Sziasztok!
Lehet-e és érdemes-e a TS motorokhoz a gyár által megadott NGK BKR6EKPA+PMR7A gyertyák helyett másikkal próbálkozni?
Előre is köszi a válaszokat!
Üdv,
Tamás
Forum >> Szerelőműhely
Tomi14-11-2010 21:03:43 // 32421
Kristyon14-11-2010 18:11:44 // 32420
A webfordító szerint a vezérmű tengely jeladója...
csaszar33814-11-2010 17:14:57 // 32419
melyik camshaft sensor?
(kopogásszenzor, fojtószelep pozíciószenzor, stb.)
így írja a fiatecuscan
(kopogásszenzor, fojtószelep pozíciószenzor, stb.)
így írja a fiatecuscan
Tom145ts14-11-2010 13:21:19 // 32418
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy ha leszeretném cserélni az egész hűtővizemet teljesen új vízre akor hol tudom és hogyan tudom leereszteni a rendszert?van vmi leengedő csap vagy lekell szedni az egyik csövet?lehet hülyeséget kérdezek de nem értek hozzá azért kérdezem? (145-1.6 ts 99-es évj.)
Köszi!
Azt szeretném kérdezni hogy ha leszeretném cserélni az egész hűtővizemet teljesen új vízre akor hol tudom és hogyan tudom leereszteni a rendszert?van vmi leengedő csap vagy lekell szedni az egyik csövet?lehet hülyeséget kérdezek de nem értek hozzá azért kérdezem? (145-1.6 ts 99-es évj.)
Köszi!
Hari14-11-2010 07:25:26 // 32417
Ha ez a helyzet, akkor a legrosszabb ami megtörténhet, hogy leszakad a betét és semmi kuplungod nem lesz! .... 1.9-eseknél még nem hallottam, tapasztaltam olyat hogy szét robbanjon a lendkerék vagy szétverjen bármit is!
(A 3000 V6-nál a 6-os váltóban szokott a difiben széttörni a bolygókerék tengelye. ... na az gáz!!!)
(A 3000 V6-nál a 6-os váltóban szokott a difiben széttörni a bolygókerék tengelye. ... na az gáz!!!)
GTPeti14-11-2010 07:09:15 // 32416
Szerencsére nincs konzervdoboz hangja. Ilyen szempontból nincs változás. Csak csúsztatáskor ráz.
GTPeti14-11-2010 07:08:16 // 32415
Igen, ez a mi van, ha nem lebeg a szemem előtt. :((
Okozhat ez nagyobb problémát, minthogy az út szélén maradok? Úgy értem maradandó károsodást - amiket említettem.
Okozhat ez nagyobb problémát, minthogy az út szélén maradok? Úgy értem maradandó károsodást - amiket említettem.
Hari14-11-2010 07:03:57 // 32414
Ha a 2-ös lendkered halt volna be akkor hidegen beindítás után olyan hangot adna mintha egy konzervdobozba kavicsokat raksz és rázod! .... és üresben ráteszed a kicsi lábad a kuplungpedálra - csak éppen picit benyomva - lüktet a pedál!
Az a jelenség amit leírsz - nehezen, tövig benyomott kuplungnál lehet 1- esbe rakni, és csúsztatott kuplunggal reszket - ez tipikusan a meghajlott, deformálódott tárcsánál fordul elő.
Vagy olyannal is találkoztam amelyben leszakadt a surlódóbetét szegecselése az acéllapról.
Mennyit bír ki még???! Azt a magasságos odafönt sem tudja megmondani! .... ha nem rugatod és keveset kapcsolsz akár még azt az 1000-est is kibírhatja! .... de mi van ha nem?!
:-) :O
Az a jelenség amit leírsz - nehezen, tövig benyomott kuplungnál lehet 1- esbe rakni, és csúsztatott kuplunggal reszket - ez tipikusan a meghajlott, deformálódott tárcsánál fordul elő.
Vagy olyannal is találkoztam amelyben leszakadt a surlódóbetét szegecselése az acéllapról.
Mennyit bír ki még???! Azt a magasságos odafönt sem tudja megmondani! .... ha nem rugatod és keveset kapcsolsz akár még azt az 1000-est is kibírhatja! .... de mi van ha nem?!
