Forum >> Szerelőműhely
mreni05-11-2012 22:02:25 // 41080
én is dayco-t vettem
mreni05-11-2012 22:00:09 // 41079
az a szép,hogy az is elég sokáig bírja egyébként,de nem egy jó megoldás :D
GTPeti05-11-2012 21:50:34 // 41078
Most már tényleg benne van a blogban... :)
(Legalábbis a képekhez tartozó linkek. A szöveg és a többi kép később jön.)
(Legalábbis a képekhez tartozó linkek. A szöveg és a többi kép később jön.)
Fairlane05-11-2012 21:40:11 // 41077
A torx csillag alakú:

A ribe szögletes:

Utóbbit ki lehet tekerni az előbbivel, de akkoris... :)

A ribe szögletes:

Utóbbit ki lehet tekerni az előbbivel, de akkoris... :)
gecsa05-11-2012 21:33:06 // 41076
Mi a kulonbseg a torx es a ribe kozott?:-)
droberto05-11-2012 21:05:49 // 41075
Természetesen. :) A GTPetivel már kiveséztük, csak a javítás elmaradt.
fefe0105-11-2012 20:36:01 // 41074
Sziasztok valaki találkozott már olyan hibával hogy a tempómat nem tarja a sebességet úgy kezdődött hogy nem tudtam bekapcsolni se utána bekapcsolni betudom csak nem tartja a sebességet és nem tudok vele gázt adni se elvenni.
Fairlane05-11-2012 20:29:45 // 41073
Köszi.
Érdekes, hogy a te szíjtárcsád télleg hosszbordás, az enyémnek meg sima a palástja...
Ha egy kiegészítést megengedsz a blogodhoz:
A tárcsát fogó csavarok nem Torx hanem Ribe profilúak....
Érdekes, hogy a te szíjtárcsád télleg hosszbordás, az enyémnek meg sima a palástja...
Ha egy kiegészítést megengedsz a blogodhoz:
A tárcsát fogó csavarok nem Torx hanem Ribe profilúak....
droberto05-11-2012 20:12:11 // 41072
Én gyárit, Daycot vettem.
GTPeti a Contitechre tette voksát. Nagyon minőségi darabnak tűnik. Ajánlom a blogját. :)
GTPeti a Contitechre tette voksát. Nagyon minőségi darabnak tűnik. Ajánlom a blogját. :)
Fairlane05-11-2012 20:07:40 // 41071
Jóestét Cartársak.
A holnapi napon nagy szükségem lenne egy 1.9 16V JTD főtengely szíjtárcsára...
A kédés az lenne, hogy milyen gyártmányt vegyek. Van ami kifejezetten ajánlott avagy ellenjavalt?
És persze hol lehetne minél olcsóbban megoldani Budapesten?
A GT-ben sajnos pár nap cicergés után szétszállott....

Ezekből van többféle is? Valahogy furcsa, hogy ez kívül sima, nem hosszbordás, poly V-mintás :S
A holnapi napon nagy szükségem lenne egy 1.9 16V JTD főtengely szíjtárcsára...
A kédés az lenne, hogy milyen gyártmányt vegyek. Van ami kifejezetten ajánlott avagy ellenjavalt?
És persze hol lehetne minél olcsóbban megoldani Budapesten?
A GT-ben sajnos pár nap cicergés után szétszállott....





