Forum >> Szerelőműhely
Martin21-03-2011 22:44:50 // 34172
Nem tudom mi lehet a gond. Minden "apróságra" oda figyelek már:((
GTPeti21-03-2011 22:41:05 // 34171
Jó eséllyel ez okozza, hogy nem indul az autó... Túl sok véletlen egybeesés lenne, ha nem így lenne.
Martin21-03-2011 22:38:11 // 34170
Pat21-03-2011 21:09:22 // 34169
Nekem a hk-ból 130 fok rémlik..., de ez igencsak változhat az olajoktól függően... (MT16P)
GTPeti21-03-2011 21:08:54 // 34168
Hűtőből bontottat?? (...max eladás előtt.)
Sümi Z21-03-2011 21:05:21 // 34167
Don Gombóc akkor egy bontott hűtő nem nagyon oldja meg a problémát? Vagy jó bele a 147es hűtője is? Az valamivel fiatalabb. Egy bontott mégiscsak olcsóbb mint egy zsír új. Mindegyiknek megvan a maga előnye. A vízpumpa a vezérléscserénél lett cserélve 2009.09.06-án 130490km-nél, most 186300km van a kocsiban.
Sümi Z21-03-2011 21:03:56 // 34166
Ha jól értem akkor neked egyfolytában ment a klímád. Nem is javíttattad meg soha??
Sümi Z21-03-2011 21:02:53 // 34165
Ha lecsavarom ezt a kábelt, vagy csatlakozást a hűtőventillátor házáról akkor ott mit kell látni? Vagy az adja a kábelen a mérési pont egyik pontját és a motortérben meg valami valahol a másikat?
Willy21-03-2011 19:40:53 // 34164
Nem gázolajszűrő volt a probléma. A tank nemrég lett kipucolva.
Nagyon úgy néz ki, hogy az adagolóban lévő szivattyú halt be. Annyira nem vagyok boldog.
Nagyon úgy néz ki, hogy az adagolóban lévő szivattyú halt be. Annyira nem vagyok boldog.
Wickey21-03-2011 10:20:44 // 34163
Így is lehet, az öreg, dugult hűtő az inkább csak nyáron negyvenfokban jön elő hegynek fölfele.
Könnyen kideríthető a helyzet amúgy, dugóban araszoláskor még mielőtt elérné a 100 fokot, lökj rá egy klímát. Az is kapcsolja a hűtőventit.
A 156on nálam is ez volt, dugóban 100 fok alatt picivel kapcsolt tavasszal. Amint rányomtam a klímát esős időben párátlanítani egyből beállt fix 82 fokra, mivel a klíma miatt szinte állandóan járt a hűtőventillátor maxon.
Könnyen kideríthető a helyzet amúgy, dugóban araszoláskor még mielőtt elérné a 100 fokot, lökj rá egy klímát. Az is kapcsolja a hűtőventit.
A 156on nálam is ez volt, dugóban 100 fok alatt picivel kapcsolt tavasszal. Amint rányomtam a klímát esős időben párátlanítani egyből beállt fix 82 fokra, mivel a klíma miatt szinte állandóan járt a hűtőventillátor maxon.
admirális21-03-2011 10:11:41 // 34162
2 fokozata van a ventillátornak. Kb úgy néz ki hogy 94 foktól a lassú fokozat, 100 foktól a gyors. Neked valószínűleg csak a gyors fokozat kapcsol, ami azért lehet, mert az egyes fokozat huzalellenállása elromlott, szakadás van benne. Meg kellene nézni. A hűtőventillátor műanyag házába van becsavarozva, 2 vezeték megy rá.
MIFI21-03-2011 09:34:45 // 34161
Sziasztok. Mennyi lehet a maximális olajhőfok ami még elfogadható?
GTPeti20-03-2011 20:03:03 // 34160
Szívesen! A leírás szerint "sajnos" van benne nyomásmérő.
Don Gombóc20-03-2011 20:01:17 // 34159
Ez lehet elöregedett hűtő aminek rossz a hőleadó képessége mert már öreg oxidált vízköves az alumínium, de akár lehet vízpumpás is amikor is első sorban leginkább városi forgalomban jelentkezik a tünet, mert a lapát megforog a tengelyen. Pláne akkor fordul elő amikor műanyag lapátos vízpumpa van benne. Azt a Ts-eknél amúgy sem árt cserélni a vezérlés cserekor.