:-) :O
GTPeti14-11-2010 06:16:35 // 32413
Még annyit, hogy ma megtettem 250km-t látszólag probléma mentesen. És mentem rendesen a pályán. A kuplung szerintem nem csúszik. A hiba (nehéz váltás első jelei) jelentkezése óta 30km-t mentem. Most már eléggé parázok, mert itt még az első közértig is autóval kell mennem. :((
GTPeti14-11-2010 06:02:25 // 32412
Srácok, van egy kis (nagy) baj.
Asszem meghalt a kéttömegűm. A kuplungtárcsa pedig biztos, hogy nincs a toppon.
A jelenség eleinte csak az volt, hogy szokatlanul nehezen tudtam betuszkolni a váltókart a fokozatokba. Álló motornál minden simán megy, mint régen. OK, erre azt léptem, hogy full tövig nyomom a kuplungpedált, így valamennyire összejött, de így is nyomni kell a kart erősen (főleg az 1-esbe tételhez). Ha már gurul az autó, akkor viszonlag könnyebb feljebb kapcsolni. OK... ezen gondolom egy utánállítással lehetne segíteni.
Viszont ami tényleg aggaszt, az nem ez. Álló helyzetből induláskor remeg az autó/pedál, érzem, hogy vmi nem stimmel. Beálltam a garázsba és (vagy 1-esben kinyomott kuplunggal, vagy üresben, erre nem emlékszem) láthatóan remeg a fénycsóva a falon, vagyis az egész autót rázza. :(((
Menet közben nem, vagy legalábbis nem észrevehető
Mit gondoltok, neki merjek indulni egy 1000km-es útnak pályán? (Beiktatnák egy rendkívüli hazautat, hogy szakértő kezek cseréljék ki a cuccokat.) Vagy veszélyes? Arra gondolok, hogy rohamosan rosszabb lehet és az ütés miatt elferdíti a motor/váltó csonkjait, illetve szétveri a váltóházat.
Továbbmegyek... ugye 10-20km-t azért kibír? (Az első itteni, ismeretlen szervízig.)
Előre is köszönöm a segítséget.
Asszem meghalt a kéttömegűm. A kuplungtárcsa pedig biztos, hogy nincs a toppon.
A jelenség eleinte csak az volt, hogy szokatlanul nehezen tudtam betuszkolni a váltókart a fokozatokba. Álló motornál minden simán megy, mint régen. OK, erre azt léptem, hogy full tövig nyomom a kuplungpedált, így valamennyire összejött, de így is nyomni kell a kart erősen (főleg az 1-esbe tételhez). Ha már gurul az autó, akkor viszonlag könnyebb feljebb kapcsolni. OK... ezen gondolom egy utánállítással lehetne segíteni.
Viszont ami tényleg aggaszt, az nem ez. Álló helyzetből induláskor remeg az autó/pedál, érzem, hogy vmi nem stimmel. Beálltam a garázsba és (vagy 1-esben kinyomott kuplunggal, vagy üresben, erre nem emlékszem) láthatóan remeg a fénycsóva a falon, vagyis az egész autót rázza. :(((
Menet közben nem, vagy legalábbis nem észrevehető
Mit gondoltok, neki merjek indulni egy 1000km-es útnak pályán? (Beiktatnák egy rendkívüli hazautat, hogy szakértő kezek cseréljék ki a cuccokat.) Vagy veszélyes? Arra gondolok, hogy rohamosan rosszabb lehet és az ütés miatt elferdíti a motor/váltó csonkjait, illetve szétveri a váltóházat.
Továbbmegyek... ugye 10-20km-t azért kibír? (Az első itteni, ismeretlen szervízig.)
Előre is köszönöm a segítséget.
Hari13-11-2010 14:03:39 // 32411
A "geometria szabályzó" nem a működtető henger, hanem a turbon belül a kis lapátkák! Az hogy egy diagnosztikai programmal kivezérled és mozog, az még nem azt jelenti, hogy tökéletesen el látja a feladatát! A diagnosztika után a következő lépés egy szkopra kell kötnöd a nyomásszenzor jelét, és az ECU kimeneti jelét - a geometria szab. vezérlő jelét - és hasonlítsd össze mennyire követi a nyomásérték a szabályzási jelet.
