Forum >> Szerelőműhely
Pat10-11-2010 18:13:59 // 32321
A hűtővizet nézted már? Azzal minden ok? ...se nem fogy, nincs benne olaj sem...?
gyml10-11-2010 17:57:06 // 32320
Mi a véleményetek a Valeo kupplungszettjéről? Próbálta már valaki?
TDI7510-11-2010 15:34:24 // 32319
Néztem :-( 35 és 40 ezer körül van
NeoEx4810-11-2010 13:11:50 // 32318
És hátra mit javasolnál?
gyml10-11-2010 12:19:41 // 32317
Én is így tudom. Egyébként nézted már, hogy mennyi a Bosch szonda?
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2010 10:04:47 // 32316
felső lengőkarban jó a TRW, alsóban sem olyan rossz a redaelli, a birth meg felejtős hátra...
NeoEx4810-11-2010 09:48:43 // 32315
Sziasztok,
Tudnátok segíteni az idézett hozzászólásomban felvetett témában?
Köszi
Tudnátok segíteni az idézett hozzászólásomban felvetett témában?
Köszi
TDI7510-11-2010 09:32:16 // 32314
Nagyon köszi a képet! Nekem gyárilag három vezetékes a szondám. Már többen mondták hogy csak a gyári bosch-t tegyem bele mert a többi utángyártott az elfossa magát. Azért kérdeztem a marellit, mert azt találtam kb 16000 forintért a bárdinál.
Ugye a három és a négy vezetékes között az az eltérés, hogy a négyvezetékesnek a jeltest is vezetéken jön, míg a háromnál a jeltest az a kipuffantón megy.
Ugye a három és a négy vezetékes között az az eltérés, hogy a négyvezetékesnek a jeltest is vezetéken jön, míg a háromnál a jeltest az a kipuffantón megy.
Gabesz10-11-2010 06:40:43 // 32313
Kapisgálom. Utána járok a dolognak, köszi az infot.
RooDee10-11-2010 04:17:15 // 32312
ugy néz ki, TURBÓ KELL!!! ene:)
eleinte ugy indult, h furcsa hangok motortol 2e felett... utána már 1500nél:S mintha valami skercegne, egyszercsak mentem, olajnyomás villog, 4km benzinkut, vettem egy liter olajat, hát belenyomtam, mert durván hiányzott..nem is mentem tovább utamra, irány vissza haza...toltoállomás és haza 10km..felénél megint villog az olajnyomás, kibirhatatlan hang, és csak a szurke fust mogottem.... ez turbo hiba, ugye?? jovo héten lesz fizetés, addig szervizbe se akartam vinni, mert van egy olyan gyanum, h a gatyámat is legombolnák:S:)
156 98', 2.4jtd 100kw, 136ps...erre kéne turbo.... valaki mondjon rá nekem egy jo árat:)
persze lehet bontott is:) csak jo legyen végre a kocsi, mert nem birom nézni ahogy betegen férre van állitva:( :))
eleinte ugy indult, h furcsa hangok motortol 2e felett... utána már 1500nél:S mintha valami skercegne, egyszercsak mentem, olajnyomás villog, 4km benzinkut, vettem egy liter olajat, hát belenyomtam, mert durván hiányzott..nem is mentem tovább utamra, irány vissza haza...toltoállomás és haza 10km..felénél megint villog az olajnyomás, kibirhatatlan hang, és csak a szurke fust mogottem.... ez turbo hiba, ugye?? jovo héten lesz fizetés, addig szervizbe se akartam vinni, mert van egy olyan gyanum, h a gatyámat is legombolnák:S:)
156 98', 2.4jtd 100kw, 136ps...erre kéne turbo.... valaki mondjon rá nekem egy jo árat:)
persze lehet bontott is:) csak jo legyen végre a kocsi, mert nem birom nézni ahogy betegen férre van állitva:( :))
Liquid09-11-2010 22:53:11 // 32311
a hosszbordásnak is van görgője azt is le kell csekkolni, és valszeg cserélni, illetve a hűtőfolyadék. Hol cserélteted?
gyml09-11-2010 21:42:35 // 32310
Vagy megméred a hűtővizet és összehasonlítod az óra által mutatott hőfokkal, vagy diagnosztikai szoftver mérési érték blokkjában megnézed és azt hasonlítod a mért értékkel és az órával. Egyébként ha folyton nyitva van a termosztát, akkor a termosztát utána csőszakaszon a hűtő előtt ha megfogod a csövet, akkor érzed hogy folyamatosan melegszik. Ha jó a termosztát, akkor sokáig hideg, majd mikor kinyit, akkor hirtelen felmelegszik. Remélem érthető volt.:)
[k i z z o]09-11-2010 21:28:23 // 32309
Jó a Marelli szonda is, sima keskeny sávúban nincs különbség. De jó egy Denso is, az olcsóbb lehet. Mindenképp 4 vezeték, a gyári 2 helyett, külön fűtéssel.
