Forum >> Szerelőműhely

Xixo25-11-2010 20:49:26 // 32621
Báááhááá!! :))

Már tisztára beleestem a kékségbe, mert vagy 4-5 dió is be lett spájzolva a motor legkülönbözőbb részeibe...

És az hagyján, hogy mennyire irtózok a szarosoktól, de ha ott még szét is rág valamit...

Mér kell ilyeneknek megtörténnie?? Mééér?? :)
Nasty25-11-2010 20:45:25 // 32620
Macskával próbáltad már kihajtani? :-)
Xixo25-11-2010 20:40:37 // 32619
Sziasztok!

Motortérbe mászott és beköltözött egér esetén mi a teendő???

(A "jókurvaannyát"-on kívül! :) )
GTPeti24-11-2010 23:24:56 // 32618
OK, 75 téren nem vagyok túlságosan képben. Viszont egyszer szeretnék egyet (esetleg GTV6-ot).
Van egy urban legend, miszerint vki a szívó Mercijére tett csigát. Semmi kompressziómegváltoztatás, stb. nem volt. Egyszerűen rátette. S a hengerfej meg erre azt mondta, hogy köszöni szépe, ő akkor most leugrik. És így is cselekedett. :)
[k i z z o]24-11-2010 23:20:20 // 32617
De sima szívóra és sem töltöttem rá, szép halála lett volna.
GTPeti24-11-2010 22:50:21 // 32616
Viszont a Te motorod mintaszerűen van felhúzva!
[k i z z o]24-11-2010 22:34:43 // 32615
A gyári TS csak ideig óráig bírja a töltést. Nyomorult szivóként is hamar beadja a a derekát ha kapja az erőt :( Tudom, vannak kivételek...

Szerintem max. 2 - 3psi arra meg elég nehéz szabályozni. Szerintem szívóra felkészített motort nem érdemes feltölteni, ha nem kap upgradet.
zee24-11-2010 16:22:44 // 32614
Sziasztok

Indultunk volna Pécsre karácsonyra vásárolni de megmakacsolta magát a vas,hibajelző kivillant,power elment mintha sima szívó dízel lenne.
Itthon kiolvastam:

P0191 - Magasnyomású ü.a. nyomásérzékelõ
Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Range/Performance

P0215 - Motor leállítószelep vezérlés
Engine Shutoff Solenoid Malfunction

Még a törlés előtt pihent fél órát és problémamentesen ment. Mit érdemes megnéznem?

köszi
mreni24-11-2010 13:59:35 // 32613
max 0.5 bar-t
Liquid24-11-2010 12:25:34 // 32612
esetleg kérdezd meg Őt
de szerintem nagyon nem biznisz turbósítani egy TS motort, alapból is kellően érzékeny. Mondjuk talán még az 1.6 az ami a legkevésbé problémás, de komoly ráfordítással nyersz mondjuk 50 lóerőt, megéri? inkább vegyél egy 2.0TS-t, vagy egy V6-ot, esetleg cserélj motort, még mindig olcsóbban kijössz és "megbízhatóbb" marad a gép
atesssz24-11-2010 11:51:08 // 32611
nem hinném, hogy érdemes lenne kipróbálni élesben...
MikeTheDevil24-11-2010 11:22:19 // 32610
Hali!
Lehet azt tudni,hogy az 1.6TS motor gyárilag mekkora turbó nyomást bír el dugó és hajtókar csere nélkül?
Üdv Mike
Kazes☻23-11-2010 22:55:57 // 32609
Igazán nincs miiit. :)))
RoliQ423-11-2010 22:46:53 // 32608
az lesz... :) kössssz...:)
[k i z z o]23-11-2010 22:25:51 // 32607
Szomszédban LUKban gyártanak ilyet, elég drága a sor :)
Kazes☻23-11-2010 21:57:21 // 32606
...hogy nem akármilyen vasdarab. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)23-11-2010 21:38:36 // 32605
jah bár én azt sem értem mi a tököm kerül ennyibe egy 5-6kg vasdarabba ...
GTPeti23-11-2010 21:33:18 // 32604
Befogva egy CNC-be (or whatever) kb. 5 perc alat meg van. Nem is úgy gondoltam ezt a procedúrát, hogy Józsi bácsi, a Csepel művek nyugalmazott géplakatosa nekiáll reszelővel és kiskalapáccsal DMF-et felújítani. :))
Erhard 242 (Pure Energy)23-11-2010 21:29:01 // 32603
sajnos ez van :( azaz nekem nem sajnos :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-11-2010 21:27:57 // 32602
hogy a sajtolásnál szétvágják flexszel utána meg össze rakják csak a munkadíj több mint a 20-as :)
mreni23-11-2010 21:09:35 // 32601
Hali!
Valaki használt már KK/l Vag Com-ot Win7-en?:)
Kazes☻23-11-2010 21:07:31 // 32600
Alánézek, mi lehet a baj vagy akár szét is szedem. Ezt lép(n')em. :)))
GTPeti23-11-2010 21:00:56 // 32599
Ezért kérdeztem tegnap: Vajon mennyiből állna kicserélni a rugókat és a csapágyat a DMF-ben? Egy huszasból tuti kijönne.
GTPeti23-11-2010 20:59:59 // 32598
Az. Én sem újongok örömömben. És ez csak rosszab lesz.. :(((
András bácsi23-11-2010 20:59:40 // 32597
Méghozzá teljes gépmunkával és anyaggal együtt. :)
Wickey23-11-2010 20:58:14 // 32596
tulajdonképpen vicces, hogy egy dmf árából gatyába rázol egy 20 éves dízelt nemde? Kibaszott fogyasztói társadalom.
RoliQ423-11-2010 20:39:48 // 32595
Hozzáértők...