Ha a nyomásjel hirtelen megemelkedik, majd ugrásszerűen visszaesik, akkor 100% hogy a turbód a bűnös!!!
A szívótorokban lehet lerakódás, - mert az EGR rendesem bekormólja - de soha nem találkoztam olyan jelenséggel mint amit Te írsz.
Persze mindig hozhat az élet újat, - csak kicsi az esélye! :-)
(Esetleg még a pillangószelepek kis összekötő műanyag rudját vizsgáld meg alaposan, nem lötyög-e nagyon a gfejen.)
Ha a nyomásjel hirtelen megemelkedik, majd ugrásszerűen visszaesik, akkor 100% hogy a turbód a bűnös!!!
A szívótorokban lehet lerakódás, - mert az EGR rendesem bekormólja - de soha nem találkoztam olyan jelenséggel mint amit Te írsz.
Persze mindig hozhat az élet újat, - csak kicsi az esélye! :-)
(Esetleg még a pillangószelepek kis összekötő műanyag rudját vizsgáld meg alaposan, nem lötyög-e nagyon a gfejen.)
Gibi15613-11-2010 09:15:30 // 32410
A turbó geometria szabályozó az tuti működik és a hiba kezdete óta cseréltem egyszer!!
+ki tudom vezérelni a geometria szabályozót számítógéppel ez dolgozik szépen, vagyis vákuum hiba nincs!!!lehet hogy szoftver hiba van??de gondoltam olyanra is hogy a szívócsőben a motorba belépő résznél lerakódás miatt annyira szűk a lyuk hogy előtt e megnő a nyomás és ez már sok a szenzornak!!!
+ki tudom vezérelni a geometria szabályozót számítógéppel ez dolgozik szépen, vagyis vákuum hiba nincs!!!lehet hogy szoftver hiba van??de gondoltam olyanra is hogy a szívócsőben a motorba belépő résznél lerakódás miatt annyira szűk a lyuk hogy előtt e megnő a nyomás és ez már sok a szenzornak!!!
Hari13-11-2010 08:04:55 // 32409
hmmm. ....már megint hümmögök! (az nem jó jel!)
Szóval a hibakód az egy kiindulási támpont! Azt mondja a P 0235 - ös hiba, hogy a rendszerben túl magas a töltőnyomás! .... na mármost ezt a hibát mi a rák generálhatja! A JTD motorokon nincs nyomás határoló, szabályzó szelep! a turbó geometria állítással szabályozza a töltőnyomást. .... a kérdésedre a választ ezennel meg is adva!
Ha túl magas a nyomás. akkor valami oknál fogva nem tudja beállítani megfelelően a turbó lévő szabályzótolattyú. A hiba lehet: - vákumcső szivárog valahol. - el van dugulva, - és ami 10 - ből 9-szer bejön - a turbóban a geometria lapátok tengelyei bekormolódtak, szorulnak!
Sajnos azt kell mondanom ezeket a geometriás turbókat előbb-utóbb mind eléri ez a nyűg!
1x 2x kitisztítható aztán csere. A turbó teljesen jól tölt, .... túlságosan is!
Sajnos a turbót le kell szerei és szakműhelyben kitisztíttatni, esetleg javíttatni.
(A "szakműhelyt" komolyan venní!!! )
Szóval a hibakód az egy kiindulási támpont! Azt mondja a P 0235 - ös hiba, hogy a rendszerben túl magas a töltőnyomás! .... na mármost ezt a hibát mi a rák generálhatja! A JTD motorokon nincs nyomás határoló, szabályzó szelep! a turbó geometria állítással szabályozza a töltőnyomást. .... a kérdésedre a választ ezennel meg is adva!
Ha túl magas a nyomás. akkor valami oknál fogva nem tudja beállítani megfelelően a turbó lévő szabályzótolattyú. A hiba lehet: - vákumcső szivárog valahol. - el van dugulva, - és ami 10 - ből 9-szer bejön - a turbóban a geometria lapátok tengelyei bekormolódtak, szorulnak!
Sajnos azt kell mondanom ezeket a geometriás turbókat előbb-utóbb mind eléri ez a nyűg!
1x 2x kitisztítható aztán csere. A turbó teljesen jól tölt, .... túlságosan is!
Sajnos a turbót le kell szerei és szakműhelyben kitisztíttatni, esetleg javíttatni.
