Forum >> Szerelőműhely

Erhard 242 (Pure Energy)19-01-2012 10:05:34 // 37186
naaa még teszel hozzá egy kis eperlekvárt és ha megszomjazol elő a szívószál, kiegyenlítőtartály kupak leteker :P
Kareszka198419-01-2012 09:55:58 // 37185
a tej csodákra képes :D
anno, bringás koromban, minden belsőgumi cserekor egy injekciósspricc-nyi tejet raktam a belső gumiba...ez az esetleges gumikiritkulást tömítette be :))
nade egy idő eltelte után, ha lekelett ereszteni, nem volt ajánlatos beleszagolni akiáramló levegőbe :D
Grando19-01-2012 09:18:35 // 37184
Tejet locsoltál a hűtővízbe? Zseniális! :DDD
Föckös19-01-2012 08:16:11 // 37183
ja én meg hallottam egy stzaktekintélytől, hogy tegyél bele két tojásfehérjét, meg némi kakaóport :-))))

hagyjuk már az ilyen "megoldás"okat, nem a 20. század közepén élünk amikor még kenyérrel is ki lehetett szigetelni a karbit...
Föckös19-01-2012 08:14:24 // 37182
hát ez nem vízfogyasztás amit írsz...
vonaltól 1-2 mm-ekről beszélünk, nemááááááá.
és ha éppen akkor melegebb volt a víz?

akkor aggódj, ha egy hét alatt eszi maxról minre.
addig felesleges.
ha jobban lehűl a dobban a kijövő gáz, akkor persze, hogy párásabb, emiatt se aggódj.
ha jóól megzavarod a gépet melegen, és utána is nagyon gőzöl akkor van valami.
én is anno beparáztam a boxinál, aztán kiderült csak, h nem gyári a középdob, és picit nehezebben melegszik át.
jati15919-01-2012 07:21:07 // 37181
Helló!
Szerintem is ez nem olyan vészes Vizevés, hogy hengefej probléma legyen! Jártam már úgy hogy a vizpumpa szimeringjénél csöpögött a Viz! Előtte én is azt hittem hogy hengerfej lesz. Egyik nagy környekbeli szaktekintély azt mondta hogy egy vagy kettő evőkanál tejet rakják a hűtővizbe!
Bejött! 1-2 hónapig nem is ette a vizet! :-) Aztán csak elvittem az autószerelőmhöz és kiderült a turpisság!
pb_19-01-2012 00:23:15 // 37180
"Hát igen, az elmélet lusta gebéje a gyakorlat táltosát nem éri utol soha."
Csöri18-01-2012 23:06:13 // 37179
Ha teljesen lemerült akkor csak a bika marad vagy a töltés. Ha van benne annyi áram, hogy a műszerfali kontrol lámpák világítanak és megy az üzemanyag szivattyú akkor 3.-ban meg lehet tolni.
GTPeti18-01-2012 22:54:52 // 37178
Tónyó cartárs írta a 37150. hsz.-ban, hogy segítsen neki vki betolni (vagy bebikázni) a JTD-jét. Ezután kezdtünk érveket és ellenérveket felhozni az autóbetolással kapcscolatban.
Csöri18-01-2012 22:45:19 // 37177
Minek a betolásáról?
GTPeti18-01-2012 22:34:47 // 37176
Csöri, neked mi a véleményed a betolásról?
kiko18-01-2012 22:34:10 // 37175
Cseréltem benne gyertyákat, olajat, szűrőket mind gyári. Most ugyan felesbe van benne a vpower racing és az etanol h átmossa a rendszert. Lehet attól van?
Csöri18-01-2012 22:32:08 // 37174
Ha enné a vizet akkor több fogyna. Biztos nem hengerfejes.
kiko18-01-2012 22:25:12 // 37173
Kedves Cartársak!

