Forum >> Szerelőműhely

TDI7509-11-2010 11:24:21 // 32272
Még valami. Mit mondtok a Magneti Marelli szondákról?
TDI7509-11-2010 10:36:59 // 32271
Sziasztok! Milyen jelalakot kéne mérjek egy lambda szondán? (persze ha jól működik)
Mekkora csúcstól csúcsig feszültséget, és ez milyen gyors jel? Gondolom periodikus. Persze oszcilloszkóppal mérve.
Kareszka198409-11-2010 10:01:38 // 32270
gyári cuccok tuti jobbak, de átmeneti megoldásként minden megoldható :)
Liquid09-11-2010 09:30:12 // 32269
ez tény :) annyi géz lehet lehet csak hogy esetleg spec. vége van a csőnek, bár az is megoldható.
Én inkább cseréltem gyári újra a kartercsövet (igaz eszetlen ára volt)
Kareszka198409-11-2010 09:15:14 // 32268
cső-cső, szerintem nincs semmi különös anyagbol, mint gumibol...node nem akarok okos lenni :)
Liquid09-11-2010 08:28:08 // 32267
az nemtom milyen cső, de a kartercső a motor jobb oldalán jön ki, és bemegy a szívócsőbe a folytószelep elé
Kareszka198409-11-2010 08:23:37 // 32266
úgytudom ez a kartercső, meghogy helyettesíthető hasonló csővel is :)
Tyler09-11-2010 08:23:11 // 32265
köszi, de még nem jött össze egyenlőre..
Tyler09-11-2010 08:20:55 // 32264
Üdv! nincs valakinek ilyen csöve elfekvőben?
Hari08-11-2010 22:59:47 // 32263
Arra a kérdésre, v. felvetésre, hogy " A felső lengőkar csere után nem kell futóművet állítaní?!" A válasz - ténylegesen mivel semmilyen paraméterét nem lehet állítaní az összetartáson kívűl - : NEM KELL ÁLLÍTANÍ!!! ... az viszont, hogy minden évben illík ellenőriztetní, bemérní .... dícséretes!!!
Tulajdonképpen ha a f.mű rendben van és nincs a vázban sérülés, deformáció akkor nincs is szükség állitásra! .... de a jó Magyar utak !
... de hááá mi lenne velünk szerelökkel ha baba popsí simaságúak lennének az utak?!!! :-)
Piritu - 1.000.00008-11-2010 20:32:42 // 32262
"Felső lengőkar cserekor nem kell futóművet állítani." - ezt szerintem csak akkor jelentheted ki, ha megmérted, mert előtte is lehetett rossz. Túl szarok a magyar utak :-(
Lehet hogy hülyeség, de az a véleményem, ha valamit cserélek ellenőrizni kell. Ha meg nem kell semmit cserélni évente akor is futóműmérés.
Még nem volt olyan, hogy ne lehetett volna állítani rajta.
Kareszka198408-11-2010 20:13:28 // 32261
hohohooo :D érdekes lehet egy jobbra kanyar :D
Döme7908-11-2010 20:10:50 // 32260
Egy haveromnak, egyébként Zsuzska cartársnak volt hasonló problémája, neki csak valami kontakt hiba volt a gázpedál jeladónál, vagy potméternél.
Kareszka198408-11-2010 19:57:32 // 32258
de ez szét volt durranva...ruszkik meg gondolom fogyasztáscsökkentés céljábol kapják le a kerekeket (kevesebb surlódás)
GTPeti08-11-2010 19:50:41 // 32257
A ruszkiknál gyakori, hogy 3+ tengelyes tgk-k elsőkerék nélkül járnak. Itt szoktak megjelenni ilyen postok is.
Kareszka198408-11-2010 19:46:19 // 32256
na annyira azért nem kell betojni...most sozmbaton láttam saját szemmel:
Egy nyergesvontató húzott el mellettem tökig megpakolva cukorrépával és a pótkocsi 3 sor kerekéből az egyik első már csak történelem volt, csak az oldalfalak lefegtek a vad pörgéstől...szerintem meglepődött a sofőr, amikor megállt lepakolni a rakományt, hogy valami nem stimm :D
[k i z z o]08-11-2010 18:27:18 // 32255
Van velük baj, mert gyenge minőségűek,sajnos a magasan tartott olajszint nem segit rajtuk :). A redesign tényleg jobb.