[k i z z o]09-11-2010 21:27:00 // 32308
ha szkóppal nézed:
http://www.lanzo.se/auto/graphics/lambda_w.gif
A lényeg, hogy tartósan ne menjen 150mV alá és 850mV fölé.
http://www.lanzo.se/auto/graphics/lambda_w.gif
A lényeg, hogy tartósan ne menjen 150mV alá és 850mV fölé.
Gabesz09-11-2010 21:18:47 // 32307
Azt hogyan tudom meg, hogy az óra mutat rosszat?
gyml09-11-2010 20:12:09 // 32306
Minél hamarabb iktasdd be, mert hideg motorral jársz, így jobban kopik és többet fogyaszt. Nem jó párosítás.
Biztos nem melegszik be? Nem lehet, hogy csak az óra mutat rosszat?
Biztos nem melegszik be? Nem lehet, hogy csak az óra mutat rosszat?
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2010 19:25:32 // 32305
csak ennél van jobb áron..nem is kevéssel és nem lesz fogátugrás :P
Kareszka198409-11-2010 19:16:25 // 32304
olcsóbb, mint egy fogátugrás miatt berágott motor gatyába rázása ;)
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2010 19:00:37 // 32303
jó áron méregetik :)
Eastone0109-11-2010 18:25:21 // 32302
Üdv. Mindenkinek!
Szeretnék segítséget kérni, hogy miként tudom kiszerelni a 166-os alfámból a jobb felső lengőkart mert ki kell cserélni.
Szeretnék segítséget kérni, hogy miként tudom kiszerelni a 166-os alfámból a jobb felső lengőkart mert ki kell cserélni.
Gabesz09-11-2010 17:39:15 // 32301
Helló!
Én is hasonló cipőben járok,
vizpumpa: 12.000
szijszett: 34.000
vezetőgörgő: 10.000
Az ár kb ugyan az.
Én is hasonló cipőben járok,
vizpumpa: 12.000
szijszett: 34.000
vezetőgörgő: 10.000
Az ár kb ugyan az.
Martin09-11-2010 17:16:08 // 32299
Hali!
Jövő héten szeretném lecserélni a vezérlésemet. Ez lesz az első és már éppen ideje volt. Van esetleg valakinek az alkatrészekkel kapcsolatban valami tapasztalata, hogy mit vegyek és mi az amit nem szabad a vasba rakni.
(A terv: Vízpumpa, vezérműszíj, feszítőgörgő, vezetőgörgő, hosszbordás szíj ).
Jelenleg 57500 ez a pár tétel az ajánlás alapján.
Minden fontos észrevételt szívesen fogadok.
Jövő héten szeretném lecserélni a vezérlésemet. Ez lesz az első és már éppen ideje volt. Van esetleg valakinek az alkatrészekkel kapcsolatban valami tapasztalata, hogy mit vegyek és mi az amit nem szabad a vasba rakni.
(A terv: Vízpumpa, vezérműszíj, feszítőgörgő, vezetőgörgő, hosszbordás szíj ).
Jelenleg 57500 ez a pár tétel az ajánlás alapján.
Minden fontos észrevételt szívesen fogadok.
Gabesz09-11-2010 17:15:26 // 32298
Sziasztok!
Ma mentem huzamosabb ideig az autóval, de nem nagyon akar felmelegedni a hűtőviz... termosztát lesz a hibás? Nagyszervizkor ezt is iktassam be?
Ma mentem huzamosabb ideig az autóval, de nem nagyon akar felmelegedni a hűtőviz... termosztát lesz a hibás? Nagyszervizkor ezt is iktassam be?
PyroS09-11-2010 16:37:22 // 32297
Sziasztok.
Még mindig küzdök az ablaktörlőkkel a 156-omban.Megtudná mondani valaki,hogy hol találom az intervallum kapcsolót vagy relét?