Kérdeznélek titeket h nem-e tudtok vmi gyógymódot arra, hogy a mocim egy csöppet eszi a vizet, ezt alapjáraton eléggé látni, több a fehér gőz, menet közbe gynegébb csöppet. 1 hónapja a max vonal felett volt 1-2 milivel, most a max alatt 2 milivel. Annyit tudni kell h egy 2.0JTS-ről van szó és nem tudom mióta de mikor megvettem az autót akkor hirtelen kicseréltem termosztátot mert nem ment 90ig a hőfok, csak 60ig. Attól félek h ez előtt az előző valaki meghuzatta vagy valami történhetett. Tanács? Csak a hengerfejezés segít vagy egy tömítés csere elég lehet?
Dömpi (il dottore)18-01-2012 22:03:03 // 37172
"köszörüli a torkát" = fémesen morog...nem tudom jobban körülírni. A lényeg, hogy nem csak a normális motorhangját adja hanem mellette valami más is hallható. Kicsit olyan, mint amikor alacsonyabb fordulaton váltasz feljebb, mint kellene. Csakhogy én nem váltok korán!!!
Dömpi (il dottore)18-01-2012 21:56:49 // 37171
azért, mert 10 éven át szervizelte a fiatom, és jó füle van a zörejekhez. Csakhogy tavaly az anyósa csinálta az adóbevallásom...szóval képben van. Bíznék én benne, de amikor elkezdte sorolni, hogy ez lehet, meg az is lehet, és hát a legjobb lenne mindent cserélni...szóval kezd meginogni a bizalmam. Szakmailag egyébként kiváló a srác!
GTPeti18-01-2012 21:55:31 // 37170
Bocsánatot kérek, ezt nem fogom belátni.
Ferke18-01-2012 21:54:21 // 37169
És ez mit jelent? Tehát pl guruló autóban sem indíthatok akkor kulccsal? Be kell látni, hogy ez hülyeség:-)
GTPeti18-01-2012 21:52:49 // 37168
(Amúgy meglep, hogy te egy átlagos városi környezetben egyáltalán megfontolásra érdemesnek tartod egy JTD betolását. Mégegyszer: bebikázni pár perc és pár mozdulat.)
GTPeti18-01-2012 21:51:02 // 37167
"hogy egy villanymotor tekeri meg a főtengelyt, vagy a hajtáslánc"

Pl. a sebesség.
Ferke18-01-2012 21:49:30 // 37166
1 betolástól nem fog elköszönni a kat.de kettőtől sem. ha igy lenne,akkor minden lambdacsere egy katcserével járna az elégetlen üanyag miatt.mást meg nem érint a betolás-önindító különbség.
Ferke18-01-2012 21:45:42 // 37165
Már aludnék, de azt csakazértis megvárom, hogy elmondd:mi a különbség pl eg jtd esetén, hogy egy villanymotor tekeri meg a főtengelyt, vagy a hajtáslánc? a kat-ot ne ird, mert a sima 8v jtd esetén ez nem releváns.:-)
mreni18-01-2012 21:43:32 // 37164
más offosnál is volt ilyen,ha belegondolsz bőven lehetséges,főleg benzinesnél....
Ferke18-01-2012 21:41:46 // 37163
Èn nyugodt szívvel betolom,garanciával:-) 20 év alatt nekem sosem volt ilyen gondom,se ts,se jtdvel, se semmi mással, pedig volt, hogy húztuk, nem csak toltuk.ez urbanlegend.Persze 1000ből 1x lehet ilyen, de ott akkor eleve nem minden 100-as. a suzukinál meg minden eleve érzékeny...:-)
mreni18-01-2012 21:35:31 // 37162
jaja
GTPeti18-01-2012 21:35:10 // 37161
Erről beszélek. Pozitív eredménye nem lesz, negatív viszont könnyen lehet. Semmiképpen sem egészséges.