Sümi Z20-03-2011 18:35:59 // 34158
Sziasztok!
Olyan probléma van a kocsival (145 1,6TS), hogy hosszabb araszolgatáskor vagy dugóban csak olyan 100fok-nál kapcsol be a hűtőventillátor. A termosztát olyan 2éve lett cserélve. Mondjuk akkor is ilyen probléma miatt vittem szerelőhöz. Akkor megnézték a hűtővizet az jó volt, tisztítottak egy kicsit a hűtő és az egyik cső csatlakozásánál, kicserélték a termosztátot és a hiba továbbra is fennállt. Számítógépre is tették, vizsgáltak mindent és semmi. A végén kiszedték a kilóméterórás műszeregységet és annak a hátlapját tisztították meg vagy valami ilyesmi, és a hiba elmúlott. Előfordulhat, hogy most is ezt kéne csinálni??? Volt már valakinek hasonló problémája?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Sümi
Olyan probléma van a kocsival (145 1,6TS), hogy hosszabb araszolgatáskor vagy dugóban csak olyan 100fok-nál kapcsol be a hűtőventillátor. A termosztát olyan 2éve lett cserélve. Mondjuk akkor is ilyen probléma miatt vittem szerelőhöz. Akkor megnézték a hűtővizet az jó volt, tisztítottak egy kicsit a hűtő és az egyik cső csatlakozásánál, kicserélték a termosztátot és a hiba továbbra is fennállt. Számítógépre is tették, vizsgáltak mindent és semmi. A végén kiszedték a kilóméterórás műszeregységet és annak a hátlapját tisztították meg vagy valami ilyesmi, és a hiba elmúlott. Előfordulhat, hogy most is ezt kéne csinálni??? Volt már valakinek hasonló problémája?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Sümi
bega198620-03-2011 17:40:08 // 34157
Na nézelődtem még, azt írja hogy az üzemanyagpumpa a tankban található, tartalmazza: üzemanyagnyomásszabályzót, üzemanyagszintérzékelőt, üzemanyagszűrőt.
Úgy néz ki akkor hogy ott lesz, majd ha kevés lesz a tankban kiszedem megnézni milyenféle szabályzó van benne. Azt viszont remélem nincs benne nyomásmérő...
Kösz a segítséget.
Úgy néz ki akkor hogy ott lesz, majd ha kevés lesz a tankban kiszedem megnézni milyenféle szabályzó van benne. Azt viszont remélem nincs benne nyomásmérő...
Kösz a segítséget.
GTPeti20-03-2011 16:38:01 // 34156
Elvileg nem. De egy olasz autónál ugye még az az egy dolog sem biztos...
Martin20-03-2011 16:26:40 // 34155
De gondolom ez nem befolyásolja a kocsi indítását. Mert nálam ez a gond 2 hete.
Don Gombóc20-03-2011 16:24:53 // 34154
Az lesz az a kopogás érzékelő ahogy a Peti mondja. Leveheted és megtisztíthatod alul, de vigyázz a visszarakásnál, kb 1,5 kg nyomatékkal húzd meg ne többel, mert akkor ha nagyon feszül nem is jelez rendesen.
bega198620-03-2011 16:09:46 // 34153
Én amikor cseréltem annyi volt hogy pár km-ig és 2-3 indításig kicsit rossz volt az alapjárat, meg amikor engedtem fel a kuplungot jobban visszaesett a fordulat mint szokott, de utána gondolom hozzátanult a computer és azóta tökéletes.
GTPeti20-03-2011 14:57:26 // 34152
Az nem a kogogásérzékelő?
Martin20-03-2011 14:48:55 // 34151
Willy20-03-2011 11:27:07 // 34150
Köszi mindenkinek, elsősorban én is a szűrőre tippeltem így azzal kezdem.
Don Gombóc20-03-2011 11:04:40 // 34149
Igen, tipikus dugulási jelenség.
Poló20-03-2011 11:00:09 // 34148
Ahogy mondod, ugyanez volt nekünk is a Temprával. Először csak a tankban levő szűrő lett kitisztítva, de pár hónap múlva újra jelentkezett a hiba. Újra szűrő tisztítás és le lett véve a tank, ki lett tisztítva belülről az is.
