Forum >> Szerelőműhely

Kareszka198412-11-2010 11:38:37 // 32392
vagy lehet valami rosszu lett összerakva?
amúgy egy újraszimmeringezés kb ott veri a 200eurót...gyürüzés meg 600 körül mocorog :-/ kemény, bár ha tudnám, hogy a szimmeringjeim fosok, már ma vinném cseréltetni őket
M@do Boy12-11-2010 11:28:34 // 32391
Nekem az a gyanus hogy ez vezerles modosito es butykostengelyek csereje utan produkalta, lehet akkor ment el a szelepszar szimering?
gyml12-11-2010 09:58:21 // 32390
Az enyém is 2001-es, de fogalmam sincs, hogy CF hányas.:)
Alfa GT-Csaba11-11-2010 22:19:46 // 32389
Köszi!Repülni fog:-)
Szilárd11-11-2010 22:08:44 // 32387
Az enyém 2001-es,de szerencsére még CF2-es:)
Alfa GT-Csaba11-11-2010 22:06:13 // 32386
Sziasztok.A gázpedál potmétert lehet javítani ,vagy rögtön mehet a kukába ha elkezd szarakodni?
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:48:39 // 32384
...és Nálad melyik görgőt lehet kapni?
Erhard 242 (Pure Energy)11-11-2010 21:46:24 // 32383
euro2 és euro3...de van átfedés a görgők között :P kavarták, keverték mint a pókerben ...
Hari11-11-2010 21:45:28 // 32382
Ez így van! ... 2001 után jöttek a CF3-as mocik. ... meg a gond! :-)
Hari11-11-2010 21:42:35 // 32380
:-) ... na igen! Ha nem cserélteted időben az már nem a gyár baja!
Egyébként még mindig olcsóbb a szíjcsere, mint a motorgenerál!
Erhard 242 (Pure Energy)11-11-2010 21:39:57 // 32379
a változás oka hogy a CF3-nek bár ugyan úgy néz ki a görgője mint a CF2-nak valójában még sem ugyan az valahogy gyengébben feszít ezért sokkal sűrűbb a vezérműszíj szakadás vagy átugrás...valamint sokan elfelejtik hogy a második vagy harmadik vezérlés cserénél illenék az összes fogaskereket is cserélni :P
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:39:25 // 32378
Mit változtattak a motorokon 2001-ben, hogy korábban nem szabkodták a szíjat? Netán gagyibb szíjat/görgőt/feszítőt tettek fe a gyárban?
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:32:23 // 32377
Az ugye azt is jelenti, hogy a gyárnak olcsóbb, ha én fizetek egy (esetemben alig egy éves autón) 60-nál egy rahedli pénzt, hogy a szakszerviz cseréljen szíjat, mint a gyárnak a javítás, ha elszakad? :-)
Hari11-11-2010 21:19:04 // 32376
A változtatás oka:
- A 147-es 1,6 TS és a 156 2,0 TS ( '01 után) nagyon sok szíjszakadást produkáltak! A többség 3-5 éves kor között és 80 - 100 e km közt szakadt el! ( ... de vólt olyan is ami 62 ezer után!)
A gyár felülvizsgálta és azt a döntést hozta, hogy a 60 e km az ajánlott futásteljesítmény vagy 4 év.
A szervízutasítás azt tartalmazza, hogy 40 ezrenként ellenőrizni kell a szíjat és a többi szerelvényt. A 60 e km és a 4 év egy biztonsági döntés volt!
Szilárd11-11-2010 21:11:36 // 32375
Legközelebb már a vízpumpa is cserélve lesz...
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:08:51 // 32374
Indok elfogadva :-))
Szilárd11-11-2010 21:06:17 // 32373
Mert 7 éves korában még a gyári volt benne...
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:05:25 // 32372
Milyen megfontolásból?
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:04:29 // 32371
Nehéz tanácsot adni, csak annyit tudok mondani, hogy én három Alfival megfutottam a 120 ezret. a gyár viszont valamiért változtatott...
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:02:47 // 32370
valószínűleg a tekerés előtti 110-nél :-(
szerintem is elmegy még egy évet.
Még én is gondolkodom a dolgon, bár, ha most megcsinálnám többet nem hiszem hogy kéne...
Szilárd11-11-2010 21:02:13 // 32369
Nálam 50K-nál volt cserélve a GTV-ben...
admirális11-11-2010 20:57:12 // 32368
Kicsit egyértelműbben: ha a kora nem indokolja, akkor ...
gyml11-11-2010 20:56:49 // 32367
Jaja, azt tudom, hogy mik kellenek. Hát nekem elvileg 110ezernél volt és most 128ezernél vagyok. De a motorvezérlőben 158ezer van. Nem tudom, hogy a visszatekerés előtt , vagy utána 110ezernél cserélték-e. Azt hiszem még 1 évet megyek vele, aztán kicseréltetem.
admirális11-11-2010 20:55:57 // 32366
Akkor csak el lehet vele ketyegni 80-100E-t ha nem hajtották szét, nem?
Piritu - 1.000.00011-11-2010 20:54:06 // 32365
Amúgy maga a szíj nem nagy tétel, csak ha már szét van döntve van még pár cucc, amit ajánlatos cserélni, pl. görgők, feszítők, többi szíj, vízpumpa, esetleg vezmódosító....
Piritu - 1.000.00011-11-2010 20:52:31 // 32364
Az előző tulaj 105.751-nél cserélte a számla szerint, én jövő tavasszal fogom, mert ez 2007-ben volt és már hátha "elfáradt" a szíj azóta. Most 144 van benne, akm miatt még nem kéne.
gyml11-11-2010 20:47:52 // 32363
Ú,ez nem hangzik jól:(