Már egy ideje küzdök egy dologgal első futóműnél kopogást hallok jobb oldalt a kopogás rossz útviszonyoknál meg pl ha kitekert kormánynál villamos síneken megyek át! ma már nagyon durván kopogott sima egyenes úton is és mikor befordultam a parkolóhelyemre azt vettem észre (jobbra fordultam) hogy lelassult az autó )fék nélkül) nem durván de észrevehetően!

na erre mit léptek?:)
GTPeti23-11-2010 20:33:08 // 32594
:))

The Ultimative DMF Solution. :))
Wickey23-11-2010 20:29:43 // 32593
akkor elmehetnek szépen a picsába, begurulok, veszek egy szívódízel golfot egy kilóér', hozzá öt tábla lemezt meg három liter festéket, a motort meg újbavarázsolom kéccázból oszt világbéke. :-P
Ferke23-11-2010 12:02:55 // 32592
Ez de jó videó:)
Erhard 242 (Pure Energy)23-11-2010 08:30:45 // 32591
hogyan működik a kettős tömegű klikk.... itt lehet látni hogyan nyeli el a rezgést...
"A kettőstömegű lendkeréknek van egy kevésbé ismert hatása is. A fizikából ismert sajátrezgés és gerjesztett rezgés fogalmát most nem boncolgatnánk, de aki volt katona, bizonyára emlékszik arra a homályos magyarázatra, miért is nem menetelünk egyszerre a hídon. A motornak is van (számos) sajátfrekvenciája, és ezeket - elkerülendő a motorikus "hídszakadást" - lehetőség szerint úgy kell hangolni már a motor tervezésekor, hogy kívül essen az üzemi tartományon. Ez sokszor nem, vagy nem tökéletesen sikerül, és a kettőstömegű lendkerék alkalmazásával némi utólagos finomhangolásra van lehetőség.
Egy ilyen motorra fix lendkerekes szettet építeni komoly kockázat, megmagyarázhatatlannak tűnő károk kíséretében."
Wickey23-11-2010 01:03:31 // 32589
az viszont érdekes, hogy miért ragaszkodnak akkor a cseredarabhoz...
legalábbis anno asszem amikor Elaforgtól elhoztam az első gyári felújított lendkerekem (220 ezer km környékén, 80-al ezelőtt) akkor vittem a sitteset, kaptam egy gyári újnak kinézőt, és felugrott az új valeo szettel, új váltóolajjal, új főtengelyszimmeringgel és új féltengely gumiharangokkal.
Wickey23-11-2010 01:00:35 // 32588
na, akkor ezekszerint nagyon nem faragtam rá a hülye ötletemre, hogy feltosszuk a tipo lendkereket a jtd-re? :-))
Wickey23-11-2010 00:58:44 // 32587
mármint mi 120 ezer? A kéttömegű, kuplungszerkezet, tárcsa és kinyomócsapágy EGYÜTT?! :-))
Wickey23-11-2010 00:57:15 // 32586
nem a nyomatékot kell elnyelnie, hanem a falábú sofőr bénázásai miatt berázó dízelmotor zörgéseit. A bakokat se nyírja ki hamarabb, mert a motor attól még pattog faltól falig a motortérben, de a kuplungon keresztül a hajtásra (útra, futóműre, kasztnira, utastérre) már nem jut át. Ez olyan, mint amikor valaki kitalálta, hogy a vezérműszíjnak ilyen 2-300 lóerőt kell bírnia, mert a 3.0 24V-n is csak milyen csumpi kis szíj van. (Persze... az erő viszont a főtengelyen keresztül távozik kuplungiránt, a vezműszíj max. ilyen 2-3kW teljesítménnyel forgatja a veztengelyeket, vízpumpát, oszt szevasz...)
Wickey23-11-2010 00:53:16 // 32585
kisebb recsegésekkel. Amúgy kinyomó csapágy lesz ez, még mindig erre tippelek. A vissza nem jövő pedál miatt gondoltam a kuplung munkahengerre, meg persze azért mert az ocsó és könnyű cserélni. :-)
Valszeg a pedál is azért nem jön vissza, mert a kinyomó szarakodik (vagy a szerkezet ment apróra, de az kevéssé valószínű).
GTPeti22-11-2010 23:26:26 // 32584
Próbáltam úgy írni, hogy ne így értsd.
Mint ahogy van generátorfelújító cég, jó lenne ha vki(k) kettőstömegű felújításra specializálódnának.
LacUS22-11-2010 23:11:18 // 32583
Ha nem, hát nem.:-)
Hari22-11-2010 23:08:22 // 32582
:-) Na igen úgy mint a Fiatnál a felújított! Nem tooom, hogy csinálják, de mintha teljesen új lenne! (Azt hiszem ez csak valami üzleti fogás!)
Hari22-11-2010 23:05:40 // 32581
Mármint?! .... :-O szerinted?! :-) ... a szomszédban lakik egy kertész srác,.... JA! :-))))