Ezekből van többféle is? Valahogy furcsa, hogy ez kívül sima, nem hosszbordás, poly V-mintás :S
gecsa05-11-2012 19:02:26 // 41070
én már láttam autót, ahol műanyag kötegelővel oldották meg...na, ott igazán nem bonyolódtak bele...:D
Hari05-11-2012 18:35:29 // 41069
mreni05-11-2012 18:18:59 // 41068
ennyi,szerintem is túl van bonyolítva a téma :)
atis_166jtd05-11-2012 17:09:21 // 41067
Én préselő fogónak egy jófajta harapófogót használok mert szinte ugyan olyan a préselő fogó. A bilincsek meg bőven ki szokták bírni a gumiharang életét.
zee05-11-2012 17:00:37 // 41066
Köszi! :))
.......................05-11-2012 16:48:07 // 41065
eper
itt pedig van
itt pedig van
droberto05-11-2012 16:44:36 // 41064
Igen néztem ilyet itt ahol először mondtad (első kettő). Ezek nagy mérettartományban szerelhetők fel, és a svájci Oetiker márka amit ajánlottál is. Utána olvastam nekik, korrekt cég. A gyárilag fent levő bilincsek megszólalásig hasonlítanak ezekre. Voltam itt helyi autósboltban néztem ezeket a széles mérettartományos bilincseket, de inkább hagyjuk. Horganyzott pléh vackok és tiszta sorja az oldaluk.
Jóféle fogóra hamarosan fogok ajánlatot kapni.
Viszont a belső féltengely gumiharang nagy bilincse ilyen Multi Crimp-es, és halvány fogalmam sincs, hogy oda mit teszek, vagy hogy teszem vissza. Gyanítom, hogy ott azért ilyen van, mert ott a préselő fogó nem fért volna el...
Ja gyári alkatrész: Az ePer-ben nem találtam sem a kormányműnél-, sem a féltengelynél a bilincseket, sőt a gumi porvédőket se! :(
Jóféle fogóra hamarosan fogok ajánlatot kapni.
Viszont a belső féltengely gumiharang nagy bilincse ilyen Multi Crimp-es, és halvány fogalmam sincs, hogy oda mit teszek, vagy hogy teszem vissza. Gyanítom, hogy ott azért ilyen van, mert ott a préselő fogó nem fért volna el...
Ja gyári alkatrész: Az ePer-ben nem találtam sem a kormányműnél-, sem a féltengelynél a bilincseket, sőt a gumi porvédőket se! :(
Márk8505-11-2012 16:27:05 // 41063
Sziasztok! Adott egy 156 SW. A tegnapi, és a mai esőzés után azt tapasztaltam, hogy nedves hátul a tetőkárpit. Előfordulhat, hogy a rádió antennánál ázik be? Ötlet, javaslat? Kösz, előre is!
.......................05-11-2012 16:26:14 // 41062
bilincs
ezzel szerintem olyan lesz mint a gyári
ezzel szerintem olyan lesz mint a gyári
ÁdidiGaga (il hempescattore)05-11-2012 15:06:12 // 41061
"hűtlen kezelés" történt :-)
Mivel le akartam-akarom korongozni és festeni , kitettem egy fedett-nyitott teraszra szellőzni. Az úszó-lyukat betömtem ronggyal , a hely viszonylag esővédettnek tűnt ,
igaz eredetileg kevesebb ideig is szándékoztam ott tartani.
De valószínűleg itt már lehetett gond korábban , mert ettől az állástól miért csak az úszó alatti terület (ami egy közel zárt cella, csak réseken áramlik a benzin a tank többi részéből) lett rozsdás + találtam a tankban szabadon egy pár mm vastag, puha, de fém lapos darabot (söröskupak méretűt) ami gyárilag nem lehetett benne, hiszen az eredeti felletképzése még mm vastag sincs.