Te a Pókban kicserélteted 60ezer után?
csaszar33811-11-2010 20:46:20 // 32362
tisztelt cartársak!

valaki meg tudja nekem mondani, hogy a szívócsonk tetején van egy kis valami bosch felirtos vmi, a végén egy tekerhető szelepszerűvel

na az mi?
mi cél szolgál?

előre is köszi
Piritu - 1.000.00011-11-2010 19:46:23 // 32361
A gyár változtatta az előírását, most 60.000 a hivatalos csereperiódus. Amúgy anno két TS-sel is elmentem a 120-at, meg most az olajkályhával is.
A harmadik TS-nél 127-nél állt be a feszítőgörgő, ugyanis vezérlésmódosító cserénél tettek fel új szíjat, de görgőt nem...
Piritu - 1.000.00011-11-2010 19:43:09 // 32360
Nem, LITER!
Mellbevágó,de még jó motorral is lehet olajat etetni tisztességgel, ha pörgeted. A 156TS-em is legyűrt fél lityit 1500 km-nyi német autópályázás (160-180- ... tartósan) közben, majd itthon "normálisan" hajtva 5000-en semmit.
Wickey11-11-2010 18:18:53 // 32359
jogos. Az olaj mindenképp cserés.
Kareszka198411-11-2010 17:21:37 // 32358
vgy gyürü, vagy szelepszár szimmering...nálam is valamelyik a ludas :(
M@do Boy11-11-2010 16:47:40 // 32357
Igen eszre vetem hogy eszi az olajat :(
Csak nincs tippem hogy mi lehet. Gyuruzes? Vagy?
Kareszka198411-11-2010 14:35:17 // 32356
nem kék az a füst? én olajpapikálásra gyanakszok :(
M@do Boy11-11-2010 13:09:12 // 32355
Sziasztok.
A kovetkezo tortenik az automal, 3-4000 fordulatig semmi, de e fole megyek elkezd feher fustot eregetni. Par tipp kelene hogy mi lehet ez. Erot nem veszitet. Mintha minden rendben lenne.
LacUS11-11-2010 12:01:51 // 32354
Vagy szimplán csapágyas lesz és sanyi...

Ha benya van az olajba, azt cserélni kell! A benzin mint azt tudjuk remekül oldja az olajat, és így faszányosan csökkenti a kenést, vagy megszünteti azt.
Az oka simán az injektornál keresendő,mert csak úgy juthat az olajba, ha lefolyik a dugó mellett, tehát vmiért vagy behugyantanak és akkor csere, vagy vmiért úgy gondolja az ecu,hogy többet kell adni neki és azért tovább tartja nyitva őket.
gyml11-11-2010 11:48:14 // 32353
Vezérműszíjat és a hozzá tartozó alkatrészeket ki mennyi km-enként cserél? A gyári 120 ezer nem sok?
A.R.Peti11-11-2010 09:01:20 // 32352
Tudtommal csakis paraflut, mert ez biztosít kenést is a hűtőrendszerben.
kristof11-11-2010 08:40:06 // 32351
Igazából azért gondoltam, hogy köze van hozzá, mert ha a szekér úgy érzi még, hogy hideg a motor, akkor nem nyit ki a hűtő felé és sűríti a cuccot becsülettel, nevezhetjük akár szivatónak is. Ezért gondoltam végülis.
Totti (NagyVad)11-11-2010 08:38:28 // 32350
Meg ég és föld a 66 meg a 47 hátsó futómű!
kristof11-11-2010 08:37:46 // 32349
Isten igazából a gyertyák nemrég lettek cserélve, a réiekkel is olyan volt és ezekkel is.
Kareszka198411-11-2010 08:25:07 // 32348
és erre mit mondasz? ez is ültetett motyó és detto picit terpeszt a futómű :) nálam is pont így van, de ez lejebb van eresztve az enyémnél :)
gyml11-11-2010 07:51:18 // 32347
Hát ez azért elég nagy szám:) Nem dl-t akartál írni?
Kareszka198411-11-2010 07:41:32 // 32346
én megkockáztatnék egy gyertyapucolást is a dadogás miatt
Piritu - 1.000.00011-11-2010 07:38:14 // 32345
0,75l/1000km-es fogyás a határ a gyár szerint.
Általában 3 db 2 literes Seleniát szoktam anno venni olajcserekor, ami nem ment bele, az általában elég volt az utántöltéshez a következő olajcseréig.
Kareszka198411-11-2010 07:37:47 // 32344
jó esetben semmi :) de 10.000-ként pár deci még elmegy...
Gabesz11-11-2010 07:25:52 // 32343
Sziasztok!
Milyen fagyálló-hűtőfolyadékot ajánlotok a 156-ba? Mert hallottam olyat, hogy mindenképpen foszfátmenteset tegyek bele. A Metro-Tesco-s nem jó ?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.