Vigyázz, ez a magasan tartott olajszint olyan urban legend féleség, mint a forced ECU reset by battery removal .)
[k i z z o]08-11-2010 18:14:59 // 32254
Az egy antiparallel potméter. Ha gondja van, mivel elég komoly a self tesztje, a diagnosztika dobja. Mással lesz gond. Vidd el normális helyre diagnosztikára - ez nem egyenlő a hibakód olvasással.
gyml08-11-2010 17:52:41 // 32253
Ma voltam a győri Unixban 1l Seleniat venni utántöltéshez és találkoztam egy szintén olasz autóssal. (Punto GT) Kicsit beszélgettünk és mondtam neki, hogy mindíg max környékén tartom az olajszintet a vez. mod. miatt. Erre ő azt mondta, hogy egy Alfás haverjától tudja, hogy ezekkel szokott baj lenni, de ő valamelyik Fiat típusét rakta bele, mert ugyanaz, csak tartósabb. Erről tud valaki valamit?
WarbiRunner (Gyuri)08-11-2010 15:40:27 // 32252
Nekem a futóműves 1.35 foknál még aszonta, hogy határeset, még nem fogja nyalni a gumit. És nem is nyalta. Szemre viszont már erősen könyökölt, főleg már itt a végefelé. Ideje volt a szilentcserének. Ezen a képen (hehe..) már jól látszik.

Kareszka198408-11-2010 15:21:21 // 32251
nem vettem észre, hogy nyalná :)
Hari08-11-2010 15:09:06 // 32250
Ahhh! Bakkkker! Ez a "kis" terpesztés pont elég, hogy megegye a guma belső peremét!!!
Javaslom alaposan megvzslatní a szilenteket, s ha nincs hibás szilent, akkor csak egy kis összetartás + és megoldódík a gond! :-)
Alfa GT-Csaba08-11-2010 12:51:00 // 32249
Köszi szépen!Akkor bontottat kap!
Erhard 242 (Pure Energy)08-11-2010 11:08:57 // 32248
gázpedálnál :) új áron zúzós :(
Skodra08-11-2010 10:39:19 // 32247
Nem, Szeptemberben lettek cserélve a fölsők,azóta nem volt futómű állításon.Tavasszal mikor felkerültek a nyári gumik ,még teljesen rendben voltak,mostanra meg félrenyalta!Szomorú vagyok még kibírt volna pár ezer Km-t!
Kareszka198408-11-2010 10:26:45 // 32246
igen, az ültetésnél picit terpeszt a futómü...nem vészesen, de látszódik ezen a képen:
Alfa GT-Csaba07-11-2010 22:55:27 // 32245
Köszi szépen!Majd érdeklődöm akkor.
Poló07-11-2010 22:52:46 // 32244
Nem tudom, az enyémben nincs, viszont akik cserélték, húzták a szájukat. Hívd fel Csörit, nincs tőled olyan messze, kideríti hogy mi a gond és árat is tud mondani.
Alfa GT-Csaba07-11-2010 22:48:35 // 32243
Köszi az infót,hát nem voltál megnyugtató!Mégis sac/kb mennyi lehet?
Poló07-11-2010 22:44:23 // 32242
Csere és elég jó ára van :-/
Alfa GT-Csaba07-11-2010 22:29:02 // 32241
A gázpedál potméter merre találom?Azt cserélni kell vagy be kell fújni valamivel?
Alfa GT-Csaba07-11-2010 22:17:52 // 32240
A többiben megy rendesen csak 1-2 ben szivat araszolás közben jön elő ez a jelenség ,vagy ha motorfékkel visszalassítok és utánna gázt adok semmi reakciója nincs a gépnek.Ez 3 napja jött elő,de idegesitő dolog
Poló07-11-2010 22:16:54 // 32239
Toronymerevítőnek semmi köze hozzá, nekem is volt bent pár évig, semmi hátránya nem volt.
Poló07-11-2010 22:16:11 // 32238
Felső lengőkar cserekor nem kell futóművet állítani.
Piritu - 1.000.00007-11-2010 22:13:01 // 32237
Amikor a felsőket cseréltétek nem lett bemérve a futómű?