Mondom: bikakábel+barát v. szomszéd. És probléma megoldva...
mreni18-01-2012 21:33:24 // 37160
ha nem megy gyujtásra az AC,akkor a tolás is olyan mint halottnak a csók....
Ferke18-01-2012 21:33:04 // 37159
Ha ennyire nem bízol a szerelődben, akkor miért oda viszed???:-)
mreni18-01-2012 21:32:33 // 37158
nem feltétlen,3éves suzukival kínoz a garázsszomszéd egyfolytában,mert katalizátor hibát dob a műszer csek endzsin kiséretében :D nem tudok vele semmit csinálni....

mer' részegen mulatóst "hallgat" a kocsiból az akksi lemerül utána meg betolja a gépet,félévente 1-2x játszotta ezt el :D
GTPeti18-01-2012 21:31:09 // 37157
Ez szerintem egy common railes autónál gyakorlatilag kínzás. Pl. nincs megfelelő üzemanyagnyomás, mert nem megy az AC... mert alig vagy képes megtolással megforgatni a generátort. Ennek biztos nagyon örül a nagynyomású szivattyú. Egyébként pedig az ECU csak figyelne, hogy néha talán van vmi "feszültségfoszlány". Szóval küzdelem ez mindenképpen. Ilyet csak abszolút vészhelyzetben kéne megpróbálni és nem egy városban, ahol egy bikakábel kérdése az egész...
Ferke18-01-2012 21:30:58 // 37156
Gépre kéne kötni, ennek nyoma kéne legyen. én a gázpedál potira tippelek.
Ferke18-01-2012 21:27:41 // 37155
Mi az, hogy köszörüli a torkát? egyébként mindegy, hogy húzócsapágy vagy tárcsa, mert egyben illene cserélni a szettet, a2tömegűn meg ált. látszik szétszedés után, hogy mizu...
zalan18-01-2012 21:25:58 // 37154
nektek a termo, h melegszik fel ma mentem vele, nyugisan mittomén 15-20km és első vonal közelében volt, ez jó vagy kaki? tegnap lett cserélve.
Ferke18-01-2012 21:23:58 // 37153
Én tudom, hogy miért írta, de az az elmélet csak elmélet:-)
mreni18-01-2012 21:22:23 // 37152
mert elméletileg ezeket nem lehetne betolni,több dolog miatt is,gyakorlatilag be lehet csak nem érdemes :D
zalan18-01-2012 21:20:08 // 37151
én sem értem, h miért ?
Dave8718-01-2012 21:20:06 // 37150
Segítsetek, ha tudtok!
147esemmel van egy kis gond...
A szellőzés/fűtés nem nagyon akar működni.
A kapcsolót a maximális állásba állítom és a nyílásokbol nem jön szinte semmi.
Ha sokat tekergetem, kikapcsolom, akkor Néha a maximális állásnál felzúg, mintha be akarná küldeni a levegőt, de 2mp és leáll, de inkább az a jellemző, hogy semmit sem csinál. :(((
Ebben a szép időben hasznos ha le tudom fujatni a párát a szélvédőről. :)

Másik, hogy ha kipörög a kerék vagy fékezek egy nagyobbat akkor felhozza a következő üzeneteket: EBD, ASR, ABS hiba.
Ebben is segíthettek, ha tudtok.

Millio hála!
Dömpi (il dottore)18-01-2012 21:13:18 // 37149
Szia Gábor145JTD!
Gondoltam én is a kinyomócsapágyra, de a szerelőm erősködik, hogy kuplungtárcsa, vagy kettős tömegű lenkerék. Azért érdeklődöm a véleményetek iránt, mert nem szeretném, hogy fejőstehénnek nézzenek :(
Ferke18-01-2012 21:12:29 // 37148
Mer miért?:-):-)
Tónyó18-01-2012 19:39:56 // 37147
Sziasztok!
Teljesen lemerült az aksim,kellene valaki aki segít feltölteni vagy betolni....Örs vezér tér,Ikea Mögött....Köszi a segítséget!
Tel: 06209408971
vienna18-01-2012 19:38:19 // 37146
Köszönöm az infokat! Elso lépésként megprobalkozom az egerrel. Érdekes ez a turbó takarító szett is :)
GTPeti18-01-2012 19:32:02 // 37145
A betolást felejtsd el, azt mondom!!
Tónyó18-01-2012 19:02:42 // 37144
Sziasztok!
Teljesen lemerült az aksim,kellene valaki aki segít feltölteni vagy betolni....Örs vezér tér,Ikea Mögött....Köszi a segítséget!
Gábor145JTD18-01-2012 19:00:28 // 37143
hali!
esetleg kinyomócsapágy???
mreni18-01-2012 18:20:24 // 37142
ha olaj nélkül nem indítod be nagy kárt nem tudsz benne tenni :))
igen van a tartálynak is szerepe a dolgokban,erhard-nál érdeklődj a tartály után,ő biztos tud hozni.

