Báááhááá!! :))
Már tisztára beleestem a kékségbe, mert vagy 4-5 dió is be lett spájzolva a motor legkülönbözőbb részeibe...
És az hagyján, hogy mennyire irtózok a szarosoktól, de ha ott még szét is rág valamit...
Mér kell ilyeneknek megtörténnie?? Mééér?? :)
Forum >> Szerelőműhely
Xixo25-11-2010 20:49:26 // 32621
Nasty25-11-2010 20:45:25 // 32620
Macskával próbáltad már kihajtani? :-)
Xixo25-11-2010 20:40:37 // 32619
Sziasztok!
Motortérbe mászott és beköltözött egér esetén mi a teendő???
(A "jókurvaannyát"-on kívül! :) )
Motortérbe mászott és beköltözött egér esetén mi a teendő???
(A "jókurvaannyát"-on kívül! :) )
GTPeti24-11-2010 23:24:56 // 32618
OK, 75 téren nem vagyok túlságosan képben. Viszont egyszer szeretnék egyet (esetleg GTV6-ot).
Van egy urban legend, miszerint vki a szívó Mercijére tett csigát. Semmi kompressziómegváltoztatás, stb. nem volt. Egyszerűen rátette. S a hengerfej meg erre azt mondta, hogy köszöni szépe, ő akkor most leugrik. És így is cselekedett. :)
Van egy urban legend, miszerint vki a szívó Mercijére tett csigát. Semmi kompressziómegváltoztatás, stb. nem volt. Egyszerűen rátette. S a hengerfej meg erre azt mondta, hogy köszöni szépe, ő akkor most leugrik. És így is cselekedett. :)
[k i z z o]24-11-2010 23:20:20 // 32617
De sima szívóra és sem töltöttem rá, szép halála lett volna.
GTPeti24-11-2010 22:50:21 // 32616
Viszont a Te motorod mintaszerűen van felhúzva!
[k i z z o]24-11-2010 22:34:43 // 32615
A gyári TS csak ideig óráig bírja a töltést. Nyomorult szivóként is hamar beadja a a derekát ha kapja az erőt :( Tudom, vannak kivételek...
Szerintem max. 2 - 3psi arra meg elég nehéz szabályozni. Szerintem szívóra felkészített motort nem érdemes feltölteni, ha nem kap upgradet.
Szerintem max. 2 - 3psi arra meg elég nehéz szabályozni. Szerintem szívóra felkészített motort nem érdemes feltölteni, ha nem kap upgradet.
zee24-11-2010 16:22:44 // 32614
Sziasztok
Indultunk volna Pécsre karácsonyra vásárolni de megmakacsolta magát a vas,hibajelző kivillant,power elment mintha sima szívó dízel lenne.
Itthon kiolvastam:
P0191 - Magasnyomású ü.a. nyomásérzékelõ
Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Range/Performance
P0215 - Motor leállítószelep vezérlés
Engine Shutoff Solenoid Malfunction
Még a törlés előtt pihent fél órát és problémamentesen ment. Mit érdemes megnéznem?
köszi
Indultunk volna Pécsre karácsonyra vásárolni de megmakacsolta magát a vas,hibajelző kivillant,power elment mintha sima szívó dízel lenne.
Itthon kiolvastam:
P0191 - Magasnyomású ü.a. nyomásérzékelõ
Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Range/Performance
P0215 - Motor leállítószelep vezérlés
Engine Shutoff Solenoid Malfunction
Még a törlés előtt pihent fél órát és problémamentesen ment. Mit érdemes megnéznem?