Még mindig küzdök az ablaktörlőkkel a 156-omban.Megtudná mondani valaki,hogy hol találom az intervallum kapcsolót vagy relét?
gyml09-11-2010 16:36:37 // 32296
Ha nem változik a feszültség, akkor tuti nem jó. Csere lesz a dolgoból.
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2010 16:33:53 // 32295
a birth szerintem felejtős ...
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2010 16:31:32 // 32294
karcsú de bele fér....viszont 10e-ért nekem is hozhatnak gyári vízpumpát :P
NeoEx4809-11-2010 16:18:19 // 32293
Sziasztok,
Új vagyok itt (a 156-os topicban ma mutatkoztam be), most lett először Alfám :)
Van rajta néhány javítani való dolog, ebben kérnék tőletek tanácsokat, tapasztalatot, és segítséget.
Van egy kedvenc szervizem (futómű specialisták), oda vittem el állapotfelmérésre, és kértem árajánlatot a javításokra. Nagyon korrektek, de nem olcsók, ami egy ekkora felújításnál már nagyon érződik.
Több dolog is van, most kezdeném a legfontosabbal. A lengőkarokat elvileg mind cserélni kellene kompletten (az elsőkön a gömbfejek is gázosak állítólag, nem csak a szilentek). Az árajánlatban egy igen vaskos végösszeg szerepel, ez adódik mind a drága alkatrészválasztás, mind a munkadíjból. Az alábbi márkákat ajánlották:
Első-alsó lengőkar: Readelli (2db)
Felső lengőkar: TRW (2db)
Hátsó stabilizátor kitámasztókar: Birth (4db)
Hátsó stabilizátor pálca: Febi (2db)
Gyanítom hogy itt már sokan átmentetek ezen a problémán. Arra lennék kíváncsi, hogy milyen bevált alkatrészmárkát ajánlanátok (esetleg kihez fordulhatok ezügyben?), illetve tudtok-e javasolni bevált helyet/szervizt (Cartársat) aki a beszerelésben járatos? Vagyis a tapasztalataitok érdekelnének, hogy valamivel alacsonyabb összegért, minőségi módon tudjam rendbe hozni a futóművet :)
Előre is köszi.
Új vagyok itt (a 156-os topicban ma mutatkoztam be), most lett először Alfám :)
Van rajta néhány javítani való dolog, ebben kérnék tőletek tanácsokat, tapasztalatot, és segítséget.
Van egy kedvenc szervizem (futómű specialisták), oda vittem el állapotfelmérésre, és kértem árajánlatot a javításokra. Nagyon korrektek, de nem olcsók, ami egy ekkora felújításnál már nagyon érződik.
Több dolog is van, most kezdeném a legfontosabbal. A lengőkarokat elvileg mind cserélni kellene kompletten (az elsőkön a gömbfejek is gázosak állítólag, nem csak a szilentek). Az árajánlatban egy igen vaskos végösszeg szerepel, ez adódik mind a drága alkatrészválasztás, mind a munkadíjból. Az alábbi márkákat ajánlották:
Első-alsó lengőkar: Readelli (2db)
Felső lengőkar: TRW (2db)
Hátsó stabilizátor kitámasztókar: Birth (4db)
Hátsó stabilizátor pálca: Febi (2db)
Gyanítom hogy itt már sokan átmentetek ezen a problémán. Arra lennék kíváncsi, hogy milyen bevált alkatrészmárkát ajánlanátok (esetleg kihez fordulhatok ezügyben?), illetve tudtok-e javasolni bevált helyet/szervizt (Cartársat) aki a beszerelésben járatos? Vagyis a tapasztalataitok érdekelnének, hogy valamivel alacsonyabb összegért, minőségi módon tudjam rendbe hozni a futóművet :)
Előre is köszi.
Hari09-11-2010 16:07:12 // 32292
:-) mondom én, hogy nem gyári! :-) Gyári Vp 10-ér sehól nincs! ... de pollenszürő sem 3,5-ért!
ErHard-nak: - még ha a munkadíj: 18e,:-) akkor is karcsú! ... de nem rossz!:-)
ErHard-nak: - még ha a munkadíj: 18e,:-) akkor is karcsú! ... de nem rossz!:-)
pb_09-11-2010 15:58:20 // 32291
Más baja is lesz annak.
Gabesz09-11-2010 15:39:20 // 32290
A pollenszűrő valami 3500, a vizpumpa 10.000 körül van, ha jól emlékszem. Otthol van a papir, amin össze van számolva minden.
Akkor jövő 7en viszem is be az autót.