Mivel le akartam-akarom korongozni és festeni , kitettem egy fedett-nyitott teraszra szellőzni. Az úszó-lyukat betömtem ronggyal , a hely viszonylag esővédettnek tűnt ,
igaz eredetileg kevesebb ideig is szándékoztam ott tartani.
De valószínűleg itt már lehetett gond korábban , mert ettől az állástól miért csak az úszó alatti terület (ami egy közel zárt cella, csak réseken áramlik a benzin a tank többi részéből) lett rozsdás + találtam a tankban szabadon egy pár mm vastag, puha, de fém lapos darabot (söröskupak méretűt) ami gyárilag nem lehetett benne, hiszen az eredeti felletképzése még mm vastag sincs.
gecsa05-11-2012 14:38:57 // 41060
jaja....jó mulatság ez a cucc..:D
droberto05-11-2012 14:27:46 // 41059
Piritu - 1.000.00005-11-2012 14:10:03 // 41058
A Spideremnél is ez volt. Végül kinyitottul a motorházfedelet, leolvastuk, hogy mi van rajta oszt olyat rendeltünk :-))
süsnye05-11-2012 11:46:16 // 41057
szerintem is jobban járnál, egy olyan tankkal, amihez nem kell nyúlni, mert még ha, találsz is benzinállónak mondott festéket, nem tudhatod, hogy mondjuk mennyit bír.. lehet, hogy 1 hétig nincs semmi gond, de mondjuk fél év után elkezd feloldódni..
nem, hogy előrébb nem leszel, még jól meg is szivatod magad.. :)
nem, hogy előrébb nem leszel, még jól meg is szivatod magad.. :)
zee05-11-2012 11:42:07 // 41056
Sziasztok
E-PER szerint a 2.4 JTD 10V 103kW-os 156 kétféle hosszúságú hosszbordás szíjjal szerelték. Az egyik 1750 míg a másik 1760 mm -es. Mi alapján lehet eldönteni hogy melyik lenne a jó méret? üdv
E-PER szerint a 2.4 JTD 10V 103kW-os 156 kétféle hosszúságú hosszbordás szíjjal szerelték. Az egyik 1750 míg a másik 1760 mm -es. Mi alapján lehet eldönteni hogy melyik lenne a jó méret? üdv
gecsa05-11-2012 09:30:40 // 41055
SZVSZ nem lenne egyszerűbb bontani egy jó állapotú tankot? még lehet olcsóbban jönnek ki,mint egy olyan doboz festék, amit nem old fel a benzin..bár nem tudom hogy létezik-e olyan...kevesebb macera, és utánajárás lenne..:)
.......................05-11-2012 09:25:24 // 41054
de ha benzinben áll hogyan rohad?
ÁdidiGaga (il hempescattore)05-11-2012 09:05:02 // 41053
Sziasztok!
Olyan kérésem lenne, hogy ismer valaki ecsettel felhordható BENZINÁLLÓ festéket, amit mondjuk a tank belsejére is használhatok?
A tankom 90%-ban teljesen ép belülről, csak a közepén van egy durván tenyérnyi területű rekesz az úszó alatt , ahol sérült volt a horgany és/vagy berozsdásodott a belseje a tárolás alatt. Az úszónak való nyíláson hosszabb ecsettel tűrhetően hozzáférhető, úgyhogy azon át rozsdamaróztam-passziváltam a kritikus részt. Ezt kéne befesteni valamivel, amit száradás után nem old a benzin...
A lexarabb az egészben , hogy tegnapig azt hittem, megvan a megoldás. Az alvázra használt Mobihel Antigravel rücsi a leírása szerint benzinálló. Baromira megörültem, mert így - legalábbis azt hittem - pik-pak megvan a megnyugtató megoldás. Gyárilag is festetlen felületre ajánlják, rücsi mivolta miatt nem pattog le kis mechanikai vagy hőmozgás miatt, ráadásul megdöbbentő módon 30-40 perc alatt szárad a 10 fokos pincében. Az úszó horganyzott függesztőjére ugyanazt a festést szántam , mint a tankra, mivel a tank-lyukat lezáró tárcsa-része ennek is rozsdás volt ,és ugye belülről ez is benzint vagy legalábbis benzingőzt kap. (Ezt elvileg feleségem is lehorganyoztatta volna a melóhelyen, csak mivel minden érintkező, potméter, műanyag alkatrész szegecselve van rá, elég szaros visszabontani az alap-alkatrészig.)