köszi
mreni24-11-2010 13:59:35 // 32613
max 0.5 bar-t
Liquid24-11-2010 12:25:34 // 32612
esetleg kérdezd meg Őt
de szerintem nagyon nem biznisz turbósítani egy TS motort, alapból is kellően érzékeny. Mondjuk talán még az 1.6 az ami a legkevésbé problémás, de komoly ráfordítással nyersz mondjuk 50 lóerőt, megéri? inkább vegyél egy 2.0TS-t, vagy egy V6-ot, esetleg cserélj motort, még mindig olcsóbban kijössz és "megbízhatóbb" marad a gép
de szerintem nagyon nem biznisz turbósítani egy TS motort, alapból is kellően érzékeny. Mondjuk talán még az 1.6 az ami a legkevésbé problémás, de komoly ráfordítással nyersz mondjuk 50 lóerőt, megéri? inkább vegyél egy 2.0TS-t, vagy egy V6-ot, esetleg cserélj motort, még mindig olcsóbban kijössz és "megbízhatóbb" marad a gép
atesssz24-11-2010 11:51:08 // 32611
nem hinném, hogy érdemes lenne kipróbálni élesben...
MikeTheDevil24-11-2010 11:22:19 // 32610
Hali!
Lehet azt tudni,hogy az 1.6TS motor gyárilag mekkora turbó nyomást bír el dugó és hajtókar csere nélkül?
Üdv Mike
Lehet azt tudni,hogy az 1.6TS motor gyárilag mekkora turbó nyomást bír el dugó és hajtókar csere nélkül?
Üdv Mike
Kazes☻23-11-2010 22:55:57 // 32609
Igazán nincs miiit. :)))
RoliQ423-11-2010 22:46:53 // 32608
az lesz... :) kössssz...:)
[k i z z o]23-11-2010 22:25:51 // 32607
Szomszédban LUKban gyártanak ilyet, elég drága a sor :)
Kazes☻23-11-2010 21:57:21 // 32606
...hogy nem akármilyen vasdarab. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)23-11-2010 21:38:36 // 32605
jah bár én azt sem értem mi a tököm kerül ennyibe egy 5-6kg vasdarabba ...
GTPeti23-11-2010 21:33:18 // 32604
Befogva egy CNC-be (or whatever) kb. 5 perc alat meg van. Nem is úgy gondoltam ezt a procedúrát, hogy Józsi bácsi, a Csepel művek nyugalmazott géplakatosa nekiáll reszelővel és kiskalapáccsal DMF-et felújítani. :))
Erhard 242 (Pure Energy)23-11-2010 21:29:01 // 32603
sajnos ez van :( azaz nekem nem sajnos :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-11-2010 21:27:57 // 32602
hogy a sajtolásnál szétvágják flexszel utána meg össze rakják csak a munkadíj több mint a 20-as :)
mreni23-11-2010 21:09:35 // 32601
Hali!
Valaki használt már KK/l Vag Com-ot Win7-en?:)
Valaki használt már KK/l Vag Com-ot Win7-en?:)
Kazes☻23-11-2010 21:07:31 // 32600
Alánézek, mi lehet a baj vagy akár szét is szedem. Ezt lép(n')em. :)))
GTPeti23-11-2010 21:00:56 // 32599
Ezért kérdeztem tegnap: Vajon mennyiből állna kicserélni a rugókat és a csapágyat a DMF-ben? Egy huszasból tuti kijönne.
GTPeti23-11-2010 20:59:59 // 32598
Az. Én sem újongok örömömben. És ez csak rosszab lesz.. :(((
András bácsi23-11-2010 20:59:40 // 32597
Méghozzá teljes gépmunkával és anyaggal együtt. :)
Wickey23-11-2010 20:58:14 // 32596
tulajdonképpen vicces, hogy egy dmf árából gatyába rázol egy 20 éves dízelt nemde? Kibaszott fogyasztói társadalom.
RoliQ423-11-2010 20:39:48 // 32595
Hozzáértők...