(A "szakműhelyt" komolyan venní!!! )
Runner / Red-Devil13-11-2010 06:58:41 // 32408
Hát nem tudom.... Nekem is tűnik belőle az olaj rendesen 10.000km-n már kb 2 lityót töltöttem rá. Motor sehol nem taknyos,zöldkártyán dicsérték milyen szépen hozza az értékeket,kipuff villágos szürke és száraz. Na akkor hová tünik el az oilo? Az évszázad rejtéje számomra de egyett tudok ez azóta van mióta nem seli olaj van benne,(Total valami keramik protection) hamarosan csere újra seli-re tuti nem fog fogyni 5dl sem 10.000km-en.
Gibi15612-11-2010 21:11:50 // 32407
Mondom mit ellenőriztem 3szor is:EGR,Turbo VGT+a vezérlése,maf,map.Minden szűrő friss!!!
GTPeti12-11-2010 20:56:00 // 32406
Gibi15612-11-2010 20:51:25 // 32405
Segíííítség!!!!!!!Van egy olyan hibakódom hogy P0235!!!!!!
Terhelésnél(kigyorsítás kb 2800-3000es fordulatnál) villan a check lámpa és az erő elmegy gáz vissza és magához tér!!!A hibakód turbó nyomás szenzor magas jel vagyis valamiért túltöltés van!!!(de miért?)Ötleteket várok.
Előre is köszi!!!!!
Terhelésnél(kigyorsítás kb 2800-3000es fordulatnál) villan a check lámpa és az erő elmegy gáz vissza és magához tér!!!A hibakód turbó nyomás szenzor magas jel vagyis valamiért túltöltés van!!!(de miért?)Ötleteket várok.
Előre is köszi!!!!!
Szilárd12-11-2010 20:44:41 // 32404
A motorkódból kiderül...
Bagee12-11-2010 20:43:01 // 32403
sziasztok!
145 1.4 TS '97...
mekkora erővel kell meghúzni a hajtókarcsapágy csavarjait? :)
Köszi előre is a válaszokat :)
145 1.4 TS '97...
mekkora erővel kell meghúzni a hajtókarcsapágy csavarjait? :)
Köszi előre is a válaszokat :)
Piritu - 1.000.00012-11-2010 20:42:26 // 32402
A Pókod mennyit csipeget az olajból?
gyml12-11-2010 20:25:37 // 32401
Hát igen, az azért már elég nagy:)
Pat12-11-2010 19:27:14 // 32400
Gyári kézikönyv ezt írja: Climafluid Super Permanent –40 ºC
Pat12-11-2010 19:18:12 // 32399
Nekem 1.6 TS volt, a gyári kezelési kézikönyve max 1L/1.000 km-t írt. Persze tökön is böktem volna magam, ha csak fele ekkora mértéket el ért volna...
Alfa GT-Csaba12-11-2010 18:20:21 // 32398
Köszi szépen!
Piritu - 1.000.00012-11-2010 18:09:30 // 32397
Az enyémet miután ki lett cserélve szétszedtem (klatty), szerintem töbször is takarítható.
Alfa GT-Csaba12-11-2010 18:00:20 // 32396
Sziasztok.Régebben azt hallottam hogy az EGR-t csak egyszer lehet pucolni aztán cserélni kell.Igaz ez ?
pepel12-11-2010 13:31:47 // 32393
helló mindenki,kérdésem a következő,145 ösben a szivargyúlytónál annak a zöld karikának nem kellene világítani?
Kareszka198412-11-2010 11:38:37 // 32392
vagy lehet valami rosszu lett összerakva?
amúgy egy újraszimmeringezés kb ott veri a 200eurót...gyürüzés meg 600 körül mocorog :-/ kemény, bár ha tudnám, hogy a szimmeringjeim fosok, már ma vinném cseréltetni őket
amúgy egy újraszimmeringezés kb ott veri a 200eurót...gyürüzés meg 600 körül mocorog :-/ kemény, bár ha tudnám, hogy a szimmeringjeim fosok, már ma vinném cseréltetni őket
M@do Boy12-11-2010 11:28:34 // 32391
Nekem az a gyanus hogy ez vezerles modosito es butykostengelyek csereje utan produkalta, lehet akkor ment el a szelepszar szimering?