( Saját kivitelezésben. ...de pszt! )
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2010 22:13:39 // 32580
elméletileg van felújított valeo csak alig olcsóbb mint az új ...bár lehet nem is felújított mert nem úgy néz ki :)
LacUS22-11-2010 22:08:32 // 32579
Ki csinálta, ha lehet tudni? Csak mert elvileg ez is external balanced, és mint ilyet az itthon gépműhelyek egyből vissza is adják...
GTPeti22-11-2010 21:46:53 // 32578
Na nem is arra gondoltam, hogy a Valeo fogja jó áron felújítani. Hanem inkább egy (vagy több) magáncég, ugyanúgy, mint pl. generátoroknál v. önindítóknál. (Persze tudom, hogy a Valeo is árul felújított cuccokat.) Csak itt nem bronzkefét + csapágyakat, hanem rugókat és csapágyat kell cserélni....
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2010 21:39:31 // 32577
mert akkor ki veszi meg az újat? :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2010 21:38:19 // 32576
kivi lennék mennyire lenne komfortos egy 400nm turó dejzel egytömegű lendkerékkel...meg meddig bírná a folyamatos rázkódást a többi dolog
GTPeti22-11-2010 21:34:56 // 32575
Kérdés: miért nem lehet kultúrált áron (jó minősében) felújítattni egy kettőstömegűt?
Piaci rés?
[k i z z o]22-11-2010 21:22:54 // 32574
Vannak olyan üzemállapotok, de inkább frekvenciák ahol az egytömegűvel szerelt motor és váltó mocskosul mocorog, a kettőstömegű ide nagyon jó, és okos találmány.

Egy 2.4mJET vagy hasonló kaliber nagyon is kéri a kettős tömegűt, ami el is fog roppanni egy idő után, de ne felejtsük el, ezzel kalkulálni kell a komfort érdekében, majdhogy fékbetét kategória.

De szerintem egy ilyen motor tulajdonosának nem kellene ezen agyalnia, ez megint valahol a nagy autó nagy buksza kategória nekem...

A kevlár, szinter, egyéb harci kuplungok meg kizárólag egy szűk rétegnek felenek meg, sokan nem értékelnék a velük előcsalt "érzést".
Hari22-11-2010 20:07:20 // 32573
Tudod ez engem nem is motivált, hogy ki az aki másfélszer annyit akar fizetni mint egy alap kuplungszett! ... csak tele vólt a hócipőm már a kettős tömegűvel!
- 1 a régebbi autókon jó volt a jó öreg rugós tárcsa?
- 2 ha a versenysportban az extrém igénybevételt kibírja a kevlár ill. szinter betét akkor utcai körülmények közé miért ne lenne jó?!
... de nem is itt lett tele a .... hanem amikor a saját autómban 1 éven belül 2 Sachs tárcsa ment szét! Egyszerűen szétéget a dörzsbetét, na akkor csináltattam bele kevlár tárcsát. Nekem bevált! :-)
Nem akarok senkit rábeszélni a fix lendítőkerékre! (... de még 1 versenyautóba se építettünk kéttömegűt! ... nem tooom miért?!) :-)
Persze azt is tudom, hogy ezt az egészet azért találták ki mert sokkal nagyobb az energia elnyelő képessége.... és még azt is, hogy ez bizony el kell hogy romoljon!

(Mondjuk a szintert nem ajánlom hétköznapi használatra! Nem szabad, nem lehet csúsztatni!!! ... de a kevlár az teljesen jó!)
GTPeti22-11-2010 19:42:34 // 32572
Az akkor klasszul meg lett csinálva!
Hari, a kettőstömegűtlenítő :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.