Lényeg: próbafestés a rücsivel a függesztőn 2 rétegben, száradás után beáztatás motorbenzinbe - 1 nap alatt vasig leoldotta, úgy nézett ki a benzin, mint ecsetmosás után a hígító :-(
Olyan kérésem lenne, hogy ismer valaki ecsettel felhordható BENZINÁLLÓ festéket, amit mondjuk a tank belsejére is használhatok?
A tankom 90%-ban teljesen ép belülről, csak a közepén van egy durván tenyérnyi területű rekesz az úszó alatt , ahol sérült volt a horgany és/vagy berozsdásodott a belseje a tárolás alatt. Az úszónak való nyíláson hosszabb ecsettel tűrhetően hozzáférhető, úgyhogy azon át rozsdamaróztam-passziváltam a kritikus részt. Ezt kéne befesteni valamivel, amit száradás után nem old a benzin...
A lexarabb az egészben , hogy tegnapig azt hittem, megvan a megoldás. Az alvázra használt Mobihel Antigravel rücsi a leírása szerint benzinálló. Baromira megörültem, mert így - legalábbis azt hittem - pik-pak megvan a megnyugtató megoldás. Gyárilag is festetlen felületre ajánlják, rücsi mivolta miatt nem pattog le kis mechanikai vagy hőmozgás miatt, ráadásul megdöbbentő módon 30-40 perc alatt szárad a 10 fokos pincében. Az úszó horganyzott függesztőjére ugyanazt a festést szántam , mint a tankra, mivel a tank-lyukat lezáró tárcsa-része ennek is rozsdás volt ,és ugye belülről ez is benzint vagy legalábbis benzingőzt kap. (Ezt elvileg feleségem is lehorganyoztatta volna a melóhelyen, csak mivel minden érintkező, potméter, műanyag alkatrész szegecselve van rá, elég szaros visszabontani az alap-alkatrészig.)
Lényeg: próbafestés a rücsivel a függesztőn 2 rétegben, száradás után beáztatás motorbenzinbe - 1 nap alatt vasig leoldotta, úgy nézett ki a benzin, mint ecsetmosás után a hígító :-(
gecsa05-11-2012 07:59:35 // 41052
az egyszer biztos..:D
mizooo04-11-2012 20:10:09 // 41051
Sziasztok,
Még a gép forgalombahelyezésekor beszerelt Laserline Riasztóm van, egy évben egyszer csinált eddig fals riasztást, de mostanában sűrűbben csinálja :( tegnap és ma is volt fals riasztásom. Kikerestem a kivillogott kódot, azt írja feszültségesés. Volt már valakinek ilyen baja ezzel a riasztóval?
üdv,
Még a gép forgalombahelyezésekor beszerelt Laserline Riasztóm van, egy évben egyszer csinált eddig fals riasztást, de mostanában sűrűbben csinálja :( tegnap és ma is volt fals riasztásom. Kikerestem a kivillogott kódot, azt írja feszültségesés. Volt már valakinek ilyen baja ezzel a riasztóval?
üdv,
Piritu - 1.000.00004-11-2012 16:01:36 // 41050
A 159 topikban napok óta téma, pár oldalt olvass vissza. Van megoldás :-)
Bandorka04-11-2012 14:31:20 // 41049
Sziasztok,
Segítségre volna szükségem, a 159-esem vezetőoldali ülésfűtése elromlott.