Melegen érdemesebb,nyilván valamennyit melegszik ez is,így könnyebben lefolyik
"Átmosni" szervóolajjal szoktam,gyári ajánlás Tuela GI/A,automata váltó olaj van ráírva de a szervóba is ez kell,végülis hasonló szerkezet :))
eldiablo15618-01-2012 17:56:10 // 37141
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni tőletek, hátha hallott már vagy tapasztalta valaki ezt a hibajelenséget: (alfa 156 1.9jtd 110le) Hidegen a motor indul szépen, de ha melegen leállítom, és újraindítanám nehezen indul, nehezen kapja el a fordulatot van olyan hogy beindul és ha nem nyomok kis gázt leáll.... ha beindul alacsony az alapjárat de kis gázadásra egyből helyreáll, és onnantól semmi baj, szvsz melegen gázadásra indul normálisan.... Mióta megvettem kilett pucolva éslelett falazva az egr, kilett puceválva a pillangószelep a légtömegmérő, és az összes szűrő. Minden ami esetleg belejátszana ebbe a hibajelenségbe. Köszönöm előre is.
Kareszka198418-01-2012 09:17:14 // 37140
na ezt a folyamatot bezászlóztam :P
mivel mosod át a rendszert? hidegen engeded le a régi olajat, vagy mész vele pár km-ert (gondolom melegszik az is picit). elb*szni tudok valamit? (ez nálam mindig lógó dolog O:) ). s végül: mien olaj is ajánlott a szervóba?
nekem is nyöszörög kormányzáskor. néztem, szintje rendben van, bár néha nagyon picit csurgatok bele. valamint amit észrevettem, hogy a tartály környéke olajos szokott lenni. nemtudom miért, de a kupakon lévő cső nekem levan dugózva :(
olvastam 1x itt amoren, hogy magával a tartállyal is lehetnek gondok, mert tán van valami kis szűrőke benne, ami egy idő után letud esni és mivel áramláscsökkentő funkciója is van, így betud zavarni a rendszerbe... ...hol lehet ilyen tartályt venni? eddig sehol sem találtam neten :(
Dömpi (il dottore)18-01-2012 09:11:41 // 37139
Hali! Nekem volt néhány napja hasonló esetem. Nem akart húzni a kocsi, bár hibát nem jelzett a fedélzeti. Annyi történt, hogy az EGR beragadt, nem zárt vissza, így a kipufogógáz visszafojtotta a motort. Szerintem mielőtt nekiesel a turbónak, kapd szét az EGR-t és takarítsd ki. Egy kis csavarlazító sem árt neki, illetve nézd meg, hogy az elektromos fejegységből kiálló kis pecek mozog-e.
Dömpi (il dottore)18-01-2012 09:06:46 // 37138
Sziasztok!
Kezdő Alfás vagyok, bár előzőleg 11 évig Fiatom volt, úgyhogy nem szokatlan az olasz kocsi számomra. Most, hogy megvettem az alfám (159 sw 1.9 jtdm 8V) két hónapja, furcsa hangokat hallok: hidegen (de csak hidegen) enyhe csörgés, ami elmúlik, ha benyomom a kuplungot, valamint kettesben és hármasban a váltás után néhány másodpercre "köszörüli a torkát" a kocsi. Mi okozhatja ezt? Egyébként 121e km van a kocsiban.
mreni17-01-2012 20:07:16 // 37137
tesómnak is nehézkes volt,csere után álló helyzetben kisujjal tekerem jobbra balra....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.