Liquid07-11-2010 22:11:25 // 32236
a többi fokozatban megy rendesen?
lehet hogy a gázpedál potméter szivat
Poló07-11-2010 22:07:33 // 32235
Gázpedál potméter?
Alfa GT-Csaba07-11-2010 22:06:41 // 32234
Sziasztok.Szerintetek létezik olyan hogy néha gázadásnál a kocsi 1-2-ben elfelejt menni?Akár hogy nyomom neki csak alapjáratom van és ha visszaengedem a pedált és újra lenyom utána már rögtön megindul a gép.Ezt ritkán csinálja,esetleg valaki tudja hogy mi lehet a baja?!
Skodra07-11-2010 19:09:55 // 32233
A felső lengőkarok kb 1 hónapja lettek cserélve original-ra!!Lehet az alsók lesznek a ludasok??Vagy esetleg a toronymerevítő is lehet a ludas?
Piritu - 1.000.00007-11-2010 19:00:43 // 32232
Nem okvetlenül kell "hiper-szuper pad"-ra vinni, hanem olyanhoz aki ért hozzá. OFF szerviznek ilyen volt, mégse volt köze a mért adatnak a valósághoz. Nem árt, ha a pad a hátsó futóművet is méri, mert ott is lehet bibi, pl egy meghúzott tartó, ami félreviszi az egész autót és már nyalja is a gumit.
Még halkan hozzátenném, hogy amíg egy szilent/lengőkar is kukás semmi értelme a méricskélésnek.
Alfa GT-Csaba07-11-2010 18:04:55 // 32231
köszi.Irtam egy másik gondomról is délután,arról esetleg volna valami tipped hogy mi lehet?
Hari07-11-2010 17:58:27 // 32230
Szeva! látom küzdötök a futóművel! Jól mondták szinte semmit nem lehet állítaní a futóműn! ... kivéve az összetartást! Ha a lengőkar szilentek ki vannak, akkor bizony szétterpeszt a fm. .... vagy az ültető rugó is hasonló tulajdonságokkal bír!!! Meg kell vizsgální az összes szilentet, s ha kétes az állapotuk akkor inkább ki kel cserélní MIND! Aztán futómű ellenőrzés.
( Egy kicsit lehet az összetartást összébb venni és akkor tuti nem fogja a gumi belső szélét megcsócsální! De csak egy kicsit! A tulzott összetartás ront a kanyarodási tulajdonságon!)
Ha kérdésetek van még, csak rajta!
Alfa GT-Csaba07-11-2010 17:40:05 // 32229
Én ugyan ezzel a problémával kínlódok!Elvittem egy hiper-szuper padra hogy beállítsák de nem tudták!Ők azt ajánlották hogy cseréljem ki a 2 fölső lengőkart mert lógnak és kotyog egy kicsit,de lehet hogy még valamelyik szilentet is ki kell hogy tökéletes legyen.
Martin07-11-2010 17:31:27 // 32228
Érdeklődni szeretnék, hogy ki tapasztalt már olyat, hogy a váltó elmozdul.
Egy hátramenet kapcsolás után szinte teljesen elfordult. A kettesben szinte érinti a vezetőoldali ülést és túl könnyen is jár!!!
Hol lehet a gond??
mreni07-11-2010 17:29:14 // 32227
Nekem azok drágák,meg nem is tetszenek,ámde pontosak:D:P
Kareszka198407-11-2010 16:55:40 // 32226
annyira nem is vészes az áruk :) VDO müszereket kerestem, de azok drágák...müszerfalamban is VDO az óraegység...na majd tavasszal ezen is komolyabban elgondolkodom :)
Skodra07-11-2010 16:50:38 // 32225
Sziasztok!
A 156 -os futóművel lenne kérdésem! Az első kerekeken a gumik belső peremei,oldalai teljesen elkoptak,főleg jobb oldali.Gondolom ez futómű beállítási probléma,de min lehet ott állítani??Lehet hogy cserélni kell a lengőkarokat? Így teljesen félrenyalja a gumikat sajnos.
Szóval ha valaki tudja hogy mitől lehet,kérem jelezze!!!
Köszönöm!
mreni07-11-2010 16:50:08 // 32224
INNEN
Másnapra itt is volt és van hozzá minden:)
Kareszka198407-11-2010 16:42:15 // 32223
csinosnak tünnek :) te honnan rendelted őket? adtak hozzá inden szenzort+kábelt?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.