Az anyós ülés működik és a kapcsoló is jó. Valami az ülésben romolhatott el.
Kit vagy mit ajánlotok megoldáshoz?
Köszi
B
Segítségre volna szükségem, a 159-esem vezetőoldali ülésfűtése elromlott.
Az anyós ülés működik és a kapcsoló is jó. Valami az ülésben romolhatott el.
Kit vagy mit ajánlotok megoldáshoz?
Köszi
B
Ktomi04-11-2012 13:31:02 // 41048
Ja, a 3000-ben benne volt a hiba kód olvasás-törlés, hiba megállapítás, javítás a csere alkatrésszel :) .
Zoli198004-11-2012 10:48:30 // 41047
Most olyat játszik, hogy ha rárakom a sarut, akkor minden ok, indul, ha meg is húzom az anyát, akkor ismét CODE :) Kétszer elpróbáltam, így most nincs meghúzva :)
Ferke04-11-2012 09:35:48 // 41046
3000 egy relé gyorsban?:) Nem viccel az ember!:D
Ktomi03-11-2012 21:46:23 // 41045
Kb. 1 perc, a művelet egyszerű: a rossz relét (3 vagy 4 lábú) a foglalatból kihúzni, helyére újat (esetleg bontottat) rakni. Nekem szerencsém volt mert épp a szerelőnél (is) jött elő a hiba, így hamar rájött h a motorvezérlő nem kap áramot. Kaptam egy bontottat 3000 Ft-ért. Ha jól emlékszem a klíma reléjével is kicserlhető addig míg nem találsz másikat. Hogy 166-bán hol van azt nem tudom, de sztem vhol a motortérben kellene keresni.
Zoli198003-11-2012 21:34:44 // 41044
Mennyi idő volt megcsinálni, és mennyibe került? Nálam tuti más helyen van, 166-nál a csomiban van az akksi :)
Ktomi03-11-2012 21:25:34 // 41043
Nálam hasonló jelenségnél a motorvezérlő relét kellett cserélni. Az akku előtti műanyag fedél alatt.
droberto03-11-2012 21:23:19 // 41042
Most kívül azzal van megoldva ideiglenesen, de ez műszakilag elég aggályos megoldás. És most nem csak a szorítóerőre gondolok...
Zoli198003-11-2012 21:16:54 // 41041
Na, utolért a CODE felirat engem is.
Ma kicseréltem a kormányt. Összerakom, akksisarut vissza, és mondom elindítom. ill szerettem volna, ha engedte volna. Saru le, saru vissza, és ismét működött. Leesett az a bizonyos nagy kő.
Erre este mennék a gumishoz időpontra. beülök, indítok, ismét CODE felirat marad csak égve. Enyhe anyázás, saru le, saru vissza, és ismét indul.
Mi lehet a gond? Mivel a kormányt bolygattam tuti hogy nem a kulccsal lehet a gond. Holnap délelőtt megnézem ismét, megpróbálom a másik kulccsal is. Mit javasoltok, hol keressem a hibát?
Ma kicseréltem a kormányt. Összerakom, akksisarut vissza, és mondom elindítom. ill szerettem volna, ha engedte volna. Saru le, saru vissza, és ismét működött. Leesett az a bizonyos nagy kő.
Erre este mennék a gumishoz időpontra. beülök, indítok, ismét CODE felirat marad csak égve. Enyhe anyázás, saru le, saru vissza, és ismét indul.
Mi lehet a gond? Mivel a kormányt bolygattam tuti hogy nem a kulccsal lehet a gond. Holnap délelőtt megnézem ismét, megpróbálom a másik kulccsal is. Mit javasoltok, hol keressem a hibát?
Alfa GT-Csaba03-11-2012 21:13:13 // 41040
Fogasd le kábel kötegelővel,semmi baja sem lesz!!!
droberto03-11-2012 20:56:30 // 41039
droberto03-11-2012 20:55:02 // 41038
droberto03-11-2012 20:50:49 // 41037
Ma zsírozgattam itt-ott, de ezek a füles bilincsek kiborítanak!
Ilyen volt:

És ilyen lett:

Nem volt otthon 96-os AWAB bilincsem, csak 90 mm-es. :(
Szándékomban áll füles bilincs préselő fogót venni. Lecserélem az AWAB-okat is. Melyiket javasoljátok? (Van többféle fejű)
Viszont a belső féltengelycsukló nagy bilincsét, ha leveszem, halvány fogalmam sincs, hogyan fogom visszatenni?!?
Az az egy különbözik a többitől, nem füles, hanem olyan mint egy puzzle. Ha jól látom azért, mert ott nem fért volna el a préselő fogó...
Ilyen volt:

És ilyen lett:

Nem volt otthon 96-os AWAB bilincsem, csak 90 mm-es. :(
Szándékomban áll füles bilincs préselő fogót venni. Lecserélem az AWAB-okat is. Melyiket javasoljátok? (Van többféle fejű)
Viszont a belső féltengelycsukló nagy bilincsét, ha leveszem, halvány fogalmam sincs, hogyan fogom visszatenni?!?
Az az egy különbözik a többitől, nem füles, hanem olyan mint egy puzzle. Ha jól látom azért, mert ott nem fért volna el a préselő fogó...
Ktomi03-11-2012 20:09:28 // 41036
Köszi a segítséget. Ezek szerint, ha ezeket az átalakítókat használom, csatlakozni tudok, nem csak a motorvezérlőhöz, hanem a többihez is. A szervízintervallumot gondolom ezekkel sem tudom nullázni :) Tudna valaki segíteni egy megfelelő szakembert találni a probléma megoldására, lehetőleg Bp. környékén?
MikeTheDevil03-11-2012 17:56:37 // 41035
Hali!
Volna egy olyan problémám hogy nem müködik a beltéri világításom jobban mondva mind a 2állásban világít folyamatosan.Próbáltam már a kapcsolót is kicserélni de akkor is ugyan az,tehát nem tudom mi a hiba.A másik problémám meg a hátsó ablakfűtés a relé kattanik a biztosíték jó és nem működik egyik napról a másikra el romlott.Ha tudnátok segíteni azt meg köszönném.
Volna egy olyan problémám hogy nem müködik a beltéri világításom jobban mondva mind a 2állásban világít folyamatosan.Próbáltam már a kapcsolót is kicserélni de akkor is ugyan az,tehát nem tudom mi a hiba.A másik problémám meg a hátsó ablakfűtés a relé kattanik a biztosíték jó és nem működik egyik napról a másikra el romlott.Ha tudnátok segíteni azt meg köszönném.
Arno16602-11-2012 19:14:17 // 41034
Köszi! A hengert meg asszem úgy fogom kiszúrni h lehuzgalom sorban az injektor csatikat (ahhoz egyszeru relative hozzaferni) es ahol nem valtozik a motorhang az a henger kehes. De jo lenne ha az elso hengersor lenne problemas... :)
Hatsohoz ha joltom ki kell szedni a motort, nem fer le a hengerfej maskepp.... bár csak meg lehet annyira billenteni ha nagyon akarja az ember. Csak Thesisben a hűtőtől kb 2-3 cm-re van a motor legközelebbi pontja... minimum hűtő ki.
Hatsohoz ha joltom ki kell szedni a motort, nem fer le a hengerfej maskepp.... bár csak meg lehet annyira billenteni ha nagyon akarja az ember. Csak Thesisben a hűtőtől kb 2-3 cm-re van a motor legközelebbi pontja... minimum hűtő ki.
Hari01-11-2012 22:18:14 // 41033
Ktomi01-11-2012 21:25:56 // 41032
Én ebben nem vagyok ilyen profi, a csatlakzó, amit vettem, a 16-tűs vége egy összesajtolt-ragasztott műanyag ház (ez megy a kocsi csatlakozójába) a másik vége USB csatlakozó. Nem tudom ezen hogyan lehet "lábat váltani" :).
Hari01-11-2012 18:25:29 // 41031
:) Valószínű nem váltottál lábat a diagnosztikai csatlakozóban!
Ha megnézed a táblázatot akkor abból kitűnik, hogy az ELM ennél a tipusnál szinte mindent tud, csak más más lábra kell a diagnosztikát kötni!
- motor ECU - "ELM" - vagyis alapból a 7-es lábon.
- ABS - "ELM1" - az 1-es lábon.
- Airbag - na ez az amit nem fog vinni!
- klíma - "ELM9" - a 9-es lábról. ... viszont csak regisztrált programmal!
... és így tovább!

Ha megnézed a táblázatot akkor abból kitűnik, hogy az ELM ennél a tipusnál szinte mindent tud, csak más más lábra kell a diagnosztikát kötni!
- motor ECU - "ELM" - vagyis alapból a 7-es lábon.
- ABS - "ELM1" - az 1-es lábon.
- Airbag - na ez az amit nem fog vinni!
- klíma - "ELM9" - a 9-es lábról. ... viszont csak regisztrált programmal!
... és így tovább!

Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
566
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?