A probléma úgy jelentkezett nálunk, hogy alapjáraton szépen járt a motor, terhelés nélkül szépen fel is pörgött, de ha el akartunk vele indul, akkor lefulladt. Eleinte csak emelkedőnek, utána már sík úton is.
A probléma úgy jelentkezett nálunk, hogy alapjáraton szépen járt a motor, terhelés nélkül szépen fel is pörgött, de ha el akartunk vele indul, akkor lefulladt. Eleinte csak emelkedőnek, utána már sík úton is.
Don Gombóc20-03-2011 10:55:40 // 34147
Szűrőcsere elsősorban, az csinál ilyen jelenséget ha mocskos, hogy felpörög, és utána leáll. a másik ami ilyen korban lenni szokott, hogy a tankban a szívócső, búvárcső is eltömődik mert felszívott trutyit, azt meg nem ártana egy kompresszorral kifújatni vissza hátra felé, és egy tank mosás sem ártana.
Don Gombóc20-03-2011 10:39:50 // 34146
Nem kell semmit csinálni. A légtömegmérő csere után rendesen működik, sőt ha az a probléma, és van a műszerfalon hibajel, akkor azt is kiüti, tehát azt nem kell computerezni. Simán csere és hagy menjen. :-)
Alfa GT-Csaba20-03-2011 10:04:00 // 34145
Szerintem először cserélj gázolj szűrőt.
Willy20-03-2011 09:43:36 // 34144
1,9 TD csinálja a következőt:
Alapjáraton nagyon szépen megy, majd amikor megyek vele 4-500m-t olyan mintha nem kapna anyagot. Jobb esetben lemegy a fordulat 3-400 körülre és a gázt pumpálva 4-5 mp múlva újra elkapja és megint lehet menni vele 4-500m-t normálisan. Rosszabb esetben leáll az autó. Ezután másodszorra indul csak be, akkor is nagyon alacsony fordulaton megy pár másodpercig, majd ha misem történt volna elkapja. Megint párszáz méter haladás és csinálja újra.
Szerintetek mi lehet a probléma? Üzemanyagszűrő el van tömődve vagy vizes? Esetleg valami jeladó?
Alapjáraton nagyon szépen megy, majd amikor megyek vele 4-500m-t olyan mintha nem kapna anyagot. Jobb esetben lemegy a fordulat 3-400 körülre és a gázt pumpálva 4-5 mp múlva újra elkapja és megint lehet menni vele 4-500m-t normálisan. Rosszabb esetben leáll az autó. Ezután másodszorra indul csak be, akkor is nagyon alacsony fordulaton megy pár másodpercig, majd ha misem történt volna elkapja. Megint párszáz méter haladás és csinálja újra.
Szerintetek mi lehet a probléma? Üzemanyagszűrő el van tömődve vagy vizes? Esetleg valami jeladó?
pex15620-03-2011 08:57:13 // 34143
Üdv
Van nekem egy (0 280 218 019) új légtömegmérőm.
Ezt szeretném cserélni az autóban.
A kérdésem az lenne, hogy az alkatrész cserén kívül kell-e komputerre csatlakoztatni és beállítani valamit (alapbeállítás, kalibrálás stb.), vagy elég a sima csere?
A segítséget előre is köszönöm.
Van nekem egy (0 280 218 019) új légtömegmérőm.
Ezt szeretném cserélni az autóban.
A kérdésem az lenne, hogy az alkatrész cserén kívül kell-e komputerre csatlakoztatni és beállítani valamit (alapbeállítás, kalibrálás stb.), vagy elég a sima csere?
A segítséget előre is köszönöm.
pex15620-03-2011 08:48:00 // 34142
Légtömegmérő nélkül próbáltad?
Spinuzzi19-03-2011 22:38:45 // 34141
arra én is gondoltam tankoltam is bele vpower racinget, meg + öntöttem injektor tisztítót.
de semmi. Holnap már jön egy ismerős aki gépre rakja, aztán meglátjuk mi lesz.
de semmi. Holnap már jön egy ismerős aki gépre rakja, aztán meglátjuk mi lesz.
LoneWolf3319-03-2011 22:29:59 // 34140
Üdv !
Ha a szívócsőbe durrog vissza, az lehet benzinben szegény keveréktől is, ilyenkor a MIL lámpa is jelez. Egy hibakód kiolvasás szerintem sokat lendítene a probléma behatárolásán.