Egyébként milyen tapasztalatotok van az 1.6 TS motor vezérlés módositójának a felújitásáról? Gondolom vagy használ, vagy nem. Egy új 50.000 körül van.
Mi baja lesz az eutónak, ha ezt nem cserélrm ki, a dizeles hangon kivül?
Akkor jövő 7en viszem is be az autót.
Egyébként milyen tapasztalatotok van az 1.6 TS motor vezérlés módositójának a felújitásáról? Gondolom vagy használ, vagy nem. Egy új 50.000 körül van.
Mi baja lesz az eutónak, ha ezt nem cserélrm ki, a dizeles hangon kivül?
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2010 15:39:09 // 32289
reális kb 25e a munkadíj ebből ...
Hari09-11-2010 15:33:28 // 32288
Azt kell mondjam : HMMM! Ha ez mind gyárí, és mind kicserélik - munkadijastól - akkor azonnal míg meg nem gondolják magukat! :-)
Nem sok!
(Egyébként kétlem, hogy pl. a vízszivatyút és a pollenszürőt gyáriból szereznék ...horror az árra!!!)
Nem sok!
(Egyébként kétlem, hogy pl. a vízszivatyút és a pollenszürőt gyáriból szereznék ...horror az árra!!!)
TDI7509-11-2010 15:31:02 // 32287
Hát azt mos meg nem tudom mondani hogy mennyi, de az tuti hogy nem jó, mivel a fogyasztásom az egekbe ugrott. (14 liter) Viszont hogy ne unatkozzak ma este a generátorom lesz a soros.
Hari09-11-2010 15:21:51 // 32286
:O ... akkor bezony az kampeca! (Olyan 0,4-0,5 V-ra helyetesiti az ECU az értékét, és lehet ezt méred! ...ha ennél is kevesebb, akkor törött a belselye és zárlatos! 0,1-0,2 V.)
Gabesz09-11-2010 15:16:20 // 32285
Sziasztok!
Nemrég vettem a 156-ot, és most fog menni olaj, szij, stb cserére. Az lenne a kérdésem, hogy reális-e az ár amit kérnek majd tőlem a következő dolgokért:
olajcsere, olajszűrő
teljes szij szett, görgőkkel, mindennel, gyári
vez.módositó felújitás, olaj tömités
vizpumpa
alsó feszitő valami csere:)
levegőszűrő, pollenszűrő csere
Mind a gyári cucc, szereléssel, mindennel együtt kb 100.000Ft.
Nemrég vettem a 156-ot, és most fog menni olaj, szij, stb cserére. Az lenne a kérdésem, hogy reális-e az ár amit kérnek majd tőlem a következő dolgokért:
olajcsere, olajszűrő
teljes szij szett, görgőkkel, mindennel, gyári
vez.módositó felújitás, olaj tömités
vizpumpa
alsó feszitő valami csere:)
levegőszűrő, pollenszűrő csere
Mind a gyári cucc, szereléssel, mindennel együtt kb 100.000Ft.
Hari09-11-2010 15:15:51 // 32284
Hmmmm!!!! ... mit mókuskáltál azzal az izzóval?!!! Zárlatra tetted a Body-t :((( , ha tényleg az a bánata, akkor te nem fogsz nevetí! Ha a Fiatnál rádugták az Examinert és azt irta ki, hogy a BODY KO! ... akkor megsütötted a vezérlő kimeneti oldalát - ezért megy a többí - javítaní lehet! ... :-)
(Az a vigyor szerintem nem átbaxás, hanem kaján vigyor volt!)
NEM SZABAD PROBALÁMPÁZNÍ A 147-ESEKET! (....+ a 2000 utáni vasakat!)
(Az a vigyor szerintem nem átbaxás, hanem kaján vigyor volt!)
NEM SZABAD PROBALÁMPÁZNÍ A 147-ESEKET! (....+ a 2000 utáni vasakat!)
TDI7509-11-2010 15:07:59 // 32283
Az ég egy adta semmit sem csinál. Mérni ugyan tudok rajta egy minimális feszkót pár száz millivoltot, de ezen kívül szinte semmit sem változik. Mondhatnám tök stabil.
gyml09-11-2010 15:04:27 // 32282
Mérdd ki a kábelt, hátha az szakadt. Kéne egy kapcslási rajz. BC-től egészen a lámpáig érdemes megmérni.
