpont alatt a "+" éa "-" gombok együttes nyomvatartása kb. 8-10 másodpercig, nem működik. Villan egyet, de nem változik semmi. FIAT ECUscan-nal sem sikerült, és a gyári "examiner" -ben sincs ilyen menüpont. Ami biztos, nem a kijelző tárolja az adatot (volt aki azt mondta), mert azt is cseréltem már. Szóval ha valakinek van valami ötlete, kérem ossza meg. Előre is köszi!
Hari31-10-2012 15:06:36 // 41009
Hi-hi! ... gecsa tudja a tutit!!! :)
Na jó! Komolyodjunk egy kicsit! Az a tik-tik olyan magas, fémes ketyegés?! ... esetleg a hengerfej magasságában hallani?! - Akkor valszeg valamelyik hidrótöke beszélget! Vagy inkább tiltakozik a veztengely!!! Ha igen, akkor ajánlatos a szelepfedelet sürgősen levenni, ugyanis az 1,6-osok szeretik meg hami-hami a veztengely bütykeit!
:(
Na jó! Komolyodjunk egy kicsit! Az a tik-tik olyan magas, fémes ketyegés?! ... esetleg a hengerfej magasságában hallani?! - Akkor valszeg valamelyik hidrótöke beszélget! Vagy inkább tiltakozik a veztengely!!! Ha igen, akkor ajánlatos a szelepfedelet sürgősen levenni, ugyanis az 1,6-osok szeretik meg hami-hami a veztengely bütykeit!
:(
gecsa31-10-2012 13:49:14 // 41008
Ez a Tic-Tac-Toe új dárenbéz száma..:D
esetleg a találgatás terén bármi szóba jöhet..
segítene pl, hogy a motortéren belül honnan jön a hang..szűkítené a kört..fémeg kopogás, vagy inkább műanyag, stb...
esetleg a találgatás terén bármi szóba jöhet..
segítene pl, hogy a motortéren belül honnan jön a hang..szűkítené a kört..fémeg kopogás, vagy inkább műanyag, stb...
Bence31-10-2012 13:32:11 // 41007
Sziasztok!
Van erre a hangra valakinek vmi ötlete? Tudom, hogy így látatlanba nehéz, de hátha van vmi elképzelésetek.
Csak meleg motornál jelentkezik ( hidegen, beindítás után abszolút nem), egy ilyen tik-tik-tik-tik-tik hang jön a motortérből. Kb 4-5 tik van másodpercenként. Alapjáraton hallatszik leginkább, aránylag halk, az utastérből nem is hallható, csak kiszállva. A fordulatot lassan emelve gyorsul a tik-tik de egy idő után (kb 1800 - 2k fordulatnál) már elnyomja a motor hangja. Mi lehet ez?
Van erre a hangra valakinek vmi ötlete? Tudom, hogy így látatlanba nehéz, de hátha van vmi elképzelésetek.
Csak meleg motornál jelentkezik ( hidegen, beindítás után abszolút nem), egy ilyen tik-tik-tik-tik-tik hang jön a motortérből. Kb 4-5 tik van másodpercenként. Alapjáraton hallatszik leginkább, aránylag halk, az utastérből nem is hallható, csak kiszállva. A fordulatot lassan emelve gyorsul a tik-tik de egy idő után (kb 1800 - 2k fordulatnál) már elnyomja a motor hangja. Mi lehet ez?
gecsa31-10-2012 13:00:40 // 41006
de lehet, csak akkor vagy autót cserélsz, vagy nem használod...:)
Ferke31-10-2012 12:24:12 // 41005
Senki nem szokta megúszni:)
JCsabi31-10-2012 12:21:37 // 41004
Úgy látom nem úszom meg a kuplungcserét :-(
Legalább új lesz.
Legalább új lesz.
gecsa31-10-2012 12:17:53 // 41003
sanszosabb...de egyik sem valami jó hír...
Ferke31-10-2012 10:52:32 // 41002
Csapágy lesz az, a szerkezet így rugó nélkül nem tud zörögni:)
Qtya7531-10-2012 10:19:14 // 41001
Simááááááááááán csak másnapos vagyok!! :-DDDDDDDD
gecsa31-10-2012 10:18:09 // 41000
meg vagy te hömbölödve? :)
Qtya7531-10-2012 09:46:51 // 40999
Happy 41K!! :-))
.......................31-10-2012 09:16:50 // 40998
Kinyomócsapàgy,vagy kupplung szerkezet megadja majd magàt
JCsabi31-10-2012 09:04:59 // 40997
Hali!
Tippeket várnék a következő hibajelenségre (156 SW 1.9 JTD 8V):
Alapjáraton üresbe járó motornál kisebb rezgéseket észlelek(minimális csörgő hang kíséretében). Ha ráteszem a lábam a kuplungpedálra (nem kell kinyomni, csak épphogy ráteszem) a rezgés és a hang is megszűnik.
Tippeket várnék a következő hibajelenségre (156 SW 1.9 JTD 8V):
Alapjáraton üresbe járó motornál kisebb rezgéseket észlelek(minimális csörgő hang kíséretében). Ha ráteszem a lábam a kuplungpedálra (nem kell kinyomni, csak épphogy ráteszem) a rezgés és a hang is megszűnik.
atis_166jtd31-10-2012 08:40:34 // 40996
És azt hol találom, mert már bebujtam a motor mögé és nem találom sehol.
Rizzo31-10-2012 08:20:02 // 40995
Nekem tavaly 60-70 között mozgott .
Cseréltem termosztátot azóta 80-90 között mozog.(Facet márkájú a unixból)
Cseréltem termosztátot azóta 80-90 között mozog.(Facet márkájú a unixból)
gecsa31-10-2012 07:14:06 // 40994
raksz alá tüzet, mint régen a traktoroknál..:D
Zoli198030-10-2012 22:23:21 // 40993
Az enyém is ingadozik. 50-60-50 :) Félek, ha bejön a keményebb mínusz, belül is kaparhatom a jeget:)))
Ferke30-10-2012 22:14:47 // 40992
Na, pont azért jön-megy, mert kapcsol, vagyis működik a termosztátod:)
gecsa30-10-2012 22:01:42 // 40991
nekem is ilyen....
Bence30-10-2012 21:52:16 // 40990
Felmegy 90-re, tartja egy kicsit, majd vissza 80. És ez pár percenként ismétlődik...: 80-90-80.... De egyelőre nem lesz ebből csere sztem.
Ferke30-10-2012 21:43:34 // 40989
Ha hidegben eléri a 90et, akkor az teljesen jó. Télen nem fog soha 90-en állni egyik termoval sem, enyém is kicsit alatta van, igaz a gyárinál nagyobb hűtő van benn.:)
Ferke30-10-2012 21:42:08 // 40988
Van, de nem jut eszembe, mindig elfelejtem..:) calorstat talán?:)) Vagy vmi ilyesmi...
GTPeti30-10-2012 21:38:50 // 40987
Konkrétan milyen az a noname? Valami neve csak van. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
509
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?