Ha a szívócsőbe durrog vissza, az lehet benzinben szegény keveréktől is, ilyenkor a MIL lámpa is jelez. Egy hibakód kiolvasás szerintem sokat lendítene a probléma behatárolásán.
Spinuzzi19-03-2011 22:03:30 // 34139
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene!
Ma elkezdett a verda durrogni, először azt hittem a közép dob, aztán rá jöttem, hogy a levegő pukkan. K&N direktszűrő volt rajta arra is gondoltam, de vissza tettem az eredetit és azzal is ugyanúgy csinált. Amikor meg elindultam még meg is torpan 1es 2es 3as-ban is. Már kérdezősködtem valaki gyujtás problémát mondott, valaki lambda szonda cserét javasolt. Ma fejeztem be a szervizelését, olaj szűrők stb. úgy örültem neki erre meg ezt csinálja velem. ja és mikor megtorpan a sárga motor a konzolon villogni kezd.
akinek tudja mi a megoldás irjon.
Egy kis segítség kellene!
Ma elkezdett a verda durrogni, először azt hittem a közép dob, aztán rá jöttem, hogy a levegő pukkan. K&N direktszűrő volt rajta arra is gondoltam, de vissza tettem az eredetit és azzal is ugyanúgy csinált. Amikor meg elindultam még meg is torpan 1es 2es 3as-ban is. Már kérdezősködtem valaki gyujtás problémát mondott, valaki lambda szonda cserét javasolt. Ma fejeztem be a szervizelését, olaj szűrők stb. úgy örültem neki erre meg ezt csinálja velem. ja és mikor megtorpan a sárga motor a konzolon villogni kezd.
akinek tudja mi a megoldás irjon.
GTPeti19-03-2011 20:21:06 // 34138
Igen, ebben is van igazság... Az tényleg gőzlecsapatónak néz ki.
Az a szép, hogy a leírásban található képen nincs rajta ezek közül egyik sem:

N77 Fuel pressure regulator
K83 Fuel pressure sensor
Viszont ezekszerint van az autódban üa.nyomás érzékelő. Ez azt jelenti, hogy ha feltekered a nyomást, az ECU meg letekeri a befecs. időt. (Persze nem biztos.)
Az a szép, hogy a leírásban található képen nincs rajta ezek közül egyik sem:

N77 Fuel pressure regulator
K83 Fuel pressure sensor
Viszont ezekszerint van az autódban üa.nyomás érzékelő. Ez azt jelenti, hogy ha feltekered a nyomást, az ECU meg letekeri a befecs. időt. (Persze nem biztos.)
bega198619-03-2011 20:09:13 // 34137
Arra gondolsz ami a 8-as egységből megy? Mert úgy tudom az a benzingőzvisszavezető.
GTPeti19-03-2011 20:00:42 // 34136
Mindkét cső tisztán látszik a képen.
bega198619-03-2011 19:59:00 // 34135
GTPeti19-03-2011 19:38:45 // 34134
Nem kéne az autóban keresgetned. Elég lenne a gyári szervízCD is (eLearn 156).
bega198619-03-2011 19:37:37 // 34133
Nem biztos, most keresgettem sötétben és esőben, majd még jobban átnézem jobb időben, de ha van is akkor nem azon az egységen amiben az injektorok vannak...
Tudom szegény ECU többszörösen is át lesz verve, de ha minden jól megy a végére jól kell hogy kijöjjenek a dolgok :)
Tudom szegény ECU többszörösen is át lesz verve, de ha minden jól megy a végére jól kell hogy kijöjjenek a dolgok :)
GTPeti19-03-2011 19:31:38 // 34132
Kieg, van olyan - hülye módon megtervezett - autó, ahol a tankban van a nyomásszabályozó szelep és a visszavezető ág. Így előre csak egy db cső megy.
GTPeti19-03-2011 19:30:10 // 34131
Biztos, hogy nincs visszamenő benzincső? Szerintem van, különben elég nehéz lenne a nyomást beállítani.
(A nyomásemelés az ECU tudta nélkül, nem annyira nyerő játék.)