gyml12-11-2010 09:58:21 // 32390
Az enyém is 2001-es, de fogalmam sincs, hogy CF hányas.:)
Alfa GT-Csaba11-11-2010 22:19:46 // 32389
Köszi!Repülni fog:-)
Erhard 242 (Pure Energy)11-11-2010 22:09:19 // 32388
kuka :(
Szilárd11-11-2010 22:08:44 // 32387
Az enyém 2001-es,de szerencsére még CF2-es:)
Alfa GT-Csaba11-11-2010 22:06:13 // 32386
Sziasztok.A gázpedál potmétert lehet javítani ,vagy rögtön mehet a kukába ha elkezd szarakodni?
Erhard 242 (Pure Energy)11-11-2010 21:50:03 // 32385
mindegyiket :)
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:48:39 // 32384
...és Nálad melyik görgőt lehet kapni?
Erhard 242 (Pure Energy)11-11-2010 21:46:24 // 32383
euro2 és euro3...de van átfedés a görgők között :P kavarták, keverték mint a pókerben ...
Hari11-11-2010 21:45:28 // 32382
Ez így van! ... 2001 után jöttek a CF3-as mocik. ... meg a gond! :-)
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:44:06 // 32381
Mi az a CF2 és CF3?
Hari11-11-2010 21:42:35 // 32380
:-) ... na igen! Ha nem cserélteted időben az már nem a gyár baja!
Egyébként még mindig olcsóbb a szíjcsere, mint a motorgenerál!
Egyébként még mindig olcsóbb a szíjcsere, mint a motorgenerál!
Erhard 242 (Pure Energy)11-11-2010 21:39:57 // 32379
a változás oka hogy a CF3-nek bár ugyan úgy néz ki a görgője mint a CF2-nak valójában még sem ugyan az valahogy gyengébben feszít ezért sokkal sűrűbb a vezérműszíj szakadás vagy átugrás...valamint sokan elfelejtik hogy a második vagy harmadik vezérlés cserénél illenék az összes fogaskereket is cserélni :P
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:39:25 // 32378
Mit változtattak a motorokon 2001-ben, hogy korábban nem szabkodták a szíjat? Netán gagyibb szíjat/görgőt/feszítőt tettek fe a gyárban?
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:32:23 // 32377
Az ugye azt is jelenti, hogy a gyárnak olcsóbb, ha én fizetek egy (esetemben alig egy éves autón) 60-nál egy rahedli pénzt, hogy a szakszerviz cseréljen szíjat, mint a gyárnak a javítás, ha elszakad? :-)
Hari11-11-2010 21:19:04 // 32376
A változtatás oka:
- A 147-es 1,6 TS és a 156 2,0 TS ( '01 után) nagyon sok szíjszakadást produkáltak! A többség 3-5 éves kor között és 80 - 100 e km közt szakadt el! ( ... de vólt olyan is ami 62 ezer után!)
A gyár felülvizsgálta és azt a döntést hozta, hogy a 60 e km az ajánlott futásteljesítmény vagy 4 év.
A szervízutasítás azt tartalmazza, hogy 40 ezrenként ellenőrizni kell a szíjat és a többi szerelvényt. A 60 e km és a 4 év egy biztonsági döntés volt!
- A 147-es 1,6 TS és a 156 2,0 TS ( '01 után) nagyon sok szíjszakadást produkáltak! A többség 3-5 éves kor között és 80 - 100 e km közt szakadt el! ( ... de vólt olyan is ami 62 ezer után!)
A gyár felülvizsgálta és azt a döntést hozta, hogy a 60 e km az ajánlott futásteljesítmény vagy 4 év.
A szervízutasítás azt tartalmazza, hogy 40 ezrenként ellenőrizni kell a szíjat és a többi szerelvényt. A 60 e km és a 4 év egy biztonsági döntés volt!
Szilárd11-11-2010 21:11:36 // 32375
Legközelebb már a vízpumpa is cserélve lesz...
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:08:51 // 32374
Indok elfogadva :-))
Szilárd11-11-2010 21:06:17 // 32373
Mert 7 éves korában még a gyári volt benne...
Piritu - 1.000.00011-11-2010 21:05:25 // 32372
Milyen megfontolásból?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
543
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?