Hari09-11-2010 15:03:40 // 32281
Összedugva KELL mérní! (... de egyébként teljesen mindegy a szondának! Csak az ECU nem szeretí ha széthúzod!) :-)
Szabi609-11-2010 14:44:48 // 32280
Sziasztok. Olyan gordiuszi csomóba ugrottam a 147-essel. A tipus 1.9 jtd. A következő hibát csinálja. Index problémáról van szó, a jobboldali indexek világítanak rendesen a relé kattgoás időtartama normális. a baloldalon csak az első és középső index világít a hátsó nem és a relé kattogás szaporább. Az izzócsere nem oldottameg a dolgot az izzó foglalatba kimértem műszerrel a test oké a fázishoz nem érkezik a feszültség.Meg lenne szakadva a kábel ?! A computert már áramtalanítottam (reset) de semmi .Végső stádiumba betoltam egy Fiat szervízbe, megnézegték azt mondták BODY COMPUTER csere. Egyébként minden tökéletesen működik mint elektronikaolag mint motorilag. HA esetleg valkinek volt hasonló vagy van valami használható tipje szivesen venném mert ez a comuter nem éppen olcsó mulatság és a fickó elég cinikusan vigyorgott hogy átbaszcsizás gyanus legyen.
Liquid09-11-2010 14:06:51 // 32278
hm, ismét tanultam valamit :)
gyml09-11-2010 14:05:24 // 32277
Csak akkor tudod mérni, ha be van kötve. Sajnos multiméterrel nem fogod tudni megmondani, hogy biztos jó-e. Csak annyit, hogy van-e jelváltozás. Ha egy fix feszültségértéken áll, akkor tuti szar.Jó lenne egy oszcilloszkóp, vagy (nem tudom milyen autó) diagnosztikai szoftver, ami mutat mérési érték blokkokat.
Milyen szonda kell bele? 4 vezetékes?
Milyen szonda kell bele? 4 vezetékes?
TDI7509-11-2010 13:36:23 // 32276
Aha értem. Tehát nem valami gyors lefolyású az a jel. Még valami ezt a jelalakot akkor is tudom mérni ha rá van kötve az ecu-ra? Vagy csak lehúzott csatival.
Hari09-11-2010 13:16:50 // 32275
A lamda jele mondható periodikusnak, de nem szimetrikus, szabájos - mint egy színusz v. négyszög - jel! A jel kezdetí feszültsége 0,1V körülí a max. érték 0,9V . (0-1 V-ig) A jel sűrűsége függ a fordulatszámtól - és a szonda állapotótól - annál jobb minél gyorsabban reagál.( Kb. 1/2 - 1 mp -ként kell étékhatáron belül változní.)
Marelli szonda ?! ... ez jó kérdés! Találkoztam már nagyon gagyi, olcsó "Marelli" szondával is, na az nem vólt jó semmire! Ami "gyári" csatis és ránézésre is bíztató az viszont majdnem annyi volt mint a Bosch ! .... de jó! :-) Ez pont olyan mint az LMM ugyanaz a csomagoló - csak kicsit másabb a cikszám - és az egyik tizen ezer - vagy jó vagy nem - a másik lényegesen drágább, de ua. a Bosch van a dobozban mint a gyári! :-)
Marelli szonda ?! ... ez jó kérdés! Találkoztam már nagyon gagyi, olcsó "Marelli" szondával is, na az nem vólt jó semmire! Ami "gyári" csatis és ránézésre is bíztató az viszont majdnem annyi volt mint a Bosch ! .... de jó! :-) Ez pont olyan mint az LMM ugyanaz a csomagoló - csak kicsit másabb a cikszám - és az egyik tizen ezer - vagy jó vagy nem - a másik lényegesen drágább, de ua. a Bosch van a dobozban mint a gyári! :-)
Hari09-11-2010 13:01:16 // 32274
.... igen ez is egy kartercső! Ugyanarról a műanyag csonkról ágazík le, csak ez a pillangószelepház mőgé csatlakozik - egy kis műanyag csonkra a szívótorkon. Ami egy rugós karterszelep. - semmi speckó! Sima olajáló gumicső és OK!
Liquid09-11-2010 11:38:52 // 32273
ált. az a tapasztalat (nem saját mert még nem kellett cserélnem) hogy lambda és LMM csak Bosch, lehet szerencséd mással is, de nagy valószínűséggel megveszed majd a gyárit, mert az a tuti
TDI7509-11-2010 11:24:21 // 32272
Még valami. Mit mondtok a Magneti Marelli szondákról?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
629
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?