Már egy ideje küzdök egy dologgal első futóműnél kopogást hallok jobb oldalt a kopogás rossz útviszonyoknál meg pl ha kitekert kormánynál villamos síneken megyek át! ma már nagyon durván kopogott sima egyenes úton is és mikor befordultam a parkolóhelyemre azt vettem észre (jobbra fordultam) hogy lelassult az autó )fék nélkül) nem durván de észrevehetően!
na erre mit léptek?:)
Már egy ideje küzdök egy dologgal első futóműnél kopogást hallok jobb oldalt a kopogás rossz útviszonyoknál meg pl ha kitekert kormánynál villamos síneken megyek át! ma már nagyon durván kopogott sima egyenes úton is és mikor befordultam a parkolóhelyemre azt vettem észre (jobbra fordultam) hogy lelassult az autó )fék nélkül) nem durván de észrevehetően!
na erre mit léptek?:)
GTPeti23-11-2010 20:33:08 // 32594
:))
The Ultimative DMF Solution. :))
The Ultimative DMF Solution. :))
Wickey23-11-2010 20:29:43 // 32593
akkor elmehetnek szépen a picsába, begurulok, veszek egy szívódízel golfot egy kilóér', hozzá öt tábla lemezt meg három liter festéket, a motort meg újbavarázsolom kéccázból oszt világbéke. :-P
Ferke23-11-2010 12:02:55 // 32592
Ez de jó videó:)
Erhard 242 (Pure Energy)23-11-2010 08:30:45 // 32591
hogyan működik a kettős tömegű klikk.... itt lehet látni hogyan nyeli el a rezgést...
"A kettőstömegű lendkeréknek van egy kevésbé ismert hatása is. A fizikából ismert sajátrezgés és gerjesztett rezgés fogalmát most nem boncolgatnánk, de aki volt katona, bizonyára emlékszik arra a homályos magyarázatra, miért is nem menetelünk egyszerre a hídon. A motornak is van (számos) sajátfrekvenciája, és ezeket - elkerülendő a motorikus "hídszakadást" - lehetőség szerint úgy kell hangolni már a motor tervezésekor, hogy kívül essen az üzemi tartományon. Ez sokszor nem, vagy nem tökéletesen sikerül, és a kettőstömegű lendkerék alkalmazásával némi utólagos finomhangolásra van lehetőség.
Egy ilyen motorra fix lendkerekes szettet építeni komoly kockázat, megmagyarázhatatlannak tűnő károk kíséretében."
"A kettőstömegű lendkeréknek van egy kevésbé ismert hatása is. A fizikából ismert sajátrezgés és gerjesztett rezgés fogalmát most nem boncolgatnánk, de aki volt katona, bizonyára emlékszik arra a homályos magyarázatra, miért is nem menetelünk egyszerre a hídon. A motornak is van (számos) sajátfrekvenciája, és ezeket - elkerülendő a motorikus "hídszakadást" - lehetőség szerint úgy kell hangolni már a motor tervezésekor, hogy kívül essen az üzemi tartományon. Ez sokszor nem, vagy nem tökéletesen sikerül, és a kettőstömegű lendkerék alkalmazásával némi utólagos finomhangolásra van lehetőség.
Egy ilyen motorra fix lendkerekes szettet építeni komoly kockázat, megmagyarázhatatlannak tűnő károk kíséretében."
Erhard 242 (Pure Energy)23-11-2010 08:15:57 // 32590
igen együtt ..
Wickey23-11-2010 01:03:31 // 32589
az viszont érdekes, hogy miért ragaszkodnak akkor a cseredarabhoz...
legalábbis anno asszem amikor Elaforgtól elhoztam az első gyári felújított lendkerekem (220 ezer km környékén, 80-al ezelőtt) akkor vittem a sitteset, kaptam egy gyári újnak kinézőt, és felugrott az új valeo szettel, új váltóolajjal, új főtengelyszimmeringgel és új féltengely gumiharangokkal.
legalábbis anno asszem amikor Elaforgtól elhoztam az első gyári felújított lendkerekem (220 ezer km környékén, 80-al ezelőtt) akkor vittem a sitteset, kaptam egy gyári újnak kinézőt, és felugrott az új valeo szettel, új váltóolajjal, új főtengelyszimmeringgel és új féltengely gumiharangokkal.