(A nyomásemelés az ECU tudta nélkül, nem annyira nyerő játék.)
bega198619-03-2011 19:24:12 // 34130
E85 átalakítás miatt kellene emelni, mert sajnos gyárilag 95%-ig ki van használva az injektor, így E85-el 4500-as fordulatszámtól már nincs elegendő tartalék benne:(
Raktam bele átalakítót ami lambdaszonda alapján állítja a keveréket, tehát nem okozna gondot alapjáraton sem elvileg a nagyobb nyomás.
Sajna nem látok visszatérő benzincsövet a szabályzón, úgyhogy lehet az a megoldás bukó. Csak bemenő benzincső van, meg valami autógumiszelep kinézetű cucc a jobb oldalán a fekete kupak alatt. Lehet hogy ott kell valamit átalakítani?


Raktam bele átalakítót ami lambdaszonda alapján állítja a keveréket, tehát nem okozna gondot alapjáraton sem elvileg a nagyobb nyomás.
Sajna nem látok visszatérő benzincsövet a szabályzón, úgyhogy lehet az a megoldás bukó. Csak bemenő benzincső van, meg valami autógumiszelep kinézetű cucc a jobb oldalán a fekete kupak alatt. Lehet hogy ott kell valamit átalakítani?


TUYUNGA19-03-2011 18:35:04 // 34129
Köszönöm meg fogadom! Bár remélem nincs baja a motornak, mert a hajtókar csapágyakban, gyűrűkben ill. vezérműtengelyben nincs 40.000.km !
Buddha19-03-2011 18:26:46 // 34128
...igen, de fordulaton kevesebb idő van a veszteségekre, tehát relatíve a kompresszió picit magasabb! A dugattyús motor nem 100%-os tömítettségű, gondolj bele, hogy ha lassan forgatod pl. kézzel akkor szépen átfordul, de ha gyorsan szeretnéd akkor nagy ellenállásba ütközöl munkaütemeknél!
Sőt, régi, nem hidraulikus szelephézag állítású motoroknál is ha nem volt hézag és melegen támasztott a szelep, az első tünet az egyenetlen, rángató alapjárat volt! Mert akkor nem volt elég a sűrítés a veszteségek miatt!
Mérjetek egy kompressziót, 10 perc és valamit azonnal kizárhatsz ha látod a diagrammot! :-)
Sőt, régi, nem hidraulikus szelephézag állítású motoroknál is ha nem volt hézag és melegen támasztott a szelep, az első tünet az egyenetlen, rángató alapjárat volt! Mert akkor nem volt elég a sűrítés a veszteségek miatt!
Mérjetek egy kompressziót, 10 perc és valamit azonnal kizárhatsz ha látod a diagrammot! :-)
TUYUNGA19-03-2011 17:24:37 // 34127
Igen, mi is gondoltunk erre. Viszont menet közben, fordulaton minden oké!
A motornak nincs baja és megy mint az ördög!
A motornak nincs baja és megy mint az ördög!
Buddha19-03-2011 16:36:42 // 34126
Az ingadozás munkaütemkihagyás miatt jelentkezik? Tehát valamelyik henger kihagy?
Én a biztonság kedvéért mérnék egy kompressziót! Ha sok benzin került a hengerbe a hajtókar is görbülhetett...:-/
Én a biztonság kedvéért mérnék egy kompressziót! Ha sok benzin került a hengerbe a hajtókar is görbülhetett...:-/
[k i z z o]19-03-2011 15:48:29 // 34125
Benzint nem ü.anyag nyomás emeléssel szokás adni :( Az alapjárati benzint elviszi, stb. + hiába adsz neki benzint, ha a VE -t nem tudod növelni hozzá. vagy csak fogyasztást akarsz növelni? :)
Lehet beszerelni állitható benzinnyomás szabályozókat, visszafolyó ágba szokás kötni, a rail után, de eltolja az összes táblát. vagy van betét is ami emelt, a betétben lehet rugót cserélni stb.
Lehet beszerelni állitható benzinnyomás szabályozókat, visszafolyó ágba szokás kötni, a rail után, de eltolja az összes táblát. vagy van betét is ami emelt, a betétben lehet rugót cserélni stb.
TUYUNGA19-03-2011 15:31:53 // 34124
Passz, állítólag másnál is előfordult már, hogy megszívta magát!
Ferke19-03-2011 14:10:08 // 34123
Azért nem normális, ha a 16v télen megszívja magát...:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
733
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?