Wickey23-11-2010 01:00:35 // 32588
na, akkor ezekszerint nagyon nem faragtam rá a hülye ötletemre, hogy feltosszuk a tipo lendkereket a jtd-re? :-))
Wickey23-11-2010 00:58:44 // 32587
mármint mi 120 ezer? A kéttömegű, kuplungszerkezet, tárcsa és kinyomócsapágy EGYÜTT?! :-))
Wickey23-11-2010 00:57:15 // 32586
nem a nyomatékot kell elnyelnie, hanem a falábú sofőr bénázásai miatt berázó dízelmotor zörgéseit. A bakokat se nyírja ki hamarabb, mert a motor attól még pattog faltól falig a motortérben, de a kuplungon keresztül a hajtásra (útra, futóműre, kasztnira, utastérre) már nem jut át. Ez olyan, mint amikor valaki kitalálta, hogy a vezérműszíjnak ilyen 2-300 lóerőt kell bírnia, mert a 3.0 24V-n is csak milyen csumpi kis szíj van. (Persze... az erő viszont a főtengelyen keresztül távozik kuplungiránt, a vezműszíj max. ilyen 2-3kW teljesítménnyel forgatja a veztengelyeket, vízpumpát, oszt szevasz...)
Wickey23-11-2010 00:53:16 // 32585
kisebb recsegésekkel. Amúgy kinyomó csapágy lesz ez, még mindig erre tippelek. A vissza nem jövő pedál miatt gondoltam a kuplung munkahengerre, meg persze azért mert az ocsó és könnyű cserélni. :-)
Valszeg a pedál is azért nem jön vissza, mert a kinyomó szarakodik (vagy a szerkezet ment apróra, de az kevéssé valószínű).
Valszeg a pedál is azért nem jön vissza, mert a kinyomó szarakodik (vagy a szerkezet ment apróra, de az kevéssé valószínű).
GTPeti22-11-2010 23:26:26 // 32584
Próbáltam úgy írni, hogy ne így értsd.
Mint ahogy van generátorfelújító cég, jó lenne ha vki(k) kettőstömegű felújításra specializálódnának.
Mint ahogy van generátorfelújító cég, jó lenne ha vki(k) kettőstömegű felújításra specializálódnának.
LacUS22-11-2010 23:11:18 // 32583
Ha nem, hát nem.:-)
Hari22-11-2010 23:08:22 // 32582
:-) Na igen úgy mint a Fiatnál a felújított! Nem tooom, hogy csinálják, de mintha teljesen új lenne! (Azt hiszem ez csak valami üzleti fogás!)
Hari22-11-2010 23:05:40 // 32581
Mármint?! .... :-O szerinted?! :-) ... a szomszédban lakik egy kertész srác,.... JA! :-))))
( Saját kivitelezésben. ...de pszt! )
( Saját kivitelezésben. ...de pszt! )
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2010 22:13:39 // 32580
elméletileg van felújított valeo csak alig olcsóbb mint az új ...bár lehet nem is felújított mert nem úgy néz ki :)
LacUS22-11-2010 22:08:32 // 32579
Ki csinálta, ha lehet tudni? Csak mert elvileg ez is external balanced, és mint ilyet az itthon gépműhelyek egyből vissza is adják...
GTPeti22-11-2010 21:46:53 // 32578
Na nem is arra gondoltam, hogy a Valeo fogja jó áron felújítani. Hanem inkább egy (vagy több) magáncég, ugyanúgy, mint pl. generátoroknál v. önindítóknál. (Persze tudom, hogy a Valeo is árul felújított cuccokat.) Csak itt nem bronzkefét + csapágyakat, hanem rugókat és csapágyat kell cserélni....
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2010 21:39:31 // 32577
mert akkor ki veszi meg az újat? :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2010 21:38:19 // 32576
kivi lennék mennyire lenne komfortos egy 400nm turó dejzel egytömegű lendkerékkel...meg meddig bírná a folyamatos rázkódást a többi dolog
GTPeti22-11-2010 21:34:56 // 32575
Kérdés: miért nem lehet kultúrált áron (jó minősében) felújítattni egy kettőstömegűt?
Piaci rés?
Piaci rés?
[k i z z o]22-11-2010 21:22:54 // 32574
Vannak olyan üzemállapotok, de inkább frekvenciák ahol az egytömegűvel szerelt motor és váltó mocskosul mocorog, a kettőstömegű ide nagyon jó, és okos találmány.
Egy 2.4mJET vagy hasonló kaliber nagyon is kéri a kettős tömegűt, ami el is fog roppanni egy idő után, de ne felejtsük el, ezzel kalkulálni kell a komfort érdekében, majdhogy fékbetét kategória.
De szerintem egy ilyen motor tulajdonosának nem kellene ezen agyalnia, ez megint valahol a nagy autó nagy buksza kategória nekem...
A kevlár, szinter, egyéb harci kuplungok meg kizárólag egy szűk rétegnek felenek meg, sokan nem értékelnék a velük előcsalt "érzést".
Egy 2.4mJET vagy hasonló kaliber nagyon is kéri a kettős tömegűt, ami el is fog roppanni egy idő után, de ne felejtsük el, ezzel kalkulálni kell a komfort érdekében, majdhogy fékbetét kategória.
De szerintem egy ilyen motor tulajdonosának nem kellene ezen agyalnia, ez megint valahol a nagy autó nagy buksza kategória nekem...
A kevlár, szinter, egyéb harci kuplungok meg kizárólag egy szűk rétegnek felenek meg, sokan nem értékelnék a velük előcsalt "érzést".
Hari22-11-2010 20:07:20 // 32573
Tudod ez engem nem is motivált, hogy ki az aki másfélszer annyit akar fizetni mint egy alap kuplungszett! ... csak tele vólt a hócipőm már a kettős tömegűvel!
- 1 a régebbi autókon jó volt a jó öreg rugós tárcsa?
- 2 ha a versenysportban az extrém igénybevételt kibírja a kevlár ill. szinter betét akkor utcai körülmények közé miért ne lenne jó?!
... de nem is itt lett tele a .... hanem amikor a saját autómban 1 éven belül 2 Sachs tárcsa ment szét! Egyszerűen szétéget a dörzsbetét, na akkor csináltattam bele kevlár tárcsát. Nekem bevált! :-)
Nem akarok senkit rábeszélni a fix lendítőkerékre! (... de még 1 versenyautóba se építettünk kéttömegűt! ... nem tooom miért?!) :-)
Persze azt is tudom, hogy ezt az egészet azért találták ki mert sokkal nagyobb az energia elnyelő képessége.... és még azt is, hogy ez bizony el kell hogy romoljon!
(Mondjuk a szintert nem ajánlom hétköznapi használatra! Nem szabad, nem lehet csúsztatni!!! ... de a kevlár az teljesen jó!)
- 1 a régebbi autókon jó volt a jó öreg rugós tárcsa?
- 2 ha a versenysportban az extrém igénybevételt kibírja a kevlár ill. szinter betét akkor utcai körülmények közé miért ne lenne jó?!
... de nem is itt lett tele a .... hanem amikor a saját autómban 1 éven belül 2 Sachs tárcsa ment szét! Egyszerűen szétéget a dörzsbetét, na akkor csináltattam bele kevlár tárcsát. Nekem bevált! :-)
Nem akarok senkit rábeszélni a fix lendítőkerékre! (... de még 1 versenyautóba se építettünk kéttömegűt! ... nem tooom miért?!) :-)
Persze azt is tudom, hogy ezt az egészet azért találták ki mert sokkal nagyobb az energia elnyelő képessége.... és még azt is, hogy ez bizony el kell hogy romoljon!
(Mondjuk a szintert nem ajánlom hétköznapi használatra! Nem szabad, nem lehet csúsztatni!!! ... de a kevlár az teljesen jó!)
GTPeti22-11-2010 19:42:34 // 32572
Az akkor klasszul meg lett csinálva!
Hari, a kettőstömegűtlenítő :)
Hari, a kettőstömegűtlenítő :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
482
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?